0
njn by mě zajímalo kam choději peníze z daní
Přejít do diskuze
Tak s timhle bude trochu problém. Globální homologaci to na 99% mít nebude takže normálně přihlásit to nepůjde. Jedině tady koupit český papíry a značky a přivézt si auto na přestavbu. Musíš si ale nejdříve zjistit u výhradního dovozce Mitsubishi jestli vůbec dovolují přestavby těchle aut a hlavně, jaké údaje se musí shodovat (např.objem motoru,VIN,karosérie.....). Z vlastní zkušenosti vím že např.Renault to prakticky nepovoluje (teda povolí, ale musí se shodovat aspoň 9 znaků ve VIN, což je prakticky nemožný) ale třeba Ford povolil téměř všechny přestavby.
ok, díky za bližší info. Nemáte s tím někdo nějáké zkušenosti? Rád bych si dovezl Mitsubishi Lancer, rv 93-97 (tady v čechách jich je zoufale málo za nehorázné peníze, tam jsou ve velmi rozumných cenách). Jak se úřadové dívají na tyhle dovozy, schvalujou to tak nějak v pohodě, nebo dělávají problémy?
Stejně to plstí obráceně - lze přivézt auto fyzického roku výroby třeba 1989, bylo-li poprvé registrováno v roce 1998. Fyzický rok výroby dle zákona není podstatný, protože do 6 měsíců po datu uvedení do provozu je vůz považován za nový bez ohledu na fyzické datum výroby.
Jenže pak je tu jedna otázka: například v Itálii lze koupit automobily třeba z roku 1994 dle směrnic EU jako NOVÉ (s doklady o koupi nového vozu, zárukou, atd.), neboť od data jejich první registrace neuběhlo víc než 6 měsíců (uběhlo 0, protože jsou auta stále bez registrace vedena jako nová; zpravidla se jedná o poutače, skladové zásoby, atd.). Tímto způsobem lze koupit například Alfa Romeo SZ (fyzicky r. 94), Lancia Delta HF Integrale EvoII Giallo Ginestra (dtto), atd. V takovém případě by mě velmi zajímalo, jak by se na to u nás úředníci xichtili...
Jenže pak je tu jedna otázka: například v Itálii lze koupit automobily třeba z roku 1994 dle směrnic EU jako NOVÉ (s doklady o koupi nového vozu, zárukou, atd.), neboť od data jejich první registrace neuběhlo víc než 6 měsíců (uběhlo 0, protože jsou auta stále bez registrace vedena jako nová; zpravidla se jedná o poutače, skladové zásoby, atd.). Tímto způsobem lze koupit například Alfa Romeo SZ (fyzicky r. 94), Lancia Delta HF Integrale EvoII Giallo Ginestra (dtto), atd. V takovém případě by mě velmi zajímalo, jak by se na to u nás úředníci xichtili...
Omezení 8 let platí od 1.registrace v daném státě do dne odhlášení vozu v daném státě !! Teoreticky lze tedy přivést bez problému např. vůz r.v.1996 který byl odhlášen v roce 2004 (stál někde dlouhou dobu na prodej). Jinak pokud vůz nesplňuje tuto lhůtu 8 let a má takzvanou globální homologaci (která je na štítku vozu a začíná např. e11*2001/116*0220*01) tak se s vozem musí jet na výzkumák(Výzkumný ústav pro motorová vozidla), kde udělají popis vozu a poté vůz lze přihlásit. Globální homologaci mají většinou všechny vozy představené po roce 1996, ale najdou se i vozy, které ji mají i v roce výroby 1994 (např.Toyota Celica či Fiat Coupe)
Neni zadne omezeni, muzes privezt auto stare jak chces, ale jak pise Mitsi, pokud privezes starsi 8 let (prihlaseni), tak to musi jit pres homologacni urad v Praze jestli Ti ho vubec schvali. A to uz se myslim nevyplati hadat se jeste s tema buznama na dalsim urade