tak se v patek stanu stastnym majitelem alfy 145 1.9 jtd LIMITED EDITION .. jel jsem v tom a bomba ... podvozek bilstein, kola 16 .. gumy 215/40/16 .. parada :-)
Tam záleží na generaci. Byly celkem 3 a z hlediska kvality se moc nelišily krom motorů TD a 1.4 12v. Těm je lepší se vyhnout. Rozdíly byly právě v interiéru, kdy jednička hrála jak marťanská kapela, druhá generace byla srovnatelná se zbytkem světa a ta poslední byla dost solidně udělaná. Takže kdo je "zvukař" a záleží mu na tom, ať volí úplně poslední auta před nástupem Stila.
jj, mel jsem moznost porovnat kvalitu v brave 2001 a golf z toho sameho roku. :-) nebylo o cem mluvit! brava by to vyhrala.
Navic, kamarad si koupil bravu, protoze jezdil na sluzebky do rajchu s oktavkou a rikal, ze potom, co se svezl v brave, mu ta brava prisla 100x lepsi!!!! i plasty!
Bravo je obraný a levnější totéž, tzn. největší rozdíl je v odpružení, materiálech, výbavě a jednotlivých dimenzích motoru. Ale s Bravem JTD nemám zkušenosti. Podle mě z hlediska spolehlivosti to bude buď stejný nebo lehce ve prospěch Brava. Musel bych se podívat do materiálů, takže následující úvahu ber jen jako spekulaci, ale tipoval bych, že Bravo bude mít možná horší (byť stejně vypadající) turbo, možná bude ten motor i vobranej na materiálech, atd. - tzn. existuje možnost, že při nějakým výkonovým zvyšování se může projevit určitý rozdíl v dimenzování dílů. Říkám - nevím to, jen střílím od boku, protože třeba u benziňáků to tak dělají velmi často a na 2.4 JTD to tak i skutčně je. Dva motory vypadají stejně (Thema 16v Turbo a Delta 16v turbo) a přitom jsou vnitřnosti diametrálně odlišný (pohledem téměř neznatelné).
Jinak poslední generaci Bravy jsem měl na test ve verzi 1.2 benzin 16v a zpracování by Golf mohl slepě závidět.
Proti 145/146 1.9 JTD bych neměl nic, bývají tam problémy s debimetrama, šktrt. klapkama a antiskluzem. Proti 156 je ten podvozek citelně horší, ale není to žádná hrůza. Kupodivu na to, jak jednoduchá ta konstrukce je, se to nechová až tak strašně. Ve srovnání se zbytkem světa tý doby je to dobrý. 146 má vyšší užitnou hodnotu než sedan 156, je prostornější hlavně vzadu a i když má stejně velkej kufr, díky sklápění zadních sedadel je praktičtější.
kazdy na ni nadava, ale zadne konkretni reference nemam. Chtel jsem puvodne 156 2.4 jtd ale, 145 je ted pro me vhodnejsi, protoze s ni budu jezdit jen o vikendech. Myslis teda, ze pokud nebudu mit vyslovene smulu, nemela by me 145 zklamat i co do jizdnich vlastnosti?
Dám-li na jakýkoliv auto tlumiče, který budou nutit kolo odvalovat se po zemi a ne lítat vzduchem, budou ty problémy mnohem větší, protože 145/146 má kovaný ramena (na rozdíl od většiny se svařenýma ramínkama z jedničkových plechů).
Všechny Alfy nižších tříd mají v městských provozech problémy s nápravou - kuláky, čepy, ramena apod. A ani to nejsou žádní šetřílci benzinu.. Což neplatí o JTD - ten je vynikající. Jinak prý OK. Zdroj: servis Fiat a Alfa..
Nekdy po skonceni zimy bych chtel poridit nejaky slusny priblizovadlo, nevelky, ne uplne liny, ale s prijatelnou spotrebou. Mam par tipu, ale ted jak se jeste rozhlizim, tak jsem narazil na Alfu 145 (1.4 TS). Celkem nic o tom ale nevim, hlavne co se tyce spolehlivosti, spotreby, reziveni kastle a tak. Nektery se nabizeji az s podezrele nizkou cenou, neni v tom nejakej hacek? Co myslite?