Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

10 komentářů

Avatar - janodespota
janodespota
Cafte vsetci! Pocul som ze Mrecedes W 124 je strasne dobre a odolne auto. Prestal sa vyrabat v polovici 90 rokov, ked bol nahradeny E typom. Oplati sa kupa tohto vozidla po tolkych rokoch? Daju sa bez problemov zohnat nahradne diely za rozumne ceny? Jak ke to s poruchovostou a zivotnostou? A co jazdne vlastnosti? Napiste sem pls. vase skusenosti s tymto typom a odporucne prip. neodporucne jeho kupu.... :-! >😁 >😁
stary crep. Ak nie si fanatik do autooprav, kup si nieco novsie....
Avatar - janodespota
janodespota
Tak, je pravda ze dnes maju tieto auta minimalne 12 rokov, ale je to este stara poctiva konstrukterska skola, ziaden spotrebny tovar jak dnes, takze si myslim ze sa da zohnat zachovaly kusok za rozumne peniaze... A predsalen - mercedes je mercedes >😁 Problem je, ze by som potreboval nazor cloveka, ktory mal tu cest/(smolu?) s tymto autom jazdit...
Sice nevim presne, jestli slo o onu radu W124, ale v 1. pol. 90. let jsem jezdil mj. s nekolika 230E s benz. motory 2,3 MPI o vykonu cca 136 PS😒br />
- uzasna "parkovatelnost"

- vyborne brzdy

- prekvapive nizka spotreba (i ve 4 lidech se zavazadly se bez nejakeho loudani dalo na dalkove trase/prevazne dalnice dostat pod 10, ale spise nad 9 l/100 km)

- pohodli pro posadku silne kontrastujici se spatnou ergonomii pro ridice (navzdory nastavitelnosti snad vseho jsem nikdy nedokazal nalezt tu optimalni polohu za volantem prave pro sebe)

- spolehlivost a vydrz (s vyjimkou systemu chlazeni motoru)

- opravdu velky a skladny kufr

- velmi nestabilni v rychlostech na 160 km/h

- system jedineho sterace "zaparkovaneho" vpravo je uplne na ho.no

- prilis drahy servis

- verze s tricestnym katem nesrovnatelne "tupejsi" pri temer stejnych deklarovanych vykononovych parametrech

- schopnost "nezatocit" pri ostre jizde v plnem rejdu (dan za onu "parkovatelnost" shora).

Ja bych rekl: Pokud by byl pekny kousek za dobry peniz, nevidim zadny problem a na "zastaralost" bych se uplne vykaslal.
Mitsi: netvrdim, ze to neboli vo svojej dobe dobre a poctive auta. Problem je v tom, ze po tolkych rokoch nadabit na zachovaly kus je podla mna nemozne. Tie auta jazdili hlavne ako sluzobaky podnikatelske, alebo ako taxiky - teda kvantum km... Potom si ich pokupovali chudobnejsi barani, so s tym uz nechodili do servosiv - lebo tie znackove su pridrahe. No a teraz na tom jazdi mladez a sustiakovi podnikatelia a cigani. >😁 >😁 >😁

A ti veru do ervisu tiez asi casto nechodia.

Zhrnute a podciarknute: som ochotny sa stavit, ze nenaburany kus s menej ako 300tkm nenajdes...

Teda mozno ano, ale to bude nejaky benzinovy trojliter a viac a pri nasich cenach PHM neverim, ze by si to chcel zivit... 😉
To je taky pravda. 😢
Avatar - janodespota
janodespota
Je to skoda, ale zrejme je to tak jak pisete. V dobrom stave tazko zohnatelne. Mercedes W124 bol jeden s horucych kandidatov na staronovu karu. Jeden znamy mi ponukol W 126 (Cina) za 90 litrov, ale to uz je asi len pre zberatelov.... Holt asi este chvilu pockam a nasetrim na 3-5 rocne Mondeo s 2.5 V6....
A musí to být v každém případě W 124? Co třeba o trochu menší, ale přitom novější W 202? (První C-Klasse, vyráběla se tuším 1993-2000). Ideálně po faceliftu v r. 1997 a nějaké vyšší výbavě. Docela držák, dá se říct poslední z poctivých Mercedesů, než přišly co do kvality hubenější léta.
Avatar - janodespota
janodespota
No, nad tym som este neuvazoval :😉 , ale diky za tip 😊
W124 mne vzdycky fascinovalo, libil se mi kombik a verze kupe. Ptal jsem se na spolehlivost a nahradni dily nekolika taxikaru co s tim donedavna jezdili (diesely i benziny) a vesmes byli spokojeni a to meli najeto casto nekolik set tisic, jeden tvrdil ze ma najeto kolem milionu. Na druhou stranu si muj znamy ve finsku koupil vloni 3 litr benzin ve ctyrkolce. Nevim co s tim ten predchozi majitel delal, ale uz na tom za ten prvni rok vymenil kde co a porad se to s**e. Holt sahnul vedle...