Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

140 komentářů

Tohle je pro vsechny fandy tehle americkejch skvostu, tak se tady koukejte co nejdriv objevit!
jestli pak vis ze zejtra pojede cadillac 12 hodin v Seabringu...budu na to cumnet celej den na tv...voni jsou to dobry masiny, dneska zvlaste s northstar motorem...
Tak to bohuzel nevim o to sem se jeste nejak moc nezajimal, ale dik za upozorneni, juknu se na to.
Máte pravdu.... ale nejlepší jsou 50. - 70. léta... A největší skvost je zžejmě Eldorado Biarritz Convertible ročník ´59....
No tak to mas teda pravdu, neni nad poradny kridla, to je fakt a ten z devetapadesatyho je ma fakt nejvetsi a to nejen mezi cadillacama, ale i na svete vubec!
Jinak zkuste [odkaz] ,sou tam celkem pekny obrazky.
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !

Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!

Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!

Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.

Je nejvyšší čas na reakci postižených.

Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.

Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.

Rozhodující den je 30. dubna 2000.

Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.

Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.

Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale😒br />
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!

Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.

Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!

Děkuji

----------------------------------------… />
Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)

---

Příchozí zpráva neobsahuje viry.

Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]

Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000

----------------------------------------… />
Myslím si že Cadillacy a všechny auta od GMC jsou nejlepší(tedy pokud to není zrovna Chevrolet Tracker=Śuzuki Vitara) apod, nejlepší jsou ale mezi léty 75-88, tohle jsou správné koráby, super je také Oldsmobile delta 88 a Buick Le Sabre!!!
jo to neni špatný 75-88, ale ty motory! u cadillacu klesnul výkon z nějakejch 380hp v roce 1970 asi na 140hp v roce 80 a dokonce se objevil diesel 105hp a to byl upadek...
Jo, jo, jak pak by to dnes viděl Mistr Henry Leland, který v roce 1902 zkonstruoval první Cadillac?? Byl by asi rád, že si udržel vedoucí postavení a určitou suverenitu v rámci koncermu GM, do kterého vstoupil v roce 1909!!! Snad to takhle zůstane i nadále!
No to ma teší, že je tuná aj forum o poriadnych autách...

Mojím favoritom je Cadillac Seville r.v. 79-85... klasické americké 'zadky' sa mi nelúbia, ale tento silne zozadu pripomína staré Rolls-Royce. Proste vravím, špica...

A najlepší je ten rešpekt na ceste, keď v tom človek ide... neni problém sa zaradiť do iného prúdu... 😉))
Videl si ho nekde na nasich znackach ?? Hledam majitele,
Byl k mání na srazu v Hradci, v použitém stavu, v benzinu za cca 60 k Kč. Tel na majitele 0608747744. Ale je to už půldruhýho roku, nevím, zda ho ješt má. Pak se tu potloukak bílej bez číse, (byl v Praze) a několik ropáků.
Jakýho Cadillaca kdo shání ?
Shanim jakykoliv informace o Cadillac Seville model 79-85 jezdici v Cesku,Polsku nebo na Slovensku. Uvitam kontakty na majitele nebo upozorneni na moznost koupeni. Kde stoji a za kolik.
Jeden Seville jsem videl na prodej v Argentinsky v Holešovicích. SeVille Touring edition se šikmou zádí tuším že 84 za 160 tis. Celkově dobrý stav. (dle venku a interieru)
A v Argentínský mají taky (sic v jinem bazaru) Seville 2000, Northstar V8 305HP. No a potom AAA kde jsem videl Cadillaca z roku 1961 za tuším že 350 tis ve výstavním stavu a dále jsou tam dva DeVille Coupe za tuším 89 tis. Jeden je v hroznym stavu a druheho jsem nevidel.
Seville STS je neuvěřitelnej stroj. Hlavně je to fajně velká kárka a při tom všem dělá z nuly na sto za 6.5 sekundy, což jsem měl možnost osobně vidět. A ten zvuk... Joj! Mám pocit, že právě Caddy s Northstarem a Pick-Upy + OffRoady jsou v Americe teď už jediný, co takhle krásně osmiválcově a postaru chrochtá. Jediná nevýhoda, že je to přední náhon.
jo přední náhon. No u Northstaru je to diskutabilní jenom přece 305HP je nějaká síla. Já bych řekl, že se to bere tak, že přední náhon je pro amíky bezpečnější. I když proč nemít protiskluz... Bude výrobně jednodušší a hlavně si Cadillac může vytahovat, že má nejvýkonejší seriově výrábené auto na světě s předním náhonem 😄 Ale je fakt, že by u všech modelů (DeVille, SeVill, Eldorado) více slušela zadokolka. U svého DeVilla bych to pochopil, díky tomu, že je to FWD tak je v autě hodně prostoru díky absenci středové konzole a tunelu (ten je jen decetní) díky kardanu by místa trochu obylo. Ale ted když všechny Cadillaci jsou Lexus like or Europe like cars tedy mají volič na středové konzole, tak přítomnost kardanu v tunelu by nevadila. Těžko říct s čím příjdou. Cadillac ted zjevně neví kam má směřovat. Nejdřív začal kopírovat Neměcké automobilky, ted Japonského Lexusa (chudák DeVille ten to odnesl 😞( ) no a ted to vypadá že by rád na cestu supermoderního hi-tech designu, coz není asi tak uplne spatne, ale trocha decetnosti aristokrata by se hodila. Kdyby udelal něco podobného jako udělal ted Ford ten jeho Ford fourty-nine je skvost jenom předek se mi zdá tak nějak designově nekompatibilní

se zadkem. Tak něco podobného bych si představoval u Cadillaca.

PS: Nabídky na práci u GM v divizi Cadillac příjímám na ace@senior.cz Thank you
Ace2> Se startérem ti neporadím, asi je lepší zajet do servisu a zeptat se odborníků. Mimochodem, kde servisuješ?


Ad Cadillacy - všechny nové modely budou zadohrab.

Psal jsem o tom nedávno, je to čistě marketingové rozhodnutí - zákazníci jsou už tak zblblí věčným vychvalováním beemerů, lexusů a mercedesů novináři, že chtějí totéž u Caddyho. Ale moc se neraduj, až budeš mít zase RWD tak si v zimě na svoje staré Seville (omlouvám se pokud máš něco jiného) vzpomeneš!!
No jo, na zimu není nic lepšího, než klasická koncepce.
DeVille 😄 Servisuje mi ho kamarad. Má vlastní servis a vždy jsem u auta když na něm něco dělá a říká mi co kde jak a proč je 😄 Takže jsem čím dál tím chytřejší (spíš zmatenější 😄 ) No a hlavně mám u něj záruku, že co řekne to je pravda a všechno mi dělá více méně zadarmo. Svého Caddyho bych servisu asi nesvěřil.... 😞
Zdá se, že odborníci neradí. Tak teoretický názor neodborníka: určitě budeš muset ten chybějící zub na setrvačníku opravit (teda pokud se svého miláčka nechceš v dohledné době zbavit). Jinak si možná vylámeš časem další zuby nebo zkurvíš ozubení na startéru, nebo celý startér. A vůbec, nerozpadl se náhodou tvůj předchozí startér kvůli tomu vypadlému zubu??!! To, že ti to teď startuje bez problémů nic neznamená, problém může nastat pokud začneš startovat zrovna v poloze "na chybějícím zubu" - a podle Murphyho zákonů se to určitě někdy stane, nejlépe v nějaké zácpě na dálnici, nebo někde na horách daleko od servisu.
Aha 😄 tak setrvačník se tomu říká, zase chytřejší. Jo odbornící neradí 😒 No tod právě otázka, jestli to bylo tím zubem, nebo nebo starterem. IMHO si myslím, že to bylo starterem, neb se začal starter protáčet naprazdno a tak na 2x na 3x se chytil. A pak se seknul a vubec se netocil. Kdyz se vyndal, tak se zjistilo ze ma prasklej jeden konec a tím se pravděpodobně odchýlil rotor a nasledne se začal odírat o tělo starteru. Jedno ložisko odešlo tím jak byl vychýlenej a tlačil do strany... No nevím, vylomený to vypadá čerstvě. Průser je v tom, že ten servák stojí novej prý odhadem 20 kKč a starší 9kKč 😞(((((((( Což není vůbec dobrý. Opravit jak ? To chce znalce tohoto tématu. Neb jako řemeslní diletant netuším jak opravit na ozubeném kolem zub. Respektivě ho tam znova dát..... Bych se z toho *** 😞
Ja nevim jak na Caddym, ale u hodne aut jsem videl, ze ty zuby jsou nalisovany na tele setrvaku. Jakoby takova obruc. Kdyz se sundava, staci ji flexou nariznout, kdyz se nandava, nahriva se v troube(nebo plamenem), aby se roztahla a pak se nalisuje(naklepe). Muzu se optat jednoho znamyho, co s tim urcite bude mit zkusenosti.
Aha 😄 To vypada pozitivne. O weekendu to vezu do dilny a kamos se mi na to podiva poradne. Podivame se kolik zubu je v haji (zatim to vypada na jeden) a eventualne co s tim. Tohle dobry napad. Otazkou co na vyrobni způsob Cadillaca. Doufam ze ma taky obruc... to by bylo dobre 😊
To ozubený kolo by se určitě mělo dát sundat.

Motor asi bude muset ven, ne? Pokud je novej díl moc drahej, snad se dá nějak renovovat ten původní...
To ace: Já to vidím tak, že Caddy přišel z důvodu mě neznámého o zoubek ( patrně vada materiálu), poté startoval, možná i několik let. Občas se v místě, kde chyběl zoubek kousl, nebo protočil. Až se jednou kousl definitivně, vlastní silou vylomil rotor a pak se přehřál, popraskal a shořel. Anebo naopak, odešlo ložisko, starter se při točení vykřivil a kousal, až se kousl.

Určitě to chce konzultaci s nástrojářem, snad se najde kov, který by tam šel navařit a zapravit do tvaru, ale já tomu taky prd rozumím. Každopádně bych teď startoval opatrně a s rozmyslem. Jinak ta cena setrváku se mi moc nezdá. On je to díl, co moc neodchází, ani se moc nemění. Aspoň já ho mám zafixovaný, že byl na všech motorech, co už byly jenom do šrotu. Zkus vrakáče, ale napřed si zjisti, jestli není použitelný z jiného motoru. On ten název Cadillac je tak trošku o jiných cenách.
Ony celkově vrakáče na ameriky u nás jsou s cenama ND na cenovym Masu.
Samozřejmě Marsu, ačkoliv maso je to taky.
hmm, startovat s rozmyslem 😄


Uvidíme jak to dopadne v sobotu, až se na to podíváme na dílně. Krucinál, grr. A to jsem na něj tak hodnej a on mi děla tohle !! 😞(((
Lenin: 😊))))))
ace: vysvětli prosím tupému, stárnoucímu uživateli, co znamenají ty hieroglyfy z dvojteček a závorek.
No my mladí nejezdící ti to vysvětlíme😒br />

😄 nebo zkraceně 😊 symbol usměvu, souhlasu, dobrá nálada

😒 nebo zkráceně 😞 symbol špatné nálady, nesouhlasu

😄 symbol udivu

😜) symbol pohody (cigárko v puse)

😡 symbol neutrální, typu netuším, mám rozpoluplné mínění

😉 mrknutí očka

Prostě vždy je to symbol obličeje : jsou oči - je noc a ) je pusa.

@😊 tohle znamená, že uživatel má turban ...

Mám u tebe technologický postup jak dodat zuby bezzubému 😊
teda tohle - není noc ale nos 😊)))) sem se uklepl
matuS
ace> 😄 je lisiacky usmev, symbol udivu je toto 😲 (otvorene usta)
symbol pohody by som napisal takto 😜 ale nebudem ta znasilnovat, kazdy ma svoje vlastne znaky a hlavne je ich strasne vela 😄 napr bezzuby usmev 😁 alebo :-=) to je hitlerov usmev...
hehe 😄 No přesně tak, každý používá svojí sadu znaků a taky si jí sám vykladá. Třeba já místo bezzubého usměvu 😁 mám naprosté vysmátí. No snad to Lenin nějak překousne...
Hele, ace, chtěl bych tě upozornit, že tam žádnej nalisovanej věnec nenajdeš, jelikož ten je tam jen v případě setrváku, který je u V8 zase jen v případě mech. převodovky. U automatu funkci setrváku přebírá měnič, přišroubovanej na ten plech, na kterým je to ozubení přivařený. Moje teorie vypadá na to, že tvůj Cady často startoval. Tím se nejen podojilo futro ve spoštěši, kde rotor začal drhnout o stator (častá závada VW), ale jelikož motor má snahu zastavovat se vždy v jednom místě, tak taky starter zase v jednom místě zapadá a tedy pouze v jednom místě na obvodu toho věnce dochází k opotřebení těch zubů. Pokud to místo není nijak ohlodaný a je jen ten jeden zub venku, viděl bych to na jeho navaření, pokud se jedná o vylomenej zub právě v místě opotřebení, který už pár zubů na obě strany vykazuje neutěšený stav, potom bych to vyměnil za jinej plech s ozubením. Je tady ještě možnost to opravit a pootočit věnec tak, aby to místo, kde se motor zastaví, bylo prostě jinde. Problém je v tom, že není jasný, jestli není ten plech s tím ozubením vyváženej současně s klikovkou. V tom případě bys patrně rozhodil to vyvážení, což nejde. V každým případě tě lituju, jelikož tenhle motr mordovat ven a zpátky jen kvůli blbýmu zubu na věnci, bych teda nechtěl 😒
Profe, když jsi psal tenhle příspěvek, právě jsem frčel kol tvé rodné vísky. Proč jsi nebral od ráne phone?
Já jsem telefon, pravda, jednou neslyšel, ale podruhý jsem ho zvedl, ovšem to ty jsi ho už položil, tak jsem ti volal a slyšel jsem tam jen nějakou muziku, mezi náma, byla teda dost příšerná 😃) Chtěl jsem, abys omrknul moji tvrz a zařadil ji do nabídky.
Omlouvám se, je to způsobeno handsfree, která se automaticky zapne a když mám puštěné své oblíbené Rokabilly naplno.....Ptořeboval jsem se vzpamatovat z bláznivých amíků, kteří nebyli sto pochopit, že i barák, který je starší než USA může ještě stát, nehledě k tomu že tu nežijí termiti a v baroku neznali air condition. Ale škoda, těšil jsem se, že prohodíme několik souvislých a smysluplných vět - nevadí, příště.
😄 cože ? 😄 Pravda oni staví domy ze dřeva a papundeklů (a potom se divěj že menší vítr a dům je fuč)
Jo, ale stavba trvá asi měsíc a může si to dovolit skoro každej...
lenin: Nevadí, až pojedeš zase na Potštejn, dej mi vědět. Já bych si to tam taky rád prohlídnul.
Tak bych měl další téma😒br />
Auto sice startuje zatím bezchybičky, ale zase začalo nepřiměřeně žrát. Když jsem včera nabyl dojmu, že má tisícikoruna se vytrácí z auta nějak podezřele rychle, přepnul jsem trip comp. z aktuální spotřeby na pruměrnou. 21.5l/100 mě moc nepotěšilo...


Mám podezření na tyto záležitosti😒br />

1. Neprůchodný katalyzátor


2. Lamda Sonda


3. blíře nepopsatelná Californská záležitost pro recyklaci vyfukového plynu.

Cca jednou za 200km hodí počítač errorové kody tuším, že 48 a 52. Pokud má někdo tabulku s temito kody jsem vděčen za přesné vysvětlení. Dle jednoho člověka by vysvětlení mělo být následovné. Bod č3 nefunguje tak jak by měl, nerecyklované plyny odcházejí do č1 a tím se "zanáší" více než by měl a dochází k jeho postupnému ucpávání. Takže nejlogičtější věcí by bylo odstranit katalyzator, což by mělo své výhody zvlaště když tohle auto nikdy fyzicky nevidělo technika na STK a emisích. A eventuálně vypnout bod č.3, nicméně když už tam nebude kat. tak je to jedno jestli fungovat bude nebo ne.


No a další možností je chybná funkce bodu. č2 tedy LS. To poznám až s tím najedu nějaký ten kilometr a počítač vyhodí error code.


Mě jde o to, že když vyhodím kat. a bod č. 3 nebude fungovat, tak co na to LS a následné vyhodnocování, protože potom pujdou do výfuku bohatší vyfukové plyny a nejsem si tak zcela sure, že se s tím LS vyrovná... Máte s tím někdo nějakou zkušenost ?
Ty ho takhle opecovavas a on se ti takhle odvdecuje... Prvni bych asi vytlouk kat, ale az po kontrole, jestli neni rozsypanej nebo nepruchodnej. LS je pred katem, takze tohle by nemelo vadit. Zkus odpojit LS a projet se, jestli pujde spotreba nahoru nebo tak nejak. Sou to ale starosti se strikackou. BTW, nevite, kdo by umel seridit V8 5.7 4bbl karbec? Ma cenu ho vytahnout z auta a poradne vycistit pred tim, nez ho necham seridit? Diky.
No osobně si myslím, že auto je ted ve fázi, kdy zkouší co snesu a tedy jaká je má věrnost. No a když se přes to přenesu, tak bude hodnej. Doufám...


Jinak je mi jasný, že když vyhodím kat. tak to vadit nebude. Spíš mi jde o to, aby ty plyny co by se měli recyklovat se recyklovat nebudou a co na to lamda.


BTW jsem netušil že auto s el. vsřikováním může jezdit... Tedy vím, že může, ale myslím s nějakou adekvátní hodnoutou spotřeby. Spotřebu 25L/100 to nemá ani DeVille z 59... s 8.2 V8 a pořádným karbecem.

Ad karbec. Asi se nic nestane když ho necháš vyčistit. Jaxe tomu říká ? Ultrazvuk ?
V roce 1959 se motor 500 cid (8.2L) nedělal. Pohonné jednotky měly motor 390 cid (6.4L) s 345 HP. Motory 500 cid se objevily až o jedenáct let později, a to v roce 1970. V roce 1967 přišlo Eldorado ač s velmi elegantním designem, tak na platformě 1966 Olds Toronado, tudíž s předním náhonem. A tak 8,2-litrové modely sice vítězí objemem, ale předohrab - ne, díky 😲(
No jo vlastně sorry. To je tím že nemám 59 rok 😄 i když mi majitel 60 tvrdil, že je tam 8.2. Hmm tak to pěkně kecal hajzlík jeden
Majitel toho křiklavě zelenýho 1972 Dodge Chargeru taky tvrdil, že "je tam vosmilitr, kluku" a přitom jestli tam nemá Chevy SmallBlock, tak 440 cid má 7.2L , občas mi někteří lidé od Amerik připadnou zbytečně vymachrovaní, nevím jestli je třeba se za sedmilitr stydět 😄 Jinak Caddy 1959 je skvost. V tý době stál čtyřikrát víc než srovnatelný model od Chevy, ačkoli si lidé stěžovali na horší laky a ne zrovna trvanlivou karosérii. To by dneska neprošlo, už vidím, jak se Seville STS prodává za pět milionů 😄 i takhle o něm spousta nic nevědoucích blbečků prohlásí, že je to zbytečně velká plechovka a navíc nespolehlivej americkej křáp. My ale víme své 😄
Pravda za 7.2 potažmo za 5.7 se stydet je fakt zbytečné 😄.


Nicméně bych vás požádal o vrácení se k mému problému. Uvítám všechny rady,porady, dojmy, zkušenosti a doporučení...
RB: Trefil jsi to přesně. Ale představ si, že se někdo zeptá hrdýho majitele něčeho na srazu a ten mu odpoví: "Víš, já nevím, já jsem to nikdy rozdělaný neměl." V tu ránu jeho krasavec klesne na ceně kvůli tomu, že nikdy nebyl rozdělanej do šroubku 😃
Tapp: Co chceš vyndávat a čistit? Motor?
Neee, motor ne, ten uz je, ale karburator je takovej, jakej ho pred repasi motoru vyndal. Ultrazvuk je dobrej, ale nevite, kde by mi to tim Uzvukem vycistili? Koukal sem i na takovy spreje primo na cisteni karburatoru, ale nevim, jestli to ma cenu kupovat. A vubec, jestli to ma cenu cistit, aby to pak slo seridit...
To prof: ozvu se, klíče mám.

To Tappaja: Je to Holley, nebo tam byl Quadrajet? Volej 0603 468054, je to kousek od

Prahy a zaručený servis. Spray je na nic, zkoušel jsem ho. Ten karbec bude na stopro potřebovat repasní sadu udělat znova pár vyběhanejch osek.

TO ACE: Uvědom si, že to máš řízený computerem a na lambdě máš čidlo, který ovládá otáčky motoru. Pokud kuchneš kat, může se stát, že se už nikdy s tím motorem nedomluvíš. To, co popisuješ mohou být svíčky, kabely, rozdělovač i cívka. Ale jako hlavní problém vidím, že auto dlouho stálo - dej mu čas, ať se rozhejbá. Auto musí jezdit, pokud to není krasavec na srazy, kterýho tam ovšem vozíš na dvouosáku a nastartuješ možná. Zkus ho troch prohnat, možná si to sedne. Ale každopádně investuj litr, nebo kolik to stojí a nech Caddyho píchnout na comp, ať víš co tomu je. Protože k tomu pastěním po garážích nedojdeš. To jde u karburátoru - zlatej Caprice!!!!
Tapp: Odpověděl Lenin 😊
Podle manualu by to mel bejt Rochester M4MC. Presne bych to vedel, az bych ho kuchnul ven. Jen se bojim, aby ta repase nestala majlant. Nema nekdo takovejhle karbec na prodej? Ze bych si ho cvicne zrestauroval. Nekde sem videl navod na ultrazvukovou pracku...
Tapp: Nikdy jsem tenhle karbec neměl venku a u žádnýho auta mě ho ani nenapadlo čistit, když to jezdilo, jak má. Není to sice ten pravej přístup, ale život je jen jeden 😃
Co za dlouhych zimnich veceru...
Hele lidi. Víte alespoň něco o tom zařízení který vhání výfukové plyny zpět do motoru ? Je to jen nějaký elektromotor, nebo to je něco složitějšího ?
Tak už jsem na to příšel sám. Sice mi to trvalo půl dne než jsem přišel na to jak se to vůbec jmenuje a pak jak to vypada a jak to funguje. Kdyby to někoho zajímalo jak taková věc funguje tak tady je odkaz.

[odkaz]
/manufacturers/engine/

Je to pod Air Meter a zařízení se jmenuje "EGR" tedy Exhaus Gas Recirkulation.

Uff, ale dalo mi to jak neznamotoru práci.
Prof: Hmm, nepotěšil jsi mě. A já bych tě rád potěšil 😄 No tak u kamaráda se zjistila další věc. Protože auto samozřejmě nastartovat zase nechtělo. Naštěstí to bylo kontaktem v kabelu, takže nechtěl pouštět do starteru štavu. To se odstranilo a ted startuje dobre. Do te doby neš se zastaví na chybějícím zubu. Máš pravdu v tom, že kluci se na to dívají také docela neštastasně, protože musí prý pryč motor a převodovka a to je pravě kluli tomu blbnému ozubenému kolu.... 😞(( Chtělo by to nějakého dobrého nástrojáře v Praze. Protože to ozubené kolo je docela dobře videt ze spoda auta (kus je vždy odkryty) tak mě napadlo, zda by nebylo možné ten jeden pouho pouhej zub nahradit aniz by se muselo pomalu cele auto rozmontovavat 😞((( Netušítě někoho takového v Praze ? No naštěstí se vyskytla možnost dovést tenhle díl rovnou ze státu. Takže by to měla být relativně dobrá cena. Ale stejně se mi nechce nechat rozmontovat auto 😞

BTW neválí se někomu tenhle kus auta někde v garáži ?

Jinak auto ted staruje jako hodinky a když nahodou ne, tak stačí donutit pootočit věněc. Což znaméná drcnou do auta, nebo vzít šroubovák a relativně pohodlně pootočit věnec 😊)))) No ale stejně.....
Jo mám v sobě ze smutku 4 piva, takže hrubky typu "neš" místo než "než" berte z nadhledem.... 😄 Děkuji
Pokud je ten věnec zespodu odkrytej, tak si myslím, že by to šlo. Alespoň pokud bych tuto věc měl řešit na svým autě, tak motor se špajskou ven atd. by bylo to poslední, do čeho bych se pouštěl. Šikovnej člověk s CO2, rozbruškou s tenkým kotoučkem a pilníkem by to měl vyřešit. Vidíš, ace, to je další obrovská nevýhoda předopohonů. Ta koncepce je prostě pro tak velký auta k ničemu. U zadopohonu bys vycuk špajsku, odmontoval plech s ozubením, namontoval jinej, špajsku zpátky a hurá za holkama. Za 2-3 hod. není co dělat. Navíc těch věnců na zadopohon se všude válí spousta a hodí se mezi sebou.
Díky za rady. Naštěstí už auto startuje v pohodě. Kamarád z toho byl sice neštasnej, ale nakonec na to přišel. Byla tam závislost na teplotě motoru 😄 Když se auto ohřálo tak něchtělo nastartovat. Tak když chudák zjištoval co a jak, tak přišel na to, že když je auto ohřáté tak jde do startéru jen 6V.... Nakocen přišel na to, že nějakej krerén na 3x nastavoval kabel od spínací skřínky do startéru... A když se ohřálo auto a elektronika kolem tak to blbě vodilo a to už se nezminuju o tom, že to bylo blbě zaizolované a vůbec prásarna... No takže to opravil a už asi 50x za sebou startuje naprosto normalně. A ten chybějící zub zatím nedělá neplechu. Uvidíme časem. Díky za rady porady. No a až narazím na dobrého nástojáře tak se podívam na ten chybějící zub...
Kdybi jsi se k autu choval jako prase, jak to dělám já, tak jezdíš.....
Mas na ne E-Mail?
Volal jsi na toho Seville? byl to ten s useklým zadkem. Jinak vím vo Fleetwoodu za 1300 Euro, je v Německu. Ale je omšelej. Já sháním pohřebáka - ale oroginál, ne STW.
To bylo na koho ? Já nikam nevolal, já Cadillaca už mám 😄 i když Cadillacu není nikdy málo. Jo kéž by Eldorado Convertible ze 77 😄 8.2L V8. Jinak na pražském výstavišti bude motoristiké jaro a bude tam hala jen s klasickýma amerikama. Dokonce jsem byl přizván organizátorem abych tam dal svého 😄 O jaká čest, prý to celé bude i v TV 😄 Ale zase ho tam nechat aby mi ho nekdo ohmatal 😄 A vyleštit ho, to je kus pořádný práce ...
jeden vzkaz taky sem: ozvi se , ACE2, nejlíp na mobil, tady to není tak pružné...(((o:
To bylo na widmu, ohledně Sevilla.
Poslal jsem mu sms, ale zatim se neozval.

Jsem ted v Nemecku a na mobil to stoji cca 5 €/min....

Je ten bazar v Argentinsky na internetu. Ja nic nenasel...
No on bude pod nějakým združením. Tuším že budeš muset procházet nějaké centrální nabídky co jsou na webu.
bazary z Argentinsky by mohly byt na www.argentinska.cz
Jo to je ono. Ale koukal jsem Caddy už tam není ani jeden 😞
Dam ti kontakt na cloveka, kterej ma Seville r.v.78 a pak tusim 84 nebo 86. Oba sedany, 5.7 a 4.5l, V8. 0608/313440. Zkus rict, ze ten kontakt mas od cloveka, co od nej koupil Caprice Coupe... Treba ti to nepolozi 😄
To bylo na koho ?
To bylo na Widma...
Všetci nadutí frajeri na meďákoch asi nevedia, že tá myšlienka, s ktorou teraz prichádza vo veľkom MB - vypínanie valcov pri nízkej záťaži motora - vôbec nie je nová... prvý takýto motor mal Cadillac už v roku 1980... bol to tak ako u MB 8 válec a vypínal 2 alebo 4 válce... takže nič nové pod slnkom...
je sice pravda ze ten motor se vyrabel, ale: na papire to vsechno vypadalo nadejne, ba primo dobre ale BOHUZEL skutecnost byla jina, auto se v kopci zastavovala a nejela dale, dokud to nevotocili nebo NEPRESTRIHLI dratky u motoru, ktery vypinali ony valce, to bylo jedine reseni, ver tomu nebo ne, jestli se chces hadat ja si sezenu vice informaci, uz si to moc nepamatuju, ale vykon 140 koni byl u 8valce na konci 70 let realny, bohuzel
Ano, ano, bohužel, Cadillac byl sice první, ale tyto motory(s vypínáním) nebyly podařené, byly s nimy velké problémy!!
Ano ano, máte pravdu panove, ze ten motor byl k nicemu, ale meli byste si uvedomit jaka byla tehdy doba. Ropna krize je ropna krize, proto se vyrobci v americe tehdy snazili spotrebu snizit jak se dalo. A pokles vykonu ze 400 koni u eldorada na pocatku let 70tych na nejakych 105 koni u dieselu (!!!) v roce 80 bylo krutou realitou. A nejde prece o konkretni technicky reseni (ktery bylo fakt u tehdejsiho motoru 8-6-4 nanic), ale o to ze to vubec bylo. Proto z toho dneska delat nejakou supr novinku je blbost a divim se proc se to objevilo zase az ted, me to pride jako dost ucinej zpusob snizeni spotreby, teda pokud se to vybavi nejakou fakt chytrou elektronikou, nebo treba manualnim nastavenim (udelat si napriklad ze ctyrlitru dvojlitr a naopak nekdy vubec neni od veci 😃 Tak nepomlouvejte neco co si zaslouzi spis pochvalu, to je jakobyste pomlouvali bratry Wrightovi za jejich prvni letadlo, protoze to letadlo bylo tak maximalne na preskoceni pole.
....jak sis mohl přečíst, psalo se tu že byl první(Cadillac) a že to teď jako by novinku uvádí Mercedes, my jsme jenom konstatovali, že sice byl první, ale nebylo to ono!!!!
No tak dobře, no...
Nechcem sa hadat, netvrdim, ze ten motor bola spica, problemy s nim urcite boli, ved ho robili iba velmi kratko (co o tom svedci).

Podla mna pokles vykonov bol sposobeny prave ropnou krizou (ked sa vypinanie valcov neosvedcilo, tak sa setrilo inde)... a fakt je, ze ide hlavne o krutiaci moment a ten je fantasticky aj u 140k masiniek (viem, ze u 300k to musi byt o volacom inom, ale aj tak)! A rozdiel v spotrebe je dost vyrazny.
no dobre, stejne nejlepsi je cad eldorado conv. z 59
Ja bych to trosku upresnil. Nejhezci a s nejvetsima kridlama v historii 😄
jo vážení, tady jsem dlouho nebyl... sohlasím s Eldo 1959... ploutve 107 cm jsou opravdu bomba.. je to mé nejvysněnější auto... ale oni jsou hezcí i ty okolo... takový 1954, nebo naopak 1969 DeVille conv. je taky super... Teď mi známý z USA nabídl svůj DeVille z 1971 za $2000... co vy na to??
Viděl jsem tuhle suprový kupé tak 82, ale vypadalo fakt super, bílý, chrom se blejskal!!! V německým Auto Motor und Sport jsem četl, že Cadillac uvedl nějaké technické novinky u sedanu Seville???? Nevíte o tom něco(prý něco v podvozku)!
Uz vicekrat,ale nikdy zatim Caddem.5300 mil Cadillac De Ville,32 V Northstar(to je ten system na recirkulaci spalin a rizeni casovani ventilu+elektronika).

Osm valcu napric do V,nadherne 4 vyfuky.

Vykony podle dokumentace - 4,65 l,370 koni,420 N/m kroutici moment.Zrychleni neco pod 7 s/100 km(nemusel jsem nic prepocitavat,maji tam jejich jednotky i metrickou soustavu v knizce - asi s tim pocitaji na e😜ort 😄 - cena 105.000 $,s priplatkem na navigaci,telefonem a audiem od BOSSE celkem 120.000 $.Zbytek to vsechno ma.

Hmotnost 2.400 kg,pro 6 lidi,v bile kuzi( spini se potvora).Sestistupnova automatika s moznosti sekvencniho razeni.Plne digitalni pristrojovka,daji se ta cisla vypnout a nechat jen mph(nastesti to auto nemluvilo !),kompas,GPS se plne osvedcilo.Pneu 225-60/16 Michelin Pilot.

Spotreba ve mestech asi 12-13 l/100 km,celkova spotreba za 5300 mil 10,1 l/100 km(to jsem nemusel pocitat z galonu a mil,ale prepnul jsem si pristroje na evropskou verzi).

Vzhledem k tomu,ze tam gasoline stoji tolik co vloni - to je k nasrani - cili asi 1,30-1,50 US$ za galon,je to neuveritelne.Ovsem davali jsme mu papat jejich 93 oktanu,110 oktanu je tam jen nekde(a on to navic ani nepotreboval).

Mista jako na letisti,ovsem s 5,8 m dlouhym autem jsem mel kapotu pred sebou hoooodne daleko.

Svetlomety v poslednim modelu(tento byl z ledna 2000) maji 3 zarovky,ve dne sviti furt(da se pocitacem naridit).Americka symetricka svetla mi nikdy k srdci neprirostla,tady ale je nekolik fint.

Predne podvozek s automatikou pri zatizeni,ABS IV.generace,EDS,AMF.Absolutne neslysne odvalovani kol,temer neslysny motor,silena akcelerace.Auto ma atest podobny "losimu testu",akorat ve verzi vypracovane v Kanade.

A to nejsilenejsi nakonec.- System "Night Vision",promita se pred ridice virtualni celni sklo,po boku drobne snad kontrolky,avizuji vzdalenost.No,co budu povidat,pri potkavackach bylo videt na 250 m(podle udaju kontrolek).Nekolikrat jsem v noci zastavil,a z okenka jsem si porovnal obraz.Z toho okenka jsem videl h...ouby.Velmi jasny obraz,jako pri stmivani,ale obloha byla jako uhel.

Dalo by se o tom psat moc,tezko se mi s nim loucilo.

Bye
Ten Cadillac je super, jako všechny ostatní, mám doma plno obrázků od roku 1970-1999 a většina typů je super!!!! A cesta s ním taky!!!!!
2Bari&Cadillac: Sorry že Vám tady kazím téma, kaďáky jsou legendy i pro mě, ale potřeboval bych víc info o Buicku Riviera ´72. Určitě hodně víte sami nebo mi můžete poradit kde, kdo a tak. Přiznám se, že nevím nic - ani motory - výkony, objemy, ani výbavu, ani story k tomuhle super kousku. Zkuste něco. Díky moc.
Bari dík. Psal jsem i na tvém tématu, ale asi zůstanu tady. Jak jsem už řekl, na usmotors.cz toho moc není - o Rivieře. Spoléhám na US tebe i znalce tady😄
neco o Riviere tady: [odkaz]
Tuhle stránku jsem Buickovi doporučil už minulej tejden ve svém tématu, takže sorry, ale kapku pozdě!!!
No no no, aby si se nezblaznil, ja nemam cas procitat vsechny temata a jen tak mimochodem, kdyz nekdo zalozi nejaky tema, tak to jeste neznamena ze je jeho...
Klid, Cady, klid, chtěl jsem jen říct, že už mi Buick psal, že tam byl , nic víc, a s tím tématem, ono patří auto.cz, to je jasný, ale zase kdybys ho nezaložil, tak není, takže je defakto tvoje!!!!
Hmmm, alespon te o neco poprosim, nepouzivej fsude ty vykricniky!!!
Tuhle Rivieru moc neznám, ale zkusím něco zjistit, nebo zkus sever www.usmotors.cz, tam by ti taky mohli poradit, jinak omlouvat se nemusíš, za a) to není moje téma a já mám rád skoro všechny ameriky, tedy i Buicky!!! Jinak mám tu ještě svoje téma US cars& trucks fans!!!!!
Děkovat není zač, ale předem varuji že těch US znalců tu moc není, zato japonskej je tu plnej kýbl!!!
2Bari&company: Tak jsem tu site shlídl a dost dobrý. Naštěstí jsem měl dost času a tak jsem si i pěkně početl. Na oplátku dávám site: www.multimania.com/…viera71/riv.html - sice není v angl., ale zato má skvělé foto (bohužel text je pro mě fakt španělskou vesnicí😃 Kdyby ještě tady někdo našel podobnou stránku, kde se mluví a kouká na Buick Riv ´72, tak sem s ní. Zatím díky.
tady: [odkaz]
Naprosto souhlasím. Jen sám nemám tolik informací nebo novinek, tak tady těžko můžu rozvést zasvěcenou debatu na téma Cadillac. Bylo by fajn, kdyby se někdo pochlubil, co ví. Nebo se aspoň pochlubte, kdo z vás byl na srazu v Brně. Mě to nakonec nevyšlo😒((
ja sem tam byl
No tak, Spina, tak nas nenapinej, nenechavej se premlouvat a povidej. Jake to bylo, co tam byly za Muscle cars a tak? Udelej nekolika malo US cars fandum radost. Co ty na to? Dik.
Spina si asi ze srazu nic nepamatuje.
co mam vo tom psat? tam se musi bejt. byly tam ze slovenska dve krasny el camina 76 a dodge charger, jinak vesmes vsechno co bejvalo i na jinejch srazech, mozna trochu vic vettek 3 generace.
Ten odkaz na tvoje stránky tam máš,Cady, jinka novej článek o Buicku, tip na úpravy motorů Chevy, novej design, nový odkazy, opravy nějakejch chyb+počítadlo!!!
Kupte si poradny auto jako Lexus nebo Acura, Cadillac je samej problem....
Florida: Jasně jdeme do toho 😄 a už se těším na Honda sraz 😄
Někde jsem to tu psal - o gumování s předním náhonem - ono to vypadá takhle: [odkaz] Já se nemohu zbavit pocitu, že je nutná přítomnost hasičů. Teda ne že by na srazu amerik nehořelo, co já si pamatuju, tak jednou chatka a jednou nějakej Ford. A ten teda shořel komplet.
lenin: Ta fotka je libová. Určitě tam má zpátečku😊
No jo pořád s tím FWD 😄 BTW Cadillac zase startuje jako za mlada 😄 Ach ano, konečně jsem se s ním zase projel. Jaká změna když vidím nerovnost na silnici a vůbec nic necítím když přes ní přejedu. Nebo proč neslyším při 140 žádný zvuk motoru. Ach velmi pěkný večer 😊


BTW se tak nějak zjistilo pár věci. Původní startér byl docela na *** 😄 Prasklá celá jedna strana. Sem netušil, že Amíci dávaj něco do auta co není od amerických ocelářů 😄 Mezi náma docela aušus matroš 😒 No to je jedno, ale co je zajímavější je to, že mi mi jaxi chybí jeden (zatím) zub na tom ozubeným kole do kterýho se zakusuje starter 😒 Asi 10x jsem dnes zkoušel startovat a naprostá pohoda. Takže má otázka zní vádí to ? A eventuálně jak je to s výměnou ? Taky je otázkou, jestli to způsobil starter což by byla ta vhodnější varianta, nebo naopak jestli to zpusobilo poškození starteru. I když to vypadá docela čerstvě, tak asi jak se sekl starter... No těžko říct. Docela bych vám přál vidět jak vypadalo tělo toho starýho starteru. Bych netušil, že je to možny....
Kdyby mel nekdo zajem... Auto stoji tusim ve Vidni.

Cadillac Seville

Bj: 78 5,8l V8

Zustand 3-4 bedingt fahrbereit -Pickerl bis April 2002

einige Neuteile. VB 20.000.- ATS

Tel: 0676 60 961 80
Byl jsem poražen, když jsem nedokázal za hodinu a půl vyměnit zadní žárovku na autě... 😄 Tož to já sů taký šikovný. Ono to vypadá strašně jednoduše, a ono to i jednoduchý bude, ale až na to příjdu 😊
Kup si evropský auto a máš to, anebo si zajeď do nejbližšího Cadillac servisu... znám jeden dobrej kousek od Curychu, a že tam potkáš Cadillac na každým rohu ;o)))
Huch, vyměněno 😄 Sice jsme se to vymenilo tak, ze proste vlezlo pod auto a ze spodu se vyndala objimka a zarovka, ta se ocistila neb byla cela od vazeliny a ta jak je znamo nevodi. Znova tam byla zasazena a hele ono to svítí 😊
No snad jsi tam nelezl přes kryt. Žárovka se mění vždy z pod auta, nebo z kufru. Jinak ta vazelína, co tam je je tam schválně, aby kontakty neoxidovaly, ale časem odejde.
Ale nic si z toho nedělej, já u oldsmobila rozebral celej zadek, než jsem zjistil, že se tam leze z kufru.
No já jako pracující inteligence, jsem na to šel od lesa. V manuálu od Chiltona jsem si nastudoval postup, který se skládal ze dvou obrazku. Zručný technik tam vymonutuje kovovej ramecek kolem zadniho svetla a potom opatrne vynda celou lampu a twist pohybem vynda z objímky žárovku... No tak nejsem *...

Vyzbrojem vedomosti jsem se jal do garaže pokořit vrchol amerického průmyslu. Po zjištění že ten * šroubek je nějakej jinej. Jsem dospěl k odbornému závěru, že se jedná o Torx. Šroubek jsem obkreslil a druhý den po práci jsem jako řemeslník největší jel navštívit Baumax, okamžitě jsem našel příslušné nástroje a s pocitem "těch 70Kč do toho šroubováku klidně investuju" Usměv mi zmrznul, když kus ocelové tyčky a nevalného plastu s nazvem šroubovák Torx za akční cenu 259Kč byl osamocen. Po 5-ti minutovém zkoumáním, zda to není sada šroubováku, jsem dospěl k smutném zjištění, že nebudu večeřet. Nicméně jsem pohotově vytáhnul svůj obkres šroubu a hned na poprvé jsem přišel na ten správný rozměr Torx 25. Jako štastný majitel nového šroubováku jsem odjel do garaže. S výrazem výhry jsem zabodl šroubovák do světla a nic. Menší nekompatibilita... Po ujištění, že šroubovák je asi tak 2x tak větší než hlava šroubu jsem dospěl k závěru, že tahle to asi nepůjde. No což, druhý den tentokrát prozíravě vybaven služebním vozem jsem se jal vymenit kapitalistickem Baumaxu sroubovak za mensi a to Torx 20. S představou pěkně blikajícího blinkru jsem zamířil k pěkně rostlému zadku mého miláčka. Po zjištění, že ani tento šroubovák nebude to pravé jsem už začal uvažovat o svem miste na tomto světě. Ochota v Baumaxu je bezmezná a po pár vtipných narážkách. Jsem si zakoupil Torx c 10, který sice vubec neodpovidal memu nakresu sroubu, ale za to byl to ten nejmenši co byl v nabidce. Torx c 15 jsem vtipně vynechal. Už s odevzdaným pocitem jsem ledabile otočil šroubovákem a hle přesně zapadl do hlavičky šroubu. Vítězoslavně jsem ho hodil do kufru a odjel do práce.

Večer jsem vyšrouboval kovovej rámeček kolem světla a očekával jsem že na mě světlo vypadne. To nevypadlo a stále tam drželo jako přišroubované. Vzpomel jsem si na návod v manuálu a snažil jsem se různým fikaným zpusobem světlo vyndat. To neslo. Inu podíval jsem se do kufru a hle pod kobercem jsou 3 statne srouby vedouci nekam do smeru svetla. Sice jsem chvilku nadával nad ergonomií v pojetí američanů. Nechal jsem amíky amíku a vytáhnul jsem z kufru auta svojí zanovní sadu goly. Po 15min kombinovaní co kam mam spojit abych vytvořil klič požadované velikosti jsem konečne začal vyšroubovávat šrouby. To se povedlo poměrně záhy, ale prd z toho. Světlo nejevilo žadnou známku spolupráce. I jal jsem se hledat další šrouby. Po rezignaci, že už žádné nejsou jsem, jenom přece našel ještě další dva, ale ty zjevně drželi zadní blaník (u Cadillaca jsou blatníky plastové). Inu odstraním blatník a dostanu se ke světlu. Šrouby jsem sice demontoval, ale po zralé uvaze jsem blatník radši nedemontoval, neb znám své schopnosti....


Nakonec kolega, který se zjevně pobaven mojema SMSkama o průběhu práce, příšel na auto a na mě podívat. Nakonec jsem ho požádal aby si pod auto lehl a pokusil se vyndat žarovku twist pohybem z objímky (já byl v obleku ještě z práce) Po jeho nadávkách typu, * žádnej twist pohyb, ale ho pohyb, tedy táhnout a ne točit žarovku vytahl očistil a vrátil zpět a zas funguje jak má....

když si vpomenu, že jsem o Octavky vyměnoval zadní žárovku cca půl minuty a to včetně její zakoupení.... 😊
Hmm... máš pravdu, někdy má člověk chuť při první poruše dát auto do AAA, ale já jsem měl spíš na mysli fakt, že u Evropskýho auta se dá žárovka a většina věcí vyměnit raz, dva... ;o)
Je to jen o zvyklostech konstrukce - u Mercuryho mám žárovky v kufru pod tapecem ( tapec drží 4 plastový šrouby, který povolím rukou a jsem u objímek, který vytáhnu). Je to rychlé a čisté, ale je to nezvyklé pro uživatele evropských strojků. Jakmile víš jak na to, není problém
DP: Mám ovšem taky zkušenost, že u leckterejch evropskejch aut bych namísto výměny žárovky takovou lampu spíš vykopnul, nebo lépe, nakopal bych v tu chvíli do hlavy toho, kdo takovej světlomet nebo lampu a způsob výměny žárovky v nich vymyslel, aby už raději příště nic podobně dokonalýho nezkonstruoval 😄
ace: BRAVO !!!
lenin: Nevím, ale filozofie výměny žárovek zevnitř, jak jsem zjistil, je Amíkům docela cizí. Nevím, cos z toho kufru u Oldy měnil 😄 Leda ty malý boční lampičky, ty se nedemontují, tam se jenom zezadu strká ruka. Dlužno podotknout, že to vždycky jde.
to DP: mám tomu rozumět tak, že u evopských aut se žárovky nemění? Prostě až praskne, jde se do AAA???!!