Yo: Ano, na okruhu nemá Impreza a EVO šanci. Z jednoho prostého důvodu - jejich zpřevodování a aerodynamika jim limituje maximální rychlost. Více méně je u nich 200 km/h strop /sice udělají něco kolem 220-230, ale trvá jim to dlouh👋. Takže v zatáčkách a v akceleraci jsou rovnocenými soupeři, ale na rovinkách hodně ztratí.
Pošli na klasickou okresku tyhle dvě auta s Ferrari, Porschem a dalšíma a potom uvidíš.
Pošli na klasickou okresku tyhle dvě auta s Ferrari, Porschem a dalšíma a potom uvidíš.
Yo: Ano, na okruhu nemá Impreza a EVO šanci. Z jednoho prostého důvodu - jejich zpřevodování a aerodynamika jim limituje maximální rychlost. Více méně je u nich 200 km/h strop /sice udělají něco kolem 220-230, ale trvá jim to dlouh👋. Takže v zatáčkách a v akceleraci jsou rovnocenými soupeři, ale na rovinkách hodně ztratí.
Pošli na klasickou okresku tyhle dvě auta s Ferrari, Porschem a dalšíma a potom uvidíš.
Nesmysl! Mitsubishi Lancer EVO VII ma maximalku nekde kolem 270km/hod.hod a tech zminovanych "220-230" tam ma rychleji nez v podstate cokoliv co jezdi po silnici.
"Placate kary" nad nimi ziskavaji navrh az pri rychlostech blizicich se 250km/hod a v zatackach s velkym polomerem, na ktere jsou tahle auta stavena.
Nicmene fakt, ze na druhem miste se umistil zcela zoufaly Boxster hovori o tom, ze to byla spise projizdka nez zavod. Pri skutecnem zavodeni by totiz Boxster nemel sanci konkurovat v podstate nicemu ze zminovanych vozidel.
Pošli na klasickou okresku tyhle dvě auta s Ferrari, Porschem a dalšíma a potom uvidíš.
Nesmysl! Mitsubishi Lancer EVO VII ma maximalku nekde kolem 270km/hod.hod a tech zminovanych "220-230" tam ma rychleji nez v podstate cokoliv co jezdi po silnici.
"Placate kary" nad nimi ziskavaji navrh az pri rychlostech blizicich se 250km/hod a v zatackach s velkym polomerem, na ktere jsou tahle auta stavena.
Nicmene fakt, ze na druhem miste se umistil zcela zoufaly Boxster hovori o tom, ze to byla spise projizdka nez zavod. Pri skutecnem zavodeni by totiz Boxster nemel sanci konkurovat v podstate nicemu ze zminovanych vozidel.
Dusan: S tou maximálkou u EVO se mýlíš - oficiálně je deklarováno, tuším, 237 km/h s tím, že jde v podstatě o limit zpřevodování vs. max. otáčky motoru. Na druhou stranu jsem byl osobně svědkem souboje Lancera EVO s Boxsterem v Brně v rukou skutečných závodníků (kolegové z pohárového týmu, který ten rok vyhrál třídu - ale s úplně jiným vozem), tedy žádná "projížďka", a Boxster se prostě nechytal!!!
Dusan: S tou maximálkou u EVO se mýlíš - oficiálně je deklarováno, tuším, 237 km/h s tím, že jde v podstatě o limit zpřevodování vs. max. otáčky motoru.
Deklarovano je ledacos, ale pred par lety jsem videl fotku palubni desky EVO VII za jizdy. Tachometr byl do 270km/hod, rucicka za posledni carkou jeste docela daleko, otackomer daleko v rudem poli. Z prevodu a otacek bylo spocteno, ze realna rychlost byla tusim 272km/hod a to ten kdo to porizoval tvrdil, ze to jde jeste kousek dale.
Deklarovano je ledacos, ale pred par lety jsem videl fotku palubni desky EVO VII za jizdy. Tachometr byl do 270km/hod, rucicka za posledni carkou jeste docela daleko, otackomer daleko v rudem poli. Z prevodu a otacek bylo spocteno, ze realna rychlost byla tusim 272km/hod a to ten kdo to porizoval tvrdil, ze to jde jeste kousek dale.
Krome toho, ze uvodni prispevek pusobi dost agresivne a neslusne, musim rict, ze na beznych silnicich by vysledek mozna vypadal jinak. Taky zalezi na ridici. Az uvidim celou officilani vysledkovou listinu, pak teprve budu necemu verit, navic by spravne meli mit vsechny auta stejneho ridice, podobne pneu apod - pak by to bylo konecne objektivni. Prohlaseni, ze nejrychlejsi bylo Porsche 911, kdyz vsichni vime, ze 911 ma zhruba 12 ruznych verzi, nezni zrovna presvedcive. Navic se mi nechce verit, ze by obycejna 911 carrera byla na okruhu rychlejsi, nez zavodni okruhova 911 na fotkach. Takze Yo, laskave si zase vem dudlika a snaz se psat neco inteligentniho.
EVO i STi jsou skvělá auta. Jenže jsou koncipovaná spíše jako Rally, než lamači rychlostních rekordů.
Vidím to sám u mého Swift 1.3 GTi. Na odpich na křižovatce, na kličkování v zatáčkách a serpetinách nechávám spoustu aut za sebou.
Ale na dálnici, ouha. Kdejaký tatítk v Oktávii v TDI mi ukáže záda.
Dálnice se srovnatelná s okruhem, zatáčky jsou na ní široké a táhlé, takže zde vítězí silnější auta s většími motory.
A pro EVO a STi mluví jedna krásná věc. Vemte to PORSCHE a dejte ho na šotolinu. A čtyřkolka mu ukáže záda.....😄
Vidím to sám u mého Swift 1.3 GTi. Na odpich na křižovatce, na kličkování v zatáčkách a serpetinách nechávám spoustu aut za sebou.
Ale na dálnici, ouha. Kdejaký tatítk v Oktávii v TDI mi ukáže záda.
Dálnice se srovnatelná s okruhem, zatáčky jsou na ní široké a táhlé, takže zde vítězí silnější auta s většími motory.
A pro EVO a STi mluví jedna krásná věc. Vemte to PORSCHE a dejte ho na šotolinu. A čtyřkolka mu ukáže záda.....😄
Vždy, když vidím, že takovýmto "testům" někdo věří, začnu chápat, jak se mohl Bill Gates stát kormidelníkem světa počítačů...
Lidská blbost je zkrátka nekonečná, nekonečná, nekonečná...
Lidská blbost je zkrátka nekonečná, nekonečná, nekonečná...
Je to napr. z 12.1.2005, [odkaz]
To Lancer: zazmital ses mezi pozicemi citlivky a britkeho glosatora. Gratuluji k flexibilite. Musim ale rici, ze tady nejsem jako e😜ert na adhezi pneumatik, ale jako laik, ktery by rad sundal gigantickeho bulika z nosu sveho i svych bliznich 😄
To Lancer: zazmital ses mezi pozicemi citlivky a britkeho glosatora. Gratuluji k flexibilite. Musim ale rici, ze tady nejsem jako e😜ert na adhezi pneumatik, ale jako laik, ktery by rad sundal gigantickeho bulika z nosu sveho i svych bliznich 😄
Hmm, jenže u normálně, racionálně smýšlejících lidí se ti to nepodaří.
Mimochodem, traduje se /snad je to celá pravda, snad částečná, kdo ví.../, že H. Toivonen zajel v Imole s Lancií Delta sk. B stejně nebo rychlejší kolo než s tehdejší F-1. A to byly formule ještě s turbem a výkonem okolo 800 - 1000 k.
Mimochodem, traduje se /snad je to celá pravda, snad částečná, kdo ví.../, že H. Toivonen zajel v Imole s Lancií Delta sk. B stejně nebo rychlejší kolo než s tehdejší F-1. A to byly formule ještě s turbem a výkonem okolo 800 - 1000 k.
Jinak - WRX i EVO mají zrychlení na stejné úrovni jako ony sporťáky, pomalou zatáčku dokáží projet rychleji. Ale díky (anti)aerodynamice - viz. pluh na vzduch na zadním víku a maxi díry na uchlazení motoru a nasávaného vzduchu - mají horší zrychlení nad 100 km/h. A díky těmto věcem, odstupňování převodovky "do krátka" a celkovému nastavení na adhezi v zatáčkách a odfiltrování nerovností na obyčejných silnicích prostě na okruhu nemají šanci. Snad na Hungaroringu, Monte...
trosku mimo
vcera som sa cez den vozil na kamosovej A6 2.8 quattro 24V akoze celkom dobre auto
vecer som sadol do svojej obycajnej WRX (ziadne STI) a vykrutilo mi hubu so usmevu ako vzdy ked presadnem z niecoho ineho
to je radost z jazdy ako hrom, mozno je v 911 este vacsia (siel som iba raz v turbe len ako spolujazdec) ale WRX kupis za cenu nadupaneho passatu a je TO INA GALAXIA
osobne verim ze rovnaku value for money ma aj 130i, bohuzial tiez som este nevyskusal
vcera som sa cez den vozil na kamosovej A6 2.8 quattro 24V akoze celkom dobre auto
vecer som sadol do svojej obycajnej WRX (ziadne STI) a vykrutilo mi hubu so usmevu ako vzdy ked presadnem z niecoho ineho
to je radost z jazdy ako hrom, mozno je v 911 este vacsia (siel som iba raz v turbe len ako spolujazdec) ale WRX kupis za cenu nadupaneho passatu a je TO INA GALAXIA
osobne verim ze rovnaku value for money ma aj 130i, bohuzial tiez som este nevyskusal
Teda - já samozřejně nevím co jsi viděl, ale Boxstery utírám celkem běžně s tou svojí plechovkou jak nudle u nosu. Ale o tom to není.
Lancer jede maximálně kolem 240 km/h. Možná by ses divil, jak rychle tam tenhle kalup dostaneš, ale za 7.000/min není prostě už nic, takže za tuto rychlostní hranici se téměř nedostaneš (pokud nevyměníš převody). Ale to zrychlení nejen z místa, ale hlavně třeba ze 100 na 200 má Lancer skutečně perfektní.
Jízda s Porsche 911 nebo Maserati Ghibli je ale naprosto odlišná od Lanceru. Pokud člověk s Lancerem jede, před zatáčkou brzdí, potom sundá nohu z plynu, otáčí volantem a zároveň přidává, není divu, že nějakýho Poršáka nechytne. Na takovou jízdu totiž Lancer není stavěný! Vyžaduje zcela odlišný způsob jízdy a zcela odlišné návyky.
Když Ladislav Křeček s tímto jezdeckým stylem přijel poprvé do Itálie aby si vyzkoušel Integralu, koukali na něj, že snad nikdy žádnou rally ani nejel (a přitom to byl fabrický jezdec!). Takže v první řadě: kdo řídil?
Ano, Lamborghini Diablo bude asi za ideálních podmínek rychlejší na rovném suchém okruhu, než Lancer Evo IX. Jenomže ve všech ostatních případech (95 % provozu) to bude opačně (déšť, sníh, špína na trati, jiná trať...). Ani Lambo, ani Ferrari, Porsche a další auta nemohou jet půlkem auta mimo vozovku, chytit se kolem rantlu krajnice, obkroužit plynule vracák. Stačí jedna díra v silnici, a tu ztrátu na Lancera už nikdy nedoženou.
Kdyby to Porsche bylo opravdu rychlejší, myslíte si, že by jej fabrika nenasadila do rally sk. N? A nebyli by blázni?
A ta historka s "béčkama" byla trochu jinak: jednalo se o Marca Surera, který se tehdy svezl vedle Henriho v té Deltě S4 a když vylezl, tak prohlásil: "kdyby můj vůz F1 měl alespoň podobné zrychlení jako toto auto, byl bych mistrem světa". Henri Toivonen ale našel i se svým spolujezdcem smrt v plamenech Delty na Tour de Corse 1986 a Marc Surer v témže roce těžce havaroval se svým Fordem RS200. Sice zázračně přežil, ale jeho spolujezdec tolik štěstí neměl.
Lancer jede maximálně kolem 240 km/h. Možná by ses divil, jak rychle tam tenhle kalup dostaneš, ale za 7.000/min není prostě už nic, takže za tuto rychlostní hranici se téměř nedostaneš (pokud nevyměníš převody). Ale to zrychlení nejen z místa, ale hlavně třeba ze 100 na 200 má Lancer skutečně perfektní.
Jízda s Porsche 911 nebo Maserati Ghibli je ale naprosto odlišná od Lanceru. Pokud člověk s Lancerem jede, před zatáčkou brzdí, potom sundá nohu z plynu, otáčí volantem a zároveň přidává, není divu, že nějakýho Poršáka nechytne. Na takovou jízdu totiž Lancer není stavěný! Vyžaduje zcela odlišný způsob jízdy a zcela odlišné návyky.
Když Ladislav Křeček s tímto jezdeckým stylem přijel poprvé do Itálie aby si vyzkoušel Integralu, koukali na něj, že snad nikdy žádnou rally ani nejel (a přitom to byl fabrický jezdec!). Takže v první řadě: kdo řídil?
Ano, Lamborghini Diablo bude asi za ideálních podmínek rychlejší na rovném suchém okruhu, než Lancer Evo IX. Jenomže ve všech ostatních případech (95 % provozu) to bude opačně (déšť, sníh, špína na trati, jiná trať...). Ani Lambo, ani Ferrari, Porsche a další auta nemohou jet půlkem auta mimo vozovku, chytit se kolem rantlu krajnice, obkroužit plynule vracák. Stačí jedna díra v silnici, a tu ztrátu na Lancera už nikdy nedoženou.
Kdyby to Porsche bylo opravdu rychlejší, myslíte si, že by jej fabrika nenasadila do rally sk. N? A nebyli by blázni?
A ta historka s "béčkama" byla trochu jinak: jednalo se o Marca Surera, který se tehdy svezl vedle Henriho v té Deltě S4 a když vylezl, tak prohlásil: "kdyby můj vůz F1 měl alespoň podobné zrychlení jako toto auto, byl bych mistrem světa". Henri Toivonen ale našel i se svým spolujezdcem smrt v plamenech Delty na Tour de Corse 1986 a Marc Surer v témže roce těžce havaroval se svým Fordem RS200. Sice zázračně přežil, ale jeho spolujezdec tolik štěstí neměl.
Tak jsem se díval na továrně udávané rychlosti. EVO IX 250 km/h, 0-100 za 5,7, WRX STI 06 255 km/h, 0-100 za 5,4.
Zrychlení nad 200 km/h je u nich, v porovnání se "supersporty" /tedy spíše s GT 😉 / je horší kvůli nárůstu aerodynamického odporu. Na jeho překonávání spotřebují větší výkon motoru. Jo, kdyby se překopal podvozek na okruhy a odstranily se ty "pluhy" vzadu /o přítlak se postaralo aerodynamikou pod autem s difuzorem/ tak by byly výsledkově ještě výš.
Zrychlení nad 200 km/h je u nich, v porovnání se "supersporty" /tedy spíše s GT 😉 / je horší kvůli nárůstu aerodynamického odporu. Na jeho překonávání spotřebují větší výkon motoru. Jo, kdyby se překopal podvozek na okruhy a odstranily se ty "pluhy" vzadu /o přítlak se postaralo aerodynamikou pod autem s difuzorem/ tak by byly výsledkově ještě výš.
prijde mi to cele jako srovnavat jabka a hrusky a vlastne potvrzeni jak jsou Evo a STi vyjimecne vozy, kdyz se najde mnoho lidi co je srovnava z pekacema x krat drazsima, a xkrat vetsim vykonem. A presto jim krome specialnich podminek okruhu ci dalnice dokaze jak EVO tak STi konkurovat ci dokonce byt lepsi...a to vsechno za milion penez.
Kdyz uz jsme u tech okruhu, tak tady je odkaz na Top Gear, kde Evo vyridilo Lamborgini Murciagelo na letistnim okruhu.
[odkaz]
Kdyz uz jsme u tech okruhu, tak tady je odkaz na Top Gear, kde Evo vyridilo Lamborgini Murciagelo na letistnim okruhu.
[odkaz]
Pucmeloud, to bolo najvyssia verzie FQ, co sa robi a stalo dost vela.
Ja by som supersporty neporovnaval s tymito autami.
Tam mas kotuce velke, ako Octavia kolesa a kopec inych veci, ktore ti umoznuju v kliude robit to, co s rallylike nie. Viem o com hovorim.
Pekne je, ze ty z krizovatky urobis bez problemov superstart a to nalestene, supersilne auticko urobi 50m ciaru na asfalte.
V lete a na suchu je to sialene. Vyhoda rallylike je, ze jazdis 365 dni za mensie naklady a pobavis sa podobne.
Ja by som supersporty neporovnaval s tymito autami.
Tam mas kotuce velke, ako Octavia kolesa a kopec inych veci, ktore ti umoznuju v kliude robit to, co s rallylike nie. Viem o com hovorim.
Pekne je, ze ty z krizovatky urobis bez problemov superstart a to nalestene, supersilne auticko urobi 50m ciaru na asfalte.
V lete a na suchu je to sialene. Vyhoda rallylike je, ze jazdis 365 dni za mensie naklady a pobavis sa podobne.
555: vim, ze to byla vyladena verze Eva a omlouvam se, ze jsem to zapomel napsat. A take si vzpominam ze v teto recenzi Top Gear na konec prohlasili, ze normlani Evo IX poskytne 90 . 95% vseho jako nadupana FQ verze a nema specificke nedostatky jako turbodira.....Take vzali tohle nadupany Evo FQ a postavili vedle nej Fiat (nevim uz jaky model, ale byla to nejaka levna masovka) a na petku z 60 Fiat Evu ujel a Evo ho nedotahlo na cely 3 km draze....
Heh, ja mam Escorta s velkou lopatou na kufru. Stavitelny podvozek, lehce modifikovana ridici jednotka + vyfuk. Takze neco kol 300 PS, po normalnich cestach ujedu vetsine aut. Ovsem totalni potupou bylo to, kdyz me na dalnici udelalo naftove Ecko 😊
Tedy upřesním - 2000 nebo Cosworth? Ikdyž i u té 2000 by se nejednalo o "lehkou úpravu"... Takže zbyde jen ten Cosworth. Jo, to bylo fajn auto. U nás jeden blázen ho překopal /vzhledově/ na WRC. V bílé barvě vypadal skvěle.
ja som videl v Breclavi v bazare Ford Escort Cosworth RS...cierna metalize...siroky a krasny bodykit...18"elektrony...nadhera...nesku… bol krasny...ale je to tak 2 roky dozadu...a ak si spravne spominam, tak chceli zan cca 280 000KC...sa mi zda nejak malo...
PROSÍM VŠECHNY NADŠENCE NALÉHAVĚ O POMOC PŘI HLEDÁNÍ AUTA - V NOCI Z 15. 5 NA 16. 5. 2006 BYLA ODCIZENA STŘÍBRNÁ ALFA ROMEO 155 Q4!!! Na zadním pravém blatníku měla cca 30 cm šrám od parkování, jinak se jedná o jedinečný kousek, nikdy nebouraný, v perfektním technickém stavu. Nové pneumatiky Ceat Tornado, nové přední brzdy OMP (vrtané a frézované kotouče), při ubrání plynu trochu syčí, modré hadičky Samco na turbu, kovaná kola Speedline s 24 malými šrouby na obvodu, mezi řadicí pákou a ruční brzdou byly přepínače tlumičů AUTO/SPORT, interiér mavěšedá kůže kombinovaná s tmavou látkou. Jedná se o jedinečný kus v ČR (2.0 turbo 4x4). Každou informaci vedoucí k nelezení auta odměním!!!
Bylo to Stilo Combi 1.6, ale to srovnani s Lancerem mi nejak nesedelo. Minutu pred tim se dokazal Lancer udrzet Murcielaga a najednou nestiha Stilu? Tim padem by logicky melo byt Stilo daleko rychlejsi nez Lambo >😁 Asi tim chteli poukazat na turboefekt a na maly kroutak, ale nevim, jestli to k necemu bylo - s Lancerem se nikdo nebude rozjizdet na petku...
Souhlasim s Pucmeloudem - cela diskuse ukazala, jak jsou Sti a Evo super auta a v hodne ohledech se daji srovnavat se supersporty. Akorat jsou praktictejsi a levnejsi. 😄 Tak na zdravi! 😉
Souhlasim s Pucmeloudem - cela diskuse ukazala, jak jsou Sti a Evo super auta a v hodne ohledech se daji srovnavat se supersporty. Akorat jsou praktictejsi a levnejsi. 😄 Tak na zdravi! 😉
[odkaz]
Takze v tomto diskuznim foru prosazovany nazor, ze nejrychlejsi jsou Mitsubishi a Subaru (bez ohledu na podklad, zatacky nebo sirku trate) byl preci jen jeden velky blabol!