Z menších by to mohla být Corsa 1.3 nebo 1.7 v naftě nebo Yaris s motůrkem 1.0 nebo 1.3 benzín (stejně úsporné jako diesel a nižší PR). Z vetších pak Astra nebo Focus. Osobně bych šel kvůli provozním nákladům do Toyoty Yaris, jestli nevadí menší zavazadelník (pro dva lidi to auto ale bohatě stačí).
Doporucuji Yaris 1.0 benzin. Zere pri klidne jizde okolo 5-5.5 l . Spolehlivy, levne povinne ruceni. Pokud nepotrebujou velkej kufr.
Já bych rozhodně doporučil Felicii nebo Fabii :-! Už jen proto, že je to české auto s nízkými cenami náhradních dílů a s výborným servisním zázemím. Navíc je Felicia dostatečně jednoduchá, takže opravy vyjdou na pár korun. A v neposlední řadě, zachovalá Felicia z posledního ročníku 2001 se dá sehnat okolo 110000Kč.Mám s Felicií 5leté zkušenosti a můžu ji jen doporučit. :roll: :roll: :!:
No ta Fábie už je cenově zcela srovnatelná jako cizí vozy,to Felda má ceny ještě dobrý.
Ale jinak vzhledem k nenáročnosti to není špatná volba.
Taková 1,6 kombi+LPG se dá opravdu za tuto cenu sehnat poslední z 2001.
Ale jinak vzhledem k nenáročnosti to není špatná volba.
Taková 1,6 kombi+LPG se dá opravdu za tuto cenu sehnat poslední z 2001.
Já nevím, je to můj názor, ale jestli mám v kapse 150000Kč, tak asi zase tak bohatý nebudu.A budu volit jako většina republiky Felicii nebo Fabii.Jenom ten benzín a údržba stojí fůru peňez, tak na co mít nějaký dvoulitr nebo víc.Ani povinné ručení není zadarmo,takže do 1350cmm je ideální volba.Ovšem je to jen můj názor. 😉
Za 150 tis se dá koupit aut. Samozřejmě jsou mezi nimi obrovské diference.
Ono cenově i mezi Feldou a Fabiií - co se týče provozu.
Jo benzín stojí spoustu peněz, proto píšu že je třeba si rozvrhnout na co to chci. Pokud na každodenní jezdění do práce, tak si asi nekoupím V8 5,0 že 😄 (pokud teda nejsem rentiér)
Ovšem pokud uznám za vhodné, že trápit auto 10 km tam a 10 km zpět odpoledne je blbost (což někteří neuznají ale to je na jinou debatu), tak už je mi jedno jestli trasu Praha-Karlovy vary pojedu s Fabií za 6-7 nebo s 3,0 V6 za 11 či (R4 2,0 za 8,5) 😄)
A jestli ty 4 (resp. 1,5) litry navíc stojí dotyčnému za pohodlí a komfort nebo za hrkání v kostitřasu s minimem prostoru je už na zvážení každého jedince.
Údržba je zcela pofidérní - když př. blatník na auto které má 4746 mm (tedy větší jak O1) stojí 998,- Kč s DPH 😄)
Ono cenově i mezi Feldou a Fabiií - co se týče provozu.
Jo benzín stojí spoustu peněz, proto píšu že je třeba si rozvrhnout na co to chci. Pokud na každodenní jezdění do práce, tak si asi nekoupím V8 5,0 že 😄 (pokud teda nejsem rentiér)
Ovšem pokud uznám za vhodné, že trápit auto 10 km tam a 10 km zpět odpoledne je blbost (což někteří neuznají ale to je na jinou debatu), tak už je mi jedno jestli trasu Praha-Karlovy vary pojedu s Fabií za 6-7 nebo s 3,0 V6 za 11 či (R4 2,0 za 8,5) 😄)
A jestli ty 4 (resp. 1,5) litry navíc stojí dotyčnému za pohodlí a komfort nebo za hrkání v kostitřasu s minimem prostoru je už na zvážení každého jedince.
Údržba je zcela pofidérní - když př. blatník na auto které má 4746 mm (tedy větší jak O1) stojí 998,- Kč s DPH 😄)
Proč je sem tahám? Inu protože jsou zcela náhodou na předních příčkách statistik 😄)
Splehlivost jim nikdo neupírá, však právě Lexus je taky japonský. A vede statistiky nejen v evropě. Proti tomu ani popel.
Jen že jsou mezi různými typy aut rozdíly a tabulky jsou čistě orientační. Navíc tam nejsou všechna auta.
Splehlivost jim nikdo neupírá, však právě Lexus je taky japonský. A vede statistiky nejen v evropě. Proti tomu ani popel.
Jen že jsou mezi různými typy aut rozdíly a tabulky jsou čistě orientační. Navíc tam nejsou všechna auta.
Na které auto??stodvacítky už sem netahej. >😁
no dobrá,ale uznej kdo si tady koupí ameriku??Možná pár nadšenců pro velký auta s velkým motorem. 😜
Jo,ale v poměru k ostatním lidem je to hrstka. 😄 Já mám zase slabost pro veterány,konkrétně Laurin a klement a pozdější škoda. 😄
Náhr. díly u japonců stojej zas kapku balík, hlavně ty origo - na jejich obhajobu jde zas fakt, že některé nejsou vůbec potřeba a dlouho to vydrží.
Jde o to rozvrhnout si kolik do toho chci dát, jestli si něco umím udělat sám, nebo vše bude dělat servis či případně zda znám někoho z okolí kdo to umí spravovat.
Dále jestli mi jde čistě jen o přepravu z bodu A do bodu B za co nejmenší náklady nebo mám auto pro "radost z jízdy". Co všechno chci či budu vozit sebou, jaké mám nároky na výbavu apod.
dobrá o tabulky se neopírej dělají se jen tak pro pobavení. Zkus oslovit pár lidí kteří mají vůz co sis asi tak vybral a optej se jich na spokojenost a nespokojenost.
rozhodně si pak názor ucelíš popřípadě vyvrátíš
Nebo kolik toho ročně najede průměrný Boxster a kolik třeba průměrný VW Golf. Dost rozdíly.
Ke zbytku - je nutné si ujasnit co chci. Jestli budu jezdit sám, jestli budu vozit děti, rodinu, velká zavazdla, jestli se mi vyplatí nafta, jestli mi jde jen o náklady nebo i o tu radost z jízdy (pak si asi těžko koupím Fabii, Spark či Yaris že), jestli znám někoho kdo se v dané značce bude chtít či umět vrtat nebo budu vše řešit přes servis, kolik stojí ND a jak často jsou u daného vozidla třeba.
Pak zbývá omrknout konkrétní kus, rozhodně hledět na stav vozu, ne na ujeté KM.
No a pak už si jen vybrat dle vksusu a kapsy. A rozdhodně nedat na pověry, dogma a zaručené zprávy od JPP (kterou jsou plné polopravd a nesmyslů).
Nebo se rozhodnout srdcem, ale to pak řada předchozích bodů nepaltí.
a vůbec provoz ve městě je náročnější pro vůz než dalnice dostává víc zabrat jak spojka brzdy řízení tlumiče než na tý dálnici kde se dá za pět a mažu a občas přibrzdím asi nad tím moc nepřemýšlíš.
ale at je to jak chce spolehlivost japonským autům nejde upřít a toyotám obzvlášt beru to jako celek je jasné že se hold některý kus nevyvede a sere se ale totéž má určitě i konkurence 😁