Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP: Volkswagen T5 - i dodávka může být (relativně) bezpečná + video

15 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že by tohle byl důvod, proč si mnozí dodávkáři myslí, že jsou nesmrtelní a chovají se na silnicích s takovou arogancí? Proti Tatře jim to stejně bude k ničemu.
Teď jen aby nezačala nová módní vlna. Místo SUV si lidi budou kupovat Caravelly, Multivany, Transity a Trafficy, protože to auto je ještě vyšší a mohutnější a tedy pro ně bezpečnější při srážce s nějakým "otravným malým broučkem na silnici".
To se stalo tim, ze se do dodavek zacly montovat motory o 300..400...500Nm. To udelalo z dodavek pojizdne dragstery. Podivame-li se na posledni Transit tak vam takove monstrum ktere ma kolem dveste koni udela jiste bez problemu stoosmdesat za hodinu. Tady je cerny Petr jasne u vyrobce. Stale vetsi vyssi a silnejsi... Dopadne to stejne jako u velkych nakladaku, kde by dnes jiste nebylo problemem jet i s trajlerem kolem stoctyricitky ;-\.

Drivejsi Trasity i VW byly na silnicich ty nejklidnejsi. Tak se bohuzel stane to, ze "oblekne-li" se clovek do neceho, co vlastne neodpovida jeho rozumovemu vyvinu, zacne to obleceni jeho rozumovou soustavu ovladat a tak vidime na silnicich ty ukazy o kterych nahore MP mluvi.

Jinak je takova mala dodavka fantasticka vec, zabere stejny prostor jako normalni auto, ale uzitna hodnota je o metry vetsi. VW T5 ma myslim kolem 4,80m, pravda, trochu sirsi je a o vaze radeji ani nemlivit, ale to ma dnes kdejaky strednoklasy vuz take ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že by jen silný motor dával člověku pocit bezpečí? Bude za tím ještě něco jiného, nejspíš...
Ja nevim jestli se dodavkari citi v bezpeci a to jsem mozna nemel ani na mysli, ale kazdopadne ji rozum spadnul az dolu do nohy, kde ovladaji plynovy pedal. Bezpeci neni tema dodavkaru, spise nebezpeci 8-s

Ale nechci hazet vsechny do jednoho pytle. Chovani na silnicich v dodavkach muze byt i casova tisen a tim by se cerny Petr ocitl opet u zamestnavatelu - napr. spediteru. Tezko si dokazu predstavit instalatera podnikatele (ano ano, i to pry jeste dnes existuje) s dodavkou naplnenou werkzeugem a staflema na strese jak se tlaci ostatnim v horskych zatackach na kufr...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak především je ten problém u dopravců. Vzhledem k tomu, že běžná třiapůltunka nemá tachograf, tak jsou schopni honit řidiče tak, že má stěží čas na spánek a jídlo. Můj malý bráška takhle jezdil rok a půl s VW LT do Francie a Španělska, za tu dobu zhubl o patnáct kilo. Nestíhal jíst, spát, nic... Naštěstí skončil dřív, než ho zradilo jeho vlastní tělo (ale vrátilo mu to o pár měsíců později).
Těch instalatérů potkávám hodně především na menších městech a na venkově, ale ti fakt jezdí celkem slušně, až na výjimky.
Ano, je to ted moderni z lidi vyzdimat co nejvic. Chyba je take ale v nas, pri nasi honicce za stale levnejsim a jeste levnejsim zbozim. Dopravu totiz firmy vetsinou moc platit nechti i kdyz je to tvrda drina. Clovek sice toci cely den jen kolem, ale aby ten stereotyp vydrzel musi do sebe lit cely den bud nejake kofeinove roztoky a nebo dokonce jeste neco silnejsiho. Pak k tomu prijde jeste vykladani a nakladani a dohady lagrech nekterych firem kde vladne neochota...
Z toho plyne stres a z toho plynou zaludecni vredy a.... :no:
Takze chyba neni ani v dodavkach a jejich motorech ani v jejich vyrobcich a mozna ani ne u dopravcu nybrz my sami jsme nekde na vine aniz by jsme o tom chteli slyset ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
I tak... kdyby to auto na to nemělo, prostě nemají koho honit. Výrobci jen dali dopravcům nabitou zbraň... na malé, chudé lidičky.
mám ted krátce multivan s benzínem V6. Je fakt že je až běs jak to jede, kolikrát se člověk zapomene a pak se nastačim divit kolik je na budíku. V autě je přitom ticho.... Před tím jsem měl mondeo, taky V6 a troufám si říct že multivan je luxusnější. V zatáčkách na dodávku sedí neskutečně dobře. Chtěl jsem automat takže je to jen předokolka, ale i tak. Ani se nedivim když mladý kluk dostane služební dodávku se silným turbodieslema lítá jak magor, protože doma má starou feldu nebo eskorta. S transporterem T5 si užije zábavy víc, ale odnáší to pak ostatní...
Dik za to potvrzeni z praxe!! Je to presne to, co jsem chtel vyjadrit :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
Proti T3 asi 1000x bezpečnější [odkaz] 8-s
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Uffff... to měli vzadu tunu cihel?
Ale když jsem tam pak koukal na test Golfu II, tolik populárního tuningauta, vypadalo to podobně.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Zase když se to vezme extrémně cynicky - tady víš že to máš jistý, prostě po havárce v T3 z tebe nebude mrzák... 8-s
Avatar - gld
gld
chcel by som vidieť crash test škody 1203-to by bol ešte len nárez >😒]
8-s
Citroenjehistorie
Podivej se na to poradne 😉Tohle neni ofico test.To auto je pomlacene jeste pred narazem.Buh vi v kolika Km/h to pustili proti zdi a co mel nalozeno. :no: Spis to delal nekdo jen pro pobaveni..