Novinky
prestante uz konecne mysliet spiatocnicky.
zbavenie sa zavislosti od ropy je jedna z naj veci ktore toto storocie moze priniest.
vlastnim elektricke auta a ine ako elektricke auto by som uz v zivote mat nechcel..
zbavenie sa zavislosti od ropy je jedna z naj veci ktore toto storocie moze priniest.
vlastnim elektricke auta a ine ako elektricke auto by som uz v zivote mat nechcel..
no oni si policajti v Bruselu vlastně pro nabíjení jejich elektromobilu pořídili diesel-generátor 😄
Němci hodlají nahradit uhelné elektrárny plynovými (jasně plym nemá s ropou nic společného)
patříš do jedné ze zmíněných skupin - jsi typický příklad - odmítáš diskuzi, pro tebe existuje jen jediná pravda, jsi pokrokář a my ostatní jsme zpátečníci neboli fosilové 8-s 8-s 8-s
Němci hodlají nahradit uhelné elektrárny plynovými (jasně plym nemá s ropou nic společného)
patříš do jedné ze zmíněných skupin - jsi typický příklad - odmítáš diskuzi, pro tebe existuje jen jediná pravda, jsi pokrokář a my ostatní jsme zpátečníci neboli fosilové 8-s 8-s 8-s
Speciálně pro tebe = dělaj fantastický hybridy [odkaz] :yes: 😄
I kdyz me taky prekvapuje, ze jdou rovnou do elektra, cekal jsem, ze v pristi generaci budou prevazne e-Hybridy, jako je to dnes u Cayennu a Panamery (a ze Cayenne a Panamera prejdou na elektriku zase jako prvni).
Ohledně těch masovejch prodejů, vem si Panameru, u tý už dneska 60% prodejů dělá e-Hybrid - lidi prostě nový technologie chtějí a zákazníci Porsche na ně mají i prachy; pár zpátečníků to nezvrátí..
A další věc. Díky tomu elektrickýmu Macanu spolu s plugin Panamerama a Cayennama bude do budoucna možný si koupit obyčejnou benzinovou 911ku. Takže bejt opravdovým petrolheadem, tak jdu těm lidem děkovat, že za svoje vlastní prachy snižujou automobilce průměrný CO2 a ta pak může vyrábět 911ky s 200g co2/km.
Kdyby k dispozici měli motory kde se nemusel snižovat výkon nebo a to je fakt tristní reakce motoru jako u V6TDI = možná by se jich nevzdali. Takhle neměli moc na výběr..
Teda teoretickej = Porsche z důvodů který sem napsal = s TDI skončilo
Fakt věříš tomu že tomu rozumíš líp = než lidi od Porsche který ty motory aplikovali do svejch aut což stálo peníze a pak se jich vzdali z okamžitýho rozmaru? 😉
[odkaz]
Nevím kde jsi sebral 10kW dolů, snížený výkon na 310 kW měl odjakživa (před WLTP) diesel od Porsche v Panameře, kde byl bez el. turba (a nyní je v Touaregu). A samozřejmě i ta slabší verze bez problémů konkurenci dynamikou semele.
[odkaz]
[odkaz]
Jaký bys chtěl slovo = skončili ve chvíli kdy by museli homologovat = na WLTP to ti nedošlo? 😉
Jak probíhá homologace TDI = snad víš 😄
A termín těsně před WLTP = si vybrali náhodou? 😄
[odkaz]
[odkaz]
A proti tomuto
[odkaz]
moc konkurentů nevidím, do Macanu zcela přiměřená motorizace.
Ale benzín hybrid s eště trochu vyššim výkonem Porsche dávno nabízí. Vidim že management Porsche považuješ i v tomhle za paka = Cayenne má 3 šestiválce a jeden V8 550PS = a to je vrchol a ideál
V Macanu je slušná nabídka benzínů = a jak vidíš přijde čistý elektro = který myslim dost lidí podceňuje = ta okamžitá reakce na plyn to ti žádnej spalovák nedá
Třeba vedení Porsche neni tak in jako ty = ale prostě místo homologovat TDI s WLTP = se rozhodli poslat naftu tak kam patří = a to neni do Porsche 😉
Nejsou to jediný rušený motory = zrovna tak v Bentley končí W12. A nepřeceňuj V8TDI = koncern ví proč ho nabízí levnějš než V8 benzín = ať v audi nebo Porsche
Okamžitou reakci na plyn žádný spalovák nedá, ale na druhé straně žádná elektra nedá svobodu volného pohybu a neomezeného dojezdu jako spalovák. Takže je nesmysl rušit jedno pro druhé.
W12 v Bentley těžko může končit, když právě probíhá jeho homologace v A8. Jediný kdo ruší dvanáctiválce je zatím jenom Mercedes.
S tim W12 tě čeká s koncem modelů kde je asi velký zklamání 😉
Jestli je 4% nárůst (a zároveň nejsilnější rok v historii automobilky) ve skutečnosti "prudkým poklesem", tak to pak jo...
Jinak problém s elektroautama je, když to je první/jediný auto v rodině. A to Macan vetšinou asi nebude... A "auto pro každého" nebude Porsche nikdy, ať už bude jezdit na baterky nebo na mazut. >😒]
[odkaz]
[odkaz]
1. Skupinu "I hate electro cars", kam se radim ja a me sympatie ke zvuku motoru namisto vysavace nebo
2. Adorovani elektrickeho pohonu jako cestu k ciste planete (jaky nesmysl pri soucasnem % znecisteni od aut a soucasnem zpusobu konzumniho zivota a zmedelstvi)
Bez ohledu na vyse uvedene ma vsak elektro dva zasadni problemy😒br /> - Dojezd, dojezd, dojezd - nema smysl mit prostredek, do ktereho behem par minut "nenaliju" dostatek stavy k dalsi jizde a v zime i lete musim pocitat s 50-70% dojezdu.
- Infastruktura - nejde az tak o pocet zasuvek, ale v okamziku, kdy teoreticky auta na elektro dosahnou podilu 20-30%, nezvladne to zadna sit a elektrinu nema co dodavat
Velmi zajimavy krok od Porsche, nemyslim ale, ze spravnym smerem a prodeje Macanu na baterky myslim nebudou pripominat teple housky na krame...
Ale ono je vcelku zjevné že bez dávky eko-hysterie a obrovského psycho tlaku by elektromobily vcelku nikomu nechyběly
Paradoxně jediným, kdo se choval ekonomicky a pragmaticky byl a je Musk. Sehnal si peníze a šel do toho hlava-nehlava. Sice tam nějaké dotace jsou ale absolutní většina rizika spočívá na jeho bedrech a na bedrech investorů. Může hodně ztratit - dobrou pověst.
A to nejtěžší je před ním. Teď uspokojil předběžnou poptávku ale musí sehnat průběžnou poptávku a já se domnívám že současný trh v USA je docela saturovaný - kdo chtěl EV už ho má …...