Heledte jak se tam ted resi ten palivomer u te Octavky, se chci zeptat, je dobre tankovat nadrz uplne do plana?Mysleno tak,ze zastrcim tu pistol a az to vycvakne tak ji povytahnu a zase pustim nebo kdyz uz to cvakne tak tam nic nervat? Protoze se mi zda,ze sem nekde cet,ze jak to jednou cvakne,ze je to plne,tak uz by se nemelo tam nic rvat kvuli plynum nebo co?
S těmi plyny je to pravda, zvláště v létě je nutno nechat nějaký prostor pro plyny, ale počítat i stím, že dojde k důsledku ohřátí benzínu/nafty k nárustu objemu.
V případě, že natakuješ plnou (až po okraj) a jedeš nějakou delší vdálenost tak bych v tom neviděl problém. Já to tak aplikuju, u Fabie combi po vycvaknutí pistole dotankuju přibližně ještě 4 litry.
ja som zasa pocul, ze to nie je vhodne robit aj kvoli tomu, lebo stojan ukaze, ze vydal 4 litre, ale v skutocnosti da o mnoho menej... odvtedy to nepraktizujem. tankujem stale na tom istom stojane a po prvom cvaknuti uz nedotankuvavam...
Když se zdražoval benzín,tak jsem tam chtěl narvat co nejvíc a tak se stalo,že jsem nádrž přelil asi tak o půl litra.Potom jsem musel houpat s autem,aby mě to neteklo za jízdy a pak jsem to musel ještě vyjezdit a tím pádem jsem na tom prodělal gatě.
glock: takovy lidi jako ty nechapu...ikdyz bys neudelal takovou hovadinu jako to prelit tak vazne myslis ze na tom usetris nak moc?...ale zase kdyby nebylo lidi jako ty tak se po silvestru nema kdo rvat v Carefouru o pracku za tisicovku >:D
Také dotaz: Proč až po hrdlo? Nechápu význam. Nebo že by bylo důvodem věčné téma hospod, kolik to komu žere? Nebo ušetřených 10,-Kč, protože v sousední vesnici je benzín(nafta) o 1,-Kč/litr dražší? :roll: Uf!!!
AC: pri mentalite lidi v teto zemi se neni cemu divit...vzdycky si rikam ze uz sem s tim smirenej ze u zijou h....a a pak me stejne prekvapi chovani nekterych jedincu a toto se netyka pouze silnicni dopravy :'-(
mam tuto zkušenost:mám čtyry soudky od oleje každy je na 60 lt. když v nich mam benzín tak jakmile jsou plné po hrdlo a občas při otevřených garážových vrat tam svítí slunce přímo na ně tak jsou v pohodě není tam místo na tvoření plynů ale jakmile uleji třeba 20lt tak při dalším otvíraní musím nejprve opatrně odpustit ty plyny a je tam tlak dost velký.totéž si myslím že se děje i v nádrži a navíc by měla být malinká dírka ve víčku kůli přisavaní vzduchu aby tam nevznikal podtlak - tuším že s tímto neduhem se prali škodovky 105 a 120 a že se jim jejich plastové nádrže vlivem podlaku vypoukly ale v každém případě si myslím že tankovat po hrdlo vůbec nevadí ahoj
no to h....a nebylo mysleno jako to co si rekl ty ale to je jedno...ja tu pouze vyjadruji svuj nesouhlas s reakcemi a chovanim nekterych lidi...nekterych ne vsech krome me >:D ...treba dokonaly priklad...zacala se sirit informace ze benzin pres noc zdrazi o dve koruny...a reakce?...lidi co meli jeste z pulky plnou nadrz sli stat ctvrt hodinovou frontu jen aby usetrili padesat korun...ano toto chovani mi vazne neprijde prilis dustojne...navic kolik benzinu jeste ztratili v te kolone? >:D pulka nadrze muze byt treba tricet litru?...to je uspora sedesat korun minus treba jeden litr za to kolonu a uspora uz je jen zhruba tricet korun...vazne si myslis ze to za ty nervy stoji?
CC82T: Tvoje vyjadřování o něčem svědčí. Pokud jsi si toho nevšimnul, tak já žádný vulgarismus (ani v náznaku) nepoužil. Názorově ale souhlasím s Ultimanem. Za delší odpověď mi nestojíš.
Ultiman,AC:Že se vůbec stresujete.Já jednou tady taky napsal ve srandě,jak Češi žerou všude v cizině řízky až jim padaj z huby a většina se na mě vrhla >:D:D
Ultiman: tak dobře nepsal jsi "*" ale hovada. Ty snad vidíš v tom nějaký rozdíl? nebudu se s tebou hádat o tom jak jsi to myslel a jak jsi to nemyslel, přečti si to po sobě znovu mě to prostě přišlo povrchní tot vše...
AC: moji vyjadřování o něčem svědčí? Jo! jen o jednom: Nesnáším povrchní lidí kteří hloupě a subjektivně odsuzují druhé za určité chování! Já patřím do skupiny lidí kteří se nestará o to kolik stojí benzín já prostě jezdím! Ale nikdy bych si nedovolil odsuzovat lidí kteří to dělají. Dělají to prostě z ekonomických důvodů - Jo jasně někdy se přepočítají a vyjde jim to ve finále dráž ale nevždycky!Taky se s tebou nebudu hadat vysvětlil jsem ti to jak to myslím ikdyž ti nestojím za delší odpověď. Taky si to po sobě přečti.
RRAAFF: s těmi řízky jsem to pochopil. ale taky jsem pochopil proč se na tebe vrhli.
no musim neco rict abys nemel pocit ze si dusevne zvitezil >:D nez nam tu zacnes kazat o odsuzovani uvedom si ze si me a AC odsoudil podle jednoho ciste nazoroveho prispevku...neslo o odsouzeni lidi pouze o nazorovou shodu na jejich chovani...zadruhe rozdil ve slove * a hovada vidim ze ho nevidis ty je vec jina...a za treti...mas pravdu nema cenu tu rozebirat chovani urcitych skupn lidi jen jsem chtel upozornit ze lidem kteri si o sobe mysli ze jsou chudi rozhodne nepomuze MAXIMALNE dve ste korun usetrenych na benzinu...ver mi vim o cem mluvim nejsem z bohatych pomeru a vzdy premyslim za co penize utratit/neutratit ale uvahy o tom, kde je bezin sice s kvalitou bez zaruky ale o dve koruny levnejsi, mi prijdou trochu zcestne...timto jsem k tomu rekl vse co jsem chtel a nehodlam v teto taktez zcestne diskusi pokracovat ;-)
Ultiman: není to žadný kazání, jen reaguju na tvůj příspěvek a na toho AC's příspěvku tak jako vy jste reagovali na chování těch lidí. Taky ukončuju zcestnou debatu a jen dodám že nejde o žadné vitězství jak to píseš ale o princip.
Pokud hodne jezdite, tankovat nadrz do plna se vyplati. U koncernovych automobilu VW je v usti palivove nadrze zapadka, kterou lze sikovnym pohybem tankovaci pistole odjistit. Tim se vypusti vzduch z druhe strany palivove nadrze (je to propojeno trubickou) a umoznuje to nadrz natankovat "do plna", tedy bez vzniku vzduchove kapsy.
Tim se da auto od auta dotankovat do zdanlive plne nadrze dalsich 6 - 10 litru. Plati to pro fabie, octavie, golfy, passaty, a.j. To znamena dojezd cca o 100 i vice km vice a to se vyplati.
Ovsem pozor na termicke rozpinani paliva - takto tankovat muzeme pouze vyhradne, pokud:
a) venku mrzne a teplota paliva v nadrzi bude nizsi, nez v podzemnim tanku
b) od pumpy bezprostredne odjizdime na delsi cestu, pri ktere jiste spotrebujeme nejmene 10 litru paliva.
pretoze vzdy odkladam tankovanie az na poslednu chvilu a rad tankujem na tej istej cerpacke a uz vela krat sa mi stalo, ze mozno prave vdaka tomu ze tankujem az po hrdlo tak som na tu pumpu nakoniec dosiel :)
najviac citelne je to na motorke, ktora ma nizku spotrebu. tam sa rata kazde deci, takze tych 18 litrov tankujem rovnako dlho ako 60 litrov do auta, lebo ta nadrz je plna zakuti a dlho trva nez sa vytlaci vsetok ten vzduch
matuS: To jako vždy jedeš přesně stejnou trasu, za stejného počasí a stejného provozu, že Ti vychází objem nádrže tak přesně na dojezd? Na litr přesně? Nechceš, abych tomu uvěřil, že?
matuS: Kdy budu tankovat neřeším. Málo paliva = natankuju u první slušné stanice - ne někde ve dvoře, byť o nějakou Kč levněji. To bych za chvíli také mohl vozit v kufru kanystr, nebo si dát doma do lustru místo 100W žárovek jenom 25-ky. Abych ušetřil >:D PS: A opravdu nemám milionové roční příjmy.
matuS: Ale samozřejmě, že to chápu - máš prostě důvěru v určitou značku (firmu). Psal jsem za sebe, že se vyhýbám pochybným (neznačkovým) stanicím. Neřeším už ale, zda tankuji u Shell nebo Aral. To je ale odbočení od tématu. Když tankuji plnou, tak v okamžiku vypnutí pistole už do nádrže nic "necpu". Pistoli zavěsím a jdu platit. Jednak nezdržuji ty za mnou a jednak nemusím potom řešit problém s vytékáním paliva jeho nabýváním na objemu vlivem tepla (v létě). A zopakuji to, co jsem již napsal: Nebudu houpat autem, abych dotankoval ještě další litr, protože je to tady zrovna o 1,-Kč/litr levnější. To je ale pořád dokola..... Nic ve zlém - 100 lidí, 100 názorů. Jenom prostě počínání některých jedinců nikdy nepochopím.
Ja tankuju taky do plna, jeste nad cvaknuti pistole, z jednoho prosteho duvodu. Kdyz doleju tri ctyri litry navic, je to pro me den, den a pul jizdy navic. A kdyz denodennim jezdenim do prace absolvuju 90km/den a k pumpe presto jezdim jen dvakrat do mesice, to je prave ten benefit .. nemusim k pumpe tak casto, nemam svou oblibenou znackovou levnou pri ceste, takze jsem rad, ze si tenhle doplnovaci ritual mohu oddalit a neabsolvovat ho "kazdy tyden" a ztracet tim zbytecne svuj cas. Nic vic, nic min. Pochopitelne, pokud jedu na streku do ciziny, tak si dam obzvlast zalezet, at je hezky plna, at nemusim venku tankovat a necham si to zase zpatky do Cech za nase ceske euracky. :-)
AC: 10l kanystr vozivam, akorat kdyz ocekavam streku delsi nez 1500km, pres leto delsi nez 1600km, jinak si vystacim s interni nadrzi. >:-[] A reknu Ti, vozit na denodenni jezdeni do prace pet desetilitrovych kanystru, abych mohl jezdit k pumpe jednou za mesic, to jsem shledal jako neprakticke. >:D;-)
Pokial idem na dlhu cestu hned po natankovani, tiez tankujem co sa vmesti. Ved do 45l nadrze sa zmesti nieco okolo 50l benzinu. V lete sa roztiaznosti paliva nebojim hlavne ked idem na cestu min 100 km. To sa sezere dost richlo.
Niekto tu pisal o mikani autom aby do nadrze natankoval viac. Co je to za blbost ? Staci stlacit odvzdusnovaci ventil, prstom alebo tank. pistolou, spomalit prud benzinu a ide to pekne tankovat dalej.
Je tohle forum mysleno vazne nebo si jen delate * a ja to nepochopil? Dneska jsou benzinky na kazdym rohu, tak je jedno, jestli natankuju o 4 litry vic nebo min, ne?
Kadel: No, tak uplne legrace to neni, ikdyz ja to tu beru dost s usmevem. U nas v CR ano, tady je benzinka na kazdem rohu, ale setkal jsem se s velkym problemem ve Francii, kde je uderem 6, resp. 8 hodiny vecerni casto neresitelny problem nekde v okruhu 100km, mimo placene dalnice, objevit pumpu, ktera je otevrena .. a kdyz, tak je to samoobsluha a ne vsechny platebni karty v Cechach a jinem v civilizovanem svete bezne bez problemu pouzivane na tehle tankovacich stojanech akceptuji! To Te pak smich prejde hodne rychle. :-) A jak pises o zanedbatelnych 4 litrech navic .. pro nekoho z nas to predstavuje dojezd k dobru 130-150km .. a to uz tak zanedbatelne neni. ;-)
to AC: vsichni sou * jenom ty ses zase ten dokonalej svetaznalec ze? >:D >:D >:D s laskou se s timto forem ve vlastnim zajmu rozlucte vsichni kdo nejezdi kazdy mesic do kras mimomestske nocni francie >:D
to Ajvn: jakkoliv mi tve vozeni kanystru pride nesmyslne(kdyz jezdis za tri a pul na sto to ti to pres tu noc nevydrzi ta jedna nadrz :?: :?: :?: ) tak se mi vzdy zastavi dech kdyz vidim to kouzelne cislo u tve spotreby...gratuluju a tise zavidim ;-) (jen tu spotrebu ne to ze mas diesel)
Ultiman: Mne ta nadrz pres noc vystacila, mne jo, ja s ni dojel ted v listopadu z Berouna az do Rennes a jeste mi tam par litru zbylo, ale druhe vozidlo na zcasti identicke trase takove stesti nemelo a nebyt dobraka Frantika, ktery jim vysel vstric a pujcil jim svou blue card (kreditku) proti jejich hotovosti u jedne samoobsluzne pumpy, tak byli nahrati a noc na krku a moc zasob baget se Schwarzwaldskou sunkou nebylo. >:D Uznam, pro me je to spis o pohodli nemuset v cizine utratit tolik EUR, kdyz velkou cast cesty mohu pokryt ceskymi korunami, ktere menit nemusim :-) a euracky si spis nechavam na jine ocekavane vylohy. A navic, ja nemiluju dlouhe nocni jizdy, takze to kolem pulnoci balim, nekde na place prespim a vyrazim pred ranem odpocaty dal.
A ver, ze neni co zavidet, spolujezdci to se mnou maji tezke, dost je svou vlacnejsi jizdou nudim, navic na takovych dlouhych strekach. >:D Nemluve o tom, ze tech 3.5 je jen prumer za cely zivot meho vozitka, leto zima dohromdy .. ale jestli chces trochu popichnout, na 500km strece do Nemecka, resp. te same zpatky mam svuj rekord 2.65 ;-) A ani to nezavid, to bylo za idealnich podminek, v lete za velkeho tepla, sam v temer prazdnem aute, na idealne ojetych gumach, bez svetel, ventilace, dokonce i bez radia, abych otestoval, kam az to jde srazit. >:D
Do Francie nejedu (aspoň ne hned), kanystr vozit odmítám, nádrž "nafukovat" nebudu a zdržení u pumpy není pro mě až taková újma >:D Na úsporu nejezdím (ještě to abych řešil!), takže do nádrže tankuji normálně, a kdy je potřeba. Tím pádem nemám problémy popsané v počátku tohoto fóra.
Ultiman: Tak to máš, když někomu teče palivo mimo nádrž, a ty mu poradíš, ať jej tam tolik netankuje. Ale vlastně máš pravdu - třeba do kanálu s ním, když to neplatím! :D
Čo vlastne vypína pištol? Keď som tankoval benzín, tak sa pištol často krát zastavovala aj uprostred tankovania a bolo treba púšťať pomalšie, aby to nevypínalo. Teraz, keď tankujem naftu, tak to podľa všetkého vypína až vtedy, keď sa rúry poštole dotkne stúpajúca hladina v rúre nádrže, pretože v pištoli nie je žiadny odvzdušňovací kanál.
Je fakt, ze v zahranici je natankovat ve vecernich hodinach casto veliky problem...!
Tankovat do uplnyho hrdla autu ani vyparum nijak nevadi, to vypinani je proto, aby benzin nevychrstnul z nadrze pri tankovani pri plne nadrzi. Stejne mi neni jasny, jak to maj vyreseny..?:)
Jinak ja tankuju palivo vetsinou, pokud nespecham a nestoji za mnou fronta, az po viditelnou hladinku.
druha je vedena uvnitr, casto je ta vnitrni vyvedena jeste pred vstupem do stojanu. na predposledni strane odkazu je trosku videt jak je udelana hadice (trubka) u adastu.
[odkaz]
Dneska uz je odsavani samozrejmosti, starsi pistole proste nevypinala, palivo pripadne preteklo.
U nekterych benzinovych pistoli je i magneticka kontrola pouziti spravne pistole (krouzek nakonci pistole). Uz si napamatuju jestli se pri spatnem pouziti nespusti cerpadlo stojanu nebo co. Naftova by do benzinaku nemela jit mechanicky.
teoreticky by naftova do benzinaku nemela jit-je o neco sirsi, ale asi to nebude uplne pravda protoze tusim ford nedavno dokoncil vyvoj zarizeni prave proti tomuto omylu a kdyby to tak bylo uz u dnesnich aut proc by to vyvijel? z toho bych soudil ze u dnesnich aut to nic nerozezna co tankujes ;-)
Az pojedes nekam tankovat, das nam vedet? Musi to bejt celkem *, jak si hlidas hladinu a pritom 3x vyndas hadici, aby ses podival, jestli uz je hladina videt.
Lidi, nevymejslejte * :-)
Zadek524 napsal:
Jinak ja tankuju palivo vetsinou, pokud nespecham a nestoji za mnou fronta, az po viditelnou hladinku.
Kadle: Nevim, proc by mela bejt * - mit natankovanou plnou doplna... Obnasi to asi 20 sekund navic, ze povytahnu pistoli a docvakavam to. Nikdy mi nic nepretejka, nevim, proc by melo pretejkat, jestli jste si nekdy vsimli, ale jde to cepovat i curkem, takze no problem.
To neni ani z toho duvodu, ze by me vytrhlo, ze tam mam o dva litry vic, nez kdyz se to vypne samo, ale ze si zmerim presne kolik jsem natankoval, protoze vypinani neni presny, to si pokazdy vypne plus minus autobus...
A jestli to nekdo povazuje za *, tak to nedelejte a klidne se priblblejm docvakavacum smejte..!!:D:D:D
Samozrejme, kdyz za mnou stoji kolona, tak to nedelam. A kdyz to nekdo dela, tak bych ho nejradsi prizabil!:)
Joo, jinak jsem se vzivote (vek 30 a tankoval jsem radostne za tatu uz v deseti), nepotkal pistoli, ktera by se sama nevypla.
Vam se nekdy stalo nebo slyseli jste od nekoho, ze jste nacvakli samoplneni, otocili se a pak po preliti nadrze zacly od pistole strikat gejziry benzinu, ze po pistoli clovek ani nemoh sahnout??? >:D
Ja to teda nezazil, ani jsem o nicem takovem od nikoho neslysel...
Hmm, já když jsem by děcko, tak byly skoro všechny pumpy s obsluhou. Sámošky byly extra novinka někde u hlavních tahů a v našem kraji se nevyskytovala ... a to zase kua nejsem tak starej. :?
Pumpu s obsluhou jsem zažil ještě v loňském roce. A obsluha byla hóóóódně odvážná a pěkná. Jenom manželka nechápala, proč je tam taková fronta, když mají tak drahý benzin.
Ja pojistku nacvakam skoro vzdycky, kdyz si vzpomenu na tu vymozenosta beru plnou, neb mam velky auta s velkejma nadrzema a upadla by mi ruka...:) A nikdy zadny problem, asi jsem dite stesteny..!:D
Nez natece do stolitrovy nadrze tech zhruba 90 litru benzinu, tak to chvili trva...:)
Zadek: jo, jednou se mi to stalo - pistole nevypla a nafta vyletěla ven. Naštěstí jsem neměl tu pojistku zacvaklou, takže stačilo ji pustit, ale i tak je to docela překvápko. Gejzír to ale nebyl...
Jinak co se tankování týče, když mám náhodou náladu a čas, taky klidně docamrám do viditelné hladiny (to když si chci jednou za půl roku potvrdit, že to žere furt tak nějak stejně, přesto že se mi zdá, že to tankuju čím dál častěji >:D ). Když čas a náladu nemám, tak většinou po vypnutí aspoň na pár zmáčknutí docamrám částku na celou stovku (většinou platím hotově, tak abych nešaškoval s drobnýma). Mmch. od prvního vypnutí po docamrání po viditelnou hladinku je u mé pixly skoro 10 litrů, tzn. min. 150km...
No tak znama tam dala tu pistoli,cvakla tu pojistku a neco bylo asi chybne ta pistole a zaclo to strikat ven vcetne na ni. Ale je to takova ranarka,zavolala si obsluhu a rekla,ze bud ji daj nejake prachy nebo vola poldy nebo tak nejak. Takze obsluha zaplatila a byl klid.
A mi se stalo to samy,akorat si davam bacha takze stojim bokem kdyz tankuju a taky mel jsem to zmackle k vycvaknuti nedoslo,ale k vystriku z nadrze ano ja tankoval diesel.
Ked nevypina poistka tak je nieco zle v stojane. v bivalej robote sme mali stojan novy ale neco tam bolo odpojene a pistol nevypinala. Po zapojeni vsetko OK.
S kontrolou typu paliva som sa stretol na vojne. Po zasunuti pistole sa stojan presvedcil ake palivo ma mat auto a podla toho pustil cerpadlo. Lenze mi sme mali upravene auta. Na nadrzach (hrdlo) bol magneticky snimac ktory komunikoval s pistolou. Dokonca to vedelo motohodiny a najazdene km auta, typ a poznavaciu znacku.
Nemam pocit, ze by diesel mal vacsi priemer pistole. Aspon na zdruzenych stojanoch len pre osobne auta. Tam kde je vyhradene pre nakladaky tam byva vacsia.
...nechci, aby to vyznělo jako ten vtip o blondýně, co má diesel, a proč jí do toho lejou naftu...ale - mám diesel a měl jsem vždy benzín, takže to moc neznám - už se mi podařilo párkrát brát hadicí pro náklaďáky - v celku nic se nestalo, jen ta pistole byla trochu zasvi....., ale setkal jsem se s pumpou, kde v řadě stojanů byl stojan - NAFTA a vedle stojan DIESEL.... - v čem je rozdíl? :'-(