Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
2. 12. 2005 18:06
neregistrovaný "pavel323"
3. 12. 2005 13:08
neregistrovaný "karlos5"
3. 12. 2005 16:12
neregistrovaný "Ultiman"
4. 12. 2005 20:21
neregistrovaný "pavel323"
3. 12. 2005 19:39
4. 12. 2005 15:31
neregistrovaný "NiceOne"
4. 12. 2005 13:21
neregistrovaný "kolík"
4. 12. 2005 18:05
neregistrovaný "Kessler"
4. 12. 2005 18:05
4. 12. 2005 20:39
neregistrovaný "karlos5"
5. 12. 2005 08:19
neregistrovaný "NiceOne"
4. 12. 2005 21:23
neregistrovaný "Peťas1"
5. 12. 2005 09:54
neregistrovaný "kmarty"
4. 12. 2005 21:38
5. 12. 2005 08:50
neregistrovaný "paulz"
5. 12. 2005 10:16
neregistrovaný "blesk999"
5. 12. 2005 10:25
neregistrovaný "blesk999"
5. 12. 2005 12:47
5. 12. 2005 13:15
neregistrovaný "sterys"
5. 12. 2005 13:31
5. 12. 2005 18:20
neregistrovaný "paulz"
5. 12. 2005 18:28
5. 12. 2005 19:00
6. 12. 2005 16:17
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 17:22
neregistrovaný "blesk999"
6. 12. 2005 18:13
neregistrovaný "Mitsi"
6. 12. 2005 19:26
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 20:03
6. 12. 2005 22:14
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 22:23
neregistrovaný "pavel323"
6. 12. 2005 22:42
neregistrovaný "Peťas1"
7. 12. 2005 08:58
7. 12. 2005 10:42
neregistrovaný "viki_"
7. 12. 2005 12:41
7. 12. 2005 16:20
neregistrovaný "karlos5"
7. 12. 2005 12:58
7. 12. 2005 15:52
neregistrovaný "Peťas1"
7. 12. 2005 16:57
7. 12. 2005 17:02
neregistrovaný "karlos5"
neregistrovaný "pavel323"
2. 12. 2005 18:06
hyundai getz
Uvítal bych názory a zkušenosti s tímto autem. Může se o ně někdo podělit? Spotřeba (jedno jaký motor)spolehlivost,jídní vlastnosti,problémové detaily atd. díky
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "karlos5"
3. 12. 2005 13:08
Re: hyundai getz
Moje manželka jezdí na Getzu Elegance 1.3 cca dva a půl roku, najeto tuším kolem 40 kkm, v drtivé většině po Praze.

Spotřeba - nejezdí právě pomalu, čistě po Praze se pohyboval průměr za celou dobu mezi 6,9 - 7,8/100 km. V tom je obsažené všechno - chtěj, aby měl co nejlepší gumy, mě nakonec přesvědčili, že nová Kumha už jsou v pohodě (drží dobře, nepískají, atd. to je docela pravda), ale po prvním pořízení pořádných zimáků (kdy spotřeba s nimi v zimě oproti Kumhu v létě padla o cca 0,5 litru!), šly z domu. Teď, jedno jestli zima, nebo léto, se pohybuje průměrná kolem 7.2l/100 km. Jediný viditelný vliv na ní má v létě non-stop puštěná klima, klasicky.

Spolehlivost - absolutní. S autem nebylo vůbec nic, doteď bylo v servisu jen 2x na garančce. První auto v mojí rodině, se kterým nebylo nikdy nic. Jediné, co bylo třeba, bylo vytmelení držáku SPZ vzadu rovnou po koupi - občas byl trochu slyšet a za 2 a 1/2 roku výměna jedné přední žárovky. :)

Jízdní vlastnosti - jednoduše výborné, imho nic tak malého tak dobře nejede (nebo jsem s tím nejel já). Jediný problém je, přenést se přes vyšší posaz (který je pohodlný) a zjistit, co v tom autě je. Má velmi dobré, přesné řízení (tužší než většina konkurence), velmi přesný a hladký chod pedálů a fakt špičkové řazení. Podvozek je také tichý, nevede manýry např. Fabie s uskakováním zadku. Brzdy jsou v pořádku, ale to je jediné, co si dovedu v rámci třídy reálně představit i lepší.

Zatím nejsou s Getzy vůbec problémy (můžeš si koupit třeba posl. číslo SM, kde je srovnávačka po faceliftu se Swiftem a Riem), krom maličkostí neměly závady ani auta v dlouhodobých testech AutoBildu (100000 km, 5. nejlepší auto v historii), SM (tuším 50000 km?), Carauta.

Jestli chceš něco konkrétního, ptej se.
neregistrovaný "Ultiman"
3. 12. 2005 16:12
Re: hyundai getz
hadam ze zena neumi jezdit moc usporne...s tou spotrebou by se podle me melo dat dostat i niz aniz by ses musel loudat :D
3. 12. 2005 19:09
Re: hyundai getz
No, po tom městě ani moc ne. Manželka má 1.3 8V Fiestu a jezdí běžně za 8.2. Já se dostanu níž jen když ji občas o víkendu vezmeme někam na výlet (Fiestu, manželku beru celkem běžně ;-) )
neregistrovaný "pavel323"
4. 12. 2005 20:21
Re: hyundai getz
pro karlos5

kdyby sis měl vybrat mezi getzem a yarisem po čem bys sáhl??
3. 12. 2005 19:39
Bez nadpisu
Karlos: Asi jsi v ničem jiném než v tom Getzu nejel... Fabia má v zatáčkách jeden z nejlepších podvozků, právě že jako jedna z mála neodskakuje. Jen má dost velkou nedotáčivost při vyšších rychlostech. A řízení v Getzu sice je dobré, ale vyzkoušej třeba italská auta. Ty jsou na tom ještě lépe.

Když pominu, že se mně nelíbí /ale to je věc vkusu každého osobně/, tak například kolega ho má a také jen chválí.

Jen ta spotřeba je u tvé ženy nějak trochu vysoká... ;-) >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
4. 12. 2005 15:31
Re: Re:
Pokud se jedna pouze o jizdy ve meste tak se mi ta spotreba nijak vysoka nezda. Ja jezdim s Fabii hlavne mimo mesto a mam prumer 5.4 (ted v zime 5.6) ale pokud sem potreboval ujet vetsi vzdalenost po brne, tak se spotreba klidne vysplhala kratkodobe na 8-9 litru.
neregistrovaný "kolík"
4. 12. 2005 13:21
Bez nadpisu
Ta spotřeba je opravdu nějaká vysoká. Já mám Citroen Saxo 1.4 VTS a v průměru jezdím za 6,5l na sto a to jezdím z 80% po městě.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kessler"
4. 12. 2005 18:05
Bez nadpisu
mezek: Co znamená to dobré řízení u italských aut? Se mi zdá, že italská auta mají řízení nechutně přeposilované...
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2005 18:05
Bez nadpisu
Já v zimě s Felinou jezdil za 6 - 6,5 l., v létě za 6 l. S Fiatem to samý. Normální jízda, ne "šetřílek". Ale je pravda, že jezdím jen na V-Power.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "karlos5"
4. 12. 2005 20:39
Bez nadpisu
mezek: samozřejmě, v ničem jiném jsem nikdy neseděl >:D Na Fabiích 1.4 MPi, 1.9 TDi a 2.0 jsem najel dokupy cca 80 kkm, takže to auto "trochu" znám. Vlastně jsem najel ještě pár km v 1.2 HTP, snad nejhorší motor na světě. Fabia odskakuje velice vesele, navíc má přeposilované řízení a tuhé řazení s hroznou šaltpákou. Getz je v zatáčkách stejně jistý, přitom je pohodlnější a podvozek je tišší. Upřímně řečeno mě nenapadá, v čem je Fabie lepší než Getz. Už vůbec bych nezmiňoval 1.4 MPi s papírovými 68 koňmi na 95 okt. a Getz 1.3 s 83 na 91 okt. Mimochodem - manželčin je poctivě zajížděný 5000 km a na brzdě s 95tkou benzínem měl přes 95 koní ...

Co se týče spotřeby - pokud se bavíme o spotřebě VE MĚSTĚ (obvykle trasy kolem 15 km na nastartování), tak bych chtěl ty spotřeby kolem 6 litrů při standardním stylu vidět. Nicméně netvrdím, že je Getz nejúspornější, to určitě ne (ale tam, kde má průměrnou 7.5 má Felicie MPi, nebo Fabie 1.4 MPi tak o litr víc, přitom je o hodně slabší a pomalejší - z výkonové rezervy to také částečně vychází). Getz žere víc jenom při cca 140 km/h a víc na dálnici.

pavel323: pokud myslíš "starého" yarise, tak bych bral obecně určitě Getze. Ale nejsem expert na tohle porovnání, neznám účel. Yarise máme v rodině taky a Getz je prostě jiné auto, prostorem, podvozkem, interiérem, ovládáním, atd. Yaris je dobrý imho pro ženskou, které se líbí a hlavně do města.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
5. 12. 2005 08:19
Re: Re:
to karlos5: pokud se ti nezdal posilovac rizeni ve Fabii, tak nechapu proc sis jej nenechal nastavit? Je to trivialni softwarove nastaveni, ktere ti provede kazdy aut. servis.
neregistrovaný "Peťas1"
4. 12. 2005 21:23
Bez nadpisu
Karlos5: jak škodovky nemusím, tak se jich teď musím zastat: pominu-li tvar radící páky (není problém ji vyměnit), tak řazení je skvělé, tuhost přiměřená a proti italům a korejcům je nadprůměrne přesné. Posilovač není přeposilovaný a uskakování zadku jsem nikdy nezaznamenal.

Motory jso jasné, kromě 1.9TDi a 2.0 není, bohužel nic rozumného na výběr ;-) - chybí nějaká 1.6, nebo 1.8....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kmarty"
5. 12. 2005 09:54
Re: Re:
Posilovač není přeposilovaný a uskakování zadku jsem nikdy nezaznamenal.

Promin, ale tady musim Karlosovi dat za pravdu. Fabia opravdu skace jak nadmuta koza a posilovac je o neco silnejsi nez je zdravo (cti "nez by mi bylo prijemne" :-) ).
4. 12. 2005 21:38
Bez nadpisu
Peťas: Jsi trochu mimo. To řazení je u italů, respektive Fiatu přesnější. Mám vyzkoušeno. A že bys myslel řízení? Tak tam taky jsou italově lepší. Jen mají víc účinný posilovač. Jo, elektrika...

karlos5: Ta spotřeba kolem 6 l. po městě je jízda po Liberci, do 10 km. Jenom ten benzín dělá kolem 0,75 l/100km. Mimo město ještě více. To jsem s Feldou jezdil dost pod 5l. S Fiatem 4,5l.

S Felicií jsem najel 25000km, s Fabií 600km a s Fiatem /mým vlastním/ 30000km.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "paulz"
5. 12. 2005 08:50
Re: Re:
To Mezek:záleží u které Fabie jsi řazení zkoušel,po skončení MPI/3/2003/ se začali dávat úplně jiné převodovky které jsou o třídu lepší.
neregistrovaný "blesk999"
5. 12. 2005 10:16
Bez nadpisu
to Karlos5: no mam pocit ze si porovnaval uplne dve ine auta Ako Fabiu a Getza. Nemam dovod zastavat sa Fabie (nemam ju) ale v byvalej firme mali kolegovia Fabie 1,4 16V 74kW Elelgance a az na to ze to auto bolo absolutne neadekvatne predrazene (tusim 550tis,- Sk) a malo par much (predny stabilizator zacal tak po 15000km priserne povrzavat a bol suci na vymenu, odozva na plyn velmy mdla, vykon v nizkych otackach-otrasny...) tak rozhodne to bolo v case uvedenia na trh v ramci svojho segmentu auto z mimoriadne stabilnym podvozkom, presnym radenim a solidne spracovanym interierom (hlavne v prevedeni Elegance). 100k 16V u Fabie bol sice mizerny pri nizkych otackach, nechal sa vsak pekne vytacat az do 6000ot/min, potom sa s tym autom dalo aj celkom vyblbnut. Oproti Octavii I to bolo na dialnici menej citlive na bocny vietor, malo presnejsie ridenie aj radenie. V rychlych tiahlych zakrutach bola Fabia urcite neporazitelna Getzom. Getz sa vyrazne naklana a na limite je nervozny. Ako druhe auto v rodine sme mali cca tri stvrte roka Accenta a tiez to bol pohladny ciperka:-). Hyndai povazujem za najlepsie Korejske auta. V niektorych vlastnostiach dokonca predciace europske. (Uvidim ako cas preveri aktualne modely KIA). U Hyundajov ci je to Getz, Accent, Matrix mi vsak vadi lacno spracovany interier. U mna je to jedna z priorit. Odskakovanie zadku u fabie, to ma fakt prekvapujes neviem ci vies ale Fabia ma viacprvkovu zadnu napravu-ktora je tam prave na presnejsie vedenie kolies v zatackach. 100k Fabia Elagance na 185/60 R14 rozhodne neodskakovala ani pri dost drsnom zaobchadzani. V limite bola nedotacava ale aj na zlej ceste sa nedala velmy rozhodit. Na druhej strane vsak uznavam ak si mal nejaky zozvaklany kus. Ja som mal jeden den pozicanu 1,4 50kW Classic co mala 40tis km a tak rozhrkane auto som v 40 tis. km este neriadil. Motor mal zvuk ako ta najhorsia Felicia (taky ten hrkotavy ako keby mlela z posledneho), predna naprava uplne v * (buchanie hrkanie), prevodovka ako keby z ineho auta oproti tym 100k Fabiam co som poznal, interrier si tiez veselo povrzaval.... Auto bolo rocnik 2003, zvonku vyzeralo ako nove, po zvezeni by som ho vsak nevymenil ani za manzelkinu 8 rocnu Almeru. Ano Getz je fajn za prachy co stoji, ale neglorifikoval by som ho. Ak vsak povazujes jeho jazdne vlastnosti za lepsie ako ma Fabia dovol mi zapochybovat o tvojom vodicskom cite. Bud mas vyrazne ine priority, alebo si sa proste nekriticky zamiloval do vlastneho auta (manzelkinho):-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
5. 12. 2005 10:25
Bez nadpisu
kmarty este aj ty...:-) Fabia moze budit dojem ze skace ako koza lebo ma tuhsii podvozok. Nedskakuje jej vsak v ziadnom pripade zadok. Kto ma vsak rad plavnu jazdu nech si skusi prejst s tym svojim oblubenym "clnom" naozaj rychle nejaku zakrutu.:-)
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2005 12:47
Bez nadpisu
paulz: Mám dojem, že to byla 2002, 1,4l. Trojka měla velmi nepřesnou dráhu, na všechny rychlosti abych měl sílu jako Arnold a zpátečka šla zařadit až na několikerý pokus.

Karlos,kmarty: Opravdu Fabie má výtečný podvozek a neodskakuje. Jestli si to nepletete s pohupováním. Sedněte do Punta II a poznáte, co to je odskakovat. Taky ten posilovač je dobrý. Ideálně tuhý, jen řízení je málo "ostré". Opět příklad itala - řízení ostré, sportovní, ale el. posilovač moc účinný.

blesk999: Ta odezva na plyn u Fabie je zapříčiněná systémem drive-by-wire. Prostě je gumový...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sterys"
5. 12. 2005 13:15
Bez nadpisu
Jako bývalý majitel FABIE 1.4 50 KW, SE JÍ MUSÍM ZASTAT, alespon té mojí, podvozek v životě neuskočil, byla prostě jak přibitá, pneu-185-60, r 14,fabka má možná nejlepší podvozek z malých aut, jen fokus je trochu lepší, samozřejmě v době vzniku- rok 99, kdyby tak některé díly na přední nápravě vydržely déle, řízení, řazení v pohodě, v životě jsem neměl problém se zpátečkou, mezek- asi si natrefil na špatný kus, brzdy průměr, motor- to bylo to nejhorší, výkon slabý,nepružný, a spotřeba- průměr 8-9l na malé auto něco strašného- hlavní důvod prodeje, najel jsem s ní 30 000 km- takže nehodnotím ukvapeně po 500 km. ;-)
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2005 13:31
Re: Re:
Z téhle série byly všechny služební Fabie a já jel s dvěmi. Obě stejné. Ale ta nepřesnost tolik nevadila. Horší bylo nucené vynaložení velké síly na řadící páku. A ta ke všemu je hrozně tvarovaná.

Motor - ta 1,4 by nabyla úplně špatná, jen kdyby neměla elektronický plyn a šla líp do otáček. 1,2 HTP je děsná volba. V autě typu Lupo, Panda a pod. by byl dobrý, ale na tak těžké auto se nehodí.

Co se týká podvozku, tak ten je perfektní. Mít lépe naladěný posilovač řízení, tak i na dálnici by jízda ušla.
neregistrovaný "paulz"
5. 12. 2005 18:20
Re: Re:
To Mezek:v 1.2 jsi ještě vůbec nejel a kritizuješ.Koneckonců jsi to napsal i v jiné diskuzi.

Jinak aspoň dle mé osobní zkušenosti 1.2 12v jezdí lépe než 1.4 MPI a hlavně s nižší spotřebou.

Jak jsem pochopil tak jsi jezdil pouze v 1.4 MPI kde bylo skutečně potřeba větší síly na řazení.Převodovka která se začala používat od 3/2003/už předtím byla ve 1.4 55kw+1.4 74kw/ je asi jedna z nejlepších převodovek v tomto segmentu a i ve vyšších třídách by byla lepší prúměr.
5. 12. 2005 18:28
Bez nadpisu
Pokud bys četl, tak jsem psal 1,4l, r.v. 2002.

A tu 1,2 kritizuju jednak podle porovnání s mým autem /jestli si vzpomínáš, tak 1,2/8V, 44kW, 102 Nm/, kdy Fabia nikdy nestačila držet tempo. Jednoduše ten motor je na takovou váhu dýchavičný. Daň tříválce.
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2005 19:00
Bez nadpisu
Blesk: co je to za ptákovinu, že fabka má víceprvkovou zadní nápravu. To si pleteš s Octavii II. Jinak se na nějakou Fabku mrkni zespodu na parkovišti. >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 16:17
Bez nadpisu
blesk999: glorifikovat jakékoliv auto je mi cizí (tedy mám k tomu výrazné sklony u Porsche 911). Interpretuju jenom své dojmy a ty takové jsou. V "skoro limitních situacích" (ony to rozhodně nejsou limitní) v zatáčkách a na nerovnostech Fabie odskakuje jedna radost, toho se od Getze dočkáte v podstatně menší míře. Co se týče samotných možností podvozků (např. max. rychlost v zatáčce, rychlé manévry, stabilita, atd.), jsou na tom velmi podobně, ovšem s tím, že v Getzu se musíte přenést přes větší subj. vnímání náklonu díky vyššímu posazu, přesto je Getz podstatně pohodlnější. Nemám problém souhlasit s tím, že Fabie MÁ jeden z nejlepších podvozků ve své třídě, ovšem jako Getz a pár dalších. Obě ta auta (a tuším i všechna ostatní v téhle třídě) nemají nezávislá zavěšení vzadu, Fabie i Getz mají vlečenou zadní nápravu. Co se týče řízení - Getz má podstatně tužší řízení, znamená to větší námahu při parkování (podstatné pro děti), lepší řízení, speciálně ve vyšších rychlostech. Čistě vlastnostmi jsou oba posilovače zhruba stejně schopné - dají se podobně "utrhnout". Getz má nepochybně minimálně stejně přesné řazení, ale mnohem lehčí a jemnější. Stejně tak chod a přesnost pedálů je lepší.

Neříkám, že je Fabia špatná, jen srovnávám, berte to někteří na vědomí - pokud s tím nesouhlasíte a obě ta auta znáte, tak napište, jak to je podle Vás. A s čím jezdí moje manželka je mi upřímně řečeno relativně jedno - dřív to byl z jasných důvodů francouz :roll: a co ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
6. 12. 2005 17:22
Bez nadpisu
to karlos5: mne proste sedia viac podvozky ako ma Fabia, Octavia II ako meksie podvozky ako ma: Getz, ci z vacsich aut Vectra. Ten co ma Fabia je pocitovo z jazdy blizssi podvozku Octavie II a ten je podla mna velmy dobry (octavia II ho ma prdsa len este o kus lepsi). Podvozok Fabie mi prijde "sportovejsi" ako u Getzu. Sportovejsi znamena ze je pre mna citatelnejsi, predvidatelnejsi, kludnejsi v zakrutach.... Odskakovanie som ja sam nezazil, asi som isiel pomaly a neboli v tych zakrutach dost velke priecne nerovnosti:-). Prave naklananenie auta robi auto na limite zle ovladatelne, nervozne, lebo vnutorne kolesa su uz prilis nadlahcovane (zadne unutorne najviac). (Dieslovu Fabiu by som prave uz kvoli vyraznej nedotacavaosti nebral). S tou zadnou napravou som sa sekol, niekde davno som to cital (niekto to fakt blbo napisal) a zafixovalo sa mi to. To ze ma o nieco lepsiu konstrukciu ako mala Octavia I ma prave zaujimalo lebo ked som mal Octaviu I (1,6 MPI GLX) tak ked som vtedy skusal prave 100k 1,4l fabiu Elegance tak na mna urobila hodne dobry dojem (az na blbu odozvu na plyn a mizerny zatah odspodu). Jazdne vlastnosti boli lepsie ako tej Octavie. Bolo to vsak nieco za nieco. Octavia I bola trosku neutralnejsia, Fabii zas menej odsakoval zadok a mala lepsiu pozdlznu stabilitu (dialnica). na doplnenie:Fabia ma vlecne ramena, pruziny mimo tlmicov a nie viacprvkovu napravu :*)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
6. 12. 2005 18:13
Re: Re:
Aniž bych se vyjadřoval ke konkrétnímu srovnání podvozků obou vozů, musím upozornit na to, že "naklánění" a "měkkost" pozvozku má jen málo společného s jízdními vlastnostmi! A to především při obvyklém stavu vozovek v ČR!!!

Tento mýtus vytvořili motorističtí novináři a jak je vidět, uživatelé vozů ho vzali za svůj.

Jenže jde pouze a výhradně o subjektivní pocit řidiče promítající se pouze v tom, že v "tvrdším" a "méně se naklánějícím" voze si uživatel troufne více, než v "měkkém/naklánějícím se". Jenže tohle neříká vůbec nic o limitní rychlosti, kterou je schopno to či ono auto projet zatáčkou či stejnou tratí.

Specifickým problémem "tvrdých vozů" pak je, že běžní uživatelé se při jejich řízení dostávají mnohem častěji až k limitu možností podvozku, aniž by si vůbec uvědomovali, jak blízko tomu limitu jsou.
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 19:26
Re: Re:
Mitsi: ano, přesně tak.

blesk999: jezdím s OII, dříve jsem jezdil mimo jiné i s vícero OI. Souhlasil bych s tím, že podvozek OI co do schopností není nijak zvlášť lepší než Fabie, OI má obecně nic moc podvozek, samozřejmě díky velikosti a váze auta se chová OI a Fabie dost jinak. Ale jen vzdáleně srovnávat Fabii s OII je - jemně řečeno - mimo mísu.

Ano, máš pocit, že je - jak nakonec korektně píšeš "prijde sportovejsi" - ale samotná tvrdost nic zvláštního neznamená. Pokudže tvrdím, že podvozek Getzu je co se možností týče plně srovnatelný s Fabií, ale přitom je tišší a pohodlnější, není to záměr Škodovky udělat "sportovní" Fabii, jsou to míň komplexní vlastnosti. Další věcí je "naklánění auta", čímž myslíš zjevně karoserii, podvozek je věc jiná. Tvrdá pravda je taková, že se všemi auty s touhle konstrukcí zadní nápravy se nejrychlejší projetí zatáčky rovná jízdě po třech, nijak zvlášť to nevadí, jen je třeba si to odzkoušet. V reálném životě to ale stejně nikdo z nás nepotřebuje a nekupuje si asi malorážkový hatchback do města kvůli tomuhle.

Chápu, že subjektivní pocit tvrdosti podvozku někomu přináší pocit sportovnosti, ale nejsou tím automaticky větší možnosti podvozku v zatáčkách a spol.
6. 12. 2005 20:03
Bez nadpisu
karlos5: Bohužel, tvrdost podvozku není jen "subjektivní" pocit, ale skutečnost. Příklad - Peugeot 206 nebo Clio II mají podvozek naladěn spíše na "plavnou" /v rámci kategorie a možností/ jízdu, Fiat Punto II je zase naladěn na "sportovnější" jízdu. Francouzi se proto více naklánějí a mají větší nedotáčivost a gumovější odezvu na řízení. Punto reaguje rychleji a dokáže se na kvalitním asfaltu točit "kolem vnitřních dveří". Na druhou stranu na nekvalitním povrchu už nestačí kopírovat nerovnosti a zadní náprava poskakuje, na hranici už dochází k přetáčivosti. Fabie je přesně někde uprostřed. Dokáže toho hodně odfiltrovat, řízení není ani gumové a ani ostré a až na hranici má dost velkou nedotáčivost. Ostatně ti francozi jsou na tom stejně.

Záleží to na odladění pružin, tlumičů i stabilizátoru.

U zadních náprav se většinou jedná o vlečená ramena buď bez nebo se stabilizátorem, nezávisle zavěšená. Tohle řešení je osvědčené a u téhle kategorie běžné a dostačující. Jsou ale auta, která mají něco mezi tímhle a pevnou nápravou. Vlečené nápravy spojené zkrutnou příčkou. Ta je přesnější a má lepší vlastnosti, jen záleží na odpružení.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "karlos5"
6. 12. 2005 22:14
Re: Re:
Moc nevím, kam tahle diskuze spěje - nakonec Getz má v rámci třídy pořád dost tvrdý podvozek, ale ne prkno jako Fabie.

Nevím, jestli jsi jel se jmenovanými auty, ale pokud vezmeme např. pořádně řízené Clio 1.4/100 koní (předchozí) a stejně řízenou Fabii 1.4/100 koní, tak jí Clio ujede kdykoliv - v zatáčkách i na rovině. Bohužel, také má malá sedadla, mizerné řazení, špatný celkový posaz, atd., atd. Naopak Peugeot 206 je podvozkově o hodně horší.

Punto moc neznám, řídil jsem jen HGT a podvozek krutě nestíhal, klasické auto ze staré školy - ale zábavné.

Říkám jen, že tvrdší podvozek automaticky neznamená lepší chování, to je fakt.
neregistrovaný "pavel323"
6. 12. 2005 22:23
Bez nadpisu
kam se nám to vlákno stočilo??? z infa o getzu jsou tu škodovkáři a fiataci a.... chtěl jsem radu a ne dohady o podvozku fabky punti a .... žadám vás držte se vlákna dík
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peťas1"
6. 12. 2005 22:42
Bez nadpisu
mezek: no nevím kdo je tu mimo.... ale fiat, respektive jakýkoliv ital NIKDY neměl a zatím ani nemá přesnější řazení, než německé auta. Ty gumové fofrklacky, kdy se rychlosti musí hledat jsou fakt geniální. To mají lepší řazení už i korejci. :roll:
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2005 08:58
Bez nadpisu
No tak podla mna je Getz, velmi vydarene a vyvaze auto, podla skusenosti mojho suseda aj pomerne kvalitne - co sa tyka porovnania s Fabiou, tak nasuhlasim, ze ma lepsi podvozok -aj ked tu kazdemu sedi nieco ine, mne sa skratka zda lepsi Fabiacky...

S cim vsak kategoricky nesuhlasim, je tvrdenie ze radenie ma lepsie Getz :roll: , je sice pravda , ze som skusil len ten jeden kus co ma sused + jeden predvadzaci ale Fabii som odskusal vsetkych cca 10firemnych + otcovu a vsetky do jednej maju jednoznacne lepsie, hladsie a presnejsie radenie ako Getz, tiez je lepsie nez u mojho Swifta, ktory je v tomto tiez lepsi od Getzu... :-!

mimochodom, prave vcera som si precital test "noveho" getzu v porovnani s Swiftom a Riom a nasiel sopm aj nejake dalsie starsie testy 1 verzie Getzu a co sa tyka presnosti radenia, tak sa v nich vpodstate zhoduju s mojimi skusenostami, ze sice ma Getz presnejsie radenie ako "francuzi" ale na "nemcov" (Fabia, Polo) este nedorastol a to ani nova verzia Getzu, - ktoru ale nemozem objektivne posudit - nemam ju osobne odskusanu, ale napr. podla tychto testov ani tento novy Getz nema lepsie radenie ako Swift, ktory je kusok horsi od Fabie, ale ako vravim, ten novy Getz nemam osobne odskusany, tak tie testy beriem s rezervou... 8)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "viki_"
7. 12. 2005 10:42
Re: Re:
Nemas, plz, link na ten test ?
7. 12. 2005 12:41
Bez nadpisu
Peťas: Kdys naposledy řadil v nějakém italském autě? Rok výroby, typ.

karlos5: Mám pocit, že pro tebe je auto ta železná věc na kolech, co jezdí. Fabia má výborný kompromis mezi pohodlím a "sezením" na silnici. Ani na těch nejhorších silnicích neodskočila, jen se pohupuje a drží. Clio má o dost měkčí podvozek a nedotáčivost přijde dřív než u Fabie. Takže v zatáčkách je pomalejší. Punto má tvrdý podvozek a musí se s ním umět jezdit. Když si přečteš testy, tak i tam píšou, že začátečníkům moc neodpouští. Zato v zatáčkách je radost s ním jet. Na hraně lehká přetáčivost, takže auto krásně zatočí, když se přibrzdí až v zatáčce /při jízdě na hraně/, dá se vyvolat lehce řiditelný smyk všech kol. Při normální jízdě na rozbitém asfaltu zadek odskakuje.

Getz má o něco tvrdší podvozek než Fabie.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "karlos5"
7. 12. 2005 16:20
Re: Re:
mezek: svoje jsem k tomu řekl, proč se opakovat. Abych řekl pravdu, vůbec nemám páru, co myslíš tím "Mám pocit, že pro tebe je auto ta železná věc na kolech, co jezdí." Co se týče "výborného kompromisu mezi pohodlím a sezením na silnici" u Fabie nemůžu než doporučit odjet si nějakou trasu a la Praha - Frýdek-Místek - Praha v jednom dni postupně v obou autech a zjistit rozdíl. A že potom bude z Getzu většina lidí míň unavená (a "nevydrncaná") celkem nepochybuju. Únava z řízení auta je dobrý parametr. Ale znovu - každému, co jeho jest, nebudu se s nikým hádat, každému vyhovuje něco jiného a tohle jsou beztak subjektivní dojmy a nevím, kdo z diskutujících zná obě ty auta podobně jako já.

Marcelino: pokud je u všech Getzů použitá stejná převodovka (jakože to nevím, v případě Fabie jsem rozdíl mezi motorizacemi a verzemi v řazení - narozdíl od řízení - nezaznamenal, s Getzem jsem jel s 1.3 a 1.6 a rozdíl jsem taky neviděl), tak s tím nesouhlasím - přesnost řazení je ve stejné třídě (těžko říct, co je "lepší"), jinak se řazení ale dost liší - u Getze je jemnější a mnohem lehčí, přitom pevné (a dá se řadit jedním prstem). Subj. výhodou Fabie je zpátečka ve schématu. Mě např. na řazení zajímají přechody 3-2, 2-3 a 4-5 a speciálně 3-2 je imho v Getzu lepší. Nemám nic proti tužšímu chodu, ale VW to umí udělat i tak, že je přitom hladký, 5-ti i 6-ti kvalty např. v O2 jsou toho dobrým příkladem. Ale samozřejmě, že pokud se zato "vezme" je řazení Fabie rychlé dost. Co se týče těch zmínek z testů, např. v Autotipu bylo uvedeno, že řazení Getze "si v přesnosti nezadá s prací švýcarských hodinářů". Ovšem pokud se liší kvalita řazení mezi jednotlivými kusy (jak je jediné možné vyložení si toho), není to dobře. To, co vyzdvihuju např. já je špičkové zpracování pedálů a navazujících komponent - absolutně hladký a perfektně přesný chod.

btw: kdyby měla Fabie jinou hlavici šaltpáky, prospělo by to zřejmě všemu, ta standardní je příšerná, ta, kterou jsem měl v ruce v nějaké nejvyšší verzi 2.0 (kožená s chromovaným plastem) byla lepší, ale pořád nepohodlná.

Můžeme se bavit o nuancích, ale pokud to shrnu, tak je Getz jako celek lepší než Fabia. Za nižší cenu poskytuje lepší dynamiku, prostor, pohodlí, výbavu, delší záruku a pravděpodobně lepší kvalitu. Mimochodem - Getz se vyrábí v Koreji, ale byl vyvinutý v Německu s ohledem na evropské potřeby. Proto je taky ve srovnání s ním např. větší (ano a mnohem starší) Accent snad ve všem horší, v podvozku velmi výrazně.

Naposledy - je to SUBJEKTIVNÍ a nikomu svoje názory nepodsouvám.
7. 12. 2005 12:58
Bez nadpisu
to _viki : ten posledny test: porovnanie najnovsieho Getzu vs. Rio vs. Swift bol v najnovsom cisle SM (tusim cislo 49)

Mimochodom tieto 3 modely porovnali vraj prave preto, ze v jednotlivych porovnaniach s Fabiou 1,4 55kW vysli ako víťazi co sa tyka pomeru vykon/cena a tiez preto, ze za danu cenu ponukaju najvykonnejsie motory a skvelu dynamiku (v porovnani s Fabiou) ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peťas1"
7. 12. 2005 15:52
Bez nadpisu
Mezek: projde mi jich v práci rukama měsíčně několik, nevedu si statistiku. Ale čím je auto starší a má najetých víc km, tím je to horší. Zhruba to vidím tak, že nový ital má řazení "přesné" jako němec po najetí cca 150tkm.
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2005 16:57
Bez nadpisu
peťas: Tak to jsem rád, že jsem trefil na kus, kde se italové spletli a dali tam převodovku z německého auta.

karlos5: V tvém případě asi šlo o Fabii s pěkně vymláceným podvozkem. Gety je dobré auto, jen kdyby měl hezčí dizajn. Jak Fabii nemusím a kritizuju /paulz a spol. potvrdí >:D /, tak radši ji než Getze.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "karlos5"
7. 12. 2005 17:02
Re: Re:
Jak říkám - jel jsem v průběhu let se spoustou Fabií, různé motorizace, různé průběhy, různě dlouho jsem na nich taky jezdil.

Design už je čistě subjektivní, tu otázku bych ani neotevíral ;-) :)