Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda zlevní: Od června platí akční ceník s nižšími cenami a bohatší výbavou

Dominantní domácí značka zřejmě podlehla tlaku konkurence a poprvé po dlouhé době plošně ustoupí z oficiálních ceníkových cen vozů Škoda. U akčních modelů má dojít ke snížení cen a navýšení výbavy.
Zpět na článek
29. 5. 2008 08:24
29. 5. 2008 08:46
29. 5. 2008 08:53
29. 5. 2008 08:55
neregistrovaný "RayBan"
29. 5. 2008 10:36
29. 5. 2008 08:54
neregistrovaný "RayBan"
29. 5. 2008 09:40
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 10:08
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 10:40
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 09:10
29. 5. 2008 09:49
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 10:12
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 11:57
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 10:37
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 11:55
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 14:33
neregistrovaný "FX_"
29. 5. 2008 15:01
neregistrovaný "subar"
29. 5. 2008 16:05
neregistrovaný "Tomáš74"
31. 5. 2008 13:22
neregistrovaný "petrt"
29. 5. 2008 11:22
neregistrovaný "baschwek"
29. 5. 2008 09:21
neregistrovaný "toave0"
29. 5. 2008 20:34
neregistrovaný "exctenar"
31. 5. 2008 13:25
neregistrovaný "petrt"
29. 5. 2008 10:00
30. 5. 2008 12:27
neregistrovaný "FX_"
29. 5. 2008 19:40
neregistrovaný "princatko"
29. 5. 2008 23:21
30. 5. 2008 05:32
30. 5. 2008 05:35
30. 5. 2008 13:47
30. 5. 2008 07:08
neregistrovaný "honza131"
30. 5. 2008 16:50
neregistrovaný "nick02"
31. 5. 2008 17:22
neregistrovaný "nick02"
30. 5. 2008 14:08
neregistrovaný "nick02"
30. 5. 2008 10:39
30. 5. 2008 11:09
30. 5. 2008 13:44
29. 5. 2008 08:24
Ok
Co se týká ceny tak je to přirozená reakce na vývoj na automobilovém trhu v ČR. A mezi námi s tou výbavou byl také nejvyšší čas, spíš 5 minut po 12. Sám jsem skončil místo plánovaného roomsteru u focuse. Oželel jsem zavazadlový prostor, ale získal nezanedbatelnou cenovou výhodu, vzhledem k motorizaci i výbavě.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Pierro
29. 5. 2008 08:46
Re: Ok
No s tím focusem jsi udělal jedině dobře.. ;-) A zlevnění případně obohacení jednotlivýh výbav lze jen chválit. Škodovka v tomhle směru trochu zaspala dobu... :-|
29. 5. 2008 08:53
Re: Ok
Mám stejný názor. Škoda tímto jednoznačně přiznává, že celou tu dobu z našich lidí tahala jen prašule - nicméně si za to můžou sami. Proto u mne Škoda je na posledním místě při výběru automobilu - bohužel už mám vůči této značce předsudky. Vrátím se ještě někdy ke Škodě? Nevím, jediná věc která hovoří pro Škodu je ta, že zaměstnává naše lidi.
neregistrovaný "RayBan"
29. 5. 2008 08:55
Re: Ok
Myslíš Poláky .... ;-) ?
29. 5. 2008 10:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "RayBan"
29. 5. 2008 08:54
Re: Ok
Co se týká protoru, tak jsi Focusem o nic nepřišel, spíše naopak. Vzadu v Roomsteru se díky podivným sedačkám dva tlačí ramenem na dveře a tři se vejdou, jen když ten prostřední sedí v předklonu ... :no:
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 09:40
Re: Ok
na víc jsi získal špičkové jízdní vlastnosti a v neposlední řadě design mluví za sebe.Tím myslím jednoznačně pro Focuse. :yes:
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 10:08
Re: Ok
No zrovna design je u Focuse to úpně poslední co by mě lákalo. To zase zlatej Roomster... Ale jízdní vlastnosti beru. Jinak tato dvě auta prakticky nelze srovnávat s ohledem na jejich zaměření.
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 10:40
Re: Ok
Souhlas
29. 5. 2008 08:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2008 09:10
RÁJ PRO ZVANÉ
Někdo se tu snad domnívá, že by se Octavie měly rozdávat spolu s dosažením zletilosti jako bonus k permanentce na metro. Ještě, že se tu nevyrábí Ferrari... to by asi v baumaxu nestačili stříhat konopné provazy. Obchod s auty byl je a i nadále bude obchod s luxusem. Koneckonců kup si koně a povoz. Dozadu si dej jednu odrazku, práskni bičem jak Indiana Jones a možná tu budeš mít za čas fakt image dálničního kovboje... Nebo si kup jednoho osla. V tomhle případě by možná došlo i k dokonalému splynutí muže se vozem...

Škoda není samozřejmě zaopatřovací ústav pro švorcáky. Škoda je regulerní evropský hráč, který cenotvorbu realizuje přesně tak jako všichni - snaží se prodávat za co možná nejvíc způsobem, aby ses domníval, že ty kupuješ, za co možná nejméně...

A dnes Škoda reaguje na tlaky trhu. Jo, tak to má být. Totiž není možné, aby vždy všichni najednou vydělávali nebo všichni prodělávali. Je to tak, že vždy jen někteří vydělávají a ti ostatní prodělávají. Do jaké skupiny dnes dopoledne patříš ty, to si rozhodni sám. Každopádně pokud si dnes koupíš jednu nebo dvě škodovky, budeš patřit k těm, kdo vydělávají.

BRAVWO ŠKODA :yes:
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Pierro
29. 5. 2008 09:12
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
probůh to teda byla opolední vzpruha... :-)
29. 5. 2008 09:13
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
;-) taková malá ranní kapitalistická úderka :yes:
Avatar - Pierro
29. 5. 2008 09:16
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Dálniční kovboj s povozem a splynutí muže a vozu... >:D kde ty na to chodíš bráho??? ;-)
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 09:49
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Zajímalo by mě proč jsou škodovky z okolních států nejdražší? Hřeší na věkový průměr zákazníků, či benevolentnost firem, pro které je sevisní síť to největší plus? Možná kdyby tito zákazníci odešli, prodeje by se drasticky otočili. Co Vy na to?
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 10:12
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
že do toho vůbec nevidíš... Ta motivace firem je někde úplně jinde a to je právě cenová výhodnost...
29. 5. 2008 10:24
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
no ty firmy us tu cenovou vyhodnost prave zacinaj videt dost u konkurence, jeste pred 2-3 lety se to tady v prumyslove zone kde obcas musim bejt hemzilo hlavne Skodovkama, a dnes us je to tak pul napul s ostatnima znackama, zacinaj se tu objevovat us uplne jine firemni kombiky a to i z rad do kterych by podnikatele/firmy pred tema 2-3 lety naprosto nezabloudili, 50 metru od kanclu me ted stoji flotila 6ti kousku Legacy Diesel v kombajnu :-) , no kdo by se nadál toho ze nejaka firma zavita k Subaru a pro obchodaky koupi auta jako je Legacy, po skouknuti ceniku se neni cemu divit, N1 bez dane za 700k, cena dilu levnejsich nes u O2, cena hodiny v servisu stejna jako u Skodovky, kdyby me sef dal na vyber O2 2.0TDI 103kW za 700k nebo Legacy 2.0D 110kW 4x4 za 700k, tak urcite nesahnu po O2
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 11:57
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
No Subaru je dost specifická volba a spíš naznačuje určité fandovství managementu ke značce než jakoukoliv racionální volbu... Ale jo, proč ne...?
neregistrovaný "karlos01"
29. 5. 2008 10:37
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Přiznávám, žedo toho fakt nevidím.Prezentuju názor člověka, kterej se nijak extra nezajímá o trh.Ale některý věci fakt bijou do očí. A co se týká cenový výhodnosti, tak to si nejsem vůbec jistej že nějaká je.
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 11:55
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Zejména velké firmy, které velmi hlídají celkové náklady na auta jezdí ve Škodovkách. Je to dáno tím, že se nekalkulují jen pořizovací cena a cena servisu, ale i hodnota ojetého vozu. A tyto celkové náklady pak hrají do karet škodovce, protože má abnormálně vysokou cenu ojetých vozů. Takže pokud se někdo nechá zlákat třeba Ceedem SW za super pořizovací cenu, tak nejen že se bude tři, pět let vozit v horším autě, ale při následném prodeji dostane přesně o tolik méně, než kolik ušetřil při koupi. Leda, že by si auto nechal déle než zhruba 5 let, pak je ta úspora jasná, ale to se firemních zákazníků moc netýká.
29. 5. 2008 14:08
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Delat ekonomicke kalkulace pro nekolik let vzdalenou budoucnosti je hodne nejiste. Vzit soucasnou situaci a rict, ze za 5 let to bude podobne, je hodne odvazne. Dnes jsou Skody na cenovem vrcholu. Uz jenom to dnesni snizeni cen napovida, ze ojete Skody budou za par let znatelne levnejsi nez ty dnesni. Minimalne o tu dnesni slevu urcite. Navic to porovnani zrovna s tim Ceedem - za 5 let budete mit v bazaru vedle sebe Skodu, 3 roky po zaruce, a Ceed, ktery bude mit jeste 2 roky zaroku na pohonne ustroji. Opravdu myslite, ze ojete Skody budou mit za 5 let stejnou pozici na trhu jako dnes?
neregistrovaný "FX_"
29. 5. 2008 14:33
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Záruka se u Ceedu vztahuje tuším pouze na prvního majitele.
neregistrovaný "subar"
29. 5. 2008 15:01
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Tak to tušíš špatně !!!
neregistrovaný "Tomáš74"
29. 5. 2008 16:05
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Myslím si, že důležitější je ten obsah záruky. Myslím si, že majitélé Ceedu budou koulet očima až přijedou na výměnu ložiska v kole a bude jim oznámeno, že se záruka netýká součástí podléhajícím opotřebení. Takže mají záruku třeba na podpěrnou tyč kapoty, na odraz ve zpětném zrcátku...
29. 5. 2008 18:04
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
To je spekulace,která docela dobře může sedět na jakékoliv auto.Proč se tedy vůbec záruka ze zákona poskytuje?
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 13:22
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
5 let starý ceed bude mít skoro jistě najeto přes 150t km , tudíž bude po záruce v uplně stejně jako škodovka.
29. 5. 2008 18:01
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Tak mi dej 100tis. a já ti slibuji že ti je za 5let vrátím.Zajímavá ekonomická úvaha.Když koupím Ceeda tak těch 100táců rozumně investuji a ještě na tom vydělám.Když aut jako firma budu mít deset tak mám na investici meloun. ;-)
30. 5. 2008 13:45
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Před dvěma týdny jsem po podobné diskuzi otevřel oficiální stránky německého dovozce a katuálním kurzem jsme přepočítal ceny - a není pravda ani že)
- škodovky jsou v Německu levnejší (byly nepatrně tzn. o pár tisíc dražší
- mají lepší výbavu, výbava je totiž napříč Evropou stejná

Dražší byly škodovky i ve Velké Británii, naopak lepvnější v Itálii a na Slovensku (na víc jsme neměl čas), ale ani tady žádný dramatický rozdíl nebyl.

Pokud budeš mít čas a trpělivost, najdeš si to sám. Osobně mně mrzí, že někde někdo něco prohlásí a všichni to přičinlivě opakují. Přitom žijeme v době, kdy se dají zjistit prakticky okamžitě fakta, data a údaje, o jejichž dostupnostzi se náým lecky ještě před deseti patnácti lety ani nesnilo.

Na druhou stranu, stejně jsem "prověřil" Tiguana a ten byl o 110 tis. CZK (!) v Německu levnější. Nicméně, větší a dražší auta jsou u nás obecně dražší, nicméně ti, kteří je prodávají počítají se slevou dohodou. Kamarád si loni kupoval RAVku a ačkoliv chtěl dost obtížně sehnatelnou barvu a vyšší výbavu, sundal cenu o 85 tis. Kč.

Není hned potřeba věřit všemu, co kdo někde plácne. Vždať řadu všcí si můžeme zjistit sami.
29. 5. 2008 10:17
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Vsak tohle byla podle mne reakce na mnozici se clanky o tom jak lze nakoupit v Nemecku skodovku levneji a jeste s lepsi vybavou a potvrzeni rostouciho poctu ceskych zakazniku nemeckymi prodejci. A to ma podle mne Skoda jeste stesti, ze zatim nemame Euro.
29. 5. 2008 10:27
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
presne tak, lidem co bydlej v "pohranici" staci ujet 30-40 km mimo ČR a razem musou pri koupi skodovky usetrit 50-130 tisic a jeste mit lepsi vybavu, pro 50k bych tam jel klidne prec celou ČR, kdybych teda uvazoval o koupi Skodovky
29. 5. 2008 11:01
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Hele, GTI, kdyby přečtení toho prostředního odstavce podmiňovalo vstup do každé diskuze ohledně škodovek, to by ubylo vymítání ďáblů z představenstva a dozorčích rad...
Krátké, trefné a pro mnohé bolestné ;-) :yes:
29. 5. 2008 14:35
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
;-) :yes:
neregistrovaný "baschwek"
29. 5. 2008 11:22
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
To je teda křeč :-) Takže když zlevní kdokoliv mimo koncern, je to v podstatě složení zbraní a snaha prosadit se aspoň cenou, když je kvalita škodofky nedostižná. A když zlevní škoda tak je to, co je to vlastně? Aha, reakce na tlaky >:D :yes:
29. 5. 2008 12:39
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
ano pochopil jsi to správně... Já se spíš divím, že když je tak superkvalitní a superprodejná proč nešli s cenou ještě výš? :-)
Avatar - Falco
30. 5. 2008 07:16
Re: RÁJ PRO ZVANÉ
Komunistům a dětem tohle nevysvětlíš! :-)
neregistrovaný "toave0"
29. 5. 2008 09:21
Pozdě pozdě pozdě
:-) Končí doba kdy lidi kupovali automaticky Škodovky :yes: Tím neříkám,že netleskám Škodě za to jak důsledně využila své postavení a vymačkala za věrnost ze svých zákazníků maximum co se dalo :yes:
A teď národ procitnul tak něco slevíme a německá Škoda se bude prodávat dál ;-)
Rozbalit vlákno
7
29. 5. 2008 09:28
Re: Pozdě pozdě pozdě
Procitnutí teprve začíná a Škoda má z toho veliký strach, proto se upíná k těmto akcím.
29. 5. 2008 09:40
Re: Pozdě pozdě pozdě
Jen at se upira, treba si casem zase koupim skodovku :-) .
29. 5. 2008 14:16
Re: Pozdě pozdě pozdě
Jo Skoda v CR dotlacila ceny az na samou mez. Mnoho spokojenych Skodovkaru je opustilo a clanky v masovych mediich jim udelaly znacnou ostudu. Troufnu si tvrdit, ze ten proces odchodu bude i nadale pokracovat, protoze "dobra povest" znacky je jiz narusena a zvratit soucasny trend (stale mluvime o CR) nebude jednoduche. Kdyby jsme to tady v diskuzich nerikali 1000x. Ale komu neni rady :-).
neregistrovaný "exctenar"
29. 5. 2008 20:34
Re: Pozdě pozdě pozdě
V diskuzi si můžeš povídat co chceš.Škoda by se měla zrušit a je.K čemu jakési škodovky?Český náročný zákazník, který 60 let jezdil v bavorech,meďourech atd. je zmlsaný.Ten nesedne hned tak do něčeho.To vidět na parkovištích a ve statistice stáří vozidel.Paráda!!! :-!
Avatar - Pjenkava
29. 5. 2008 23:25
Re: Pozdě pozdě pozdě
Ano, ta doba pomalu odchází. Nová vlna designu tomu ještě nahrává. Nevim teda, komu se líbí nová Fabia...
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 12:07
Re: Pozdě pozdě pozdě
mě už jo
neregistrovaný "petrt"
31. 5. 2008 13:25
Re: Pozdě pozdě pozdě
třeba mě.
29. 5. 2008 10:00
HALELUJA!
Konečně se pohli ledy! Konečně si i domácí budou moci dopřát to, co měli zatím "jenom" všichni ostatní v Evropě.

Dávat Octávii Tour, 12 let ve výrobě, bez výbavy, se slabým motorem, za cenu vyšší než o 10 let mladší konkurenty s moderním motorem, výbavou, bezpečností (ale bez kufru na převážení vzduchu) byla vyslovená provokace, která jí mohla projít jenom V ČR.
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2008 10:13
no jeste by mohli pritlacit
porad ta sleva neni nic moc, kdys uvazim jaky jiny kary se daj za cenu "podnikatelske" Oktavky dvojky koupit, tak bych se k O2 proste zatim k blize jak 6-5 mistu s O2 na seznamu nedostal, cenove sou uni porad takovi auta jako Mondeo, vectra, Laguna, C5, Legacy, obdobne kombiky spadajici plne do stredni tridy kams O2 zasahuje jen polovicate hlavne cenou a to i po sleve nejakych 60 tisic, holt k cenam Skodovek co sou jen par km za "hranicema" sou krapet jinci a to i kdys tamni obyvatelstvo vydelava krapet jinci penizky nes "prumerny" cech, i rozdil 50-60 tisic na beznem modelu okolo pul mega bych porad povazoval za lakavej natolik abych pripadnou Skodovku jel koupit do Nemecka, i ta nejdrazsi maximalne vybavena O2 tam vyjde v prepoctu na cca 900 tisic korun, v ČR takova O2 i po sleve 60 tisic konci na cifre cca 1 milionu a 30 tisicich, ikdys teda neznam nikoho kdo by byl ochoten koupit takovou O2 , tak jen par km a rozdil ceny je cca 130 tisic korun v neprospech ČR ;-\
Rozbalit vlákno
5
29. 5. 2008 10:57
Re: no jeste by mohli pritlacit
S tvojim prispevkom len suhlasim. Ceny v SRN su uplne ine, nizsie a vybava bohatsia. S predajcom sa da jednat o zlave rovnako ako u nas, 7-10% zlavu sa da ujednat. No tyka sa to takmer vsetkych znaciek. Skodovka zbytocne vedie nezmyslenu predrazenu cenovu politiku v SVK, CR , nevyhodnu pre zaujemcov o ich produkty a zaroven sa hra s O2 na nieco co jej uplne neprinalezi. Doba nemozneho sa zmenila na mozne a hlavne lacnejsie, takze citelnejsie a castejsie zlavy od Skody su ziaduce a pre prezitie aj potrebne.
29. 5. 2008 16:13
Re: no jeste by mohli pritlacit
Já jsem teda ještě úplně nové auto nekupoval,ale docela mě překvapuje, že se ceny nových aut dají ukecat o nějakých 7-10%. To mi připadá jak někde na vietnamské tržnici.
To jako, že příjdu do prodejny Škody a řeknu "Tu O2 co tu máte za 500tis. beru za 400 a oni ne za 490 a já 410 a oni 480 a já 420 a oni 470 a já 430 a oni 460 a já, tak si plácnem za těch 445 to beru. Tak nějak to chodí? :-)
29. 5. 2008 16:58
Re: no jeste by mohli pritlacit
No tak tak presne to je:
Prave jsem objednal O II RS TDI. Cenikova cena s pripl. vybavou 29845,-. U "normalniho" dealera sem se dostal po trech takovych handlovacich koleckach na cenu 27 760,- + 620,- za prepravu ze Skody a prihlaseni. To mi ale nestacilo a nasel jsem nabidku na internetu, kde nabizi "velkoobchodni" slevy 15,5 % na jakoukoliv Octavii. S touto nabidkou jsem se dostal na 25850,- vcetne prepravy (smlouvu jsem pres prostrednika nakonec uzavrel opet s "normalnim" dealerem)! Takova je realita, a slevy ktere prave Skodovka nabizi v Cechach jsou prijemne, ale stale nedostatecne.

K tomu rozdil v zakladni vybave u RS je momentalne cca 50 tis. pri cene 25 Kc/EUR ve prospech Nemecka (napr. se dodava na 18" kolech oproti 17" v Cechach). ;-\
29. 5. 2008 18:55
Re: no jeste by mohli pritlacit
eda.nezbeda presne tak ako si napisal u netoveho dilera v SRN sa daju kupit cisto nove auta , respektive Tageszulassung auta s tou istou vybavou ako je u ofiko kamenneho dilera + so zlavou sa daju doobjednavat aj rozne pakety a dovybavenie automaticky so zlavou 15-17%
Takuto zlavu mozes dostat aj u kamenneho predajcu, staci len vystihnut to tzv. dobre obdobie 11-12mesiac a 1-2mesiac roku). Inak Tano u kamenneho ofiko predajcu dostanes takmer na kazde auto a takmer hocikedy tu zlavu 7-10% ( a nejedna sa pritom o predvadzacku, tam su uz vacsie zlavy, repsektive urcita zlava + nasledne gratis servis na 2-3r alebo poistenie) len sa netreba bat pytat na zlavu a samozrejme za predpokladu , ze mas aj skutocny zaujem o kupu auta. Zlavu dostanes ak platis Bargeld.
30. 5. 2008 00:03
Re: no jeste by mohli pritlacit
No myslim, ze se napsal docela konkretni pripad a dokud to clovek opravdu cele neprojde, tak jsou ty cisal porad teoreticka. Nicmene z toho co sem napsal si procenta odvodis a tudiz je to zhruba tak jak pises. A samozrejme jde o ceny pri platbe hotove. Ale nasel jsem takovy kredit, kteremu se ani SkodaBank nabidka nevyrovna.
Nakonec jak sem psal smlouva je uzavrena s beznym "kamennym" dealerem, byt pres internetoveho prostrednika.

Skladove auto nebo tageszulassung jsem nechtel, protoze jeste nejsou CRka.

pro inspiraci: www.neuwagen-schnaeppchen.de
29. 5. 2008 16:31
Jasná rovnice pro všechny
Prodeje jdou dolů === Ceny jdou dolů.
(Fabia)
(Jde o to, aby uvedené snížení cen vůbec vyrovnalo nechuť k nákupu a výhodnost konkurence)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "FX_"
30. 5. 2008 12:27
Re: Jasná rovnice pro všechny
Jasná jen pro tebe.
Spíš koukám, že se pro tvůj výklad hodí jen nějaké proměnné v rovnici. A ve finále sis to upravil dle svého, poměrně levného vysvětlení.

Škodovka zlevnila všechny modely - ne jen Fabii.
Škodovce prodeje globálně rostou.

Takže již tvá první dedukce je velmi sporadická.

PS: Vysvětlení hledej spíše v důsledku silného Eura a tím pádem možný nákup komodit tam, kde je to levnější.
30. 5. 2008 13:49
Re: Jasná rovnice pro všechny
Nech ho, on to bere podle logiky prodeje Fiatu :-)
neregistrovaný "princatko"
29. 5. 2008 19:40
Trošku chaos
z článku není moc jasné, zda se jedná o plošné snížení ceníkových cen všech modelů nebo jen o snížení cen vybraných (akčních) modelů....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pjenkava
29. 5. 2008 23:21
Octavia
Octavia Tour 1,4 55 kW v provedení limuzína...
To mě po**r!!! >:D
Rozbalit vlákno
1
30. 5. 2008 05:32
Re: Octavia
auto nanic! plne nalozeny auto v kopci a jeste protivitr tak nejedes >:D nechapu jak toto muzou prodavat 8-s 55kw jiny automobilky dostanou z 1,4 podstatne vic.
30. 5. 2008 05:35
skladove vozy
to bych fakt nechtel ;-\

prodejce: mame tady krasnou hnedou fabii HTP, udelame cenu ;-) a zdarma dostanete koberecky a poklice. (hlavne at uz se ji zbavime)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 12:09
Re: skladove vozy
poklice sem myslel, že sou dycky zdarma ke kolům, a hnědou barvu pokud se nepletu škodovka v nabídce nemá a od dob favorita sand ani neměla... a HTP je nejprodávanější motorizací, tak o zbavování nemůže být ani řeč... proč teda je to nejprodávanější motor, když je tak mizernej? Ano, nejni nejvýkonnější ani nejskvělejší, ale špatnej nejni....
30. 5. 2008 13:47
Re: skladove vozy
žeby proto že je nejlevnější? ;-)
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 15:29
Re: skladove vozy
ale kuš, ano, je, ale kdyby pro zákazníka zákazníka byl důležitější motor, než jiný věci, tak jde ke konkurenci a škodovku si NIKDY nekopí... dneska lidi náhodou pokud dou do novýho většinou vybíraj a oblítaj několik prodejců...
neregistrovaný "honza131"
30. 5. 2008 07:08
trochu jinak
Vidím to v širší rovině. Nechci být sice advokát škodovky, ale na druhou stranu vnímám jednostranost diskuse a jednoduchost, jak se do veliký škodovky může kdokoliv strefovat...v tom jsme myslím my češi opravdu dobří.

Škodovka vydělává hodně peněz, to je fakt. Škodovka tu ale taky v porovnání s jakýmikoliv jinými konkurenty, které tolik vychvalujete investuje řádově nejvyšší prostředky do rozvoje. Je tu sto let, má tu tři fabriky a vyrábí TADY přes 600 000 aut ročně. To na sebe navazuje další ekonomiku týhle země. Pokud vím, tak teď investuje miliardy do vývojového centra, což česku přinese relativně vyšší přidanou hodnotu než montáž, kterou můžete během dvou let vypnout nebo přesunout na východů. Přínos škodovky pro tuhle zemi proto stojí zato.

Z ekonomického hlediska je fakt, že koruna neuvěřitelně sílí, což je průšvih pro škodovku, protože se jí zvyšují náklady. Silná koruna je ale dobrá pro lidi...zahraniční zboží tak kupují levněji. Silná koruna je ale taky důsledkem dobré ekonomiky, a k tomu velmi významně škodovka přispívá. Fakt, že si zahraniční značky můžeme koupit velmi výhodně tak "spoluzavinila" i škodovka. Tím, že škodovka zůstává v Čechách si pod sebou ekonomicky podřezává větev.

Škodovky mají v česku jedny z nejvyšších zůstatkových hodnot. To znamená, že se jako ojeté prodávají rychleji a lépe než konkurence. To znamená, že jsou lepší než relevantní konkurence, protože zůstatkové ceny stanovuje trh a nikoliv škodovka. Proto měl pravdu ten, kdo relativizoval pořizovací cenu a díval se na ekonomiku auta komplexně. Není rozhodující za kolik nakoupím ale "za kolik nakoupím, používám a nakonec prodám". To platí pro velkoodběratele stejně jako pro retail a v tomhle směru je škodovka v česku jedna z nejlepších voleb. Kvalita a spolehlivost škodovek je daleko lépe hodnocena v zahraničí než doma...znovu to "češství". Kromě motorizace je rozumné hodnotit i jízdní vlastnosti...dejte si losí test (ten je o bezpečnosti vozu vyplývající z jízdních vlastností) s jakoukoliv škodovkou a postavte proti tomu její konkurenci. Tahle diskuse ale nemá valný význam, protože každá značka je v něčem silná a objektivní srovnání je složité (nikoliv nemožné).

Tržní pozice škodovky v česku je logicky neudržitelná bez ohledu na její velikost a význam. V otevřené ekonomice pokud vím není značka, která by měla tak vyskoký tržní podíl. Tržní podíl škodovky proto bude klesat v budoucnu stejně jako doposud. Někde se to ale přirozeně zastaví.

Je správně, že už tu není jenom jedna značka aut...máme na výběr ze spousty značek, typů, designů, verzí, motorizací atd....to je přeci úžasný. To taky škodovku motivuje, aby se chovala tržně...což dělá. Myslím si taky, že cenově měla škodovka reagovat dříve a myslím si, že by stávající zlevnění mohlo následovat další. Neznamená to ale, že škodvka a její auta jsou špatný. Jak říkám, mám na to jiný názor.

Je dobře, že máme svobodu vyjadřování...můžeme všichni říkat, co se nám zlíbí. Jsem ale čech, žiju v česku a proto nesouhlasím s jednostranností, která vane z této diskuse. Proto jsem považoval za vhodné investovat pár minut na reakci v souvislostech.

A nakonec? Přeju všem diskutujícím, aby mohli jezdit alespoň v tak dobrých autech, jaký dnes dělá škodovka. Ostatní je už dost vysoký nadstandard....takže bonus.

Hezký den :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 12:10
Re: trochu jinak
tomu říkám sice dlouhý ale velice realistický a konstruktivní příspěvek... Bohužel pro jeho délku ho z těch blbů tady nikdo číst nebude
30. 5. 2008 13:59
Re: trochu jinak
Máš naprostou pravdu, hodně dobrej text.

Jenom dodám, že škodovka se stejně musí řídit globálním trhem a nemůže se primárně orientovat na stále ještě specifické podmínky ČR ( a SR taky). Naivní představ, že škodovka musí být v Čechách (nebo dokonce na Slovensku) nejlevnější, je ukázkou hlouposti a neschopnosti pochopit věci v trochu širších souvislostech. Nakonec, zdaleka ne každý Švéd si může koupit byť jen to nejlevnější Volvo nebo Saaba. A pokud vím, třeba volv se vyrobí víc mimo Švédsko než tam. To pro škodovku zdaleka ještě neplatí. Dneska třeba v Německu prodá MB víc aut než v bývalém ČSSR dohromady. Jinak si ale myslím, že její výrobní akvizice (Indie, Čína, Rusko atd.) tu "podřezávanou" větev v ČR bohatě vyváží. Ještě jednou dík za pěknej a chytrej text! :-)
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 15:31
Re: trochu jinak
si všimnite lidi někdy, jak předraženej je doma renault, je to všude stejný 8-s
neregistrovaný "nick02"
30. 5. 2008 16:50
Re: trochu jinak
Renault je lacný iba vo východnej Európe a možno ešte v Nemecku. Napríklad v Anglicku je Megane Combi drahší, než porovnateľná Octavia Combi.
Avatar - chlapecx
31. 5. 2008 13:12
Re: trochu jinak
šak jinak by v německu nic neprodali... tam je automobilek vlastních dost a kdoví, ajk je tam na tom škodovka... sice v německu moc neprodá, ale pár kousků tam taky vyveze...
neregistrovaný "nick02"
31. 5. 2008 17:22
Re: trochu jinak
Škoda predavá najviac áut práve v Nemecku. Minulý rok to bolo vyše 110 tisíc. Samozrejme sú tam lacnejšie.
neregistrovaný "nick02"
30. 5. 2008 14:08
Re: trochu jinak
a na Slovensku zainvestovali toľko, že ani nemusia zlacňovať ako v Čechách :-)
Avatar - Choochoo
30. 5. 2008 08:45
skoda jen pro prachaty, je pravda a nic nez pravda, k tomu m
Pokud je skoda vsude levnejsi nez doma, tak je to nechutne, ale je to ekonomicky vyhodne. To, ze je skoda regulerni hrac na e-trhu je pravda, asi tak jako ze je takovy hrac Dacie. skodu proste kupujou a vnimaj v cizine jako auto pro socky, jen tady se z toho porad dela neco vic nez je Hyundai, Kia, ..., je to proste takovy nas skorobaworak ;-) Ze ma zustatkouvou hodnotu???Nechapu kdo si takovy vrak muze po 100000km koupit, kdyz se do toho pak sypou jen prachy. Udelal mi radost svagr, kdyz byl ted s Golfem na technicky. Technik rika neni to tak hrozny a svagr, bodet by ne, kdyz jsem s tim kazdej mesic v servisu >:D , pak se shodli s technikem, ze by si oba koupili dneska neco japonskyho >:D brawo skoro bawo :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 12:14
Re: skoda jen pro prachaty, je pravda a nic nez pravda, k to
tak pro prachatý a nebo pro socky? trochu si v tom příspěvku protiřečíš 8-s :no:
a jinak pro prachatý, ona každá sleva se nějak zaplatí... že renault dává obrovský slevy hlavně na leasing ještě neznamená, že clio je levnější, než fabie na leasing, propočítával jsem porovnatelný nabídky. Clio jevnější cena, ale dražší leasing a pojistka. v celkovým součtu, kolik zaplatím za Fabii a kolik za Clio mi vyšlo, že je to úplně stejná suma a to i přes to, že clio bylo o 20-30 tisíc levnější...
a ND na Fabii sou sice nekřes´tansky drahý, ale u Škodovky stojí origo to, co u Renaultu neorigo... kupovat na renault origo díly, to byste se pěkně prohli....
30. 5. 2008 10:39
Objektivita
Je krásné, jak se tady rozplývají rádoby objektivní diskutéři a vychvalují to, že škodovka slevnila své vozy. Není to tak dávno, co se objevil podobný článek o plošném snížení například cen FIATů a diskuze pod ním byla plná hesel typu: "Á šmejdy nikdo nechce, tak slevňují!!!" a přitom každého kdo tehdy vyslovil podobný názor jako najdeme v této diskuzi, označili tito exoti za neznalého a hloupého. Je krásné, jak může rádoby objektivní společnost mít různá měřítka pro různé věci. Přitom v článku stačí vyměnit značku a reakce budou jiné. Nebudu se povyšovat nad některé z místních přispěvatelů, ale jste k smíchu, fakt... >:D >:D >:D :-!
Rozbalit vlákno
4
30. 5. 2008 11:09
Re: Objektivita
nejenom lidé, ale i auta jsou si rovna a rovnější >:D
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 12:15
Re: Objektivita
vidíš a teďka tu zase řvou tu samou hlášku o šmejdech, který nikdo nechce, na fabie.... prostě čecháčci...
apropos fabia II nejni žádnej designovej zárzak, nejhezčí není, disproporce tam je... ale čím dál víc mě právě to, jaká je, oslovuje, nakonec to zase nebylo tak špatně udělaný...

a řekněme taky i to, co jich už jezdí... i kdyby prodejnost klesala, jako, že spíš moc né, tak za chvíli jich bdue na silnicích víc, než těch starých fabií....
30. 5. 2008 13:44
Re: Objektivita
ano, jezdí jich čím dál víc. Kdo si chce koupit Škodovku, ten si jí prostě nakonec stejně koupí, i když se mu třeba nějak extra nelíbí, firmy to budou kupovat taky no a pak je ještě skupina zákazníků, která nevybírá podle značky ale podle toho co potřebují. A je to domácí značka, takže se prodávat bude vždy více než dobře.

Je to jednoduché - kdo jí nechce ať si jí nekupuje. Komu se nelíbí, ať se na ní nedívá. Já se nedívám ;-)
Avatar - chlapecx
30. 5. 2008 15:32
Re: Objektivita
tak tak, ale občas koukni, něktrerý fakt sou hezký, a když si odmyslíš to, že je to ouzký, tak je ten design fakt pěknej. :-! a kdo ji nechce, a´t jde ke konkurenci výběr má velkej.
31. 5. 2008 07:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0