Ja mam na trase Velky Krtis-Bratislava (220km, 20%mesto, 25%dialnica, 55% cesty 1.triedy) priemernu spotrebu 6,4 l a to limity dodrzujem jedine v dedinach a mestach. mimo je to 100-110km/h a po dialnici 140-150km/h. myslim si, ze sa mozem s tymto v pohode rovnat nielen s Favoritom ale aj Feldou a inymi autami tej kategorie, nielen starsimi. Ale nechajme to uz tak. Zalezi od auta, starostlivosti on a tak. Ja som mojej Lade zniesol aj modre z neba, fakci na 110% >:D . som na nu normalne hrdy po technickej stranke, je ako nova...Dalej aj zalezi a to asi hlavne od nohy sofera a skusenosti, kde sa vyplati setrit a kde a kedy treba vytocit...Vratme sa k tematike Punto vs. felda...
Majo09: Třeba já jsem s Felicií 1,3MPI jezdil po městě za 6l., mimo město mezi 4,3-4,6l. A to ne jako brzda, vždy na hranici povoleného rychlostního limitu. S 1,2/8V Fiatem jezdím po městě 5,8-6l., mimo město 4,2-4,5l. Ten samý styl jízdy.
Budeme se držet tématu - Felicie vs. Punto. Takže Majo, v čem je lepší Samara oproti Felicii a Puntu? Vynech motory, každá automobilka do nich montovala, co měla. A liší se nejen výkonově, ale i "konstrukčně" /takový ruský motor má skvělou spotřebu a emise... >:D /.
To vidim na ceste, co je lepsie...ja som nastartoval, teraz ked boli tie velke mrazi bez problemov na prvy krat, Favos ledva-ledva a niektore vobec...v zasnezenom kopci prejdem urcite lahhsie ako Favos j Felda, to som videl na donovaloch a o jazde na suchej ceste nehovorim. V zakrute kde to uz s favosom hadze a ide 110 ja idem 120 a viac a az vtedy zacinam citit, ze uz radsej hooha, prr.
Napisal si ze kazdy mechanik povie, ze Favorit je lepsi...ja som napisal v com je lepsia samara a zdaleka to nie je vsetko...no napis v com je ten srot lepsi...jedine tak ze ekologickejsi, skor zhnije >:D . A drzi si lepsie cenu...viac vyhod co sa tyka jazdy, vykonov, komfortu nepoznam...
Ale Porsche dá zlavy a hned bude jedna 911 doma v garázi(na leasing do konca zivota).No len to bude skoda pustit na nase cesty.Modelová situácia:200 km/h na dialnici + dobrý výtlk po zime= v ťahu celá náprava.Oprava za celý rocný plat.
Jo >:D ale na to v nejbližší době mít nebudu :-( Takže se musím spokojit se škodovkou :-! Ale není to tak špatné, po felicii teď přijde moje čtvrté auto, nejspíše fabia nebo octavia, v tom ještě nemám jasno. :?
Favorit moze askurat tak zlozit klobuk ked okolo prejde Samara...
1. Samara ma silnejsi, zivsi a aj uspornejsi motor 1300s ako Favos 135,136, a to ze je zivsi sa radsej ani nehadaj...taky Favos este nevyrobili, ktory by som nevybuchal...seriovy, podotykam...
2. Samara lepsie sedi na ceste, bezpochyby...moja ma original podvozok a brzdy robene v spolupraci s PORSCHE :shock: !!! a to moze len Favos ticho zavidiet a nic ine mu neostava len bezmocne poskakovat a plavat v zakrutach...
3. Samara, ktoru vlastnim, r.v. 91, kupena 92, presla GO karoserie minuly rok a to len preto, ze mi prehrdzaveli predne blatniky, tak som uz nechal urobit preistotu vsetko, t. j. "potrebovala" GO po 13!!!rokoch pouzivania...a to parkuje vonku, jazdi leto-zima, ma 145 000km!Favos by sa uz davno rozpadol na prach :!:
4. Favos ma (podla osobneho vkusu) mozno krajsiu karoseriu a interier, ale to zalezi na vkuse, mne vyhovuje...
5. Na Samare som v 70km/h zrazil velkeho jelena a co sa stalo???vypadol a rozbil sa svetlomet, odtrhol som hmlovku a preliacil som plast medzi svetlami a kapotou, ak vies o com hovorim :shock: !to bola cela skoda!!!jelena sme s kamosmi hodili do kufra a mali sme plne mrazaky >:D !keby som to urobil na Favosi som uz mozno dead...a auto zramovane, nehovor, ze nie...
Nepoznam vyhodu Favosa proti Samare...este aj ND su lacnejsie na Samare...
Problemi som mal jedine s elektrikou v aute, ale to je bezne na starsich autach, inac motoricky bez problemov pri pravidelnej starostlivosti...
Este aj sa da lacnejsie kupit...je to super stare auto do 50 000SK, moju by som nedal ani za 100 000!!!
mezek- srovnávat fabii 1.2 a fabii 1.4 16v, je trochu něco jiného než srovnat favorit 135 ls a feldu 1.6 , na tom se myslím schodnem, a taky si myslím , že rozdíl htp motoru ve fabii a 1.4 16v je propastný, ale samo jiná auta to nejsou, už toho ale nechme ,točíme se v kruhu, s tou feldou 1.6 - to byla recese na tvou š-110 >:D >:D však víš jak to myslím
Jak Favorit, tak i Felicie byla na svou dobu dobrá auta. Uvědom si, že tehdy se v ČSSR nic s předním náhonem nevyrábělo a ikdyž byl Bertone hodně omezen možnostmi výroby jednotlivých komponentů v rámci RVHP, dokázal se Škodovkou postavit dobrý vůz. Troufám si tvrdit, že vůbec nejlepší v celém východním bloku.
U Felicie nebyl čas, peníze a ani možnosti továrny vyrábět ihned nový model, takže se muselo přistoupit na modernizaci daného. Motorová skupina a podvozek byl odzkoušen časem /motor od 60-tých let, podvozek na Favoritu/, stačilo jen upravit technologii u skeletu a dát celkově "šmrncovnější" design.
Tak ti to vysvětlím jinak - když budeš mít Fabii 1,2 HTP /což je škodovácký motor/ a Fabii 1,4 /VW motor/, tak to budou jiná auta?
Jinak jsem nepsal, že by 1,6 nedokázala s Felicií zacvičit. Jenom že to byl "ústupek" od VW dát do ní silnější motor. Jenže pod podmínkou, že to nebude motor konkurující autům VW, proto dostaly /a donedávna dostávaly/ škodovky staré, "vyřazené" motory jako např. onu zmiňovanou 1,6, 1,9 D a pod.
Ale ještě jednou - jiným motorem neuděláš jiné auto.
mezek- taková je teorie, zajímá mě jestli jsi stou 1.6 aspon jel, já ji měl doma, takže soudím z praxe, samo 55 kw není nic moc , ale stak lehkým autem dokázal zacvičit pěkně- to mi věř, zkrátka na moji fel .1.6 mi nešahej- pro mě kultovní vůz >:D
Konstrukce - základ - zůstal stejný. Takže pořád se jedná o jednu typovou řadu. Nastavení tlumičů nedělá rozdíl. 1,6 byla spíše "okrajovým" typem, nejhlavnější zůstávala 1,3. A ta 1,6 nebyla zrovna nic moc. Jestli se nemýlím, tak to byl VW pohrobek, s litinovým blokem, těžký a ne příliš výkonný.
mezek- nevím jak a čím dosáhli větší tuhosti skeletu, a ani mě to moc nezajímá, důležitý je výsledek a ten je nesporný-vyšší tuhost a odolnost proti zkrutu.Další věc-motor -to je minimálně třetina auta, a už jen výměna za 5-ti ložiskový, pružný motor byla sakra změna, vždyt si měl felicii 1.3- tak ti to nemusím vysvětlovat, na podvozku taky plno změn, vždyt favorit byla taková zkákající koza. Pokud mám srovnat favorita s feldou, tak bych řekl že FELICIE je FAVORIT II, zkrátka plno změn, připomínám fel.1.6 !, nejde jen o zaoblené plechy a jinou podle mě nejlepší přístrojovku ,kterou škoda vyvinula, na druhou stranu spousta problémů zůstala-koroze-traktor.řízení adt.adt. FELICIE není žádný zázrak , ale je fakt lepší než favorit. ;-)
martas: To, že dám do auta jiný motor a k tomu servo /bez kterého bys neotočil volantem/, neznamená jiné auto. A skelet je stejný, k větší tuhosti přispělo použití lepších materiálů a technologie. Žádná změna konstrukce tehdy nemohla proběhnout, protože by se neúměrně zvýšily náklady. To byla při stavbě Felicie podmínka - musí se použít stávající vybavení továrny. Proto je Felicie tak podobná předchůdci. Jen se zakulatily plechy.
Jiná věc je použití lepších výztuh ve dveřích. Jenže to zase není zásadní zásah do původní konstrukce.
PaulZ - Nevybiral sem nic ucelove, spis bezny polozky - svetla, naraznik, zrcatko a moh sem tam dat jeste haubnu... Kazdopadne na to Punto to nejsou zadny palety. S tou Feldou je to plne srovnatelny a myslim ze bezny veci budou na to Punto levnejsi.
Pises zadni blatnik 2221 na petidver, na tridver uz je to 1386/1474. (Jen nechapu proc je rozdil ceny mezi levym a pravym, ze by hrdlo nadrze? Tak proc jen u tridvere... :?: )
No tak třeba felicie 1.6 se servem je poněkud jiné auto oproti fačku 136 ls, kdo v tom nejel neuvěří, jestli tyhle auta mají 80 % stejných dílů tak to mě p...r Co se týče skeletu tak na první dojem vypadá stejně, ale na ten druhý zjistíte, že je o 70% tužší-a to je to nejpodstatnější, čili říkat ,že favorit rovnáse felicie ,je blbost, alespon modely s němec. motory a převodovkami jsou hodně jinde ;-)
Vtip je v tom, že ten rozdíl mezi Favoritem a Felicií je v naprostých prkotinách /interiér, plechy.../. Ale to nejdůležitější - skelet, mechanika... - zůstala skoro stejná.
Poslední Felicie už byly docela vypiplané a v lesčem dokázaly s konkurencí držet krok. Bohužel, celkově na Punto I nemá.
No dobrá, ven si ceny dílů a servisu a hned si na tom s Puntem dráž než s felicií.Felicia je ale důkladně modernizovaný favorit.
Podľa mojich info je felda z 80% dielov favorit.Možno sa mýlim.Neservisoval som Feldu,ale ani ty si asi neservisoval Fiata.Fiat má jedny z najlacnejších ND.Ja sa len spýtam prečo tá fakt modernizovaná Felda tak hnije a to punto obecne zle urobené auto ani po 10 rokoch nepozná čo je karózia??
TommyEngelo: Tak to by mne moc zajímala ta "důkladná modernizace". Ano, plechy má kulatější, ale skelet zůstal stejný, motor dostal standartně vstřikování, odlišnější interiér /ale poslední Favoriti už byly napůl Felicie.../. Měl jsem Felicii 1,3 MPI r.v. 2000, s Favoritem vyrobeným těsně před ukončením výroby jsem docela dost najezdil.
Punto I mělo největší slabinu v uložení zadní nápravy. Nevydržela naše cesty. Stačí vyměnit silentbloky a je po problému. Felicie určitě není větší, určitě není novější. Je jednodušší. Ale to je spíše mínus. A levnější? Tak to je k smíchu. A servis je stejný jako u Punta I.
Felicia je novšia ako Punto MK I?Ti asi uniklo že je to faceliftovaný Favorit.Je pavda že Punto malo svoje chyby,ale boli len také malé chybičky krásy.No ked som mal ja Punto MK I 1997-2001 (55 000 km) tak som v nemal jedinu závadu.A že je lacnešia.Neviem tie ceny sú dosť vyrovnané.Ale každý má svoj názor.
Já bych volil raději Felicii, už jen proto,že první generace punta není obecně dobře udělané auto.Jen design je pěkný, ale Felicia je rozhodně lepší volba, je větší, novější, jednodušší, levnější a prostornější.Ale je to otázka názoru.Já osobně mám felicii 1.3MPI/50kw z roku 2001. :roll: ;-)