Ahoj, pokud potřebujete nějaké to papírování po dovozu vozidla nebo moto či jen nějakou radu co dovést atd. Přidávám kontakt na společnost TÜV SÜD Czech s.r.o., www.tuv-sud.cz (individuální dovozy). ;-)
mám zájem o koupi nějakého auta z dovozu, ale odrazuje mě, že v těchto autech je asi pak jazyk palubního počítače v angličtině, němčině nebo francouštině. není to nepřekousnutelný problém, ale chtěl jsem se Vás zeptat, jestli nevíte, zda jde do vozů ze zahraničí (uvažuji o Opel Zafira, Ford S-Max nebo Mazda 5) přehrat software palubního počítače aby byl v češtině. Na kolik to asi výjde, nevíte?
ahojky, chtěla bych všem, kdo shánejí nejaké autko doporučit jednu stránečku. Je to inzertní stránka a velmi slušné nabídky. Kdo shání auto, a nejen to, protože stránka se specializuje na různé kategorie (bydlení, zvířata, pc, cyklo) navštivte [odkaz]
Pozri sa tu v prehlade aut sú 3 dobré recenzie Almery.Môžem doporučiť,Nissany sú nadpriemerne spoĺahlivé vozy.S Primerou 1,8 benzín,r.v.2000 jazdím 123 000km bez závad a porúch.Cenu by som tipoval cca 120 tis. maximálne.Aby nebola búraná,motory sú bezproblémové,moja priem spotr.je 7,2 lt.
Tak mám navás dotázek. Shánim spolehlivé autíčko s malou spotřebou spíš na krátký trasy převážně po praze. Zatím mě zaujal Nissan Almera 1.5 benzín. Chci se zeptat jestli s timhle vozítkem máte někdo zkušenosti a jaké. Ještě by mě zajímalo jestli je reálný koupit slušnou almeru (2000r.v.) do 150 000 nebo budu muset přitlačit. Dík moc.
Jo a ještě kdyby šlo poslat tabulky na nákup ujetiny budu moooooc vděčná. iwules@seznam.cz
Jestli Tě to ještě neotravuje, tak bych si s dovolením také vzal :-) Na p.simon@post.cz. Díky moc. Něco podobného jsem našel na www.bxclub.web2001.cz, ale občas mi to přišlo nějaké divné.
Pavel: ak sa Ti uz nechce tabulky stale posielat dalsim ludom, mozes ich vystavit na nasom webe a dat sem iba link. Ak mas zaujem, ozvi sa na dabel@mazda626.sk
Don't worry, jsi spíš 15. než 151. a to můj zaměstnavatel utáhne levou zadní.
Spíš je třeba politoval prodejce ojetin, především pak netrpělivé prodavače z autobazarů mající v oblivě rychlý prachy. Když to na ně vytáhneš a kontroly byť jen ze 3/4 provedeš, tak je budou omejvat :-)))
Já svůj problém s přepisem píšu na Audi přepis. Má se to tak, že nám nechtějí dát razítko na Wolsvagen Transport. Naše papíry neexustují dle jejich registrace. Chci se zeptat při přepisu dělali Vám i tak nějaký zápis do techničáku, i když Vám tam vrazili to původní. Přemýšlíme, že si to tam budeme muset ťuknout.
Pro mne problém. Nerozumím tomu. Pomohl mi typ na člověka, který za peníze prohlíží lidem auta. Zaplatil jsem 1200 za kompletní prohlídku, dostal jsem 4 strany formátu A4, na základě jím popsaných závad mi prodávající slevil 10000 na opravu auta. Pro mne dobrá služba. Adresu nedávám, aby to nebylo jako reklama.
Keyser: mně to vyrazili docela solidně, na to, že je to od ruky... A to původní číslo mi jen škrtl šábrem podle pravítka, aby mi prý do toho nesekal a neprasil to víc, než je nutné. Takže původní číslo je v pohodě čitelné. Jak se na to tvářej Němci, když si můžou přečíst původní číslo, a zjistit, že to nikdo neukrad? Jim je to asi buřt, co, pro ně jsme stejně banana republic, a budou dělat problémy tak jako tak... Nač vůbec teďko přijdou německé převozky, má to cenu?
jo tak tohle udelali uz nekdy koncem roku znamymu na dovezenym bmw, nekdy to vyfotim, na sloupek tlumice vymlatili cislo no jako kdyby to delal vozralej ind, naprosta hruza, absolutne to neni v rovine kazdy numero jinak natoceny, origo cislo si tam nechal, pac je jednak tesne pod oknem takze jak do tohohrabne tak je okno v * a druhak kdyby s tim nekam jel, on nejcasteji jezdi do nemec, original nemecky papiry jsou na nej pochopitelne, pac si to dovez sam na nemeckejch mesicnich prevodkach
Tak jsem se právě vrátil z magistrátu, tak lehce po studené sprše... Dosud se totiž výměna kastle řešila tak, že se přineslo příslušné potvrzení od příslušného zastoupení značky, a do TP pak napsali VIN té nové kastle.
Ovšem, úředníci vymysleli skvělou novinku: v TP se nic nepřepisuje, donesete si příslušné potvrzení, a oni vám někam do té nové kastle obyčejnými raznicemi ze železářství od ruky vymlátí ten původní VIN, a ten z té nové kastle rozsekají, aby nebyl k přečtení.
Z pohledu papírování se nic moc nemění, akorát jedno potvrzení navíc. Ale, zkuste pak s takovým autem jet třeba do Německa... O tom, že to znamená především obrovské usnadnění legalizace kradených aut, snad ani mluvit nemusím...
Takže, kdo si chcete nechat přivézt auto na přestavbu, počítejte s tímto postupem. Je to "novinka" asi tak měsíc stará.
Ano, zpet, jedno (mozna i vic) osobni auto melo skutecny servo. Vzdycky, kdyz se budeme bavit o tom, ze se neco nedela, tak najdeme nekoho, kdo to tak dela. To ale nemeni nic na tom, ze to neni obvykle. Myslim, ze tazatel nemel CX na mysli...
To magic: "...volant není přímo spojen s koly..." A co třeba Citroen CX? Tam přece bylo tzv. strojní řízení: nebyla dodávka vysokotlakého média, nebyl převod mezi volantem a koly...
Principialne je to opravdu neco jinyho. Servorizeni je system, kdy jsou kola ovladana mechanismem, ktery je nezavisle rizen treba volantem. Jinymi slovy volant neni nijak primo spojen s koly. Takovy osobak neznam. Standardne se dela rizeni s posilovacem, nejcasteji hydraulickym a obcas i s nejak promenlivou charakteristikou (nejcasteji degresivni = cim vyssi otacky motoru, tim mensi posilovy uinek). Rizeni byva klasicke hrebenove a muze mit posilovac. Pro rizeni s posilovacem lidove zdomacnel vyraz servo, ale z hlediska konstrukce je to vyraz nespravny. Nicmene - to podstatne je, ze u dnesnich osobnich aut to opravdu vyjde uplne nastejno!
Zdravim, prosim prosim prosim o zaslanie tabulky. Kupil som tu v Prahe s priatelkou uz 2 auta, ale pri oboch nas pekne oj.... Chystame sa skusit to do tretice... Dakujem info@zavodsky.net
Precetl jsem si diskusi o Fordu, rozhoduju se, jestli koupit Ford Escort 1.4 16V,rv96, po chlapkovi co ho prodal tomu ford dealerovi,kde si auto puvodne koupil. Ma to najeto 138tkm, tlumice tomu nikdy nemenil, tak bysem rekl,ze ty asi budou stat za prd, motor je slabej, ale mne to staci- i kdyz po dalnici me jet nenechal, tak nevim, jestli s timhle mne predjedou i felicie? V roce 2000 si chlapek stezoval,ze mu motor zhasina pri volnobehu, u fordu se na to koukali,ale nerekli mi, jestli to opravili,chlapka nemuzu nijak zastihnout a tam v tom servisu u dealera mi k tomu nic nereknou-myslite ze to zhasinani motoru bude zlobit porad? chlapek menil predni sklo pred 3 lety-to znamena ze se nekde naboural?
Koukal jsem ze chlapek forda porad opravoval (skoro kazdy 4 mesice tak za 5-6tisic),tak nevim, jestli svoje auto mel rad, nebo s nim hned po koupi mel potize,ale vzdal to az ted a koupil si jinyho forda. Libi se mi, ze pred rokem vymenil spojku. Taky kazdej rok poctive menil olej.
Ja jsem sice auto uz koupil (mel jsem s sebou mechanika, kteremu verim), ale zkoumali jsme jen, jestli nebylo bourane, v jakem stavu je kastle, motor a tak a pozapomneli jsme na takove drobnosti jako: utrzeny kontakt na vyhrivani zadniho skla (do ted nemam opraveno), nefunkcni dalkac CZ (tam byla jen slaba baterka, ale co kdyby), atd.
Ted se chystame kupovat dalsi auto (Mondeo rv98 250t Kc dovezeno z D) a tak by se nam ty seznamky hodily.
Včera jsem volal na inzerát z Annonce na prodej Octavie combi TDI. Bylo to od prvního majitele, slušná cena, když jsem se zeptal, jaká jsou tam kola (jestli 15" nebo 16", plechové nebo elektrony), tak prý plechové (rozměr nevěděl) s novými pneu Continental, ale zimními. Žádná jiná kola k tomu nejsou, jen rezerva a to je letní - na Al disku. Pak se omlouval, že už musí končit, abych se rozmyslel a případně zavolal později. Ještě předtím jsme mluvili o chiptuningu, který na autě je, vůbec netušil, od jaké firmy tam má čip. Tak nevím, něco se mi na tom nezdá... Chiptuning -dejme tomu, že to koupil i s ním už nové (některé autosalony to prodávají už načipované od Cimbu). Ale s těmi koly to je nějaké divné - kdyby je třeba někomu už prodal, tak proč bez rezervy (místo ní tam mohl dát nějaký starší plecháč na dojetí)? Jak poznám, jestli papíry jsou ty původní pravé?
V této souvislosti také prosím Pavla_KR5 o zaslání návodu na prověření ojetiny (kolikátý jsem už?) na hogo@volny.cz. Děkuji.
to Embre et al: Mmmno, je to sice rozsahly (v nekterejch vecech jsem nechutne systematickej ;-))), ale taky dost neucesany a vubec nedodelany. Kdyz ja to zvelebuju vzdy jen v dobe koupe dalsiho auta, takze na tom zase zapracuju az tak za 5-6 let. No, ale i tak to v soucasny podobe leckomu muze poslouzit.
Mno myslim ze 11 stranek A4 se uz neda povazovat za draft :-). Mimochodem moc nam to pomohlo kdyz jsme v utery sli kupovat se sousedem Focuse a prisli jsme tak na nekolik "much", ktere by normalne asi unikly pozornosti. Nakonec Focus neprosel a tak koupil ve ctvrtek Peugeot 306 2.0 HDi.
před nějakou dobou sem se tady ptal na radu co koupit za 150 000,-. Doba pokročila a já sem výběr zúžil víceméně na dvě auta a to Mazda 626 a Mitsubishi Galant oboje tak r.v.95 a motor 1,8. Mazdu si tady na MC všichni pochvalovali , ale o Galantovi sem tady toho moc nenašel. Má někdo nějaký info? Nemusíte spěchat auto nebudu kupovat dřív než mi skončí civilka a to je ještě cca 4,5 měsíce. Předem Dík
Nejvyšší cenu za Váš ojetý vůz nabízíme my. Vozy za nejnižší ceny nabízíme my. Nejlepší servis máme my. Nejdelší záruky poskytujeme my. Vozy vyznačující se tak vysokou kvalitou nenabízí nikdo jiný než my. My na Vás čekáme, tak neváhejte a navštivte nás. Autobazar 5A.
Jezdil jsem chvíli s 540i a můžu říct, že je podvozkově fakt solidní. Proti S80, ve které mám při 160 v lehkých zatáčkách pocit plujícího a neovladatelného remorkeru, je velice přesvědčivá. Mít 1.6M, tak neváhám (pokud bych teda nevzal 530d).
Dobre, zase Skodovka stoji jiny penize a je urcena jinymu zakaznikovi. Navic porizeni na leasing je u Skodovky proste nejsnazsi a nejlevnejsi. Alfa zase prodelava na jinych aspektech, treba 156 se mi zda interiove neprilis zvladnuta (vpredu ty ohyby pristrojovky, vzadu hlava) a 166 povazuju za ergonomicky pruser. 147 se zda byt dost slusna, je tam divna politika ohledne motorizace (proc 2x 1.6 a ne 1.8? Proc ne 2.5 V6 kdyz GTA ano? Proc ne 2.4 JTD?). Proti tomu BMW predstavuje standard asi jako McDonald's: vzdycky vis, co dostanes, nemuzes byt zklaman ani nadsen, za hodne penez se sice moc nenajis, ale zato v zarucene a ocekavane kvalite, tempu a s velmi slusnym servisem diky obrovske image (zajima-li te). Rozhodni se sam!
Magic:Ještě co se týká toho podvozku,tak o BMW se tvrdí,že je dobrý,ale nejel jsem v něm,takže nevím.Alfa je špička a Škodovka je proti ní hadr(obojí jsem řídil,abych zas nebyl jenom za teoretika).
Já nevim. Část je zřejmě jako že auta z EU, část jsou zřejmě dlouhé prsty... Přestavbovky jdou většinou za nějaké minimum, to ostatní fakt netuším... To ostatní sedí - celní jistina, DPH...
Mas pravdu, nebyl to dobrej napad, nedoslo mi, ze by pak bylo spousta zneuzivani. Ted mi teprve doslo: jak to, ze se uz neplati clo? To jako u aut ze zemi EU? A DPH? Muzes me uvest na pravou miru? Ja jsem na hranicich musel za spediterama, napsali lejstra (prvni placeni), potom celnice, vymerilo se clo podle nabyvaciho dokladu, z toho se zaplatilo DPH a teprve potom se slo na emise a technickou. Dneska je to jinak? Jak? Diky. Pokud nechces davat navody do eteru, tak muj mail je integrale@centrum.cz a nebo 604 700 764. Diky!
Magic: tůdle nůdle. Tady jsme na anonymním fóru, kam může kdokoliv, prohlásit se tu za cokoliv, třeba prezidenta USA nebo Kačera Donalda, plácat tu jakékoliv hovadiny nebo třeba nadávky... ne, pište si sem co chcete, ale já sem žádná jména a kontakty dávat nebudu. To, co mám a znám, jsem si taky musel sehnat sám, tak nevím, proč bych to tu měl šířit - a navíc by s tím dotyční především museli souhlasit (a já se jich ptát nebudu). Takže, sem maximálně pastnu někoho, kdo obecně inzeruje i jinde, navíc ani ň. Děkuji za pochopení...
To sice neni, ale jestli jsi s tim nekdy jel, tak vis, ze AR je v otazce jizdnich vlastnosti ve tride dvoukolek spicka a BMW s ni nemuzes srovnavat (o Skodovce je snad v teto souvislosti ostuda hovorit). BMW vychazi z jine filozofie, nez je sportovni podvozek. Na tom se shodneme dokonce i s fasistickejma casakama (a ze bych z nich jinak spis zvracel). Jinak jeste k tomu dovozu: chceme-li se bavit o serioznich lidech, tak bych navrhoval JMENOVITE, protoze asi kazdy by rad mel spojeni na nekoho, kdo umi privezt pekne auto aniz by lhal, jak jen otevre pusu.
Oktávka má vepředu jednoduchej Mcpherson a vzadu klasickou klikovou nápravu.Alfa na obou nápravách víceprvkový zavěšení.Nikde není psáno,že víceprvkovej závěs musí bejt lepší,když výrobce nešetří na klasice i ta je potom špičková(BMW).
oddie: nemecka cast sedi 100% ;)) mas to zmapovane. Som videl na inete lahko buranu (zadny blatnik + zadne dvere) Toyotu Avensis kombika v plnej palbe so 150 konovym dvojlitrom, par mesacnu a s 10tkm za 9000EUR ;))) Vazne som rozmyslal skocit sa na nu pozret, v ten den sa ale objavila Mazdula a bolo rozhodnute ;)))
Ono je to malinko o jiných číslech, ten dovoz. Auto, které podle Eurotaxu stojí 6000Eur, lehce ťuklé bude o dost levnější. Němec, který s tím někde škrtne, dost často nejkratší cestou dojede k "svému" prodejci, a vezme si nové - má na to, přeci se nebude otravovat s nějakou opravou, a jezdit v něčem, co bylo bourané. "Jeho" prodejce mu rád prodá nové, za staré bourané něco odečte, a pokud spolupracuje s nějakým českým (polským atd...) dovozcem, rád mu to nechá za hubičku, protože ví, že už o tom autě v životě neuslyší. Dovoz je tak 10t, clo se neplatí (to mi taky řekl jeden dovozce, když jsem po něm něco chtěl :)))), něco na pivo (15) sedí. Takže je to hlavně o tom, odhadnout to poškození auta, vzhledem k ceně. Ty slevy takových aut venku jsou dost výrazné - ale taky je dost velká konkurence...
Jasne, mluvis mi ze srdce, protoze hlavni problem je mozna prave v tom, ze dovozci se vlastne chovaji tak, jak si trh zada. Jinak by chcipli hlady. Casto je pro kupujiciho dulezitejsi, ze usetri 15-20.000 Kc pri nakupu, nez dalsich 60.000 Kc do toho vraku vysypanych behem nasledujiciho roka (a stejne to nikdy nebude ono). Ale myslim si, ze bazarnik nebo dovozce (casto jedna osoba ci firma) preci NEMUSI LHAT! Je na kupujicim, jestli tu sebevrazdu podstoupi dobrovolne, ci si radeji priplati. A bohuzel, lzi slysim kolem sebe nechutne mnoho. A pokud bazarista nepozna, jestli auto bylo zjevne bourany nebo ne, tak ma jit sazet redkvicky. To on ma byt odbornik, ktery umi tomu lajkovi poradit. A samozrejme je tu otazka, kde se to auto vzalo; jestlize to je dovoz, podle Eurotaxu stoji kolem 6.000 Eur a nekdo ha prodava za 129.000 Kc, tak je to sazka do loterie. Nemusi to sice automaticky znamenat, ze se jedna o vrak, ale je to prinejmensim zvlastni. 6.000 Eur je asi 190 litru; dovoz (15) + clo s dani (30) + neco na pivo (15) je dohromady nejmin 250 litru. Pokud je auto poskozeny lehce (treba z 10-20 %) tak usetrim 15-35 litru (protoze 10-15 stala oprava). Takze se logicky nemuzu dostat na 129! Jedine, ze bych se zblaznil a potreboval rychle prachy nebo spis se toho auta za kazdou cenu zbavit...a nebo bylo poskozeni podstatne vaznejsi. A pak se rozhodni kazdy sam!
Huf:Souhlasím v tom, že pokud se jednoduchej závěs povede je to OK.Rozhodující je výsledek ne použitá technologie, ale u Oktávky mně to zrovna moc povedený nepřijde.Alfa 147 sedí jako přišitá, nenarval bych do ní tolik prachů do tunigu jako u Oktávky aby to auto za něco stálo. Už mně nebaví auto jenom o motoru.Jak víš co mi stačí a co ne ?
To "primitivní zavěšení kol" je dlouhodobě osvědčená koncepce, která lidem jako Ty bohatě stačí. Je to typická hláška teoretika. Kdybys to fakt testoval, tak zjistíš, že mnoho dost silnějších aut má rovněž toto zavěšení a jízdní vlastností jsou velmi kvalitní.
Oddie:S Oktávkou je to tak,když chci auto pro rodinu a chci diesel a Oktávka se mi líbí tak moc variant za ty prachy není.Jak říkam,mně se líbí Alfa, auto pro rodinu nepotřebuju tak proč ne ? Navíc mi jaksi nesedí auto s podvozkem z Golfa,půlmetrovejma převisama,primitivníma závěsama kol.A taky je jich všude tolik,až je mi mdlo.
Ono taky hrozně záleží na tom, co vlastně sháníš za auto, a jaký rok výroby. Obecně se z dovozů nejvíc vyplatí shánět hodně rozšířená auta - ty vozí leckdo, a dobře se venku shání. A to jak přestavbovky, tak i novější. Naopak malé série a specialitky, to nikdo z dovozců shánět nebude, jediné řešení je sehnat si to sám a nechat jen dovézt...
A ještě k těm novějším dovozům - vůbec nejlepší jsou cca 2-3 letá auta po lehké bouračce - tak, aby to nebylo na rovnačku. Tj. jen růžek, promáčklé dveře, blatník, rozbité světlo atd. Tyhle auta jdou sehnat za velmi dobrou cenu, a u nás za velmi dobrou cenu opravit. Ale člověk tomu musí fakt rozumět, když chce něco takového koupit - stačí malé přehlédnutí... a už se to nevyplatí.
Konečně si rozumíme.Já jsem zase zatíženej na Alfy a radši než riskovat nákup pochybný ojetiny vrazím prachy do nový.Jsou to velký peníze, ale mám jakousi záruku.Kamarád mě stejně má za šílence,že si nekoupím novou Oktávku 1.9 Tdi...
magic: Mna by ani tak netrapilo to, ze to auto bolo po havarke, keby bola tomu zodpovedajuca cena. Minule som sa bol v Bratislave prejst po bazaroch a za rovnaku cenu, ako som kupil moju Mazdu, som nasiel taktiez Mazdu 626, rocnik 98, dokonca kombik a s automatickou klimou, ale ked som sa pozrel blizsie, musela byt totalne na maderu: predok ako-tak poflekovany (amatersky), ale zadok este prevaleny, od zadneho narazniku az po strechu preliacina... a to vsetko za 260 tisic korun!!! Bolo mi na vracanie :(( Ak najdes pekne auto, tak ma priam astronomicku cenu :((( Za bezne ceny najdes bud tak ako vravis vraky, alebo auta s tak vela kilometrami, ze to uz zavana GO vsetkeho :((
Já to celkem chápu, ono najít kvalitní ojetinu vůbec není žádná sranda. Ať už z dovozu, nebo místní... Problémem místního trhu je ale především to, že nikoho moc nezajímá kvalita, ale především cena. I když si to ti lidi nepřiznají, tak se podívej, jak nakupují auta: každý se tváří jako strašný odborník přes auta, aniž by uměl byť otevřít kapotu, ale každý je hrozný machr na to, jak především ukecat slevu... a pak se naparuje, jak jsou ti ostatní blbí, že za auto dali o XX tisíc víc, když on koupil tak levně. Ano, znám dost lidí, kteří doslova maskují vraky, znám i takové, kteří vraky dováží (i když ne úplné, zas taková sranda to už není). Znám ale i solidní dovozce - u nich ale platí, co si zaplatíš, to dostaneš. Zaplatíš málo - tak nemůžeš čekat zázrak! Ale přesně na tohle čecháčkové nechtěj slyšet, chtěli by nejradši nové a zadarmo... takže mnohem radši sednou na lep někomu, co auto namaskuje a naleští. Oblíbeným trikem je "on s tím jezdil jen děda, a už se bojí, atk to prodáváme, fakt to 18-ti leté auto má najeto poctivých 110tis km" - nezlob se na mě, ale kdo na to skočí, je *. Ale skáčou na to lidi dnes a denně, mám dokonce pocit, že ojetiny u nás prodávaj jen důchodci...
Ještě k těm tvým oblíbeným italům - no, smůla. Změň značku... Téměř vše, co se sem italského kdy natahalo, je šrot, ke kterému se nechovali slušně ani v tom Německu apod., a prodali to sem až když to zničili... Opravdu jen velmi málo pěkných italů jsem tu viděl (něco měl otec, např. Tipo 1,9TD, naprosto perfektní stroj bez závad...). Vím, že právě z toho pramení ta špatná pověst italských aut - ale co naděláš...
O.K. mozna jsem se dotknul par procent poctivcu, tak tem se uprime omlouvam...ale hele, na rovinu: delal jsem rozhovor s prezidentem SDA a moc veselo mi nebylo, kdyz zvanil neco o tom, ze dovozci ojetin jsou ve vyhode proti dovozcum novejch aut a ze se to musi zmenit. Ze pro vsechny musi platit stejny pravidla (stejny pravidla na stary a novy auta??? to muze rict jen silenec). Zmenilo se to, a k podstatne horsimu!!! Ale kdyz jsem delal rozhovor (neotisknutelnej) s predsedou svazu drobnych dovozcu, bylo mi na bliti. Plna huba komunistickejch svini a kam ses podival, samej shnilej rozflakanej vrak! Ja mam tu smulu, ze na aute docela vidim, jestli bylo bourany, nebo ne, jestli je takovy nebo makovy. Nejsem vseved, ale poznam docela dost (i kdyz Deltu opravenou po crash-testu jsem fakt nepoznal, ale delalo to servisni stredisko Fiatu v Torine). A reknu ti, ze ze svych "favoritu" jsem dobry kus v CZ nevidel, ani nepamatuju. Vsechno smeteny zbytky z vrakacu. Napr. pred 2 tydny jsem byl v jednom bazaru v Praze, kde udajne mela byt nebourana Delta HF, rok 96, ve velmi dobrem stavu. Skutecnost? Borena zepredu, zezadu (zadni okno do vrtule), rok 94, motor mlatil na klice jako svine. A to jsem s tim neujel ani metr! A pokud se v tomhle pohybuju denne, tak mam samozrejme vztek, ktery me nuti vsechny hazet do jednoho pytle. Jeste jednou tedy tem poctivym: velmi se omlouvam! A k tomu dovozu: Jednalo se o AR 155 Q4, ktera by se vsim vsudy vysla na cca 160.000 Kc, byla z roku 1992 a mela cca 150.000 km. Sam uznas, ze na kseft je to neprodejny...je rozdil dovezt auto pro sebe a na kseft!
K těm servisům:Jo byla to Škoda,ale u jinejch značek je to podobný (u nás).Vím,že při prodeji dostanu míň,ale je to nespravedlnost,vždyť servis bych vycpával prachama za to že mi auto s prominutím *.No nic,auto dostanou rodiče a je to.
RV: mozes mat ale potom pri predavani auta len nizsiu cenu. Zazil som to s mojim starym Nissanom, ked som ho daval na protiucet, ked som kupovat uz spominanu Mazdu. Bol to rocnik 93, takze vsetko bolo robene bez blockov atd. Ten dealer sa osival, ze co a ako a presvedcilo ho az to, ked som mu zacal z rukavu sypat, co bolo kedy a ako menene a tak. Ale aj tak mi dal menej prachov, ako keby to malo servisnu knizku :(
No jo, to je tahle zmršená republika, a autorizované servisy Škoda, což? Tady než budou plati nějaké rozumné vztahy, to ještě potrvá :((( Ta serviska má cenu spíš u těch dovozů - venku si na to docela potrpí...
Pokud bych si měl na autě dělat věci sám (jakože dělám), tak přesně proto bych nekoupil nové - v ceně nového platíš strašné prachy v podstatě jen za záruku, ale ta záruka je podmíněna tím jejich autorizovaným servisem, a ještě je v domácích podmínkách leckdy spíš pro zlost. Když tu čtu zkazky některých lidí, jaké mají problémy s novým autem, a s uplatňováním záruky, naskakuje mi husí kůže! Třeba ti lidé nadsazují, nevím, je to tu jen anonymní diskuze - ale stejně...
Jo je to docela rozumnej příspěvek.Jenom k tý servisce.Já třeba do servisu chodil jenom když bylo auto v záruce, jelikož je to nutnost.Nebyl jsem spokojenej.Tak třeba:Poznačil jsem si olejovej filtr,myslíš,že ho vyměnili ?Ani náhodou,neustálý dohady.Teď si všechny servisní úkony dělám sám a třeba na diagnostiku si zajedu ke známýmu co ale nemá autorizovaný zastoupení.Vím,že jsem si vyměnil olej,filtr,jakej jsem tam dal,kolik atd.Když v servise něco reklamuješ,prostě je opruzuješ a přístě to udělají jestě hůř.Asi jsem moc náročnej a nebo mám tu smůlu,že do toho trochu vidím.Důchodce s Fábií junior je prostě lepší zákazník a v servisu ho mají rádi.Nemám zápis v servisní knížce, je moje auto neudržovanej křáp ?
RV: co mám proti nový Oktávce? Nic. Ale na rozdíl od tebe mi srovnání aut typu nová Fabka a pětiletej Mercedes E nevadí. Já to beru podle toho, kolik peněz vysypu, a co za ně dostanu.
Ono je to takové věčné dilema, nové vs. ojeté. Je skupina lidí, která preferuje jedno, a je skupina lidí která preferuje druhé - a obě skupiny jsou na sobě závislé... Je to jen a jen o tom, kolik je kdo ochoten (a schopen) za auto vysypat peněz, a co od toho očekává. Já tvrdím jednu věc - pokud někdo kupuje auto pro soukromé účely, a jezdí málo (např. 10-15tis ročně, takových lidí je hodně), tak je koupě nového zbytečný luxus a vyhozené peníze, stejnou službu mu odvede 5-letá ojetina za míň...
Znáš dovozce, co prodává lukrativní ojetiny a sám jezdí v novém? Jeho věc. Já znám i takové, co prodávají kvalitní ojetiny, a sami jezdí v šunce - protože prostě lepší nepotřebují... Já nejsem dovozce. Klidně bych si mohl koupit tu Oktávku na leasing. A místo toho taky jezdím v šunce - P309 mi prostě stačí, nevidím důvod, proč bych měl vysypat mnohem víc peněz...
"Nech to bejt,je to krám, jseš můj kámoš" - to je hezké. Ale je to malinko alibismus. Podle mě je trochu korektnější říct - podle mě je to krám, stojí tolik a tolik, je tomu tohle a tohle, a tohle od toho můžeš očekávat. Sám zvaž, jestli ti to za to stojí, či nikoliv. Tak podle mě vypadá férové jednání.
U všech ojetin záleží především na tom, jak se k tomu kdo choval předtím. To je vždycky trochu sázka do loterie. A tady právě sázím na tu servisku - nepíšou se sice do ní bouračky atd., ale pokud je nějakým způsobem vedená, tak se původní majitel aspoň trochu staral. Pokud je auto pár let staré, na tacho 80tis km a nemá servisku, tak buď nemá 80tis km, a nebo na něj někdo dlabal... Samozřejmě to není berná mince, ale jen jedno vodítko.
Ad ty P205, 309 - to už jsou prastaré krámy. Někdo je s nimi spokojen jak blecha, jiný na ně nadává, to je normální. U těch nadávajících je většinou problém, že nedokážou odhadnout, co se ještě vyplatí opravovat, a kdy celé auto hodit do sběru (resp. na díly). Ale to je problém u všech starých křápů.
To oddie:Přiznávám, že bylo ode mě nefér hodit všechny dovozce do jednoho pytle.Já znám takový co prodávaj lukrativní ojetiny a sami jezděj ve funglovkách.Po tom co jsem si vybral auto, mě řekl.Nech to bejt,je to krám, jseš můj kámoš.Jsem trochu excentik a líbí se mi Alfa 147.U Alfy víc než u jinejch aut záleží na tom jak se k autu choval předchozí majitel.Ty třeba opravuješ P205, OK,ale tohle auto třeba není tak háklivý.Je teda někdo schopen přivýzt Alfu 147/2.0 ve slušným stavu, tak do 500 000 Kč a zaručit se, že bude alespoň měsíc jezdit ? Napadla mě opravdu lukrativní ojetina, třeba od člověka,kterýho znám a vím,jak se k autu chová atd.Jo pak je to skvělá koupě.Bohužej nemá Alfu.
P.S.: Nemám rád srovnávání aut jako nová Fabka a pětiletej Mercedes E.Jsou to jiný třídy a je to demagogie.Ojetina je levnější právě proto,že je ojetinou.Co máš třeba proti nový Oktávce ?
magic: musim dat oddiemu zapravdu. Lahko tuknute auta sa v EU daju kupit naozaj velmi vyhodne (viz. moja Mazda, 3000EUR zlava a ide naozaj len o skrabanec v laku). U nas sa daju dat za par korun do 100% stavu. To, ci to dotycny robi na kseft, alebo pre vlastnu potrebu, by som videl ako shuma-fuk. Mozno, ze niektori "dovozcovia" dovazaju vraky, u nas pofelkuju lak a predavaju dalej, ale myslim, ze je trosku nefer hodir vsetkych do jedneho vreca.
Myslim, ze sa to tuna uz niekedy preberalo... ako to bude po vstupe do EU v 2004? Vybehnem proste do Nemecka/Rakuska/Belgicka, kupim auto, tam odhlasim a bez ziadnych formalit priveziem a u nas uplne normalne prehlasim???
No, Magicu...
Možná jsi skutečně dělal v nějakém časopisu o autech, nevím, neznám tě. Tady jsi schovaný za anonymní nick, a stejně anonymní mail, asi jako všichni... O těch časopisech si stejně myslím své, ale to je celkem fuk. Možná opravdu rozumíš sportovním a závodním autům, a umíš v nich jezdit, já ne, tak to nedovedu posoudit. O dovozu a opravách ojetin víš ale velký kulový - to dokládá mj. i to, že ses tu ptal - dokonce i mně adresně - jestli jsem schopen ti něco přivézt a vyřídit celnici... Kolikpak znáš dovozců a opravářů? Evidentně žádného, jinak by ses tu takhle neptal! Ale s naprostým klidem sem střihneš bláboly o dovážených vracích, co trousí především zástupci škodovky, aby nahnali lidem strach a pošťouchli je tak k nákupům nových - od nich...
Ale jak už jsem psal, už mě fakt nebaví o tom věčně diskutovat na nějakých podělaných fórech. Já si kvalitní ojetinu za solidní cenu vždycky seženu, pro sebe a své známé. Akorát, od tebe bych zrovna takovéhle názory nečekal, pokud jsi ten, za kterého se tu vydáváš.
Tam je trochu problem v tom, ze bouracky se nevyplatej uz vubec. Pokud by to nekdo poradne spravil, tak na tom jeste prodela. Takze to nespravi, ale zalata jen tak na oko. A ono se to potom podela. Na druhy strane jsou ale auta, ktery se u nas nikdy neprodavaly a ja si chci jedno takovy privyzt. To auto ma rizenej kat, takze je cistsi nez vetsina mistnich! Pokud by existoval rozumnej system TK tak nevidim duvod pro soucasnou restrikci! Mame nejtvrdsi predpisy v Evrope a pritom se sem vozi nejvic vraku!!! Mam pocit, ze jde jen o zvyseni kseftu vekslakum s dokladama!
No jo, zas někdo poučenej, co. Servisní knížka neříká vůbec nic, nedělejte z republiky vrakoviště, dovozci ojetin vozí jen vraky. Hm, dobrá snůška blábolů, jen co je pravda! Ale co, věřte si kdo chcete čemu chcete, už mě přestalo bavit tyhle kecy vyvracet...
(PS: nejsem dovozce)
Souhlasím s magicem,že servisní knížka neříká vůbec nic.Znám pár lidí ,který koupily ojetinu a že jako má servisní knížku.Po čase zjistily,že třeba nefunguje ABS,lambda apod.Bazaristi v tom umí chodit a kontrolky signalizující nefunkčnost prostě odpojí a je to.Dá se to zjistit při startu,kdy by se třeba kontrolka měla rozsvítit,ale kdo ví co všechno má svítit a co ne.Koupit nebouranou,nevyplavenou,nezbastlenou a správně fungující ojetinu to by člověk musel mít víc štěstí než rozumu.Nedělejte z republiky vrakoviště.Hodně lidí tvrdí,že nemá prachy ,OK,ale znám i takový co je maj a za to co vrazily do "lukrativních ojetin" už by měly dobrý nový auto.Nevěřte dovozcům ojetin,že vozí kvalitní auta,kvalitní ojetiny v cizině o moc levnější nejsou a aby vydělal musí přivýzt vrak a nějak ho pošít,nebo alespoň přetočit tachometr a sto tisíc.
V cele Evrope existuje system prodeje ojetin prostrednictvim autorizovanych servisu. Na ojetinu je vystaven doklad, obsahujici detailni popis a casto je na ni poskytnuta bud zaruka, nebo nejaky bezplatny servis. U nas takovy system zavadel sveho casu Exner - nevim, jestli se to chytlo - no a samozrejme Skoda Auto a.s., ktera ale nejak velkoryse prehledla tu zaruku ci bezplatny servis. Vyber si tak 10 aut z katalogu, ktery by se ti asi libily. Potom to nahod, aby ti lide, kteri s nimi maji zkusenosti je mohli sdelit. Zuzi se ti vyber na 3 a obvolej znackovy servisy, ze bys chtel takovy makovy auto. Snaz se vyvarovat nakupu auta v minulosti bouraneho, byt by bylo i hezky opravene, protoze casem se na takovych autech preci jen projevuje mnohem vice poruch. Vyhni se nakupu vozu ze zabaveneho leasingu a vozu taxisluzby nebo jakehokoliv sluzebniho automobilu, ktere pouzivalo vice lidi (nebo je to pravdepodobne). V zadnem pripade nekupuj zlevnene automobily po novinarich a podobne prizivnicke verbezi. Nejlepe od soukromeho 1. majitele (ktery to kupoval nove, ne dovezl), nebourane, se vsemi doklady. Servisni knizka sama o sobe nevipovida o nicem, neuvadi se tam zadne havarie ani generalky, jen vymeny oleje a rozvodaku po x tis. km. Pokud ten clovek jezdil do jednoho servisu, tak v tom servisu to auto znaji a sami ti reknou, jaky je. Takove auto muze mit najeto i vice km a muze byt i starsi. Dokonce muze byt i spinave.
Hele, troubo, víš, co by mě hrozně zajímalo? To "...občan po zakoupení nového vozu odevzdá ten starý k ekologické likvidaci...". Kde se dá ODEVZDAT starý vůz k ekologické likvidaci? Měl bych jich totiž na to odevzdání několik - a hrozně rád bych je nechal za odvoz! Zatím totiž tu likvidaci musím platit - takže možnost pouze odevzdat by mě hrozně potěšila...
oddie : ale v tom původním dotazu , bylo uvedeno, že chcu benzín 1,6 nebo 1,8, a jako příklad velikosti sem uvedl Mazda 626 nebo Toyota Carina E. Těch 150 000,- beru jako limit pro nákup auta, Po další investice, jako je preventivní výměna náplní a rozvoďáku (případně dokoupení další sady pneu) počítám z rezervou cca 15 000,-
Správný občan po zakoupení nového vozu odevzdá ten starý k ekologické likvidaci. Materiál starého automobilu je zrecyklován a použit při výrobě dalších automobilů. Občan, který se chová v rozporu s tímto doporučením, není správný občan, nýbrž vidlák.............................
Jo. Takže, nejdřív bych se optal, jak velké chceš auto. Za 150tis totiž můžeš koupit jak pidi - např. P106, tak maxi - např. Scorpio combi, příp. dodávku atd. Takže? S tím taky souvisí motor, benzín, nebo diesel? Kolik toho hodláš najezdit a kde, město nebo dálky? Další věc, těch 150tis je co, za to chceš to auto koupit, a nebo jej za tu cenu už chceš mít i po servisu? To už je hodně otřepaná rada, nechat si rezervu po koupi, ale stále platí - každému doporučuju, po koupi auta, nechat zkontrolovat, příp. vyměnit: rozvody, náplně + filtry, destičky (resp. celé brzdy), čepy... taky je často třeba koupit nové gumy, dokoupit zimní... a jseš v tom za 20, ani nevíš jak. Takže, na tohle bych se ptal asi nejdřív.
oddie: pokud ti ta otázka připadá nevhodně volená tak mi poraď jak se ptát líp. Ta částka je daná možností mýho konta a bohužel i kdybych sebevíc chtěl nic se s tím nedá dělat. Že je to tady anonymní a každej mně tady může vykládat co chce ať už to je nebo není pravda to je mi taky jasný , ale na druhou stranu se tady sejde celkem dost lidí a každej snad není takovej vůl, aby se bavil těmahle ptákovinama. A neboj se nejsem IQ negativní a samozřejmě se nespolýhám jenom na názory s týhle diskuse, ale vyptávám se kde se dá. Na výběr mám dost času auto budu kupovat cca za 5-6 měsíců, takže zatím jenom sbírám názory a je mi jasný, že konečný rozhodnutí bude na mě. Momentálně jsem ve fázi výběru typu auta, do tuhýho pude až budu hledat konkrétní kus a to se neboj to si pak sebou vždycky někoho vezmu.
Mitsi: tak vitaj medzi vidlakmi. Pretoze som 5x kupil jazdene auto, tak som 5-nasobny ultra vidlak, ktory nevie jazdit. Asi si to pojdem dneska vecer hodit... :(((
DuchCleanera: A já jsem se tak moc snažil, abych nebyl vidlák (přestože jsem z malé vesnice - pozor, na výsměch budu reagovat uvedením místa narození - Praha, což mám v občance!). Já totiž kupuji vždy nové a tzv. "na furt". Nevím ale, čím to je, že se stejně při koupi nového nějak neumím vyhnout prodeji ojetiny (nemám je totiž kde skladovat) a už třikrát v životě jsem se dokonce nevyhnul ani koupi ojetiny. Takže - jsem stejně vidlák!
Mitsi: no Ty si clovek (tak ako oddie) s kopou praktickych skusenosti, preto ma tesi, ze sa pridas na nasu stranu ;)))
DuchCleanera: Uz som Ti raz vysvetlil a uznal, aky som bol hlupak, ze som si namiesto mierne jazdeneho auta strednej triedy, spickovej kvality, v perfektnom stave a s rocnou zarukou nekupil za rovnake peniaze radsej to famozne priblizovadlo Skoda "Stribrna Srsan" Junior v akcnom prevedeni "Senil".
oddie: Jasne ;))) No pretoze nie si truhlik, tak nevypravas vsade "nikdy japonca, jediny dobry je Fiat/Peugeot/xxx". Tak, ako ja by som si nikdy nedovolil nieco tvrdit napr. o korejskych autach, kedze som nikdy ziadne nevlastnil a ani som sa so ziadnym majitelom blizsie na tu temu nebavil. Niektori zadubenci to ale nevedia pochopit...
Japonec až nakonec :))) Japonce neznám, neměl jsem tu čest... Ale o Fiatech něco málo vím, kdysi jsem renovoval F128 Coupe, a pár známých okolo taky občas potřebovalo nějakou drobnost na těch Unech, Tipech atd. Na Fiaty znám dobrý malý servis těsně za Prahou, MBM car - to jméno už tu kdysi taky padlo.
oddie: no zarypal som si, to mas pravdu, ale dojal ma ten inteleguan, co jazdi Fabkou a vsade propaguje BMW, s jeho recami o japoncoch. Japovia su (podla vlastnych skusenosti) moja srdcova zalezitost - asi ako magicova Taliani - a tak ked niekto pusti z ust takyto vyblitok, tak mi to neda a musim si rypnut ;)))
Á, pánové rýpou do vosího hnízda, to tu zas bude podrážděných reakcí od "odborníků" :))) Já už jsem si tak nějak zvykl řídit se vlastními zkušenostmi, a nedat na kecy "radilů", kteří sotva umějí sundat kolo, zato uměj tuny prospektů a rádobyodborných článků skoro zpaměti... A když náhodou chci něco vědět o nějakém konkrétním autě, které neznám, jdu se zeptat někoho, kdo tomu skutečně rozumí - tedy někdo ze známých servismanů. Stejně tak se často válím smíchy nad tím, když někdo "zasvěceně" vykládá, jak jsou na to či ono drahé díly, aniž by o tom vůbec něco věděl - kdežto já tu mám ceníky několika dodavatelů...
Z tohoto ohledu, ptát se na nějakém anonymním serveru na zkušenosti s konkrétní značkou auta, je těžce naivní. Vždyť se tu každý může prohlašovat za co chce - mj. sem (i jinam) jeden čas přispíval 15-letý (...), co psal, kolik už měl aut, a trousil rozumy a rady - a kolik lidí mu to žralo! Od někoho takového si nechat radit při výběru auta - no, upřímnou soustrast...
A ještě, jen tak mimochodem, sama otázka "jaké auto do 150tis", je, řekněme, hodně nešťastná. Ono od určitého stáří auta mnohem víc než na značce záleží na tom, jak se k tomu konkrétnímu autu kdo choval. Takže znám 5-leté totální šroty, ale i 15-leté auta, na nichž se mění jen spotřebák... A pokud se mě někdo ptá, co bych mu doporučil, odpovídám: v první řadě si najdi nějakého solidního servisáka, na kterého se můžeš plně spolehnout, a ke kterému budeš jezdit. No, a až jej najdeš, zeptej se jeho, co ti doporučí...
A s heslem Japonec az nakonec je to totez. Az se vsechny perfektni a dokonaly Nemecky vozy rozpadnou neustalym opravovanim neceho, co stejne nema zadnou funkci, tak nakonec si rad kazdej koupi toho Japonce, aby dojel tam, kam potrebuje. Bez reklamy, bez liferstylu, bez image, ale bude tam vcas a v pohode.
Uvedom si, prosim, ze jsi na strankach www.neco.CZ a prvni zasadni pravidlo v teto zemi plati: 1. Fiat, Alfa Romeo a Lancia delaji nejhorsi auta na svete, 2. Nikdy cech neveri italskymu autu, 3. At jsou nemci jaky jsou, auta delaji nejlepsi, atd. Poto si cesi radeji koupi Opela, spravuji jej 1-2x tydne, a az jim za 5 let shnije a rozpadne se, opet si koupi Opela, protoze s nim byli navysost spokojeni. Jednou totiz slyseli, ze nejaky pan Neznamy si u Fiata otevrel okenko a uz ho nezavrel....pravda, pan Neznamy kupoval to Uno od osmnacteho majitele, melo to najeto neco kolem 605.000 km a borany nebylo jenom na pravy stredni sloupek strechy. Ale sam uznas, ze Fiata radeji nikomu nemuzes doporucit...
wanrad...dobrý rozhodnutí. Na kecy lidí co maji proti Japoncum předsudky nedej. Díly sice možná jsou o něco dražší,ale vzhledem ke spolehlivosti je prakticky vůbec nemusíš kupovat,na rozdíl od Francouzů,Němců a Italů. A Mazda 626 je jedno z nejlepších aut jaký si můžeš vybrat.(Já osobně bych radši volil Subaru Legacy,ale Mazda je hned druhá v pořadí)
nejde mi o rolování asfaltu, já potřebuju auto kterým můžu jezdit po Brně a okolí (denně) a tak jednou tejdně otočím nějako delší trasu. Pohodlný ježdění, levnej a spolehlivej provoz u mně mají vyšší prioritu než pár koní na víc.
no já sem totiž původně uvažoval spíš něco ve velikosti Astry, a v tom případě bych na kombi trval, ale když sem zjistil jak se ceny mají tak mně to čím dál víc táhne spíš k něčemu většímu a tam už by asi kombi, nebylo tak nutný. Přece jenom se nehodlám živit stěhováním. Jak tak pročítám diskuse tak čím dál tím víc tíhnu do Japonska a evropu nechávám být. Momentálně po důkladném pročtení diskuse se favoritem stává Mazda 626, motor 1,8 pokud sem koukal tak by mohla být tak rv.´95. Jinak email mám wanrad@centrum.cz
Pokud chces za tak malo penez ne prilis stary kombi a v benzinu, tak zvaz Fiat Mareu WE 1.6 nebo 1.8. Obzvlast 1.6tek se v CR prodalo dost coby novych aut, takze by slo koupit nebourany auto od prvniho majitele a se slusnym servisem v minulosti. Nez jsem koupil svoji 2.4JTD, tak jsem si 1.6 benzin pujcil a jezdi to docela dobre. Motor je zivej, podvozek ale trochu moc mekej a houpavej (mozna by to vyresili silnejsi stabilizatory). U tezsich motoru to sedi lip (2.4JTD urcite, 1.8 benzin ?). Pokud by jsi mel chut na neco sportovnejsiho v benzinu, tak je tam i petivalec 2.0 20V se skvelym vykonem (cca 110kW) a zvukem, ale tech se tady asi moc neprodalo, takze v nabidce ojetin budou dvoulitry vicemene vzdy dovezeny bouracky. Ve vsech referencich k ojetinam (vc. nemeckych) Mareu docela chvalili, i co se tyce spolehlivosti. Takze je to zajimavy auto - hezky, dobra korozni ochrana (castecny pozink), docela prostorny, ... a hlavne coby ojetina je v CR desno pod cenou. Proste vetsina Cechu predsudky ma, takze clovek z toho muze tezit.
Pro ilustraci, kdyz jsem koupil svoji Mareu, tak jsem to hned na miste pojistil a zjistil jsem, ze tabulkova cena pro 1 rok starou je 500.000 Kc (tolik bych dostal pokud by mi ji vloni ukradli). Ja za ni ovsem zaplatil 310.000 Kc :-)))
Takeho Mitsiho som v marci skoro kupil ;))) Ale pripadal mi trosku maly, tak som ho nechal tak a zobral radsej Primeru ;)) Este by nebolo zle nejake Subaru Legacy alebo Impreza, to je aj 4x4...
Anebo nějakou raritku - třeba Mitsi Lancer Combi v 1.6 16V, ten jsem měl asi tři měsíce a byl v pohodě a nikdo ti ho nukradne, neboť jich u nás jezdí tak dvacet.
Hm, to máš asi pravdu, ale s jeho penězma stejně na slušné kombi nedosáhne. Možná bych ještě uvažoval o Escortu, sice interiér nic moc, ale drží a kufr má skvělý. Nebo se poptat u Škorpijáků -)))))
imaxim: Hi ;)) No Oplacke benzinaky su tiez vegetne, mas pravdu ;)) Ale kombik sa vo Vectre robil az ako B od nejakeho roku 97, takze to asi za tie prachy nezozenie.
Já bych šel jednoznačně do Vectry, neboť na jejich benzíňáky nedám dopustit, jsou nezničitelné, vždy suché a nežerou. Forda nebrat, s japoncema bohužel nemám zkušenosti, ale věřil bych ďáblovi. Jenom nevím, zda tvoje navržená cena v kombinaci s kombi a rokem výroby, neznamená plečku.
Mazdy 626 sa v nasej rodine vystriedali 3: rocnika 91, 94 a 98. Vsetky 3 bez vacsich problemov. 626 Kombi 88-97 je velmi spolahlive auto. Motory mozno nepatria k najmodernejsim (2.0i ma 90 koni a 2.2i 115 koni), ale su relativne usporne (2.0i jazdila v priemere za 7.6l) a su dostatocne dynamicke, samozrejme pokial nechces prave "trhat asfalt" ;)) Toyota Carina E patri k najspolahlivejsim autam vobec, blizsie info k nej ale nemam, nikoho, kto by ju vlastnil, nepoznam. Myslim, ze pokial nenarazis na kus po totalke, tak sa nemas coho bat. ad Mondeo: trosku som po nom poskuloval, ale po precitani diskusie na tomto serveri som si to velmi rychlo rozmyslel. Podla ADAC sa zlepsenie kvality Mondeo dockalo az po facelifte v roku (tusim) 98.
Ak chces nieco viac k 626, tak sem napis Tvoj mail a mozeme pokecat po maile.
potřebuju poradit co koupit cca do 150 000,-? Nemám předsudky vůči značkám, ale chtěl bych spíš benzín (1,6 nebo 1,8), kombi a ročník ne starší než tak ´94, ´95. Co sem zatím koukal nepohrdl bych třeba Mazdou 626, Toyotou Carina E, nebo třeba Fordem Mondeo, ale z žádným s tímhle aut nemám zkušenosti ani neznám nikoho kdo by měl. Poraďte
Ak Ti ide o spolahlivost, tak za tu cenu Ti mozem z vlastnej skusenosti odporucit Japoncov. Na Mazde 626 rocnik 91 som spravil v priebehu 9 mesiacov 35tkm (kupena za 185kSKK, cca 132kCZK) a na Nissanovi Primera rocnik 93 za rovnaky cas 40tkm (kupena za 3500EUR, cca. 100kCZK). S oboma velka spokojnost ;)) Sice postradaju "image", mozno nemaju posledne technicke finesy (ten Nissan bol dokonca este karbec), ale jazdia, jazdia a jazdia.
Nemáte někdo povědomost o CZ dokladech?? nejlíp s plynem.Přinejhorším prodám zmíněné auto na přestavbu:zelená metla, alu 15",el. zrcátka,plně bojeschopné.
No nevim, jak jaky je podvozek BXa, ale podvozek XMa je fakt dost dobrej, rekl bych ze ma tendenci "rovnat silnici", auto se nehoupe jak se asi mnoho lidi domniva, ale nerovnosti prekonava jako kdyby tam nebyly, navic pro ty, kterym by se zdal podvozek preci jenom moc meky, ma vetsina XM tlacitko SPORT, ktere umi podvozek pritvrdit...
Tu hydrauliku u BX už má zmáklou dost lidí, zdaleka už to není tak drahá sranda co dřív... Ale stejně je dobrý znát někoho, kdo to dělá, to je věčný boj, jak mi říkal jeden citrónář - uděláš jednu kouli, a začne rosit druhá... :))) Já mám jen pažouty, tak nemůžu posoudit, tam hydraulika neni.Uno - Logo rezavělo o malinko míň, než ten starší model, ale stejně to bylo strašně. A to už prej snad mělo být zinkované, či co? Nechápu, u všech to bylo stejně - spodky a růžky dveří, vršek dveří u lišty okna, lemíky, růžek prahu a podběhu, zadní dveře... Ad to ostatní, 205 a 309 mám doma, 205 stejně velká (malá) jak Uno, 309-ka o kousek větší - 309-ka má o chlup dražší některé díly, jako světla, plechy, nárazníky... jinak velmi vděčná autíčka - samozřejmě s přihlédnutím k tomu, že už to jsou taky starý krámy, tudíž každej pes jiná ves... Podvozek pochopitelně typicky francouzsky měkký, hlavně u 309. Mně osobně to nevadí...
Na frantíky jako na jiné auta, já bych měl u BX strach z hydrauliky.To spíš už ZX nebo ještě raději 405 etc. 309 nebo 205.IMHO Uno není dobrá volba - Loga rezavěly jak o závod, starší generace asi nehrozí ve slušném stavu.Všeobecně Golf II, Escort Mk.III-IV nebo Kadett nabízí za poměrně slušný peníz docela protihodnotu.Ale v tomhle věku je to kus od kusu jiné.
Co je na starých francouzech za nechutně drahé díly??? A pěkné Uno jsem už dlooouho neviděl - většinou jsou dost shnilé, i ty novější typy (Logo). A že by mělo Uno solidní kufr, jsem si nějak za ty tři roky, co jej otec měl, nevšiml...
No zrovna o citroenu bych netvrdil ze je nejlepsi stary francouz vevnitr rozvrzany motorove slaby a maly kufr, a nechutne drahe dily, a francouzske podvozky taky bida. Golf za 70 bude sit. Takze Fiat uno ale novy typ, ale ten nikdo neprodava(solidni kufr).Pozor na italske taxiky, ale jinak proti gustu zadny disputat.
z toho, co jsi vyjmenoval, lze za auto povazovat snad jen citroen BX, nejlepe 1.9TD. jezdil jsem se vsema uvedenyma autama, AX, Golf i UNO jsou hracky pro deti nebo manzelky :o)
Chci si koupit auto tak do 70 000Kc. Male nebo nižší strědní třídu. Tak mě napadají zhruba tyto auta Citroen Ax,BX - VW Golf II,Fiat UNO .Muzete Mi dat reference na tyto auta ci poradit pro jaky se rozhodnout?
Auto bude slouzit pro vlastni potrebu ale obcas i bude potreba neco malo odvezt na delsi vzdalenost cca 150Km. Děkuji
Kdyz uz Xsaru tak jedine Picasso, ta je vazne pekna...mam pred sebou prospekty :-)) (jeste z doby kdy jsem hledal kde co). Ted jsem rozsiril vyber i na Toyotu Carinu E.
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
Pavel_KR5: Nejake ty tabulky - specialne Protokol o stavu vozidla 2 - jsem dal na www.octavia.ec.cz/…ad/files/ProdejS… - tyhle maji vsechny bazary, i v televizi jsem je videl, takze vymyslet neco sveho neni nutne. Jenze bazary Vam tohle asi malokdy ukazi, vlastne jsem v bazaru nekupoval, tak nevim.
Pokud mas nejake extra tabulky, mohu to tam pridat, kdyz mi to posles.
Mno ta 1.4 16V ma 55kW a je fakt ze kdyby byla 1.6ka tak bych ji vzal asi radeji (74kW). Co se tyce naftaka tak Seat dela jen 1.9ku coz je zase o tridu vys u povinneho ruceni, takze nehrozi, tolik toho zase nenajezdim :-).
Pavel_KR5 - Kdybys mi poslal ty tabulky na embreonyx@post.cz byl bych vdecnej...
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
Jeste jedna vychytavka pro narocne kupce ojetin resp. pro ty, co si hodlaji ono auto havarijne pojistit. No, pro radu lidi to neni asi nic novyho, ale mne to doslo az v prubehu domlouvani koupe.
Jde o to, ze pojistovny vam rady poslou kdykoliv a kamkoliv sveho smluvniho agenta, ktery to s vami sepise na miste. Tj. napriklad v mem pripade jsem nakonec nejel hledat do CB filialku Hasicske pojistovny, ale primo vedle bazaru v hospode jsem to se jistym panem Zizkou sepsal a od bazaru uz odjizdel pojistenym autem. BTW, sice jsem Mareu kupoval za 310.000, ale kdyby mi ji ukradli jeste letos, tj. 1 rok starou, tak by dle tabulek Eurotaxu pojistovna platila 500.000 Kc (minus spoluucast). Takze se nebudu zlobit, kdyz mi ji nekdo "cornete" (nejlepe letos, prosim) ;-)))
Nakonec jsem v ty hospode udelal i povinny ruceni, protoze to z autobazaru uz bylo propadly. Takze jsem usetril spoustu casu pozdeji v Praze.
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
to meda: Kupoval jsem to v Autobazaru u cara u Ceskych Budejovic. Taky bych rekl, ze byli neobvykle vstricni. Asi to bylo tim, ze tu Mareu nemohli prodat. Neni hold v Cechach (ve kterych vesele buji fobie z Fiatu) moc lidi, co by byli ochotni dat pres 300.000 Kc za jetej a opravovanej Fiat s velkym motorem. Obzvlaste koncem roku.
Kdyz jsem tu koupi "teoreticky" promyslel v nedaleke minulosti, tak jsem si rikal, ze prodejci nabidnu jiste navyseni ceny pokud bude po narocnych kontrolach vse v poradku (abych ho nejak motivoval "do tak narocnyho zakaznika"). Jak vidis, nakonec to dopadlo ponekud jinak - oni byli ochotni bez nejakeho navysovani a po kontrolach jsme cenu dokonce trochu snizili :-)))
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
Muzes napsat v kterem bazaru jsi to nakupoval? Docela by me to zajimalo. Nakupoval jsem uz docela dost jetych aut i za podstatne vyssi ceny nez 380000 v ruznych bazarech a ze by me nechali delat takovyhle opicarny, nebo ze by ze mne byli vydreny - to ani nahodou.
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
Zdravim.Mohla bych poprosit o zaslani tech tabulek? Strasne moc by se mi hodili.Napis jakym zpusobem bys je poslal a jak bychom se domluvili.Predem dekuju!!
Záleží na Tvojí potřebě a využití auta, ale pokud nejsi zapřisáhlý odpůrce nafty, volil bych raději SDI: není to takový drastický rozdíl v ceně, dynamika je srovnatelná a hospodárnost je na slušné úrovni. 1400 se mi zdá poněkud nevhodný pohon pro takové auto, ale to je jenom můj soukr. názor. (((((((((-:
Re: Navod na kotrolu ojetinky pred koupi (pro zacatecniky a
Kupoval jsem ted jetou Marea WE 2.4JTD (a pred 6 lety Tempru) a mezitim jsem si pripravil postup, jak ojety auto co nejlepe zkontrolovat a vyvarovat se tak neprijemnym prekvapenim, co se tyce technickeho stavu nebo minulosti vozu. Dokud to mam jeste v hlave, tak sem nacrtnu svuj postup - treba to nekomu pomuze (kdo bude mit zajem, zaslu mu kompletni tabulky s kompletnim seznamem jednotlivych ukonu).
Ackoliv jsem spis amater, tak jsem diky dukladne kontrole dokazal najit na onom aute v bazaru radu neuvedenych zavad ci nedodelku (je to opravena bouracka) a dalsi veci vysly najevo pri kontrole ve znackovem servise a pri VINTESTu. Nicmene nic z toho nebylo zasadni, takze jsme se dohodli na mirnem snizeni ceny a po dobehnuti lustraci jsem to koupil.
Kontroly mam rozdelene na nekolik kroku:
0. uvodni info po telefonu (par minut)
1. vlastni kontrola vozu a zkusebni jizda (cca 2 hod)
2. dukladna kontrola technickeho stavu ve znackovem servise apod. (cca 2000-3000 Kc)
3. kontrola puvodu vozu = "lustrace" (2000-6000 Kc)
ad 0. uvodni info po telefonu:
Tuhle "predehru" je dobre udelat taky systematicky, protoze se pri ni da zjistit leccos a stoji to jen par minut casu. Puvod auta (kolik predchozich majitelu ...), zda bylo bourane (zpravidla Vas budou dost lakovat co do rozsahu), zda ma servisni knizku, upresnit rozsah vybavy atd. Trebas neochota majitele nechat auto prolustrovat muze svedcit o tom, ze auto bylo kradene. Krome souhlasu k lustraci je treba se taky domluvit, ze Vam majitel umozni kontrolu technickeho stavu v AS a pocka Vam na vysledky lustraci (aby jste do toho nevrazili par tisicovek a on ho mezitim neprodal).
ad 1. vlastni kontrola vozu a zkustebni jizda
Pokud je pro Vas auto po uvodnim hovoru zajimave, tak je treba ho prohlednout sam. To jeste nestoji moc penez, ale zato dost casu. Vlastni prohlidku a jizdu mam rozdelenou na nekolik tabulek, ve kterych odskrtavam jednotlive kontroly:
- kontrola papiru, klicku, bezp. karet, ... (asi 15 ukonu)
- predbezna kontrola na odcizeni v minulosti (zcasti v "papirech", zcasti na aute, asi 10 ukonu)
- kontrola funkcnosti pri nastartovanem motoru pred jizdou (20)
- kontroly pri jizde (20)
- kontroly po jizde pri bezicim motoru a po vypnuti (15)
- vlastni kontrola na rampe je-li k dispozici (10)
ad 2. dukladna kontrola technickeho stavu ve znackovem servise
napr.:
- geometrie
- diagnostika
- zkouska klimy na hale (v zime to jinak nevyskousite)
- kontrola spodku a mnoho dalsich
K tomu mam taky tabulku obsahujici cca 25 polozek. Obvykle konkretni servis umi jen neco. Nekdy to muze byt ucelne zkombinovat jeho moznosti s prohlidkou na STK (brzdy, tlumice,...), obzvlaste pokud tam budete
delat VINTEST. Je treba zvolit pokud mozno servis "nezavisly" na prodejci prislusneho vozu. Obvykle to jde, protoze lidi, co vozi bouracky ze zapadu, nepouzivaji pro jejich opravy sluzeb znackovych servisu. Tak leda, kdyz na neco nestaci nebo neco "zmasti". V mem pripade to bylo tak, ze jsem se pri objednavani "technicke prohlidky" ve znackovem servisu nahodou dozvedel, ze u one Marey u nich opravovali LP kolo (pritom majitel bazaru po telefonu rikal, ze kolo bylo OK - pravda byla takova, ze davali novy naboj a tlumic a pritom spatne nasadili neco jako krouzek ABS, ktere pote nefungovalo).
ad 3. kontrola puvodu vozu = "lustrace" (2000-6000 Kc)
Driv delavala CEBIA jen provereni udaju o voze v databazich evropskych zemi, cemuz se rika OCIS. Dnes je mozno napred nechat provest fyzickou kontrolu identifikatoru zvanou VINTEST a az pak OCIS. Pokud je vse OK, tak vam daji dokonce zaruku. Navic u VINTESTu promeri vsechny dily karoserie (u kazdeho na 5-10 mistech) a z tlousky laku a rozdilu v tloustce je jasne videt, co je puvodni a co bylo prestrikane. Prehled sluzeb a cen a kontakty (v soucastnosti je uz VINTEST a zadani OCISu mozne ve vsech krajskych mestech) lze nalezt na www.cebia.cz
Jeste par poznamek pod carou:
Pred vlastni prohlidkou je treba onen typ auta co nejlepe znat prakticky i teoreticky (procist manual). Jinak se Vam muze stat, ze budete za blbce. Protoze zadny muj znamy Mareu nema, tak jsem to nakonec vyresil tak, ze jsem si ji v servisu pujcil na 1 den, udelal projizdku s rodinou, pak ji poradne prolezl, zkopiroval jsem manual (a hned jsem byl o 200% chytrejsi :-))).
Dulezita soucast uspesne koupe muze byt vyckavani na pokles ceny - dobry odhad situace, pevne nervy a hodne stesti. V mem pripade Marea WE 2.4JTD (PC 710.000 Kc, rok stara, 20.000 km, opravena bouracka ze Svycarska) klesala par mesicu z 380.000 Kc na 315.000 Kc a pak jsem na to "skocil".
Vyse popsane navody se hodi hlavne v situaci, kdy kupujete uplne nezname auto z bazaru nebo od ciziho cloveka. Pokud kupujete ojetinu ve znackovem servise (tj. se zarukou) nebo auto o znamyho (ktery ho pravidelne servisoval), tak to nemusite kontrolovat zdaleka tak dukladne.
To, co je v Annonci, lze prubezne kontrolovat na www.annonce.cz
BTW, v onom autobazaru byly ze mne docela vydreny. Jeste nez jsem to odvezl do AS, tak priznali asi dvojnasobek opravovanych ci menenych veci (po bouracce) oproti puvodni verzi a na konci dne, kdyz jsem jim rikal, na co vsechno se jeste prislo, tak mi uverili i jednu neexistujici zavadu (spletl jsem se v nefunkcnosti serva nastavovani sklonu LP svetla).
Tak, to je snad vse. Tim koncim s nakupem sve ojetinky c.3. Snad na ni neobjevim zadne dalsi vetsi problemy. Preji hodne stesti ostatnim.
Taky chci koupit nake novejsi vozitko. Uvazuju o necem max. do 200K rok vyroby min 98, ve vyhledu mam Cordobu 1.4 16V(novy typ od 99), Feldu 1.3 od 98, chvili jsem premyslel i o Meganu a Bravu ale jak jsem zjistil z referenci, neni to nic moc. Znamy chce koupit Focuse 1.8 TDi tak jsem se na nej taky dival, ale ten je jeste docela nad moje moznosti, minimum co sem zahlid je 235K za 1.4ku. Zajima me predevsim nazor na toho Seata...
sem ridic zacatecnik teprv jsem dodelal ridicak chtel bych par rad ohledne koupe ojeteho auta a take rady podle ceho si auto koupit muj rozpocet neni moc velky mohu si koupit nejakou starsi ojetinu ale zaroven bych chtel nejake hezke auto zatim nemam velky prehled a chtel bych poradit stim jestli jsou lepci evropsa auto nebo japonci koukam po slabsim benzinovem motoru
napiste mi konkretni typ auta a jeho vyhody zapory a proc prave koupit dekuji vam moc
Klasická oběť dezinformační kampaně vykonané poměrně úspěšně na nic zlého netušící většině diváků: totální bouračku nedovezeš až tak lehce, neb to je posuzováno jako nebezpečný odpad a podle toho musíš být taky vyzbrojený koncesí Min. ŽP( a to asi nehrozí ).Přetočené kilometry jsou sice takyfajn fáma, ale za A) nikdo ti to auto necpa a za B)většinou se stěma autama čaruje až u nás.Na autě za 2000EUR si přece nebudou arabáši špinit pazoury, je tak ?? Čstý techničák je naprosto legální způsob, jak auto postavit do bazaru nebo do zahrádky:nesmíš s tím jezdit, pokud nemáš zelené značky ( pěkně drahé ), ale taky nemusíš platit pojistku.Je to levnější pro kupující a pro bazary taky.Pro kupujícího je přitažlivý fakt, že při následném prodeji za x let může tvrdit:" to auto je 1 s *, dovezl jsem si to sám, podívejte se, jsem tu zapsaný první !!"
Z toho, ze se tak rozcilujes, odvozuji, ze auta dovazis. Umis privezt z D Alfu 155 z 93 a vyridit formality (clo+DPH)? Je to 04617 Rositz. Tel. 604 700 764 nebo e-mail: integrale@centrum.cz
Šmarjá, co je to zas za slátaniny? Duplikátem se maskují stopy původu, jsi někde četl? A kdepak to bylo, v nedělním Blesku??? A jaký jiný, než čistý TP by se měl vydávat na dovezenou ojetinu, prvně přihlašovanou v ČR? Špinavý, nebo počmáraný? Nebo by tam snad jako měli napsat všechny předchozí zahraniční majitele??? A to že se sem vozí totálky a vždycky to má přetočený tachometr, to je taky univerzální blábol, co má nulovou informační hodnotu, ale dá se nablít kdykoliv a kamkoliv, že...
Na tom, že má čerstvě dovezené ojeté auto v bazaru čistý TP, a kupující bude zapsán jako první majitel v ČR, nevidím vůbec nic zvláštního. Klidně by to mohli přihlásit na někoho známého, ale ten by byl majitelem třeba jen týden, pak by se platil další převod, evidenční kontrola, často jiné SPZ..., na co???
...a neni to duplikat (jako ze se puvodni znicil nebo tak neco)? Nekde jsem cetl, ze se tak maskuji stopy puvodu... nevim...
Nebo na dovezeny ojetiny ze zahr. se v CR vzdy vydava cistej TP? Nemam zkusenost. Akorat to tipuju, ze z venku se sem vozej totalky a vzdycky to ma pretocenej tachometr (nic jednoduzsiho neni).
Pokud melo prazdnej, tak melo jenom takovy ty papirovy znacky. Pokud za tebe prihlaseni nekdo udela, tak je to v pohode. Ja takhle kupoval svy auto v Praze a prihlasoval v jinym okrese a policajto po me chteli nejaky vnitrni papir, ktery mi v Praze nechteli dat. Nakonec jsem je ukecal, ale uz nikdy vice. Pouceni zni - pokud prazdny technicak na ojetinu, tak at to za tebe bazar vybeha a brat to uz jako zapsany majitel.
Mozna ze dneska uz je to jinak, ale ja tomu neverim...
Pred par dny jsem si byl prohlizet auto v jednom bazaru. Auto bylo dovezeny jako lehka bouracka z Nemecka, procleny, opraveny, prihlaseny, ale co mne prekvapilo, byl prazdnej velkej technicak. Pry abych tam mohl byt zapsany jako prvni majitel. V dovozech se moc nevyznam - je to OK?
Zapisat sa nikam nehodlám, naopak doufám, že tam neměli někde radar a nezapisali si SPZ-ku - i když, s tíhle autem už do D stejně nepojedu...
Kruci, to jsme se od těch "ojetin a všeho o nich" dostali nějak daleko, což???
15 minut? Tak to by si sa mal nechat asi zapisat do Guinessovej knihy rekordov ;)) Ked idem do prace autom (byvam v Pasingu - zapad a robim v Neuperlachu - juhovychod), tak najlepsi cas mam okolo 30 minut a najhorsie vyse hodiny - bolo to teraz v lete (sami dovolenkari), to som isiel skoro cely cas krokom :(( Ale tiez som mal raz skvely cas: prisiel ma pozriet kamarat a pricestoval busom niekam uplne do * na sever (Fröttmaning) a cas prichodu bol sobota 5:15 rano ;)) to som tiez lamal rekordy ;))
Pezotkom. Dík za želanie. Letos jsem tam už byl, jedu do sev. Itálie. Mám letos rekord v průjezdu Mnichovem (Frankf. ring, na Ga-Pa), 15min od cedule k ceduli - hrálo se totiž zrovna finále fotbalu, a já v Mnichově nepotkal auto :))) Kamarád má z kdysi dávna taky rekord - Mitl. ring: 3 hodiny...
oddie: ;))) v pekle som teraz ;))) Nie, mozno ma poslu domov uz za 2 tyzdne, nejak sa im nesce predlzovat mi zmluva :(((
Uaaaa, sorry, tento vikend som akorat doma. Ale inokedy kedykolvek, cez tyzden som tuna furt, vikendy sa tiez nejake najdu - niekedy treba aj dospat, ze ;)) Takze ak sa Ti to o tyzden odlozi, alebo pockas do utorka, tak staci hodit mejla na stary_dabel@yahoo.com ;)) Btw a co budes robit v Mnichove? Sukromne alebo sluzobka?
Podla vykonu bola donedavna ta Kfz. Steuer. Pred cca. 5 rokmi to zmenili na tento "ekologicky" system.
Stare sunky by mali nejakym sposobom regulovat. Tu si vlastne uz len malo ludi dovoli mat auto bez g-Kat a od r. 2004 sa budu zase zvysovat dane. Myslim, ze uz by som neplatil 10EUR/100ccm, ale tusim 14. V tom case uz ale tuna bud nebudem, alebo budem mat uz nieco ine ;))
Jo, tak to je přesně to, čo mi u nás chýba: Kfz-Steuer. To je totiž jediný rozumný způsob, jak přimět lidi k postupné obměně vozového parku. A ne ty nesmyslný vyhlášky a omezení, který jsou stejně k ničemu. Prostě a jednoduše: máš např. Wartburga? Skoro nic nestál, a má levnej provoz? Je v perfektním stavu, aby prošel STK a ME? OK, jezdi si s ním. Ale budeš za to platit ekologickou daň. Když to bude třeba 10tis/rok, nebo i víc, křápů ubude, a starý auta si nechaj jen fandové, co je maj pěkný... Pravda, není to zrovna extra sociální, ale rozhodně spravedlivější než ta současná šikana.
No je to palba :-( Ale pozor, nemaju to podla objemu, je to podla toho zaradenia do tried. Takze keby som mal Golf GTI, tak platim mozno raz tolko - viz. www.typklassen.de, tam sa da natukat konkretne auto. Min. je tusim 14 a max. 25 (?). Bezne auto su 16-18. Tych 330EUR je naozaj len zakonna poistka, ziadne havarijne v tom. Inak pre nich to neni az taka palba, lebo ked su na 35%, tak to neni az taka polozka. Inak klasika: rok nez nehod = nizsia sadzba, nehoda = vyssia sadzba. Btw este sa plati "Kfz-Steuer" a ta je podla objemu a splnanej emisnej normy podla technicaku. Napr. moj Nissan splna podla TP Euro1, takze platim tusim 10,8 EUR * 16 (1600ccm) = 173 EUR rocne dan za auto... No nic, ide ma z toho j***t :(((
Tak to je věc, to ručení, to ti teda povím. Kdysi dávno mi totiž jeden známý říkal něco o "Voll-kasko" a "7000 DEM pro Jahr", a já myslel, že si dělá srandu...
Tie Pezotacke diesle su vraj strasne drzaky ;)) Inak Fiat Croma 2.0i bolo prve auto, na ktorom som po autoskole jazdil, aj ked nebolo moje, ale tatkove ;))) Takze nanho mam fajne spomienky ;))
Dabel: momentálně asi nejvíc jezdím s Peug. 309 1,9D '91, pak mám ještě P205D - ten asi zjara půjde do světa (teď s tím jezdí ségra, nevím, zda si to nechá líbit :)), a cca dva týdny Fiat Croma 2,0i.e. - s tím hodlám jezdit přes zimu a pak se uvidí. A pak ještě P205D na rozebrání na díly, páč tyhle pežotíky ve volných chvílích tak trochu opravuju...
No a teraz k tomu, preco sa tak trasiem... Po pol roku prihlasenia sa na pobyt v DE prestavaju platit vsetky zahranicne doklady: vodicak aj medzinarodny vodicak. Tiez uz nesmies dalej jazdit na zahranicnom aute -> brali by to ako pouzivanie tovaru, ktory nepresiel colnym konanim. Takze som si musel vybavit nemecky vodicak (preklad SK vodicaku + "prepis" na DI ma vysli na 70EUR, ale mam pekny EU vodicak ;)) a bud preclit auto a postavit ho na nemecke znacky (milion papierov), alebo kupit v Nemecku auto. No a prichadzame k problemu: pretoze moj vodicak bol vydany presne v den, kedy som prepisal auto, bol som z pohladu poistovne totalny zaciatocnik a odstupnovali ma s 230%. Takze stvrtrocne zakonne poistne bolo vyse 1200EUR!!! No a potom som sa asi 2 mesiace s poistovnou natahoval a dokonca zohnal papier z ich dopr. inspektoratu, ze mam naozaj slovensky vodicak od roku 95 a tak nakoniec sa podarilo ich presvedcit. Momentalne som zaradeny v triede 85% a platim 1/4 rocnu zakonnu poistku 330EUR. Na havarijne som sa uz radsej ani nepytal, lebo by ma slak trafil :((
Ach... grrrr... este teraz sa trasiem na moj spor s poistovnou... Nemecky system je kurevsky komplikovany. No riesi sa to asi takto: kazde auto je zaradene do urcitej triedy "skodovosti" (je cca. 10 tried, presne cislo neviem). Tato je na zaklade statistik, kolko aut ktoreho typu malo havarie a cerpalo z poistky. Zaradenie do triedy sa robi kazdy rok a tak nie je vynimka, ze niektore auta si dokazu pohorsit o 6 tried a ine zase o 4 triedy polepsia. Typicky najhorsie zaradene su GTI-cka, lacne sportaky etc ;)) Auto ma zadelenu triedu pre zakonnu poistku, ciastocnu havarijnu ("Teilkasko", kryje iba niektore skody) a uplnu havarijnu poistku ("Vollkasko"). A kazda poistovna ma ku kazdej triede zakladnu sadzbu. K tejto sadzbe sa este zohladnuje kopec dalsich veci: kde je auto prihlasene (asi kvoli statistikam kradezi?), ci mas garaz, v akej branzi robis (ako IT som dostal 10% zlavu ;)), ci si slobodny, ci mas deti etc. a z toho celeho dostavas zakladnu sadzbu poistneho (nazvime to 100%). A teraz to najdolezitejsie: poistovna zoberie Tvoj vodicak a pozru sa, ze kolko rokov ho mas. Podla toho dostanes sadzbu v %: novacik dostane 230%, ludia dlhe roky bez nehod su na 30%. Takze vysledne poistne je sadzba * zakladne poistne.
Dakujem za uznanie. Ano, chcel som povodne 2.0 s min. 115 konikmi. Bohuzial, auto som musel kupovat velmi na rychlo, k tomu sa pridalo brblanie frajerky, ktorej sa nelubilo, ze ju vlacim po bazaroch (a ze ich je tuna odporne vela ;))). Mal som velmi specificke naroky a tak bolo kandidatov malo: jap, stredna trieda, benzin, hatchback/kombi. Keby som chcel Golfa, tak sa mozem prehrabovat ponukami ;)) Inak s 1.6 som spokojny, dynamika dostacujuca a spotreba je cca. 6,5l/100km pri dialnicnom tempe 150kmh tacho ;)) Btw na com jazdis Ty? Nasiel som momentalne niekde iba zmienku, ze mas "leniveho diesla" ;))
Spravne, v Mnichove. Najprv som jazdil Mazdou 626 2.0i rocnik 91. Kupena s 55tkm na tachometri od jedneho stareho pana. Skvele auticko. Potom ma Nemci donutili "skvelymi" zakonmi kupit auto v Nemecku, tak som kupil Nissana Primeru 1.6, rocnik 93 s 82tkm na tachometri. Garazovany, pekne udrziavany. A s tym jazdim doteraz.
Dakujem za uznanie ;)) to vies, my bytosti pekelne ;)) Najazdim to sukromne; ked chcem byt na vikend doma, tak musim otocit vyse 1000km ;)) Takze mi to auto pomaha udrzat psychicke zdravie ;))
Inak takych ludi nechapem... podla mna by sa malo za auto dat MAXIMALNE rocny prijem, to je este akceptovatelna ciastka.
No, tak to jsi teda Ďábel :))) To najezdíš soukromě, nebo pro firmu? Ono taky záleží na tom, jestli to auto nějakým způsobem vydělává, nebo jestli jen žere prachy. Fakt nechápu lidi, co několik let šetřej, koupěj Juniora na lízink, dalších 5 let splácej, skoro ani nežerou a ročně najedou 5tis km, páč nemaj na benzín. A to eště střídaj 24hod denně hlídky na parkovišti, aby jim to někdo neodřel nebo neukrad... Ale každý svého štěstí strůjcem...
OK, niekto musi nove auta kupovat. A mali by na nich malo jazdit, nech spravime dobry kauf ;)) Inak nove auto je podla mna uplne vyhodeny peniaz. Trosku jazdene mi za polovicne peniaze spravi rovnaku sluzbu. Rocne najazdim cca. 60tkm a aj tak by som nove auto nikdy nekupil ;)
Hm, tak to by ti Cleanerové a podobní ale měli kupovat ty auta se slušnou výbavou a motorem, a ne nějaký Fábie Junior. Nejsem pak zvědavej na olítanou ***, co má rok výroby >2000, ale okna ještě na kličku...
oddie: uplny suhlas ;)) Len som bol lenivy to rozpisovat. Ak som spravne pochopil p. Cistica v inych rubrikach, tak za 219 CZK mam Fabiu Senior 1.2... hm... za tu istu cenu mozem mat plne vybavene auto strednej triedy "cerstvo zabehnute" s nejakymi 40000km. Myslim si, ze tu naozaj nie je o com... Cleaner zabuda, ze nie vsetci sme taki, ktori musime mat zakonite nove auto a ze su aj taki, ktori potrebuju auto aj na viac, ako len zajst rano do roboty, vecer domov a v sobotu do Tesca.
1. koupě auta na leasing je vůbec ta nejhorší možnost, jak si pořídit soukromé auto. To je jak házet prachy do kanálu.2. Fabia za 219tis? No to bude teda něco. To nemá snad ani přiblblej centrál, ne? Já si jednou ze zvědavosti v ceníkách našel, co by stála rozumná verze Fabie, a bylo to dost přes 400tis...
Ale i kdyby to bylo těch 219tis, tak za to dostanu ve 4-letých ojetinách auto, které bude s Fabií naprosto nesrovnatelné, např. zrovna to Mondeo, co údajně máte doma, Cleanere, a nebo mnoho jiných. A takovéhle auto, byť už lehce jeté, bude mít přesto pravděpodobně větší životnost, něž ta oholená Fabie. No, ale to je každého volba, klidně zapomeňte na ty hnusné špatné ojetiny, kupujte si Fábie za 219tis a vycpávejte leasingovky penízkama, co si utrhnete od huby...