Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
28. 2. 2006 14:05
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 14:13
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 14:33
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 14:26
neregistrovaný "vlada-l"
28. 2. 2006 15:00
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 15:01
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 15:02
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 15:09
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 15:20
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 15:25
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 14:18
neregistrovaný "Mitsi"
28. 2. 2006 14:40
neregistrovaný "Jirka-328"
28. 2. 2006 15:28
neregistrovaný "Meky1"
28. 2. 2006 16:10
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 16:11
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 17:03
neregistrovaný "oddie"
1. 3. 2006 01:02
neregistrovaný "seba"
1. 3. 2006 16:28
neregistrovaný "lada1111"
1. 3. 2006 16:56
neregistrovaný "Mitsi"
3. 3. 2006 20:20
neregistrovaný "RedBaron1"
4. 3. 2006 14:37
neregistrovaný "lada1111"
4. 3. 2006 20:09
neregistrovaný "lada1111"
4. 3. 2006 22:08
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 10:38
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 11:06
neregistrovaný "R.Barrichello"
7. 3. 2006 12:41
neregistrovaný "R.Barrichello"
7. 3. 2006 15:54
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 17:19
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 07:39
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 11:04
neregistrovaný "R.Barrichello"
1. 3. 2006 16:57
neregistrovaný "dabel"
1. 3. 2006 21:51
neregistrovaný "Bártík168"
1. 3. 2006 22:03
neregistrovaný "one-z"
2. 3. 2006 08:30
neregistrovaný "Mitsi"
1. 3. 2006 22:28
neregistrovaný "Peté11"
2. 3. 2006 11:31
neregistrovaný "Bártík168"
2. 3. 2006 21:02
neregistrovaný "Alda.1"
3. 3. 2006 07:30
neregistrovaný "Mitsi"
3. 3. 2006 16:16
neregistrovaný "tomcat999"
3. 3. 2006 19:13
neregistrovaný "Pavel_J"
4. 3. 2006 17:51
neregistrovaný "tomcat999"
4. 3. 2006 19:46
7. 3. 2006 11:44
neregistrovaný "Bártík168"
7. 3. 2006 12:26
neregistrovaný "IT"
7. 3. 2006 12:38
7. 3. 2006 12:58
neregistrovaný "Meky1"
7. 3. 2006 13:23
7. 3. 2006 13:34
7. 3. 2006 14:07
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 13:29
7. 3. 2006 14:12
neregistrovaný "Meky1"
7. 3. 2006 17:06
neregistrovaný "blesk999"
7. 3. 2006 19:22
neregistrovaný "tomcat999"
8. 3. 2006 07:55
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 08:37
neregistrovaný "JardaB1"
8. 3. 2006 09:02
8. 3. 2006 11:56
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 12:11
8. 3. 2006 12:41
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 11:06
8. 3. 2006 13:04
neregistrovaný "Meky1"
8. 3. 2006 14:04
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 14:17
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 14:26
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 14:40
8. 3. 2006 14:08
neregistrovaný "Meky1"
8. 3. 2006 15:53
neregistrovaný "mariov8"
8. 3. 2006 16:22
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 16:24
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 19:09
neregistrovaný "mariov8"
8. 3. 2006 19:50
neregistrovaný "Alda.1"
8. 3. 2006 20:35
neregistrovaný "tomcat999"
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 14:05
auto s rozvody řetězem
Poučen z rozvodů řemenem >:-[] uvažuji o novější ojetině s řetězem. Uvažuji o něčem do cca 200 tis. Kč. Zatím vím, že řetěz má jen Focus. Můžete dát tip na další? Benzín i diesel.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 14:13
Re: auto s rozvody řetězem
Valná většina amerik pod rok 1990 a řada i poté.
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 14:33
Re: auto s rozvody řetězem
2 R.Barrichello: zrovna ameriky jsem nemyslel. >:D
neregistrovaný "vlada-l"
28. 2. 2006 14:26
Re: auto s rozvody řetězem
Nissan ma v Almere a myslim i Primere rozvodovy retez (u benzinu)
Avatar - Arnold Hackel
28. 2. 2006 14:48
Re: auto s rozvody řetězem
Pokud vím tak Focus 1.6 benz. a 1.8 tdci má řemen! Poslední gen. Mondea má řetez (všechny).

Řetěz mají např.: Vectra 2.2 benz., Almera 1.4benz, Fiesta 1.3duratec, Mercedesy, Bmw, Corolla verso 1.8, poslední generace Primery (tuším kromě dci) - ale je jich docela hodně

PS: Scorpio 2.5 TD (model klaun) má dokonce soukolí (motor VM-DETROIT DIESEL)
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 15:00
Re: auto s rozvody řetězem
VM Motori,

tfujtajxl, mě stačil výlet Praha-Zlín a zpět(na odtahovce) za 14 hodin ve vozidle vybaveném motorem 2,5 TD od této slavné firmy.

Never again.
Avatar - Arnold Hackel
28. 2. 2006 15:31
Re: To Barrichello
VM se nezastávám: ;-) a na odtahovce jsem už viděl lecos- můj známý v renom. značkovém servisu přijímal BMW 535D rv.2005:!: >:D ( Motor total game over)
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 15:01
Re: To Barrichello
Hm, tak dávat si do podmínky výběru auta, že to musí mít řetěz, je docela dobrej fór. Ale jak je libo >:D Když se toho řemene tak strašně bojíš, proč se třebas nepodíváš po něčem, co se při přetržení řemene nepotká?
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 15:02
Re: To Barrichello
Sháněl tě Mirek V. (PROF), ale asi už jsi s ním mluvil....
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 15:09
Re: To Barrichello
Ne, nemluvil. Co chtěl?
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 15:20
Re: To Barrichello
2 oddie: Prostě člověk chce mí po špatných zkušenostech větší jistotu. Dlouho jsme nepokecali. Ještě provozuješ ty pažouty?
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 15:25
Re: To Barrichello
Jo jo. Sice už jsou starý, ale velmi vděčný. A všechny maj řemen ;)
neregistrovaný "Mitsi"
28. 2. 2006 14:18
Bez nadpisu
Bohužel ani použití řetězu v rozvodech není samospásným řešením. Prasknutí není výjimečnou událostí (zejména pokud se motor hodně honí či naopak podtáčí), k tomu hlučnost po vytažení přicházející s porcí najetých km či mnohem dříve v souvislosti s permanentním podtáčením, problémy s opotřebením napínáků atd. Krom toho je případná výměna řetězu (a samozřejmě všech ozubených kol a napínáků) finančně mnohem náročnější, než výměna rozvoďáku s kladkami!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jirka-328"
28. 2. 2006 14:40
Bez nadpisu
BMW benzin. motory M43 a M50 a M52 ( 318i M43, 320i, 323i, 325i, 328i, 330i a diesely snad všechny krom 324td a 524td.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Meky1"
28. 2. 2006 15:28
Bez nadpisu
úplne najbližšie - Fóbia, Polo, Ibiza - 1,2 benzín HTP je rozvod reťazou.

tiež staré ropáky od Oplu: 2,0Di, 2,0DTi - ale inak to nie sú ktovie ako super stroje 8-s

Tiež ten motor zo Scorpia s tým rozvodom ozubenými kolami - tak to je teda riadna šupa - známy ho má a fakt to vydrží veky :shock: :shock: :shock:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "residents"
28. 2. 2006 16:10
Re: Re:
2 Meky: Toho posledního Scorpia je celkem škoda. Sice se mi zpočátku moc nelíbil, ale poslední léta jsem mu přišel na chuť.
neregistrovaný "R.Barrichello"
28. 2. 2006 16:11
Re:
Cituji: "Potřebuju splašit palici na Pežot Expert 1,9 Hdi..." :o)

Tak asi tohle, ale nevím jestli je to ejště aktuální, už je to cca týden co tě sháněl. Ale pokud máš chvíli, tak se mu ozvi, určitě tě rád uslyší.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
28. 2. 2006 17:03
Re: Re:
Hlavu na HDI bych stejně neměl, žádné HDI mi domů nesmí.
neregistrovaný "seba"
1. 3. 2006 01:02
Bez nadpisu
Dle mé terorie je řetěz super ale vytaha se natolik že se jednou zubem trefí na střed spojky a přerve se.

ale stává se to jednou za xx let.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lada1111"
1. 3. 2006 16:28
ŘETĚZ / ŘEMEN
Řetěz nebo řemen ? Každý výrobce aut k tomu přistupuje jinak. Nyní se začínájí prosazovat takzvané bezůdržbové motory a tam to bez řetězu zkrátka nejde udělat ! U těchto motorů se rozvody po celou životnost motoru nemění ! :P
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "Mitsi"
1. 3. 2006 16:56
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže "projektovaná životnost" motoru o objemu 2.0 je nějakých 200 tis. km (u motorů podstatně menších objemů třeba i jen polovina), pak je samozřejmě řetěz na "celou dobu životnosti". Pakliže k nám však stále putují ze západní Evropy ojetiny, které "svůj cyklus" vlastně již završily, tak nemůže být o "bezúdržbovosti" motoru s rozvodem řetězem žádná řeč!
neregistrovaný "RedBaron1"
3. 3. 2006 20:20
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Mitsi: Mám štěstí, že u mýho mechanika se najde spousta strojů, který už byly párkrát na měsíci a zpátky. Věc jako přetržený řetěz jsem viděl u BMW akorát jednou a to byl případ, že se někomu v kilu podařilo podřadit na jedničku.
neregistrovaný "lada1111"
4. 3. 2006 14:37
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže "projektovaná životnost" motoru o objemu 2.0 je nějakých 200 tis. km (u motorů podstatně menších objemů třeba i jen polovina), pak je samozřejmě řetěz na "celou dobu životnosti". Teda nevím kdo Ti nakukal těch 200 tisíc Km ?

Dnešní moderní motory jsou konstruované na životnost 300 - 600 tisíc Km, odvíjí se to od ceny motoru ( vozu ) , levnější na spodní hranici dražší na horní hranici . Samozřejmě záleží kdo s tím jezdí !!! Životnost lze samozřejmě zkrátit ale i výrazně prodloužit !!! Nesetkal jsem se u novějších aut (5-10 let) s přetrženym řetězem ! Zato řemen byl příčinou mnoha závad ( např. strašně příjemná věc na dovolené , když se potkají ventyly s pístama 1500 Km od domova ,po čerstvé výměně rozvodového řemene u Oplu ) .

A srovnávat staré konstrukce motoru ( někdy z 80 let minulého století) není namístě, protože dnešní konstrukce jsou zase někde jinde !

Zkrátka výměna řetězu u dnešních moderních moturú se neprovádí !! (ikdyž mají najeto o mnoho víc než je jejich životnost). Řemen se samozřejmě bude používat dále ,ale hlavně tam kde má být motor extrémě levný a samozřejmě u závodních motorů ,pro jeho vlastnosti a lehkou výměnu.
neregistrovaný "lada1111"
4. 3. 2006 20:09
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
LADA1-jestli se ti přetrhl řemen 1500km od domova po čerstvé výměně,tak to je přesně pravá chyba výměny rř.Ten řemen se musí po výměně zkontrolovat a napnout.Od 500-1000Km,copak když měníš klínák,tak se nevytáhne? No a to je právě to o če hovořím ! U motorů s řetězem toto odpodá , skrátka se nic nemění ani neseřizuje !!! Konstrukce takového motoru je náročnější a motor je dražší ,ale ve výsledku životnosti je nakonec levnější.

Ten Opl co uvádím ,nebyl naštěstí můj.
neregistrovaný "Mitsi"
4. 3. 2006 22:08
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestliže někomu prdnul rozvoďák pár set km po výměně, pak ten někdo chtěl ušetřit na výměně napínacích kladek. Speciálně Oply jsou pověstné tím, že když nevyměníš kladky, brzy se díky novému, tj. našponovanému rozvoďáku, přidřou jejich ložiska a ony pak prodřou ten nový rozvoďák. Tohle ovšem není vada konstrukce, ale šlendrián toho, kdo to dělal!!!

A jen pro pořádek: Rozvoďák se samozřejmě nedopíná po ujetí nějakých "záběhových" km! Správné napnutí při montáži nového rozvoďáku dle předpisu výrobce motoru s určitým vytažením samozřejmě počítá.

Auta s prdlým řetězem samozřejmě k vidění moc nejsou. Proč? Protože odpočívají v pokoji na vrakovištích. A důvod? Jestliže "potkaný" motor s rozvoďákem často lze (resp. z ekonomického hlediska to ještě má smysl) opravovat, pak "potkaný" motor s řetězem téměř nikdy...
7. 3. 2006 08:48
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Myslel som že reťaz bola naposledy použitá v našej starej Škode 105. Ale v novom Mondeu 1,8 125 k mám tiež asi reťaz. Aspoň tak tipujem podľa toho čo píšu v harmonograme servisných prehliadok a bol som z toho prekvapený. Minimálne to má výhodu že výmena je až po 160 tis. km. Potom som zistil že aj Passat a viacero iných áut má rozvodovú reťaz, dokonca bezúdržbovú. Takže keď sa k tomu vracajú viaceré automobilky asi to bude mať nejaký zmysel a predpokladám že konštruktéri tomu rozumejú viac ako "domáci odborníci na všetko". Rád by som si prečítal vysvetlenie od niekoho kto tomu naozaj rozumie.
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 10:38
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Tak si něco kolem nejrůznějších typů konstrukce rozvodového mechanismu naštuduj! Třeba sám přijdeš na to, že jednoznačná odpověď na otázku, zda je lepší řemen nebo řetěz, prostě neexistuje!!!

Ale pokud jsi milovníkem "jednoduchých pravd", klidně si věř, čemu chceš...
7. 3. 2006 11:00
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Nie je to môj odbor a ani nemám čas to študovať. Len si myslím, že keď reťaze začali opäť používať viaceré ( ak nie väčšina) automobilky, ich konštruktéri to majú naštudované dostatočne. Je ale pravda že by som rád poznal ten dôvod lebo žil som v tom čo som sa naučil v autoškole že najmodernejší rozvod je DOHC rozvodovým remeňom a rozvod reťazou OHV mali embéčky. Či sa reťaz neroztrhne posúdiť neviem ale nemyslím si že by bol dôvod na prechod k reťazi časté trhanie remeňov. Roztrhol sa nám raz pred 15 rokmi na Astre. Ale dvôvod bol ten že to auto sme mali v zálohe lebo nám niekto dlžil a nechcel vrátiť peniaze a nejako sa zabudlo že rozvodový remeň treba niekedy aj vymeniť. A to je asi na 99 % dvôvod prečo sa remene trhajú. Človek si kúpi staré auto ktoré má najazdené v priemere 10 tis. km za rok a myslí si že to je pravda. A keďže je mu ľúto preventívne vymeniť rozvodový remeň aj s kladkami lebo podľa tachometra ešte netreba potom nadáva na auto že sa "nový" remeň roztrhol.
neregistrovaný "R.Barrichello"
7. 3. 2006 11:06
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Rozvod OHV neměli jen embéčka, ona ho měla světe div se i Felda, měli ho mají i některé evropské vozy a celá řada amerik, halvně pikpaů a dodávek. To sou novinky což :o)
7. 3. 2006 11:23
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Viem že voľakedy bola reťaz rozšírená. Prekvapilo ma že ju má Passat, Alfa 159 apod. Dokonca bezúdržbovú. A nemyslím že je bezúdržbová preto že sa roztrhne po 200 tis. km a zničí motor.

Že mám reťaz som usúdil podľa toho že sa v servisnej knižke píše po 160 tis. km aj výmena rozvodovej reťaze okrem nejakých remeňov. Je to tam trošku neprehľadné.
7. 3. 2006 12:08
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Josef035: pro rychlo orientaci muzu doporucit zapujceni knihy: Fr.Vlk 2003 Vozidlové spalovací motory. Je tam vsechno podrobne popsano.

Dle meho nazoru je to asi takto

z pohledu retezu proti remenu:

- hlucnejsi (dnes s napinakem lepsi)

- hmotnost (setrvacna hmota, silova pusobeni na dily, mensi dosazitelne otacky motoru, castecne resi lepsi technologie)

+ minimalni udrzba, zivotnost (po zavedeni napinaku, kvalitnejsich oleju jeste lepsi, nekdy oficialne "dozivotni", draha vymena)

+ spolehlivost (preskoceni "o zub" nepravdepodobne, pevnost, v cistem prostredi motoru jednodusi, dnes uz i levnejsi konstrukce, mensi poruchovost, casto absence valivych lozisek)

- slozita preventivni kontrola

- mensi presnost casovani rozvodu (vule)

+"ekologicnost" (mensi pocet pruchodu blokem pres gufera, mensi pot. unik oleje)

urcite jsem na spoustu nevzpomel

Shrnuto podtrzeno je retez vhodny do aut "pracantu" kde uzivatel ocekava minimalni navstevy servisu, pozadavky na motor nejsou extremni a ocekava se velky km probeh motoru. Remen je zase vhodny do aut ktere maji bud vysoke naroky na vykon, hluk nebo je predpokladan mensi probeh motoru. To je vykoupene castejsi navstevou servisu, nutnosti menit dily (platit praci).

Z obchodniho pohledu vyrobce je to asi tak: bud budu mit zakaznika ktery auto koupi a nebudu ho otravovat servisem (spokojeny zakaznik, nevydelam na servisu) nebo zakaznika ktery chce nadst. par. motoru, pripadne levnejsi motor ale penizky na nem zpatky vydelam na servisu za dily a praci (bude asi trochu nasranej porad neco menit).

Dneska je tendence (v Evrope) se o auto nestarat, olej, svicky, rozvody a ostatni dily menit minimalne, tim mit minimalni prostoje v servisu a pri naznaku potizi pryc s nim a koupit jine.

Pokud vim tak Amerika je jiny kafe. Olej kazdy "mesic" (cca 8000km), svicky a pob. nepocitanekrat za zivotnost. Zelezo ale taky vydrzet musi (alespon 300000km).

Cas a prace je holt drazsi nez kvalitni dily.
neregistrovaný "R.Barrichello"
7. 3. 2006 12:41
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Olej je i 5000,- Km v USA - jenže v přepočtu těch 5 litrů vyjde na 300, tobě longlife na 900,- a víc :o))

Svíčky stojej cca 600,- (V6) a 800 (V8) , když vezme v potaz obyč. platinky :o)) Vydržej cca 80 tis KM
7. 3. 2006 12:16
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
jeste k zivotnosti retezu. Dozivotni znamena vetsinou to, ze ma ocekavanou zivotnost rovnou predpokladane zivotnosti vozu. Otazkou je ale jaka je of. zivotnost auta. Dozivotni jsou totiz casto i naplne prevodovek, diferencialu, klimatizaci, loziska kol a podobne dily. lec je bezne je menit....
7. 3. 2006 12:28
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Bol som spokojný s remeňom, dúfam že budem aj s reťazou. Hádam výrobcovia vedia čo robia. Auto sa nezdá byť hlučné, čo sa týka nákladov uvidím za 4 roky pri výmene. Myslím že to bude drahšie ako remeň. Tie peniaze sa niekde zarobiť musia. A možno je lepšie že nemám bezúdržbovú, lebo v takom prípade sa na rozvody nikto nikdy nepozrie a potom sa fakt môže niečo stať. S americkými autami to je pravda. Ale američanov to neserie že musia stále behať do servisu. Preto sú ich autá aj najmenej spoľahlivé.Berú to tak, že oni dajú zarobiť mechanikovi a mechanik dá iným spôsobom zarobiť im a všetci sú spokojní.
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 15:54
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jozef035: (cit.) "Hádam výrobcovia vedia čo robia."

Ale samozřejmě, výroce ví vždy nejlíp, co činí!

Jeho prvotním zájmem totiž je vyrobit auto co nejlevněji (aby z něho měl co největší vejvar při prodeji), vyrobit ho v rámci možností co nejkvalitněji, aby vydrželo po dobu záruky bez dodatečných nákladů na záruční opravy (ty samozřejmě hradí výrobce), současně přitom dát vydělat síti značkových opraven jednak za drahý pravidelný servis (v rámci něhož ale opravny stanovené úkony stejně nekonají, tudíž je to platba "zadarmo" - zákazník platí víceméně jen za razítko do servisní knížky), jednak za následné/pozáruční (drahé) servisní úkony (potřeba výměny rozvoďáku je na západ od našich hranic častým důvodem prodeje ojetiny), a nakonec nastavit "projektovanou životnost" tak, aby se všechny důležité díly pokud možno vysypaly současně (a to je přesně případ onoho "bezúdržbového" rozvodového řetězu!), aby se to už vůbec nevyplatilo opravovat, a aby si tudíž základník přišel koupit nové auto.

Kdo nejezdí do západní Evropy pouze občas na dovolenou, ten moc dobře ví, o čem mluvím...
7. 3. 2006 16:21
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
To je pravda že auto je ideálne predať po 3 - 4 rokoch pri cca. 150 tis. km. Ale dovtedy by ma servis nemal moc stáť lebo sviečky sa menia po 60 tis., reťaz po 160 tis. akurát oleje a filtre po 20 tis. km. Sám som zvedavý koľko ma bude stáť servis. Vo Forde asi nebudú so mňa nadšený. S Carismou som do vyše 300 tis. km menil len veci čo sa meniť museli po najazdených km a pred predajom som vymenil 1/2 výfuku, silentblok na zadnej náprave a vypálené žiarovky v prístrojovke. Nejaké problémy s ložiskami, čidlami a relátkami ako majú kamaráti na Oktáviach sú mi cudzie. Na to som bol zvyknutý na Felícii. Nikdy nič neopraviteľné ale každú chvílu pre nejakú prkotinu v servise.Šikmookým sa to moje auto asi podarilo a keby nehrali rolu peniaze zase by som volil japonca. Ale pravda je aj to že čím ďalej sú autá komplikovanejšie a tým pádom aj náchylnejšie sa pokaziť. Takže do tých 200 tis. km by mali vydržať bez podstatných opráv vzhľadom na záruku a potom je také auto vhodné používať na rodinné jazdenie pár tisíc km ročne. Ale rozhodne by sa nemalo ani po 300 tis. km rosypať.
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 17:19
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
"Kus železa" se Ti ani po 300 tis. km určitě nerozsype.

Ale v té době budeš mít zcela určitě úplně v prd... všechny tlumiče, čepy, silentbloky, vyčochtanou převodovku a hnací hřídele, opotřebovaná gufera na ventilových vodítkách, vůli v řízení atd. atd. Netvrdím, že to už nebude jezdit, ale ptám se, jak? A opravy těchto dílů jsou pochopitelně postatně nákladnější, než pravidelný servis. Čili jde o ekonomické hledisko udržování takovýchto strojů v "náležitém technickém stavu" (a tím rozhodně nemám na mysli pouze jejich "průchodnost skrz STK", zvláště pak v podmínkách ČR), nikoli "schopnost pohybu vlastní motorickou silou", tedy čistě "fyzickou" životnost.

PS1: Švagr má na Felici najeto pouze 80 tis. km, a na tom autě snad kromě motoru (řadu dílů jeho příslušenství ovšem již také musel vyměnit) už není v pořádku vůbec nic! Klidně s ním ovšem dalších 80 tis. km najezdí. Jakou má tedy vlastně Felda "životnost"? 80, 160 nebo snad 300 tis. km, což je stav tachometru vozu mého kamaráda, který s ním ovšem jezdí "odpovídajícím způsobem" a náležitě o něj pečuje? Já tvrdím, že ona "pouze spotřebitelsky ježděná" Felda mého švagra ve stavu, v jakém je, nemá na silnici (v běžném provozu) co pohledávat!!! A určitě ji nikdo nebude řádově za několik desítek tisíc Kč dávat dohromady. A o tom to celé je!

PS2: Carismu znám velmi dobře (byť s jiným motorem - 1,8 GDI), najezdil jsem s ní od 18 tis. km, kdy jsem ji jako svou služební přebíral, do 80 tis. km, kdy jsem ji předával. A třebaže jezdila výhradně po kvalitních západoevropských silnicích, už od 60 tis. km se začaly projevovat např. vůle v zavěšení podvozkových dílů. V tomto ohledu se tedy jedná o zcela běžný západoevropský vůz, a to tím spíše, že jde o podvozek konstrukce Volvo (S40/V40) a výroby v NL. S kvalitou a výdrží podvozků aut skutečně "made in Japan" se to vůbec nedá srovnávat! Tak by mne docela zajímalo, v jakém stavu asi byla Tvoje Carisma po 300 tis. km, když - jak tvrdíš - jsi na ni po celou dobu ani nesáhl...
7. 3. 2006 18:03
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
S Carismou mám najlepšie skúsenosti. 3 roky som ju servisoval v značkovom servise a zvyšok vo veľkom servise vybavenom velmi slušne ale neznačkovom. Všetky prehliadky podľa zoznamu v servisnej knižke. Keď mi stále ťvrdili že všetko je v poriadku a nič neplánované nemenili išiel som prvý krát osobne na STK bez toho aby som tam poslal len papiere a napísali mi do závad vypálenú žiarovku vzadu na ŠPZ. Po 300 tis. km pred predajom som bol v značkovom servise a vymenili mi žiarovky v prístrojovke a silentblok na zadnej náprave. A ešte nejakú silonové puzdro na radení za 60 Sk. Predtým som vymenil výfuk od katalizátora dozadu. Žiadne ložiská, čapy atď. mi nemenili lebo nič nebolo treba. Menil som samozrejme tlmiče, remene atď. podľa predpísaných km.Ani s podvozkom absolútne žiadne problémy. Keď nepočítam "tvrdé tlmiče". Ale to je konštrukčná vada zadnej nápravy ak so tak dá nazvať. Aspoň na môj vkus to bolo dosť tvrdé pri prejazde po "roletách" koľajniciach a pod.Vôbec som nemal snahu šetriť na servise. Práve naopak.
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 07:39
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jozef035: Ty spoléháš na to, co Ti řekne servis, já spoléhám na vlastní cit s tím, že pak jdu při cílené kontrole už "najisto". A v 99% případů se nemýlím.

Jinak těch vozů Carisma jsme měli v autoprovozu 5 kusů (s motory 1.6, 1.8 a 1.8 GDI a v provedení sedan a hatchback) a VŠECHNY byly +-stejné. Proto silně pochybuji, že by se některý exemplář natolik mimořádně povedl, že by byl ještě ve 300 tis. km bez jakýchkoli zásadnějších investic do oprav (a to zejména podvozku) v naprostém pořádku!
neregistrovaný "R.Barrichello"
7. 3. 2006 11:04
Re: ŘETĚZ / ŘEMEN
Jestli usuzujete že to má řetěz podle servisního intervalu 160 táců, tak můžete být vedle jak ta jedle.

Já mám řemen a vůz má rovněž servisní interval 160 tis. KM.

Kromě rozvodů + kladky se ve 160-ti tis. mění i svíčky, palec, víčko rozdělovače, kabely ke svíčkám.
neregistrovaný "dabel"
1. 3. 2006 16:57
Bez nadpisu
Lado, "bezudrzbove motory" vravis? To je pekna haluz, znackove servisy nie su take blbe, aby sa takto pripravili o zlatu banu...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bártík168"
1. 3. 2006 21:51
Bez nadpisu
Řetěz mají určitě Mondea 2,5 V6. U ostatních si nejsu jistej.

Mitsi: radši se zeptám: jak souvisí podtáčení motoru s rozvoďákem?

Možná se svíčkama, ventilama, atd., ale s rozvoďákem si to neumím představit :?: :!:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
1. 3. 2006 22:03
Re: Bez nadpisu
To je jenom tah automobilky říkat, že je motor bezudržbový >:D Tomu radši nikdo nevěřte a jak psal dabel, proč by se značkové servisy připravovali další výdělek.
neregistrovaný "Mitsi"
2. 3. 2006 08:30
Re: Re:
Bártík: Tak se někdy podívej při zdemontovaných krytech rozvodového řemene, co dělá při podtáčení. Právě při podtáčení totiž dochází k mimořádným rázům v celém rozvodovém mechanismu. U řetězu je to ještě mnohem horší, protože tam hrají roli velké momenty setrvačnosti díky nesrovnatelně vyšší hmotnosti (na řetěz se za běhu motoru samozřejmě nepodíváš).

Právě proto systematičtí "podtáčeči" úplně nejdříve a jako první věc na motoru zlikvidují rozvodový řetěz! Řemen se sice při podtáčení také vytahá dříve, ale pokud je v předepsaných termínech měněn, díky jeho pružnosti a malé hmotnosti (ty rázy lépe vytlumí) se nic víc neděje.
neregistrovaný "Peté11"
1. 3. 2006 22:28
Bez nadpisu
Řetěz má i Škoda Fabia 1,2HTP >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bártík168"
2. 3. 2006 11:31
Bez nadpisu
Mitsi: díky, takhle jsem se na to nepodíval.

Člověk se má pořád co učit :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alda.1"
2. 3. 2006 21:02
Bez nadpisu
Mitsi: s tou zivotnosti motoru jsi to nemyslel vazne vid? :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
3. 3. 2006 07:30
Re: Re:
Alda: Samozřejmě, že myslel! Projektovaná životnost je ale o něčem úpně jiném, než možná skutečná životnost. Je to úpně stejné, jako "střední očekávaná délka života při narození"/"life expectancy at birth" (byť tady jde o čistě statistickou velicinu, kterou nelze "projektovat") - také Ti nikdo nezaručí, že se jí dožiješ, ať už v kladném či záporném směru... >:D

PS: Jinak si můžeš být vcelku jist tím, že ojetiny, které se k nám dovážejí ze západní Evropy, jsou už za "horizontem", tedy překročily onu projektovanou životnost.
neregistrovaný "tomcat999"
3. 3. 2006 16:16
Bez nadpisu
Tiez si vyberam auta co maju retaz. Dobre je ak nemaju vahadla. Remen sa ukazal ako slepa cesta, skoro vsetky novsie auta sa vracaju k retazi, problemy s hlukom, napinakmi su uz davno vyriesene.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel_J"
3. 3. 2006 19:13
Jedině řemen
Mě naopak nesmí do garáže auto s řetězem (např. Fóbie HTP, ale to není jen tím řetězem).

Pokud mohu srovnávat, tak jsem zažil několik motorů OHV s řetězem (FIAT 850, Škoda Felicia 1.3, Fork KA 1.3) a mnohem víc motorů OHC a DOHC poháněných řemenem (hlavně FIAT a ŠKODA). A rozhodně lepší jsou motory OHC s řemenem. Hlučnost a kultivovanost chodu v otáčkách nad 3000 je úplně o něčem jiném. A hmoty rozvodů se na tom výrazně podepisují. Při normální údržbě je možnost prasknutí rozvodového řemene statisticky nevýznamně malá. Většině prasklých rozvoďáků předchází neodborná výměna v garáži, nebo podezřelém servisu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tomcat999"
4. 3. 2006 17:51
Bez nadpisu
Pavel_J:

Ja som skor myslel BMW 740, Jaguar XJ a podobne. Asi budu tichsie ako ten Fiat s remenom.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
4. 3. 2006 19:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Bártík168"
7. 3. 2006 11:44
Bez nadpisu
I řetěz může mít rozvod DOHC. Např. Mondeo 2,5 V6.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
7. 3. 2006 12:26
Bez nadpisu
pkod:

Nerozumím "menší přesnosti časování rozvodu(vůle)" u řetězu.

.......požadavky na motor nejsou extrémní....tomu také nerozumím v souvislosti s řetězovým převodem.

Při kvalitě souč.řetězů je návrat k nim docela logický. Řemen si mi víc nezdá, jeho citlivot na interval výměny či rázy je dost velká nevýhoda a nevyváží plusy řemene.Nicméně je to jen můj názor,nic víc.
Rozbalit vlákno
1
7. 3. 2006 12:38
Re: Re:
IT: s temi otackami je to jednoduche a presnosti je to tak ze ri rychlem otaceni retezu (i remenu, ten je ale lehci) se odstredivou silou snazi retez odvalovat z oz. kola po tecne a ne jak ho napinak nuti po obvodu (castecnam). Idelne (extremne) by rozvodovy retez vytvoril kruznici a rozv. kol by se pouze dotykal. Vznikajici sily musi retez vydrzet, taktez cely rozvodovy mech.. Timto vychylenim retezu se take meni delka retezu mezi koly a tim i moment otevreni a zavreni ventilu. Remen je lehci a navic sily v rozvodech nejsou jenom primo umerne otackam a tak se se stoupajici hodnotou otacek/min naskok remenu v tomto ohledu zvysuje.

Vlivem opotrebeni se navic projevuje vule v clancich retezu. coz zpusobuje minimalne hluk a dalsi nepresnost rozvodu.

Jsem zastancem retezu ale ne "zaslepenym" :)
neregistrovaný "Meky1"
7. 3. 2006 12:58
Bez nadpisu
bežne projektovaná životnosť motorov je na hranici 200000km. Napr. pri výbornom multijete 1,3 sa Fiat vyťahuje, že motor je navrhnutý na životnosť 250000km.

V civilizovanom svete sa asi výrobcovia domievajú, že je zbytočné robiť motory s dlhšou životnosťou.

Samozrejme, to že po predaji do tretích krajín na tom natočíme ďalšieho pol melóna, to ich už akosi netankuje. :roll:
Rozbalit vlákno
4
7. 3. 2006 13:23
Re: Re:
?? Životnosť motora 200 tis. km?? Potom akože do šrotu? 90% áut v bazároch starších ako 7 - 8 rokov má najazdených viac aj keď sa tvária že nie. To by sa potom mali premenovať na autovrakoviská.

Na Mitsubishi Carisma 1,6 som najazdil vyše 300 tis. km bez jedinej závady. Bolo to asi extrémne spoľahlivé auto ale myslím že aj fiat alebo VW musí s väčšími alebo menšími opravami vydržať podstatne viac ako 200 tis. km.
7. 3. 2006 13:34
Re: Re:
Josef035: proc myslis ze se jim rika ojete vozy?

To ze neco vydrzi dele je normalni. Zivotnost nemusi byt hranice kdy to zere vic oleje nez paliva a kastle uz ma jen plastove dily. Proste nekdo se nasere a auto prodava (dava do "srotu", bazaru; jak kdo chce) pri prvni vymene zarovek, jiny pri vymene loziska, jiny pri vymene motoru. Nekdo povazuje auto za zivotaschopne i po vymene vseho i nekolikrat (postupne)
neregistrovaný "Mitsi"
7. 3. 2006 14:07
Re: Re:
Přesně tak! Auto před generálkou jakékoli skupiny už pro mne není "použitelné auto" a správně by patřilo sešrotovat. Že to někomu nevadí, jelikož to v naprosté většině případů ani nepozná? Vždyť tak tomu u nás je - stačí se rozhlédnout kolem sebe...
7. 3. 2006 13:29
Re: Re:
Meky: jo to jo, ale zisk vyrobce je uz u stareho auta minimalni tak proc by mel provoz starych aut "podporovat"? hranice moralni zivotnosti je v kazde zemi jina a vyrobce se snazi pohybovat presne na ni. Pokud auto umre driv, je spatna povest znacky. Pokud je auto "drzak" nevydela vyrobce na novych prodejich a jeste musi drzet skladove dily.

Upne nejhorsi varianta je, pokud se na aute serou prkotiny (donedavna Skodovka), podceni se par soucastek, usetri se par korun ale pak se treba meni loziska, zakaznik auto nekupuje ja by mohl, znacka ztraci jmeno, zisk. Co na tom zmeni dobra prevodovka, rozvody ktere vydrzi atd?
neregistrovaný "Meky1"
7. 3. 2006 14:12
Bez nadpisu
otvor si nejake zahranicne stranky a lahko zistis, ze cas, ked sa auto zacina predavat je niekde okolo 150000km, teda cca 5-6rokov.

Malo firiem drzi auto viac ako do tych 150tkm... presne preto, ze potom sa menia rozvody, stupaju naklady na udrzbu a prevadzku. Po troch rokoch lizingu auta menia majitela, je to jednoducho bezna konfekcia a tak sa ku nej aj vsetci spravaju.

Co myslis, preco je obnova modelov kazde 4-5rokov? Aj kratsie, ked zaratas facelift.

Prave preto, aby si predal tu svoju staru 3rocnu hrcu a siel si kupit nove auto!

8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blesk999"
7. 3. 2006 17:06
Bez nadpisu
je to trochu aj inak, firemne auta (ktore tvoria pomerne velky podiel na trhu) sa predavaju po cca 100 az 200tis km aj z toho dovodu ze im jednoducho v tomto case skonci 4-rocna odpisova doba (neviem kolko rokov to maju v okolitych krajinach) a jednoducho sa vtedy tie auta predavju aby mohli znizovat danovy zaklad dalej (tyka sa to aj malych podnikatelov a zivnostnikov, takze je toho dost). S tymto viac menej pocitaju aj vyrobcovia aut a v tomto obdobi zacina byt servis tychto aut drahsi (napr pri Almere N15 sa pri 180tis km stretne naraz servis po 15tis (rsp rocny), servis po 30tis, po 60tis a po 90tis) logicky ak s tym ma ist nemec do znackoveho servisu tak to radsej preda lebo cena za tuto opravu je v znackovom servise nerentabilna. U nas to plati viac menej tiez s tym ze u nas je ten servis aj pri vysokych cenach stale lacnejsi a ked to clovek da do "alternativneho" servisu, resp. si cast urobi uzivatel sam razom sa moze oplatit toto auto zivit dalej. Zvlast ked je auto zhodou okolnosti malo poruchove (hodne samozrejme zavisi od predchadzajucej udrzby)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tomcat999"
7. 3. 2006 19:22
Bez nadpisu
Mitsi: Najdrahsie kilometre na aute su od 0 - 200 000 km, pocas nich cena auta padne na cca 1/5 povodnej ceny + servisne prehliadky! Najlacnejsie km su prave od 200-400 000km.

K tym rozvodom : Neni problem vidiet BMW 740i co ma cez 500 000 s povodnymi retazami. A je v pohode. Inak vsetky drahsie auta mali vzdy retaze. Jediny dovod na pouzitie remena je cena.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 07:55
Re: Re:
tomcat1 (cit.) "Najdrahsie kilometre na aute su od 0 - 200 000 km, pocas nich cena auta padne na cca 1/5 povodnej ceny + servisne prehliadky! Najlacnejsie km su prave od 200-400 000km."

- Promiň, ale této části Tvé úvahy poněkud nerozumím. Co má pád zbytkové hodnoty vozidla společného se servisními náklady. Nebo to bereš tak, že ojetinu nad 200 tis. km se už vůbec neoplatí servisovat? Cenu 1 ujetého km tady přece neřešíme...

(cit.) "K tym rozvodom : Neni problem vidiet BMW 740i co ma cez 500 000 s povodnymi retazami. A je v pohode. Inak vsetky drahsie auta mali vzdy retaze. Jediny dovod na pouzitie remena je cena."

- Projektovaná životnost čtyřlitnového osmiválce je bezpochyby min. 400 tis. km. Kromě toho je konstruktér takového motoru silně limitován jeho stavební délkou (aby se mu vůbec vešel do motorového prostoru). Motor je v uspořádání do V se 4 vačkami, tedy by konstruktér musel použít 2 rozvodové řemeny a kvůli pohonu početného "vnitřního" proslušenství (olejové a vodní čerpadlo, vyvažovací hřídele atd.) i dostatečně dimenzované, tj. široké. Jinými slovy - se stavební délkou motoru by se dostal do silných problémů.

Kromě toho by musel řešit otázku z hlediska životnosti dostatečně dimenzovaného/spolehlivého utěsnění min. 6 (ale spíše ještě více) hřídelů procházejích "ven z olejového hospodářství/vnitřního prostoru karteru motoru", což je opět problém.

A nakonec tu je otázka pravidelné výměny rozvoďáků: zkuste si to na motoru V8, k němuž nemáte v motorovém prostoru žádný přístup - nezbylo by, než to řešit nutností demontáže motoru z vozu, což je zj. u aut s pevným předním čelem (a mezi ně patří i BMW) velký problém.

A závěr? Ten je přece evidentní: jako konstruktér v daném případě zvolím řetěz. Ale nikoli proto, že "nechci šetřit", ale právě ze shora zmíněných důvodů!
neregistrovaný "JardaB1"
8. 3. 2006 08:37
Bez nadpisu
Pokud se pocita cena km, tak se podle me musi zapocitat ztrata hodnoty. Pak prave nova auta nevychazeji zrovna nejlepe...

Jinak souhlas, retez je urcite spolehlivejsi a mene narocny na udrzbu, ale az to prijde..... Pokud koupim ojetinu, tak si km nikdy nemuzu byt jisty a co s tim? Vymenit nebo riskovat? U rozvodu je to jasny, vymenit, je to celkem levne.
Rozbalit vlákno
5
8. 3. 2006 09:02
Re: Re:
JardaB: slusny mechanik po sundani krytu rozvodu vytahany rozvodovy retez pozna. Potom je otazka jestli takove auto vubec kupovat.... Opravdu slusny mechanik pozna vytahane rovody i po sluchu.

Napr. muj pripad: U moji plecky jsem retez menil sam a pouzil origo dily s naklady na dilech cca 2500,-. druhy retez pohanejici olejove cerpadlo jsem ale nevymenil - neni dostupny origo ani druhovyroba. Remen a napinak na srovnatelne auto levnejsi nebude. Praci nepocitam.
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 11:56
Re: Re:
pkod: Souhlas, ale... Při výměně řetězu by se měla vždy měnit i všechna řetězová kola (jelikož jejich zuby mají porušenou geometrii a nový řetěz rychle poničí), vodicí a napínací kladky nebo lišty. A tohle všechno samozřejmě stojí nesrovnatelně větší balík peněz, než rozvoďák s kladkami.
8. 3. 2006 12:11
Re: Re:
Mitsi: vubec se nepru a uz to sem moc nepatri ale za tech 2500,- bylo: vsechny vodici listy, retez, kladka napinaku (napinak je hydraulicky, znovu pouzitelny), a kolo nahonu z kliky. Horni kola byla OK (porovnani vuci novemu retezu) ale i ty by stala kolem 1000,-. Je pravda ze je to na stare auto a tak jsou dily levne. Je to na Sierru 2.0DOHC z 1990 Cena remenu a napinaku remenu se ale u srovnatelneho modelu prekvapive drzi. pokus si dobre pamatuju tak na Sierru 1.8TD vychazi rozvody (remen, kladky) na 6000,-.

Tim jsem chtel naznacit ze zas tak propastne rozdily v cenach byt nemusi. Prace je s retezem urcite vic.
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 12:41
Re: Re:
pkod: Pak mi nezbývá než obdivovat zdroj tak laciných dílů! To snad musel být nějaký výprodej skladových zásob nebo cenový dumping!
8. 3. 2006 11:06
Re: Re:
Pokud se pocita cena km, tak se podle me musi zapocitat ztrata hodnoty. Pak prave nova auta nevychazeji zrovna nejlepe...

To je pravda. Ale platí to len v prípade keď si niekto kúpi nové auto a vytiahne ho len na sviatky. A ešte keď si vezme leasing a šetrí každú korunu. V takom prípade je nové auto luxus.Pokiaľ ale niekto jazdí a hlavne pri služobných autách, staré auto sa moc neoplatí. Auto nestráca tak na hodnote, ale servisné náklady stúpajú a spoľahlivosť klesá.
neregistrovaný "Meky1"
8. 3. 2006 13:04
Bez nadpisu
Páni, neviem, ale mne sa zdajú niektoré vaše úvahy dosť divné.

Skúsme použiť logiku.

Videl, počul niekto z vás o aute, ktorému sa roztrhla reťaz?

Ja som počul a videl len autá s roztrhnutým / spadnutým remeňom.

Reťaz samozrejme po vyťahaní "chrastí", ale napriek tomu som pevne presvedčený, že sa neroztrhne, ani nič nepreskočí.

Napr. staré feldy mávajú reťaze vyťahané - a jazdí ich teda fatk neúrekom. A ľudia tie reťaze menia, lebo to hrčí. Ale som presvedčený, že nikto v živote nevidel feldu, ktorej reťaz preskočila, alebo sa roztrhla!

:-!

Takže - môj názor - reťaz áno, lebo je skutočne bezúdržbová!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 14:04
Re: Re:
Ano, já jsem to v reálu zažil 2x: u starého OHV motoru F125P s nějakými 170 tis. km, kdy se při startování rozpadl stářím a opotřebením (byl tak uvolněný v čepech, že se dal bokem ohnout až do kruhu) a u BMW 535i (šestiválec v řadě) s najetými 135 tis. km, kterého řidič při přejezdu SRN prostě uštval (při "závodění" s Hondou Legend 3.5; V6 - rozvoďák!), která - na rozdíl od BMW - do ČR dojela... >:D

To BMW se pak prodalo neopravené, jelikož odhad ceny opravy vysoce překračoval 50% zůstatkové hodnoty vozu (byl starý ani ne 4 roky).
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 14:17
Re: Re:
a) je dost zcestné porovnávat ceny rozvodů na benzín a diesel, protože diesely maj většinou o kladku víc, a jsou tedy většinou dražší. Podotýkám většinou, ne vždy, a platí to pro stejný počet válců a vaček...

b) 2,0DOHC je zrovna dost nešťastný příklad, protože jestli je na tom motoru něco nepovedené, tak jsou to právě rozvody. Právě tenhle motor jsem jako jediný řetězový viděl vysypaný asi v 5 případech, po závadě toho napínáku. Jiné řetězové motory jsem viděl vysypané, když už, jen á 1 kus (celkem asi 4 auta). Na druhou stranu ty díly na to fordí DOHC jsou vskutku za hubičku a ten motor jako celek bych klidně v autě strpěl, na rozdíl od fordích dieselů...

c) dávat jako příklad starou škodováckou koncepci je taky dost mimo, když je to OHV a nemá tedy napínák - kdežto OHCčka nějaké napínání mít musejí - a často je právě ten napínák onou kritickou částí...
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 14:26
Re: Re:
P.S. pro úplnost - potkaných řemenových jsem pochopitelně viděl/řešil řádově desítky, netvrdím, že se potkávají méně než řetězy :D
8. 3. 2006 14:40
Re: Re:
Oddie: priklad byl vybran umyslne abych zvyraznil mozny rozdil cen.

Taky jsem nepsal ze DOHCcko od Forda ma napinak vyresenej supr. Napr. na tomto motoru umiraji casto rozvody pri pootoceni motoru v protismeru (praskne plastove kolecko napinaku) nebo na protoceni hnaciho kolecka na klice. Vysoka komprese znamena v tomto pripade potkani motoru. Tezko jsem mohl uvest jako priklad remen u DOHCcka Ford Cosworth 2.0 16V, kde je cena jinde (predpokladam). Priznavam ze u OHCcka 2.0 je cena neznackove sady remenu rozvodu do 2000,-.

Je veci konstruktera pro jaky rozvod se rozhodne. Nic neni dokonale a kazde reseni ma sve +a-.

Jen jsem chtel vyvratit dogma ze "retez je drahy".
neregistrovaný "Meky1"
8. 3. 2006 14:08
Bez nadpisu
tak potom nič :-)

Ešte šťastie, že tie káry nie sú práve moja liga ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mariov8"
8. 3. 2006 15:53
Retez
Ctu si tady ty prispevky a podavam ruku pkod-ovi...

Soukromne mam jeden stary Mercedes W123, bohuzel uz s "modernim" motorem M102... alespon to malo zere a dobre jede. :-) Je tam jednorady retez, ktery byl planovany na pulku zivotnosti motoru. Tedy cca 200t. km, motor ale mel tendence vydrzet misto planovanych 400t. km az 600t. km. Ale pri udrzbe v SRN. Ne pri caste pouze radoby udrzbe v CR. Bohuzel tech 600t. km uz se retez vetsinou nedozil a pri pouzivani nevhodnych mineralnich oleju a pretahovani intervalu jeho vymen se ucpavaly nektere mazaci kanaly v hlave. V soutezi ktera cast motor zradi drive tedy obcas vitezily vacky, obcas pretrzeny retez. To by ale patrilo do threadu o olejich... zpatky k tematu!

Dole kolega uvedl +/- tabulku vyhod retezu a remene. S klidem se k ni podepisi. Obe technologie celkem znam, v dilne kde se s kamaradem starame o meho "skoro veterana" se mihaji i zminene Fordy DOHC a 1,8TD... presto obecne plati, ze pokud se s autem jezdi normalne a dodrzuji se intervaly vymen je vse u obou technologii O.K. Tedy vyjma ne tak davnych problemu s remeny TDi s blbe odhadnutym intervalem, nicmene bych spise rekl, ze se u nas jezdi dost agresivne a ty remeny to ne vzdy ustaly. Jeste dodam, ze opotrebovany remen poznam i ja a povazuji se spise za kutila nez automechanika. A videl jsem motor kde byl opotrebeny retez a kola byla i na podrobny pohled naprosto O.K.! Poznamka na okraj.

Retez neni tak drahy jak si myslite, jeho vymena je ale vetsinou slozitejsi, pravda u nekterych japoncu musite rozebrat cely predek aby jste i blby remen mohly prendat.

Perlicka bokem, videl jsem po dobre provedene vymene pretrzeny dvojity retez u dieselu! Takovou paseku co to tam nadelalo jsem jeste nevidel... vyjimka potvrzujici pravidlo. Netusim ale jestli se kontroloval ci dokonce menil napinak u predmetneho motoru.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "oddie"
8. 3. 2006 16:22
Re: Retez
Ad Pkod a ceny dílů - občas mám pocit, že si ty ceny výrobci cucaj z prstu, nebo že si dělaj srandu, protože tam neplatí žádná pravidla. Jsou sady s řemenem jak za hubičku, tak za pálku, a řetězy zřejmě dtto, a tyhle rozdíly jsou občas i v rámci jedné značky. Pravda, že nic neplatí obecně, a je třeba to posuzovat kus od kusu.

Ad TDI - tam není ani tak problém v řemenech, jako v dost nevhodné konstrukci uložení rozvodových kol na konec hřídele. Není mi jasné, pro zde nepoužili klasický válcový konec a úsečové pero, a místo toho tam nacpali ten kužel, u kterého je ono "pero" vytvořené přímo v rozvodovém kole, a slouží jen k ustavení kola a nikoliv k přenosu síly! Tohle upořádání je neuvěřitelně háklivé na utahovací moment šroubu - při malém utažení se síla nepřenáší svěrně, jak má být, a ono "pero" se střihne (a rozvody pootočí...), při přílišném utažení se vymačká ten kužel, opět přestane přenášet sílu a zase se to střihne (příp. ten šroub praskne, to už jsem taky párkrát viděl). Proto se mj. při výměně rozvodů na TDI doporučuje vyměnit i to spodní rozvodové kolo, a použití momentového klíče je zde vyloženě nutností. Ostatně, TDI v počtech potkaných motorů, co jsem viděl, asi vedou... a to jsou celkem mimo můj zájem.
neregistrovaný "Mitsi"
8. 3. 2006 16:24
Re: Retez
(cit.) "Retez neni tak drahy jak si myslite, jeho vymena je ale vetsinou slozitejsi, pravda u nekterych japoncu musite rozebrat cely predek aby jste i blby remen mohly prendat." ¨

Nevím, co tímhle chtěl autor říct, ale neznám horší pakárnu, než je výměna rozvoďáku u motorů s podélným uspořádáním agregátu (třeba i u starého blbého R21 2,0 či 2,2), ale za naprostou "specialitku" (v negativním slova smyslu) považuji třeba 2,5 TDI v A4! Naopak u naprosté většiny Japonců je výměna rozvoďáku úplnou hračkou, a to zj. pro dobrý přístup a skutečnost, že agregát i po úplné demontáži prvků jeho zavěšení na straně rozvodů stále "vlastní silou" v pohodě drží v motorovém prostoru (tj. netřeba ho zavěšovat či podkládat).
neregistrovaný "mariov8"
8. 3. 2006 19:09
Rozvodak...
To Mitsi: Aha! Mel bych byt konkretnejsi, myslim ze se jednalo o starsi Toyotu Tercel. Ta je vyjimecna sama o sobe, takova Corolla 4x4 kombi. Nebyl jsem u toho a ted po pravde ani nevim jestli to ma remen nebo retez, pouze nebyla * to dostat ven. Ma to ulozen motor podelne a na trech silentblocich a jeden je vepredu... Nebyl jsem u toho. Asi vyjimka potvrzujici pravidlo. Japonci jdou mimo nas... u tech Mercedesu je kolem motoru vetsinou mraky mista.

To oddie: Diky za doplneni vedomosti! U mne jdou tyto motory taky dost mimo...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alda.1"
8. 3. 2006 19:50
Bez nadpisu
Mitsi: S tema autama vyrobenyma v Japonsku mas pravdu. Mam to stesti a mam od nich auto. Dnes jsem byl na geometrii a chlapik nechapal, co mu vyjelo s toho pristroje za hodnoty, ze takovy po tech kilometrech jeste nevidel. Tlumice, cepy, vse O. K. A vse je puvodni.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tomcat999"
8. 3. 2006 20:35
Bez nadpisu
Mitsi: BMW 740i ma pod kapotou dost miesta, zmesti sa tam aj V12!

V8 2xDOHC s remenom mali tusim starsie A8 (a tam fakt nieje miesto), ale uz sa poucili.

Ja mam BMW 735i R6, 380 000 km, retaz musi este do vymeny nejakych 200 000 pockat.

Inak sused mal Mercedes 200 D rada 123 s 1 200 000 km, okrem brzd vsetko povodne, ale bol to srot (taxi)
Rozbalit vlákno
0