Pět let starý Transporter je mezi prvními automobily této kategorie, které poslalo Euro NCAP proti zdi. Výsledek není vzhledem ke konstrukčnímu stáří vůbec špatný.
Že by tohle byl důvod, proč si mnozí dodávkáři myslí, že jsou nesmrtelní a chovají se na silnicích s takovou arogancí? Proti Tatře jim to stejně bude k ničemu.
Teď jen aby nezačala nová módní vlna. Místo SUV si lidi budou kupovat Caravelly, Multivany, Transity a Trafficy, protože to auto je ještě vyšší a mohutnější a tedy pro ně bezpečnější při srážce s nějakým "otravným malým broučkem na silnici".
To se stalo tim, ze se do dodavek zacly montovat motory o 300..400...500Nm. To udelalo z dodavek pojizdne dragstery. Podivame-li se na posledni Transit tak vam takove monstrum ktere ma kolem dveste koni udela jiste bez problemu stoosmdesat za hodinu. Tady je cerny Petr jasne u vyrobce. Stale vetsi vyssi a silnejsi... Dopadne to stejne jako u velkych nakladaku, kde by dnes jiste nebylo problemem jet i s trajlerem kolem stoctyricitky ;-\.
Drivejsi Trasity i VW byly na silnicich ty nejklidnejsi. Tak se bohuzel stane to, ze "oblekne-li" se clovek do neceho, co vlastne neodpovida jeho rozumovemu vyvinu, zacne to obleceni jeho rozumovou soustavu ovladat a tak vidime na silnicich ty ukazy o kterych nahore MP mluvi.
Jinak je takova mala dodavka fantasticka vec, zabere stejny prostor jako normalni auto, ale uzitna hodnota je o metry vetsi. VW T5 ma myslim kolem 4,80m, pravda, trochu sirsi je a o vaze radeji ani nemlivit, ale to ma dnes kdejaky strednoklasy vuz take ...
Ja nevim jestli se dodavkari citi v bezpeci a to jsem mozna nemel ani na mysli, ale kazdopadne ji rozum spadnul az dolu do nohy, kde ovladaji plynovy pedal. Bezpeci neni tema dodavkaru, spise nebezpeci 8-s
Ale nechci hazet vsechny do jednoho pytle. Chovani na silnicich v dodavkach muze byt i casova tisen a tim by se cerny Petr ocitl opet u zamestnavatelu - napr. spediteru. Tezko si dokazu predstavit instalatera podnikatele (ano ano, i to pry jeste dnes existuje) s dodavkou naplnenou werkzeugem a staflema na strese jak se tlaci ostatnim v horskych zatackach na kufr...
Tak především je ten problém u dopravců. Vzhledem k tomu, že běžná třiapůltunka nemá tachograf, tak jsou schopni honit řidiče tak, že má stěží čas na spánek a jídlo. Můj malý bráška takhle jezdil rok a půl s VW LT do Francie a Španělska, za tu dobu zhubl o patnáct kilo. Nestíhal jíst, spát, nic... Naštěstí skončil dřív, než ho zradilo jeho vlastní tělo (ale vrátilo mu to o pár měsíců později).
Těch instalatérů potkávám hodně především na menších městech a na venkově, ale ti fakt jezdí celkem slušně, až na výjimky.
Ano, je to ted moderni z lidi vyzdimat co nejvic. Chyba je take ale v nas, pri nasi honicce za stale levnejsim a jeste levnejsim zbozim. Dopravu totiz firmy vetsinou moc platit nechti i kdyz je to tvrda drina. Clovek sice toci cely den jen kolem, ale aby ten stereotyp vydrzel musi do sebe lit cely den bud nejake kofeinove roztoky a nebo dokonce jeste neco silnejsiho. Pak k tomu prijde jeste vykladani a nakladani a dohady lagrech nekterych firem kde vladne neochota...
Z toho plyne stres a z toho plynou zaludecni vredy a.... :no:
Takze chyba neni ani v dodavkach a jejich motorech ani v jejich vyrobcich a mozna ani ne u dopravcu nybrz my sami jsme nekde na vine aniz by jsme o tom chteli slyset ;-\
mám ted krátce multivan s benzínem V6. Je fakt že je až běs jak to jede, kolikrát se člověk zapomene a pak se nastačim divit kolik je na budíku. V autě je přitom ticho.... Před tím jsem měl mondeo, taky V6 a troufám si říct že multivan je luxusnější. V zatáčkách na dodávku sedí neskutečně dobře. Chtěl jsem automat takže je to jen předokolka, ale i tak. Ani se nedivim když mladý kluk dostane služební dodávku se silným turbodieslema lítá jak magor, protože doma má starou feldu nebo eskorta. S transporterem T5 si užije zábavy víc, ale odnáší to pak ostatní...
Podivej se na to poradne ;-)Tohle neni ofico test.To auto je pomlacene jeste pred narazem.Buh vi v kolika Km/h to pustili proti zdi a co mel nalozeno. :no: Spis to delal nekdo jen pro pobaveni..