Mám dotaz.Sháním menší auto pro rodiče.S motorem dieslem menší jak 1.9 asi v turbu nebo podobně.(pro malou spotřebu).No aby se to furt nekazilo,aby se nemuseli v tom pořád vrtat,když tomu nerozumý.Cena do 150 000,- a na značce tak moc nezáleží.Jen ne něco jako matiz apod. >:D díky
Ja by ssom odporucil Fiat Punto 1,3Multijet ,ale neviem či bude za tú cenu.Ale dobré motory sú aj 1,2 8 v (60k) alebo jeden z najlešchích motor v tejto triede 1,2 16 (80k).Servis je laqcnesi oproti konkurencii,kvalitou je to tak priemer az nadpriemer.
pořemýšlel bych na co to auto potřebuji,pro kolik lidí zohlednil bych obsah motoru spotřebu cenu dílů vybral bych si 3-4 auta kteá mi sedí pak bych se kouk na tabulky se spolehlivostí , pokud možno tak bych si je někde v bazaru osáhl a teprve bych začal volit. já osobně bych doporučil auto japonské nejlíp od toyoty - yaris,corola, mazda , mitshubishi atd
Jo, hlavně tabulky spolehlivosti, ty jsou velmi směrodatné, ty nám toho o konkrétním kuse hodně řeknou :o))))))
Náhr. díly u japonců stojej zas kapku balík, hlavně ty origo - na jejich obhajobu jde zas fakt, že některé nejsou vůbec potřeba a dlouho to vydrží.
Jde o to rozvrhnout si kolik do toho chci dát, jestli si něco umím udělat sám, nebo vše bude dělat servis či případně zda znám někoho z okolí kdo to umí spravovat.
Dále jestli mi jde čistě jen o přepravu z bodu A do bodu B za co nejmenší náklady nebo mám auto pro "radost z jízdy". Co všechno chci či budu vozit sebou, jaké mám nároky na výbavu apod.
R.Barrichello: to je chytrostí nad jedním názorem. předpokládám že nepíši názor tupci který koupí jakýkoliv KUS a aspoň si ho dobře prohlédne. tabulky mluví o spolehlivosti typu vozu a ne o jednotlivém kusu to ví průměrně inteligentní člověk . Co se týče těch n. dílů vím o tom své japonský vůz vlastním dobře jsem ho při koupi prohlédnul poptal se majitelů kteří je měli (jelikž jsem ještě neměl net) a ejhle točím 175000km a díly nepotřebuji tedy vyjma spotřební chce to jen pravidelnou ůdržbu a dobrý olej a funguje to :)
dobrá o tabulky se neopírej dělají se jen tak pro pobavení. Zkus oslovit pár lidí kteří mají vůz co sis asi tak vybral a optej se jich na spokojenost a nespokojenost.
To nejsou žádné chtyrosti, ale holá fakta. Tabulky jsou čistě orientační. Jednak málo kdo z Vás si bude kupovat Lexus či Porsche Boxster a jednak jaksi je rodíl mezi Yarisem, který z 70% jezdí jen velká města a třeba BMW 5xx, který zase odjezdí 60% pod dálnicích že.
Nebo kolik toho ročně najede průměrný Boxster a kolik třeba průměrný VW Golf. Dost rozdíly.
Ke zbytku - je nutné si ujasnit co chci. Jestli budu jezdit sám, jestli budu vozit děti, rodinu, velká zavazdla, jestli se mi vyplatí nafta, jestli mi jde jen o náklady nebo i o tu radost z jízdy (pak si asi těžko koupím Fabii, Spark či Yaris že), jestli znám někoho kdo se v dané značce bude chtít či umět vrtat nebo budu vše řešit přes servis, kolik stojí ND a jak často jsou u daného vozidla třeba.
Pak zbývá omrknout konkrétní kus, rozhodně hledět na stav vozu, ne na ujeté KM.
No a pak už si jen vybrat dle vksusu a kapsy. A rozdhodně nedat na pověry, dogma a zaručené zprávy od JPP (kterou jsou plné polopravd a nesmyslů).
Nebo se rozhodnout srdcem, ale to pak řada předchozích bodů nepaltí.
chytrosti to jsou proč sem taháš boxstra lexus či to nejsou auta pro normální lidi a bmw taky ne. při troše rozumu si člověk dovtípí že toyota nedělá jen spolehlivého yarise ale i corolu, avensise a tyto auta resp.řidiči nejezdí jen ve městě jezdí po dálnicích cestách i necestách.
a vůbec provoz ve městě je náročnější pro vůz než dalnice dostává víc zabrat jak spojka brzdy řízení tlumiče než na tý dálnici kde se dá za pět a mažu a občas přibrzdím asi nad tím moc nepřemýšlíš.
ale at je to jak chce spolehlivost japonským autům nejde upřít a toyotám obzvlášt beru to jako celek je jasné že se hold některý kus nevyvede a sere se ale totéž má určitě i konkurence :D
Z menších by to mohla být Corsa 1.3 nebo 1.7 v naftě nebo Yaris s motůrkem 1.0 nebo 1.3 benzín (stejně úsporné jako diesel a nižší PR). Z vetších pak Astra nebo Focus. Osobně bych šel kvůli provozním nákladům do Toyoty Yaris, jestli nevadí menší zavazadelník (pro dva lidi to auto ale bohatě stačí).
Já bych rozhodně doporučil Felicii nebo Fabii :-! Už jen proto, že je to české auto s nízkými cenami náhradních dílů a s výborným servisním zázemím. Navíc je Felicia dostatečně jednoduchá, takže opravy vyjdou na pár korun. A v neposlední řadě, zachovalá Felicia z posledního ročníku 2001 se dá sehnat okolo 110000Kč.Mám s Felicií 5leté zkušenosti a můžu ji jen doporučit. :roll: :roll: :!:
Já nevím, je to můj názor, ale jestli mám v kapse 150000Kč, tak asi zase tak bohatý nebudu.A budu volit jako většina republiky Felicii nebo Fabii.Jenom ten benzín a údržba stojí fůru peňez, tak na co mít nějaký dvoulitr nebo víc.Ani povinné ručení není zadarmo,takže do 1350cmm je ideální volba.Ovšem je to jen můj názor. ;-)
Za 150 tis se dá koupit aut. Samozřejmě jsou mezi nimi obrovské diference.
Ono cenově i mezi Feldou a Fabiií - co se týče provozu.
Jo benzín stojí spoustu peněz, proto píšu že je třeba si rozvrhnout na co to chci. Pokud na každodenní jezdění do práce, tak si asi nekoupím V8 5,0 že :o) (pokud teda nejsem rentiér)
Ovšem pokud uznám za vhodné, že trápit auto 10 km tam a 10 km zpět odpoledne je blbost (což někteří neuznají ale to je na jinou debatu), tak už je mi jedno jestli trasu Praha-Karlovy vary pojedu s Fabií za 6-7 nebo s 3,0 V6 za 11 či (R4 2,0 za 8,5) :o))
A jestli ty 4 (resp. 1,5) litry navíc stojí dotyčnému za pohodlí a komfort nebo za hrkání v kostitřasu s minimem prostoru je už na zvážení každého jedince.
Údržba je zcela pofidérní - když př. blatník na auto které má 4746 mm (tedy větší jak O1) stojí 998,- Kč s DPH :o))