0
Snažím se v de najít už své druhé auto a nejde mi do hlavy jedna věc- tam mají auta z roku 2000 najeto +- 200 000 km,občas se najdou i vyjímky.A když proberu inzerci u nás,tak tytéž auta z roku 1998-2000 dovezená před rokem z de mají cca 100-120 000km??? Že by všechny ty zdejší auta byli v de koupeny tak výhodně? >😒] >😒]
no, asi mas pravdu,"a to se vyplati", taky tomu nerozumim jak je mozny ze vsecha auta v bazarech maj najeto kolem 120 000km, ja mam v CR dva VW, vento je rok vyroby 1992 a ma najeto 90 000km... ok to je dano tim ze taky stoji uz asi osum let v garazi >😁 , ale nadruhou stranu, v miste bydliste mam citroen picasso, po roce jezdeni (a zadny velky, do prace, domu. na weekend) mam najeto 45 000...
Jediny reseni me napada ze vsichni maji v cechach nejmene 4 auta, a kazdej mesic je stridaj ady pak po sedmi letech meli na kazdem najeto tech 100 000 >😁 >😁
Jediny reseni me napada ze vsichni maji v cechach nejmene 4 auta, a kazdej mesic je stridaj ady pak po sedmi letech meli na kazdem najeto tech 100 000 >😁 >😁
ja mam v CR dva VW, vento je rok vyroby 1992 a ma najeto 90 000km... ok to je dano tim ze taky stoji uz asi osum let v garazi Laughing , ale nadruhou stranu, v miste bydliste mam citroen picasso, po roce jezdeni (a zadny velky, do prace, domu. na weekend) mam najeto 45 000...
Ja mam jen jedno auto a po roce jezdeni (a zadny velky, do prace, domu, na weekend) mam najeto necelych 15tkm. Budu-li pocitat ze takhle budu jezdit 7 let, tak bude mit auti cca 105tkm. Mam tomu tedy rozumet tak, ze az ho budu po sedmi letech prodavat, tak mu budu muset natocit vic kilometru nez skutecne bude mit jen proto aby si lidi nemysleli ze ma stocenej tachometr? 😄
Ja mam jen jedno auto a po roce jezdeni (a zadny velky, do prace, domu, na weekend) mam najeto necelych 15tkm. Budu-li pocitat ze takhle budu jezdit 7 let, tak bude mit auti cca 105tkm. Mam tomu tedy rozumet tak, ze az ho budu po sedmi letech prodavat, tak mu budu muset natocit vic kilometru nez skutecne bude mit jen proto aby si lidi nemysleli ze ma stocenej tachometr? 😄
Ja mam jen jedno auto a po roce jezdeni (a zadny velky, do prace, domu, na weekend) mam najeto necelych 15tkm.
Poznám ľudí čo si kúpili novú Fábiu a nenajazdia ani 5.000 km ročne. Ale takých áut je málo a nepredávajú sa v bazároch. Navyše u nás je to pravdepodobnejšie pri lacných autách. Málo ľudí čo si kúpi auto za milión na ňom nejazdí. Na západe je to trošku iné. Tam sa tomu dá asi viac veriť. V našich bazároch má človek dojem že ani majiteľ limuzíny nenajazdí ročne viac ako 10 -15 tis. km. A keď chcete predať servisované auto so servisnou knižkou a skutočnými najazdenými kilometrami tak je to nepredajné lebo väčšina áut ma údajne o polovicu kilometrov menej.
Poznám ľudí čo si kúpili novú Fábiu a nenajazdia ani 5.000 km ročne. Ale takých áut je málo a nepredávajú sa v bazároch. Navyše u nás je to pravdepodobnejšie pri lacných autách. Málo ľudí čo si kúpi auto za milión na ňom nejazdí. Na západe je to trošku iné. Tam sa tomu dá asi viac veriť. V našich bazároch má človek dojem že ani majiteľ limuzíny nenajazdí ročne viac ako 10 -15 tis. km. A keď chcete predať servisované auto so servisnou knižkou a skutočnými najazdenými kilometrami tak je to nepredajné lebo väčšina áut ma údajne o polovicu kilometrov menej.
koupil jsem alfu s bazaru www.dovozauta.cz ...
na tachometru 104 000, ale opravdu to melo 260 000 .. proste .. klasickej povudek :shock:
... na druhou stranu . auto je v pohode 😊
na tachometru 104 000, ale opravdu to melo 260 000 .. proste .. klasickej povudek :shock:
... na druhou stranu . auto je v pohode 😊
tohle se mi libi na sierrach. Maji totiz jen 5ti ceferny tachometr takze pokud narazite na sierru s 20 000km tak vam v bazaru reknou ze to je 120 tis. Vy vsak vite ze to je treba 220 tis. Poznate to podle stavu, a nemusite premejslet o kolik tis. tacho stocili dolu, proste si akorat pridate sto nebo treba 200 tis 😊
Nojo, to jsou ty zlaty cesky podvodnicky rucicky. Holt pokud je auto bez servisky, tak si clovek musi pripocitat zpatky tech 100 000 stocenejch km. Na druhy strane jsem i v DE videl spoustu aut kolem r. 2000 ktery maji najeto vyrazne pod 100 000. Nevim, jak moc se da nemeckejm bratrum verit. Asi taky zalezi na typu auta a k jakymu ucelu bylo pouzivany. Nevim taky jak si tohle vysvetlit, asi nejidealnejsi je, nechat si nekde zjistit servisni zaznamy podel VIN.
Nuž serviska fakt nie je zárukou - zažil som v jednom južnom meste 2ročné auto so serviskou na 44tkm, auto bolo pekné a nebúrané - iba zvuk motora/keďže som už taký motor mal v aute nižšej triedy/ bol trochu menej kultivovaný - a to mi trochu zbystrilo pozornosť - zobral som si svoju servisnú knihu z môjho auta /ktoré som kupoval v SR ako nové u predajcu Renault/ a vida: keďže serviska u Renaultu je iba dvomi spinkami ako zošit či časák zopnutý obal s vnútornými stranami zistil som že vnútrajšok tej jeho servisky je z hrubšieho a trochu drsnejšieho papiera inej kvality ako tá moja originál s hladkým povrchom a na spodu strán je číslovanie v takých polmesiačikoch u mňa detailne čitateľných z prvotlače a u neho akési zvláštne zrnité - ale na prvý pohľad to nemusíte odhaliť. Takže som sa pozrel na pneu v kufri na rezerve Continental a na aute nové Micheliny - to by ešte na tie km nemalo byť, obzvlášť ak je z oblasti, kde sa zimné nosia. Brzdové kotúče boli celkom nové - ako na 2-3mesačnom aute, ešte bez hrubšej hrdze a opotrebovania. Občan sa dušoval, že má kamoša vo francúzsku a ten mu tam vyhľadáva nebúrané zachovalé autá - neklamal - ale s km cca 100-200tkm a potom tu vyčarujú servisky a stočia tachometre a predávajú zázračné nové autá. Známy živiaci sa tiež dovozom áut hovorí - buď je alebo bolo buchnuté, alebo má veľa km, alebo s ním sú problémy - inak to nepredávajú. Nanajvýš tak 7-10% áut je z iných, "pre auto neproblematických dôvodov". Občanovi som povedal že tá serviska nie je "kóšer" a on ale je, už ho staviam na papiere cez týždeň sa vám ozvem - no neozval sa už nikdy. A to na www.autovia.sk predáva naraz 7-12áut rôznych značiek, vždy nehavarované s počtom km maximálne 69tkm....
Tak som si kúpil auto síce bez servisky/vo fr.je to vraj bežné na rozdiel od pedantérskych nemcov/ (ale v mot.priestore som našiel fr.štítok s dátumom prehliadky 25.03.2005 a kilometrážou budúcej prehliadky 32.000km s motor ide ako v predajni) s Ľ.šuchnutým bokom - vymenil ĽP blatník a ĽP+ĽZ dvere - dal prelakovať a mám auto bez servisnej knihy, ktorej sa i tak nedá veriť.
P.S. Na svojom predošlom som i tak mal ostatnú prehliadku v serviske pri 30tkm a mal som pri predaji reálne najazdených 81tkm - čo ma potešilo - bazárnik čo ho vykúpil si síce k nemu prirazil 42.000Sk ale km nestočil - čo som očakával, pretože sa mu to zo servisky priam nanúkalo. Mám z neho trochu lepší dojem odvtedy...
Tak som si kúpil auto síce bez servisky/vo fr.je to vraj bežné na rozdiel od pedantérskych nemcov/ (ale v mot.priestore som našiel fr.štítok s dátumom prehliadky 25.03.2005 a kilometrážou budúcej prehliadky 32.000km s motor ide ako v predajni) s Ľ.šuchnutým bokom - vymenil ĽP blatník a ĽP+ĽZ dvere - dal prelakovať a mám auto bez servisnej knihy, ktorej sa i tak nedá veriť.
P.S. Na svojom predošlom som i tak mal ostatnú prehliadku v serviske pri 30tkm a mal som pri predaji reálne najazdených 81tkm - čo ma potešilo - bazárnik čo ho vykúpil si síce k nemu prirazil 42.000Sk ale km nestočil - čo som očakával, pretože sa mu to zo servisky priam nanúkalo. Mám z neho trochu lepší dojem odvtedy...
Ty si myslíš že serviska ti zaručí najeté kilometry??? :shock: :shock:
Já sám jsem měl přes 4roky felicii s řádně vyplněnou servisku a přesto jsem v servise nebyl ani jedenkrát... 8-s
Né že bych stáčel při prodeji tacho,ale serviska ti nedá 100%jistotu :roll:
Já sám jsem měl přes 4roky felicii s řádně vyplněnou servisku a přesto jsem v servise nebyl ani jedenkrát... 8-s
Né že bych stáčel při prodeji tacho,ale serviska ti nedá 100%jistotu :roll:
Podle nedávného průzkumu (lze najít na netu) v ČR neodpovídají údaje km na tachometru u 90 % ojetých vozů.
..no ak ho budeš predávať s takýmto "pomalým jazdením" mal by si mu dotočiť 😄
Nie, jasnačka že nie - veď budeš vedieť zdokladovať km, výmeny náplní i celkovú starostlivosť. Ja si napr.vediem i km vs.tankovanie - takže keď natankujem /vždy doplna/ zapíšem a tak viem i exaktnú spotrebu. Píšem si tam - taký notes v aute - i prezutie gúm/dátum/km a podobne. No ak ak budeš nenavštevovač značkových servisov po záruke, tak ti serviska ostane prázdna - no ak máš iné údaje a ten kupujúci to proste spozná a vidí ak si nestojí na kábli - že si sa o to auto staral a venoval sa mu. To čo vravím - daj autu čo potrebuje a potom nech slúži.
Nie, jasnačka že nie - veď budeš vedieť zdokladovať km, výmeny náplní i celkovú starostlivosť. Ja si napr.vediem i km vs.tankovanie - takže keď natankujem /vždy doplna/ zapíšem a tak viem i exaktnú spotrebu. Píšem si tam - taký notes v aute - i prezutie gúm/dátum/km a podobne. No ak ak budeš nenavštevovač značkových servisov po záruke, tak ti serviska ostane prázdna - no ak máš iné údaje a ten kupujúci to proste spozná a vidí ak si nestojí na kábli - že si sa o to auto staral a venoval sa mu. To čo vravím - daj autu čo potrebuje a potom nech slúži.
Kmatry... jo treba se ti to zda divny, bydlim v Arrgentine, zeme ktera je o neco vetsi nez evropa 😉 do prace jezdim cc 50km tam a 50 zpet, buenos Asires (hlavni mesto) ma 10 milionu obyvatel :shock: , na weekend se obcas jedu podivat za rodicema me pritelkyne 530km tam, 530 zpět, na nejblizsi lyzarske stredisko to mam 3200km tam, stejny pocet spatky... Po x letech se mi tyhle vzdalenosti zdaj jak jet z prahy do Chuchle >😁 clovek ujede 3000km a porad neni ani v polovine zeme... takze vlaste pri obycejnym jezdeni jsem na 45tisicech.
proto to porovnani, ze pri normalnim jezdeni se clovek bezne za tri, ctyri roky dostane pres 100tisic km, moje druhy skoro patnact let stary auto je vyjimka kterou mi nikde v bazaru verit nebudou ze ma 90tisic najeto, ne ze bych tomu stocil tachometr, ale jak jsem jiz rekl stoji skoro osum let v garazi 😄
takze but se do ceskejch bazaru dostavaj auto co bezne stoji 8 let v garazi a proto maji vsechny kolem 80-100tisic :!: a nebo tomu vesele stacej tachometry :idea:
proto to porovnani, ze pri normalnim jezdeni se clovek bezne za tri, ctyri roky dostane pres 100tisic km, moje druhy skoro patnact let stary auto je vyjimka kterou mi nikde v bazaru verit nebudou ze ma 90tisic najeto, ne ze bych tomu stocil tachometr, ale jak jsem jiz rekl stoji skoro osum let v garazi 😄
takze but se do ceskejch bazaru dostavaj auto co bezne stoji 8 let v garazi a proto maji vsechny kolem 80-100tisic :!: a nebo tomu vesele stacej tachometry :idea:
Hergot, tady si clovek uz nemuze ani rejpnout 😄
Ja vim ze, ackoliv jezdim denne, mam hrozne malej rocni najezd.
Jen jsem chtel dat aspon trochu na vedomi ze se muze vyskytnout priblizovadlo, ktery ty kilometry ma poctivy. I kdyz uznavam, ze v nasich koncinach to je spis vyjimka 😄
Kdyz uz jsme u toho, tak do dneska nevim jak tomu bylo u myho predchoziho auta. Pritahly z nemecka, vek cca 8 let, na kilometrovniku cca 75tkm a kam ses koukl, tam to vypadalo jak funglovka.
Ja vim ze, ackoliv jezdim denne, mam hrozne malej rocni najezd.
Jen jsem chtel dat aspon trochu na vedomi ze se muze vyskytnout priblizovadlo, ktery ty kilometry ma poctivy. I kdyz uznavam, ze v nasich koncinach to je spis vyjimka 😄
Kdyz uz jsme u toho, tak do dneska nevim jak tomu bylo u myho predchoziho auta. Pritahly z nemecka, vek cca 8 let, na kilometrovniku cca 75tkm a kam ses koukl, tam to vypadalo jak funglovka.
nojo, to vis, zalezi hodne na majiteli... ja bych si koupil ojety auto jedine od sebe pro sebe >😁
Nekdo bere auto jako spotrebni zbozi, nekdo jezdi v aute ktery mu koupila firma, nekdo zase ma auto pro tahani beden s jabkama a pro nekoho je auto jeho vizitka, podle toho taky ta auta vypadaj
Nekdo bere auto jako spotrebni zbozi, nekdo jezdi v aute ktery mu koupila firma, nekdo zase ma auto pro tahani beden s jabkama a pro nekoho je auto jeho vizitka, podle toho taky ta auta vypadaj
Kupoval jsem 4 roky starou Octavii, měla natočených 12 600 km.
no já mám zase 18 let starýho Fiátka a má najeto poctivejch 21 000 km 😄 . Jezdila s tím moje babička a to jenom v létě, takže auto stálo 10 měsíců v roce v garáži 😄
kamarad mel kupovat Forda Capri (tusim rok 80) s najetejma 20tis km. Mel puvodni uplne vsechno krom steracu a baterky... Kamarad bohuzel nesehnal prachy a koupil to nekdo jinej 😢
Tyhle starý auta měli většinou 5-ti místný počítadla takže stav km se někdy špatně odhadoval >😁 Osobně si myslím že se asi najdou vyjímky s málo km ale to zase bude vidět na interiéru. 😉
Jiri Mudra: Ja si prave myslim ze pocet km se lip odhadne na 5ti mistnym tachaci nez na 6ti mistnym. Kdyz mas auto s najetejma 250tis km ale je tam jen 5ti mistnej tachac tak se nic nepretaci, akorat se o tom autu napise ze ma 150. Pokud bys mel 6ti mistnej tachac tak by ti to stocili dolu a proste nevis o kolik to stocili, jestli treba o 80, 100 nebo 120. Ale ono stejne vic zalezi na tom jak se clovek k autu chova. motor co ma najeto 80tis od nejakyho magora muze bejt ve stejnym stavu jako ten samej motor po 250tis od nekoho kdo se knemu dobre choval... kdyt to znate...
Na tu paní to bylo prý "velké auto". Na nákup a zpět... víc nevím a je mi to jedno. Byl to velice výhodný KAUF.
Ale proto to píšu,já třeba na km nikdy nekoukám a moje současný auto jsem koupil s 210 000 km ale ve stavu bez dalších investic. 😉
takisto nepozeram na tacho. jedneho civicka som kupil od prveho majitela, s vyplnenou serviskou, overeny v servise u znameho, mal vtedy 150tkm a este vonal novotou. dnes ma 260tkm a je stale ako novy jak interier tak exterier a celkovy stav, este ani kluc neni osuchany, radiaca paka a volant ako novy, to iste pedale. dalsieho som kupil v bazare, na tacho mal 220.ooo ale az doma som si vsimol ze MIL, cize cca 352 tkm 😊, ale vzhladom k tomu ze bol dovezeny zo svajcu a na slovensku som uz 4ty majitel predpokladam ze stav tachometra moc realny nie je 😄 podla volantu zodrateho az na zelezo - doslova, tipujem to daleko cez pol mil. km, ale slape ako hodinky 😄 to 3tie ma na tacho 200, ale nasiel som v aute nejake doklady z STK, ktore nasvedcuju stoceniu o 50-100tkm, tazko odhadnut.
Ahoj. Přečetl jsem si vaše odpovědi a chtěl bych vás vyzvat na co všechno se zaměřujete a podle čeho usuzujete skutečný stav najetých kilometrů. Od maličkostí v kabině až po zvuku motoru nebo o skutečných km v řídící jednotce (ale i ta se dá s imobilizérem vyměnit). Prostě váš dojem.
Mám taky auto z Německa koupené u nás v bazaru a stále srovnávám s jinýma stejnýma autama. Taky srovnávám "oježděnej" interiér, volant, řadicí páku, ruč. brzdu, prosedlé sedačky, otřepené a vydřené kraje sedaček, pedály. V motorovém prostoru - zašlou nafoukanou špínu, olej, chod motoru, hučení ložisek atd.
Např. na řadicí páce lze rozeznat její chod, když je auto novější, tak jdou rychlosti řadit takovým "pérovým - strohým" v přesných kolejích rychlosti - mě to tak připadá, ale když jsem sedl do auta co mělo najeto o 80-100km více, tak řazení je volné s menším odporem jak do stran tak i podélně a někdy s velice jemným přeřazením. A to bych mohl rozebírat další detaili o jiných věcech. Podělte se s vašim poznáním na co si dáváte pozor a na co se zaměřujete při prvním a pozdějším kontaktem auta...
Mám taky auto z Německa koupené u nás v bazaru a stále srovnávám s jinýma stejnýma autama. Taky srovnávám "oježděnej" interiér, volant, řadicí páku, ruč. brzdu, prosedlé sedačky, otřepené a vydřené kraje sedaček, pedály. V motorovém prostoru - zašlou nafoukanou špínu, olej, chod motoru, hučení ložisek atd.
Např. na řadicí páce lze rozeznat její chod, když je auto novější, tak jdou rychlosti řadit takovým "pérovým - strohým" v přesných kolejích rychlosti - mě to tak připadá, ale když jsem sedl do auta co mělo najeto o 80-100km více, tak řazení je volné s menším odporem jak do stran tak i podélně a někdy s velice jemným přeřazením. A to bych mohl rozebírat další detaili o jiných věcech. Podělte se s vašim poznáním na co si dáváte pozor a na co se zaměřujete při prvním a pozdějším kontaktem auta...
Nejspolehlivější metodou je zjišťování, co bylo už vyměněno (hlavně v případě použití neoriginálních dílů), samozřejmě hlavně u dílů s dlouhou životností a pouze v případě, že dobře víš, co u jakého auta zhruba v jaké kilometráži odchází.
Takže je asi zbytečné zaměřovat se na stav ložisek zadních kol u koncernových vozů, která jsou zralá na výměnu každých 50 tis. km (pokud jim někdo ve 30 tis. opomenul "nastavit" vůli), jelikož se ničeho nedopočítáš. Ale když Ti nekdo bude tvrdit, ženapř. Mitsubishi Galant má najeto pouze 100 tis. km, a přitom už má vyměněné všechny tlumiče, pak si můžeš být na 100% jistý, že má na hrbu min. 250 tis. km!
Takže je asi zbytečné zaměřovat se na stav ložisek zadních kol u koncernových vozů, která jsou zralá na výměnu každých 50 tis. km (pokud jim někdo ve 30 tis. opomenul "nastavit" vůli), jelikož se ničeho nedopočítáš. Ale když Ti nekdo bude tvrdit, ženapř. Mitsubishi Galant má najeto pouze 100 tis. km, a přitom už má vyměněné všechny tlumiče, pak si můžeš být na 100% jistý, že má na hrbu min. 250 tis. km!
Já třeba mám Escorta, má 9 let a má poctivých 108 tis km. Jenže když bych ho chtěl prodat tak možná málokdo bude věřit že to není stočené. Servisku mám vedenou jen do cca 69000 km. Já najedu cca 12 -15 tis ročně, rodiče co ho koupili jako nového najezdili míň než já. Já ho mám 3 roky. A když se podívám na ceny devítiletých Escortů tak je mi líto ho za babku prodávat když u toho auta vím na čem jsem. Jenže nemá ani klimu a to ještě jeho cenu sráží a i když bych nové auto chtěl, tak to asi počká.
Tak já vám dám aktuální příklad----sháníme chryslera grand voaygera a u jedné nejmenované firmy jsme našli za necelých 200 000 pět let starý dovezený zpoza atlantiku se 130 000km. Dobrá nabídka-auto taky vypadalo good tak proč ne,že. Jen ty km mi neseděli tak jsem nelenil a podle VINU zkusil zjistit co a jak.Tel. byl trochu mastnější,pravda,ovšem zjištění,že poslední servisní prohlídka byla před dvěma roky se stavem tach. 210 000 mil je docela hrůzné.Počítám,že to před těma 2 roky dovezli do evropy ,vymněnili budíky a najelo to těch 130 000.Ale vlastně nelžou,i u nás se uvádí stav tachometru a ne najeto,že >😁 >😁 Komu vlastně lze v ČR věřit???????????????????????????
Mitsi: ver tomu, ze ludia su rozne prasata a tak Ti viem povedat, ze som vlastnorucne sahal pod kapotu Mitsubishi Carisma (uz som Ti ho raz davnejsie spominal, a to ze ta 1.6-ka mala taky tichy volnobeh, ze aj muchy popri tom robili neuveritelny ramus), ktory mal preukazatelne menej ako 100 tisic km a menej ako 2 roky, pricom v ramci tohto casu mu bola raz generalkovana predna naprava este v zaruke, vymenene tlmice, dvakrat menena spojka a odideny synchron na 3-om prevodovom stupni. A garantujem, ze to nebolo chybou materialu...
Ale zato motor sa tocil jedna radost.
Ale zato motor sa tocil jedna radost.
Ono totiž na té Carismě 1,6 kromě motoru není vůbec nic od MMC: celý podvozek je Volvo S40/V40, převodovka Renault atd. atd. A já přece hovořil o Galantu, který se vždy vyráběl výhradně v Japonsku!
Ja som na Carisme po 300 tis. km a 7 rokoch menil len výfuk, žiarovky v prístrojovke a silenblok na zadnej náprave. A samozrejme veci podľa servisky. Nemôžem povedať na to auto jediné krivé slovo.
Já jen, že Carisma rozhodně není Mitsubishi... 😢
Já jen, že Carisma rozhodně není Mitsubishi...
Tak to potom musím zmeniť názor. Všade rozprávam že Japonci robia najspoľahlivejšie autá. A ono sú to Švédi a Holanďania 😁
Tak to potom musím zmeniť názor. Všade rozprávam že Japonci robia najspoľahlivejšie autá. A ono sú to Švédi a Holanďania 😁
Aha, tak to potom vysvetluje vela... Ale myslim si, ze keby nie toho konkretneho "ludskeho" materialu, tak ten mechanicky vydrzi ovela viac...
Combes: pokud chci co nejlépe odhadnout najeté km, tak sundám kryty rozvodů, a podívám se na kladky a řemen - jestli jsou orig/neorig., na některých se dá někdy najít i výrobní šarže. To napoví hodně. V kombinaci ještě s datem výroby pneumatik se dá odhadnout leccos... Jinak počítadlo km na taco používám jen k určení intervalu výměny náplní, k ničemu jinému se to nehodí, a z tohoto ohledu je celkem jedno, co je tam na začátku za číslo. Pokud to není auto od prvního a ověřeného majitele, přesně už to stejně nikdo nezjistí.