Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019

Autosalon Ženeva 2019

Informace

V roce 2019 se koná již 89. ročník ženevského autosalonu. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách výstavy. Akce se koná do 5. a 17. března 2019, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 7. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (cca 370 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.

Termín

Kdy: od 7. - 17. 3. 2019

Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.

VSTUPENKY

Starší ročníky

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Zpět na článek

Škoda Vision iV oficiálně: Vize elektrického SUV kupé ujede 500 kilometrů a sleduje tep řidiče

64 komentářů

Avatar - holden2
holden2
zase za hnuj? skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Avatar - Deutsch
Deutsch
Ty jsi ale k.o.k.ů.t.e.k.
Avatar - kaa
kaa
S tím fasováním má bohužel pravdu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jelikož naprostá většina prodaných Škodovek jde do firem, tak s jeho druhou částí výroku ( škodovka se nekupuje, ale fasuje ) se musí souhlasit.
Orm
Kdo si u nás kupuje nové auto ? Většina nových aut pořizují firmy nabo podnikatelé / živnostníci. Obyčejní lidé minimálně. Na značce v podstatě nezáleží.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na značce nezáleží, opravdu? Takže všechny značky, které prodají v ČR, řekněme TOP 10, má většinu do firem?
Souhlasím že většina, ale na značce záleží, hlavně tím podílem
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A protože na značce nezáleží, nejvíce se prodá Škod >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, na značce záleží... obecně čím dražší (lepší) auto, tím vyšší je podíl firemních. Tohle je znát jak v rámci značek (Dacia a Suzuki mají vyšší podíl soukromých), tak v rámci modelů (soukromých Fabií je větší procento, než soukromých Superbů).

V ČR jsou jen čtyři značky, které mají nějakou výraznější většinu (>55%) soukromých prodejů - Honda 61%, Suzuki 69%, Mitsubishi 58% a Dacia 57%.

Samozřejmě ta paušalizace s fasováním je kravina, Ferrari se zřejmě taky fasuje... :-)
Avatar - AntonioKekelli
AntonioKekelli
Nemá, to že jsou Škodovky často využívány jako firemní vozidla díky svojí výhodnosti ještě neznamená že jsou to čistě vozidla na fasování.
ryccardo
A já blbec si každou Škodovku koupil >:D
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tipuju, že ty :no: máš za tu lež, že je holden ko.kůtek. Lhát se nemá.
On je totiž ***.
ryccardo
Ovšem velikej. Já mít takovýho velkýho ko-kota, tak se živím tím, že ho ukazuju v cirkusu >:D
VŘSDR
Někdo to dělat musí!
Suprak75
A kde pak konci ty ojetiny? Proto se po nich v bazaru jen zaprasi?

Je uplne jedno kdo auto prihlasi jako prvni, ale stejne vsechny zkonci jako soukroma....
DonVito
Kdyby radsi udelali obycejny elektromobil, za prijatelnou cenu.

Tady je planovano plno asistentu a podobnych blbosti.

Ja si nepotrebuju s autem povidat.

Chci hlavne, aby jezdilo levne a spolehlive.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V*o*j*t*a
Naopak, já, i když odpůrce SUV, říkám, že mají smysl, protože můžou mít velkou baterku. Na rozdíl od miniaut. Ty zaniknou, protože se tam nevejdou baterky.
Jinak se mi líbí, oceňuji změnu
kalousek
Je nesmysl vyvíjet velké auta aby se do nich vešla velká baterka. Lepší je vyvíjet malé baterky aby se vešly i do malých aut
Avatar - Mikesus
Mikesus
elektro SUV je ta největší blbost co může být. Zbytečně těžké, neaerodynamické. Elektro patří do malého auta, či kompaktu, Takovéhle krabice od bot nejsou vhodné ani na dálnici ( z hlediska spotřeby ), ani do města ( zbytečně velké a blokují výhled ). Kdo jezdí v horách, proti tomu nic nemám, na sněhu a pomalých silnicích.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli X je lepší než S je hodně subjektivní. ale dá se souhlasit, že pro pozéry je X vždy lepší.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Deutsch
Deutsch
Oni se ty baterie musí také někam zabudovat. Do citiga je asi težko narvou když chteji dosáhnout velkého dojezdu :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tím se dá souhlasit, ale to se dostane i do foremnějšího a aerodynamičtějšího tvaru než krabice od bot. Pokud je auto vyvýjeno rovnou jako elektro, i velikost citiga pojme dost energie.
traveldrive
A na čo potrebuješ v Citigu veľký dojazd?
Orm
HA HA - takže reálně dojezd 300 km a to se nesmí moc topit ani chladit ani jezdit rychle.

Mraky asistentů, poloautonomní řízení ... a "prémiová cena".

Děkuji, nechci.
VŘSDR
Kola 22", není to málo?? 29" optimum..
ryccardo
to je na studii. V reálu tam budou s bídou 18ky >:D
Avatar - Emel
Emel
Tak 18" jsou dneska na kde čem, myslím že i na Fabii...

Velká kola u EV jsou zajímavá varianta, nakonec stačí se podívat na i3... velký průměr a menší šířka znamenají stejnou styčnou plochu (a tedy trakci) při menším čelním odporu... tohle je asi dobrá cesta, obzvlášť pokud větší rozšíření EV povede k většímu rozšíření takových kol.
starý_kluk
Podběhy kol zaujímají asi 1/4 půdorysu vozu. Je-li kolo s větším průměrem, "ukrajuje" více z rozvoru = podélného prostoru a vůz tak musí být vyšší - výšší těžiště, větší plocha karoserie, větší odpor vzduchu a větší citlivost na boční vítr - horší stabilita vozu.

Úzké pneumatiky se hůře vyrovnávají s nerovnostmi a s rozdílnými kvalitami povrchu silnice - jsou horší pro stabiltu jízdního směru.

Tyhle věci si prošli vývojem a jsou překonané.
Avšak v zájmu aspoň nějakého dojezdu elmobilu se nad tím přimhouří oči. Je to protismyslné.
Avatar - Emel
Emel
Vysoká a úzká pneumatika se snad vyrovnává s nerovnostmi lépe, než nízká a široká, ne? Třeba při přejezdu děr... viz třeba (trošku extrémní) srovnání motorka vs. skútr. A s tou stabilitou... to jsem ještě neslyšel, proč myslíš?

Rozměry jsou prostě zadání pro designéra... přijdeš o pár cm na délku mezi kolama, naopak získáš pár cm na šířku... třeba iPace je obecně chválený za prostornost, EV tady přináší i výhody.
traveldrive
Zase trepeš. Nekúpiť si to môžeš aj bez vymýšľania dôvodov. ;-)
Avatar - kaa
kaa
Většina automobilek hlásí sériovou výrobu elektroaut od roku 2020. Vypadá to, že přijde záplava EV. Prozatím ale jejich negativa výrazně převyšují nad klady. Zajímá mě jedna věc. KDO TO BUDE KUPOVAT?
VŘSDR
Na netu jsem četl, že to počítá PRDy!!? Nevíte o tom někdo něco??
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
One shot reader. Počítá to rychlost prdění, i jednotlivé prdy.
Avatar - praděda7
praděda7
A co intenzita pachu????, >:D
starý_kluk
I kdyby byl už budoucí elmobil co do váhy, obestavěného prostoru a dojezdu srovnatelný s dnešním spalmobilem, pak ho při úplném jeho rozšíření energetika neutáhne.

To jsou jednoduché počty:

V ČR by bylo cca 6 milionů os. elmobilů. Kdyby se jen polovina z nich začala po večerní energetické špičce dobíjet nočním tarifem, a to každý jen malým příkonem 3 kW, pak je v sumě potřeba příkon 9 tisíc megawatů.
Spotřeba ČR v zimě je dnes ve dne cca 10 tis. MW a v noci cca poloviční.
Dojezd na takové nabití je jen: 3 kW x 8 h = 24 kWh, a to je 100-120 km.

Energetika by se musela i na tak malé dojezdy elmobilů přinejmenším zdvojnásobit.
Reálně tedy víc jak ztrojnásobit.

Málo kdo si uvědomuje, jak velká ta trakční automobilová energie vlastně je.

Celkové rozšíření elmobilů je tedy utopie.
topten
myslis, ze prumerny auto u nas ujede denne 100-120km, tedy 35-40tis rocne??
tedy 6E6aut, rocne 35E3km = 200e9km, pri prumerne spotrebe 7litru/100km to znamena 14E9litru benzinu/nafty, pritom se rocne proda nejakych 7E9, tedy polovina a to vcetne toho, co projedou nakladaky

zkus na ty svy teorii jeste trochu zapracovat, aby to nebyla uplna ptakovina

jinak plati, cely automobilovy provoz v CR s prehledem utahne dostavenej temelin i se vsema ztratama
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejsi ty náhodou Kharl Antidiesel? Podobně dementní příspěvky.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Proč tě zajímá u novýho auta nějaká EURO norma?
Avatar - chalan66
chalan66
Mne s osobne páči toto autíčko po dizajnovej stránke ( pokud ho soudruzi ze Škodovky nesprzdí ) tak isto interier. Cena ale bude asi nadsadená, čo je negatívum . Dojazd 500 km - reálne 350 km , je podľa mňa na mestský crosouver postačujúce ! Ani bežný človek čo jazdí denne za prácou 100 až 150 km , hore dole ,to nemá zlé . Ako auto na služobku je to nepoužitelné ! Na priek tomu pre normálneho užívateľa je to v pohode dojazd.
Avatar - Egi
Egi
všichni pořád nadávali na to, že je škodovka nudná. Já nemám k elektomobilitě zrovna kladný vztah a nehodlám se vyjadřovat k tomu, že je to elektromobil a jaký má význam elektrické SUV. Ale doprčic vážně mi někdo chce ještě říkat, že je to zas jen unifikovaná krabice? Tohle je prostě designový výstřelek jak prase a myslím, že takhle odvážné tvary (a neříkám, že zrovna líbivé) od Škodovky fakt nikdo nečekal. Za tohle alespoň za mě palec nahoru za odvahu. Tečka, děkuji.

Btw. zkuste si představit, že před 25 lety, (mě tehdy bylo 5) škoda vyráběla Felicii na bázi Favorita z 80' let. Myslím, že není třeba dodávat nic o pokroku té značky.

A pro rýpaly doma mám Mazdu, nejsem Škoda-Fanda
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kaa
kaa
Jo, studie je to krásná, jako většina Škodovek. Co z toho vznikne je věc druhá. Ovšem jen jako elektromobil je to auto k ničemu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne to taky nepříjde ošklivé, jen by se mi více líbilo, kdyby takový elektromobil nebyl připitomělé SUV, ale spíše 4dv coupé.
traveldrive
Už si tiež zmagorený... Čo je to 4dv coupé? >:D
Avatar - Emel
Emel
[odkaz]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak a nebo třeba A5, 4er....
Avatar - Emel
Emel
To už se dostáváš na tenký led... pro mě je A5 i 4er prostě liftback. Ale jak tu nedávno proběhlo diskusí... pro mě je liftback kde co >:D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pravda, ta definice je už asi hodně ošemetná >:-[] Pro Hyundai je liftback i i30 Hatchback.. >:D
Avatar - Emel
Emel
Radši ho přestali prodávat...
Avatar - Ozzman
Ozzman
On už vůbec není v nabídce? :-O Je fakt, že jezdí dost málo.
Avatar - Emel
Emel
Pokud vím tak jen jako N.
troo
nakoniec z toho zostane seda koncernova skatula s hranatymi blatnikmi >:D
S konceptom to bude mat spolocne 4 dvere, cierne pneumatiky a to ze to bude jazdit na elektrinu. Cize veci dane platformou a na tom bude ako vzdy kasna v style prerobeny Seat alebo VW
VŘSDR
To už asi nebude dílo pana Kabanete, to už bude nového pána s novou tužkou
PowerHouse
Baterie 83 kWh a to redaktoři jezdili s Audi i za 30kWh na 100 km.
Teď si vemte, že tu baterii nemůžete vybít, časem kapacita baterie poklesne ..., takže k dispozici bude 60 kWh?
Vždyť to auto nezvládne ani Brno Praha letiště se zapnutou klimatizací, s tou hroznou aerodynamikou.

Hlavně, že je to protiaerodynamické.
Čím více otvorů, tím víc auto.
Ernesto01
Sleduje tep řidiče, ujede 500 km...papír snese všechno. Ukažte alespoň hybrid.
PowerHouse
Kolik z těch 83 kWh budeš mít po 8 letech k dispozici?

60 kWh (stáří, baterka nelze vybít) na tak těžké a protiaerodynamické auto?
topten
porad s tim najedes 250-300km, coz jako 2-3. poskakovadlo v rodine bude stacit
a nebo za 200tis koupis novou baterku a starou za 100tis prodas
Avatar - iudex
iudex
Jj, relatívne veľké SUV sa kupuje ako 2.-3. poskakovadlo v rodine. Možno tak v Dubaji. ;-)
Ako už písali kolegovia vyššie, stále automobilky v tomto smere klopú na nesprávne dvere, ak má v niečom elektrina zmysel, je to v malom aute do mesta, ktoré je určené na krátke trasy pri nízkych rýchlostiach. X6 a spol. sú v praxi používané väčšinou ako diaľničné stíhačky a to je práve režim pre elektromobily najnevhodnejší.
topten
do malyho auta moc baterek nedas
tohle je dlouhy asi jako oktavka, takze nic velkyho to neni
Avatar - iudex
iudex
Ja rozumiem, že do Smartu moc bateriek nenarveš, ale taký segment B alebe C by už mohol poskytnúť dostatok miesta. Ono to trocha stráca pointu, robiť elektroauto ako v podstate mestský pohon v kabáte relatívne veľkého SUV*, ktoré sa hodí najviac práve mimo mesto.
(* nejdem hľadať presné čísla, ale zrejme to bude veľkostná trieda GLC coupé či X4, čo nie sú zrovna malé mestské autá)