Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
30. 11. 2005 15:57
neregistrovaný "rradik"
30. 11. 2005 22:06
neregistrovaný "TheWickerman"
13. 12. 2005 22:13
neregistrovaný "rradik"
13. 12. 2005 23:49
neregistrovaný "vpz"
14. 12. 2005 09:45
neregistrovaný "dali007"
14. 12. 2005 10:26
neregistrovaný "maverick220"
14. 12. 2005 10:48
neregistrovaný "blesk999"
15. 1. 2006 16:30
neregistrovaný "Pavel."
15. 1. 2006 20:07
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
15. 1. 2006 20:55
neregistrovaný "Pavel."
15. 1. 2006 20:13
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
15. 1. 2006 21:02
neregistrovaný "Pavel."
neregistrovaný "rradik"
30. 11. 2005 15:57
srovnání - Octavia I. a Focus I.
Beru založení tohoto tématu také jako malou sociologickou sondu o tom, jací uživatelé sem píší příspěvky - zda takoví, kteří nemají ani šajn o autech a když je vyjadřují k Bavoráku tak ho maximalně obhlíželi u supermarketu, nekriticky zarytí škodovkáři či anti-škodovkáři nebo tací kteří opravdu mají co říct. Ale k věci ..

po třech letech ježdění v Octavii 1.9 TDI L&K Combi mám nyní v rukou Ford Focus Combi 1.6 16v, obě auta jejich první generace. Za měsíc už mám spoustu postřehů, které zde ve zkratce vypíšu a budu rád když i vy přispějete svou troškou k tématu.

Octavia - těžší, těžkopádnější jízdní vlastnost - řekl bych o třídu( ale diesel na předku) ale zaroveň robustnější v interieru i když designově je muj favorit Ford tak hodnotněji zpracovana.Variabilnější sedadla.Nema takovou odezvu v řízení,není tak zbavná jako Ford.Motor hlučnější, ale v rozumných otáčkách do 2500 ma celkem pekny kompaktní zvuk.Dobry krouticí moment a spotřeba.Když zabouchnete dveře nebo kufr, má to takový hutnější, poctivý zvuk.Kratke resume - myslim že Octavia vyhovuje starsim lidem tim že nejen pusobi ale je oproti Fordu takova robustnejsi solidni a vyrovnana.

Ford - motor je kultivovany,zabavny,překvapivě pružný na šestnáctiventil, dobrá spotřeba. Podvozek špičkový,odezva na řízení perfektní podvozek drží krásně stopu.po této stránce daleko lepší než škodovka.Horší zpracování (trochu drnčí asi na dvou místech palubka) a plasty nejsou zdaleka tak fajnove jako v Octavii.Dveře a víko kufru mají takový plechový,mělký zvuk proti Octavii. Zaroven ale nemuze byt Fovus o tolik "papirovější" protože narazove testy má o něco lepší. Ale akusticky mě to zklamalo. sedadla jsou fajn ale nemaji takove fajn vychytane serizovani poloh. zeptna zrcatka větší,lepší.Přijde mi více jako auto pro mladší řidiče kteří hledají více požitku za volantem.

Jde mi o pár seriózních názorů od lidí, kteří v těchto dvou autech alespon seděli jako spolujezdci

Diky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TheWickerman"
30. 11. 2005 22:06
Bez nadpisu
Skusim sa podelit o moje postrehy spoza volantu aj s pozicie spolujazdca. V rodine sme mali Octaviu Combi 1,9 TDI 110ps SLX, ktoru vsak prednedavnom stryko predal a kupil si Ford Galaxy 1,9TDI 150ps, a mame Ford Focus ST170 Combi, ktori ma krstny.

Octavia - najviac ma na tomto aute uputali asi dve veci. Motor - jeho brutalny zatah mi skoro vyrazil dych ked som v nej sedel prvy krat. je hlucny a mozno potom straca dych, ale ja som s nim bol maximalne spokojny pri jazdach Blawa - Brusel ma presvedcil o svojich kvalitach. Druha vec bola vybava v tomto aute. Bola SLX, mala doplnkovu vybavu vcetne GPS, tempomatu, koze, xenonov a sa mi zda ze aj ESP. super vozenie. Interier na mna posobil sice troska fadne a mozno az miestami zastaralo, ale bol zato velmi prakticky a prehladny, ziadne vrzganie, celkom kvalitne plasty a spracovanie vobec. Pochvalu si zasluzia aj velke a pohodlne sedacky. Ako najvacsi nedostatok som vnimal priestor na nohy vzadu. Kym som sedel ci uz za volantom alebo ako spolujazdec vpredu, tak som sa citil ako kral, ale vzadu to bolo na dlhsi usek utrpenie. Nie bohvie ako ma presvedcil podvozok, ale zase na bezne pouzivanie stacil a bol velmi komfortny a s tazkou octaviou si vedel poradit aj on aj brzdy. Aj ked ziskala mnoho oceneni dizajnovo sa naozaj hodi pre starsich alebo takych usadlejsich ludi. Z mojej strany spokojnost...

Focus - no......brutalny motor, brzdy, podvozok, ten zvuk.....nadhera!Krasne tvrda spojka, sportove radenie a riadenie...auto na zabavu, ktore priam nuti cloveka sliapat mu na krk. Dizajnovo podareni focus posobi neokukane a jeho dizajn bude este dlho v mode, tak rychlo nezostarne. Interier si zasluzi 1-, minus kvoli plastom, ktore nie su makcene(ako kde) a vyzeraju lacno. Inac volant, sedadla, posed...som spokojny. Nedostatok tohoto auta vidim este aj v tom, co je dan za tvrdy podvozok.obcas nieco zavrze vpredu, obcas idu nejake pazvuky z kufra, ale nie je to nic strasne. Som vzdy velmi rad, ked moznost previest sa na nom...a to je co povedat kedze som zvyknuty na Evo.

toto boli moje subjektivne dojmy z aut, na ktorich som co-to odjazdil, aj ked na octavi pooodstatne viac.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rradik"
13. 12. 2005 22:13
škoda..myslel jsem ze rozpoutam seriozni debatu..
..a ono nic.Přitom by stačil titulek něco ve smyslu "Octavka je nejlepsi BMW do srotu" a mame tu hned mnoho prispevku.taze resume je - vsichni jezdi v alfach a BMW a skodovku a ford nikdo nezna,parada
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vpz"
13. 12. 2005 23:49
Skoda vs Focus
Take mam zkusenost a preferuji Octaviu. Duvod - lepsi sedadla. Merim 192 a jednou jsem absolvoval cestu s Fordem 1200km a malem jsem z toho skoncil v nemocnici.

Zaver: Octavia je komfortnejsi na delsi cesty, Focus je proti ni ponekud plechovejsi a zivejsi - spise do mesta. Jeste poznamku: Zkuste Octavii I. 4x4 - ma jinou zadni napravu a proti obycejne predokolce je to, co se jizdnich vlastnosti tyka, nebe a dudy.

Ostatne, podivejte se na srovnani tady:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "dali007"
14. 12. 2005 09:45
Re: Skoda vs Focus
Taky pridam par zkusenosti. Focus mam jako soukrome auto, Octavii I (i II) jako sluzebni. Mam 189cm a ze by jsem mel za volantem Focuse nejaky problem je nesmysl. Sedadla maji sice horsi bocni vedeni nez v Octavii, ale zase jsou mekci, maji bederni operku, jsou vyskove stavitelna, takze si tam lepe najdu idealni pozici. Jel jsem s nim i trasu kolem 1000km, a naprosto bez problemu. Opacne zkusenosti mam s Octavii. Jazdim s ni casto Praha Brno a po tech necelych dvou hodinach jsem z ni rozlamany, no hruza. Nepochopitelne je na tom jeste hur Octavia II. Tam si uz po hodine nevim, jak si sednout (neuveritelne tvrda sedadla), a po tech dvou hodinach je to neskutecne. Jinak po strance motoricke. OI i FF jsou 1.6. FF je 16v, OI 8v. Vykon stejny. Octavia ma kratsi prevody, proto subjektivne lip jede. Focus ma delsi prevody, coz mi vyhovuje pri delsich trasach, jelikoz ma spotrebu o cca 2l nizsi nez OI. Jenom pro porovnani, OI ma pri 130 cca 4000 ot, Focus 3200 ot. Dale mi lepe vyhovuje interier Focusu, Octavia ma zase lepsi plasty. Na dalnici je hlucnejsi Octavia, Focus je na tom lip. U Focuse mi obcas neco vrzne od predni napravy, ale neni to nic hrozneho. Dale je u Focuse myslitelne jet na delsi vzdalenost ve ctyrech lidech, u Octavie ne. Kufr je u Octavie samozrejme daleko vetsi, ale me dostacuje i u Focuse. (FF HB, OI sedan).

Dale jsem si o OI nikdy nezvykl na strasne malinkate (nepouzitelne) prave zrcatko, u FF je to uplne jina trida. Tot me dosavadni zkusenosti.
neregistrovaný "maverick220"
14. 12. 2005 10:26
Skoda vs Focus
Hi, taky pridam neco malo svych zkusenosti.

Focus combi 1.6 - sluzebni, najezdil jsem s nim okolo 130.000, Octavia I combi 1.9 TDI - sluzebni, zapujceno na 14 dni misto Focuse (chteli jsme s kolegou zkusit neco jine).

Kdybych nejezdil s Focusem, prijdem mi OI jako skvele auto. Dóóst dobry motor (chiptuning z 66 na neco kolem 90 kW-neznam presnou hodnotu), zatah odspodu nesrovnatelny s benzinem, fadnejsi az strohy interier, pohodlne, velikansky kufr, malo mista na zadnich sedadlech. Vadilo mi na ni vetsi podelne pohupovani, z ktereho se mi ze zacatku delalo i spatne - byla to zrejme kombinace maleho rozvoru, velkych previsu, mekciho podvozku a kroutaku od motoru. Brzdy nic moc. OI me dostala, kdyz jsem po naucene trase domov - prace zkousel jet razantni jizdu vyzkousenou s Focusem - az jsem se lekl, kdyz mi v zatacce chtel kufr predbehnout auto, prislo mi, ze korekce volantem jsou skoro nezbytne. Ale pri normalni jizde bylo vse OK. Pak jsem si vzal zpet Focuse a dekoval jsem bohu, ze ho mam zpet - do zatacky je skoro jedno, kolik jedete, diky info z podvozku je jizda krasne citelna, proste radost se rychleji povozit. Taky volant je ve Focusu lepe tvarovany, je radost si s nim pomotat:-).

Dojmy z jizdy mohou byt ovlivneny kratkou dobou, co jsem s OI jezdil a taky tim, ze jsem byl proti OI dopredu zaujaty - muj Focus je prece lepsi, ne:-)?

Na velikost je Focus srovnatelny s OI, motorove slabsi, spotrebou jinde (OI - 5, Focus-7-8).

Zavady na Focusu - cidlo volnobeznych otacek (neznam presny nazev), rezavejici pate dvere.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
14. 12. 2005 10:48
Bez nadpisu
to dali 007: pisal si ako vyhodu Focusu oproti OI ze Focus ma bedernu opierku (ma ju aj OI) a ze ma vyskovo nastavitelne sedadlo( ma ju aj OI). Vyskovo nastavitelne sedadlo a bederna opierka je u OI v standarde od jej uvedenia na trh od vybavy GLX neskor Ambiente. Vysku sedadla mozno nastavovat uz aj v tak osklbanom aute ako bolo LX ci neskor Classic - co boli vyslovene "odvybavene" auta Plati to aj pre posledne-aktuelane predavane verzie Drive. Zmensene prave zrkadielko bola tendencna zalezitost obdobia 1999 az tusim 2002. Tuto asymetricku hovadinu som prvy krat videl na starych E-klasse z 80-tych rokov. Okrem toho ze auto s tym blbo vyzeralo tak to bolo neprakticke. Jedina vyhoda toho bola ze pri cuvani ci parkovani zrkadielko tolko netrcalo z auta a hrozilo mu mensie riziko poskodenia.

Sedadla Octavia I oproti II. Jednoznacne lepsie v OII. To ze si bol dolamanejsi z OII sedadla malo podla mna iny dovod ako to ze by boli tvrdsie. Mozne je ze si si nenastavil dobre sedadlo a volant. OII ma objektivne dvojvrstvo calunene sedadlo. zaklad tvrdsi, "vankusiky" vypolstrovane maksie. sedadla v OII su uzssie s lepsim bocnym vedenim chrbta. sedaky su v OII dlhsie - mensia unava. Pre mna pri vyske 176cm daleko lepsie ako v OI ako po stranke bocneho vedania tak aj komfortu. Pre moju vysku maa vsak OI lepsi rozsah nastavenia vysky volantu-siel dat aj nizssie. OII postavili aj pre trochu vacsich ludi avsak sirka sedadla je pre mensich ci chudsich. cize moze tu dosjt ku kritike pri takej vyske ako mas ty (189) ak si esta aj velky clovek sedadlo ti moze byt dost uzke.

Focus I som mal moznost vyskusat dva krat na pomerne kratku trasu raz cca 100km a raz asi 20km) takze preto o dost menej postrehov ako pre OI (1470tisk km) a OII (zatial 17500km).

Focus mal na svoju dobu vzniku az prilis odvazny design a rozhodne predbahol dobu. U nas zaznamenal len mizivu predajnost aj kvoli pomerne vysokym cenam. Dnes su ceny tohoto segmentu posunute vyssie cize aj preto ma velke sance FII mat dobre predajne cisla (ja by som ho dnes za OII kvoli lepsiemu pomeru vykon cena asi aj menil). Focus I ma proti OI rozhodne istejsi a zabavnejsi podvozok. Pre mna najcitelnejsi rozdiel je jazda po dialnici kde OI pri bocnom vetre, predbiehani kamionov ci nerovnej ceste bola OI rozhodne nervoznejsia nesitejsia. FocusI o dost lespi. V meste sa pre mna rozdiely podvozku do znacnej miery stierali. Lebo OI mala kvalitnejsie spracovany interier ktory tak nevrzal ako vo Focuse co som skusal (1,6 16V) Motoricky zrovnatelne Focus sa mi zdal trosku agilnejsi a na 16V motor pruznejsi navyse tichsi ako OI. Nepostavil by som hodnotenie Focus pre mladsich a OI starsich. Skor je to otazka priorit nie veku. Ak odhliadneme od preferencii z dovodu velkeho kufra v OI. Focus si vybera clovek ktory nechce mat az tak okukane auto ako je OI. A vie hlavne ocenit lepsi podvozok ako OI. jeho vyhody su totiz zrejme az pri trochu limitnejsej jazde a rychlejsej dialnicnej jazde. Ako tu niekto oznacuje-tzv tupy vodic nema vo Focuse prakticky ziadnu pridanu hodnotu. Navyse laik ma z robustnejsej OI pocit akejsi vacsej solidnosti a bezpecnosti. Mne iosobne vadi hlavne podivne ttvarovana palubka (rozhodne nie nadcasova) a niektore dost mizerne plasty v interiery. Kazde to auto ma klady inde. Taktiez by som dal prednost 1,8T v OI pred 1,8TDDI alebo 1,6 16V vo Focuse. 1,8T od VW povazujem dodnes za ich najlepsi motor - plochy krutak od 1800ot/min do nemlatok. Focus ST je nieco ine, tam by to bolo naopak. Focus RS ani nehovorim.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel."
15. 1. 2006 16:30
škoda&focus
Ve škodovce jsem seděl krátce, tak nemůžu hodnotit, ani motor, ani převodovku, ani podvozek. V zásadě nic proti oktávce nemám, nový model má lepší světlomety, nevypadá tak lacině jako OI, ale co mě doslova zarazilo při nasednutí, tak byly právě tvrdé sedačky a na zadních sedadlech je opravdu málo místa a to nejsem moc velký. Na druhou stranu má větší kufr, i když má vyšší nákladovou hranu, coč znesnadňuje nakládání a vykládání větších nebo těžších věcí. Zavírání dveří a kufru ale působí zvukově mohutnějším dojmem oproti focusu. Ten má spíše takový plechový zvuk, ale v nárazových testech dopadl focus velmi dobře, má zpevněnou karoserii ve zkrutu a co nejvíc bych pochválil, tak podvozek. Mám ho už půl roku, jezdím dost razantně, ale ještě jsem nenašel nějakou kritickou mez. Doslova jako by si sám říkal před zatáčkou, přidej ještě. Několikrát mi pískali gumy, ale podvozek je stále čitelný, přesně jede tam, kam chci. Jen bych potřeboval šestibodové pásy, někdy mám pocit, že vyletím z auta ven:-) Motor mám 1,8 tddi 66kw,combi, má celkem dobrý krouťák od spodu, ale uvažuju o čipu. Převodovka je dobře řešená, první tři kvalty jsou kratší, což přispívá k lepší dynamice při rozjezdech, delší čtyřka a pětka zase přispívá kladně ke spotřebě. Motor je pružný, i na pětku jde ochotně za otáčkami a při normální jízdě do 130 a využití maxima krouťáku jsem se dostal se spotřebou na 4,2litru. Upozorňuju, při normální jízdě, ne spořivé. Řazení jde zlehka a přesně zapadá. Zrcátka jsou v pohodě, ale s náklaďákem se mi couvá daleko líp. Jediné, co bych snad kritizoval je A sloupek, někdy ve městě dost vadí ve výhledu, ale to je snad daň za větší bezpečnost nebo pevnost karoserie. Na zadních sedadlech je víc místa než v oktávce, kufr je kombíku dost velký, po sklopení rovné dno a ještě výhoda oproti oktávce- nižší zákonné pojištení, když beru v potaz diesla. Navíc design je opravdu nadčasový, i po těch létech není až tak ohleděný jako oktávka. Takže jsem naprosto spokojený, jestli se nezabiju, nebo nepřijdu o body za rychlost, tak moje další auto bude taky focus, i když ten nový už na mě vzhledově tak nepůsobí, zdá se takový usedlejší, maska spíše mondeo, blatníky a kapota spíše mazda3, jinak ale zase lepší podvozek a zpevněná karoserie, lepší motory.....
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2006 20:42
Re: škoda&focus
Octávkou I. jsem pár let jezdil, Fokuse I. jsem párkrát protáhnul. Benzíny má lepří Fokus (s výjimkou 1,8T) naftu až do příchodu TDCi Oktávka. Fokus je pohodlnější, má lepší podvozek, Oktávka má nedostižný kufr - ty krámy nevím kam bych ve Fokusu HB dal. Díky kufru bych šel asi do Oktávky, ve Fokusu je ale jednoznačně lepší svezení, navíc je to designově vydařené auto.
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
15. 1. 2006 20:07
Bez nadpisu
Kdybych vybiral ja, tak rozhodne Focus, hatchback je fakt krasny. Mel jsem moznost okusit Focuse v kombiku a testy hovorici o jeho vybornem podvozku fakt nelzou. Ne, ze by OI byla uplne katastrofa, ale Focus je o konskou delku vpredu. A nejen podvozkem.

Jenom ten kamos co ma toho Focus si stezoval, ze se tam celkem kazi zamky..

maverick: kritika brzd na nacipovane oktavce je trosku mimo misu, pokud se nemylim, tak ta 66kW ma zadni bubnove brzdy, osadit to 90kW, to je celkem zhovadilost.. sorry no, nemam moc rad chiptuning, vlastne zadny tuning..:)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pavel."
15. 1. 2006 20:55
Re: Re:
Já mám focuse v kombíku a rozdíl mezi ním a HB není téměř žádný, co se jízdy týká. Je to fakt svezení. S těmi zámky nemám zkušenost, zatím v poho a stejně zamykám jen dálkově. Mám tedy jen 66kw, ale na brzdy si nemůžu stěžovat. Mám kotouče i vzadu a dalo by se říct, že jsou k neutahání. I z rychlosti 200km/h mají nástup okamžitý, nevadnou a auto stále dobře drží stopu. To s escortem při ostřejší jízdě doslova hořely. S tím čipem jsem se ještě nerozhodl, možná by bylo lepší koupit časem TDCI.

......Ani malou výtku však nemohu mít vůči brzdám, řazení a řízení. Zejména brzdy jsou jednoduše famózní a jejich účinek, zpětná vazba brzdového pedálu a neúnavnost nemají mezi obdobnými vozy rovného. Opakované brzdění z 200 km/h na nulu zvládá vůz s naprostou noblesou a brzdy vůbec nedávají znát, že několikrát za sebou zastavily jedenapůltunový vůz z tak vysoké rychlosti.......
neregistrovaný "Andy_Kaufman"
15. 1. 2006 20:13
Bez nadpisu
Tak sleduju, ze jsem reagoval na mesic stary prispevek. Tak to se omlouvam. Ale stejne chiptuningu nefandim :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel."
15. 1. 2006 21:02
škoda&focus
Ještě bych chtěl dodat, co se poruchovosti týká, tak si ford hodně polepšil a ve stáří vozů do tří let předčil i vyhlášené Toyoty a téměř 93procent vozů nemělo poruchu žádnou.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0