Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

66 komentářů

Zdravím, chtěl bych vás poprosit o doporučení nějakého auto do 100 000 korun. Děkuji za vaše příspěvky
Asi kolik odpovědí, tolik názorů. Jednu ze solidních možností uvedl Bill. Fiat Punto je podle mne dobré auto, volil bych model novější (kolem r.v. 1999) s vyšší bezpečností i spolehlivostí. Další možností je Fiat Brava, prostorné, stále poměrně elegantní, s motorem 1.6 uhání suverénně, dostatek náhradních dílů, možnosti lehkého tuningu... Oba vozy jsou u nás poměrně početné, tzn. relativně dostupné ND a v klubech a na diskuzních webech majitelů dostatek informací 😊
koumene, hodně záleží na tom, jaký jsi řidič - za sto litrů si můžeš snadno koupit svou rakev. Pro dobré nebo alespoň rychle se učící a neriskující bych doporučil Alfu Romeo, protože za tu cenu se seženou pěkné kousky, které nabízejí víc než tuctové vlastnosti a bezduché ježdění a jejich údržba kromě znalostí nevyžaduje mnoho peněz (opravovat jakýkoli vrak stojí hodně peněz, Alfy tu nijak nevyčnívají). Alfu si navíc asi zamiluješ, je pro to dost nejen emotivních, ale i racionálních důvodů, jedním z nich je, že jsou karosované mistry stylisty a jsou to kočkolapy. Za 100000 Kč bys ale měl mít nároky na bezvadnou nebo alespoň snadno opravitelnou kvalitu podvozku, motoru a za mechanickou kvalitu karoserie (viditelně nelícující dveře či víko kufru a jejich obtížné zavírání je vstupenka do klubu podvedených). Měl bys věnovat dost času zjišťování průměrných cen vybraného auta na trhu (bazary, i ty zahraniční) a z toho usuzovat na podezřele výhodné nabídky a těm se vyhnout. Výrazně sportovní modely bývají hodně omlácené a o přetočených kilometrech tu asi nemá cenu mluvit - každý to ví. pje@centrum.cz
mazda 323F, 1,6i (cca 65KW) nebo 1,8i (cca 84KW) najeto okolo 100 tisíc cena okolo 100 tisíc... podle zebricku spolehlivosti skvele auto ale doporucuje se prohlednout zaveseni kol...
Doporučil bych Fiat Punto mk 1, spolehlive, male auto, pro mladého kluka ideální, aspon se naučíš řídit. 😄
Neříkám, že umím řídit jako profík,ale myslím si, že řídit umím něco už mám najeto ( cca 2000 - 2500 km ) a myslím si, že jezdím bezpečně.Uvažoval jsem hyundai coupe 1.6 za 100 000 kč
1zdavu
To:Koumen

Chcelo by to trocha pokory. Tvrdit po 2000-2500km ze vies jazdit je ako po skuskach na vetrona tvrdit ze zvladnes pristat aj s Jumbom. >😒]

Ako pise Diabol, myslim ze tvrdit to budes do prvej buracky. Potom zistis ze sa strasne mylis. :!:

Ak chces kupit, kupuj najprv nieco co zvladnes. Nie hned velke, vykonne, pretoze pri vsej ucte to bude cvicit s tebou a nie opacne. Nieco na com ziskas prax a naucis sa naozaj jazdit.

Hlavne take na ake budes mat a to nemyslim tunnig, ale hlavne pripadne opravy, vybavu (poriadne zimne pneu a podobne) aby si nesetril na dolezitych veciach. :!:
havci
Jestli nemas hluboko do kapsy co se tyce provoznich nakladu na Hyundai Coupe tak klidne muzes, ale to uz bych bral radsi treba Fiat Coupe. Ale jinak bych bral nejaky maly auto, pokud mozno co nejnovejsi a s nejmensim poctem najetych km aby byla nejvetsi pravdepodobnost ze nebudes hned neco opravovat
V zasade je z coho za taku cenu vyberat, treba si preto dat odpoved na niekolko otazok😒br />
1. Chces jazdit vacsinou sam (v dvoch) alebo casto aj v styroch/piatich. (Potrebny pocet dveri, priestrannost auta).

2. Potrebujes velky kufor? (velkost auta, pripadne typ karoserie)

3. Zalezi ti na imidzi resp chces robit tuning? (znacka, velkost, dostupnost dielov)

4. Aku mas vysku (sirku)? (niektore male auta ti vypadnu zo zoznamu ak sa do nich nevmestis)

5. Kolko si mozes dovolit platit za poistku/benzin/pokuty? (velkost auta, motor)

6. Vies si nejake veci na aute opravit sam (u kamarata), mas montaznu jamu / zdvihak? (na niektore auta su dostupne noname lacne diely, a vela sa da usetrit vlastnou montazou, mechanicka komplikovanost zohrava svoju ulohu)

Osobne by som volil male, lahke, konstrukcne jednoduche benzinove vozitko. POdla mna je tiez lepsie brat masovejsie vozy, , kvoli dostupnosti dielov (napr. aj na vrakovisku), nebral by som imidzovky typu VW Golf, Audi. Mercedes, BMW nebral by som ani zriedkave vozy - to Hyundai Coupe asi ani ziadne Mitsubishi.

Napr.

Citroen Saxo - sikovne auto, jednoducha konstrukcia, dobre sedi, male motory (stale celkom prijatelne dynamicke) kopec tuningovych dielov - asi najoblubenejsie tunerske vozitko v Europe.

Peugeot 106 - Dvojicka Saxa, nie kazdy sa do nich zmesti!!

Skoda Felicia - Dobre jazdne vlastnosti, dost fleku, nekonenco dostupnych dielov, kazdy garazmajster ich musi poznat, 1.6 je raketa, ma reputaciu slusnej spolahlivosti ale je to tuctovka.

dalsie

Fiat Punto mk1, Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, VW Polo

Vacsie auta😒br />
Fiat Brav👋Brava, Ford Mondeo, Mazda 323 sedan alebo F, Nissan Almera/Primera, Opel Astra, Peugeot 306, Renault Megane. ........

Vyber je velky, treba hlavke sadnut a vyskusat - zobrat odbornika. Treba sa riadit aj osobnymi sympatiami. Ale radsej male auto ako velke.

No a jedna vec myslena samozrejme v dobrom: pri najazdenych 2500 km sa potrebujes este ucit jazdit (vela), nepodlahni pocitu ze jazdis dobre a bezpecne, statisticky to tak nie je (sorry, neber to ako podpichovanie, ale ako radu).
Velice děkuji za příspěvky a velice si vážím toho co jste napsali pokud budete mít ještě nějaké přídpěvky budu jen rád.
Fiat Bravo 1.9 JTD, pripadne benzin 1.8 alebo 1.6
Kup TOYOTU Paseo a nebudeš litovat. Vím,že spousta z Vás namítne dostupnost dílů atd.,ale myslím,že to bude neopravněné - TOYOTA SE ZASE TOLIK NESERE JAKO EVROPSKÝ KŘÁPY a většina dílů je shodná s Corollou. Motor 1.5 nic jinýho se tam nedávalo.Spotřeba při klidné jízdě do 6,5l. Celkem dobré jízdní vlastnosti,záleží jak seš náročnej. Je to 2-dvéřové kupé takže nečekej autobus, ale pro 2 naprosto dostačující.
koukl bych po japoncích v benzínu, Almera , Corolla , Civic. Většinou příkladná spolehlivost a pár set tisíc km to vydrží
Pokud ti nebudou vadit relativne vyssi provozni naklady, muzes za 70-90 tisic koupit Mondeo po faceliftu (97-2000) s jakymkoli motorem. Slusna vybava, bezkonkurencni jizdni vlastnosti (pokud je podvozek v poradku), hodne mista a kupa nahradnich dilu na kteremkoli vrakovisti.

Najdes kousky v solidnim stavu za 2000 euro nebo u nas za 80 tisic, zbytek bych venoval do pravidelneho a preventivniho servisu.
Jeste me napadla jedna alternativa, byl jsem s tim autem nadmiru spokojeny - Ford Puma. S 1.7 VCT jede jak pila, vynikajici podvozek (Ford umi...) - prijde mi jako lepsi volba nez Tigra
docela si me dostal, rikas ze umis jezdit a mas najeto 2 az 2.5tis km?? tak nevim zda si ze me delas srandu, ja rocne najedu kolem 40tis. jezdim uz 8 let a i tak o sobe nedokazu tvrdit ze sem profik, ale ze mi rizeni celkem jde... ale k tvemu tematu, spise napis jake auto si predstavujes, dodavka, limuzina, neco sportovnejsiho.... jelikoz do 100tis. toho muzes ajit spostu, zalezi spis o co bys mel zajem
ja bych za 100 000 vzal megana, 1.6 sou celkem spolehlivy, k tomu je dost bezpecny s ohledem na ostatni auta o kterych premyslis.sice dily nejsou nejlevnejsi ale kdyz najdes peknej kousek tak bude slouzit dlouho.

RE tomko::: felicia na dobry jizdni vlastnosti??od kdy?....
To cvrkon: také mne s těmi kilometry pobavil 😉 . Osobně mám najeto teprve přibližně něco okolo 15tis. a jezdím teprve 6. rokem. Důvod proč mám tak málo je jednoduchý - auto od rodičů - krátké trasy. Až teprve min. rok - konečně "nové" vlastní auto :!: Najel jsem s ním cca 2 200km a měl jsem havárku - totálku - nebyla to má vina. Také jsem tady na nějakém vláknu o ní psal. Do té doby jsem byl přesvědčen o tom, že jezdím VELICE bezpečně :!: Ó, jak jsem byl naivní a to také a hlavně v tom, že jsem věřil ostatním řidičům stejně jako sobě - tož mládí a nezkušenost. Nyní jezdím trochu více paranoidně a hlavně ještě tisíckrát obezřetněji :!: :!: :!:

To koumen: Zajímavá alternativa je také Hyundai Accent rv.98 - 99. Sám jsem ho měl a bylo to opravdu velice živé (s motorem 1.3 12V 62kW 84HP) a prostorné auto. Měl jsem třídvéř a pro dva úplně super, ale pro více to už byla krize, neboť si sedadla nepamatovala nastavenou polohu a tak při každém nastupování a vystupování se musela znovu nastavovat. Ale pětidvéř - to je jiné kafe 😉

Jinak pak mohu doporučit už několikrát zmiňovaný Fiat Punto MkI. Mám ho - viz. podpis a je to super autíčko :!: A do Tvé částky se dá sehnat nejnovější ročník 99 a ještě si koupíš např. nové pneu atd, páč např. na tipcars.cz se dá sehnat v perfektním stavu už od 80tis..

P.S. omlouvám se za rozepsání :😉
DeMooro
kup radši něco rychlejšího...něaký punto 1.2 zatížích a do kopce pojedeš na dvojku...já se přiklánim k Puměě... 😁
Davido07
Auto pro mladyho kluka? No tak to jednoznance BMW!!! Bud 325 e30 ci e36. Mladej kluk ti nebude jezdit s Accentem ci podobnym pelechem! Mladej kluk potrebuje sestivalec, ktery toci do 6 tisic!!!
Avatar - JOB
JOB
Proč rychlejšího ? Nemáme na to ani zákony ani silnice a navíc na zabití Punto stačí >😁
Pro mladého kluka bych doporučil škodu 105/120. 😄

Ale já sám nemohu doporučit nic jiného než Swifta.

Výhody:

-Levné pořizovací náklady -Jsou k mání od 25 000 ve slušném stavu. Do 100 tis se dají sehnat i 2002.

-Nízká spotřeba: cca 5-6l

- Kvalitní motory, držák.

- Nízká pojistka (1,3)

- Tvrdší odpružení a nízká váha.

Nevýhody: -ne zrovna levné díly.

- není to "GOLF" 😒br />
Jenom si nekupuj GTi. Z prvé moc žere a za druhé je moc rychlé😄
Dodatek😒br />
Swift se dá sehnat taky s 4x4, ale jmenuje se to Subaru Justy. Jinak je to stejný jako Swift, jen navíc to 4x4 a nápis Subaru. (a cena je vyšší)
Jako mlady kluk... dobre... jako svoje uplne prvni koupeny auto jsem si poridil velke kombi v automatu. Nekteri znamy si tukali na celo, mlady kluk a on si poridi usedle kombi... 😄 Predtim jsem zdedil po tatovi S120L, v te dobe to jeste bylo O.K., ale kdyz jsem to prodaval byl jsem rad ze jsem se toho vubec zbavil... 😄 Mlady kluk potrebuje neco zajimaveho! Sam musis vedet co te tahne a co potrebujes, jestli chces v tom obcas vozit tvoje a pritelkyne kolo na vylet nebo se predvadet v malem kupatku ci zvolis univerzalni reseni nejaky hatchback nizsi az nizsi stredni tridy: Fiat Bravo, Punto, VW Polo, Golf...

Jestli mas 100 000, doporucuji koupit neco co se ti libi za 80 000, zacinas a nevim a nevis co muzes cekat! Nejaka oprava po koupi, pocitej se zimnim obutim, slusnejsi autoradio... Pozor na sportovnejsi vozy typu stare BMW kupe, mivaji po takovych klucich rozbite podvozky ( jezdi ostre a nemaji na poradnou udrzbu penize ). Staci nejaky hatchback nebo smrncovnejsi nizsi stredni max. stredni trida s motorem idealni do 1,8 ( ale to neni dogma ), ale uznavam, ze treba po BMW 325i jsem taky koukal ( ale osobne bych ho nekoupil, spise 525 ). Sestivalec, je sestivalec! 😄

Ze umis jezdit, kdyz mas uz 2000-2500 km je od tebe vyslovene drzost! Zeptej se ridice co zabil ted u Prahy v autobuse nekolik lidi, kolik stovek tisicu kilometru mel najeto!!! 😒
To dawe: No felicia by mala mat (relativne) dobre jazdne vlastnosti, s ohladom na svoju triedu - BMW M3 ma podstatne lepsie jazdne vlastnosti, ale je to uplne nieco ine.. -

[odkaz]

Inac u ojazdeneho starsieho auta je proste treba pocitat aj s tym ze treba hned po kupe, alebo onedlho po kupe nejake (mozno aj mnohe) diely menit - takze cenu a dostupnost nahradnych dielov treba jednoznacne zohladnit. No a neni ziadnym tajomstvom, ze na stare japonske vozy skutocne vyrobene v japonsku (nedajboze este aj velmi zriedkave) su diely drahe - niekedy az brutalne, ak sa vobec daju zohnat. Takze nepovazujem za stastne odporucanie napr. Toyoty Paseo. Okrem toho je to skarede neprakticke auto bez kuska charizmy.

Ford Puma, to je parada, s tym sa da vyhrat. Je to auto s jednym z najlepsich jazdnych vlastnosti medzi autami s prednym nahonom. No a navyse je pohladne. Len neviem ci sa za taku cenu vobec da zohnat (v akceptovatelnom stave).

To Davido07: Mlademu s 2000 najazdenymi km odporucit BMW 325 v otaznom (dezolatnom) stave? To uz nech si rovno kupi nejaku brokovnicu a zacne strielat do davov na namesti. Efekt bude rovnaky..
Davido07
Jo, to máš pravdu - ja jsem si totiž nevšimnul že má najeto jen 2tkm, v tom případě F Junior 1.0 MPI či litrovou Corsu nebo Seicento....
Saab
to tomko: na staré japonské vozy vyrobené přímo v Japonsku není problém sehnat ND, jedině že by šlo skutečně o nějakou raritu na našem trhu. Doma mám japonského skoro veterána, tedy 13 let starou Corollu a díly jsou levné a dobře dostupné (max. týden). Na ND pro japonce se soustředí firma Nipparts jejichž díly seženeš téměř všude (snad každý servis i prodejna ND je má). Pro ukázku třeba když jsem měl loni havárku, tak nová kapota stála 1.850,- Kč 😉
FIAT Punto druhy generace. kolem roku 2000 s 1,2i motorem. Pohodový auto, malá spotřeba, malý pojištění.

treba tenhle [odkaz]
Taky zalezi kde bude dotycny jezdit. Jestli bude jezdit ve vetsim meste, tak bych pro zacatek s jeho najetymy kilometry nekupoval auto za 100tis, ale koupil bych neco ne uplne nejmensiho( z bezpecnostnich duvodu). Zkratka aby kdyz se nekde otres o lapmu, svodidla, sloupek atd te to tolik nemrzelo. Po vyjezdeni bych pak kupoval lepsi auto.

V pripade ze se bude jezdit po mensim meste ci vesnici tak neni co resit, ale stejne bych vypustil auta typu corsa, punto atd....opet z bezpecnostnich duvodu
Presne tak, pro takto (NE)vyjezdeneho cloveka bych taky volil neco precejen starsiho, ale z bezpecnostnich duvodu vetsiho. V cenove katerogii kolem 100 000,- bych to videl na nasledujici kandidaty😒br />
BMW 318i nebo max. 320i E36

BMW 518I nebo 520i E34

VW Passat B4 (tady nevim, jake se presne nabizeji motorizace, ale rozhodne ne silnejsi nez 2,0)
1zdavu
To: Tomas Novak a spol. co odporucaju auta typu bavorak.

Nic v zlom, ale asi si nie celkom uvedomuju co pisu. Mame to mladeho co ma dostatocnu "asertivitu" :!: tvrdit ze je dobry vodic po najazdeni podla jeho "skromneho" :!: odhadu 2000-2500km, cize viacej menej dieta co prave opustilo autoskolu a dostalo vodicak.

Nejazdil na nicom co by bola zadokolka (okrem S1xx povedzme stareho otca) :?: a vy mu hned odporucate sportovu zadokolku na ktorej pri jeho cenovom vybere najazdi pri tej spotrebe naozaj "velke mnozstvo" kilometrov.

A pride zima a chlapec bude mat problem to ustat ne ceste, pretoze😒br />
1) sa to na mokru/snehu/lade bude spravat tak ako nie je zvyknuty

2) na poriadne gumy mat nebude (1/5 ceny auta co kupi), pretoze ten rozmer nie je najlacnejsi

3) ak sa mu nieco pokazi, tak "potes penazenka"

Osobne dufam, ze ak sa rozhodne pre jedno Vami ponukanych aut, ze ho v protismere nestretnem. A ani ziadna bezna ceska rodina vo Favorite pripadne Felicii., pripadne aj niecom lepsom.

Raz mi totiz stacilo. >😒]
Tommy100
já bych sehnal ojetou felicii s airbagem 8-s to na začátky stačí bohatě

nic zahraničního bych nehledal,pokud nemáš stálý dobrý příjem,ať se pak nesekneš třeba na dílech 8-s

Jinak taky doporučuju něco kolem 80000kč,ten zbytek si nech na případné opravy 😉
Ono s tou zadokolkou je to z jedne strany pravda pokud se nejedna o vuz ktery je prospikovany el. systemy. Ale zase druhy extrem mi prijde kdyz nekdo prohlasi kup si feldu s airbagem. Ten airbag je tam trosku na ozdobu. Pri narazu v 60km/h ma ridic v lepsim pripade na kline motor. To ten airbag lehce ztraci vyznam. Mozna mi tady nekdo bude oponovat jak je felda bezpecny auto, ale ja mam dve vlastni zkusenosti a ty hovori jasne.

Proto bych dotycnemu doporucil vuz bezpecnejsi nez punto, felda, corsa atd.
Ten kluk chce něco sportovnějšího, takže Felicie padá. S ní se jezdit rychle nedá, když vidím nagelovanýho frajera jak řeže zatáčky v rozhoupané feldě a honí jí na plný plyn, mám z toho husinu.

Raději tady něco co lépe sedí na silnici. Jak sám psal tak se mu líbí Scoupé.

Takže by bylo možné poohlídnout se třebas po

Honda Civic

Honda CRX

Toyota Celica

Toyota Corolla (1.6)

Ford Escort

Suzuki Swift GTi 😄

Mazda 323F (dá se sehnat i s 2.0 V6)

Mitsubishi Colt
ja by som tiez bral asi to punto alebo nieco podobne najlepsie s airbagom i ked pri starsich autach to nepomozem vela ale je to lepsie ako ked hlava resp. hrudnik bachne o volant. BMW by som vobec nebral,tiez som dostal min. rok vodicak a do BMW najme starsieho bal ist,najme v zime lebo by to bola asi posledna zima. Ja som v 18ke zacal s Peugoetom 206 2,0HDi celkom zive auto a malo to aspon 4airbag za rok neustaleho jazdenia som sa snim naucil jazdit,parkovat a najme som zistil co je to "rezat" zakruty aj v zime som s nim naucil vela. Schytalo par skrabancov i skoro znicenu prednu napravu ale aspon som sa naucil lepsie soferovat. Teraz po roku soferovanie a jazdenim cca 40 000km som presadol do vetsieho a hl. vykonejsieho auta. Takze treba zacinat s malim a nie moc vykonnym autom az po nabrati skusenosti ist do vetsich a vykonejsich.To BMW je samovrazda
BMW je sebevražda >😁 >😁 >😁

Ono to punto s airbagem bude sto pro lepsi
To Saab: Tak som si to overil v ELITe, no a mas pravdu. Tie rozdiely v cene nie su tak dramaticke, resp. nie su ziadne. Aspon pre niektore diely. Ale niektore mozu vyjst zasa podstatne drahsie. Cize strategia by mohla byt, ak clovek chce japonca, obzret si kandidata, spisat co asi tak bude potrebne menit, a overit si ceny dielov.

Dam ale par veci na porovnanie😒br />
Punto mk1😒br />
kapota - 2879 Sk

predny blatnik - 1089 Sk

predny svetlomet (hella)- 3481 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 903 Sk

spatne zrkadlo - 979 Sk

Spojkova sada - 3987 Sk

Skoda Felicia (II)😒br />
kapota - 2990 Sk

predny blatnik - 780 Sk

predny svetlomet (hella) - 2190 Sk, ale je tam noname za 830 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 425 Sk

spatne zrkadlo - 690 Sk

Spojkova lamela NIE SADA - 2979 Sk

Citroen Saxo😒br />
kapota - 3952 Sk

predny blatnik - 1454 Sk

predny svetlomet (hella) - 2922 Sk, ale je tam noname za 1200 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 610 Sk

spatne zrkadlo - 1364 Sk

Spojkova sada - 4973 Sk

Toyota Paseo😒br />
kapota - nemaju

predny blatnik - nemaju

predny svetlomet (hella) - nemaju

brzdovy kotuc (brembo) - 1697 Sk

spatne zrkadlo - nemaju

spojkova sada - 7886 Sk

Toyota Corolla Liftback 97-02

kapota - 3921 Sk

predny blatnik - 1677 Sk

predny svetlomet (VALEO - 6313 Sk, noname 3304 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 1407 Sk

spatne zrkadlo - 2399 Sk

Spojkova sada - 7886 Sk

Honda civic V hatchback 95-01😒br />
kapota - 2346 Sk

predny blatnik - 634 Sk

predny svetlomet (valeo) - 7038 Sk, noname 2689 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 1372 Sk

spatne zrkadlo - 3179 Sk

spojkova sada - 10335 Sk

BMW 3 E36😒br />
kapota - 3602 Sk

predny blatnik - 896 Sk

predny svetlomet (hella) - 10 978 Sk, noname 3 388 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - 1179 Sk

spatne zrkadlo - 3176 Sk

spojkova sada - 7388 Sk

Dost chaos, ale par trendov sa da pozorovat. Karosarske diely su zavisle od komplikovanosti tvaru a velkosti - nie velmi od znacky. Udajne ale neoriginalne diely treba dopasovavat - cize sikovneho mechanika. Komplikovanejsie diely su drahsie u premiovych znaciek a aj u tych japoncov. Vzacne japonske auta nebrat. Vacsie auto - vacsie naklady na standardne sa opotrebujuce casti.
To 1zdavu😒br />
Nemyslím si, že slabšího trojkového BMW se dá mluvit o sebevraždě... Ano, uznávám, že s tou 320i jsem to už trochu přehnal, protože to už by opravdu mohlo být na začátečníka dost... Pokud by to ale byl čtyřválec 316i nebo 318i a dotyčný by s tím jezdil opatrně, tak v tom problém nevidím...
Ono to neni v tom kolik kw mas pod kapotou jako spis o tom co mas v hlave. Ja mam napriklad v aute 230koni a jezdim s nim normalne. S autem se nejezdi podle toho kolik ma koni ale to tady zrejme docela dost nechape. Ma to vestina zaskatulkovany jako silny auto=magor ridic a jasna sebevrazda. Jeste ke vsemu kdyz se jedna o BMW se zadnim nahonem tak to podle vetsiny neni mozny aby projel bezpecne prvni zatacku jak pojede z autosalonu.
1zdavu
Rene Valnoha😒br />
Ono to neni v tom kolik kw mas pod kapotou jako spis o tom co mas v hlave. Ja mam napriklad v aute 230koni a jezdim s nim normalne. S autem se nejezdi podle toho kolik ma koni ale to tady zrejme docela dost nechape. Ma to vestina zaskatulkovany jako silny auto=magor ridic a jasna sebevrazda. Jeste ke vsemu kdyz se jedna o BMW se zadnim nahonem tak to podle vetsiny neni mozny aby projel bezpecne prvni zatacku jak pojede z autosalonu.

_________________

BMW 330i

Takze ty si myslis ze ten mlady chalan co po najazdeni 2000-2500km tu tvrdi ze je dobry vodic s tym bude jazdit normalne? :?:

Rad by som tomu veril. Ale zial mam opacnu skusenost uz s jednym takymto prebornikom a uz som realista. :!:

Aj ked by som podla jedneho nemal sudit vsetkych, ale to "skromne vyjadrenie" o tych km a dobrom vodicovi ma ver tomu o tom nepresviedca. Mozno mu krivdim a bol by som rad ak hej. Ale...
Zabudol som na Ford Puma😒br />
kapota - nemaju

predny blatnik - nemaju

predny svetlomet (hella) - 10 561 Sk

brzdovy kotuc (brembo) - od 999 Sk

spatne zrkadlo - nemaju

Spojkova sada - 10 526 Sk

Pekna palka.

Zhruba tak by som radi ako otik pise. Vacsie auto dava neskusenemu vodicovi neopodstatneny pocit obrovskeho bezpecia. V skutocnosti v EURO NCAP crashtestochnapr.

BMW 3 E36 ma 1 hviezdicku (10 bodov, z toho celny naraz 2b)

Fiat Punto mk 1 - 2* (nepisu body), mk 2 uz ma 4*

Citroen Saxo - 2* (13, z toho celny naraz 5 bodov)

Honda Civic - 2*(18b)

Ford Fiesta 96 - 3*

Ford Mondeo 1997 - 2*

Takze ziadne velke aut ani vykonnu zadokolku. Treba sa ucit na mensom, najlepsie na malom aute. Clovek kedze neni tak utlmeny od okolia, lepsie vnima rychlost a suvisiace nebezpecenstvo. Nema ani tolko vykonu, aby sa dostal do problemov. Dalej, zadokolka ma lepsie jazdn vlastnosti len na suchu a navyse nie o tolko lesie aby to neskuseny vodic dokazal vyuzit a vychutnat. Pritom bezpecnost je plne porovnatelna (v pripade BMWcka podstatne lepsia). Dalej, mrstnost, obratnost a mestskost auta je pri malom aute neporovnatelne lepsia, preto napr. vo vyspelych krajinach ( >😒] ) normalne uvazujuci ludia pouzivaju male auta do preplnenych ulic. No a k nizsim prevadzkovym nakladom som sa myslim uz dostatocne vyjadril.
konec koncu kdyz si bude chtit koupit nejaky vostrejsi auto tak pochybuju ze se tady necha zviklat po netu na punto s airbagem
Nevim jak je to s dilama na PASEO na Slovensku, ale v Česku no problem!!!
zmulin
V tomhle případě bych šel do Brava,nebo Corolly.Pěkný auta a slušný ceny.BMW má zbytečně drahej provoz a za 100 bys měl stejně vyježděnej klump.
Zmulin: Jak je na tom Brava se spolehlivostí? Já měl skoro rok Punto (199😄 a teda nic moc...
Brava? Mame jednu ve firme (TD100) a sype se docela dost...
zmulin
víš jak je to ve firmě....Buď se na tom střídaj lidi,nebo na to úplně pečou. 😢
Chrysler Stratus a na výběr motorizace R4 2,0 SOHC (133 HP) manuál ; R4 2,4 (150 HP) manuál i automat; DOHC a V6 2,5 SOHC (160-168 HP) (Mitsubishi) automat

Výbava: 2x airbag, klima, ABS, kotouče vpředu i vzadu, posilovač řízení, stavitelný volant a sedadlo řidiče, el. zrcátka, el. okna (všechny 4); el. anténa; mlhovky vpředu i vzadu; sluneční clony s osvětelním; rádio (Alpine) s kazetákem a 6 xrepro; dětská pojistka na zadních dverařích, blokace oken od řidiče; tempomat

Přední kapota: 3000,- Kč s DPH

Přední blatník: 999,- Kč s DPH

Sada rozvodového řemene a kladek Gates: 3500,- Kč s DPH

Olej. filtr: 130,- Kč

Tlumiče Kayba GR-2: 2000,- Kč/kus s DPH

Palivový filtr: 500,- Kč

Filtr do automatu: 400,- Kč
zmulin
No asi bude záležet na kusu jako u všech aut.Já měl Tipo-fpohodě,chvíli Bravu-fpohodě,teď mam Alfu a taky dobrý.Co bylo mezi,jako Laguna I,Passat-do toho bych možná už nešel,ale možná sem měl právě smůl na kus :?
To 1zdravu: Na druhej strane, mlady chce poradit s kupou auta, takze si myslim, ze sa nemusi hned jednat o hazardera/pirata. Je takpovediac na nas, poradit mu dobre a vysvetlit, ze soferovat sa treba urcity cas ucit. Nemyslim ze je dobre hned ho kategorizovat medzi "tu dnesnu mladez", ze si mysli ze po 2000km vie jazdit. Nakoniec kto si to z nas nemyslel...

Inac mna by zaujimal jeho nazor, resp. preferencie podla toho co sme tu pisali. Halo, koumen, co ty na to vsetko?
ja bych bral😒br />
Mazda 323F

Toyota celica

krasny auticka a spolehlivy
mazda 323F
Toto nie je zle: [odkaz] len neviem ci by si chcel lepsi motor ale ak chces usetrit na benzine tak je to celkom v pohode 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zdravím,chtěl bych vám poděkovat za všechny vaše příspěvky. Už jsem si vybral felicii 1.6i za 70 000kč dobrá výbava i docela málo najeto, motor v cajku.myslím si, že pro začátek dobré auto.
Tommy100
jo,dobrá volba >😒]
1.6 slusne slusne 😊
Rozumne koumen, tak nech slape a zelam vela bezproblemovych a bezpecnych kilometrov.
EskiMag
Ja osobne riesim podobny problem (do cca.100 000,-Sk) a ako celkom fajn alternativa mi pripada AUDI 80, modelova rada B3/B4. Chcel by som sa vas opytat na nazory na toto auto. Dakujem
Na audi 80 absolutne nic nesezenes. Jedine novy dily. Ale jinak kdyz natrefis na dobrej kus tak ani nic shanet muset nebudes.
Nevim teda kolik je tomu mládemu klukovi, ale myslim, že na ty začátky by stačilo VW Polo 1.4...hlavně bych mu nekupoval nějakou stodvacítku, protože při dnešním stavu na silnicích by měl mít alespon něco trochu bezpečnějšího
Já osobně bych šel do Fiat Bravo 1,8 (1,6).Má ho kámoš a je to v pohodě.Posilovač je sice až moc účinny,a ještě mi vadí brzdy.Na to že jsou vzadu bubny tak to brzí šíleně,poprvé sem si dal málem čelo.ND jsou na úrovni škodovky
Brava 1,6 je slušný autíčko, tu bych taky mohl doporučit, osobní zkušenost.
Ahojky, chtěl bych se optat, zda-li nemáte zkušenosti se světly, koncovými lampami, od fy. JOM. Nedávno jsem si zakoupil přes net koncové lampy na Civica r. 1993, problém je v tom, že blinkry jsou téměř červené a nikoliv do oranžova, jak mne prodejce sliboval a na víc mi tvrdí, že světla jsou homologována. Ano, je na nich nějaký kód, ale úplně jiný než na běžných světlech, na většině jiných lampách je v kolečku E a číslo, u těchto JOMáckých světel toto není. Je tam kód z kterého samozřejmě nic nevyčtu...

Chtěl jsem se tedy optat, zda-li má JOM skutečně světla homologovaná a jak to je s blikači (ukazateli změny směru jízdy), zkoušel jsem v nich měnit žárovky(barevné) i diody, ale jsou stejně do červena. Nevíte někdo, jak to s tím je ? Na víc chci jet s autem do Chorvatska a nerad bych si někde vykoledoval nějaký flastr kvůli světlům...nemáte někdo zkušenost ?
Asi ti nabízeli americkou verzi, tam oranžové blinkry moc neznají...
Naletěl jsem. Líbily se mi, tak jsem je koupil, přes net. Když mi přišly, fajn, ale koncová světla se mi zdála nějak moc červená, tak jsem je odzkoušel a je tomu tak. Nepomáhá nic, do oranžova je neprosvítím.

Prodejce mi navíc donekonečna tvrdí, že blikat oranžově prostě musí a že jsou homologovaná. Není to pravda a při prodeji na to záměrně neupozorňují.

Díky internete jsem se dopídil až na českou firmu podnikající na německém trhu a tam mi sdělili, že o těchto světlech ví a raději je ani nenabízejí, neboť v originál německém katalogu je u nich dovětek : Není určeno do silničního provozu...nebo tak něco.

Ale to ti tady raději zamlčí...

Bohužel takových výrobků je většina. Světla jsou, jak píšeš, v americkém stylu, ale svítí dobře, logicky a viditelně, leč naše zabržděné zákony to nepovolují, tak je asi sundám, nemám chuť na hádky s policií. Přitom nechápu, jaká je v jejich užití společenská nebezpečnost. Já si lámu hlavu těmi světly a na silnice mne míjí stará stodvacítka, takový ten klasický vesnický tuning...ten si s tím hlavu nelámal...dřevěné křídlo, sundané nárazníky a okolo auta pověšené plechovky od RedBullu...asi velkej drsňák ! A zřejmě mu to prochází, ale s mým štěstím...raději to dám dolů...vrátím se k fádní prdýlce mé Hondice...