Novinky
kari.laz
5
Když už i Porsche místo aby dělalo své skvělé ploché motory, začíná tvořit tyhle šaliny, tak se svět opravdu v pr... obrací, alespoň ten automobilový. 😢
Přejít do diskuze
Šaliny by nevadily, ale zlikvidovat tak dobré středně velké SUV je škoda. Myslím, že představa Porsche, že elektra se začnou masově prodávat a ze dne na den ze 100% nahradí spalováky je ujetá. Bude to nějaký proces, který bude trvat nějakou dobu a po tu dobu by bylo nanejvýš rozumné nabízet oba pohony, jak spalovák tak elektro.
Myslim, ze jste ohledne elektriky mega optimisticti. Mame v zasade dve skupiny (a pak zbytku je to jedno)😒br />
1. Skupinu "I hate electro cars", kam se radim ja a me sympatie ke zvuku motoru namisto vysavace nebo
2. Adorovani elektrickeho pohonu jako cestu k ciste planete (jaky nesmysl pri soucasnem % znecisteni od aut a soucasnem zpusobu konzumniho zivota a zmedelstvi)
Bez ohledu na vyse uvedene ma vsak elektro dva zasadni problemy😒br /> - Dojezd, dojezd, dojezd - nema smysl mit prostredek, do ktereho behem par minut "nenaliju" dostatek stavy k dalsi jizde a v zime i lete musim pocitat s 50-70% dojezdu.
- Infastruktura - nejde az tak o pocet zasuvek, ale v okamziku, kdy teoreticky auta na elektro dosahnou podilu 20-30%, nezvladne to zadna sit a elektrinu nema co dodavat
Velmi zajimavy krok od Porsche, nemyslim ale, ze spravnym smerem a prodeje Macanu na baterky myslim nebudou pripominat teple housky na krame...
1. Skupinu "I hate electro cars", kam se radim ja a me sympatie ke zvuku motoru namisto vysavace nebo
2. Adorovani elektrickeho pohonu jako cestu k ciste planete (jaky nesmysl pri soucasnem % znecisteni od aut a soucasnem zpusobu konzumniho zivota a zmedelstvi)
Bez ohledu na vyse uvedene ma vsak elektro dva zasadni problemy😒br /> - Dojezd, dojezd, dojezd - nema smysl mit prostredek, do ktereho behem par minut "nenaliju" dostatek stavy k dalsi jizde a v zime i lete musim pocitat s 50-70% dojezdu.
- Infastruktura - nejde az tak o pocet zasuvek, ale v okamziku, kdy teoreticky auta na elektro dosahnou podilu 20-30%, nezvladne to zadna sit a elektrinu nema co dodavat
Velmi zajimavy krok od Porsche, nemyslim ale, ze spravnym smerem a prodeje Macanu na baterky myslim nebudou pripominat teple housky na krame...
To není ani o optimizmu, ani o pesimizmu, to je o vyvážených kompromisech a o pragmatizmu, o tom, aby nikdo netlačil na pilu a ponechali věcem volný vývoj
Ale ono je vcelku zjevné že bez dávky eko-hysterie a obrovského psycho tlaku by elektromobily vcelku nikomu nechyběly
Paradoxně jediným, kdo se choval ekonomicky a pragmaticky byl a je Musk. Sehnal si peníze a šel do toho hlava-nehlava. Sice tam nějaké dotace jsou ale absolutní většina rizika spočívá na jeho bedrech a na bedrech investorů. Může hodně ztratit - dobrou pověst.
A to nejtěžší je před ním. Teď uspokojil předběžnou poptávku ale musí sehnat průběžnou poptávku a já se domnívám že současný trh v USA je docela saturovaný - kdo chtěl EV už ho má …...
Ale ono je vcelku zjevné že bez dávky eko-hysterie a obrovského psycho tlaku by elektromobily vcelku nikomu nechyběly
Paradoxně jediným, kdo se choval ekonomicky a pragmaticky byl a je Musk. Sehnal si peníze a šel do toho hlava-nehlava. Sice tam nějaké dotace jsou ale absolutní většina rizika spočívá na jeho bedrech a na bedrech investorů. Může hodně ztratit - dobrou pověst.
A to nejtěžší je před ním. Teď uspokojil předběžnou poptávku ale musí sehnat průběžnou poptávku a já se domnívám že současný trh v USA je docela saturovaný - kdo chtěl EV už ho má …...
To jen díky 1H, od 2H a rozhodnutí o konci dieselů jedou z kopce. Leden 2019 mínus 62% v Evropě, celosvětově mínus 16%.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No doufejme, že ten proces potrvá cóó možná nejdýl, alespoň 30 let. Pak už mě to bude jedno. 😉
Porsche dělá skvělý plochý motory a eště chvíli bude = i když je už leckde nahradily 4 válce. Aspoň poslali do kopru naftu
Speciálně pro tebe = dělaj fantastický hybridy [odkaz] :yes: 😄
Speciálně pro tebe = dělaj fantastický hybridy [odkaz] :yes: 😄
prestante uz konecne mysliet spiatocnicky.
zbavenie sa zavislosti od ropy je jedna z naj veci ktore toto storocie moze priniest.
vlastnim elektricke auta a ine ako elektricke auto by som uz v zivote mat nechcel..
zbavenie sa zavislosti od ropy je jedna z naj veci ktore toto storocie moze priniest.
vlastnim elektricke auta a ine ako elektricke auto by som uz v zivote mat nechcel..
Macan nikdy plochej motor nemel. Zato ma dvoulitr TSI z golfa... a toho fakt skoda nebude. 😉 Na dostupnosti boxeru v 911 a 718 se (zatim) nic nemeni.
I kdyz me taky prekvapuje, ze jdou rovnou do elektra, cekal jsem, ze v pristi generaci budou prevazne e-Hybridy, jako je to dnes u Cayennu a Panamery (a ze Cayenne a Panamera prejdou na elektriku zase jako prvni).
I kdyz me taky prekvapuje, ze jdou rovnou do elektra, cekal jsem, ze v pristi generaci budou prevazne e-Hybridy, jako je to dnes u Cayennu a Panamery (a ze Cayenne a Panamera prejdou na elektriku zase jako prvni).
no oni si policajti v Bruselu vlastně pro nabíjení jejich elektromobilu pořídili diesel-generátor 😄
Němci hodlají nahradit uhelné elektrárny plynovými (jasně plym nemá s ropou nic společného)
patříš do jedné ze zmíněných skupin - jsi typický příklad - odmítáš diskuzi, pro tebe existuje jen jediná pravda, jsi pokrokář a my ostatní jsme zpátečníci neboli fosilové 8-s 8-s 8-s
Němci hodlají nahradit uhelné elektrárny plynovými (jasně plym nemá s ropou nic společného)
patříš do jedné ze zmíněných skupin - jsi typický příklad - odmítáš diskuzi, pro tebe existuje jen jediná pravda, jsi pokrokář a my ostatní jsme zpátečníci neboli fosilové 8-s 8-s 8-s
S WLTP se žádný výkon nesnižoval, na 320kW V8 si konkurence ani nečuchne. Po WLTP naopak přibývají nové verze viz třeba V6 s el. kompresorem.
To je blbost, Porsche má díky příslušnosti k VW k dispozici zdaleka nejširší paletu dieselů, V8 320kW nebo jakkoliv podladěnou verzi, V6 255kW nebo jakkoliv podladěnou verzi, s plu-in hybridem, s hybridem i bez hybridu, s el. kompresorem nebo bez něj, takže v tom není absolutně žádný problém.
Z článku jasně plyne, že bude jenom baterkový Macan a Macan se spalovákem zanikne. A to je škoda, baterkové auto může být sebeskvělejší, ale při současném stupni infrastruktury dobíjení to ještě dlouho nebude zdaleka auto pro každého. A v situaci, kdy Porsche prudce klesají prodeje (a Macan je nejprodávanější model) je tohle rozhodnutí dost rizikové.
Porsche skončilo s dieselem protože diesel skandál a zákazy v některých lokalitách. O WLTP ani slovo.
[odkaz]
Nevím kde jsi sebral 10kW dolů, snížený výkon na 310 kW měl odjakživa (před WLTP) diesel od Porsche v Panameře, kde byl bez el. turba (a nyní je v Touaregu). A samozřejmě i ta slabší verze bez problémů konkurenci dynamikou semele.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nevím kde jsi sebral 10kW dolů, snížený výkon na 310 kW měl odjakživa (před WLTP) diesel od Porsche v Panameře, kde byl bez el. turba (a nyní je v Touaregu). A samozřejmě i ta slabší verze bez problémů konkurenci dynamikou semele.
[odkaz]
[odkaz]
Také se hrdě hlásím do první skupiny! 😄 :yes: Porsche bez spalovacího motoru (nejlépe krásně znějícího benzinového, i když pro SUV modely je silný diesel samozřejmě nutnost) je naprostý nonsenc! 8-s
Tvl vždyť nikdo nic nelikviduje. Macan se prodávat nepřestává a jen tak nepřestane. Jen přejde na elektriku. A elektrickej Macan bude podle mýho bomba, jestli bude mít alespoň takový jízdní vlastnosti jako Tesla Model X (a o tom vůbec nepochybuju) a k tomu kvalitu zpracování a sportovního ducha Porsche, tak se bude prodávat jak teplý housky na krámě.
Ohledně těch masovejch prodejů, vem si Panameru, u tý už dneska 60% prodejů dělá e-Hybrid - lidi prostě nový technologie chtějí a zákazníci Porsche na ně mají i prachy; pár zpátečníků to nezvrátí..
A další věc. Díky tomu elektrickýmu Macanu spolu s plugin Panamerama a Cayennama bude do budoucna možný si koupit obyčejnou benzinovou 911ku. Takže bejt opravdovým petrolheadem, tak jdu těm lidem děkovat, že za svoje vlastní prachy snižujou automobilce průměrný CO2 a ta pak může vyrábět 911ky s 200g co2/km.
Ohledně těch masovejch prodejů, vem si Panameru, u tý už dneska 60% prodejů dělá e-Hybrid - lidi prostě nový technologie chtějí a zákazníci Porsche na ně mají i prachy; pár zpátečníků to nezvrátí..
A další věc. Díky tomu elektrickýmu Macanu spolu s plugin Panamerama a Cayennama bude do budoucna možný si koupit obyčejnou benzinovou 911ku. Takže bejt opravdovým petrolheadem, tak jdu těm lidem děkovat, že za svoje vlastní prachy snižujou automobilce průměrný CO2 a ta pak může vyrábět 911ky s 200g co2/km.
[odkaz]
Jestli je 4% nárůst (a zároveň nejsilnější rok v historii automobilky) ve skutečnosti "prudkým poklesem", tak to pak jo...
Jinak problém s elektroautama je, když to je první/jediný auto v rodině. A to Macan vetšinou asi nebude... A "auto pro každého" nebude Porsche nikdy, ať už bude jezdit na baterky nebo na mazut. >😒]
Jestli je 4% nárůst (a zároveň nejsilnější rok v historii automobilky) ve skutečnosti "prudkým poklesem", tak to pak jo...
Jinak problém s elektroautama je, když to je první/jediný auto v rodině. A to Macan vetšinou asi nebude... A "auto pro každého" nebude Porsche nikdy, ať už bude jezdit na baterky nebo na mazut. >😒]
To je velmi velmi smutný = že to nedáš ani ve spojení = s tak fantastickym hybridem 😉
Ale spalováky absolutně = nikdo neruší. To je teorie vzdálený budoucnosti
S tim W12 tě čeká s koncem modelů kde je asi velký zklamání 😉
S tim W12 tě čeká s koncem modelů kde je asi velký zklamání 😉
Jaké jsou benzín hybridy ideály je vidět na prodejích, jdou dolů.
Okamžitou reakci na plyn žádný spalovák nedá, ale na druhé straně žádná elektra nedá svobodu volného pohybu a neomezeného dojezdu jako spalovák. Takže je nesmysl rušit jedno pro druhé.
W12 v Bentley těžko může končit, když právě probíhá jeho homologace v A8. Jediný kdo ruší dvanáctiválce je zatím jenom Mercedes.
Okamžitou reakci na plyn žádný spalovák nedá, ale na druhé straně žádná elektra nedá svobodu volného pohybu a neomezeného dojezdu jako spalovák. Takže je nesmysl rušit jedno pro druhé.
W12 v Bentley těžko může končit, když právě probíhá jeho homologace v A8. Jediný kdo ruší dvanáctiválce je zatím jenom Mercedes.
Jo až v létě dorazí tak mild-hybrid je asi to správnou cestou
Ale benzín hybrid s eště trochu vyššim výkonem Porsche dávno nabízí. Vidim že management Porsche považuješ i v tomhle za paka = Cayenne má 3 šestiválce a jeden V8 550PS = a to je vrchol a ideál
V Macanu je slušná nabídka benzínů = a jak vidíš přijde čistý elektro = který myslim dost lidí podceňuje = ta okamžitá reakce na plyn to ti žádnej spalovák nedá
Třeba vedení Porsche neni tak in jako ty = ale prostě místo homologovat TDI s WLTP = se rozhodli poslat naftu tak kam patří = a to neni do Porsche 😉
Nejsou to jediný rušený motory = zrovna tak v Bentley končí W12. A nepřeceňuj V8TDI = koncern ví proč ho nabízí levnějš než V8 benzín = ať v audi nebo Porsche
Ale benzín hybrid s eště trochu vyššim výkonem Porsche dávno nabízí. Vidim že management Porsche považuješ i v tomhle za paka = Cayenne má 3 šestiválce a jeden V8 550PS = a to je vrchol a ideál
V Macanu je slušná nabídka benzínů = a jak vidíš přijde čistý elektro = který myslim dost lidí podceňuje = ta okamžitá reakce na plyn to ti žádnej spalovák nedá
Třeba vedení Porsche neni tak in jako ty = ale prostě místo homologovat TDI s WLTP = se rozhodli poslat naftu tak kam patří = a to neni do Porsche 😉
Nejsou to jediný rušený motory = zrovna tak v Bentley končí W12. A nepřeceňuj V8TDI = koncern ví proč ho nabízí levnějš než V8 benzín = ať v audi nebo Porsche
Zajímavé, že ty nejhorší šestiválce si s konkurencí ve srovnávacích testech bez problémů poradí. Navíc třeba Cayenne je ideální pro V8 a ne pro podměrečné V6.
[odkaz]
[odkaz]
A proti tomuto
[odkaz]
moc konkurentů nevidím, do Macanu zcela přiměřená motorizace.
[odkaz]
[odkaz]
A proti tomuto
[odkaz]
moc konkurentů nevidím, do Macanu zcela přiměřená motorizace.
Lepší žádnej diesel než lepší než konkurence = šestiválce má v tuhle chvíli koncern nejhorší = takovej motor do Porsche prostě nepatří = vedení značky to chápe = co na tom nechápeš ty?
Viz 17😁3. Prostě si myslí, že jsou velmi silní v benzínových motorech (což jistě jsou) a že nemají zapotřebí "trápit se" s dieselovými motory s pošramocenou image. To je do jisté míry pravda, ale pokud chtějí působit na poli SUV nebo velkých sedanů, tak absence dieselu bude velký handicap.
Přesně tak. A další benzíny jsou na tom podobně, proto ten sešup v Evropě. Na druhé straně s "jejich" TDI už je homologovaný Touareg. Konec konců Audi, která má také problémy s homologací má většinu modelů homologovanou právě jenom s TDI a benzíny nabíhají až v poslední době, resp. některé teprve nabíhat budou. Takže problém s WLTP mají daleko větší u benzínových motorů.
Volný vývoj znamená sjednotit daňový zatížení nafty a benzínu = v tu chvíli = si v loji :-! 😄
Zajímavá nelogika ale ok = proč Porsche skončilo s TDI = podle tebe? 😉
A termín těsně před WLTP = si vybrali náhodou? 😄
A termín těsně před WLTP = si vybrali náhodou? 😄
Homologace probíhá pomalu, ale to se zdaleka netýká jenom TDI, některé benzínové a hybridní motory Porsche nejsou v ceníku dodnes, takže uvádět to jako důvod proč s nimi skončili je nesmysl.
No nesemele = Porsche kvůli problémum s nima = s dieslama skončilo 😄
Jaký bys chtěl slovo = skončili ve chvíli kdy by museli homologovat = na WLTP to ti nedošlo? 😉
Jak probíhá homologace TDI = snad víš 😄
Jaký bys chtěl slovo = skončili ve chvíli kdy by museli homologovat = na WLTP to ti nedošlo? 😉
Jak probíhá homologace TDI = snad víš 😄
Kdyby Porsche mělo k dispozici třeba 3 a 4 turbový diesly z Alpiny možná by se jich nevzdalo. Takhle neměli moc na výběr
Zrovna u toho V8 je to myslim 10 kW dolu = takže rozdíl se asi dál eště zvětší [odkaz]
Teda teoretickej = Porsche z důvodů který sem napsal = s TDI skončilo
Fakt věříš tomu že tomu rozumíš líp = než lidi od Porsche který ty motory aplikovali do svejch aut což stálo peníze a pak se jich vzdali z okamžitýho rozmaru? 😉
Teda teoretickej = Porsche z důvodů který sem napsal = s TDI skončilo
Fakt věříš tomu že tomu rozumíš líp = než lidi od Porsche který ty motory aplikovali do svejch aut což stálo peníze a pak se jich vzdali z okamžitýho rozmaru? 😉
No neni to blbost = vzhledem k WLTP = se radši TDI vzdali = jak víš. Možná si doteď netušil proč
Kdyby k dispozici měli motory kde se nemusel snižovat výkon nebo a to je fakt tristní reakce motoru jako u V6TDI = možná by se jich nevzdali. Takhle neměli moc na výběr..
Kdyby k dispozici měli motory kde se nemusel snižovat výkon nebo a to je fakt tristní reakce motoru jako u V6TDI = možná by se jich nevzdali. Takhle neměli moc na výběr..
Nejsem mega optimista, spis jen nejsem mega pesimista. Proto taky souhlasim, ze jako jediny nebo prvni auto je to nepouzitelny. Ale jako druhy a dalsi auto (a skoro kazda rodina ma dnes aspon dve auta) mi to proste dava uz pri dnesnim stavu infrastruktury smysl. Ale musis mit to hlavni auto s ICE, ktery te vezme na dovolenou, pokud nerad litas.