Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

126 komentářů

Pandora_01
Zdravím všechny, v poslední době sleduji nabídky jednotlivých dealerů Fiatu, kdy nabízejí Punto Classic 1,2 5 dveří, 44kW za cenu od 200 000,- do 226 900,- (výbava je všude stejná = 2 airbag, ABS, posilovač řízení + CITY, výškově nastavitelné sedadlo + volant, palubní počítač, el. okna přední, příprava na radio) rozdíl je akorát v barvě a druhé auto, která mě zajímá je mírně ojetá Fabie (nové je dražší, než nové Punto), ve stejné cenové relaci, se stejnou výbavou.

Můžete mně prosím sdělit Vaše názory na Punto a Fabii? Díky moc!
Tommy100
No viděl jsem už i ze dvě fabie Ambiente(2 vaky,centrál,el.okna....)za 229900kč.Teď se dá sehnat fabia dost lacino,a jak se začne na jaře vyprodávat,tak ceny půjdou ještě dolů :shock: (já sám jsem si v květnu kupoval fabii ambiente za 239900Kč)

Já bych šel do fábie,už tady na toto téma diskuze byla....

[odkaz]

[odkaz]

něco málo pro příklad, a to jsem ani nehledal >😁
Giorgio
Nové je nové. A i při srovnání nových kousků bych šel do punta. Otec měl od novoty současnou generaci před faceliftem, ročník 2002, výbava Class, bez jediného problému. Na jaře koupil nový Fiat Stilo MW. Fabie mi nesedí ani vzhledem, ani uživatelsky.
Mírně jeté fábie jsou předražené.
Teď o víkendu jsem viděl dvě předváděčky Fiatu v Hypernově v Olomouci a hleděl jsem na ty ceny. Punto Grand Turismo nebo jak se tomu říká v plné výbavě za 270 tis. a Stilo za 307 tis. Když to srovnám s žebráckou výbavou škodovek. 😄
Pandora_01
To je fakt, fabie zatim cena/vybava pokulhava, jedine, kdyby se to mohlo zmenit je doba, až se začne prodávat nová. Druhá věc je spolehlivost Fabií, zatím jsem zaregistroval na Punto pochvalné recenze, na Fabie s motory HTP 12V 47 kW jsem zaregistroval poměrně vysokou spotřebu při vyšších rychlostech...
Fabie není zlá, ale semtam něco odejde a ta 1,2 je opravdu nevhodně zpřevodovaná. Kolem 130 při 4300 otáčkách už papká jako dvoulitr. Punto je zpřevodované lépe.
Fabie není zlá, ale semtam něco odejde a ta 1,2 je opravdu nevhodně zpřevodovaná. Kolem 130 při 4300 otáčkách už papká jako dvoulitr. Punto je zpřevodované lépe.

Grande Punto 1.2 48kW toci pri 130km/h naprosto stejne jako Fabia 1.2 47kW.

Takze..... 😁

(stare punto 44kW toci o dost min, to je pravda)
Giorgio
Jestli to třeba není tím, že v rámci objektivních kritérií (o subjektivních - zejména vzhledu - netřeba diskutovat) je GP větší, težší, bezpečnější a vybavenější. Nemluvě teda o tom, že nevím, za kolik ta fabia jezdí v 90 km/h, ale podle PP v GP jede ten Ital za nejakých 5,5 litrů. A jak bylo řečeno, GP není ta generace punta, kterou tazatel vybírá...
Je řeč o Puntu II, ne? Takze >😁
Není to tak jednoduché, všichni píšete jak je PUNTO levnější vzhledem k výbavě což je asi pravda, na druhou stranu nikdo nenapsal proč- protože je FABIA lepší, neříkám o moc ale je, mluvíme samo o PUNTU 2, podvozek jednoznačně, řízení, řazení taky, co se týče motoru kdo si koupí htp nebo jakoukoli 1.2,a potom si stěžuje jak mu to při 160 hooodně točí a hooodně žere je u mě blázen co šetří na nepravém místě, prostě si neumí vybrat správný motor, na to že 1.2 patří hlavně do města jaksi zapoměl. PUNTO má ale lepší brzdy to je pravda. Vím že ted budu pod palbou kritiky, hlavně všech FIATÁKŮ, ale je to můj soukromý názor podpořený zkušeností s oběma dnes už starými vozy. >😁
Před půl rokem jsem se rozhodoval úplně stejně.

Chtěl jsem auto s co nejnižší spotřebou, co největším kufrem a co největší výbavou za co nejmíň peněz. Vyhrálo Punto. V létě spotřeba do 5,5 teď v zimě zatím max. 5,7. Zatím najeto 7000 Km bez problému. Takže Fabie určitě kvalitnější plasty, lepší podvozek /při normálním ježdění to ale stejně není poznat/, servis na každém rohu, lepší renomé. Punto - výrazně tišší a úspornější motor, lepší sedadla, výrazně větší kufr /nejde jen o litry, ale i rozměrově/......
V létě spotřeba do 5,5 teď v zimě zatím max. 5,7

Tak to mame uplne stejnou spotrebu. Akorat ze ja ji mam s tou neuspornou fabii a ty s uspornym puntem. Divne 😊
Niceone: to s tím musíš jezdit jako s hnojem, Htp jsme mívali a na tyto hodnoty jsem se při jiném stylu jízdy nikdy nedostal...
Giorgio
Ani ti, co s tím jezdí "jako s hnojem", no řekněme "na spotřebu", nejezdí pod 6,2 (z těch, co znám). Tak já nevím. :shock:
Niceone: to s tím musíš jezdit jako s hnojem, Htp jsme mívali a na tyto hodnoty jsem se při jiném stylu jízdy nikdy nedostal...

To M4lcolm😒br />
No všechno záleží jakým stylem jezdíš.Na Eko relly při stejné průměrné rychlosti jezdí některé dřeva i o víc než 50% vyšší spotřebou než Ti nejlepší.

Já jsem třeba minulou neděli jel Jihlava-Uherský Brod s průměrnou rychlostí 75km/h a spotřebou 5.5 u kombika 1.2 47kw.Bylo to na zimních,plně obsazený a s několika zastávkami.A vesnice jezdím dle předpisů tj.55 dle tacho.Osobně mě to jak s hnojem nepřipadá-čistý průměr 75 zas není úplně tak malý pokud dodržuješ vesnice.

Jinak o něco se dá u Punta očekávat nižší spotřeba-je o dost lehčí než Fabie,ale je to zase vyváženo jízdním konfortem kde je Fabie o mnoho dál-díky své váze a podvozku lidově řečeno "neposkakuje jak koza".
Niceone: to s tím musíš jezdit jako s hnojem, Htp jsme mívali a na tyto hodnoty jsem se při jiném stylu jízdy nikdy nedostal...

Jestli povazujes limity 50/90/130 +10 tacho. Akcelerace takova co auto dovoli (jakoze toho moc nedovoli). Tak pak jo. Jezdim jako s hnojem.
Pandora_01
Díky všem za názory, Fabií jezdím služební, tak jí celkem znám, Puntem jsem tolikrát nejel, co se např. týká ergonomie, tak je mi Fabie pohodlná tím, že levá ruka se při řízení dlouhých rovných tras dá celkem pphodlně opřít o madlo dveří, které je uděláno šikovně tak, že je trochu jak loketní opěrka ruky, škoda, že Punto to nemá, na delší cesty mi to docela chybí. Ale Punto zase má pohodlnější sedadla na delší cesty.
Dostat se na to jde, ale je to, kulantně řečeno, nemravné vůči ostatním účastníkům provozu.
No já bych řekl, že v aktuálních generacích jsou to podobně kvalitní auta s podobnou užitnou hodnotou, v tomhle případě bych se řídil podle ceny, výbavy v základu a požadované motorizace. Nevím, kolik bere Punto, ale Fábka 1,2 HTP tak do 6 l při normální jízdě, při ,,střelbě" tak kolem 8 l, ale výš to moc nejde. Je to taky o preferenci značky, já preferuji Škodu, ale je fakt, že výbava v základu mnohdy pokulhává před akčními nabídkami jiných značek. Ale zase v těch jejich akčních modelech se to smazává, takže je to fakt o preferencích.
JTF
Martas: S tou cenou je to dáno oblíbeností modelu na našem trhu. Podívej se na ceny Fabie a Punta na italském trhu. Punto je tam samozřejmě dražší a prodává s jak housky oproti Fabii. Takže dle Tvé teorie je na italském trhu kvalitnější Punto... Podle mě by si tazatel měl obě auta vyzkoušet a koupit to které mu sedne lépe. Spolehlivost dnešních aut je víceméně stejná a bohužel záleží i na štěstí jaký kus koupí bez ohledu na značku.
Tommy100
Já mám dlouhodobou spotřebu po 3500km 6,1l/100km,a to to ještě není zajetá ta moje neúsporná fábia. :roll:

Já se rozhodoval v květnu mezi Grande puntem,fabii a puntem classic.Punto II vypadlo hned když jsem v něm seděl,Grande punto vypadlo jak jsem dostal nabídku na stejně vybavenou fabii ambiente za 239900Kč a taky jsem se přiklonil k servisu.

Já osobně doporučuji fabii,mám s nimi jen ty nejlepší zkušenosti a desítky tisíc najetých km bez problémů 😊
Giorgio
Pokládám za tristní, že to, co má Fiat Grande Punto v základu, má tak staré auto, jako fabia, až ve čtvrtém stupni výbavy (vyjmeme-li RS, tak druhém nejvyšším). A ty peníze, které za to chtějí běžně, to je...

Mi fabie jako řidiči nesedí, už proto bych si ji nekoupil, ale i bez toho pokládám cenovou politiku škodovky za přinejměnším zvlášní...
NiceOne- píšeš, že tvoje auto při akceleraci moc nedovolí, chci se tě jako majitele 1.2 htp 40 kw zeptat na tvé zkušenosti s tímto motorem, jelikož mám ted zajimavou nabídku na novou fabku právě s touto motorizací, čili jestli budeš tak hodný a napíšeš pár slov- uživatele nikoli teoretiků, kteří pouze kritizují a nemají s HTP žádné zkušenosti. Já měl fabii pouze s 50 kw ,1.4, a to je něco zcela jiného. Kdyby ses měl znovu rozhodovat připlatil by sis 15 tkč za 47 kw? nebo si spokojen. Co se týče mě, jezdím vesměs po městě a taky po kraji, dálnice minimálně,zátěž 2-3 lidi. DÍKY 😉
Tommy100
Určitě je 1.2HTP/40kw dobrou volbou.Mám vesměs stejné přepravní požadavky jako ty,pro dvě,tři osoby je to naprosto dostačující.

Pokud umíš i trochu řadit tak i akcelerace je dobrá a budeš celkově s motorem spokojenej.I spotřeba slušná,kolem 6l :roll:
TOMMY- TAKY GRATULACE- at nový model >😁 zdárně roste až do velké limuzíny. Jinak díky všem za zkušenosti, já si tu 6-sti ventilovou projížděl a do zhruba 100- 110 to jelo hodně svižně, pak už je to horší, ale jak říkám na dálnici sem minimálně takže mně to zas tak neděsí, ještě by mně zajímalo kolik vám bere při tachometrových 120 km-h? tot má cestovní rychlost na rychlostce mezi OSTRAVOU A FRÝDKEM, kterou budu absolvovat asi 3 krát týdně- díky 😉
NiceOne- píšeš, že tvoje auto při akceleraci moc nedovolí, chci se tě jako majitele 1.2 htp 40 kw zeptat na tvé zkušenosti s tímto motorem

Poradne se tim projed a uvidis sam. Tezko popisovat. K tomu autu jsem pristupoval s velkym odporem a skodovka byla ve vyberu na jednom z poslednich mist, ale po zkusebni jizde sem to risknul a ted jsem maximalne spokojen.

Dynamika je urcite lepsi nez udava vyrobce a spotreba je vyborna. Ale upozornuju ze jezdim v 90% sam a v rovinate oblasti. S 47kW verzi sem nejel tak nemuzu srovnat.

Pri 90km/h to zere pod 5 litru, na dalnici pri 130 do 7. Mluvim o stale rychlosti po rovine. Samozrejme pri akceleraci nebo do kopce se to zvysi, ale neni to nic hrozneho.

Nejhorsi spotrebu to ma asi ve meste, protoze je to auto dost tezke, takze pri rozjezdu potrebuje dost paliva. Do mesta bych asi bral neco jineho, lehciho.
Tommy100
Jinak vím že to sem nepatří,ale dnes mám novej přírůstek do rodiny >😁 tentokrát jde o "model" Terezka,3,35kg a 51cm >😁
Giorgio
Gratuluju! 😉
Ještě drobnost k té Fabii, dnes jsem po několika měsících opět kousek jel tou, co mi patřívala (teď ji má otec), takže jsem si obnovil pocity z 1,2 12V HTP. Nejprve mě vyděsily silné vibrace motoru po nastartování. V novém autě jsem jim odvykl a je to opravdu děs. Druhý dojem, zvuk motoru podobný postaršímu šicímu stroji, ale na ten si člověk zvykne, mě to po koupi trvalo tak měsíc. Třetí dojem, krásně se vytáčí, do městského provozu je to (pokud odmyslím body 1 a 2) dobrý motor. Za čtvrté, mimo obec je to lenoch, svižné předjíždění se nekoná. To bude ale plus mínus stejné i toho Punta. Najel jsem s ní přes 30 tisíc km s průměrnou spotřebou kolem 6,5 litru. Ač byla koupena nová, měla za tu dobu několik poruch, takže pohádkám o neporuchovosti nevěřím. Tolik kritika, je adresována spíše k motoru než autu, najel jsem několik tisíc i se stokoňovou čtrnáctistovkou a tam jsem víceméně neměl výhrady. Tolik pro uživatele teoretiky a omlouvám se, pokud jsi chtěl slyšet jen chválu 😄

@Tommy gratuluji! 😊
Ještě druhá drobnost, dopuručuji připlatit těch 15 tisíc za čtyřventil, jede líp a od letošního MY už nemá kratší pětku než dvouventil, takže by to mohlo vy vyšších rychlostech papat méně než starší ročníky.
Kolem sedmi, ale byl to jak jsem psal níž dvanáctiventil s kratšími převody a byla to Fabie sedan, tak počítej o něco méně.
Díky- ještě se u prodejce zeptám jestli se nedá do budoucna ta 40 KW VERZE upravit- čipnout, co já vím tak aby měla stejný výkon jako totožný motor ve FABII 2- čili 44 kw, a pokud jo kolik by tato operace stála, ale jak říkám ta 40 by mi mohla stačit. K puntu tam mi nesedí podvozek a řazení , jinak ten kufr je supr, ale ten nevyužju nebo spíš malokdy, jinak to není špatné auto. 😉
Já Tě nepřesvědčoval na to Punto, spíš bral Fabii s trochou kritického nadhledu, ne každý to tu umí. Designově taky ještě nějakou dobu vydrží (snad, uvidíme, co s tím udělá FII). Pravděpodobně to nebude takový rozdíl jako u Fiatu, kterému se GP výjimečně povedlo. A s tím řazením souhlas, ale je to také jen o zvyku, podobně jako s neklidným chodem tříválce u F. Mimochodem, načipovat jde, více např. na cimbu.cz. [odkaz]

Tak hodně štěstí 😉
To m4lcolm:no u vašeho auta máte problémy s vibracemi i za jízdy?Po nastartování pokud je studený motor jsou vibrace na volnoběh dost znatelné.Ale po záhřátí nebo za jízdy prakticky neznatelné.Aspoň u mé Fabie 47kw,bohužel jsem neměl možnost další Fabii vyskoušet.
V mém autě vibrace nejsou ani na volnoběh za studena >😁 ale u Fabie za studena bývaly a ve slabší míře přetrvávaly i po zahřátí motoru. Na volnoběh. Což není při každodenním ježdění přes naše jediné velkoměsto zrovna příjemné...
Pokud chceš "usedlé" auto tak si kup Fabii, pokud chceš vybavené auto s výborným motorem tak jistě PUNTO 1.2 16v ve výbavě ELX....ovšem s "dobrým původem". 😉
hh ty motory...

1. ja bych bral fiata s tim ze po peti letech ho prodam ale ona ta fabie 1,2 vydrzi mozna este min...

2. je s podivem ze treba punto z roku 2002 nebo tak nejak 1,2 16V jela o mnoho rychleji nez ta nova a ten motor slapal. nechapu proc to nemontujou i ted ?

3. fabii ma kde kdo ale novy punto jen tak nekdo nema 😉
Motor 1,2 16V, vlastně o objemu 1250 byl zvětšen cca o deci a je z něho známá 1,4 16V, montovaná do Stila, GP a nově i Pandy. V osmiventilové verzi pak nahradil původní dvanáctistovku v nabídce Punta. A v čem byl zakopán pes? V plnění euronorem... >😁
ja bych radsi neplnil euronormy a bral tu 1,2 16V >😁 mame v rodine 1,2 opel corsa (1996), kamaradi maji 1,2 opel corsa (2002), 1,2 renault clio (199😄 a peugeot 106 1,4 a rikam vam ze tohle punto (z roku 2002) s 1,2 16V si je neuveritelne vodí (má ho mýho bráchy slečna)... newim proc ten motor ted tak zeslabili... tak paradni svezeni se na 1,2ku jen tak nevidi... ikdyz fiaty nemusim tak tenhle motor je opravdu kousek 😊
Ten motor neoslabili, v GP je stejná osmiventilová dvanáctistovka jako v Puntu první a druhé generace, jen odladěná na pár koníků navíc. Její 16V provedení jakožto první příplatkový motor pak nahradila právě ta 1,4 8V 😉
ale to uz je 1,4... vetsi penize za pojisteni atd. tamten motor ma kouzlo ze kdyz sedate do 1,2ky necekate zadny sportovni vykony ale tamten motor me proste oslnil...

nasel sem si parametry.

0-100 : 11,2 sec

max. rychlost : 172 km/h

kombinovana spotreba: 6,0 litru ...

to je proste parada. mrzi me ze ho nedelaj i ted 😞
marthass
Kolem prumerne 130 km/h papka prumerne 6,5 (cesta do chorvatska) vy stupidi ulhani...mektate neco o cem vite prd...
Chlape, když neumíš diskutovat na úrovni, nediskutuj. 😉
Měl jsem tu možnost vlastnit 1.2 PuntoII, než jsem založil rodinu a teď vlastním fabii kombi 1.4MPI.

Zkušenosti z PuntaII, velmi dynamický!!! Super vzhled (vlastnil jsem oranž. metal. s kombinací kol 14palců). Velice příjemné řízení s dvoupolohovým servem (city). Nato, že má 14 kola, tak na city otáčíte volantem jen prstem. Prostě bomba! Bohužel jsem také zjistil špatné stránky vozu, jako například drahé díly!!! Po třech letech stáří vozu mi upadl výfuk- je třídílný (naštěstí)- cena kompletu 12.000Kč. Má totiž dva katalyzátory, takže jsem vyměnil jen koncovku za 4.000Kč. U tříletého vozu najeto 80tis. tkm mě zarazili další nepříjemnosti jako prasklé lanko od plynu, jak jinak, tyto věci se stávají v nejnevhodnější chvíli. Cenu už si nepamatuji, jen že jsem si ho měnil sám. No a co bylo ze všeho nejhorší? Když mi při volnoběhu vyletěli otáčky prudce nahoru a musel jsem prošlápnout plyn. pedál, aby se ustálily. Čtyři, tak zvané autorizované, servisy si s tímto problémem nevěděly rady. Dokonce se mi to přihodilo na cestě pro svatební šaty mé nynější ženy, tak jsem zajel do servisu v Ústí N/L. Tam to napojili na computer, který jim samozřejmě nic neukázal, tak po zhruba 5minutách porady došli k názoru, že to chce vyměnit lanko plynu , že se pravděpodobně zasekává a nestyděli se za tuto 5minutovou úvahu říci mi o 400Kč. A tak začali moje velké trable "pačemu". Další nejmenovaný servis , kde jsem vozidlo koupil a všehovšudy jsem ho tam nechal týden, byl aelspoň tak solventní, že nechtěl ani korunu, páč taky na nic nepřišli. Paradox je, že mě to stálo mnohem více. Teda jejich rada koupit "novou lamda sondu" -cena 6.000Kč- ale že není skladem, musí se objednat a zaplatit.. Koupil jsem si ji tedy sám asi za 5.000kč a vyměnil. Bohužel když jsem volal do servisu, že problém i přesto přetrvává, tak mi bylo řečeno, ať ji VRÁTÍM!!!! Nedokážete si představit, jak jsem byl nasranej. Ať zkusím cosi jiného, ale to už jsem zavěsil telefon. Probíral jsem se inzeráty a ptal se snad každého, až jsem narazil na jeden šroťák, kde mi řekli v čem je problém. HAHA, čidlo teploty vzduchu nebo vzduch. Klapka, která nová stojí přes deset tisíc. Na šroťáku mi nabídli zkusit čidlo a pokud to nebude ono, tak vyměnit za klapku, což bylo super. No a byla to klapka , která mě stála asi 4.000kč jetá To bylo ono..

Když jsem se rozhodl vyjet na dovolenou, tak jsem bohužel auto uvařil a stálo mě to 6.000kč . Bez odstranění příčiny, která byla opět neznámá!!! "asi vyletěla hadice". Po čtrnácti dnech se motor hřál "až do červeného políčka. U kamaráda před barákem jsme zjistili, že nefunguje ventilátor (sahara). Jak to, že v autorizovaném servisu FIAT v jiném kraji, nedokázali zjistit takovou věc??? To už jsem se nikdy nedozvěděl, protože jsem auto prodal. Samozřejmě opravené. Závěr: když opomenu poruchovost, což u téhle třídy vozů se dá pravděpodobně očekávat, tak jsem nepřekousl nespolehlivost servisů Fiat. Samozřejmě jen těch, se kterými jsem měl tu čest.

Koupil jsem od strýce Fábii kombi 1.4MPI bez výbavy, cca 80.000km. Jezdím s ní téměř dva roky, cca 110.000km. Na provedení interiéru o proti Puntu jsem si musel trochu zvyknout. Tvrdší podvozek Fabie mi vyhovuje více. Měnil jsem dvě ložiska (náboje) v kolech 1ks cca 1.400kč, což je přijatelné. Dále mi pravděpodobně prorezl chladič, divná závada, nu což, cena 1.800kč. Stáří vozu je 5let a výfuk je OK. Není co řešit, u mě vyhrála Škoda. Pravděpodobně si už cizí auto nekoupím. Spíš půjdu do vyšší třídy u Škodovky.

Pro info😒br />
Na plnou nádrž u Punta 1.2 se dá najet 800 až 1.000km.

A u Fabie 1.4 max. 500km.

V žádném případě jsem nechtěl tímto někoho provokovat. Jen jsem přidal svou zkušenost.
Pandora_01
Celkem zajímavý minulý komentář, zvlášť, když se na různých fórech např. autorecenze.cz tvrdí, že Punto je daleko méně poruchovější, než Fabie. Akorát mě překvapila v té předchozí recenzi taky vysoká spotřeba té 1,4 Mpi. To je fakt citelný rozdíl oproti Puntu.
Naše Fabia na tom byla podobně jako dole popsané Punto, problémem u Fiatu je spíš menší síť servisů. Mezi nimi jsou samozřejmě lepší i horší, jako i u všech uznaček, já s fabií za dva roky taky vystřídal tři, všude jsem narazil dříve nebo později na levotu...
Tommy100
Naše firemní fábie z roku 2002(1.2) má najeto 137000km,měnit ji zatím nehodlám,protože kromě ložisek,brzdných destiček a tlumičů se nic neměnilo,žádná porucha,skvělý motor a spotřeba při rozumné jízdě 6,0l,interiér ani nevrzne,absolutní spokojenost,nástupní firemní auto je tedy jasné:Škoda Fabia 😉
Pode mnou vrzala ve Fabii už ve 30 tkm sedačka na každé nerovnosti, ačkoliv mámj naprosto konfekční váhu kolem 80 kg, mezi 20 a 30 tisíci odešly postupně 2 reproduktory a už ve 20 mi odešlo elektrické otvírání okna, samozřejmě v neděli dopoledne před bouřkou s okénkem staženým >😁 , ve třiceti kousnutá destička+zvlněný kotouč, asi začala odcházet přední náprava (ačkoliv nejsem žádný závodník), Fabia šla z domu a má ji táta na ježdění po Praze. Ale statiskticky vzato je to velmi spolehlivé auto >😁 >😁
Na špatný kus se narazí všude 😒 , jenom někde se vyrobí častěji a někde je to zase spíše výjímka.
To je super útěcha u auta za 350 tisíc >😁 Vím o Fabii co neměla tolik problémů za desetinásobek kilometrů..
Kdyby to automobilky řešili bezplatnou opravou nebo výměnou vozu, tak se prakticky nic neděje, ale takhle je to na zabití.
Samozřejmě se to začalo sypat až po záruce, v té době jsem toho ještě najel málo.
to s tim puntem je zajimave. prave ta znama ktera ho ma (1,2 16V), nekdy si ho pujcim, ho ma 5 let a za celou dobu mela jen tyto problemy: vadna baterka a koncovka vyfuku, ktera upadla... Ma ho uz asi 5 let jak sem rekl a chysta se ho vymenit za neco noveho (nebo ojeteho ale ne moc) a uvazuje o stilu nebo GP. Ja sam bych do fiata asi nesel ale na druhou stranu se ji nedivim protoze to auto jede fantasticky a za 5 let s nim nemela temer zadne problemy. To na fabii se toho najde hodne ale je to taky tim ze ji ma tolik lidi... proste jde o kus, o dobrej ci spatnej kus...
Tommy100
Všechny vyrobený fábie nemůžou být bezporuchový...

Ve statistikách je ale Punto až o několik desítek míst pod fábií 8-s

Já jsem měl taky kritizovanou felicii,která je prý poruchová,ale za téměř pět let jsem s ním měl jen problém se startovací rampou,což vyřešilo 1200kč za druhou,nic víc a v práci jezdili taky a nijak se nekazily...přesto fabie jsou co se týče spolehlivosti lepší,máme asi tři nebo čtyři co mají najeto přes 100000km a jezdí dobře. :roll:

Zítra jedou chlapi na služebku do Prahy právě s mojí bývalou fábií která má najeto 137000km. 😉
Já jsem s Felicií taky neměl za 5 let problém, kromě klasiky největší - reznoucích 5. dveří. Statistiky holt nejsou všechno... 😊
Tommy100
jj,málem bych na ty dveře zapomněl.... >😁
Na firme mame 4 fabie, vsechno 1,4 a zatim zadnej zavaznej problem 😄 Dikybohu 😉 😄
Tommy100
jak staré a kolik najeto??? 😊
No vsechno to sou 2002 a maj najeto +- 80tis a pak tam je jedna 1,4 16V 74kW a ta ma nalitano asi 120tis. Jedinej problem na kterej si vzpominam, ze na jednom z tech aut se pernamentne vybijela baterka a v servise nebyli schopni prijit na to proc. Nejdriv ze todle, pak ze neorigo radio, ze je blbe zapojene a nakonec stacilo dat novou baterii a vse se vyresilo. Jinak asi bez problemu.
Tommy100
no já mám podobné zkušenosti.Nejstarší je u nás fabia 1.2HTP/40kw,2002 ta má najeto 137000km bez problémů,jen měněný destičky,tlumiče a nic víc.... 😊
mezek
Nedá mi to nereagovat na příspěvek Beryho😒br />
mám Punto II 1,2/8V. To auto je téměř bezporuchové. Škodovkáři nechť se nečertí, ale já tvrdím, že je na stejné úrovni jako Fabia. V něčem je Fiat lepší /motor, brzdy, prostornost.../, v něčem horší /dotažení "detailů" třeba v interiéru - tam ale záleží na "vybavenosti" vozu, reznoucí výfuk.../. Podvozkově jsou na tom rozdílně - Punto je spíše na hraní, Fabia na rodinné cestování. Punto má měkkčí pružiny a tvrdší tlumiče, takže na nerovnostech trochu odskakuje, Fabia je naladěná opačně, takže v zatáčce na nerovnostech je jistější. Punto je při "agresivní" jízdě "hyperaktivní", což sice vyžaduje zkušenosti /začátečníci, tady pozor!/, ale je plně zvladatelný a je radost s ním tak jezdit. Fabia je "tupá" - je to auto pro klidnou rodinnou cestu nebo pro důchodce. Na hraně jde do zatáček neochotně, je hodně nedotáčivá a moc nepomůže ani ubrání plynu a přibrzdění /tohle u Punta znamená okamžitou, ale lehce zvladatelnou, přetáčivost.

Motory se nedají srovnávat. 1,4 u Škodovky nemá potřebné vlastnosti, jaké by u tohoto obsahu měla mít, 1,2 HTP... Proti gustu žádný dišputát. Umí Fabii rozhýbat, ale nic víc. Je lehce pod úrovní 1,2/8V Fiatu, na 1,2/16V ztrácí o dost více. Spotřeba u Fiatu je neuvěřitelná. Např. v září cesta celé rodiny /2+2 12-cti letí/, kompletní sestava PC /bedna, monitor 19" CRT, klávesnice, joy atd. - jízda na hranici limitů jak ve městě a mezi, ale i na dálnici - 5l/100km.

Převodovky jsou na tom kvalitou stejně. Vrzání... U mého 4 roky starého Punta lehce provrzává uchycení pásu u řidiče. Nic víc.

A teď největší "chyba" Fiatu - autorizované servisy. 3 roky jsem jezdil k prodejci do JBC /Moskal/. Sice žádná špička, ale taky žádný problém. Letos jsem dal auto na prohlídku do servisu v Liberci a od té doby mne stálo něco přes 20000,-. O kvalitě prohlídky mám své mínění /čalounění dveří jsem si musel doma sám pořádně nasadit, včera jsem vyndal baterku a zjistil jsem, že nebyla dolita/, ale hůře dopadla oprava výfuku. Chtěl jsem jenom zavařit dvě dírky /s výměnou jsem počítal letos na jaře/. Zavařena, tedy "zalepena", byla jenom jedna a co bylo horší, ani ne po deseti kilometrech po servisu odešla ŘJ. A servis rozhodně popíral vinu /později jsem se informoval u jiných servismanů a všichni se shodli na tom, že ji vyzkratovali při sváření/.

Nakonec jsem jinde nechal vyměnit celý komplet od parohů /od vlnovce/ dozadu - původně jednodílný, novější typ dvoudílný - za 4600,- /v autor. servisu by stál ten samý 9000,-/. Cena náhradních dílů v autor. servisu je nepatrně vyšší než u Fabie - nové světlo mne přišlo na 5000,-.

Jo, zapoměl jsem - u Punta mi velice rychle odchází pneumatiky. Prostě mi dělá problémy nevyužít jeho vlastností... 😉

Shrnutí - Fabia /5dv./ je pro usedlé, důchodce nebo začátečníky, s průměrným motorem, kufrem, s menší prostorností než Punto a je předražená. Punto je spíše pro mladé nebo "sportovněji" založené, s vynikajícím poměrem cena/užitná hodnota.

Nevýhoda Fiatu Punto je, že se nedělá jako combi.
...také přispěju s trochou do mlýna. Rozhodně nechci nikomu hanit jeho auto, protože by mne pak Škodovkáři mohli ukamenovat a co jich tady jezdí 😉 ... byl by to můj rychlý konec >😁

Ve firmě jsme měli Felicie, v kombíku, ty faceliftované, najelo se na nich okolo 300 tis. km (na každé)!!! a vcelku OK, bez větších závad, pravdou je, že hodně rezly, bily bílé, takže to na nich časem vynikalo :roll: , když je měly vystřídat Fábie, strašně jsme se těšili, časem jsme ale zjistili, že nebylo až tak na co... 8-s

První přišla 1.4 16 V, již od začátku měla "zajímavý problém", čas od času za jízdy na vteřinku chcípla a pak ihned zase naskočila! Byli jsme v servisu, napojili ji na počítač a že prý je vše OK, asi se nám prý něco zdálo. Porucha se samozřejmě opakovala, někdy 5 x za den, jindy byl týden klid, ale opakovala se, "nezmizela"...děsil jsem se okamžiku, kdy auto chcípne úplně, někde na frekventované křižovatce a nebo v situaci, kdy mi do zad bude funět naložený kamion ...

Návštěvy v servisu se opakovaly a nevím až na pokolikátý tam zjistili, že by to mohl dělat snímač otáček...no hurá, konečně na něco přišli...dlouho jsme se neradovali, i po výměně snímače otáček auto zlobilo stejně, mám dojem, že jej pak měnili ještě jednou, ale porucha nezmizela. Jak to dopadlo nevím, dostal jsem Partnera a "zlobivá" Fábie mne přestala zajímat, ale co jsem slyšel, tak se s tím její "řidiči" smířili a auto tak jezdí do teď !!! V servisu to nedokázali řádně diagnostikovat a tedy ani odstranit !!!

Dále přišla Fábka již faceliftovaná, 1.4 "obyč.", zde již nic podobného nezlobilo, ale vím, že u obou trpěly přední nápravy, často tam něco bouchalo, protože se v autech střídalo dost lidí, trpěl interiérový plast, každá oděrka na palubce či sloupcích je hned vidět a další přibývaly, také si vzpomínám, že nám vadil přední levý sloupek, který překážel svou "robustností" ve výhledu, daň za to, že je Fábie poměrně "robustní" bezpečné auto - ve své třídě (u Partnera je sloupek ale zrovna takový). Pamatuji si, že mne i zarazily opěrky hlavy, zespodu jsou do nich vyseklé, neobšité díry (...pro ty tyče, co je drží v opěrce sedačky jako takové) a z těch děr nám ještě visela ta vyseknutá kolečka, kousky hadříků...smysl pro detail >😒]

Ano, Felície byla takový omlazený Forman (Favorit), ale závadovostí nám je ve firmě Fábie o hodně překonávaly a nevím, jak budou vypadat po těch 300tis. km ??!

Spotřeba byla zezačátku snad okolo 8 l/100 km (auta máme zásadně v kombi provedení) později klesla k 7 l/100 km, ale ke spotřebě uváděné výrobcem jsme se nikdy nedostali >😒]

Takže jsem si Fábií vrchovatě užil a domů bych ji nechtěl, zlatej můj Civic z roku 1993 za necelých 60tis., za Fábii bych ho nevyměnil!!!(Možná za RS, to jó... 😉 )

Ale abych těm autům tak nekřivdil, znám i spoustu lidí, co maj Fábku doma a jsou s ní spokojení. U nás ve firmě, kde nebyl problém na Fábce najet i 300 km za den ! však Fábie značně trpěly a jejich neduhy vylézaly na povrch velice rychle, rychleji, než u jmenovaných Felícií či kdysi ještě Formanů...

Takže, ať Vám ostatním Fábienky jezdí a ať nenatrefíte na tu "chcípací" a jí podobné 😉
...zprávu jsem omylem odeslal 2x, takže sorry...mažu...v předešlé jsem se pěkně vykecal, takže nyní zase budu chvíli jenom číst...
zmulin
Podobnej problém jsem měl u novýho Tranzita,jenom se to stupňovalo.Po celym dni v servisu kdy chtěli měnit i řídící jednotku nakonec našli uvolněnej napájecí kabel z alternátoru do ŘJ.

U kámošovýho auta byl jenom nějakej větší binec v sítku nádrže,takže se to přiucpávalo.

Obojí byly závady,který se odstranily víceméně náhodou.
PĚKNÝ ROK 2007 VŠEM!!! a ted k tématu- holt jsme všichni usedlí důchodci-ti co máme fábii 😁
PĚKNÝ ROK 2007 VŠEM!!! a ted k tématu- holt jsme všichni usedlí důchodci-ti co máme fábii 😁
mezek
Taky je ještě třetí možnost - naivkové, kteří "rádi" přeplatí normální auto...
Josef Heblák: to jste měli benziny na takové porce km :?: A co tobylo za verze těch 1.4 (55 nebo 74), a ještě mi přijde že jste měli docela velkou spotřebu, ste jim asi pěkně šlapali na krk co >😁 :?:
...měli jsme jak "slabší" tak "silnější" 1.4, vždy combi, ano, vždy benzíny ...

Střídala se v nich spousta lidí, to víš, že každý jezdí jinak, takže auta trpěla více, než když mají jen jednoho - dva "páníky" a to se samozřejmě projevovalo i na spotřebě.

Při tolika rychle najetých km se pak projevovaly závady jak houby po dešti, no možná by takhle "trpěla" i jiná auta, nevím, snad...ale u nás se ukázalo, že Fábia je vcelku poruchové autíčko....

Je mi ale jasné, že doma, "ve větší pohodě", se vám Fábia dožije i klidného automobilového stáří, resp. ji závady potkají pozvolna, v delších časových intervalech...
Ona ta fabie není moc stavěná na takové porce km a doufám že mě tohle sra.í nikdy nepotká 8-s Jinak s tou mojí se nechá jezdit kolem 6-7 litrů a když se jede dálka tak není problém jít pod šest.
přijde mi, že už to zase spadá někam jinam. Myslím, že obě auta budou spolehlivostí nastejno - mimochodem v těch slavnejch statistikách poruchovosti je sice rozdíl velký v pořadí, ale v procentu poruch to jsou asi 2 % což je zanedbatelný rozdíl. Když chcete kvalitu na pohled, servis na každém rohu berte Fabii, chcete-li malý auto s co největším kufrem a co nejnižší spotřebou, ale třeba horšími plasty, berte Punto. Já chtěl to druhý ačkoli jako český patriot bych radši Fabii. Ale vyhrál rozum...
Pokud chcete jezdit bezpečně pohodlně a spolehlivě nevolte ani Fabii ani Punto, volte prosím větší auto. Osobně znám jak Fabii, jezdecky naprostá hrůza, auto málo stabilní v zatáčkách, brzdy přímo nebezpečné, silná vratná pružina na pedálu, ten umístěn nepřiměřeně vysoko, při náběhu brzdného účinku jde vše " do kolen " po té se již nic dalšího neděje, na boční vítr velmi nestabilní, vnitřní hlučnost velmi vysoká / zejména všechny tříválce / zejména u slabších tříválců tomu chybí alespoň dalších 20 koní výkonu a alespoń 60 Nm, trpí to velmi nepříjemnými vibracemi. Prostě takové auto bych nemohl mít ani zadarmo

Naproti tomu Punto je slušně živé, velmi dobře ovladatelné, slušně vybavené tiché a pohodlné s naprosto nezáludnými a bezpečnými jízdními a brzdnými vlastnostmi. nicméně je to stále malé levné auto. Pokuste se dívat výše, pak můžete být i spokojen. V současné době vlastním 4 roky Stilo JTD a jsem velmi spokojen , před tím jsem měl Bravu 75 TD a také spokojen. Malá auta ale jsou k ničemu, to jsou pouze převážedla, nikoliv dopravní prostředek. S pozdravem Ital.
když jsme u těch motorů, já mám v puntu 1.2 8V a něco jsem najezdil i s oběma HTP ve fábii. Silnější HTP jede určitě líp než punto, samozřejmě s vyšší spotřebou a hlučností, to slabší je myslím +/- nastejno. Punto má ale níž položený točivý moment - max. je ve 2500 otáčkách a je výrazně tišší. Ale určitě bych to nenazval jako živé auto. Je to úsporné auto, to bez debat....
kocour- měl jsi možnost jezdit jak PUNTEM 1.2 44KW tak FABIÍ 1.2 htp 40 kw, a jsem rád že píšeš že jsou na tom ty dva motory +- stejně, což je osobně pro mne trochu překvapení, jelikož PUNTO je o dost lehčí- navíc 4 kw navíc k dobru- no je vidět, že HTP není zas tak zlý motor, jak se nám tu všichni zarytí fiatáci snaží namluvit. S těmi vibracemi htp - to je fakt, doufám ,že stím něco škodovka udělá ve FABII 2. JO a ještě jednu věc- srovnávat poruchovost fabií a potažmo všech aut, která jsou provozována firemně je velmi problematické, všichní víme jak se jezdí s autem ,které není moje, a že není problém odrovnat jaké koli auto za jedno odpoledne,takže když už srovnávat spolehlivost, tak jen u našich soukromých vozů 😉
Ze srovnání čtyřventilů ovšem vychází HTP 64k ve srovnání s 80k Fiatu tristně, opak nenamluvíš snad ani škodovkářům >😁 BTW sr.t se může i nefiremní Fabia, jak jsem popsal níže...
m4colm- ano může, a taky to má nějaký vypovídací efekt, ale psát jak se se.. auto se ,kterým jezdí 25 lidí- to moc smysl nemá. Ty čtyřventily- tam už se ty kilovaty a hlavně 150 kilo živé váhy projevit musí, zkus si ze srandy do kufru přihodit 3 pytle cementu a uvidíme, a hlavně počkej až jak pojede čtyřventil v nové F 2, to bude dělo 😁
Ze srovnání čtyřventilů ovšem vychází HTP 64k ve srovnání s 80k Fiatu tristně, opak nenamluvíš snad ani škodovkářům

To je mozne, ale naprosto bezpredmetne protoze se Fiati 1,2 80k nejakej rok neprodava.

....by me zajimalo proc, kdyz to byl tak neprekonatelnej motor.

A nevim co mate porad s tou kultivovanosti. Je mozne ze drivejsi verze HTP meli problem, ale ty novejsi jej rozhodne nemaji. Jedine co zustalo je specificky (pro nekoho jiste neprijemny) zvuk, ktery je ovsem zrejmy jen venku. Odhlucneni je vyborne, takze staci zavrit okna.
Osobně si myslím, že by nové Fabii více prospělo, kdyby byl nový čtyřventil kultivovanější než aby to bylo dělo. Od toho jsou jiné motorizace, ne? 😉
Vyrábí se, jen se zvýšením zdvihu zvedl o deci objem a o 15 koní výkon a je z ní skvělá čtrnáctistovka, co i plní normy Euro 4... 😊
Tak proc ji srovnavas s 1,2kou? To jsem trosku nepochopil.

Kdyz mas rad takove debilni srovnavani tak ji srovnej s koncernovou 1,4 TSI 125kW 😁
To Mezek:a není to trochu rychle výfuk při pár najetých km do čtyř let v pr...?
Jaké debilní srovnání? Vadí Ti, že HTP nestačí ani na již zastaralý motor? O kterém nepadlo při srovnávání z mé strany ani slovo. A proto chceš logicky srovnávat atmosféricky plněný motor s dvojmo přeplňovaným? To je srovnání hodné Tvého hodnotného adjektiva >😁 >😁 >😁
To byla reakce na "skvelou ctrnactistovku", ktera je ve skutecnosti naprosto obycejna.

Nesrovavej motor, ktery se nevyrabi. Asi meli duvod s nim prestat.
To m4lcolm:srovnáváš motor,který splňoval pouze starší normu,pokud se trochu vyznáš tak musíš vědět,že pro výkon je to pouze +s motorem ve Fabii který splňuje vyšší normu-pro výkon -.

Jinak pro nesplňování Euro norem byla proto 1.2 59 kw s nabídky Fiatu stažena.
@paulz

Vzhledem k tomu, že o deci zvětšený motor má o 15 koníků víc a přitom plní Euro 4, hádám, že úpravy nebyly takový problém. :-!

@Nice one

Víš o nějakém jiném důvodu mimo emisí? Ona naprosto obyčejná čtrnáctistovka je mimochodem mnohem tišší i o něco úspornější než srovnatelný motor nabízený ve Fabii. Jak ten pojmenuješ? Ostatně i ten již končí, asi proto má koncern důvod >😁 >😁
srovnatelný motor nabízený ve Fabii. Jak ten pojmenuješ? Ostatně i ten již končí, asi proto má koncern důvod

Asi duvod ma, spatnej motor, prekonanej. ....stejne jako ten Fiatuv 😊
Překonané... Přitom se s oběma jezdí dobře 😄 BTW u Fiatu nekončí 😄
mezek
Paulz: taky jsem psal, že to bylo rychle. Vydržel by čtyři roky v pohodě, ale dostal dvě rány a ty rozhodly.

martas: asi mám na motor štěstí - v přímém porovnání dvou HTP a nepřímém /v běžném provozu/ bylo HTP VŽDY horší. Ukažte mi krátkou Fabii s HTP, která udělá 0-100 za 12-12,5 sec. a dokáže jezdit pod 5l.
Tommy100
Včera cesta do Prahy a zpět(fabia 1.2,40kw,2002,137600km),průměrná rychlost 105,průměrná spotřeba 7,0l/100km. :roll:

Jinak to zrychlení myslím při troše štěstí 1.2 12V dá,naší fábince ve 120000km na brzdě naměřili 46kw a 112N.M. :shock:
Průměrná rychlost=kterou jsi držel, nebo opravdu průměrná i s Prahou?
co se týká tý kultivovanosti, Engelo píše, že je fabie perfektně odhlučněná. FAkt ne, jel jsem s Fabii 06 a prostě je to výrazně hlučnější než punto 1.2 8V to je bez debat. Jinak jedou zhruba nastejno, protože fabie je těžší a nižší výkon, ale zase vyšší točák a tím to kompenzuje
Tommy100
Kde jsem napsal že je fábia výrobně odhlučněná kocoure????!!! :shock:
sorry, to byl omyl, byl to niceone 😁
mezek- napsal jsi že ve srovnání s HTP je tvoje punto vždy lepší. No nevím, zrychlení snad, pružnost nevěřím ,protože v tom je HTP fakt extratřída- samo v daném objemu, a spotřeba? tak ta závisí jen na řidiči, takže mně to nevychází zas tak jasně jak tvrdíš, prostě ti punto více vyhovuje, jinému zase fabia, to je tak včecko, ale tvrdit že punto je na tom líp bych si netrouf. Ještě něco k té spotřebě, pokud jezdíš za ty litry které uvádíš, tak mi vychází ,že jsme v tomto podobní,a že jezdíme předvídavě a defenzivně+ využíváme nejvyš. toč. moment svého auta, pokud by takto jezdili všichni, nepotřebovali bychom bod. systém atd.....a co se týče ježdění s fabií za 5 litrů- není to zas takový problém, ovšem moc velká radost s jízdy se konat nebude,ale to je u všech aut, punto nevyjímaje. 😉
mezek
martas: Punto je lepší ve zrychlení a spotřebě. Pružné zrychlení jsem neměl možnost porovnat, ale to mi nevadí. U malých aut s maloobjemovým motorem to je prakticky nevyužitelná věc. Pokud potřebuju s takovým autem zrychlit, nebudu motor trápit a rovnou podřadím.

Jezdit s malou spotřebou jsem se naučil s Felicií. Tam jsem v létě jezdil po městě za 6l a mimo pod 5l. A žádné loudání. Jak píšeš, nejdůležitější je držet motor v režimu nejlepšího toč. momentu. Lepší je jet na menší převodový stupeň - otáčky kolem 2300-2500. Takhle jde zrychlit "rychle", což je pro nízkou spotřebu také výhodnější, než zrychlovat z nízkých otáček na vyšší rychl. stupeň.

paulz: Už dva roky jezdím jenom na zimních pneu. Vloni jsem nákup letních odkládal a odkládal, až nebyly zase potřeba. A pokud budu držet na dálnici stálou rychlost kolem 120km/h a mimo dálnici povolených 90, tak ve čtyřech dospělých nepojedu za víc jak 6,5 l.
To Mezek:já o té spotřebě nepíšu,že je to nějak super,ale špatné to taky není.Jinak průměr přes 100 km/h se udělá v normálním provoze málokdy.Pokud samozřejmě nejedeš jenom po dálnici.A já v tom měl skoro polovinu okresky kde byli taky vesnice,takže po dálnici jsem jel o dost víc než 120 km/h jinak by mě takový průměr nevyšel.Po okreskách není problém pokud dodržuji rychlostní limity tj.do 100 dle tacha,vesnice 55 spotřeba okolo 5 l.Je celkem pravděpodobné že Punto bude mít o něco menší spotřebu,ale zase proti Fabii kombiku je o dost menší a taky lehčí.A navíc jezdím na poměrně širokých pneu 195/50 15 což něco maličko na spotřebě dělá.
mezek
... a Punto má papírově slabší motor... 😉
přijde na to s čím porovnáváš, pokud se budeme bavit o základu, tak je o 4 kw silnější Punto
Co se týče spotřeby u Fabie kombi 1.2 12v nedávno jsem jel Uh.Hradiště- Jihlava

4 dospělé osoby průměr tam 104 km/h pr.spotřeba 6.6 zpět velký provoz průměr 80km/h pr.spotřeba 5.5 l.No chtěl by jsem vidět zázračnou spotřebu Punta na této trati.Navíc na zimních pneu.Jinak PP mě ukazuje přesně-skutečnou průměrnou rychlost i spotřebu,netrpí litrovým optimismem jako např.u Punta Grande.
PAUZ-Myslím, že všichni co jsme zde máme auta jako koníček a aspon trošku se v nich orientujeme, a nikdo tady , tedy doufám nepíše spotřeby z PP, protože ten je u všech aut značně optimistický, já měl kdysi OCTÁVII 1.6 glx a PP mi ukezoval průměr 7.5 l, ovšem reál byl trochu jinde- 8.9l, takže údaje z pp jsou pouze hooodně teoretické a spíše jako aliby když se manželka bude ptát kolikže to naše papá 😁
nikdo tady , tedy doufám nepíše spotřeby z PP, protože ten je u všech aut značně optimistický

PP v mem aute je takrka presny. Rozdil cca 0.1l ....ovsem je otazka jak presne jsem to spocital 😊

...navic PP lze udajne v urcitem rozsahu nastavit, takze jsi ho ve svem aute mel proste blbe nastaveny.
Tommy100
odychylku podle servisu má naše fábie 0,2l/100km,a mám to vypočítané i podle nádrže 😉
to je kamen urazu fabie... motor, prevodovka, spotreba, cokolvek mozeme diskutovat, ale riadenie je u fabie jeden kamen. Je totalne tupe, nie moc presne a dost strme (na auto do mesta).

Inak jazdil som Fabiu 1.4 8V (neviem teraz ci 50kw alebo 55kw) a s 5 ludmi na palube moj najvacsi problem bol sa pohnut!! Teda ak som nevytocil aspon na 3000, auto sa ledva pohlo z krizovatky, ale ak som potocil 3700-4000 zacali mi presmykovat kolesa!! Je to dosledok tvrdeho odpruzenia a lahkeho motoru....celkom neprijemny zazitok...

Bolo to nove auto, nabehanych 23.000 km....
To je hlavně důsledek malých kol, se většími neprotočíš ani nejsilnější čtrnáctistovku. Už proto, že má ASR >😁
Někdo tady vzpomněl koncernový motor 1.4 TSI - svezení s tím bude jistě pěkné, ale podstatnější bude co s tak malým motorem s dvojitým přeplňováním, udělá najetí (nikdo ho nebude šetřit...) 100 a víc tis.km.... :?:

PS.Měl jsem PUNTO 1.4 GT (8v) 133 PS, 0-100 pod 8 sec. atd...

ale motor i přes stále výborný výkon byl po předchozích 5 letech

dost opotřebený....
Zrovna BC u Škody/VW jsou profláknuté podhodnocováním spotřeby. Stačí projít fóra a vlastní zkušenost: podměřoval o půl litru (meřeno od plné nádrže do dna), ale zato mi Fabia ukazovala o 10-15 procent vyšší rychlost >😁 Měřil jsi to podle nádrže?

Mimochodem ty výsledky nejsou nijak oslnivé, při podobných rychlostech jezdím za míň i s 95k čtnáctistovkou..
To m4lcolm😜ravidelně kontroluji dle tankování.A PP mi ukazuje taky skutečnou průměrnou průměrnou rychlost /ne dle tacho ten je optimistický/ to problém není ověřit.

To martas:jaké máš skušenosti Ty s PP nevím,ale mě skutečně ukazuje prakticky ůplně přesně.Jo a najeto s Fabií mám již 53000 km a pravidelně spotřebu dle tankování kontroluji.

Jinak co mám kontakty na majitele Fabií tak PP ukazují přesně-samozřejme absolutní přesnosti se nikdy nedosáhne-tepelná roztažnost benzinu a pod.
zmulin
Nejdál jsem jel Ochcávkou do Imoly a BC ukazoval dobře,u mý Laguny mi to taky sedělo a nynější Alfy to taky odpovídá.Jestli odchylka,tak zanedbatelná a ne pomalu o 15%.

Jinak mi tahle diskuze chvilkama připadá jako zářnej příklad novinářskýho ***ismu.Porovnávat dva motory s rozdílnou charakteristikou je trošku zbytečný.Jeden má rád střední,druhej vysoký otáčky a oba jsou rádi,že můžou občas i předjet.
@zmulin

Souhlas, ani jedno z těch aut není extra dobrý nebo extra špatný, takže bych osobně doporučoval zakoupit prostě to, co se víc líbí. :-!

@paulz

tož gratuluji, u mě to bylo úplně jiné, proto mě pak mile překvapilo, že Stilo proměřuje jen o cca deci na 100 km 😊
To m4lcolm:v rámci deci se to dá počítat jako přesné.U GP v diskuzi si majitelé dost stěžovali 0.5-1 l což je už skutečně dost.No u starších Oktávek byli taky nějaké stížnosti-ono je to asi jak se zrovna podaří.

Ono je nejlepší si auta vyskoušet a co se člověku víc líbí koupit.A pak se modlit aby koupený kus byl bez problémů což nezaručí žádná značka.

Jinak jsem se koukal na Primě na autosalon kde testovali Lamborghini a velké plus pro Fabii dálkové ovládání centrálu se sklopným klíčkem je stejné u obou značek/kromě znaku/.Hold šetří se všude.
Avatar - Sprint
Sprint
Musím souhlasit s Tommym.

Bývalá Fabia Combi 1.2 12v měla podle mých měření taky ve spotřebě paliva odchylku 0,2l/100km. (resp. PP měl odchylku) 😉

Jinak se zmíněným autem jsem dosáhl nejlepší spotřeby při běžné jízdě 5.2l/100km na trase Jihlava - Mladá Boleslav, prům. rychlost 92km/h, tedy žádné loudání. 😁
Jestli jsi od Brna, tak přijď a udělám ti na Fabii suprovou cenu 😄 a nemusíš řešit nové Punto nebo jetou Fabii.
Pandora_01
Máte někdo porovnání cen a životnosti náhradních dílů na Punto versus Fabia?
Máte někdo porovnání cen a životnosti náhradních dílů na Punto versus Fabia?

Pokud sezenes ceny original dilu v autorizovanem servisu Fiat, tak ti reknu kolik stoji ve Skodovce.

...neoriginalni dily si muzes srovnat sam v nejakem e-shopu.

Zivotnost bych rekl ze bude prakticky stejna.
Holy125
Dily na Fiaty, bavime-li se o nahradach, ne originalnich dilech, jsou jedny z nejlevnejsich...
Tommy100
no a na škodovku taky,dokonce i levnější 😄

Chce to porovnat přímo v okolí kde bydlíš,já mám třeba v místě bydliště autodíly kdy mají věci na fábie velmi levně..... 😉
No já bych řekl, že se jedná o 2 hodně podobná auta ve stejném segmentu, motory jsou celkem vyrovnané, takže fakt asi záleží na tom, co kdo preferuje. Jinak Fiat byl vždycky specialista na malý auta a Punto se povedlo, kór dvojka, kdo chce domácí značku a srovnatelně spolehlivý auto, koupí Fabii. Prostorově je asi lepší Punto, ,,větší uvnitř než navenek". Já bych tě neodrazoval ani od jednoho.
rekl bych ze motorove se to moc porovnavat neda kdyz se bere v uvahu trivalec HTP s 1,2 ctyrvalcem fiat
Tommy100
další srandista >😁

motorov? se to naprosto srovnávat dá 8-s

fiat má navrch pouze v zrychelní z nuly na sto!!Ale položme si otázku:Kolikrát toho využijete???

Fabia z nuly na 80 je rychlejší než punto,což je myslím podstatn?jší :roll:
Tommy100
ale p?ece už toho tady o tomto bylo dost,záv?? byl že jsou to pln? srovnatelný motory,takže bysme s tím m?li za v?asu skon?it 😉
Pandora_01
?ídil jsem ob? auta a motorov? m? více vyhovuje motor Punta, má niž položený kroutící moment a p?i všších otá?kách je tišší, než HTP, pokud 12V HTP to?ím nad 3500 otá?ek, tak je hlu?n?jší, než Punto, bohužel škodovka 5 rychlost ne p?íliš š?astn? zp?evodovala (te? už to odstranila), pon?vadž HTP má p?i 130 km/h 4300 ot/min, což je znát jak na hlu?nosti, tak na spot?eb?. Ale škodovka tyhle motory používá teprve 4 roky, kdežto Punto 20 let a mnohokrát ho inovovalo.

Ale bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet cena Fabie 1 (mírn? ojeté), po uvedení Fabie 2 na trh.

V sou?asnosti se dá nové Punto sehnat kolem 217 000 a to pouze verze Classic v jednotné, ale velice slušné výbav? (ABS, 2 airbagy, palubní po?íta?, výškov? nastavitelné sedadlo ?idi?e, okna v el. atd.) Fabie za tuhle cenu po?ád sehnat tak vybavená nedá.
Toto je zajimavé téma-snížení ceny FABIE 1 p?i výrob? FÁBIE 2. Podle mne nelze p?íliš o?ekávat, za 1-jsme v ?r kde si škodovky drží cenu velmi dob?e, za 2-FABIA 2 není žádný technologický posun vp?ed oproti 1, jen si to vemte,stejné motory-hlavn? ty levn?jší, stejný podvozek,stejné p?evodovky,stejné ?ezení, ?ízení a bohužel i brzdy. Takže pro? by n?jak extra m?la spadnout cena F 1???? ovšem až ?as ukáže jestli jsem se neupsal 😉
Pandora_01
Myslím, že plno lidí, co má nyní fabii 1 jí bude chtít protiú?tem prodat za fabii 2 a jednak proto, aby m?li nový model a pak myslím, že bude masivní reklamní kampa? na bezoe?nost vozu, tzn. ty 4 airbagy v základu, kdežto v základu má nyní jen 1 a standartn? se ABS dává do fabií až od srpna 2006. Takže zde jezdí plno fabií s jedním airbagem a bez ABS, pak je cena, jak nový Classic bude na tom cenov?.
Tommy100
Myslím si to taky....ale proti fabii I tady pokrok je,?ekl bych že asi jako mezi favoritem a felicií 😊
myslim ze tohle tema je fabia nebo punto... >😁 >😁 >😁 ...tak za me urcite fiat punto...i kdyz ta fabie2 taky neni uplne spatna >😁 >😁 >😁 ...fabka asi vic vydrzi,mozna bude mit trosku lepsi jizdni vlastnosti ale myslim ze punto se prodava za vic nez solidni cenu, podvozkove ztracet moc nebude...a ten design...to se jim faaakt povedlo!!!...myslim ze mezi kompaktama takhle peknejch aut moc nejezdi >😁 >😁 >😁