0
Chybka se vloudila u popisu terénních Monteverdi. Sahara byl skutečně jen vzhledově upravený International-Harvester Scout, ale Safari nebyl Range Rover, nýbrž taktéž IHC Scout, ale s kompletně novou karoserií (od Fissore), to je taky to žluté auto na fotografii. Stál tehdy mnohem více než zmíněný Range Rover. Další terénní specialitou fy. Monteverdi byl nakonec skutečně Range Rover, ale s pětidveřovou karoserií, kterou tehdy ještě Rover sám nenabízel. Údajně pak pozdější vlastní pětidveřová karoserie Rangeho vycházela z konstrukce Monteverdi.
Tady někdo evidentně trošku opráskl i s tou chybkou ohledně RR článek z e500.cz 😊 http😐/e500.cz/index.php?…
Obávám se, že pravdu nemáte a musím se kolegy zastat, ač nejsem autorem. Článek na e500.cz je z 24. března 2009. Pan Haas napsal původní verzi svého díla již o rok a půl dříve - viz http😐/www.auto.cz/…lovy-klenot-1628 . Než začnete napadat, trochu více se po auto.cz rozhlédněte. Děkuji!
Značka Monteverdi mě kdysi fascinovala, ale poté, co jsem si sehnal bližší informace mě nadšení poněkud přešlo. Základem úspěchu Petera Monteverdiho byla jeho lakota a arogance. První jeho firmou byla MBM, jak je uvedeno v článku. To druhé M bylo původně počáteční písmeno příjmení motoráře Mantzela (později se stal známým tuningem Opelů) který pro Monteverdiho udělal spoustu práce, aniž by za to viděl jediný frank. Až po jejich rozchodu PM upravil význam na Monteverdi Binningen Motors.
Karoserie prvních modelů 375 a 375L navrhl Pietro Frua, jemuž PM „zapomněl“ zaplatit. Poté, co mu soud zakázal používat Fruovy karoserie přešel k Fissoremu. I zde se historie opakovala s tím rozdílem, že PM zadluženou firmu, (kterou z velké části přivedl do potíží on sám) převzal. Karoserie od Fissoreho byly nepochybně krásné, ale měly také neuvěřitelně slabou antikorozní odolnost . Prorezivělelé 5 let staré vozy nebyly výjimkou: „Monteverdis are the fastest (rusting) cars“ byl svého času oblíbený slogan nespokojených zákazníků. Špičkový model Hai 450 byl původně vyroben ve dvou exemplářích (další 2 byly vyrobeny až po oficiálním ukončení výroby), z nichž se jeden podařilo prodat a druhý PM pravidelně přelakovával a vždy prezentoval jako nový kus.
Účinkování ve formuli 1 skončilo předčasně poté, co mu dodavatel pneumatik hrozil exekucí za nezaplacené účty …
Karoserie prvních modelů 375 a 375L navrhl Pietro Frua, jemuž PM „zapomněl“ zaplatit. Poté, co mu soud zakázal používat Fruovy karoserie přešel k Fissoremu. I zde se historie opakovala s tím rozdílem, že PM zadluženou firmu, (kterou z velké části přivedl do potíží on sám) převzal. Karoserie od Fissoreho byly nepochybně krásné, ale měly také neuvěřitelně slabou antikorozní odolnost . Prorezivělelé 5 let staré vozy nebyly výjimkou: „Monteverdis are the fastest (rusting) cars“ byl svého času oblíbený slogan nespokojených zákazníků. Špičkový model Hai 450 byl původně vyroben ve dvou exemplářích (další 2 byly vyrobeny až po oficiálním ukončení výroby), z nichž se jeden podařilo prodat a druhý PM pravidelně přelakovával a vždy prezentoval jako nový kus.
Účinkování ve formuli 1 skončilo předčasně poté, co mu dodavatel pneumatik hrozil exekucí za nezaplacené účty …