Tak konečně se v té záplavě článků o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě a jiných eko-nechutnostech objevila nějaká opravdu pozitivní a potěšující zpráva!
Velká gratulace Fiatu ke skvělému výsledku, půl milionu vozů za 3 roky výroby je fakt paráda! Zároveň je tento výsledek tou nejlepší odpovědí všem škarohlídům pomlouvající slavnou turínskou značku a toto mimořádně povedené a líbivé auto, které je vybavené jen tou technikou a výbavou, o kterou normální řidiči opravdu stojí.
Bravo, Fiat, Bravo, Tipo! :-):-):-):yes::yes::yes:
Rozhodně Tipo, Bravo bylo pěkné a spolehlivé, ale s prostorností na zadním sedadle bylo hodně na štíru. ;-) Navíc Tipo je hrdým vítězem ankety Auto Best 2016! :-)
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
Jde jen o technologický vývoj, ale nikdo nikoho k ničemu nenutí. O víkendu jsem viděl spoustu lidí běhat, jezdit na kole nebo na koni a to nejsou zrovna nejdiskutovanější způsoby jak se přepravovat.
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
Jasně, "nikdo nikoho k ničemu nenutí"! Tak se zeptej jakéhokoliv šéfa některé evropské automobilky, jak je bruselští ekoteroristé dusí prostřednictvím čím dál absurdnějších limitů na emise nejedovatého CO2! Jen kvůli nim třeba musí nabízet tříválcové motory, které by nikdo dobrovolně nevyvíjel ani nekupoval! Nemluvě o razantním osekávání šestiválců např. u BMW atd...
Stačí se třeba jen podívat, kolik verzí různých modelů padlo za oběť novým emisním normám - mj. i Škoda Fabia/Fabia Combi 1.0 TSI/81 kW, která už ve verzi se 6st. manuálem byla vyškrtnuta z nového ceníku!!! Je to neuvěřitelné, ale už je dostupná jen s DSG!!! Jen nám toto skandální rozhodnutí škodovky na auto.cz jaksi zapomněli sdělit! 8-s8-s8-s
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
To co svádíš na nějaký imaginární nepřátele = je drsná reálná ekonomika. Neni problém nabízet = ale ceny. Připrav se na eště daleko tvrdší omezení = zlevňování nabídky atd.
A Škoda dorazila do vod který celejch těch 30 let růstu v německý režii zatim nepoznala = ceny. Jedna věc je přesvědčit zákazníka že nabízí víc než konkurence = ale teď už za to chce teda potřebuje požadovat i víc peněz = a to může bejt problém. A její růstový pozice minimálně zčásti asi přebere Dacia
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
Tipo je docela super kauf, ale stejně...bude nějaká modelová péče kromě akčních výbav, nebo na to Fiat zase kašle? A kde je nástupce Punta, který měl podle některých Fiatistů přijít s koncem roku?
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
Pomlouvači a škarohlídi? Těch je tu málo...mnohem víc je těch, kterým vadí rezignace nejen na střední třídu. Obstarožní modelové portfolio, obecně chybějící větší modely, kdysi slavné evropské značky.
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
Dal sem ti palec, vidím to stejně. Ještě bych s tím neměl problém za předpokladu, že by AR, případně JEEP měly trochu reálnější ceny (zejména ceníkové). Teď je pokus s rozumnou cenou u nějakého modelu u Compassu, ale obecně to teď je u Fiatu tak, že buď koupíš F500, nebo Tipo a nebo pak už potřebuješ min. milion abys koupil trochu auto s trochou výbavy. A to tady jako nemůže fungovat...
Takže... Obecně to koncernové portofolio jako úplně špatné nevidím (samozřejmě díry tam jsou), ale kde mám problém je prostě cenotvorba... To je prostě děs. Krom toho Tipa, nebo F 500 tam není nic, kde bych si řekl..., jo tak tohle je cajk, tady nemusím smlouvat jak na arabským trhu a opravdu za ty peníze dostanu adekvátní nabídku...
Dtto... Giulia... super auto.. střední třída..., ale pod milion v podstatě není, Stelvio... dtto.. a to bych řekl, že ta výbava ani neodpovídá.
Re: Články o elektromobilitě, hybridizaci, autonomní jízdě .
... no jo, já jako kovaný Fiaťák italská auta do firmy kupuju roky, ale už nám zbylo jen Ducato.... :-( příští rok chci tři nové osobáky a prostě u Fiatu si nevyberu.... Tipo je fajn ale v nižší střední chci něco trošku vymakanějšího.... a pak chci kombi střední třídy a to prostě žádná italská značka nenabízí....
Taky Fiatu gratuluju ... Proti té značce sem nikdy nic neměl a Tipo i třeba 500 se mi líbí ale nevím prostě jestli bych do nich šel... Asi nějaký blok >:D
Ale je dobře že se jim daří a prodali toho tolik i když třeba v česku to klasicky není vidět vůbec .... Překvapila i ta náhoda, že zrovna tento kus má pod kapotou přece "naprosto mrtvý" diesel ...
Docela často chodím kolem červeného hatchbacku s černo-stříbrnými koly a vždy se mlsně ohlédnu :-) Ale přecijen jsem víc Alfa positive. Jinak je to auto za super peníze, s rozumně naceněnými příplatky výbavy a hlavně prověřenou technikou (samozřejmě 1.3JTD nebrat) :yes: Jen výkon 120k je málo, ale asi se jim nechtělo ladit další tužší podvozky...
Z verze hatchback to není nic neřešitelného, motor 1.4 T-Jet lze bez nejmenších problémů (i převodovka má rezervu) nechat za asi 6000 Kč kvalitně čipnout třeba na rozumných 110 kw a 250 N.m (i více) a sada o cca 25 mm kratších pružin je v Německu taky snadno dostupná (samozřejmě vč. homologace TÜV). Pak už jen stačí nějaký ten spoilírek a sportovní výfuk (nabídka na Tipo je taky bohatá) a je to! ;-)
To vím, ale stejně to je málo. Ono se dá ledacos, třeba nasadit hlavu multiair (+ příslušenství) ze 170k verze a po chipu to může mít přes 200k... Je otázka, zda by to zvládalo palivové čerpadlo a veškeré další periferie, motor na to má, protože je to oslabená varianta té 170.
Ale např. u Focusu si člověk může koupit 182k ecoboost rovnou bez nějakého nejistého laborování... Ford uvádím kvůli tomu, že převodovky snesou víc Nm, než 250 u konc. VW
No neviem ci az tak rozumne, auticko je krasne a velky zmysel dava v budgete 11-13 tisíc € (co je teraz edicia italia), potom tie ceny idu do vysok kde je Hyundai i30 alebo Toyota corolla/konciaci Auris, co je uz fakt uplne ina liga (napr. ked chcem tipo kombik s výbavou ako ma konciaci auris kombik alebo i30 tak som na rovnakej cenovke, takze naco by som to kupoval?). Podobne aj hatchback sa prilis blizi do vod iných hatchbackov (napr. i30 je len o nieco drahsia ako italia extra ale tych par stoviek € prida cloveku parkovaciu kameru a bezpecnostne systemy). Jedine ten sedan je tam celkom vyhodne postaveny ale je to zase sedan a zaujem o taketo karoserie je maly.
Povedal by som, ze to zavisi od toho aky ma clovek budget, ak mam striktne do 13 tisíc € tak je to fajn, ak mam budget 15-16 tisíc tak tam to uz straca vyznam.
hodně fajn auto. Jenom by to chtělo trochu doplnit nabídku. Vypadla 1,6 s automatem. Zase to jde klasickým fiatím stylem postupného ořezávání motorizací a variant až k postupnému vyhnití.
Tak v tomto je Fiat nevinně, bavil jsem se s tradičně velmi dobře informovaným dealerem. O tuto motorizaci byl zcela minimální zájem, takže nemělo smysl ji protlačovat homologací na nové emisní normy. Velmi mě ale mrzí, že k sedanu (který je z celé řady nejhezčí) nelze zvolit motor 1.4 T-Jet. Velká škoda pro Fiat i pro jeho zákazníky... :-(:-(:-(
Přitom to podle mě byla fajn benzínová motorizace pro Tipo, hlavně s tím automatem. Mám ji vyzkoušenou, protože jsme do rodiny vybírali auto s automatem a motor jede hezky (podle mě podobně jako Tjet) a hlavně ten HDM automat řadí naprosto hladce a logicky. Lepší než dnes protěžované dvouspojky.
Tipo je ale cenově orientovaný model. Třeba u nás se cca 90 % prodává se základní atmosférickou 1.4...
Jen pro zajímavost - loni se v ČR Fiatu Tipo prodalo celkem 782 kousků. Mám vypozorované, že výrazně častěji jezdí na Moravě, což je docela zajímavé.
Hlavně pro ženské a pro důchodce to mohla být zajímavá volba,ale jak jsem říkal, prý se to skoro vůbec neprodávalo. Hlavně je ale škoda, že tu 1.6 nenabízejí s manuálem, ta 1.4 je mimo město přece jen dost slabá a atmošestnáctistovka by s manuální převodovkou měla díky minimálnímu cenovému nárůstu určitě prodejní úspěch... :-O
Mne to práve príde celkom logické - Tipo presne dáva zmysel v základe 1.4 pre kľudného vodiča, ktorý toho moc nenajazdí ale chce väčšie auto a niečo lepšie ako dáciu. Bohužiaľ pre tipo jediný motor, ktorý drží krok s dobou je 1.6 MJ a s ňou a plnou výbavou sa u nás dostáva do revíra normálnej nižšej strednej....
Tak antikor netuším, ale nepoznám značku, kde by prvý majiteľ mal problémy s koróziou, ako to bolo u Felícií, kde ti po 4 rokoch tieklo do kufru. Teda to ťažko bude nejaká výhoda voči konkurencii.
No tak 1.4 je naozaj pre vodiča, čo nemá žiadne očakávania na dynamiku jazdy a nevadí mu bojovať s každým kopcom na diaľnici. Ale inak dôstojný nástupca a upgrade pre thalie, logany, linei a pod...
na fleet tu mas sedan s 1.6 jtd... neviem, u nas dochodcovia a ludia po produktivnom veku tvoria velku skupinu kupujucich lacnych aut... kto kupuje dacie ?? vidis ako sa predava sandero ? klientela je z odjazdenych favoritov, felicii atd to su vsetko cerstvi dochodkaci s odrastenymi detmi cerstvo... cerstve babicky dedovia
Moravané také častěji přestavují auta na LPG, zde navíc možnost LPG přímo z výroby. A nových vozů s MPI už je k sehnání opravdu minimum - takže jasná šetřílkova volba = levné auto + levný provoz. ;-)
S tím sem souhlasil, dokud nepřišly právě ty verze S-design a Sport... Jako plnohodnotná náhrada top verzí Brava to není, ale za ty peníze už to udělá docela dost parády a už bych s tím, s xenony, neměl problém... Vůbec. V pohodě auto.
Nie som fiatak, no myslim ze TiPo je vyvazene a skorej ako na nieco nove navazuje viac do minulosti, to plati aj pre techniku a celkove pojatie... na high tech nemaju technologie ani techniku, darmo by vyzeralo ultra moderne keby to ultra modernu techniku ani interier nemalo... myslim, ze je lepsie ked sa drzia trochu pri zemi... male Punto by vsak mohlo vytazit viac, na tu triedu maju stale aktualnu techniku...
Já teda v kalendáři vidím rok 2019, nikoliv 2009 a GP je naprosto zoufalá designová fosílie, Bravo zrovna tak, ani jedno neni F500. Ale on tenhle národ alfistů a fiatistu není moc objektivní, takže nic nového.
Doby FIATu el avvocata Agnelliho a jeho bratra, kdy udávali směr napříč segmenty a režimy v evropě i globálně, jsou bohužel definitivně v hajz|u. Taky co čekat od obou zůstavitelů, jeden místo sebe delegoval zástupce, druhý je věčně sjetá exhibující bukvice. Je třeba si to přiznat, 500k tipa na tom nic nemění, ale díky Bohu za aspoň za ně a zděděné fabriky v polsku, turecku a srbsku, resp. JEEP s dědictvím Ferrari, které to vsechno včetně AR a Maserati udržují při životě. Akorát škoda toho Magnetti Marelli, ten už nezvládli.
tak se poplácajte na ramenou a pak se podívejte na výsledky za únor v USA. Všechny značky krom RAMu meziroční pokles oproti 2/2018, už nešlape ani ten Jeep :-) >:D
Tak sme zvědav, zda to Murphyho oblíbené pikapy vytrhnou >:D >:D