Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Úspěch pro Škodu Octavia. V lednu se stala čtvrtým nejprodávanějším autem v Evropě

45 komentářů

Avatar - Auto CZ
Auto CZ
>😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že Octavia se v top 10 drží o hodně déle než tamagoči.
VŘSDR
Ano mám radost, jsme vlastenci, jako auto.cz atd. Ale dám jiný titulek: VW v krizi! I když jediný zástupce Škoda auto obsadil krásné bramborové místo, tak ostatní koně ze Škody v top 25 hledáte marně. Z VW klanu tu máme 5 zástupců, zatímco PSA jich tu má rovnou 7.WTF! Tak radost je opravdu jen malinká asi jako Citigo
car
Jaky vlastenectví v souvislosti se škodofkou.nevim,no.Jak moc jsou asi vlastenečtí Němci s opelem..?
Avatar - Emel
Emel
Opel se v Německu bere jako domácí značka.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Škoda je v evropských prodejích za minulý rok osmá. To, že je oktávka čtvrtá za leden je podobně hodnotné, jako být čtvrtá za 18. únor mezi 12-14hod. Pokud si pamatuju, stabilně je Oktávka snad desátá, což je pěkné a reálnější, než čvrtá za leden.
Avatar - Emel
Emel
2018 byla 7. nebo 8. (podle zdroje)...
jam2015
Dúfam, že auto.cz bude uverejňovať cifry každý mesiac, a nie len vtedy, keď sa Octavii zadarí! 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Myslíš třeba jako tady: [odkaz]
Já myslím, že cifry uverejňujů poměrně pravidelně.
chytrak1
Tak určitě. Vwag má v top 5 zástupce 3, nejlepší psa je na 7 místě, ale ty vidíš úspěch psa. Budto jsi placenej nebo hloupej. Co z toho je pravda?
Arese
...vždy, když si uvědomím, jak pěkný a sympatický kukuč Octavia III měla, než ovšem nějaký designérský ignorant bez špetky vkusu a estetického cítění schválil do výroby tuto pidlookou hmyzí kreaturu! Měl by být ze Škodovky na hodinu propuštěn! 8-s 8-s 8-s :no:
VŘSDR
Nebo celej jeho CLEVER tým běhat v mrazu nahej kolem Kvasin!
Arese
U Octavie jsou facelifty snad nějaké prokletí od konkurence nebo co. Povedený byl vlastně jen ten u I. generace, u faceliftu II. genrace zase nějaký magor pro změnu na auto narval odporné rozteklé lampy ve stylu starých korejských křápů, které ke zbytku poměrně hranaté karoserie absolutně nepasovaly... 8-s 8-s 8-s
Tymkoo
Jediný, co bylo na dvojkový octě hranatý, byly akorát ty přední světla.
Arese
O.K. vyjádřil jsem to poněkud zjednodušeně, takže ne zcela přesně. Ta faceliftovaná slzovitá světla měla mnohem "měkčí" tvary, než jaké byly na zbytku karoserie. Prostě tam vůbec neseděly a přepracované nárazníky bez praktických černých spodků zrovna tak. Spokojen? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Octavia není jen skvělý model. Je to především skvělý koncept auta. Je vidět, že i západ už se naučil vnímat Škodu. Je to prostě tak, dělá skvělá auta.

Podívejme se kde byl kdysi třeba Focus a kde je dnes. Proti Octavii.. Je vidět, že zákazníci stále oceňují v prvé řadě dobře udělaný automobil. Pokud výrobce sejde z cesty, pak smůla.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
navyse ako 4-ocka v cervenej uz aj docela stylovka... vedel som ze facelift zaberie... ale octavia bola vzdy z tych mala aut ktore cim boli dlhsie v danej geenracii vo vyrobe tym lepsie slapali... takze v tomto sa nadalej nic meneni :yes😒br />
tak octavka je voci pokrutenemu cinskemu focusu krasavica :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. 4. místo je tou nejlepší odpovědi pro všechny ty kritiky kabaneho práce u Škody. Je to prostě trefa do evropskeho vkusu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj v chudnoucí Evropě je to aktuálně dík souhře okolností = pro spoustu lidí náhrada za vůz střední třídy. Která naopak silně upadá = v Evropě snad víc a rychlejš než ve zbytku světa
Meky
Náhrada za strednú triedu?
Bez čalúnenia a odhlučnenia v kufri, bez čalúnenia dverí?

Octavia je dobre auto. Sam ho mam.
Ale dnes du na trhu ak lepsie aj krajšie modely.

S lepším servisom.

Takze moja octavia ke posledná skoda, ktori som si kupil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že Škoda je německá a i ten nápad na Golfa s kufrem je německej = nebo? 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevím, kdo reálně přišel s myšlenkou golf + kufr zabalený do o třídu větší krabice. Ale to je vcelku jedno. Podstatné je, že to prostě funguje. Dokonce mám pocit, že právě v dobách krizí a poklesů trhu získávala Škoda nejvíc na síle. A je to logické.

Ale funguje i v době konjunktury. SUV prostě nestíhá vyrábět. Škoda zkratka umí vyrábět skvělá auta.
car
Jo,jo..nestíhá vyrábět.. tak 3008 +6, Duster +12..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Správná připomínka: Škoda -4% Dacia +14% viz já 17:40 Dacia dost možná částečně převezme to čim jela Škoda celý roky v německym vlastnictví nahoru

Zajímavej je trvalej propad Audi = tenhle měsíc sice "jen" o 16% ale jinak -16% je v normálnim světě docela síla. Zvlášť když je to měsíce za sebou = a asi se počítá i s měsícema pokračování [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Dacia dělá to, o čem se u Škodovky mluvilo, ale reálně to nikdy nenastalo. Už Octavia I i Fabia I byla auta s nadprůměrnou technikou (myšleno šíře nabídky motorů apod.) za mainstreamové ceny (u nás spíše vyšší).
Meky
Ano, Audi ide trvalo dole. 😞
Objednávky klesajú aj dodávateľom.
Mozno pre chýbajúce hybridy a elektro?
chytrak1
A jakou souvislost má nárůst Francouzů s vytizenosti výroby škody? Aha to byl jen hate. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přišel s tim nějakej němčour jméno si samozřejmě už nepamatuju ale asi by to šlo dohledat

Už sem to tu psal = Škoda aktuálně začíná narážet na problém kterej celý ty německý roky vzestupu neznala = ceny

Co to přinese dál uvidíme
Avatar - Emel
Emel
Myšlenka liftbacku sama o sobě není nic revolučního... Přímý předchůdce bylo Toledo, jinak ale i auta typu Escort.
chytrak1
Myšlenka liftbacku s velkým kufrem za cenu hatchbacku samozrejme revoluční je. Všichni ostatní takový typ auta dělají jako sedan, v Evropě bez úspěchu. Viz jetta, chamade,306 sedan, Astra sedan. Vymysleli ji Němci, Češi dotáhli k dokonalosti.
Avatar - Emel
Emel
Někteří... ale těch liftů bylo taky dost. Tohle všechno jsou přece liftbacky... některé kratší, jiné delší...
Ford Escort: [odkaz]
Opel Astra: [odkaz]
Honda Civic: [odkaz]
Citroen Xsara: [odkaz]
Peugeot 309: [odkaz]
Fiat Brava: [odkaz]
chytrak1
No ono je to vždy na dlouhou diskuzi, ty definice lift x hatch jsou nejednoznačné. Ale vodítko pro nižší střední je takový😒br /> - jedna se o označení typu karoserie, ne jen tvaru
- hatch jsou všechna auta se základní délkou karoserie a vyklopnou zadní stěnou. Většinou poměrně “dost kolmou”, ale ne jen to.
- liftback je naproti tom splyvavá záď, na delší karoserii - delší zadní previs
-lift je tedy rodinnou variantou hatche, na rozdíl od sedanu s vyklopnou stěnou, na rozdíl od kombi velmi šikmou.

Což z vyseuvedenych aut není žádný. To vše jsou hatche, konkurenti golfa. Zatímco octavia byla ve své třídě skoro unikat a když už něčemu konkurovala tak spis sedanum než hatchum. Tedy Vent👋bora/jetta.
Avatar - Emel
Emel
No, já nesouhlasím. Když vezmu třeba Escorta nebo Civica, dobového Golfa a Octavii I, tak podle mě má Escort blíž k té Octavii. Přímý předchůdce je jak jsem psal to Toledo... ale těch liftů bylo víc a ve své době taky nabízely více prostoru proti hatchům.
[odkaz]
chytrak1
S toledem to je bez diskuze. Však dodnes Španělé spatne nesou ze ten koncept octavia převzala a oni museli jit jinou cestou. Jinak nesouhlasím a to zásadně. Zkus se na to podívat jinak. Pokud Focus a Astra jsou lift, jaký auto mají ty značky jako hatch jako konkurent golfa? Navíc by hopsali od generace ke generaci od jednoho typu karoserie jinému typu karoserie. A to by byly sebevrazi. Proste to je jine pojetí hatche. Ale je to hatch. Jediná brava byl tokovej půlkrok liftu. Byla delší než bravo, ale jen o fous.
A nebo ještě jinak- lift je typ karoserie odpovídající délkou +- kombi a sedanu, jen je elegantnější a má vyklopnou zad. Hatch je vždy kratší než kombi.
Avatar - Emel
Emel
Když si najdeš definici liftbacku, tak tam nic o "délce jako kombi" není, jen o tvaru zadního víka. Podle mě... pokud je za sklem zřetelná "kapota", tak už to je lift a ne hatch. Třeba taková Xantia byla v liftbacku o víc než 20cm kratší než kombi a taky nikoho nenapadlo říkat tomu hatch.

Focus není lift, Focus je hatchback. Escort byl liftback, se změnou z Escortu na Focus přešel Ford v nižší střední z liftu na hatch... nevím, proč by to mělo být sebevražedné, i liftback konkuruje hatchbacku, to zase není tak striktní. Větší "risk" podle mě bylo opustit zavedené jméno Escort.

Ale takhle... jde jen o terminologii, beru že to není úplně jasné a celkem o nic nejde.
Arese
Zapomněl jsi na mimořádně pohlednou Alfu 146! 😄 :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Focus se v Evropě prodává +- stejně, jako Oktávka.
Fakt tě vzali jako prodejce ke Škodovce?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výplatní den se blíží. Jestli mě přijdou 2 výplaty, tak dám vědět >😒] :-!
car
Jo..takže těch víc jak 70 fotek octavie v galerii je taky tvoje PR prácička? 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, moje je jen ta ruka >😁
Avatar - miromen
miromen
Opět dalši ukazka jak tě ten ford pěkně štve a musi tě štvat i to jak dobře se prodava i přes zavedenou strategii, prodeju za vyšši ceny.
Jinak je smutne jestli je tedy nějaky pokles, že na vzestupu nejsou auta, ale předevšim pruměrne až podpruměrne přepravniky jakymi jsou pravě škodovky nebo dačie. A třeba v teto tabulce neni žadny japonsky kompakt, osobně je mi to lito u civicu, byť jde pouze o kratky časovy usek. Ale i na něm jde pěkně vidět včetně titulku tohoto članku jakou ti dokaže udělat radost a jake nesmyslne zavěry z něj dokažež vyvodit.
Hugo_lo
Nedivím se, že je Octavie pořád tak prodávaná. Je to stále kvalitní auto a poměr kvalita a výkon je super. My jsme k prodeji taky přispěli. Vloni jsme si koupili novou Octavii z [odkaz] a jsme s ní spokojeni. Má dobrou spotřebu i výkon a to je pro mě důležitý.
Meky
Náhrada za strednú triedu?
Bez čalúnenia a odhlučnenia v kufri, bez čalúnenia dverí?

Octavia je dobre auto. Sam ho mam.
Ale dnes du na trhu ak lepsie aj krajšie modely.

S lepším servisom.

Takze moja octavia ke posledná skoda, ktori som si kupil.
Avatar - Emel
Emel
Jak by sis představoval čalounění v kufru? Tohle je normálka, ne?
[odkaz]

Lepší modely jsou, hezčí taky... je to věc priorit a value / money. Se servisem nevím, na to nemám dostatečný vzorek.
Meky
Ano, Audi ide trvalo dole. 😞
Objednávky klesajú aj dodávateľom.
Mozno pre chýbajúce hybridy a elektro?