Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche už láká na příchod nové generace Macanu. Stane se z něj elektromobil!

David Bureš
Diskuze (40)
Základem příští generace Macanu bude platforma PPE vyvíjená ve spolupráci s Audi, která je určená pro sportovně laděné elektromobily.

Porsche Macan je menší z nabízených SUV ze Züffenhausenu, které je tu s námi od roku 2014. Loni teprve prošlo faceliftem, automobilka však už hovoří o nástupci. A ten se revolučně změní, z Macanu se totiž stane SUV s čistě s elektrickým pohonem!

„Elektromobilita a Porsche jdou k sobě perfektně, nejen protože sdílejí vysoce efektivní přístup, ale především pro svůj sportovní charakter. Do roku 2022 investujeme do elektromobility přes šest miliard eur, aby do roku 2025 mohla mít polovina nových Porsche elektrický pohonný systém,“ říká předseda představenstva Porsche Oliver Blume.

Součástí těchto plánů je právě i změna koncepce Macanu v čistě elektrický automobil. Příští generace menšího z SUV Porsche využije platformu PPE (Premium Platform Electric), vyvíjenou společně s Audi, jejíž základ už použije chystaný elektromobil Taycan a od něj odvozená verze Taycan Cross Turismo.

Video se připravuje ...

Nástup elektřinou poháněné nové generace však podle všeho nebude znamenat definitivní konec Macanu s konvenčními spalovacími motory. Zákulisní zprávy naznačují, že Porsche bude vyrábět dnešní generaci Macanu se spalovacími agregáty ještě po roce 2021, kdy má přijít elektrická nová generace. Oba vozy se tak budou prý nějaký čas vyrábět bok po boku, a to v závodě Lipsko, kde bude vznikat i Taycan.

„Naším cílem je převzít průkopnickou roli v oblasti elektromobility a z tohoto důvodu budeme nadále přizpůsobovat naši společnost mobilitě budoucnosti,“ doplňuje k tomu Blume. V praxi to má znamenat, že vedle elektromobilů a konvenčních aut se spalovacími motory bude Porsche nabízet i plug-in hybridy, přičemž v následujících deseti letech bude hledat ideální mix mezi těmito druhy pohonu.

David Bureš
Diskuze (40)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2019 22:30
Re: No tvl...
Ale spalováky absolutně = nikdo neruší. To je teorie vzdálený budoucnosti
S tim W12 tě čeká s koncem modelů kde je asi velký zklamání ;-)
2. 3. 2019 16:05
Re: No tvl...
Jaké jsou benzín hybridy ideály je vidět na prodejích, jdou dolů.
Okamžitou reakci na plyn žádný spalovák nedá, ale na druhé straně žádná elektra nedá svobodu volného pohybu a neomezeného dojezdu jako spalovák. Takže je nesmysl rušit jedno pro druhé.
W12 v Bentley těžko může končit, když právě probíhá jeho homologace v A8. Jediný kdo ruší dvanáctiválce je zatím jenom Mercedes.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2019 15:07
Re: No tvl...
Jo až v létě dorazí tak mild-hybrid je asi to správnou cestou

Ale benzín hybrid s eště trochu vyššim výkonem Porsche dávno nabízí. Vidim že management Porsche považuješ i v tomhle za paka = Cayenne má 3 šestiválce a jeden V8 550PS = a to je vrchol a ideál

V Macanu je slušná nabídka benzínů = a jak vidíš přijde čistý elektro = který myslim dost lidí podceňuje = ta okamžitá reakce na plyn to ti žádnej spalovák nedá

Třeba vedení Porsche neni tak in jako ty = ale prostě místo homologovat TDI s WLTP = se rozhodli poslat naftu tak kam patří = a to neni do Porsche ;-)

Nejsou to jediný rušený motory = zrovna tak v Bentley končí W12. A nepřeceňuj V8TDI = koncern ví proč ho nabízí levnějš než V8 benzín = ať v audi nebo Porsche
2. 3. 2019 09:37
Re: No tvl...
Zajímavé, že ty nejhorší šestiválce si s konkurencí ve srovnávacích testech bez problémů poradí. Navíc třeba Cayenne je ideální pro V8 a ne pro podměrečné V6.
[odkaz]
[odkaz]
A proti tomuto
[odkaz]
moc konkurentů nevidím, do Macanu zcela přiměřená motorizace.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2019 09:21
Re: No tvl...
Lepší žádnej diesel než lepší než konkurence = šestiválce má v tuhle chvíli koncern nejhorší = takovej motor do Porsche prostě nepatří = vedení značky to chápe = co na tom nechápeš ty?