Ženevský koncept Škodovky Vision iV sází na nejmodernější techniku. Multimediální systém lze ovládat gesty, auto pak mimo jiné sleduje tepovou frekvenci řidiče.
elektro SUV je ta největší blbost co může být. Zbytečně těžké, neaerodynamické. Elektro patří do malého auta, či kompaktu, Takovéhle krabice od bot nejsou vhodné ani na dálnici ( z hlediska spotřeby ), ani do města ( zbytečně velké a blokují výhled ). Kdo jezdí v horách, proti tomu nic nemám, na sněhu a pomalých silnicích.
Kdo si u nás kupuje nové auto ? Většina nových aut pořizují firmy nabo podnikatelé / živnostníci. Obyčejní lidé minimálně. Na značce v podstatě nezáleží.
všichni pořád nadávali na to, že je škodovka nudná. Já nemám k elektomobilitě zrovna kladný vztah a nehodlám se vyjadřovat k tomu, že je to elektromobil a jaký má význam elektrické SUV. Ale doprčic vážně mi někdo chce ještě říkat, že je to zas jen unifikovaná krabice? Tohle je prostě designový výstřelek jak prase a myslím, že takhle odvážné tvary (a neříkám, že zrovna líbivé) od Škodovky fakt nikdo nečekal. Za tohle alespoň za mě palec nahoru za odvahu. Tečka, děkuji.
Btw. zkuste si představit, že před 25 lety, (mě tehdy bylo 5) škoda vyráběla Felicii na bázi Favorita z 80' let. Myslím, že není třeba dodávat nic o pokroku té značky.
S tím se dá souhlasit, ale to se dostane i do foremnějšího a aerodynamičtějšího tvaru než krabice od bot. Pokud je auto vyvýjeno rovnou jako elektro, i velikost citiga pojme dost energie.
Na značce nezáleží, opravdu? Takže všechny značky, které prodají v ČR, řekněme TOP 10, má většinu do firem?
Souhlasím že většina, ale na značce záleží, hlavně tím podílem
Většina automobilek hlásí sériovou výrobu elektroaut od roku 2020. Vypadá to, že přijde záplava EV. Prozatím ale jejich negativa výrazně převyšují nad klady. Zajímá mě jedna věc. KDO TO BUDE KUPOVAT?
Mne s osobne páči toto autíčko po dizajnovej stránke ( pokud ho soudruzi ze Škodovky nesprzdí ) tak isto interier. Cena ale bude asi nadsadená, čo je negatívum . Dojazd 500 km - reálne 350 km , je podľa mňa na mestský crosouver postačujúce ! Ani bežný človek čo jazdí denne za prácou 100 až 150 km , hore dole ,to nemá zlé . Ako auto na služobku je to nepoužitelné ! Na priek tomu pre normálneho užívateľa je to v pohode dojazd.
nakoniec z toho zostane seda koncernova skatula s hranatymi blatnikmi >:D
S konceptom to bude mat spolocne 4 dvere, cierne pneumatiky a to ze to bude jazdit na elektrinu. Cize veci dane platformou a na tom bude ako vzdy kasna v style prerobeny Seat alebo VW
Naopak, já, i když odpůrce SUV, říkám, že mají smysl, protože můžou mít velkou baterku. Na rozdíl od miniaut. Ty zaniknou, protože se tam nevejdou baterky.
Jinak se mi líbí, oceňuji změnu
Ja rozumiem, že do Smartu moc bateriek nenarveš, ale taký segment B alebe C by už mohol poskytnúť dostatok miesta. Ono to trocha stráca pointu, robiť elektroauto ako v podstate mestský pohon v kabáte relatívne veľkého SUV*, ktoré sa hodí najviac práve mimo mesto.
(* nejdem hľadať presné čísla, ale zrejme to bude veľkostná trieda GLC coupé či X4, čo nie sú zrovna malé mestské autá)
Jj, relatívne veľké SUV sa kupuje ako 2.-3. poskakovadlo v rodine. Možno tak v Dubaji. ;-)
Ako už písali kolegovia vyššie, stále automobilky v tomto smere klopú na nesprávne dvere, ak má v niečom elektrina zmysel, je to v malom aute do mesta, ktoré je určené na krátke trasy pri nízkych rýchlostiach. X6 a spol. sú v praxi používané väčšinou ako diaľničné stíhačky a to je práve režim pre elektromobily najnevhodnejší.
Vysoká a úzká pneumatika se snad vyrovnává s nerovnostmi lépe, než nízká a široká, ne? Třeba při přejezdu děr... viz třeba (trošku extrémní) srovnání motorka vs. skútr. A s tou stabilitou... to jsem ještě neslyšel, proč myslíš?
Rozměry jsou prostě zadání pro designéra... přijdeš o pár cm na délku mezi kolama, naopak získáš pár cm na šířku... třeba iPace je obecně chválený za prostornost, EV tady přináší i výhody.
myslis, ze prumerny auto u nas ujede denne 100-120km, tedy 35-40tis rocne??
tedy 6E6aut, rocne 35E3km = 200e9km, pri prumerne spotrebe 7litru/100km to znamena 14E9litru benzinu/nafty, pritom se rocne proda nejakych 7E9, tedy polovina a to vcetne toho, co projedou nakladaky
zkus na ty svy teorii jeste trochu zapracovat, aby to nebyla uplna ptakovina
jinak plati, cely automobilovy provoz v CR s prehledem utahne dostavenej temelin i se vsema ztratama
Podběhy kol zaujímají asi 1/4 půdorysu vozu. Je-li kolo s větším průměrem, "ukrajuje" více z rozvoru = podélného prostoru a vůz tak musí být vyšší - výšší těžiště, větší plocha karoserie, větší odpor vzduchu a větší citlivost na boční vítr - horší stabilita vozu.
Úzké pneumatiky se hůře vyrovnávají s nerovnostmi a s rozdílnými kvalitami povrchu silnice - jsou horší pro stabiltu jízdního směru.
Tyhle věci si prošli vývojem a jsou překonané.
Avšak v zájmu aspoň nějakého dojezdu elmobilu se nad tím přimhouří oči. Je to protismyslné.
I kdyby byl už budoucí elmobil co do váhy, obestavěného prostoru a dojezdu srovnatelný s dnešním spalmobilem, pak ho při úplném jeho rozšíření energetika neutáhne.
To jsou jednoduché počty:
V ČR by bylo cca 6 milionů os. elmobilů. Kdyby se jen polovina z nich začala po večerní energetické špičce dobíjet nočním tarifem, a to každý jen malým příkonem 3 kW, pak je v sumě potřeba příkon 9 tisíc megawatů.
Spotřeba ČR v zimě je dnes ve dne cca 10 tis. MW a v noci cca poloviční.
Dojezd na takové nabití je jen: 3 kW x 8 h = 24 kWh, a to je 100-120 km.
Energetika by se musela i na tak malé dojezdy elmobilů přinejmenším zdvojnásobit.
Reálně tedy víc jak ztrojnásobit.
Málo kdo si uvědomuje, jak velká ta trakční automobilová energie vlastně je.
Tak 18" jsou dneska na kde čem, myslím že i na Fabii...
Velká kola u EV jsou zajímavá varianta, nakonec stačí se podívat na i3... velký průměr a menší šířka znamenají stejnou styčnou plochu (a tedy trakci) při menším čelním odporu... tohle je asi dobrá cesta, obzvlášť pokud větší rozšíření EV povede k většímu rozšíření takových kol.
Ale jo, na značce záleží... obecně čím dražší (lepší) auto, tím vyšší je podíl firemních. Tohle je znát jak v rámci značek (Dacia a Suzuki mají vyšší podíl soukromých), tak v rámci modelů (soukromých Fabií je větší procento, než soukromých Superbů).
V ČR jsou jen čtyři značky, které mají nějakou výraznější většinu (>55%) soukromých prodejů - Honda 61%, Suzuki 69%, Mitsubishi 58% a Dacia 57%.
Samozřejmě ta paušalizace s fasováním je kravina, Ferrari se zřejmě taky fasuje... :-)
To si dělají p..., baterie jenom 83 kWh na tak těžké, protia
Baterie 83 kWh a to redaktoři jezdili s Audi i za 30kWh na 100 km.
Teď si vemte, že tu baterii nemůžete vybít, časem kapacita baterie poklesne ..., takže k dispozici bude 60 kWh?
Vždyť to auto nezvládne ani Brno Praha letiště se zapnutou klimatizací, s tou hroznou aerodynamikou.
Hlavně, že je to protiaerodynamické.
Čím více otvorů, tím víc auto.