Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Vision iV oficiálně: Vize elektrického SUV kupé ujede 500 kilometrů a sleduje tep řidiče

Ženevský koncept Škodovky Vision iV sází na nejmodernější techniku. Multimediální systém lze ovládat gesty, auto pak mimo jiné sleduje tepovou frekvenci řidiče.
Zpět na článek
4. 3. 2019 19:08
4. 3. 2019 19:44
4. 3. 2019 20:14
4. 3. 2019 20:34
4. 3. 2019 20:42
4. 3. 2019 22:20
5. 3. 2019 11:01
5. 3. 2019 08:45
4. 3. 2019 23:09
5. 3. 2019 08:47
5. 3. 2019 09:28
5. 3. 2019 16:25
4. 3. 2019 19:17
4. 3. 2019 19:23
4. 3. 2019 19:34
4. 3. 2019 19:37
4. 3. 2019 19:39
4. 3. 2019 19:44
5. 3. 2019 10:57
4. 3. 2019 20:08
4. 3. 2019 20:35
4. 3. 2019 20:42
5. 3. 2019 12:09
4. 3. 2019 23:24
5. 3. 2019 00:29
5. 3. 2019 08:08
5. 3. 2019 08:35
5. 3. 2019 11:14
5. 3. 2019 12:08
5. 3. 2019 12:18
5. 3. 2019 12:42
5. 3. 2019 13:07
5. 3. 2019 13:31
5. 3. 2019 14:21
5. 3. 2019 03:04
5. 3. 2019 09:29
Avatar - holden2
4. 3. 2019 19:08
co to je
zase za hnuj? skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Deutsch
4. 3. 2019 19:44
Re: co to je
Ty jsi ale k.o.k.ů.t.e.k.
Avatar - kaa
4. 3. 2019 20:14
Re: co to je
S tím fasováním má bohužel pravdu.
Avatar - Mikesus
4. 3. 2019 20:34
Re: co to je
Jelikož naprostá většina prodaných Škodovek jde do firem, tak s jeho druhou částí výroku ( škodovka se nekupuje, ale fasuje ) se musí souhlasit.
4. 3. 2019 20:42
Re: co to je
Kdo si u nás kupuje nové auto ? Většina nových aut pořizují firmy nabo podnikatelé / živnostníci. Obyčejní lidé minimálně. Na značce v podstatě nezáleží.
Avatar - Mikesus
4. 3. 2019 22:20
Re: co to je
Na značce nezáleží, opravdu? Takže všechny značky, které prodají v ČR, řekněme TOP 10, má většinu do firem?
Souhlasím že většina, ale na značce záleží, hlavně tím podílem
Avatar - WinDiesel
4. 3. 2019 22:40
Re: co to je
A protože na značce nezáleží, nejvíce se prodá Škod >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
5. 3. 2019 11:01
Re: co to je
Ale jo, na značce záleží... obecně čím dražší (lepší) auto, tím vyšší je podíl firemních. Tohle je znát jak v rámci značek (Dacia a Suzuki mají vyšší podíl soukromých), tak v rámci modelů (soukromých Fabií je větší procento, než soukromých Superbů).

V ČR jsou jen čtyři značky, které mají nějakou výraznější většinu (>55%) soukromých prodejů - Honda 61%, Suzuki 69%, Mitsubishi 58% a Dacia 57%.

Samozřejmě ta paušalizace s fasováním je kravina, Ferrari se zřejmě taky fasuje... :-)
5. 3. 2019 00:18
Re: co to je
Nemá, to že jsou Škodovky často využívány jako firemní vozidla díky svojí výhodnosti ještě neznamená že jsou to čistě vozidla na fasování.
5. 3. 2019 08:45
Re: co to je
A já blbec si každou Škodovku koupil >:D
Avatar - _Karel_
4. 3. 2019 23:09
Re: co to je
Tipuju, že ty :no: máš za tu lež, že je holden ko.kůtek. Lhát se nemá.
On je totiž ***.
5. 3. 2019 08:47
Re: co to je
Ovšem velikej. Já mít takovýho velkýho ko-kota, tak se živím tím, že ho ukazuju v cirkusu >:D
5. 3. 2019 09:28
Re: co to je
Někdo to dělat musí!
5. 3. 2019 16:25
Re: co to je
A kde pak konci ty ojetiny? Proto se po nich v bazaru jen zaprasi?

Je uplne jedno kdo auto prihlasi jako prvni, ale stejne vsechny zkonci jako soukroma....
4. 3. 2019 19:13
Obycejny elektromobil
Kdyby radsi udelali obycejny elektromobil, za prijatelnou cenu.

Tady je planovano plno asistentu a podobnych blbosti.

Ja si nepotrebuju s autem povidat.

Chci hlavne, aby jezdilo levne a spolehlive.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CICERO
4. 3. 2019 19:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2019 07:03
Re: Obycejny elektromobil
Naopak, já, i když odpůrce SUV, říkám, že mají smysl, protože můžou mít velkou baterku. Na rozdíl od miniaut. Ty zaniknou, protože se tam nevejdou baterky.
Jinak se mi líbí, oceňuji změnu
5. 3. 2019 08:11
Re: Obycejny elektromobil
Je nesmysl vyvíjet velké auta aby se do nich vešla velká baterka. Lepší je vyvíjet malé baterky aby se vešly i do malých aut
Avatar - Mikesus
4. 3. 2019 19:17
SUV
elektro SUV je ta největší blbost co může být. Zbytečně těžké, neaerodynamické. Elektro patří do malého auta, či kompaktu, Takovéhle krabice od bot nejsou vhodné ani na dálnici ( z hlediska spotřeby ), ani do města ( zbytečně velké a blokují výhled ). Kdo jezdí v horách, proti tomu nic nemám, na sněhu a pomalých silnicích.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CICERO
4. 3. 2019 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
4. 3. 2019 19:34
Re: SUV
Jestli X je lepší než S je hodně subjektivní. ale dá se souhlasit, že pro pozéry je X vždy lepší.
Avatar - CICERO
4. 3. 2019 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Deutsch
4. 3. 2019 19:39
Re: SUV
Oni se ty baterie musí také někam zabudovat. Do citiga je asi težko narvou když chteji dosáhnout velkého dojezdu :yes:
Avatar - Mikesus
4. 3. 2019 19:44
Re: SUV
S tím se dá souhlasit, ale to se dostane i do foremnějšího a aerodynamičtějšího tvaru než krabice od bot. Pokud je auto vyvýjeno rovnou jako elektro, i velikost citiga pojme dost energie.
5. 3. 2019 10:57
Re: SUV
A na čo potrebuješ v Citigu veľký dojazd?
4. 3. 2019 20:08
Dojezd 500 km ? !
HA HA - takže reálně dojezd 300 km a to se nesmí moc topit ani chladit ani jezdit rychle.

Mraky asistentů, poloautonomní řízení ... a "prémiová cena".

Děkuji, nechci.
Rozbalit vlákno
6
4. 3. 2019 20:41
Re: Dojezd 500 km ? !
Kola 22", není to málo?? 29" optimum..
5. 3. 2019 08:49
Re: Dojezd 500 km ? !
to je na studii. V reálu tam budou s bídou 18ky >:D
Avatar - Emel
5. 3. 2019 11:07
Re: Dojezd 500 km ? !
Tak 18" jsou dneska na kde čem, myslím že i na Fabii...

Velká kola u EV jsou zajímavá varianta, nakonec stačí se podívat na i3... velký průměr a menší šířka znamenají stejnou styčnou plochu (a tedy trakci) při menším čelním odporu... tohle je asi dobrá cesta, obzvlášť pokud větší rozšíření EV povede k většímu rozšíření takových kol.
5. 3. 2019 12:05
Re: Dojezd 500 km ? !
Podběhy kol zaujímají asi 1/4 půdorysu vozu. Je-li kolo s větším průměrem, "ukrajuje" více z rozvoru = podélného prostoru a vůz tak musí být vyšší - výšší těžiště, větší plocha karoserie, větší odpor vzduchu a větší citlivost na boční vítr - horší stabilita vozu.

Úzké pneumatiky se hůře vyrovnávají s nerovnostmi a s rozdílnými kvalitami povrchu silnice - jsou horší pro stabiltu jízdního směru.

Tyhle věci si prošli vývojem a jsou překonané.
Avšak v zájmu aspoň nějakého dojezdu elmobilu se nad tím přimhouří oči. Je to protismyslné.
Avatar - Emel
5. 3. 2019 12:17
Re: Dojezd 500 km ? !
Vysoká a úzká pneumatika se snad vyrovnává s nerovnostmi lépe, než nízká a široká, ne? Třeba při přejezdu děr... viz třeba (trošku extrémní) srovnání motorka vs. skútr. A s tou stabilitou... to jsem ještě neslyšel, proč myslíš?

Rozměry jsou prostě zadání pro designéra... přijdeš o pár cm na délku mezi kolama, naopak získáš pár cm na šířku... třeba iPace je obecně chválený za prostornost, EV tady přináší i výhody.
5. 3. 2019 10:58
Re: Dojezd 500 km ? !
Zase trepeš. Nekúpiť si to môžeš aj bez vymýšľania dôvodov. ;-)
Avatar - kaa
4. 3. 2019 20:35
Elektoauta
Většina automobilek hlásí sériovou výrobu elektroaut od roku 2020. Vypadá to, že přijde záplava EV. Prozatím ale jejich negativa výrazně převyšují nad klady. Zajímá mě jedna věc. KDO TO BUDE KUPOVAT?
Rozbalit vlákno
5
4. 3. 2019 20:42
Re: Elektoauta
Na netu jsem četl, že to počítá PRDy!!? Nevíte o tom někdo něco??
Avatar - WinDiesel
4. 3. 2019 22:43
Re: Elektoauta
One shot reader. Počítá to rychlost prdění, i jednotlivé prdy.
5. 3. 2019 10:12
Re: Elektoauta
A co intenzita pachu????, >:D
5. 3. 2019 11:30
Re: Elektoauta
I kdyby byl už budoucí elmobil co do váhy, obestavěného prostoru a dojezdu srovnatelný s dnešním spalmobilem, pak ho při úplném jeho rozšíření energetika neutáhne.

To jsou jednoduché počty:

V ČR by bylo cca 6 milionů os. elmobilů. Kdyby se jen polovina z nich začala po večerní energetické špičce dobíjet nočním tarifem, a to každý jen malým příkonem 3 kW, pak je v sumě potřeba příkon 9 tisíc megawatů.
Spotřeba ČR v zimě je dnes ve dne cca 10 tis. MW a v noci cca poloviční.
Dojezd na takové nabití je jen: 3 kW x 8 h = 24 kWh, a to je 100-120 km.

Energetika by se musela i na tak malé dojezdy elmobilů přinejmenším zdvojnásobit.
Reálně tedy víc jak ztrojnásobit.

Málo kdo si uvědomuje, jak velká ta trakční automobilová energie vlastně je.

Celkové rozšíření elmobilů je tedy utopie.
5. 3. 2019 12:09
Re: Elektoauta
myslis, ze prumerny auto u nas ujede denne 100-120km, tedy 35-40tis rocne??
tedy 6E6aut, rocne 35E3km = 200e9km, pri prumerne spotrebe 7litru/100km to znamena 14E9litru benzinu/nafty, pritom se rocne proda nejakych 7E9, tedy polovina a to vcetne toho, co projedou nakladaky

zkus na ty svy teorii jeste trochu zapracovat, aby to nebyla uplna ptakovina

jinak plati, cely automobilovy provoz v CR s prehledem utahne dostavenej temelin i se vsema ztratama
Avatar - CICERO
4. 3. 2019 21:07
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
4. 3. 2019 22:44
Re: Už víte, na co je v moderních autech elektrický posilova
Nejsi ty náhodou Kharl Antidiesel? Podobně dementní příspěvky.
Avatar - CICERO
4. 3. 2019 23:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 3. 2019 08:51
Re: Už víte, na co je v moderních autech elektrický posilova
Proč tě zajímá u novýho auta nějaká EURO norma?
Avatar - chalan66
4. 3. 2019 21:49
Za mňa dore.
Mne s osobne páči toto autíčko po dizajnovej stránke ( pokud ho soudruzi ze Škodovky nesprzdí ) tak isto interier. Cena ale bude asi nadsadená, čo je negatívum . Dojazd 500 km - reálne 350 km , je podľa mňa na mestský crosouver postačujúce ! Ani bežný človek čo jazdí denne za prácou 100 až 150 km , hore dole ,to nemá zlé . Ako auto na služobku je to nepoužitelné ! Na priek tomu pre normálneho užívateľa je to v pohode dojazd.
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2019 23:24
OK Hele
všichni pořád nadávali na to, že je škodovka nudná. Já nemám k elektomobilitě zrovna kladný vztah a nehodlám se vyjadřovat k tomu, že je to elektromobil a jaký má význam elektrické SUV. Ale doprčic vážně mi někdo chce ještě říkat, že je to zas jen unifikovaná krabice? Tohle je prostě designový výstřelek jak prase a myslím, že takhle odvážné tvary (a neříkám, že zrovna líbivé) od Škodovky fakt nikdo nečekal. Za tohle alespoň za mě palec nahoru za odvahu. Tečka, děkuji.

Btw. zkuste si představit, že před 25 lety, (mě tehdy bylo 5) škoda vyráběla Felicii na bázi Favorita z 80' let. Myslím, že není třeba dodávat nic o pokroku té značky.

A pro rýpaly doma mám Mazdu, nejsem Škoda-Fanda
Rozbalit vlákno
11
Avatar - CICERO
5. 3. 2019 00:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kaa
5. 3. 2019 08:08
Re: OK Hele
Jo, studie je to krásná, jako většina Škodovek. Co z toho vznikne je věc druhá. Ovšem jen jako elektromobil je to auto k ničemu.
Avatar - Ozzman
5. 3. 2019 08:35
Re: OK Hele
Mne to taky nepříjde ošklivé, jen by se mi více líbilo, kdyby takový elektromobil nebyl připitomělé SUV, ale spíše 4dv coupé.
5. 3. 2019 11:06
Re: OK Hele
Už si tiež zmagorený... Čo je to 4dv coupé? >:D
Avatar - Ozzman
5. 3. 2019 12:08
Re: OK Hele
Tak a nebo třeba A5, 4er....
Avatar - Emel
5. 3. 2019 12:18
Re: OK Hele
To už se dostáváš na tenký led... pro mě je A5 i 4er prostě liftback. Ale jak tu nedávno proběhlo diskusí... pro mě je liftback kde co >:D
Avatar - Ozzman
5. 3. 2019 12:42
Re: OK Hele
Pravda, ta definice je už asi hodně ošemetná >:-[] Pro Hyundai je liftback i i30 Hatchback.. >:D
Avatar - Emel
5. 3. 2019 13:07
Re: OK Hele
Radši ho přestali prodávat...
Avatar - Ozzman
5. 3. 2019 13:31
Re: OK Hele
On už vůbec není v nabídce? :-O Je fakt, že jezdí dost málo.
Avatar - Emel
5. 3. 2019 14:21
Re: OK Hele
Pokud vím tak jen jako N.
5. 3. 2019 03:04
nakoniec
nakoniec z toho zostane seda koncernova skatula s hranatymi blatnikmi >:D
S konceptom to bude mat spolocne 4 dvere, cierne pneumatiky a to ze to bude jazdit na elektrinu. Cize veci dane platformou a na tom bude ako vzdy kasna v style prerobeny Seat alebo VW
Rozbalit vlákno
1
5. 3. 2019 09:29
Re: nakoniec
To už asi nebude dílo pana Kabanete, to už bude nového pána s novou tužkou
5. 3. 2019 09:43
To si dělají p..., baterie jenom 83 kWh na tak těžké, protia
Baterie 83 kWh a to redaktoři jezdili s Audi i za 30kWh na 100 km.
Teď si vemte, že tu baterii nemůžete vybít, časem kapacita baterie poklesne ..., takže k dispozici bude 60 kWh?
Vždyť to auto nezvládne ani Brno Praha letiště se zapnutou klimatizací, s tou hroznou aerodynamikou.

Hlavně, že je to protiaerodynamické.
Čím více otvorů, tím víc auto.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2019 10:23
To se to slibuje
Sleduje tep řidiče, ujede 500 km...papír snese všechno. Ukažte alespoň hybrid.
Rozbalit vlákno
5
5. 3. 2019 10:35
Re: To se to slibuje
Kolik z těch 83 kWh budeš mít po 8 letech k dispozici?

60 kWh (stáří, baterka nelze vybít) na tak těžké a protiaerodynamické auto?
5. 3. 2019 12:22
Re: To se to slibuje
porad s tim najedes 250-300km, coz jako 2-3. poskakovadlo v rodine bude stacit
a nebo za 200tis koupis novou baterku a starou za 100tis prodas
Avatar - iudex
5. 3. 2019 12:58
Re: To se to slibuje
Jj, relatívne veľké SUV sa kupuje ako 2.-3. poskakovadlo v rodine. Možno tak v Dubaji. ;-)
Ako už písali kolegovia vyššie, stále automobilky v tomto smere klopú na nesprávne dvere, ak má v niečom elektrina zmysel, je to v malom aute do mesta, ktoré je určené na krátke trasy pri nízkych rýchlostiach. X6 a spol. sú v praxi používané väčšinou ako diaľničné stíhačky a to je práve režim pre elektromobily najnevhodnejší.
5. 3. 2019 13:05
Re: To se to slibuje
do malyho auta moc baterek nedas
tohle je dlouhy asi jako oktavka, takze nic velkyho to neni
Avatar - iudex
5. 3. 2019 14:51
Re: To se to slibuje
Ja rozumiem, že do Smartu moc bateriek nenarveš, ale taký segment B alebe C by už mohol poskytnúť dostatok miesta. Ono to trocha stráca pointu, robiť elektroauto ako v podstate mestský pohon v kabáte relatívne veľkého SUV*, ktoré sa hodí najviac práve mimo mesto.
(* nejdem hľadať presné čísla, ale zrejme to bude veľkostná trieda GLC coupé či X4, čo nie sú zrovna malé mestské autá)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku