Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úspěch pro Škodu Octavia. V lednu se stala čtvrtým nejprodávanějším autem v Evropě

David Bureš David Bureš 1. 3. 2019
79
45
Zobrazit náhledy (79)
JATO Dynamics Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS
Lednová prodejní čísla znamenala množství změn v pořadí nejprodávanějších modelů. V čele jsou dva volkswageny, v top 10 je i Dacia Sandero.

Evropský trh pokračuje v poklesu, už pátý měsíc v řadě registrace nových automobilů na starém kontinentu klesly. Některé modely ale nižších prodejů konkurence uměly využít, a tak vystoupaly v pořadí výše. Jako třeba Škoda Octavia, která se v lednu stala čtvrtým nejprodávanějším modelem v Evropě vůbec. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics, která eviduje prodejní čísla v 27 evropských zemích.

Škoda Octavia dosáhla na čtvrtou příčku navzdory pětiprocentnímu meziročnímu poklesu na 20.385 registrovaných kusů. I tak však překonala třeba Ford Fiesta (tentokrát až třináctá s 17.920 exempláři) nebo Peugeot 208 (sedmý s 18.281 kusy), které obvykle bývají v pořadí před ní. Před rokem mimochodem Octavia byla podle statistik JATO Dynamics páté nejprodávanější auto v Evropě, za celý rok 2018 obsadila osmou příčku.

Nejprodávanějším vozem starého kontinentu zůstává Volkswagen Golf, pětinový meziroční pokles ale naznačuje, že už zákazníci možná čekají na novou generaci, která má být představena před koncem letošního roku. Naopak celkově druhý Volkswagen Polo meziročně poskočil o 14 % a stal se tak nejžádanějším malým vozem Evropy, když překonal hlavního rivala v podobě Renaultu Clio, který s tříprocentním meziročním poklesem skončil třetí.

Překvapení v pořadí nejlepších modelů je ale více. Toyota Yaris pokračuje v úspěšném tažení, zřejmě díky úspěchu své hybridní verze, v lednu byla dokonce pátým nejprodávanějším autem v Evropě. Nejlepší desítku pak uzavírá Dacia Sandero, jejíchž 18.168 registrovaných kousků bylo o devět procent více než před rokem.

Celkem bylo v 27 zemích Evropy podle JATO Dynamics v lednu registrováno 1,22 milionu automobilů, o 4,6 % méně než před rokem. Stále to však byl druhý nejlepší leden za posledních deset let. Trh se zřejmě pořád nevzpamatoval ze zářijového příchodu nových emisních norem, navíc silně klesá zájem o naftová auta. Třeba v Itálii jejich lednové prodeje meziročně klesly o 30 %, země tak ztratila titul největšího evropského trhu pro dieselová auta, který převzalo Německo.

Německo sice zůstává s 265.706 registrovanými vozy největším evropských trhem, tamější prodeje ale meziročně klesly o 1,4 %, což evropský trh ovlivnilo. Prodeje ostatně klesly i v dalších velkých trzích starého kontinentu, ostatně jen v Rumunsku, Maďarsku, Dánsku, Portugalsku a Řecku v lednu zaznamenali meziroční nárůst prodejů, všechno to jsou však málo významné trhy. Česká republika je naopak státem s druhým nejvyšším meziročním poklesem, o 17 %. Hůře v tomto směru dopadlo jen Nizozemí, kde prodeje meziročně spadly o 19,3 %.

Největším koncernem zůstává Volkswagen Group, a to přestože jen Seat a Lamborghini v lednu zaznamenaly nárůst prodejů. Zajímavostí je každopádně to, že VW Group v lednu prodalo více SUV než konvenčních aut, což se stalo vůbec poprvé, podle analytiků ale zřejmě nikoliv naposledy. Přestože růst prodejů SUV na evropských trzích v lednu zpomalil, nadále zůstávají nadmíru populární, zpomalení růstu je podle analytiků spíše důsledkem poklesu celého trhu než nedostatkem zájmu. Druhá následuje francouzská Skupina PSA, a to přestože novému členu koncernu, Opelu/Vauxhallu meziročně klesly prodeje o sedm procent.

Evropský trh v lednu 2019: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 1/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf34.313-20
2.VW Polo25.550+14
3.Renault Clio23.970-3
4.Škoda Octavia20.385-4
5.Toyota Yaris20.340+2
6.Ford Focus18.985+5
7.Peugeot 20818.281-14
8.Citroën C318.195-2
9.VW Tiguan18.188-12
10.Dacia Sandero18.168+9
11.Fiat Panda18.055+22
12.Peugeot 300817.928+6
13.Ford Fiesta17.920-31
14.VW T-Roc17.836+165
15.Opel/Vauxhall Corsa17.378+10
16.Nissan Qashqai17.148-17
17.Dacia Duster16.920+12
18.Mercedes-Benz A14.700+42
19.Renault Captur13.655-4
20.Mercedes-Benz C13.544+5
21.Toyota C-HR13.501+15
22.Peugeot 200813.432-11
23.Peugeot 30812.805-2
24.Opel/Vauxhall Astra12.803-8
25.Fiat 50011.655-20

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Uspět v době poklesu se cení dvojnásob
Emel
| 4. 3. 2019
Když si najdeš definici liftbacku, tak tam nic o "délce jako kombi" není, jen o tvaru zadního víka. Podle mě... pokud je za sklem zřetelná "kapota", tak už to je lift a ne hatch. Třeba taková Xantia byla v liftbacku o víc než 20cm kratší než kombi a taky nikoho nenapadlo říkat tomu hatch.

Focus není lift, Focus je hatchback. Escort byl liftback, se změnou z Escortu na Focus přešel Ford v nižší střední z liftu na hatch... nevím, proč by to mělo být sebevražedné, i liftback konkuruje hatchbacku, to zase není tak striktní. Větší "risk" podle mě bylo opustit zavedené jméno Escort.

Ale takhle... jde jen o terminologii, beru že to není úplně jasné a celkem o nic nejde.
Uspět v době poklesu se cení dvojnásob
chytrak1
| 3. 3. 2019
S toledem to je bez diskuze. Však dodnes Španělé spatne nesou ze ten koncept octavia převzala a oni museli jit jinou cestou. Jinak nesouhlasím a to zásadně. Zkus se na to podívat jinak. Pokud Focus a Astra jsou lift, jaký auto mají ty značky jako hatch jako konkurent golfa? Navíc by hopsali od generace ke generaci od jednoho typu karoserie jinému typu karoserie. A to by byly sebevrazi. Proste to je jine pojetí hatche. Ale je to hatch. Jediná brava byl tokovej půlkrok liftu. Byla delší než bravo, ale jen o fous.
A nebo ještě jinak- lift je typ karoserie odpovídající délkou +- kombi a sedanu, jen je elegantnější a má vyklopnou zad. Hatch je vždy kratší než kombi.
Avatar - Emel
Octavia
Emel
| 3. 3. 2019
Jak by sis představoval čalounění v kufru? Tohle je normálka, ne?
[odkaz]

Lepší modely jsou, hezčí taky... je to věc priorit a value / money. Se servisem nevím, na to nemám dostatečný vzorek.
Octavia
Meky
| 3. 3. 2019
Ano, Audi ide trvalo dole. :( Objednávky klesajú aj dodávateľom. Mozno pre chýbajúce hybridy a elektro?
Uspět v době poklesu se cení dvojnásob
Meky
| 3. 3. 2019
Ano, Audi ide trvalo dole. :( Objednávky klesajú aj dodávateľom. Mozno pre chýbajúce hybridy a elektro?