philips:asi ja rika zmulin,kdyz alfu tak s dobrym puvodem (me se postestilo,majitel se fakt staral),pak jsou poruchy relativni vec,muj byvaly focus se sral daleko vic a ma to byt etalon spolehlivosti.ale u alfy bych vyradil dvoulitr benzin,odchazeji kliky,spis 1.9 JTD,rozhodne SportWagon kdyz chces jezdit na hory atd.jizdni vlastnosti vynikajici,to auto te bude proste bavit.jel bych pro ni rozhodne ven..
co se tyce ostatnich vozu tak maximalne mondeo,zbytek mi absolutne nic nerika (mel jsem mj krom focuse take octavii - stejna technika co golf,nic moc).pokud akcentujes pohodli a luxus tak popremyslej o Lancii Lybre,ale musi se ti libit,je takova jina nez ostatni auta..
good buy!
co se tyce ostatnich vozu tak maximalne mondeo,zbytek mi absolutne nic nerika (mel jsem mj krom focuse take octavii - stejna technika co golf,nic moc).pokud akcentujes pohodli a luxus tak popremyslej o Lancii Lybre,ale musi se ti libit,je takova jina nez ostatni auta..
good buy!
Díky. Ten Sportwagon je dobrá úvaha varianta. Jak je to s převodovkami? Slyšel jsem, že to je u 156 problém. Co díly? Kolik stojí? Dají se sehnat i neoriginály?
nevim tedy o nejakych problemech s prevodovkami,to spis odchazeji spojky kolem 200tkm u V6 nebo nachipovanych JTD ale jinak ok.v kostce - to auto se prodava od 98,od te doby klesly ceny tak,ze je jich tu opravdu dost a kde je poptavka jsou i dily,i druhovyroba a ceny jsou mirne vyssi nez u fordu,zase mensi nez u Audi a spol.alfu zlobiva maximalne elektrika a u tech twinsparku cidlo oleje.vymena ramen na podvozku je dani za kvalitni jizdni vlastnosti kontra nase silnice (tankodromy).passat ma stejne problemy a je to "etalon",156 zlobi nejcasteji to co ma napuis made in germany..(bosch)
hlavne si projed golf a pak sedni do alfy.garantuju ti,ze pokud nejses ridicske poleno,rozdil poznas v prvni vetsi zatacce..
jeste jedna vec..kolik najedes rocne?pokud malo (cca do 10tkm,sel vbych do 2.5 V6,sice vic zere - pres 10,ale jede a nesype se,je to drzak)
hlavne si projed golf a pak sedni do alfy.garantuju ti,ze pokud nejses ridicske poleno,rozdil poznas v prvni vetsi zatacce..
jeste jedna vec..kolik najedes rocne?pokud malo (cca do 10tkm,sel vbych do 2.5 V6,sice vic zere - pres 10,ale jede a nesype se,je to drzak)
ja ti muzu akorat NEdoporucit to mondeo. tomu se vyhni velkym obloukem. ja si s nim uzil svy. mel jsem 01
Ja bych naopak doporucil Ford Mondeo, cenou nahradnich dilu bude na tom z menovanych nejlepe, a kdyz vyberes naky kus v dobre stavu a je z ceho vybirat, ani je nebudes casto potrebovat.
Velmi dobre bylo Ford Mondeo 1.8 16v i s 2.0 16v.
Velmi dobre bylo Ford Mondeo 1.8 16v i s 2.0 16v.
Já mohu z vlastní zkušenosti doporučit VW Boru. Koupil jsem jí v roce
2001 jako novou s motorem 1.6 16V - 77 kW. Dodnes jsem s ní najezdil
přes 200 tisíc km a téměř naprosto bez problémů. Kotouče s destičkami jsem měnil až ve 140 tisícíc (tedy za celou dobu jen jednou), dále 2x
rozvodový řemen (ve 107 a 195 tis. km), vodní pumpu preventivně s rozvodovým řemenem ve 195 tisících, ve cca. 185 tisících chladič klimatizace a ještě v záruce byly měněny zapalovací cívky. Jinak kromě
základního servisu nebylo nutné nic více měnit. Auto je dodnes dle mého názoru ve velmi dobrém stavu, žádné vůle na podvozku ani řazení a řízení. Motor nebere žádný olej ani nemá hlučnější chod. Průměrná spotřeba mezi 5.7 až 6.5 l benzínu (většinou jezdím v mimoměstském
provozu s menším podílem dálnice). Výhodou celého vozu je navíc kvalitní
interiér, který při vyčištění zatím nenese známky opotřebení a tak jen
málokdo by správně odhadl najeté kilometry. Ze zkušenosti s vozy jiných značek mohu VW téměř bez výhrady doporučit. Servis a díly nejsou dražší než u vozů Škoda a není problém získat originální díly i za cca. poloviční ceny, takže servisně velmi levné.
2001 jako novou s motorem 1.6 16V - 77 kW. Dodnes jsem s ní najezdil
přes 200 tisíc km a téměř naprosto bez problémů. Kotouče s destičkami jsem měnil až ve 140 tisícíc (tedy za celou dobu jen jednou), dále 2x
rozvodový řemen (ve 107 a 195 tis. km), vodní pumpu preventivně s rozvodovým řemenem ve 195 tisících, ve cca. 185 tisících chladič klimatizace a ještě v záruce byly měněny zapalovací cívky. Jinak kromě
základního servisu nebylo nutné nic více měnit. Auto je dodnes dle mého názoru ve velmi dobrém stavu, žádné vůle na podvozku ani řazení a řízení. Motor nebere žádný olej ani nemá hlučnější chod. Průměrná spotřeba mezi 5.7 až 6.5 l benzínu (většinou jezdím v mimoměstském
provozu s menším podílem dálnice). Výhodou celého vozu je navíc kvalitní
interiér, který při vyčištění zatím nenese známky opotřebení a tak jen
málokdo by správně odhadl najeté kilometry. Ze zkušenosti s vozy jiných značek mohu VW téměř bez výhrady doporučit. Servis a díly nejsou dražší než u vozů Škoda a není problém získat originální díly i za cca. poloviční ceny, takže servisně velmi levné.
Mám prosbu,
potřeboval bych poradit,kde sehnat náhradní díly vw bora,ale motor 1,9 tdi pd,85 kw.Sháním spojku se setrvákem,ale nechci novou.Ta by mě vyšla na 28 tis,tak zkouším něco jetého a levnějšího,ale bohužel nemůžu nic sehnat.
díky za tipy
potřeboval bych poradit,kde sehnat náhradní díly vw bora,ale motor 1,9 tdi pd,85 kw.Sháním spojku se setrvákem,ale nechci novou.Ta by mě vyšla na 28 tis,tak zkouším něco jetého a levnějšího,ale bohužel nemůžu nic sehnat.
díky za tipy
U AR 156 se raději vyhni motorizaci TwinSpark. Odcházejí tam motory a oprava vyjde asi na 50.000 Kč. 2.4 JTD je celkem slušnej kup, jak už tu bylo psaný, ale počítej s tím, že uložení přední nápravy se tam dělá asi 1,8x častěji než u benzinů, takže uspořené peníze za spotřebu utratíš za zvýšený servis (z elektroniky je tam nejslabším článkem debimetr Bosch jako u konkurence). Super volba je JTS, ale za 200.000 Kč jich je na prodej opravdu velmi málo nejen v ČR, ale i v okolních zemích (lidi se jich nějak ne a ne zbavovat). V6 je taky životnostně slušná, celkem dobře jede, ale opravdu dost chlastá (kolem 11-12 l/100 km průměr). 1.9 JTD je dost slabý, brzdy mizerný a 16v ti za 200.000 nikdo neprodá.
S Mondeem mám jen špatné zkušenosti, ale statistiky tvrdí opak, takže třeba to byla vždycky jen smůla (ale ve 100 😖. Kolega to nakonec směnil (poněkud složitým způsobem) za Lagunu a navzdory všem statistikám je navýsost spokojen.
Folkse bych vynechal úplně - paskvil Bora nestojí snad ani za řeč a nikdy nepřestanu žasnout nad tím, že někdo je vůbec schopnej diferák přinejtovat hliníkovýma nýtama...Passaty mají velký problémy s drahou přední nápravou, navíc hlavně pozor na všechna TDI - jsou to v naprosté většině služebáky, který mají natočený úctyhodný průběhy (a stočený kiláky) a většina, co jsem viděl na prodej, vyžadovala hodně investic (iu přes naleštěné pneumatiky).
Nejlépe si vyber někoho šikovnýho, kdo ti bude auto servisovat a on už ti asi i poradí, co by tak viděl jako dobrý nákup, na co se specializuje, umí sehnat rozumně díly a možná ti i poradí, kde dobře koupit.
Protože toto téma se probírá velmi často, vyhledej si starší příspěvky, kde jsou často podrobnější informace a zkušenosti.
Jinak spojková sada na Boru 1.9 TDI vychází asi na 9.000 Kč a je to kvalitní Valeo...ale je vidět, jaká sorta lidí ty folksy kupuje, když shání použitý TŘECÍ díl...
S Mondeem mám jen špatné zkušenosti, ale statistiky tvrdí opak, takže třeba to byla vždycky jen smůla (ale ve 100 😖. Kolega to nakonec směnil (poněkud složitým způsobem) za Lagunu a navzdory všem statistikám je navýsost spokojen.
Folkse bych vynechal úplně - paskvil Bora nestojí snad ani za řeč a nikdy nepřestanu žasnout nad tím, že někdo je vůbec schopnej diferák přinejtovat hliníkovýma nýtama...Passaty mají velký problémy s drahou přední nápravou, navíc hlavně pozor na všechna TDI - jsou to v naprosté většině služebáky, který mají natočený úctyhodný průběhy (a stočený kiláky) a většina, co jsem viděl na prodej, vyžadovala hodně investic (iu přes naleštěné pneumatiky).
Nejlépe si vyber někoho šikovnýho, kdo ti bude auto servisovat a on už ti asi i poradí, co by tak viděl jako dobrý nákup, na co se specializuje, umí sehnat rozumně díly a možná ti i poradí, kde dobře koupit.
Protože toto téma se probírá velmi často, vyhledej si starší příspěvky, kde jsou často podrobnější informace a zkušenosti.
Jinak spojková sada na Boru 1.9 TDI vychází asi na 9.000 Kč a je to kvalitní Valeo...ale je vidět, jaká sorta lidí ty folksy kupuje, když shání použitý TŘECÍ díl...
Tak do tohoto výběru bych jednoznačně zapojil také
P.406 a to jak 2.0HDI (do6l/100km) 81KW tak možno 2,2HDI samozřejmě Combi tomu říkám výlet na hory. A ta přední maska je to auto které když přijede tak přijelo !! Není to klasicky starý přeživší desingn jak sme zvyklí s kolegů od NDR
la FRA výbava velice dostatečná a modernizace na slušné ůrovni.
Pokud požadujete výkon a slušnou spotřebu tak 2,2HDI za kolem 200tis pořídíte líbivý a kvalitní vůz možno i r.v 2002 což je idealní kup.... :-! 😄
P.406 a to jak 2.0HDI (do6l/100km) 81KW tak možno 2,2HDI samozřejmě Combi tomu říkám výlet na hory. A ta přední maska je to auto které když přijede tak přijelo !! Není to klasicky starý přeživší desingn jak sme zvyklí s kolegů od NDR
la FRA výbava velice dostatečná a modernizace na slušné ůrovni.
Pokud požadujete výkon a slušnou spotřebu tak 2,2HDI za kolem 200tis pořídíte líbivý a kvalitní vůz možno i r.v 2002 což je idealní kup.... :-! 😄
magic:JTS je ten samej motor jako TS,jenom s upravenou hlavou pro vstřik a svodama na Euro4
U Alf se říká 100 000km a rychle se toho zbavit.Krásná, ale je to jo.Ovšem moc bezpečná není a ta spolehlivost taky neni nic moc.
Osobně bych doporučil z nabízených vozů Ford Mondeo.Slušná spolehlivost a levný servis a super prostor.
Osobně bych doporučil z nabízených vozů Ford Mondeo.Slušná spolehlivost a levný servis a super prostor.
Na Alfu by jsem se vykašlal, není to rozumny. Mondeo není špatný, ale fordy obecně reznou a to i docela mladý. Passat je docela finančně náročný na servis. Zvolil by jsem golfa nebo boru, ale tam je zase málo místa v zadu. Je to těžký.
Máte někdo zkušenosti s Lagunou od 01 výš ( jestli se nepletu). Slyšel jsem, že když se mění rozvody musí ven celý motor? Je to pravda?
Máte někdo zkušenosti s Lagunou od 01 výš ( jestli se nepletu). Slyšel jsem, že když se mění rozvody musí ven celý motor? Je to pravda?
filips chce spolahlive! usporne! a "sportove" auto - sportove sudim podla toho ze preferuje alfu..... v tom pripade mi nejde do hlavy co tu robia, a co maju s tymito vlastnostami spolocne bora/golf/monde👋passat a ine tu menovane auta???
spolahlive? - japonec
usporne? - VTEC/MIVEC
sportove? - honda/mitsu
zhrnutie: zacni sa obzerat po civic 1.6 VTEC. s tou cenou by si sa mal zmestit do slusne vybaveneho auta po roku 2001 a som si isty ze splni vsetky tvoje poziadavky, pokial na nich trvas.
ak si ochotny viac ci menej zlavit z KAZDEJ JEDNEJ tebou menovanej vlastnosti, tak chod do koncernoveho auta 😊))
spolahlive? - japonec
usporne? - VTEC/MIVEC
sportove? - honda/mitsu
zhrnutie: zacni sa obzerat po civic 1.6 VTEC. s tou cenou by si sa mal zmestit do slusne vybaveneho auta po roku 2001 a som si isty ze splni vsetky tvoje poziadavky, pokial na nich trvas.
ak si ochotny viac ci menej zlavit z KAZDEJ JEDNEJ tebou menovanej vlastnosti, tak chod do koncernoveho auta 😊))
zmulin: JTS (Jet Thrust Steichometric) je zcela ZÁSADNĚ PRINCIPIÁLNĚ odlišný motor od TS (TwinSpark)!!! V současné době je to asi nejpropracovanější motor s přímým vstřikem paliva na trhu (z hlediska měrného výkonu, spotřeby paliva a životnosti). Shodný je sice blok, klika, její uložení, ojnice a olejový systém, ale zcela jiná je hlava válců vč. časování rozvodu, spalovací prostor, systém vstřikování paliva a jeho kompletní regulace.
Jinak jak jsem psal, mně například Mondeo vychází jako tisíckrát nespolehlivější než tahle Alfa a to ještě při vyšších cenách ND, o Passatu ani nemluvě, takže je to asi věc konkrétní osobní zkušenosti. Možná bych začal uvažovat o Focusu, protože mi přijde jako velmi vydařená kombinace dobrých jízdních vlastností, solidní užitné hodnoty a II. generace je celkem provozně spolehlivá.
U Alfy vidím 2 zásadní nevýhody (vynecháme-li motory TwinSpark 16v) a to citelně nižší užitná hodnota (ve srovnání s obrovským prostorným Mondeem je Alfa uvnitř maličká a velmi stísněná a má velmi malý zavazadelník; jen ta Bora je nejen ještě stísněnější, ale má ještě suverénně nejmizernější ovladatelnost...) a servis. Málokdo se v těch autech vyzná (obecně platí, že cca 40 % všech závad automobilů je způsobeno elektronikou a odborníků na autoelektroniku je v ČR asi 20). Proto opakuju - výběr auta začni výběrem toho, kdo se ti o něj bude starat!!!
Jinak jak jsem psal, mně například Mondeo vychází jako tisíckrát nespolehlivější než tahle Alfa a to ještě při vyšších cenách ND, o Passatu ani nemluvě, takže je to asi věc konkrétní osobní zkušenosti. Možná bych začal uvažovat o Focusu, protože mi přijde jako velmi vydařená kombinace dobrých jízdních vlastností, solidní užitné hodnoty a II. generace je celkem provozně spolehlivá.
U Alfy vidím 2 zásadní nevýhody (vynecháme-li motory TwinSpark 16v) a to citelně nižší užitná hodnota (ve srovnání s obrovským prostorným Mondeem je Alfa uvnitř maličká a velmi stísněná a má velmi malý zavazadelník; jen ta Bora je nejen ještě stísněnější, ale má ještě suverénně nejmizernější ovladatelnost...) a servis. Málokdo se v těch autech vyzná (obecně platí, že cca 40 % všech závad automobilů je způsobeno elektronikou a odborníků na autoelektroniku je v ČR asi 20). Proto opakuju - výběr auta začni výběrem toho, kdo se ti o něj bude starat!!!
magic:Vždyť to píšu.Stejnej motor,jenom přepracovaná hlava.Tímpádem veškeré nedostatky TS přetrvávaj.Žere to občas olej a čidlo (podle mě i špatně umístěný) nefunguje a odcházej váhy vzduchu.Zabírá odspodu líp a ve stejnym režimu žere míň.
V podstatě bych neodsuzoval ani TS.Jenže to bych ho musel mít od 0km a mít jistotu,že jsem si zmíněný problémy ohlídal.Pak je to bez problému.
V podstatě bych neodsuzoval ani TS.Jenže to bych ho musel mít od 0km a mít jistotu,že jsem si zmíněný problémy ohlídal.Pak je to bez problému.
nedostatky TS jako zadřená klika u JTS nepřetrvávají, protože jsem neslyšel o jediným případu na JTS, zato o stovkách na TS. A ten motor je PRINCIPIÁLNĚ jinej, protože má přímý vstřik paliva a tím pádem úplně jiný hoření (a spotřebu). Olej to žere jako ostatní současný těsný motory, protože každej motor principiálně žere olej, jen u těch netěsných se to vlivem prolínání karbonu do oleje a tím jeho ředění tolik neprojevuje.
magiku,ja myslim ze zmulin nedavno psal ze mu cidlo nezahlasilo nezahlasilo olej na spodni rysce a i pres principielni odlisnost mezi TS a JTS kdyz je "spodek" stejny tak ten problem pretrva,jen ne tak markantni (rozumej spotreba oleje),nebo ne? ja zase slysel,ze v nemecku uz o par pripadu pridirani JTS je,ale ne z osobni zkusenosti,psal to napr sarkan z AR clubu..takze muze to byt JPP ale taky ne..
Co je mi platný,že vyndali jednu svíčku a místo ní tam švihli přímej vstřik(obrazně),když přidřená klika vychází z nedostatku oleje,což mi nic nezahlásí,takže kontroluju manuálně,takže problém přetrvává.Nicméně je to jediná pitomá vada těchhle motorů a dá se to pohlídat a vzhledem k tomu,že jsem celkem Alfofil,tak mi to nevadí.
Uvažuji o automobilech😒br />
Nejvíce se mi zamlouvá Alfa 156 (velmi dobré ceny a krásná)
Ford Mondeo r.v. 2000 a novější
Opel Vectra r.v. 2002, novější
VW Passat r.v. 2001 a novější
VW Golf/Bora
Jak je to se spolehlivostí těchto vozů? Jak jste spokojeni?
Alfa se mi zdá nejhezčí a kdyby byla spolehlivá, sáhnu po ní...
Jaké máte zkušenosti?
Díky za radu. 😄
AR 156 SW můžu doporučit.Asi bych vybíral mezi 2.0 benzín a 1.9 nafta.Větší motory jsou super,ale na druhou stranu díky váze přední náprava kapánek víc trpí.Od 02 byl facelift interiéru a s ním i rozšíření výbav jako víc pytlů,dvouzónovka,BC,ASR apod.Starší nebrat.Už je přeci jenom designově a funkcí pozadu.