ja som sa tusim opat trafil s tipom .. sila... bavo jag... som spominal ze ako nemecke auto roku by mohol ocarit tentokrat uz nielen nemcov ale aj europanov celkovo... a aha je to tu... mal som si dat sportku a bol by som milionar do *** :yes:
I-pace ... zasluzene... ani neviem preco ale tak nejak cakal som to .. intuicia ma nikdy nesklame :yes:
Ja som pri predstavení finalistov tipoval, že to bude súboj iPace a Alpine s tým, že to sú najzaujímavejšie/najprevratnejšie autá a že ostatní finalisti nemajú nárok. A aj to tak bolo. Ale športku kvôli tomu nezačnem tipovať. ;-)
6.12.2017
Mitsubishi Cross
H/K_svwet dnes 20:40
trefa
tak toto bude pravdepodobne novy kral v nepremiovej triede kompaktnejsich SUV okolo s dlzkou okolo 4,4-4,5m ... cakam megauspech...
je to elektromobil. tie musia výrobcovia promovať.
paradoxne bol mojim tipom na víťaza posledný MB-A. prémiové, no stále dostupné auto.
Jaguara si asi nekúpi masa ľudí.
pripomína mi to časy, keď vyhral Opel Ampera. na ceste som videl možno 2 ks a aj to zablúdených Nemcov a Dánov.
gratulace... do Francie. Alpine 110 sice nevyhrála o pověstná prsa korejské ženy, ale už dlouho se nestalo, aby sportovní auto porazilo mainstreamovou konkurenci v anketě tak zaměřené na užitkové hodnoty.
nepochopils
musel vyhrát elektromobil … tak jednoduché to bylo
ale jaguar je alespoň hezký na pohled
motor nezajímavý, od teď to budou plus minus stejné vysavače
a potom přijde nějaký progresivní chytrolín, někdo jako ty a řekne že takové auto je zařazeno jako energetická třída F nebo G a lidi budou na ekologickém pranýři >:-[] a už se to neodváží koupit
a potom už budeš fouňo konečně spokojený
jo na sporťáky už se bude jen vzpomínat a v některých zemích budou stará auta udržovány jako ameriky z 50. let na Kubě
Takto skoncis ked papas ten ACZ hate bullshit aj s navijakom..
Ostatne automobilky su roky vyvoja pozadu za Teslou v oblasti battery packov a motorov, konieckoncov to je uloha startupu na akceleraciu rozsirenia EV a nakopnutie pomaly inovujucich klasickych automobiliek.
Pozeram ze ten link je plny nezmyslov, my bad.
[odkaz]
JLR mal stratu $4,4B iba v Q4, Tesla bola v Q4 v zisku a to druhy kvartal po sebe.
Na druhu cast o ubohej efektivite i-Pace si zrejme schvalne zabudol :-)
Kvartální výsledky jsou nezajímavé, podstatné jsou výsledky za fiskální rok a ty jsou prostě takové, že Tesla dlouhá řada ztrát včetně roku 2018, kdežto JLR dlouhá řada zisků včetně fiskálního roku 2018. Za 2019 uvidíme za rok.
A co se týče efektivity
[odkaz]
Porovnavas hrusky s jablkami. Cisto EV produkciu Tesly, ktora je mimochodom v pluse a zaraba na kazdom predanom kuse, porovavas s vyrazne stratovejsou vyrobou EV Jaguaru, cize 6 rokov intenzivneho a draheho vyvoja ktory dostal Teslu na celo EV automobilizmu s desiatkami rokov dojenia ICE a sponzorovania EV ktore by si vlastnymi silami na seba nikdy nezarobilo. Leaf 2 by urcite reprezentoval titul europskeho auta lepsie o com svedci aj jeho oblubenost v EU.
K tej efektivite, je to ojedinela skusenost a diametralne odlisna od vysledkov inych testov:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Za jakou "cenu" ten zisk (nejen) na "kazdom Modeli 3" má?
"...s kvalitou a spolehlivostí Modelu 3 to není úplně růžové. Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti).
To ale zdaleka není všechno. Objevilo se i praskající zadní sklo a časté problémy s velkým displejem v interiéru. Jeho citlivost je hodně roztodivná a uživatelé referují, že se někdy chová, jako by se dotýkali i v místech, kde se ale ve skutečnosti nedotkli. Systém tak např. různorodě zvětšuje a zmenšuje mapy v navigaci, nebo jimi posouvá, ač k tomu není důvod. Stejně tak přenastavuje další položky, což se stává např. u přehrávání hudby, ale k náhodným aktivacím dochází i u dalších funkcí. Jindy zase celý systém zamrzá, což je o to mrzutější, že se jím ovládá v podstatě celé auto. Výsledkem je, že vůz dostal podprůměrné hodnocení spolehlivosti."
Jinde se píše např. i o odpadající dekoraci interiéru!
Zisk mozes mat iba ak je o tvoj produkt zaujem. Ak je Tesla Model 3 najziadanejsim autom historie (najviac objednavok), v US sa predaval lepsie ako jeho konkurenti dokopy (BMW 3, MB C, Audi A4) tak prave preto ze trafili najlakavejsi pomer cena/vykon na trhu. Asi ta prekvapi ze v prieskume toho isteho Consumer Reports boli opytani majitelia aut najspokojnejsi prave s Modelom 3 :-) Takze Tesla ho predava za cenu ktora sa zakaznikom velmi paci a su s nim spokojnejsi ako majitelia inych znaciek. Win win.
CR vysledky ber s rezervou. Ak sa preda 140k Modelu 3 a oni robia statistiku na zaklade 500 kusov, pricom kvalita prvych sa s faktorom 4 lisi od neskorsich, objektivnost vysledkov je otazna, obzvlast ked sa v ich rebricku kvality na uplne poslednom mieste umiestnilo Volvo.
Cena vyroby EV = cena pohonneho ustrojenstva (battery pack,motor atd) + cena zbytku/auta. Avsak cena poh. ustrojenstva tvori drvivu vacsinu vyrobnych nakladov, takze schopnost zarabat na EV hladaj tu:
Pohonne ustrojenstvo:
Tesla ho vyraba v Gigafactory 1, je jednotkou na trhu ci uz parametrami, alebo cenou, takze tu sa nesetri na kvalite, ale top technologia a kvantita umoznuju stlacit cenu tak ze vacsi, lepsie vybaveny a vykonnejsi Model 3 stoji menej ako Leaf s rovnakym dojazdom!
Zbytok auta sa vyraba vo Freemonte, ak si niekedy bol v US tak poznas "kvalitu" americkych aut. Neda sa porovnavat s Japonskymi, nedosahuju ani kvalitu Korejskych a Nemeckych. Vsetky vycitky CR sa viazu k vyrobe tohto zbytku auta a suhlasim ze by sa Tesle hodil kvalitak z Toyoty a celkovemu Image by jej to velmi pomohlo, aj ked podla CR su majitelia super spokojni :-) ale objektivne treba uznat ze Tesla a Apple maju najvernejsich zakaznikov ktori nejake chybicky radi odpusti
Dolezite je ze ten zisk nedosahuju kvoli ucelnemu setreniu na kvalite, stale aplikuju zmeny na jej navysenie a ich kvalita je v ramci vsetkych znaciek primerna a pomaly sa zlepsuje. Koho zaujima viac zrychlenie, rychlost nabijania, siet superchargrov a zivotnost baterii, kupi si Teslu, koho netrapi chybajuce aktivne chladenie a ohrev baterii a ich degradacia a viacej mu ide o pravidelne spary medzi plechmi, kupi si Nissan.. a kto chce zlatu cestu, kupi si Hyundai/Kiu :-)
Kdopak ti slapl na kuri oko? Mas pravdu, JLR si musi ztraty platit z vlastni kapsy. To je vzdy horsi nez neustale dotace z penez danovych poplatniku :-)
Aby jsi nekomu mohl dotaci dat, musis ji nekomu sebrat. Kazdy majitel Tesly dostaval i loni vyraznou slevu na danich.
Mimochodem, kolik ze byla ztrata Tesly loni? 1mld USD?
Ty mas v tom teda riadny hokej :-)
Dotacie dostavaju ludia, nie Tesla, cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat preto ze sa podielaju na celospolocenskej snahe znizenia emisii, stat takto odmenuje zakaznikov vsetkych znaciek, dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu, pretoze sa tak rozhodla US vlada, tu sa vyplakavas na nespravnom hrobe.
Triko si tu honis ty, pretoze absolutne neovladas rozdiel medzi investiciami a prevadzkovou stratou. Tesla investuje a preto je najvacsi vyrobca EV na svete, Jaguar ma prevadzkovu stratu kvoli zlej strategii ICE predaja a lebo EV robi ako bokovku na znizenie koncernovych emisii.
Jestli on v tom má "riadny hokej", co v tom máš potom ty?
"...cize danovi poplatnici dostavaju nieco z dani naspat..."
Ale kteří daňoví poplatníci to dostávají, pouze malá skupina privilegovaných/takto zvýhodněných, přičemž ostatní se jim na to musí v podstatě (nedobrovolně) složit.
"...dotacie nikomu neberie, dotacie vytvara z rozpoctu..."
A jakpak se asi ty rozpočtové prostředky "vytvárajú", není to náhodou z daní, které si "berie" stát od občanů, včetně těch, kteří nikdy tuto dotaci nebudou čerpat?
Dotaciu dostavju iba ti ktori sa podielaju na znizovani emisii v ovzdusi, jednoduche. Ziadne tebou vymyslene privilegia. Kto ich ma podla teba dostavat? Vsetci chcu dychat cisty vzduch a nemat teplotne extremy ako momentalne v USA, ale len niektori chcu pre to nieco urobit - kupit si drahsie EV, preto im stat v tom pomaha, zmiernit tu aj tak este vyssiu cenu oproti ICE evivalentom. Uz si pochpil dotacie?
Znovu, neovladas financne vysledky Tesly, to nie je len o jednom udaji, zisk alebo strata. Mas pravdu, strata za 2018 je $1B, ale nie je to ziadne prekvapenie pre Teslu, ale ocakavany vysledok na zaklade zvolenej strategie.
Vysvetlim to asi 20ty krat tu na ACZ, ak to nepochopis, tak uz nemame o com diskutovat...
Vyrobna cast Tesly je v zisku, co sa o Jaguare povedat neda, logicky, kedze dosahuje smiesne zlomkove predaje oproti Tesle. To sa bude vylepsovat s narastajucim poctom vyrobenych kusov ale pri tak zlej efektivite pohonu a malom zaujme to nevyzera ruzovo. Zisk Tesly z vyroby sa oproti Q3 este navysil a to na $910M.
Ak je vyroba v pluse, ako moze byt Tesla celkovo v minuse? Zeby kvoli investiciam do vyvoja - baterie, roadster 2, semi, pickup, Model Y, vystavba novej fabriky v Shanghaji a v USA? Samozrejme. A to je uz dnes lidrom v obore, ale chce nim ostat.
Je tato strata pre Teslu probelm? Na konci roku 2018 mala Tesla na ucte $3,7B z coho $718M jej pribudlo z hospodarenia v Q4. Takze vadi Tesle celkova strata $1B? :-) Jasne ze nie, s prehladom ju pokryje zo svojich zdrojov a kedze si udrziava vyse 20% marzu na kazdom Modeli 3, cash flow ostane uz len pozitivny a teda moze veselo planovat dalsie kvartaly v celkovej strate kvoli investiciam do hore spomenutych projektov. Tesla potrebuje rast, nie pozerat na peniaze na ucte.
VW oznamil investiciu $80B do EV co je nasobne viac ako jeho rocny zisk, budeme tu teda citat clanky o ohromnej strate? Nie. Netreba z tychto bombasitickych cisel robit senzacie, hlavne ked mnohe automobilky vykazuju vyssie straty a to nemaju ani zdalek tak ruzovu buducnost ako Tesla, pretoze dnes sa vsetci predbiehaju v oznamovani radikalnych zmien ponuky a bombastickych investicii, toto uz ma Tesla v velkej casti za sebou a posledne dva kvartaly bola v zisku. Tento kvartal to bude horsie lebo menila vyrobu na EU a CN varianty aby stihla predaje pred zavedenim cla, takze ocakavam talsie bombasticke clanky o strate a ocakavanom bankrote Tesly >:D
Nijak super se mi nelibi, ale JAG to ted potrebuje. Mezi ostatnimi kandidaty oblibence stejne nemam. Zaroven se ale otevira otazka ohledne elektrifikace. Rozsirene to nebude a kdyz, tak ne hned. Ale precejen to s elektrifikaci nebude tak totalni placnuti do vody, jak jsem si myslel. Uvidime no. Tak pro dnesek gratulace a malemu Jagu zacina bezet pomyslny rok slavy.
Tak pro mě překvapivé pořadí. Rád bych věřil, že Jag má vítězství jen za kvality a ne i za módní el. pohon.
C5 se mi dost líbí, ale je lepší, než 508? Vážně?