Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské auto roku 2019 (COTY) zná vítěze. Finále bylo velké drama!

Stanislav Kolman
Diskuze (36)
Nultý den na ženevském výstavišti přinesl jméno vítěze ankety Evropské auto roku 2019 (COTY). Kdo se jím v našlapané konkurenci nakonec stal?

Sedmička finalistů letošní ankety Evropské auto roku 2019 (COTY) byla mimořádně pestrá. V boji o vítězství se totiž v abecedním pořadí utkaly modely Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz třídy A a konečně Peugeot 508.

Seznam to byl tedy opravdu různorodý a odborná porota neměla s určením vítěze vůbec jednoduchou práci. Jen připomeňme, že její součástí je i jeden český zástupce – Jiří Duchoň.

Nebudeme vás dále napínat, absolutním vítězem letošního ročníku se nakonec stal čistě elektrický Jaguar I-Pace, jenž za sebou v těsném souboji nechal sportovní vůz Alpine A110. A bylo to opravdu těsné. Po sečtení všech hlasů měl totiž I-Pace stejně hlasů jako francouzský sporťák, a sice 250. Došlo tedy na preference jednotlivých hlasujících v přímém duelu, kde o dva body více získalo britské SUV.

Třetí místo obsadila Kia Ceed (247 bodů), čtvrtý skončil Ford Focus (235), jenž letos vybojoval titul Auto roku v ČR. Následoval pátý Citroën C5 Aircross (210), šestý Peugeot 508 (192) a konečně sedmý Mercedes třídy A (116).

Evropské auto roku 2019 (COTY)
PořadíModelPočet bodů
1.Jaguar I-Pace250
2.Alpine A110250
3.Kia Ceed247
4.Ford Focus235
5.Citroën C5 Aircross210
6.Peugeot 508192
7.Mercedes třídy A116

Pokud se chcete na slavnostní vyhlášení ze ženevského výstaviště podívat, níže přikládáme záznam z živého vysílání, které organizátoři připravili na YouTube. Evropské auto roku 2019 je tedy za námi, jak ale jistě dobře víte, nám práce teprve začíná!

Ještě dnes se můžete těšit na první fotky a video z výstaviště. Ukážeme si, které vozy se už neukrývají pod plachtou a připomeneme si, na jaké premiéry se tu vlastně letos můžete těšit. A v průběhu úterka a středy nás rozhodně sledujte, oba tiskové dny se budeme pohybovat na ploše výstaviště a nenecháme si ujít žádnou zásadní novinku!

Stanislav Kolman
Diskuze (36)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
6. 3. 2019 17:55
Re: :)
Zisk mozes mat iba ak je o tvoj produkt zaujem. Ak je Tesla Model 3 najziadanejsim autom historie (najviac objednavok), v US sa predaval lepsie ako jeho konkurenti dokopy (BMW 3, MB C, Audi A4) tak prave preto ze trafili najlakavejsi pomer cena/vykon na trhu. Asi ta prekvapi ze v prieskume toho isteho Consumer Reports boli opytani majitelia aut najspokojnejsi prave s Modelom 3 :-) Takze Tesla ho predava za cenu ktora sa zakaznikom velmi paci a su s nim spokojnejsi ako majitelia inych znaciek. Win win.

CR vysledky ber s rezervou. Ak sa preda 140k Modelu 3 a oni robia statistiku na zaklade 500 kusov, pricom kvalita prvych sa s faktorom 4 lisi od neskorsich, objektivnost vysledkov je otazna, obzvlast ked sa v ich rebricku kvality na uplne poslednom mieste umiestnilo Volvo.

Cena vyroby EV = cena pohonneho ustrojenstva (battery pack,motor atd) + cena zbytku/auta. Avsak cena poh. ustrojenstva tvori drvivu vacsinu vyrobnych nakladov, takze schopnost zarabat na EV hladaj tu:

Pohonne ustrojenstvo:
Tesla ho vyraba v Gigafactory 1, je jednotkou na trhu ci uz parametrami, alebo cenou, takze tu sa nesetri na kvalite, ale top technologia a kvantita umoznuju stlacit cenu tak ze vacsi, lepsie vybaveny a vykonnejsi Model 3 stoji menej ako Leaf s rovnakym dojazdom!

Zbytok auta sa vyraba vo Freemonte, ak si niekedy bol v US tak poznas "kvalitu" americkych aut. Neda sa porovnavat s Japonskymi, nedosahuju ani kvalitu Korejskych a Nemeckych. Vsetky vycitky CR sa viazu k vyrobe tohto zbytku auta a suhlasim ze by sa Tesle hodil kvalitak z Toyoty a celkovemu Image by jej to velmi pomohlo, aj ked podla CR su majitelia super spokojni :-) ale objektivne treba uznat ze Tesla a Apple maju najvernejsich zakaznikov ktori nejake chybicky radi odpusti

Dolezite je ze ten zisk nedosahuju kvoli ucelnemu setreniu na kvalite, stale aplikuju zmeny na jej navysenie a ich kvalita je v ramci vsetkych znaciek primerna a pomaly sa zlepsuje. Koho zaujima viac zrychlenie, rychlost nabijania, siet superchargrov a zivotnost baterii, kupi si Teslu, koho netrapi chybajuce aktivne chladenie a ohrev baterii a ich degradacia a viacej mu ide o pravidelne spary medzi plechmi, kupi si Nissan.. a kto chce zlatu cestu, kupi si Hyundai/Kiu :-)
Avatar - white label
6. 3. 2019 13:34
Re: :)
Za jakou "cenu" ten zisk (nejen) na "kazdom Modeli 3" má?
"...s kvalitou a spolehlivostí Modelu 3 to není úplně růžové. Consumer Reports totiž na základě dotazníku, který vyplnilo 500 majitelů vozu, zjistilo, že je tu několik nepříjemných záležitostí, kvůli kterým doporučení opět stáhlo. Model 3 tak trápí např. nekvalitní lak a podobně tak nekvalitní části a detaily interiéru i exteriéru (nelícující části karosérie, které trápily Teslu od nepaměti).
To ale zdaleka není všechno. Objevilo se i praskající zadní sklo a časté problémy s velkým displejem v interiéru. Jeho citlivost je hodně roztodivná a uživatelé referují, že se někdy chová, jako by se dotýkali i v místech, kde se ale ve skutečnosti nedotkli. Systém tak např. různorodě zvětšuje a zmenšuje mapy v navigaci, nebo jimi posouvá, ač k tomu není důvod. Stejně tak přenastavuje další položky, což se stává např. u přehrávání hudby, ale k náhodným aktivacím dochází i u dalších funkcí. Jindy zase celý systém zamrzá, což je o to mrzutější, že se jím ovládá v podstatě celé auto. Výsledkem je, že vůz dostal podprůměrné hodnocení spolehlivosti."
Jinde se píše např. i o odpadající dekoraci interiéru!
Avatar - .StenLi.
6. 3. 2019 09:33
Re: :)
Tesla ma zisk na kazdom Modeli 3 vyse 20%, WinDiesel tu placa nezmysly bez akychkolvek faktickych argumentov pravidelne, preto je troll.
Avatar - .StenLi.
5. 3. 2019 14:52
Re: :)
Znovu, neovladas financne vysledky Tesly, to nie je len o jednom udaji, zisk alebo strata. Mas pravdu, strata za 2018 je $1B, ale nie je to ziadne prekvapenie pre Teslu, ale ocakavany vysledok na zaklade zvolenej strategie.
Vysvetlim to asi 20ty krat tu na ACZ, ak to nepochopis, tak uz nemame o com diskutovat...

Vyrobna cast Tesly je v zisku, co sa o Jaguare povedat neda, logicky, kedze dosahuje smiesne zlomkove predaje oproti Tesle. To sa bude vylepsovat s narastajucim poctom vyrobenych kusov ale pri tak zlej efektivite pohonu a malom zaujme to nevyzera ruzovo. Zisk Tesly z vyroby sa oproti Q3 este navysil a to na $910M.

Ak je vyroba v pluse, ako moze byt Tesla celkovo v minuse? Zeby kvoli investiciam do vyvoja - baterie, roadster 2, semi, pickup, Model Y, vystavba novej fabriky v Shanghaji a v USA? Samozrejme. A to je uz dnes lidrom v obore, ale chce nim ostat.

Je tato strata pre Teslu probelm? Na konci roku 2018 mala Tesla na ucte $3,7B z coho $718M jej pribudlo z hospodarenia v Q4. Takze vadi Tesle celkova strata $1B? :-) Jasne ze nie, s prehladom ju pokryje zo svojich zdrojov a kedze si udrziava vyse 20% marzu na kazdom Modeli 3, cash flow ostane uz len pozitivny a teda moze veselo planovat dalsie kvartaly v celkovej strate kvoli investiciam do hore spomenutych projektov. Tesla potrebuje rast, nie pozerat na peniaze na ucte.

VW oznamil investiciu $80B do EV co je nasobne viac ako jeho rocny zisk, budeme tu teda citat clanky o ohromnej strate? Nie. Netreba z tychto bombasitickych cisel robit senzacie, hlavne ked mnohe automobilky vykazuju vyssie straty a to nemaju ani zdalek tak ruzovu buducnost ako Tesla, pretoze dnes sa vsetci predbiehaju v oznamovani radikalnych zmien ponuky a bombastickych investicii, toto uz ma Tesla v velkej casti za sebou a posledne dva kvartaly bola v zisku. Tento kvartal to bude horsie lebo menila vyrobu na EU a CN varianty aby stihla predaje pred zavedenim cla, takze ocakavam talsie bombasticke clanky o strate a ocakavanom bankrote Tesly >:D
Avatar - .StenLi.
5. 3. 2019 14:04
Re: :)
Dotaciu dostavju iba ti ktori sa podielaju na znizovani emisii v ovzdusi, jednoduche. Ziadne tebou vymyslene privilegia. Kto ich ma podla teba dostavat? Vsetci chcu dychat cisty vzduch a nemat teplotne extremy ako momentalne v USA, ale len niektori chcu pre to nieco urobit - kupit si drahsie EV, preto im stat v tom pomaha, zmiernit tu aj tak este vyssiu cenu oproti ICE evivalentom. Uz si pochpil dotacie?