Novinky
Ham.
7
Jo vidím, JLR za 2018 1,5 mld. v zisku, Tesla za 2018 1 mld. ztráta.
Přejít do diskuze
Blue Sun
gratulace... do Francie. Alpine 110 sice nevyhrála o pověstná prsa korejské ženy, ale už dlouho se nestalo, aby sportovní auto porazilo mainstreamovou konkurenci v anketě tak zaměřené na užitkové hodnoty.
webpaja
Kdopak ti slapl na kuri oko? Mas pravdu, JLR si musi ztraty platit z vlastni kapsy. To je vzdy horsi nez neustale dotace z penez danovych poplatniku 😄
Uživatel_5340709
jedná se o vítězství modelu, kterého se prodá nejmíň kusů na světě. Krásny příklad Pyrrhova vítězství. >😁 :yes:
.StenLi.
Dovzdelaj sa.. [odkaz]
[odkaz]
Takto skoncis ked papas ten ACZ hate bullshit aj s navijakom..
Ostatne automobilky su roky vyvoja pozadu za Teslou v oblasti battery packov a motorov, konieckoncov to je uloha startupu na akceleraciu rozsirenia EV a nakopnutie pomaly inovujucich klasickych automobiliek.
[odkaz]
Takto skoncis ked papas ten ACZ hate bullshit aj s navijakom..
Ostatne automobilky su roky vyvoja pozadu za Teslou v oblasti battery packov a motorov, konieckoncov to je uloha startupu na akceleraciu rozsirenia EV a nakopnutie pomaly inovujucich klasickych automobiliek.
.StenLi.
To najneefektivnejsie EV vo svojej triede od super stratovej automobilky.. ozaj velmi zla reklama na EV >😁
WinDiesel
Jsou roky za Teslou co se týče ztrátovosti … ale ono to přijde, s EV to přijít musí, ztrátové budou s EV všechny automobilky
nalimer
je to elektromobil. tie musia výrobcovia promovať.
paradoxne bol mojim tipom na víťaza posledný MB-A. prémiové, no stále dostupné auto.
Jaguara si asi nekúpi masa ľudí.
pripomína mi to časy, keď vyhral Opel Ampera. na ceste som videl možno 2 ks a aj to zablúdených Nemcov a Dánov.
paradoxne bol mojim tipom na víťaza posledný MB-A. prémiové, no stále dostupné auto.
Jaguara si asi nekúpi masa ľudí.
pripomína mi to časy, keď vyhral Opel Ampera. na ceste som videl možno 2 ks a aj to zablúdených Nemcov a Dánov.
WinDiesel
nepochopils
musel vyhrát elektromobil … tak jednoduché to bylo
ale jaguar je alespoň hezký na pohled
motor nezajímavý, od teď to budou plus minus stejné vysavače
a potom přijde nějaký progresivní chytrolín, někdo jako ty a řekne že takové auto je zařazeno jako energetická třída F nebo G a lidi budou na ekologickém pranýři >😒] a už se to neodváží koupit
a potom už budeš fouňo konečně spokojený
jo na sporťáky už se bude jen vzpomínat a v některých zemích budou stará auta udržovány jako ameriky z 50. let na Kubě
musel vyhrát elektromobil … tak jednoduché to bylo
ale jaguar je alespoň hezký na pohled
motor nezajímavý, od teď to budou plus minus stejné vysavače
a potom přijde nějaký progresivní chytrolín, někdo jako ty a řekne že takové auto je zařazeno jako energetická třída F nebo G a lidi budou na ekologickém pranýři >😒] a už se to neodváží koupit
a potom už budeš fouňo konečně spokojený
jo na sporťáky už se bude jen vzpomínat a v některých zemích budou stará auta udržovány jako ameriky z 50. let na Kubě
JirkaV8
Nijak super se mi nelibi, ale JAG to ted potrebuje. Mezi ostatnimi kandidaty oblibence stejne nemam. Zaroven se ale otevira otazka ohledne elektrifikace. Rozsirene to nebude a kdyz, tak ne hned. Ale precejen to s elektrifikaci nebude tak totalni placnuti do vody, jak jsem si myslel. Uvidime no. Tak pro dnesek gratulace a malemu Jagu zacina bezet pomyslny rok slavy.
webpaja
Aby jsi nekomu mohl dotaci dat, musis ji nekomu sebrat. Kazdy majitel Tesly dostaval i loni vyraznou slevu na danich.
Mimochodem, kolik ze byla ztrata Tesly loni? 1mld USD?
Nehon si tu triko 😄
Mimochodem, kolik ze byla ztrata Tesly loni? 1mld USD?
Nehon si tu triko 😄
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Reco
Ale no, neprehanaj to zase😒br />
6.12.2017
Mitsubishi Cross
H/K_svwet dnes 20:40
trefa
tak toto bude pravdepodobne novy kral v nepremiovej triede kompaktnejsich SUV okolo s dlzkou okolo 4,4-4,5m ... cakam megauspech...
6.12.2017
Mitsubishi Cross
H/K_svwet dnes 20:40
trefa
tak toto bude pravdepodobne novy kral v nepremiovej triede kompaktnejsich SUV okolo s dlzkou okolo 4,4-4,5m ... cakam megauspech...
praděda7
....škoda že je jen na baterky..... ;-\ I s ussrraným 300k čtyřválem bych ho zařadil do pořadníku..... 😉
Ham.
Kvartální výsledky jsou nezajímavé, podstatné jsou výsledky za fiskální rok a ty jsou prostě takové, že Tesla dlouhá řada ztrát včetně roku 2018, kdežto JLR dlouhá řada zisků včetně fiskálního roku 2018. Za 2019 uvidíme za rok.
A co se týče efektivity
[odkaz]
A co se týče efektivity
[odkaz]
.StenLi.
Pozeram ze nemas najmensiu sanjnu o financovani Tesly >😁 Ty zijes v tom ze Tesla je financovana US vladou? 😄
.StenLi.
Pozeram ze ten link je plny nezmyslov, my bad.
[odkaz]
JLR mal stratu $4,4B iba v Q4, Tesla bola v Q4 v zisku a to druhy kvartal po sebe.
Na druhu cast o ubohej efektivite i-Pace si zrejme schvalne zabudol 😄
[odkaz]
JLR mal stratu $4,4B iba v Q4, Tesla bola v Q4 v zisku a to druhy kvartal po sebe.
Na druhu cast o ubohej efektivite i-Pace si zrejme schvalne zabudol 😄
.StenLi.
Zisk mozes mat iba ak je o tvoj produkt zaujem. Ak je Tesla Model 3 najziadanejsim autom historie (najviac objednavok), v US sa predaval lepsie ako jeho konkurenti dokopy (BMW 3, MB C, Audi A4) tak prave preto ze trafili najlakavejsi pomer cena/vykon na trhu. Asi ta prekvapi ze v prieskume toho isteho Consumer Reports boli opytani majitelia aut najspokojnejsi prave s Modelom 3 😄 Takze Tesla ho predava za cenu ktora sa zakaznikom velmi paci a su s nim spokojnejsi ako majitelia inych znaciek. Win win.
CR vysledky ber s rezervou. Ak sa preda 140k Modelu 3 a oni robia statistiku na zaklade 500 kusov, pricom kvalita prvych sa s faktorom 4 lisi od neskorsich, objektivnost vysledkov je otazna, obzvlast ked sa v ich rebricku kvality na uplne poslednom mieste umiestnilo Volvo.
Cena vyroby EV = cena pohonneho ustrojenstva (battery pack,motor atd) + cena zbytku/auta. Avsak cena poh. ustrojenstva tvori drvivu vacsinu vyrobnych nakladov, takze schopnost zarabat na EV hladaj tu😒br />
Pohonne ustrojenstvo:
Tesla ho vyraba v Gigafactory 1, je jednotkou na trhu ci uz parametrami, alebo cenou, takze tu sa nesetri na kvalite, ale top technologia a kvantita umoznuju stlacit cenu tak ze vacsi, lepsie vybaveny a vykonnejsi Model 3 stoji menej ako Leaf s rovnakym dojazdom!
Zbytok auta sa vyraba vo Freemonte, ak si niekedy bol v US tak poznas "kvalitu" americkych aut. Neda sa porovnavat s Japonskymi, nedosahuju ani kvalitu Korejskych a Nemeckych. Vsetky vycitky CR sa viazu k vyrobe tohto zbytku auta a suhlasim ze by sa Tesle hodil kvalitak z Toyoty a celkovemu Image by jej to velmi pomohlo, aj ked podla CR su majitelia super spokojni 😄 ale objektivne treba uznat ze Tesla a Apple maju najvernejsich zakaznikov ktori nejake chybicky radi odpusti
Dolezite je ze ten zisk nedosahuju kvoli ucelnemu setreniu na kvalite, stale aplikuju zmeny na jej navysenie a ich kvalita je v ramci vsetkych znaciek primerna a pomaly sa zlepsuje. Koho zaujima viac zrychlenie, rychlost nabijania, siet superchargrov a zivotnost baterii, kupi si Teslu, koho netrapi chybajuce aktivne chladenie a ohrev baterii a ich degradacia a viacej mu ide o pravidelne spary medzi plechmi, kupi si Nissan.. a kto chce zlatu cestu, kupi si Hyundai/Kiu 😄
CR vysledky ber s rezervou. Ak sa preda 140k Modelu 3 a oni robia statistiku na zaklade 500 kusov, pricom kvalita prvych sa s faktorom 4 lisi od neskorsich, objektivnost vysledkov je otazna, obzvlast ked sa v ich rebricku kvality na uplne poslednom mieste umiestnilo Volvo.
Cena vyroby EV = cena pohonneho ustrojenstva (battery pack,motor atd) + cena zbytku/auta. Avsak cena poh. ustrojenstva tvori drvivu vacsinu vyrobnych nakladov, takze schopnost zarabat na EV hladaj tu😒br />
Pohonne ustrojenstvo:
Tesla ho vyraba v Gigafactory 1, je jednotkou na trhu ci uz parametrami, alebo cenou, takze tu sa nesetri na kvalite, ale top technologia a kvantita umoznuju stlacit cenu tak ze vacsi, lepsie vybaveny a vykonnejsi Model 3 stoji menej ako Leaf s rovnakym dojazdom!
Zbytok auta sa vyraba vo Freemonte, ak si niekedy bol v US tak poznas "kvalitu" americkych aut. Neda sa porovnavat s Japonskymi, nedosahuju ani kvalitu Korejskych a Nemeckych. Vsetky vycitky CR sa viazu k vyrobe tohto zbytku auta a suhlasim ze by sa Tesle hodil kvalitak z Toyoty a celkovemu Image by jej to velmi pomohlo, aj ked podla CR su majitelia super spokojni 😄 ale objektivne treba uznat ze Tesla a Apple maju najvernejsich zakaznikov ktori nejake chybicky radi odpusti
Dolezite je ze ten zisk nedosahuju kvoli ucelnemu setreniu na kvalite, stale aplikuju zmeny na jej navysenie a ich kvalita je v ramci vsetkych znaciek primerna a pomaly sa zlepsuje. Koho zaujima viac zrychlenie, rychlost nabijania, siet superchargrov a zivotnost baterii, kupi si Teslu, koho netrapi chybajuce aktivne chladenie a ohrev baterii a ich degradacia a viacej mu ide o pravidelne spary medzi plechmi, kupi si Nissan.. a kto chce zlatu cestu, kupi si Hyundai/Kiu 😄
white label
Za jakou "cenu" ten zisk (nejen) na "kazdom Modeli 3" má?
"...s kvalitou a spolehlivostí Modelu 3 to není úplně růžové. Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti).
To ale zdaleka není všechno. Objevilo se i praskající zadní sklo a časté problémy s velkým displejem v interiéru. Jeho citlivost je hodně roztodivná a uživatelé referují, že se někdy chová, jako by se dotýkali i v místech, kde se ale ve skutečnosti nedotkli. Systém tak např. různorodě zvětšuje a zmenšuje mapy v navigaci, nebo jimi posouvá, ač k tomu není důvod. Stejně tak přenastavuje další položky, což se stává např. u přehrávání hudby, ale k náhodným aktivacím dochází i u dalších funkcí. Jindy zase celý systém zamrzá, což je o to mrzutější, že se jím ovládá v podstatě celé auto. Výsledkem je, že vůz dostal podprůměrné hodnocení spolehlivosti."
Jinde se píše např. i o odpadající dekoraci interiéru!
"...s kvalitou a spolehlivostí Modelu 3 to není úplně růžové. Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti).
To ale zdaleka není všechno. Objevilo se i praskající zadní sklo a časté problémy s velkým displejem v interiéru. Jeho citlivost je hodně roztodivná a uživatelé referují, že se někdy chová, jako by se dotýkali i v místech, kde se ale ve skutečnosti nedotkli. Systém tak např. různorodě zvětšuje a zmenšuje mapy v navigaci, nebo jimi posouvá, ač k tomu není důvod. Stejně tak přenastavuje další položky, což se stává např. u přehrávání hudby, ale k náhodným aktivacím dochází i u dalších funkcí. Jindy zase celý systém zamrzá, což je o to mrzutější, že se jím ovládá v podstatě celé auto. Výsledkem je, že vůz dostal podprůměrné hodnocení spolehlivosti."
Jinde se píše např. i o odpadající dekoraci interiéru!
.StenLi.
Tesla ma zisk na kazdom Modeli 3 vyse 20%, WinDiesel tu placa nezmysly bez akychkolvek faktickych argumentov pravidelne, preto je troll.
.StenLi.
Znovu, neovladas financne vysledky Tesly, to nie je len o jednom udaji, zisk alebo strata. Mas pravdu, strata za 2018 je $1B, ale nie je to ziadne prekvapenie pre Teslu, ale ocakavany vysledok na zaklade zvolenej strategie.
Vysvetlim to asi 20ty krat tu na ACZ, ak to nepochopis, tak uz nemame o com diskutovat...
Vyrobna cast Tesly je v zisku, co sa o Jaguare povedat neda, logicky, kedze dosahuje smiesne zlomkove predaje oproti Tesle. To sa bude vylepsovat s narastajucim poctom vyrobenych kusov ale pri tak zlej efektivite pohonu a malom zaujme to nevyzera ruzovo. Zisk Tesly z vyroby sa oproti Q3 este navysil a to na $910M.
Ak je vyroba v pluse, ako moze byt Tesla celkovo v minuse? Zeby kvoli investiciam do vyvoja - baterie, roadster 2, semi, pickup, Model Y, vystavba novej fabriky v Shanghaji a v USA? Samozrejme. A to je uz dnes lidrom v obore, ale chce nim ostat.
Je tato strata pre Teslu probelm? Na konci roku 2018 mala Tesla na ucte $3,7B z coho $718M jej pribudlo z hospodarenia v Q4. Takze vadi Tesle celkova strata $1B? 😄 Jasne ze nie, s prehladom ju pokryje zo svojich zdrojov a kedze si udrziava vyse 20% marzu na kazdom Modeli 3, cash flow ostane uz len pozitivny a teda moze veselo planovat dalsie kvartaly v celkovej strate kvoli investiciam do hore spomenutych projektov. Tesla potrebuje rast, nie pozerat na peniaze na ucte.
VW oznamil investiciu $80B do EV co je nasobne viac ako jeho rocny zisk, budeme tu teda citat clanky o ohromnej strate? Nie. Netreba z tychto bombasitickych cisel robit senzacie, hlavne ked mnohe automobilky vykazuju vyssie straty a to nemaju ani zdalek tak ruzovu buducnost ako Tesla, pretoze dnes sa vsetci predbiehaju v oznamovani radikalnych zmien ponuky a bombastickych investicii, toto uz ma Tesla v velkej casti za sebou a posledne dva kvartaly bola v zisku. Tento kvartal to bude horsie lebo menila vyrobu na EU a CN varianty aby stihla predaje pred zavedenim cla, takze ocakavam talsie bombasticke clanky o strate a ocakavanom bankrote Tesly >😁
Vysvetlim to asi 20ty krat tu na ACZ, ak to nepochopis, tak uz nemame o com diskutovat...
Vyrobna cast Tesly je v zisku, co sa o Jaguare povedat neda, logicky, kedze dosahuje smiesne zlomkove predaje oproti Tesle. To sa bude vylepsovat s narastajucim poctom vyrobenych kusov ale pri tak zlej efektivite pohonu a malom zaujme to nevyzera ruzovo. Zisk Tesly z vyroby sa oproti Q3 este navysil a to na $910M.
Ak je vyroba v pluse, ako moze byt Tesla celkovo v minuse? Zeby kvoli investiciam do vyvoja - baterie, roadster 2, semi, pickup, Model Y, vystavba novej fabriky v Shanghaji a v USA? Samozrejme. A to je uz dnes lidrom v obore, ale chce nim ostat.
Je tato strata pre Teslu probelm? Na konci roku 2018 mala Tesla na ucte $3,7B z coho $718M jej pribudlo z hospodarenia v Q4. Takze vadi Tesle celkova strata $1B? 😄 Jasne ze nie, s prehladom ju pokryje zo svojich zdrojov a kedze si udrziava vyse 20% marzu na kazdom Modeli 3, cash flow ostane uz len pozitivny a teda moze veselo planovat dalsie kvartaly v celkovej strate kvoli investiciam do hore spomenutych projektov. Tesla potrebuje rast, nie pozerat na peniaze na ucte.
VW oznamil investiciu $80B do EV co je nasobne viac ako jeho rocny zisk, budeme tu teda citat clanky o ohromnej strate? Nie. Netreba z tychto bombasitickych cisel robit senzacie, hlavne ked mnohe automobilky vykazuju vyssie straty a to nemaju ani zdalek tak ruzovu buducnost ako Tesla, pretoze dnes sa vsetci predbiehaju v oznamovani radikalnych zmien ponuky a bombastickych investicii, toto uz ma Tesla v velkej casti za sebou a posledne dva kvartaly bola v zisku. Tento kvartal to bude horsie lebo menila vyrobu na EU a CN varianty aby stihla predaje pred zavedenim cla, takze ocakavam talsie bombasticke clanky o strate a ocakavanom bankrote Tesly >😁
.StenLi.
Dotaciu dostavju iba ti ktori sa podielaju na znizovani emisii v ovzdusi, jednoduche. Ziadne tebou vymyslene privilegia. Kto ich ma podla teba dostavat? Vsetci chcu dychat cisty vzduch a nemat teplotne extremy ako momentalne v USA, ale len niektori chcu pre to nieco urobit - kupit si drahsie EV, preto im stat v tom pomaha, zmiernit tu aj tak este vyssiu cenu oproti ICE evivalentom. Uz si pochpil dotacie?
.StenLi.
Porovnavas hrusky s jablkami. Cisto EV produkciu Tesly, ktora je mimochodom v pluse a zaraba na kazdom predanom kuse, porovavas s vyrazne stratovejsou vyrobou EV Jaguaru, cize 6 rokov intenzivneho a draheho vyvoja ktory dostal Teslu na celo EV automobilizmu s desiatkami rokov dojenia ICE a sponzorovania EV ktore by si vlastnymi silami na seba nikdy nezarobilo. Leaf 2 by urcite reprezentoval titul europskeho auta lepsie o com svedci aj jeho oblubenost v EU.
K tej efektivite, je to ojedinela skusenost a diametralne odlisna od vysledkov inych testov😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
K tej efektivite, je to ojedinela skusenost a diametralne odlisna od vysledkov inych testov😒br /> [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
.StenLi.
Ty mas v tom teda riadny hokej 😄
Dotacie dostavaju ludia, nie Tesla, cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat preto ze sa podielaju na celospolocenskej snahe znizenia emisii, stat takto odmenuje zakaznikov vsetkych znaciek, dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu, pretoze sa tak rozhodla US vlada, tu sa vyplakavas na nespravnom hrobe.
Triko si tu honis ty, pretoze absolutne neovladas rozdiel medzi investiciami a prevadzkovou stratou. Tesla investuje a preto je najvacsi vyrobca EV na svete, Jaguar ma prevadzkovu stratu kvoli zlej strategii ICE predaja a lebo EV robi ako bokovku na znizenie koncernovych emisii.
Dotacie dostavaju ludia, nie Tesla, cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat preto ze sa podielaju na celospolocenskej snahe znizenia emisii, stat takto odmenuje zakaznikov vsetkych znaciek, dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu, pretoze sa tak rozhodla US vlada, tu sa vyplakavas na nespravnom hrobe.
Triko si tu honis ty, pretoze absolutne neovladas rozdiel medzi investiciami a prevadzkovou stratou. Tesla investuje a preto je najvacsi vyrobca EV na svete, Jaguar ma prevadzkovu stratu kvoli zlej strategii ICE predaja a lebo EV robi ako bokovku na znizenie koncernovych emisii.
_Karel_
Tak pro mě překvapivé pořadí. Rád bych věřil, že Jag má vítězství jen za kvality a ne i za módní el. pohon.
C5 se mi dost líbí, ale je lepší, než 508? Vážně?
C5 se mi dost líbí, ale je lepší, než 508? Vážně?
iudex
Ja som pri predstavení finalistov tipoval, že to bude súboj iPace a Alpine s tým, že to sú najzaujímavejšie/najprevratnejšie autá a že ostatní finalisti nemajú nárok. A aj to tak bolo. Ale športku kvôli tomu nezačnem tipovať. 😉
webpaja
Znovu, jaká byla ztráta Tesly loni? Víc o tom, co je nebo není dotace se rozepsal WL, dodat se k tomu nedá nic. Jen to pochopit.
white label
Jestli on v tom má "riadny hokej", co v tom máš potom ty?
"...cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat..."
Ale kteří daňoví poplatníci to dostávají, pouze malá skupina privilegovaných/takto zvýhodněných, přičemž ostatní se jim na to musí v podstatě (nedobrovolně) složit.
"...dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu..."
A jakpak se asi ty rozpočtové prostředky "vytvárajú", není to náhodou z daní, které si "berie" stát od občanů, včetně těch, kteří nikdy tuto dotaci nebudou čerpat?
"...cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat..."
Ale kteří daňoví poplatníci to dostávají, pouze malá skupina privilegovaných/takto zvýhodněných, přičemž ostatní se jim na to musí v podstatě (nedobrovolně) složit.
"...dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu..."
A jakpak se asi ty rozpočtové prostředky "vytvárajú", není to náhodou z daní, které si "berie" stát od občanů, včetně těch, kteří nikdy tuto dotaci nebudou čerpat?
3_diamanty
ja som sa tusim opat trafil s tipom .. sila... bavo jag... som spominal ze ako nemecke auto roku by mohol ocarit tentokrat uz nielen nemcov ale aj europanov celkovo... a aha je to tu... mal som si dat sportku a bol by som milionar do *** :yes😒br />
I-pace ... zasluzene... ani neviem preco ale tak nejak cakal som to .. intuicia ma nikdy nesklame :yes:
I-pace ... zasluzene... ani neviem preco ale tak nejak cakal som to .. intuicia ma nikdy nesklame :yes: