Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
8. 9. 2005 14:56
neregistrovaný "sapphire"
8. 9. 2005 21:45
neregistrovaný "magic1"
9. 9. 2005 09:48
neregistrovaný "kejml"
8. 9. 2005 17:52
neregistrovaný "TURBO1"
8. 9. 2005 17:54
neregistrovaný "TURBO1"
8. 9. 2005 17:55
neregistrovaný "TURBO1"
9. 9. 2005 08:08
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 09:23
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
9. 9. 2005 09:51
9. 9. 2005 10:16
neregistrovaný "chemic_ali"
9. 9. 2005 10:54
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 10:58
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
9. 9. 2005 11:03
neregistrovaný "chemic_ali"
9. 9. 2005 11:26
9. 9. 2005 14:39
neregistrovaný "R.Barrichello"
9. 9. 2005 12:26
neregistrovaný "Pavel_KR5"
9. 9. 2005 13:03
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 17:26
neregistrovaný "Pavel_KR5"
9. 9. 2005 20:57
neregistrovaný "kejml"
9. 9. 2005 13:34
neregistrovaný "kejml"
9. 9. 2005 13:56
neregistrovaný "magic1"
19. 9. 2005 13:27
neregistrovaný "ICASK"
11. 9. 2005 15:27
11. 9. 2005 18:52
11. 9. 2005 20:45
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 20:47
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 21:27
11. 9. 2005 21:49
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 21:49
12. 9. 2005 22:57
neregistrovaný "jura II"
13. 9. 2005 10:05
neregistrovaný "kejml"
13. 9. 2005 18:04
neregistrovaný "jura II"
14. 9. 2005 13:22
neregistrovaný "Pavel_KR5"
15. 9. 2005 20:12
15. 9. 2005 20:29
neregistrovaný "jura II"
16. 9. 2005 11:52
neregistrovaný "kejml"
19. 9. 2005 19:41
neregistrovaný "Peto Fiat"
20. 9. 2005 12:38
neregistrovaný "hodas"
20. 9. 2005 14:09
neregistrovaný "kejml"
20. 9. 2005 22:01
neregistrovaný "magic1"
23. 9. 2005 10:02
neregistrovaný "theo"
23. 9. 2005 15:28
neregistrovaný "kejml"
23. 9. 2005 13:16
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
23. 9. 2005 19:55
neregistrovaný "hodas"
26. 9. 2005 21:37
neregistrovaný "staniceli"
30. 9. 2005 22:03
neregistrovaný "pavel počarovský"
1. 10. 2005 21:30
neregistrovaný "Peto Fiat"
3. 10. 2005 11:34
neregistrovaný "magic1"
8. 10. 2005 19:16
neregistrovaný "Sator"
neregistrovaný "sapphire"
8. 9. 2005 14:56
Fiat Marea vs. VW Passat vs. Opel Vectra
zdravim,

chtěl bych požádat o radu a postřehy. Jsem před rozhodovaním, jaký auto koupit a tohle je asi tak zůžený výběr.

podmínky: kombík, diesel, klima, 1998->, 100k km a min, cena 150tis.

zatim vede Fiat Marea Weekend 1,9 JTD, ta se da sehnat kolem roku 2000 s najezdem do 100k

zvazuju Passata 1,9TDI 66-81kW, ale ty sou tak 98 a najeto prez 150k. Docet sem se, ze se serou predni napravy.

zvazuju Vectru 2,0DTI , nema moc dobrou povest jako Opel

Precet sem snad vsechno, co se da na netu najit a porad nejsem rozhodlej. Je zajimave, ze na Fiata sem nasel bud dobre recenze, nebo hodne spatne s argumentaci "je to Fiat, to nechci", temer totez na Opela, jedine na VW je jasne receno, ze maji mizernou predni napravu.

Privitam jakekoliv postrehy, rady, pripominky, odkazy, pripadne typy na jina auta, ktera jsem nezaradil.

Dekuji
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "magic1"
8. 9. 2005 21:45
Re: Fiat Marea vs. VW Passat vs. Opel Vectra
Jde o to, co po tom autě chceš. Marea má spostu výhod (spolehlivost, zadní nakládací hrana extrémně nízko, výbava, ceny ND) ale taky nevýhody (servis, image). Ten Opel je vlastně taky ala Fiaťácký motor, ale zbytek auta je na tom trochu hůř (lak, sklony ke korozi, elektroinstalace, atd). Pssata koupíš a až ho budeš mít plný zuby, tak ho prodáš za stejnou cenu, jako jsi ho koupil (Fiata se nezbavíš, protože ho nikdo nechce). Na Passatech odchází zejména turba a to poměrně brzy, navíc většina TDI na našem trhu jsou firemní auta s kvantama kilometrů (většinou podvodně stočenýma). Přední náprava trpí na našich tankodromech, které máme místo siulnic, u každého auta. Rozdíl je ale v ceně dílu, protože Marea má ještě těžká kovaná ocelová ramena, jedno za 2.000 Kč včetně uložení a k tomu cca 300 za silentbloky stabiláku a oscilačky (krát dvě strany, takže cca 5.000 Kč). Na Passata je to už podstatně horší, sada předních ramen stojí cca 12.500 Kč a k tomu ještě další dva litry za uložení stabiláku. Tento nepoměr ceny ND ale platí prakticky u všeho. Pozor, značkový servis účtuje za výměnu ramen i s prací u Passatů kolem 28.000 Kč. U Marey JTD máš ještě jednu možnost - pětiválec 2.4 JTD/130 koní. Ten má absolutně klidný běh, je tichý, má velkou sílu a kombinaval se s poměrně solidní výbavou. Není jich u nás moc. V případě zájmu o mareu doporučuju rozhodně dovézt z Itálie.
neregistrovaný "kejml"
9. 9. 2005 09:48
Re: Fiat Marea vs. VW Passat vs. Opel Vectra
S Passatem ani s Vectrou nemám zkušenosti, ale k Makrele asi toto:

1. Před koupí i to nech prohlídnout v servisu, nejlépe značkovém, který má Examiner. Pořídíš to za 500 bokem nebo do 2.000 s účtem.

2. U JTD se dá jednoduše z ŘJ zjitit stav km, zatím to vypadá, že to nikdo nedokáže přepsat

3. 2.4 JTD je 5válec, tomu zvuku se nic nevyrovná. Žere to ale 7-9 litrů podle nohy, já jezdím se 156 za 9 ;)

4. Marea nezrezne (pokud není svařená ze 3 kusů), má levné i originální díly

5. Projdi si stránky Marea klubu - viz níže

Jestli chceš auto, který pořídíš za málo a za málo je údržba, rozhodně ber Mareu. Ale bacha na *!
neregistrovaný "TURBO1"
8. 9. 2005 17:52
Passat
Otec kupil nedavno(asi 4 mesiace) Passata Combi 1,9TDI(110 k)

najazdenych cca 140 000 km,takmer plna vybava,digitalna klima bezova koža atd.okrem hmloviek a xenonov.

Auto je v perfektnom stave.predna naprava je multilink no a zevraj teda je poruchova ale ked si pozries odkaz,ktory dole prikladam,zistis ze majitel toho auta z napravou ziadny problem nemal.

Motor je zvlastny ulozenim(priečne).

Na to ze je to len osem ventil ma velmi sluzny zatah,hluk motora...no je to traktor >:D ....ale za tyzden som si na to zvykol a hluk vobec neotravuje.Prevodovka je presna ma vsak len 5 rychlosti,co sa prejavuje na dialnici(nalozenych 400 kg 140 km/h spotreba 6-8l)ale zas to nieje vela ale toci dost vysoko. :-)

Podvozok ma vie dost * pretoze je dost makky a nizko co je v meste nevyhoda.avsak ani nie pri parkovani na obrubnikoch ale pocas jazdy :!: 80 km cez mesto jama a zrazu neprijemny zvuk skrciaceho plastu.disky su 17 palcove original na passat.velmi pekne :-) jednoducho sa k nemu hodia.

Interier je komfortny a ani po rokoch nevydavaju plasty ziadne zvuky.

Sedadla neunavia ani po dlhej jazde (300 km) vdaka moznosti nastavenia bedrovej casti,ak planujes prevazat spinavsie veci na sedadlach zameral by som sa na modely s ciernou kozou alebo latkou,aj ked bleda koža vyzera lepsie.

Seriovy central bol doplneny o alarm s pagerom MAGICAR 9000B.

Pred dvoma tyzdnami vsak zacalo pri zamykani zapinat iba alarm pri com auto zostalo odomknute.cize ho bolo treba najprv klucom zamknut...potom sa ale system spamatal.

to je asi tak vsetko ak ma nieco este napadne tak sa ozvem
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TURBO1"
8. 9. 2005 17:54
Bez nadpisu
a este ten odkaz

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TURBO1"
8. 9. 2005 17:55
Bez nadpisu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 08:08
Bez nadpisu
to magic:

cet sem tvoje prizpevky v jinejch diskuzich a vim, ze do dovozu z Italie a do Fiatu celkem vidis, tak dych mel par dotazu.

- jak je to se spotrebou 1,9JTD 105(110) a 2,4JTD130 ? Netusis, jak je to s pojistenim, nevim kolik presne je objem a kde je presne hranice u pojistoven. 1,9 je jasna kategorie 1,8-2,5ccm, ale 2,4 nevim

- vsude se pise, ze sou to spolehlivy auta, tak proc sou tak relativne levny ?

- pripadne mi to auto docela maly, podvozek je z Bravy a to je auto o tridu niz. Jakej je tvuj nazor na vnitrni prostor a kufr v porovnani treba s Astrou, Vectrou a Octavkou ?

- trochu se bojim dovozu z Italie, mam utvkelou predstavu, ze italove jezdej jako prasata a to auto bude po 100k zhuntovany.

- nikde nikdo nepise o vecech jako antikorozni ochrana, zivotnost tlumicu, ramen, kotoucu, ......

- ze se ho nezbavim ... nechci auto na rok, pocitam tak 4-5 let a pak se uvidi. Najedu tak 15-20 rocne a momentalne mame s pritelkou dve auta a to znamena 2xpojisteni, 2x gumy, 2x vsechno a jedno stejne furt stoji v garazi.

dik
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
9. 9. 2005 09:23
Bez nadpisu
Nazdar!

Mareu vlastnim necely pul rok, takze se s tebou muzu o par informaci podelit. Mam sice 1.6 benzin, ale to je jedno.

Takze, moje marea ma najeto 110 tkm, se serviskou. A ted me ceka par oprav, samozrejme rozvody(ty uz mam udelane), pak urcite kotouce a taky zadni naprava trosku boucha(Fiaty jsou vseobecne nachylne na podvozek, ale to uz tady nekdo psal). To je investice do 20000, mozna je to dost, ale vzhledem k cene, za jakou jsem to auto koupil, je to porad v pohode. Kdyz kupujes ojetinu, tak s tim musis pocitat.

Vnitrni prostor je solidni, urcite vetsi, nez v oktavce. Mam 185 cm a v pohode se posadim za sebe... Kufr perfektni, vychytavka je ta sklopna hrana.

Pokud hledas podrobne informace o Mareach, tak se mrkni na [odkaz] tam najdes podrobnosti o techto autech a taky technicke forum.

K tomu JTD. Tenhle motor je vseobecne povazovan za jeden z nejlepsich dieselu, tam problem neni, jen je treba overit si skutecny stav km. U JTD by to meli umet zjistit napojenim ridici jednotky...

Diesely v dobrem stavu se pry daji sehnat v Holandsku..

A proc jsou Marey tak levne? Protoze lidi porad posuzujou Fiaty podle vraku, ktere se k nam navezly po revoluci. Ale ja tvrdim, ze kdo mel jednou italske auto, tak nechce jinak.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2005 09:51
Re: Re:
Ale ja tvrdim, ze kdo mel jednou italske auto, tak nechce jinak.

heh, tak to asi nie.

co sa tyka marea, tak moj znamy ju mal, hra v taliansku volejbal, mal ju ako spozorske auto. furt sa mu to sypalo, bol rad ze ju mohol po roku vratit. (upozornujem ze ju dostal ako funglovku)

teraz kupil superblba a je spokojny.

je mi jasne ze z jedneho auta nemozem urobit zaver, iba hovorim holu skutocnost.

otec mal alfu 166, funglovku. mal s tym kopec problemov, co uzavrel mitsi, alebo magic (nepamatam si) tym, ze to bolo urcite havarovane auto, takze k tomu no comment. ano vsetko je mozne, ale pravdepodobnost bliziaca sa k nule. na tom aute nefungoval palubny display ked bolo pod nulou, software automatu bol nekoordinovany s nastavenim motora, odchadzali tam cidla, casto sa vypalovali ziarovky, premiovy system bose hral ako zakladne radio v oktavii, spotrebu to malo 17 v meste, servo sa ***o asi 3x... ano, magic asi povie, ze to auto dokazalo zatocit. to je fasa. ale inak bolo cele na***, auto za 1.45mil Sk.

kolega ma fiata stilo, kupoval ojazdene. uz som o tom pisal, celkom fasa auto, kupil to za fasa peniaze. sam som mu radil aby to kupil a aby sa vykaslal na oktaviu.

stale pipa ze to ma airbag fault a neviem co este. pri vymene oleja z motora vytieklo asi polovicne mnozstvo oleja ake by tam malo byt. kontrolka oleja pritom funguje, ale v aute sa nic neozvalo. mna nezaujima ze je to bosh, ked je to smejd, nemaju to tam davat. teraz pri 70.000km mu odislo vodne cerpadlo. auto kupoval od kamarata (1.majitel), takze ziaden stoceny vrak...

takze horeuvedeny citat urcite neplati.

tymto celym nechcem povedat, ze fiat/alfa je uplny *, je to v spolahlivosti taky priemer europskeho auta.

len som to tu potreboval zopakovat, lebo magic ich casto popisuje ako mimoriadne skvele auta :-) tak nech je aj druha strana.
neregistrovaný "chemic_ali"
9. 9. 2005 10:16
Bez nadpisu
Podobný problém jsem před časem řešil. Po dlouhém rozvažování, ptaní se majitelů, čtení recenzí, TÜV reportu a svezení se u mě jasně vyhrálo zde dosu nejmenované auto. Citroen Xantia II break.

Zaměřil bych se na modely od poloviny 1998, po faceliftu, nejlépe ale 1999 a víš, kvůli motorům 2.0 HDI, kdo na ně nedosáhne starší 2,1 td jsou také supr.

Tady nějaké fakta proč

1) spolehlivost - statisticky podle TÜV dlouhodobě nejspolehlivější francouz

2) Motor - 2.0 HDI 80 kw mi subjektivně přijde tišší než TDI a má, podle mě lepší průběh.

2.0 HDI 80 KW/ 4000 rpm, 250 Nm/ 1750 rpm

1.9 TDI 81 KW/ 4500 rpm, 235 Nm/ 1900 rpm

3)výbava - v základu 4 x airbag, abs, klima, dálkový centrál, el. okna atd.

4)ze všech má největší rozvor a tedy místo pro posádku

5) kufr- myslím že je větší než u passatu

6) podvozek - to je báseň, mám verzi hydractive II, tzn. že se tvrdost podvozku přizpůsobuje mé jízdě, na rovince pohodlíčko, v zatáčkách pěkně přitvrďuje :D

7) CENA - lidi se bojí hydrauliky a tak jsou dost pod cenou. Paradoxně je u tohoto modelu hydraulika naprosto a téměř bez poruchy. A podle cen, by mě výměno tlumičů u srovnatelného auta vyšla dráž.

Jinak itala bych se taky nebál, ty jsou taky dot pod cenou. Marea je přitom docela spolehlivá , benzínový motory si myslím mají daleko lepší než němci a JTD je technicky také na výši. Lidi v týhle zemi jsou ale dost pomatení, takže pokud chceš být in, připlať si 100 tisíc v podstatě za nic a dražší servis a kup si octavii nebo passata. :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 10:54
Re:
to Andy_Kaufman: tuhle stranku sem precetl celou a to vcetne auditorii, ale dekuju za tvoje postrehy

to Kejml: urcite necham projet diagnostikou. Je neco, co na ni normalne neni a na co bych se mel zamerit? Napr. zadni naprava, na ktere udejne nejde serizovat geometrie a pokud je auto bouchle na zadek, tak se nerovnomerne a moc sjizdej gumy ?

to matuS: dekuji i za negativni reakce, tim, ze koupim ojetinu, ale jeste ne uplne K.O., se mi snad podari nekoupit auto s deckejma nemocema. Ty snad za me vyresil prvni majitel v ramci zaruky.

to chemic_ali: i Xantie byla ve vyberu, ale opravdu, ale opravdu se bojim hydropneumatiky. Navic mi trochu vadi, ze je to koncepcne zastaraly auto, hranaty a na pohled nemoderni. Vim, ze se delaly jeste v roce 2000, ale vypada jako Regata z 80-tejch let. Technickou stranku nerozporuju, ale to auto chci mit este za 5 let.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
9. 9. 2005 10:58
Bez nadpisu
Matus:

Netvrdim, ze italske auta jsou bez problemu! Vzdycky se najdou poruchove kusy, mozna, ze u talianu casteji, ale mozna je to taky tim, ze ti hrdi majitele oktavek a prasatu o tom moc nemluvi, protoze VW, to je prece stelesneni nemecke preciznosti, tam se nic kazit nemuze, kdyz to stalo takove prachy.. Mne je proti srsti preplatit za ojeteho nem*** bez duse, ktery se sype uplne stejne jak ten Fiat.. a to mi nikdo nevymluvi, jelikoz muj hodne dobry znamy dela vedouciho autorizovaneho servisu Skodovek a prace maji vic, nez je zdravo, on sam mi vyvracel ty historky o nemecke kvalite, kdyz jsem uvazoval o ojete oktavce.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "chemic_ali"
9. 9. 2005 11:03
Bez nadpisu
právě proto že chci jezdit ještě min za pět let jsem si koupil xantiu. Potřebuju mít auto na ježdění ne, na parádu. Jinak se mi v záplavě všech těch kulatejch fast-food aut xantia kombi líbí.

Jinak bych šel do marejky 2,4 jtd, což jem měl původně v plánu když mi žena zakázala alfu. - rodinné důvody :'-(
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2005 11:26
Re: Re:
Napr. zadni naprava, na ktere udejne nejde serizovat

myslim ze na vacsine aut nejde nastavit geometria na zadnej naprave.
neregistrovaný "R.Barrichello"
9. 9. 2005 14:39
Re: Re:
Ale jde, jde, to bys ses divil....
neregistrovaný "Pavel_KR5"
9. 9. 2005 12:26
ad kombi Marea-Passat-Vectra
Predem mala oprava (jinak vsevedouciho :-) ) magica: Vectra ma fiatacky diesely az od posledni rady, tj. od roku cca 2004, a to 1.9CDTi/110kW. Předchozí generace Vectry měla 2.2DTi/92kW a možná taky 2.0DTi/74kW, což nevím čí jsou motory, ale italské rozhodně ne. Ten 2.2 dokonce nabízeli i do současné verze (vedle 1.9CDTi).

Ojeta Marea ma na to ze je z Italie nezvykle dobre hodnoceni spolehlivosti a pomeru uzitna hodnota/cena. V katalogu ojetin "Autohit - Ojete automobili 2002" dostala znamku 2 (ze stupnice 1-6), zatimco Passat dostal tamtez za 3 a Vectra za 4. Jde pritom o nemecky zdroj (byt u nas vysel pod Autohitem) takze to svedci o mnohem.

Ja jsem koupil jetou (a dokonce bouranou/opravenou) Mareu WE 2.4 JTD pred 3 roky a jsem docela spokojen. Ulozeni tezkeho motoru taliani zvladli velmi dobre (na rozdil napr. od Fordu Focus 1.8TDci, ale i AR156 2.4JTD). Marea WE s timto motorem ma vyrazne lepsi jizdni vlastnosti nez s lehkou benzinovou motorizaci (zkousel jsem 1.6 a ta se dost houpala). Nevim jak je to u 1.9 JTD.

Spotrebu mam okolo sedmi (vetsinou lehce pres), u 1,9 bych cekal o litr nizsi. Pri prevazne dalnicnim provozu a vyssich rychlostech bude rozdil jeste mensi (naopak ve meste trochu vetsi).

U ojetiny je asi obecne dobre kupovat motor s vykonovou a objemovou rezervou (takze bych radil 2.4), ale soucasny narust cen nafty ...

Dalsi klady 2.4JTD jsou krasny zvuk a lepsi "pruchodnost na snehu" (tezky motor na predni naprave ...). To jest, ze se rozjedes na snehu/ledu do o par stupnu vetsiho kopce nez s lehcim motorem.

Naprosta vychytavka Marey WE je sklopny zadni naraznik. Nejenze to umoznuje lepsi nakladani tezkych nebo prevoz dlouhych veci, ale skvele se na tom sedi pri prezouvani do preskacu, koleckovych brusli apod. Sedis na ciste ploše (!!!) a ne jako u jiných kombiků, ktery maji pevny zadni naraznik s rovnou nakladaci hranou. Když na to sednu já, tak se to pěkně zhoupne, což děti milují a je jim jasné, že máme nejlepší auto na světě (protože je s houpačkou :-) )

Moc se mi taky libilo a libi ovladani radia atd. na volantu, ale to asi dnes maji vicemene vsechny auta.

Prostor uvnitr je docela dobry, byt par centaku navic (podelne) bych bral. Odhaduji, ze pro kolena je vzadu o cca 5 cm vic mista nez u Octavie I. Prostor nad hlavou skvely. Kufr dobry, doporucuji doistalovat lehkou sit, oddelujici prostor pro zavazadla a cestujici.

Co se tyce antikorozni ochrany, tak ta je v pohode. Pozink velke části karoserie mělu už i Tempra.

"Trochu" mi to obcas zakouri, ale to je spis nekvalitniim chiptuningem nez motorem. Taky me 1x za rok nastvou brzdy (typicky pri ceste k mori), ktere pri plne nalozenem aute jdou prilis brzy na ABS (i na suche silnici). Premyslim o vymene disku/desticek za magicem doporucovan OPC (OPC, ? :-). Stejne uz jsou predni disky sjete, takze na jare mne to čeká (btw, najeto mam zhruba 80.000 km). Ale taky za to blby brzdeni v lete mozna muzou pneu Kumho.

Koupil jsem ji 1.5 roku starou s najetymi 20.000 km, ve vybave ELX, tj. s 4 airbagy, klimoskou, mlhovkami ... Byla to dovezena lehka bouracka ze Svycarska, opravena (hajdalacky) v Budejkach. Stala mne 310.000 Kc, pri kontrolach/lustracich a naslednych dodelavkach jsem do toho vrazil jeste cca 40 kilo. Takze sakumprask 350 tKc. Cena nove okolo 700 tKc. Predtim jsem to auto v onom bazaru sledoval pres www.annonce.cz cca 1-2 mesice, jak u nej klesa cena z 380.000 Kc ... :-)

Jsem s Mareou celkem spokojeny. Rozhodne vyrazne vic nez s predchozi Temprou 1.9TD, s kterou jsem byl v servisu dost casto a rocne jsem do ni narval 20-30 tKc.

Pokud mas zajem o moje rozsahle "tabulky pro kontrolu ojetiny", tak sem šoupni tvoji mailovou adresu. Bazáristy z Budějek málej omývali, když jsem je na sklonku dne opouštěl (napřed vlastní kontrola 2-3 hod, pak zkušební jízda, značkový servis, lustrace), vyjmenoval jim řadu objevených závad a chtěl slevit s cenou. Kdyby to nebyl ojetý Fiat, který za 300 kilo v Tschechische Bundesrepublik :-) těžkou prodají, tak by mě poslali do prd... Dost možná se zalomenou klikovou hřídelí v zádech :shock:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sapphire"
9. 9. 2005 13:03
Bez nadpisu
to Pavel_KR5:

tak tomuhle rikam odpoved :-)) Dekuju moc, moji adresu mas v mym profilu, jinak redman@volny.cz

asi bych chtel jit spis do 1,9JTD 110, tzn. Euro3 motoru

je nejakej rozdil mezi 1,9JTD 105 a 1,9JTD 110 ? objem stejnej, vykon o 5 koni jinde, ale jinak ???

ten 5-ti valec me sice laka, ale litr na spotrebe je dost a ja se znam, jak jezdim. I u 1,9 budu rad, pokud se dostanu k 7-mi litrum. Budu s tim dost hopsat po meste a na dalnici se Marea moc nepodiva
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pavel_KR5"
9. 9. 2005 17:26
Re: Re:
to magic: jo diky za upresneni, ja to furt pletu. No, ještě mám do jara čas, abych se to naučil :-). BTW, znamena přechod na OMP vymenu vseho? To jest predni i zadni kotouce a vsechny desticky? Normalni desticky by s tim nefachcily tak dobre?

to kejml: máš doma inteligentni krasavici (a budeš mít 2 až koupíš AR) že posílám milostivé paní uctivý pozdrav :-)

to saphire: tabulky máš v mailu, tak to pořádně projdi a uprav si podle sebe - je to náročný, ale pro bazaristu nebo předchozího majitele to bude horší :-)

1.9JTD/81kW má VTG turbo, což btw u ojetiny není zas tak žádoucí. Znáš to - čím jednodušší, tím lepší. Slabší 1.9 a 2.4/96kW mají turba bez VTG, pokud se nepletu.

Ale jo, pokud jezdiš převážně po městě, tak je ta 1.9JTD rozumnější - tabulková spotřeba pro městský provoz je u 2.4JTD o cca 2 litry větší než u 1.9JTD ... pokud ale jezdiš rád pod plynem, tak zase ten litřík až dva navíc za to stojí - 2.4JTD ti poskytne skvělé zážitky. Srovnatelné potěšení - např. pravidelné návštěvy erotických saloonů - stojí rozhodně víc ;-)
neregistrovaný "kejml"
9. 9. 2005 20:57
Re: Re:
Pavel_KR5: Mám doma 1x 4 měsíčního krasavce + 1x 5 letou krasavici +1x trošku starší krasavici :)

U 156SW ten kufr není nic moc, údajně prý ještě menší než u sedanu (!). Kočárek se tam ale vejde a basa piva pro tatínka taky :)

Marea 2.4 JTD nemá VTG, ale AR 156 2.4 100kW má. Je to jediný rozdíl.
neregistrovaný "kejml"
9. 9. 2005 13:34
Bez nadpisu
sapphire: podle roku výroby se dá z Examineru vyčíst třeba kolikrát byly otevřeny dveře řidiče, nebo kolikrát a jak dlouho byl motor v omezovači. Je tam vidět, jestli nebyly venku pytle, atd. Doporučuju před nákupem zajít do servisu a nejdřív i pokecat. Já toho moc nevím, páč jenom Alfou jezdím, nejsem mechaik, jsem úředník :)

chemic_ali: žena mi zakázala MareuW a vyžádala si Alfu 156 SW :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "magic1"
9. 9. 2005 13:56
Bez nadpisu
Ty brzdy jsou OMP... :-) Jinak mě nevycházela na spotřebě 2.4 oproti 1.9 níijak výrazně rozdílná, protože jsem ji míň vytáčel (je silnější už na 2000/min celkem znatelně). 1.9 říkala něco o 6,7 l a 2.4 o 7,3 l/100km. Jinak k tý zadní nápravě - nejčastěji ložiska ramen, stojí do dvojky. Na 2.4 budou asi nejslabší ty brzdy (když se to naloží), ale Opel je na brzdy ještě několikanásobně větší "kabrňák" (Oply jsou etalon nebrzdivosti). Jinak k tomu co píše Matus těžko nějak polemizovat, sám vlastním už asi 15. auto od Fiatu (pravda, dávám přednost skupině Alfa/Lancia) a z nich 1 auto bylo totální *, protože se ukázalo (bohužel časem), že to byl poslepovanej vrak (AR 75 2.0 dvoukarburátor) a s jedním začaly vleklý problémy po tom, co bylo v cca 260.000 km ukradeno a poté nalezeno jako zdemolovanej vrak (to dokonce jednou nedojelo!). Jinak fakt nevím, kde ty problémy lidi berou, ale netvrdím, že lžou. Mám tu spoustu faktur za auta od VW a za nejprůserovější současnou značku já osobně považuji Audi, za nejspolehlivější Mazdu (ale Fiat řadím tak na 3. místo a jako prvního Evropana). Na Fiaty jsou tu faktury za žárovky, filtry, olej a další běžnou spotřebku (ani tlumiče se u žádnýhop neměnily), na jedno Punto kdysi 9.000 za prdlej rozvoďák, přitom s tím jezdí ty největší "prasáci" . S VW/Škoda/Audi jezdí samí "hodní" lidé a sere se to jak na zakázku. Ale jsem zaujatej, takže to neber tak vážně. Vycházej vždycky ze stavu konkrétního auta - to, že něco bylo "držák" jako nový neznamená nic, je-li to po nějakým praseti 2x braný přes boudu. U ojetiny je nejdůležitější kdo to měl před tebou, jakej to mělo servis atd. Vždycky je lepší dobrá Vectra než špatná Marea.
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2005 15:01
Passata snad nemůžete porovnávat
s Italským kýčem a s zástupcem nejhorší Německý automobilky :-(

To je neporovnatelný!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "ICASK"
19. 9. 2005 13:27
Re: Passata snad nemůžete porovnávat
Vlastnim WW Polo Klasik a má najazdených 60 000 km. Je po výmene vodného čerpadla 2X a ktomu sem tam niečo malé. Svokrovci mali Passatý jeden Variant 2,3 samý problém s elektrikou, a 1,8 T automat tento aspoň menej haproval. 1,8 bol dovezený z nemecka, kde bol vyrobený na zákazku pre nejakého papaláša a možno to bola príčina jeho "spolahlivosti". Niekolko krát zahaprovalo centrálne a otváranie okien chyba sa nikdy nenašla. 2,3 fungláč v luksusnej výbave bol samý problém. Pravydelne mu odchádzala baterka "vraj vnútorný skrat" to na 2 kusoch. No a servis navštevovalo skoro každý mesiac. Stále kôli elektrike a elektronike. Po týchto skúsenostiach WW nikdy viac to skôr francúza alebo taliana. Apropó TDi od WW sú náchilné na turbo a vstrekovacie jednotky.
11. 9. 2005 15:27
Bez nadpisu
Opět se ozval S.trašný O.bstarožní B.lbec
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2005 18:52
Bez nadpisu
To wolff:Kašli na to.Prostě se zase někdo nechal ovládnout masáží firmy VW jako nejlepšího vozu s kouřícím Zetorem TDI v čele,to chce klid ;-)

Prostě jsou i tací,pro které je VW modla a nikdy tomu nebude jinak.

Ono totiž Opel,VW,Fiat,Škoda... jsou plně rovnocenné značky,ale mnoho lidí to stále nechápe a nepochopí.

Zde píšíci GTI je jiná sorta,toho celkem i uznávám,pač se u jeho příspěvku člověk většinou pobaví,ale jsou tady bohužel i rádoby fanatici VW,kteří myslí,že nic lepšího není.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 20:45
Bez nadpisu
FIAT>VW. 8)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 20:47
Re: Re:
SOB má pravdu,Passata nemôžeme porovnávať lebo ani na MAREU ani na VECTRU nemá. :)
Avatar - petrumr
11. 9. 2005 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 9. 2005 21:27
Jsem rád, že tu jsou takový odborníci (vlk, raf..)
Užijte si ty svoje fiaty a oply! Přeju vám je !!!!!!!!! >:D >:D >:D

Jo a já žádnýho VW nemám, ale stačí se kouknout na prodejnost jednotlivých značek (ale to asi stejně nepochopíte)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Peto Fiat"
11. 9. 2005 21:49
Re: Jsem rád, že tu jsou takový odborníci (vlk, raf..)
Tu nejde o predajnosť.Predajnosť je ovplyvnená podvedomím národa že fiat je * a ženemci sú kvalitný a vydržia aj atómový výbuch.A nová Croma,je dosť veľký konkurent pre passata.
Avatar - petrumr
12. 9. 2005 20:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ricz73
11. 9. 2005 21:49
Zkušenost
Ahoj,

tak to tady sleduju a rozhodl jsem se taky přispět. Měl jsem aut poměrně dost, abych mohl porovnávat.

1. auto - fiat 850 r.v. 69 - najeto xy, po GO všeho, 4 roky jsem s ním jezdil bez nejmenších problémů.

2. auto - Opel Kadett 2,0 gsi - kupoval jsem si ho ve 20, o autech jsem toho ještě moc nevěděl... teprve dneska vím, že to bylo svařený a slepený z buhví kolika aut, v servisu jsem byl tak 1x za 2 měsíce, jsem rád, že jsem se v tom nezabil

3. auto - Ford Ka (měla moje máma) - během 30 tkm a 3 let bez sebemenšího problému

4. auto - Fiat Marea Weekend (1,6 SX) - bez nejmenšího problému, slabě pískající palivové čerpadlo vyměnili v rámci záruky. Za 3 roky jsem najezdil něco málo přes 100 tkm, jezdil jsem pouze na pravidelné prohlídky, doléval benzín a ostřikovače. Se servisem u Dojáčka ve Vršovicích jsem byl spokojenej, ti kluci mě tam znali, rozuměli tomu a práce nebyla tak drahá (1998-2001). Když skončil leasing, nechal jsem jí v AAA za 180 za za 3 dny byla pryč za 246. U Marey bych vyzdvihnul hlavně ten vnitřní prostor - ve srovnání s Volvem (viz níže) byl skutečně královskej.

5. auto - Volvo V40 1.8 - hroznej krám, asi 3x se během 60 tkm měnily přední kotouče, furt se kroutily. K tomu odešly zadní kotouče, neseděl mi hlučnej a málo táhnoucí motor. Servis drahej a nepříjemnej - každá závada vyžadovala 2 návštěvy - 1. prohlídnutí a po objednání dílu druhý příjezd a oprava.

6. Fabia 1.9 TDI - hrůza a běs, furt tam něco odcházelo (centrál, topení zrcátek, ložiska 2x, atd atd.). Jenom motor byl celou dobu OK.

7. auto - Renault Espace IV 3,0 dci - úžasný letadlo, miloval jsem ho. I tu výměnu motoru po 30 tkm jsem mu odpustil (viz moje příspěvky). Byl to jeden z prvních kusů, tak občas někde něco klepalo, jinak OK.

Teď mám Lagunu Grandtour r.v. 2002 a Trafic 2004. Obojí jezdí bez sebemenších problémů.

Trošku jsem se rozkecal, tak to shrnu: z nabízených 3 aut bych bral Mareu, oply jsou u mě v nemilosti nafurt a VW bych si nekoupil už kvůli tomu názvu :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jura II"
12. 9. 2005 22:57
jtd
Vem si Mareu v provedeni 2.4 jtd. Ta 1.9jtd 105 je slaba. spotreba je skoro stejna. (s VTG bych necekal nejak vyraznejsi posun) Mam 2.4 v kappe a nema to chybu. A to je jeste stara 100kw. (a uprava mapy na cca 150k)Spotreba v rozdilu na max 1l. (vetsi hmotnost, vetsi celni plocha). Mam tady najeto cca 65000km za dva roky - motor bez sebemensiho problemu. Jen menim VSECHNY filtry a olej po cca 18 00km. 5w-40.Casto to nesetrim a po D5 si obcas uzivam. Jako auto byla kupovana po havarce pres strechu, mel jsem docela strach, ale nikde jinde tenkrate nebyla a nebo byla td 125 a to nejelo. Jinak Mareu jsem dal tatovi, je moc spokojeny, ale pro me nuda. Obcas si ji vemu, kdyz vezu kola nebo psa na vylet pripadne provetrat lopatky na turbine. Subj. se mi zda, ze jtd je citlivejsi na kvalitu paliva, vybiram si, neresim rozdil ceny do cca 1kc. O co je drazsi, o to min bere. Tot zatim vse.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kejml"
13. 9. 2005 10:05
Re: jtd
jura II: od koho máš chip? jsi spokojen? kolik to stálo? Díky :)
neregistrovaný "jura II"
13. 9. 2005 18:04
chip
Delal to Bit power, ukecal jsem ho pred rokem a pul na cca 12000, ale bylo to druhe auto. Varianta ne plna, dela bezne cca 170k a 410Nm. To jsem nechtel, byt to jelo jako raketa. Mam rad svoje poloosy a nechci si zbytecne pridelavat praci. Obcas se neudrzim. Emise na STK 0.11, pro ty, co maji predstavu a tupe nepapouskujou. Spotreba asi o cca 0.5l dolu pri ponekud vyssim prumeru, +-. Negativum je, ze se mi objevila lehka dira v plynu v cca 3000 ot. (na petku, v zaberu kolem 160, lechtam plyn). To je takovy prvni omezovac. moc me to netrapi, staci pridat. Mozna to nema plna varianta.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pavel_KR5"
14. 9. 2005 13:22
Re: chip
to jura II: co kouřivost před a po tuningu?
Avatar - petrumr
15. 9. 2005 20:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "jura II"
15. 9. 2005 20:29
kourivost
Nejak to nesleduji, odhad je +- stejny. Opakuji, na emisich pri STK byla hodnota 0.11 !!! Povolena je asi 1.5. Co chces vic. Kdyz koupis poradnou naftu, neni problem. A stalo mi to za ty penize. Asi necham udelat i tu tatovo mareu jtd 105.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kejml"
16. 9. 2005 11:52
Re: kourivost
jura II. Alfa lub bude dělat chipovací akci, čim víc aut, tim lepší cena. [odkaz]
neregistrovaný "Peto Fiat"
19. 9. 2005 19:41
Bez nadpisu
Ach,tá nmecká kvalita.Made in Germany.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "hodas"
20. 9. 2005 12:38
Re: Dotaz na Mareu
Přítelkyně hodlá prodat svůj Fiat Bravo, a přemýšlí o něčem větším. Jelikož je s autem maximálně spokojena, padl zrak na auto od stejné firmy a to na Mareu Weekend. A protože nejsem velký znalec aut, je na tomto modelu něco zásadního, na co si dát pozor? Je to dobrá volba? Nějaké problémové typy motorů atd. Přestože má teď diesel, přemýšlí teď spíše o benzínu (což s ročním nájezdem 12 - 13 000 schvaluji).

Díky za radu (y) :-)
neregistrovaný "kejml"
20. 9. 2005 14:09
Re: Dotaz na Mareu
pro začátek tohle: [odkaz]
neregistrovaný "magic1"
20. 9. 2005 22:01
Bez nadpisu
Jak jsem tam psal. Zcela klasická a obehraná písnička: v I se koupí odlítaný auto za 500 Euro, přiveze se do D, tam se nechá vystavit čistopis Německýho TP a auto se za 2.900 Euro prodá na www.mobile.de. Ti čestnější tam rovnou napíšou "Italienimport", protože hodně Němců už s tím má zkušenost (v pozitivním smyslu slova). Prostě tyhle překupníčci zjistili, že v I jsou lacinější a lepší auta než v D a tak na tom vydělkávají. Občas nějakej ten kiláček stočí (podle toho, na kolik auto vypadá). Já se jim nedivím, za 3500 Euro koupím v I moc pěknou 156 1.8 TwinSpark s cca 150-200.000 km, za tu samou cenu v Německu bude "motorschade", nebo "unfall" nebo něco podobnýho. Ale protože správnej Čech Italovi nevěří (vždyť jsou to cikáni, že?), tak raději koupí ten "unfall" z Německa a ještě má radost, jakej je borec a jak ušetřil. Dyť stačí jen dalších 5.000 Euro, a auto je skoro jak novej rohlík! Nedávno mi jeden člověk posílal fotky zbořený AR 147 za 6.000 Euro z Německa. Totální vrak, kastle rohlík o 2 cm kratší, auto na odpis. Přitom jsem za 9.000 Euro našel na Italským netu to samý auto, ale voňavý, jak nový a ještě v záruce. Tak vám všem přeju Gruss Gott und Guten Apetit!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "theo"
23. 9. 2005 10:02
kde koupit itala v dieselu?
to magic: na braváckým netu jsi psal, že se v Itálii dají koupit za dobrý peníze Fiaty a Alfy s benzínovejma motorama. Platí to i o JTD, že se v Itálii dají koupit nejvýhodněji nebo je v tomto případě lepší D,A, F nebo NL ?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kejml"
23. 9. 2005 15:28
Re: kde koupit itala v dieselu?
Holandani jsou povestni svou setrivosti, takze nevim...
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
23. 9. 2005 13:16
Bez nadpisu
hodas: více info o Marea najdes na marea.micansoft.com, je tam i technicke forum..

theo: nekde jsem cetl dobrou zkusenost cloveka, ktery kupoval mareu JTD v Holandsku, primo od majitele
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hodas"
23. 9. 2005 19:55
Bez nadpisu
Díky moc, jdu na to kouknout
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "staniceli"
26. 9. 2005 21:37
Bez nadpisu
mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny :arrow:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pavel počarovský"
30. 9. 2005 22:03
Bez nadpisu
Dobrý den

Našel jsem si auto na mobile-de ale po přečtení vašeho článku jsem na pochybách jestli do toho jít.

Mohl by jste mi poradit na co si dát pozor eventuelně kam se podívat.

Z pozdravem carymuk
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Peto Fiat"
1. 10. 2005 21:30
Re: Re:
a aKé AUTO.Žeby MAREU?
neregistrovaný "magic1"
3. 10. 2005 11:34
Re: Re:
Marea v benzinu 1.6 nebo 1.8 vychází od 2.000 Euro, JTD je podstatně dražší. Pokud budu brát výhradně ekonomické hledisko, nemyslím si, že by se JTD vyplatila. Ale jsou i jiná hlediska, takže záleží na gustu. JTD je vynikající tahoun, vlek s autem skoro nepozná. Mrkni třeba na www.autoscout24.it. ze závad jsou tam pouze drobnosti na elektronice Bosch (debimetr, lambda, atd), což je všem dnešním autům společný (jsou-li osazeny elektronikou Bosch, Siemens je na tom ještě hůř). Na cca 100.000 km (u JTD už kolem 70) je dobrý vyměnit přední ramena+oscilačky+gumy stabiláku (investice cca 5.000 kč).
neregistrovaný "Sator"
8. 10. 2005 19:16
Prima
Nový videoweb s testy auťáků na [odkaz] Dnes Masserati Quatroporte, H2 a Honda Civic osmé generace - testováno první auto dodané do střední Evropy! Stream v nejlepší kvalitě na českém internetu! Fotky, diskuze.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud