A co tak nissan primera? Spolahlivy solidny voz, rocnik 98 by mohol stat okolo tych 100K...
Myslím že špatná volba není Fiat Brava ale po r.v.1999,motor 1.2 neb 1.6 Záleží kde převážně budeš jezdit (město neb dál)Kvalita se zvedla(vlastní skušenost )a je to hezké auto s velmi dostupnými díly a servisem.Je třeba ale dobře vybírat záleží na předchozím majiteli. :😉
1. Z japonských vozů jedině Honda, protože ta má nejlepší motory. Tady bych zkusil Civica 1,5 popř. 1,6VTEC, ale nevím zda se do vámi stanoveného finančního stropu vejdete.
2. A co náhradní díly, servis? Tady bych teda taky po tom pátral. Může se stát, že se něco porouchá a servis nebude mít příslušný díl na skladě a budete muset třeba čekat 14 dní, než přivezou ze zásob v zahraničí nový. Vím o čem mluvím. Známí takto čekali 14 dnů na nové zámky u Forda Escorta, protože jim je někdo v noci vypáčil.
3. Ručení? Kolik pak bude stát na japonce? Abyste pak nebyli překvapení.
Kam směřuji. Co takhle koupit Škodu. připlatit a koupit Fabii Combi nebo jen krátkou. Osobně mám Feldu Combi 9 let bez jediného problému. U Vás bych zvolil Felicii Combi 1,6 GLX rok výroby 2000, 2001 - takže auto staré 6-7 let a do 100 tis. se vejdete.
2. A co náhradní díly, servis? Tady bych teda taky po tom pátral. Může se stát, že se něco porouchá a servis nebude mít příslušný díl na skladě a budete muset třeba čekat 14 dní, než přivezou ze zásob v zahraničí nový. Vím o čem mluvím. Známí takto čekali 14 dnů na nové zámky u Forda Escorta, protože jim je někdo v noci vypáčil.
3. Ručení? Kolik pak bude stát na japonce? Abyste pak nebyli překvapení.
Kam směřuji. Co takhle koupit Škodu. připlatit a koupit Fabii Combi nebo jen krátkou. Osobně mám Feldu Combi 9 let bez jediného problému. U Vás bych zvolil Felicii Combi 1,6 GLX rok výroby 2000, 2001 - takže auto staré 6-7 let a do 100 tis. se vejdete.
prosimte a prozrad nam jeste rozdil na ruceni mezi fabii a tou 1,5 hondou! to ze svezeni, v 90% vybava atd je uplne nekde jinde uz tady nepises.
Prece nemuzeme v nicem srovnavat civica a fabii. kde to jsme
Prece nemuzeme v nicem srovnavat civica a fabii. kde to jsme
u japoncov by som sa vobec nebal ani toyoty ani mitsu ani nissana, je to prast jak uhod, vsetky su vynikajuce.
co sa tyka nahradnych dielov, ked som vynimocne potreboval nieco specialne, tak to bolo druhy den od objednania na pulte. (ono totiz dnes uz sa tie diely nevozia lodou z japonska, ale vacsina znaciek ma sklady dielov niekde v EU, napr. vieden...
co sa tyka povineho rucenia, tak fabka 1.4 bude mat take iste ako japonec 1.5 s 90 (civil) az 160 (vti) konmi, pripadne ako 1.8 so 140 (civil) az 200 (type R) konmi...
spotreba versus vykon je u japoncov bezkonkurencna, takisto vybava, pohodlie a podvozky 😊))
proste to co mali japonci pred 10-15 rokmi, EU znacky a hlavne VW group zacina "objavovat" az dnes 😉
co sa tyka nahradnych dielov, ked som vynimocne potreboval nieco specialne, tak to bolo druhy den od objednania na pulte. (ono totiz dnes uz sa tie diely nevozia lodou z japonska, ale vacsina znaciek ma sklady dielov niekde v EU, napr. vieden...
co sa tyka povineho rucenia, tak fabka 1.4 bude mat take iste ako japonec 1.5 s 90 (civil) az 160 (vti) konmi, pripadne ako 1.8 so 140 (civil) az 200 (type R) konmi...
spotreba versus vykon je u japoncov bezkonkurencna, takisto vybava, pohodlie a podvozky 😊))
proste to co mali japonci pred 10-15 rokmi, EU znacky a hlavne VW group zacina "objavovat" az dnes 😉
Takže,jestli dobře chápu,ručení je stejné jako u škodovek,toho se nemusím tedy hrozit.Jinak stále více se přikláním k japoncům, ikdyž na trhu jich není tolik k sehnání.Z druhů se mi zamlouvá Honda Civic 1,5,Mazda 323-1,5,Mitsubishi Carisma 1,6,Nissan Almera1,4 a Primera1,6.Který z nich,to ještě nevím,ale kvůli prostoru asi nějaký sedan.Záleží na jestli se vejdu do cenové relace..Nepotřebuji silnější auto,žádné rychlosti 200km/h.apod.
Doufám,že zatím nepíši nesmysly,jako ženská-laik.
Doufám,že zatím nepíši nesmysly,jako ženská-laik.
Možná bych výběr rozšířil i o Toyotu Corollu 1.4i 63kW. Ve skutečnosti má obsah 1.332 ccm, takže spadá do nižší kategorie povinného ručení než ostatní zde jmenovaná auta. Nicméně v úvahu připadá asi jen verze sedan, protože praktičtější liftback nemá hezkou "*" >😁
[odkaz]
ad. Almera: náchylnější na korozi a při rychlostech nad 100km/h nepříjemně drnčí skla předních dveří. Jinak super auto.
[odkaz]
ad. Almera: náchylnější na korozi a při rychlostech nad 100km/h nepříjemně drnčí skla předních dveří. Jinak super auto.
Chtěla bych ještě dodat,že hlavně je pro mě důležitá spolehlivost,než síla a rychlost auta/mimo jiné ,bude na denní dojíždění do práce 20km).Proto jsem se i zaměřila na ty Japonce,co vím z recenzí,jsou na tom dobře.
😜alo to trefil celkem přesně. Mazda 323 nebo Civic.Carisma se asi bude shánět trochu hůř, moc jich tu asi nebude. O Mondeu z roku 1998 bych ani neuvažoval.Pěkný, velký auto, ale neskutečnej škopek, nezmán nikoho komu by se ne**al. Mareu, Palio a Bravo snad už vůbec ne.
Co máš proti bravě? Známá má 1.6 16V, natočeno za 10 let skoro půl mega, auto dostává akorát pravidelnou údržbu a jinak je bez problémů. Akorát samozřejmě typická bolest - gumové kliky zvenku a na palubce je to taky vidět.
Palio si teď dovezl jiný známý, jeho kámoš ho má 4 roky a je z něj nadšený, takže podlehl a opustil myšlenku escorta, takže jsem zvědavý, co bude říkat.
A u nás v rodině fiaty taky něco odjezdily bez problémů. Tak buď jsme všichni měli štěstí na dobré kusy, nebo máš předsudky. :roll:
Palio si teď dovezl jiný známý, jeho kámoš ho má 4 roky a je z něj nadšený, takže podlehl a opustil myšlenku escorta, takže jsem zvědavý, co bude říkat.
A u nás v rodině fiaty taky něco odjezdily bez problémů. Tak buď jsme všichni měli štěstí na dobré kusy, nebo máš předsudky. :roll:
Bravo měl kamarád. Pěkný, ale pořád byl nějaký problém. O vyšisovaný palubce a kličkách dveří nemluvě. Hlavně ho trápila elektrika. Byl rád, že se toho zbavil.Marea je v podstatě to samý. Druhý měl první geneaci Punta a tvrdí, že už mu Fiat nesmí do baráku. To Palio jsem k tomu možná neoprávněně přišoupnul. :😉
Mondeo mají nebo měli 4 moji známí a taky problémy.
Naproti tomu Civic je podle všeho skoro bezporuchové auto a ta Mazda taky. Řekl bych, že u Fiatu spíš víc záleží na konktrétním kusu.
Mondeo mají nebo měli 4 moji známí a taky problémy.
Naproti tomu Civic je podle všeho skoro bezporuchové auto a ta Mazda taky. Řekl bych, že u Fiatu spíš víc záleží na konktrétním kusu.
Já teda se svým jedničkovým puntem problémy nemám, a to je už druhé v rodině (první měl rok a půl otec (ojeté), jiný kus, po něm od novoty punto II a teď od jara od novoty stilo MW).
Jinak do 100 000 Kč bude záležet na konkrétním kusu u každého auta, teď když jsme vybírali tu lantru, taky jsem v rozmezí 15 000 Kč viděl jak totální vraky (přestože jsou na to auto obecně dobré reference, tak do některých exemplářů jsem neměl od pohledu odvahu sednout ani na zkušební jízdu), tak nakonec se podařilo koupit velmi zachovalý vůz. Konkrétně na té lantře mi vadí koroze zadních lemů, neviděl jsem takovou, která by nebyla chytnutá.
Já ani mí blízcí s fiaty problémy nemáme, takže já jdu příště zase do něj, i když mě v poslední době začaly lákat Lancia Lybra SW a Alfa 156 SW, asi to nakonec skončí u nového Fiatu Grande Punto. Ale to má ještě tak dva roky čas...
Jinak do 100 000 Kč bude záležet na konkrétním kusu u každého auta, teď když jsme vybírali tu lantru, taky jsem v rozmezí 15 000 Kč viděl jak totální vraky (přestože jsou na to auto obecně dobré reference, tak do některých exemplářů jsem neměl od pohledu odvahu sednout ani na zkušební jízdu), tak nakonec se podařilo koupit velmi zachovalý vůz. Konkrétně na té lantře mi vadí koroze zadních lemů, neviděl jsem takovou, která by nebyla chytnutá.
Já ani mí blízcí s fiaty problémy nemáme, takže já jdu příště zase do něj, i když mě v poslední době začaly lákat Lancia Lybra SW a Alfa 156 SW, asi to nakonec skončí u nového Fiatu Grande Punto. Ale to má ještě tak dva roky čas...
Mitsubishi Carisma zrovna prodávám, bezproblémový auto, nebyla jediná závada a teď naposledy udělala TK bez jediný nalezený vady (ani lehký) - i na TK říkali, že je to držák a motory doslova věčný. Navíc velmi slušná výbava a prostor (někdo mi říkal, že mám v zadu víc místa než v Octávii). Kdybychom nechtěli kupovat nový auto, tak si ho nechám. Ale značce asi zůstaneme věrní-zase Mitsubishi 😊
Před Vánoci jsem pro známého vybral Hyundai Lantra sedan 1.6 16V, r. 12/1997. Ve velmi dobrém stavu za 63 900 Kč. Koupeno v CZ, první majitel, komplet elektrika (4x okna + zrcátka, anténa), klima, servo, orig. rádio + 4 repro (šunty, ale hrajou, na zprávy dobré). Stav dle tacho 115 tkm, reál tak o padesát víc, ale auto velmi zachovalé, po výměně rozvodů, funglovka baterka, zahrádka.
Je to sice korejec, ale reference jsou na něj dobré, tenhle konkrétní kus po cca 700 km bez výhrad, jen odněkud nalevo u řidiče jakoby profukovalo, ale cítit to není, jen slyšet. Tak možná je to taky auto k zamyšlení. 😉
Je to sice korejec, ale reference jsou na něj dobré, tenhle konkrétní kus po cca 700 km bez výhrad, jen odněkud nalevo u řidiče jakoby profukovalo, ale cítit to není, jen slyšet. Tak možná je to taky auto k zamyšlení. 😉
myslim ze ten civic bude lepsi asi s tvoji cenouvou hranici lepsi vypustit, nebo si priplatit. prijde mi jako nejlepsi volba, ale musi se taky zaplatit.
jinak povinny se dela podle objemu motoru a ne podle toho co je to za auto. v tvym pripade jsou to objemove kategorie do 1,4. pak od 1,4 do 1,8. Aspon tak to bylo driv. jestli je nejaka novinka tak at me nekdo opravi.
jinak povinny se dela podle objemu motoru a ne podle toho co je to za auto. v tvym pripade jsou to objemove kategorie do 1,4. pak od 1,4 do 1,8. Aspon tak to bylo driv. jestli je nejaka novinka tak at me nekdo opravi.
rucenie (aspon na slovensku 😄 ) sa deli podla objemu, potazmo vykonu, rozhodne vsak nie podla znaciek (aj ked podla vozoveho parku mam pocit ze skoda fabia musi byt nejakym sposobom zvyhodnovana 😁
z tebou menovanych aut by som to zhrnul asi takto: (neviem aky rok vyroby pozadujes 😒 )
civic 1.5 - odporucam VTEC, velmi nizka spotreba (da sa jazdit aj pod 5 litrov, moj osobny rekord 4,6 na trase dlhej vyse 600km s plne nalozenym autom), vysoka zivotnost - este v 300 tis. km neni absolutne ziaden problem, samotna mechanika motoru je neznicitelna, problem byva hrdza na zadnych lemoch, vyssie ceny dobrych kusov vo vybave
mazda 323 - nizsi vykon a vacsia spotreba 😒 bez problemov z koroziou, zivotnost obdobna ako u civicu, drahsie nahradne diely ako na civic
carisma - vraj perfektny drzak s nizkou spotrebou - viac ti asi povie MITSI
almera, tu by som radsej siel do 1.8, podstatne vyssi vykon s porovnatelnou spotrebou ako 1.4, viac povedat neviem, su tu aj majitelia almer, to iste primera
z tebou menovanych aut by som to zhrnul asi takto: (neviem aky rok vyroby pozadujes 😒 )
civic 1.5 - odporucam VTEC, velmi nizka spotreba (da sa jazdit aj pod 5 litrov, moj osobny rekord 4,6 na trase dlhej vyse 600km s plne nalozenym autom), vysoka zivotnost - este v 300 tis. km neni absolutne ziaden problem, samotna mechanika motoru je neznicitelna, problem byva hrdza na zadnych lemoch, vyssie ceny dobrych kusov vo vybave
mazda 323 - nizsi vykon a vacsia spotreba 😒 bez problemov z koroziou, zivotnost obdobna ako u civicu, drahsie nahradne diely ako na civic
carisma - vraj perfektny drzak s nizkou spotrebou - viac ti asi povie MITSI
almera, tu by som radsej siel do 1.8, podstatne vyssi vykon s porovnatelnou spotrebou ako 1.4, viac povedat neviem, su tu aj majitelia almer, to iste primera
Sám jsem v létě 2006 řešil podobný problém nad koupí auta, ale můj problémeček byl v tom, že jsem si stanovil laťku ještě níž, auto za 50-60.000,-Kč pro manželku na ježdění do práce, ale taky aby se s ním dalo třeba 1x do roka vyjet i k moři.
Uvažoval jsem o Fordech, protože jsou mi blízcí, mé první auto byl po Škodovce právě Escort a dodnes máme ještě Sierru v naftě, kombíku, ale nakonec jsem koupil Hondu Civic 1993, 1.5, 16 V, sedan,navíc v LPG a asi po necelém měsíci od koupě s ní vyrazil do Chorvatska a spokojenost, jak spotřeba, tak jízdní vlastnosti.
Jasně, je to starý auto, takže nějaké nemoci to už též má, ale jsou to maličkosti, přitom jsem už nejméně 4. majitel a najeto k 250.000 km, motor na poslech tiše šlape, olej nekape, nežere, svižné pohledné autíčko.
Určitě bych juknul po "Rejžožroutech" 😉 , nebránil bych se ani korejským autům (Hyunday)...a do 100.000,-Kč koupíš už mnohem lepší než já 😉
Uvažoval jsem o Fordech, protože jsou mi blízcí, mé první auto byl po Škodovce právě Escort a dodnes máme ještě Sierru v naftě, kombíku, ale nakonec jsem koupil Hondu Civic 1993, 1.5, 16 V, sedan,navíc v LPG a asi po necelém měsíci od koupě s ní vyrazil do Chorvatska a spokojenost, jak spotřeba, tak jízdní vlastnosti.
Jasně, je to starý auto, takže nějaké nemoci to už též má, ale jsou to maličkosti, přitom jsem už nejméně 4. majitel a najeto k 250.000 km, motor na poslech tiše šlape, olej nekape, nežere, svižné pohledné autíčko.
Určitě bych juknul po "Rejžožroutech" 😉 , nebránil bych se ani korejským autům (Hyunday)...a do 100.000,-Kč koupíš už mnohem lepší než já 😉
...taky mám ve stáji -staré- Mitsubishi a také OK, je to rok 1990 (stařík, ale drží se) a taky nezmar (Galant liftback), jak už zde někdo psal, ohledně Micáků je tu asi nejznalejší Mitsi, tak zkusit oslovit toho (třeba soukromou zprávou, mejlem), co do 100 tis. Kč by doporučil, o Civicách má zase přehled Xpalo 😉
PS: Myslím, že do 100tis. už něco velmi slušného vybereš 😊
PS: Myslím, že do 100tis. už něco velmi slušného vybereš 😊
Doporučoval bych se podívat po "Suzuki Swift 1,3 nebo 1,0". Do 100k by měl jít sehnat v 5ti dvéřový verzi určitě a nebude tak starý. (2002,2003) Nejlíp zachovalý kousek přivezený z DE. Většina aut je pravidelně servisovaných a nejsou tak domlácený ze špatných silnic jako u nás. Záleží, ale na konkrétním kusu. Přeju dobrý výběr...
1. nesrovnávám tady Fabii a japonce, to jsem nikde nenapsal. Fabii jsemvzal jako možnou další alternativu, kdyby japonci omrzeli.
2. všichni mluvíte o povinném ručení, ale co havárko? Bez toho se dnes jezdit přeci nedá?
3. Náhradní díly a servis?
Osobně bych koupil Civica VTEC, pak Toyotu, ale to je na připlacení. Ale hlavně ne SUZUKI - to je katastrofa.
Italský auta taky ne.
2. všichni mluvíte o povinném ručení, ale co havárko? Bez toho se dnes jezdit přeci nedá?
3. Náhradní díly a servis?
Osobně bych koupil Civica VTEC, pak Toyotu, ale to je na připlacení. Ale hlavně ne SUZUKI - to je katastrofa.
Italský auta taky ne.
Bez havarijního pojištění se jezdit jistě dá, na tom se doufám shodneme. To, že by Suzuki byla katastrofa s Vámi nesouhlasím. Asi nejlépe by Vám to vysvětlilo cca 400 majitelů nových Grand Vitar za rok 2006. Mimochodem 3-tího nejprodávanějšího automobilu v ČR v kategorii 4x4. Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů s Vaší devět let starou Feldou Combi bez jediného problému. Máte skvělé auto.
Špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem Vámi zmiňovaný Suzuki Swift, ale starší generace. Tento nový se mi fakt hodně líbí, měl jsem možnost se i svést a současná Grand Vitara je number 1.
Ještě k starší generaci Swiftu. Soudil jsem podle auta našich známých, kteří mají 3. dv, lepší výbavu (myslím že GLX), a je to auto už po mírném faceliftu. Motor 1.3 50kW.
Zavazadlový prostor prakticky žádný, zadní opěrky hlavy nenastavitelné (z hlediska bezpečnosti to není zrovna dobré), ovládání topení pomocí táhel.
P.S. Feldu mám v super stavu, protože se o ni starám a určitý volný čas jí prostě musím věnovat. Je pravda, že u Felicií reznou 5. dveře a blatníky, což já na své zatím nepozoruji. Musím zaťukat na dřevo. Chce to jen pravidelný servis a údržbu. Párkrát umýt, 2x do roka navoskovat, vyčistit interiér, umýt motor, ošetřit plasty. Kupa práce, ale výsledek stojí zato.
Ještě k starší generaci Swiftu. Soudil jsem podle auta našich známých, kteří mají 3. dv, lepší výbavu (myslím že GLX), a je to auto už po mírném faceliftu. Motor 1.3 50kW.
Zavazadlový prostor prakticky žádný, zadní opěrky hlavy nenastavitelné (z hlediska bezpečnosti to není zrovna dobré), ovládání topení pomocí táhel.
P.S. Feldu mám v super stavu, protože se o ni starám a určitý volný čas jí prostě musím věnovat. Je pravda, že u Felicií reznou 5. dveře a blatníky, což já na své zatím nepozoruji. Musím zaťukat na dřevo. Chce to jen pravidelný servis a údržbu. Párkrát umýt, 2x do roka navoskovat, vyčistit interiér, umýt motor, ošetřit plasty. Kupa práce, ale výsledek stojí zato.
co se havarijni pojistky tyce tak zrejme hodne malo lidi vi ze auto se nemusi pojistit podle jeho tabulkove hodnoty odvozene od kupni ceny noveho vozu, ale da se pojistit na urcitou castku kterou si majitel stanovi sam. pred dvema lety jsem takto pojistoval vectru na 250tis a pojistka stala 8tkc. tabulkove 14tkc. pristi tyden budu to same praktikovat na transitu. pojistka na 400tkc vcetne povinneho 21tkc. tabulkove 28tkc.
co se servisu a dilu tyce tak asi felda byla posledni auto o kterem platilo ze ceske auto=levne dily a servis.
co se servisu a dilu tyce tak asi felda byla posledni auto o kterem platilo ze ceske auto=levne dily a servis.
je sice držák, to všechna čest, o tom žádná. Bohužel ceny originál ND sou poněkud "mastné", řečeno lidově. Mě stačilo víko rozdělovače orginál MMC.....
Holt platí se za nálepku MADE IN JAPAN.....
Naštěstí u mě jde většinou použít řada aftermarket dílů s nálepkou MADE IN USA (či Canada), které stojí ale necelou polovinu....
Holt platí se za nálepku MADE IN JAPAN.....
Naštěstí u mě jde většinou použít řada aftermarket dílů s nálepkou MADE IN USA (či Canada), které stojí ale necelou polovinu....
Mohl byste mi prosím někdo vysvětlit označení u Japonců typu:IS,LSI,S,Vtec,F,GDi,GLi,SLK,GX,SLX?… />
Jakou hrají roli při výběru auta?
Jakou hrají roli při výběru auta?
Ano, VTEC je "iny" motor... VTEC u 1.5-tek je ekonomicky (o hodne nizsia spotreba ako konkurencia, mierne vyssi vykon ako konkurencia - pri danom objeme)
VTEC u 1.6 a 1.8 je DOHC, extremny vykon na svoj objem (160k u 1.6, 169k u 1.😄
to plati pre 6g hond (95-2000 - podla typu)
IS - bud Lexus IS 😊) alebo nejaky druh vybavy u civicu
LSI/S - typ vybavyň
Vtec - vid hore
F - neviem
GDi - typ motoru u Mitsubishi - priamy vstrek paliva (ako FSI u VW)
GLi,SLK,GX,SLX - typy vybav u roznych znaciek, aj EU
VTEC u 1.6 a 1.8 je DOHC, extremny vykon na svoj objem (160k u 1.6, 169k u 1.😄
to plati pre 6g hond (95-2000 - podla typu)
IS - bud Lexus IS 😊) alebo nejaky druh vybavy u civicu
LSI/S - typ vybavyň
Vtec - vid hore
F - neviem
GDi - typ motoru u Mitsubishi - priamy vstrek paliva (ako FSI u VW)
GLi,SLK,GX,SLX - typy vybav u roznych znaciek, aj EU
Například já mám motor GDI, což je jedinečný patent Mitsubishi, který se při určitých otáčkách chová podobně jako naftový motor, ale jedná se o vstřikování benzinu hodně zředěného se vzduchem, při nárocích na vyšší výkon a akceleraci se motor začne chovat jako naprosto běžný benziňák - výsledkem je úsporný provoz auta (například při jízdě za konstantí rychlosti) ale s výkonem benzinu. Je pravda, že při jízdě konstantní rychlostí kolem 100km/h na pětku ukazuje palubní počítač mnohdy neuvěřitelnou okamžitou spotřebu (např. 2,5 l) 😁
to ma kazda automobilka svoje znaceni vybav, motoru atd. me osobne toto znaceni prijde velmi chaoticke a zbytecne.
pri koupi automobilu to zadnou roli nehraje, bo malo lidi zna vsechny oznaceni ruznych automobilek. to co budes chtit vedet o vozidle si prectes v jeho popisu v nekolika vetach a ne ze tri pismenek.
pri koupi automobilu to zadnou roli nehraje, bo malo lidi zna vsechny oznaceni ruznych automobilek. to co budes chtit vedet o vozidle si prectes v jeho popisu v nekolika vetach a ne ze tri pismenek.
tak, to má každá automobilka jinak. pryč jsou doby, kdy se výbavy označovaly jako Limited, Luxury, Sport atd. V tom se dalo vyznat ještě dobře....
Mohl byste mi napsat něco o této značce ve srovnání s jinými Japonci? 😉
Osobně můžu srovnat jen starší Toyotu Corollu 1.3 65kW (1993) a Almeru 1.4 63kW (199😄, kterou máš ve výběru. Corolla má o něco málo lepší motor a lepší převodovku, podvozkově je lepší Almera, Almera je taktéž prostornější, Corolla má lepší antikorozní ochranu. Ani u jednoho auta jsem neměl žádný vážný problém, takže spolehlivost u obou výborná, obecně je Toyota spolehlivější.
Možná ti napomůžou tyto adkazy😒br />
Nissan Almera😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nissan Primera😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mazda 323😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Honda Civic😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Možná ti napomůžou tyto adkazy😒br />
Nissan Almera😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nissan Primera😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mazda 323😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Honda Civic😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Do 100 tisíc tam bude ještě předchozí generace Mazdy 323, než na kterou odkazuješ. U té pozor na korozi, docela to auto kvete, lak nic extra. Naopak benzínový motor 1.8, se kterým jsem měl tu čest v tomto autě, je výborný. Motory 1.5 dodávala Mazda i do vozu Kia Sephia (a je tím pádem možné, že ta 1.8 pohání clarusy), tam sice neoslní výkonem, ale na běžné ježdění, i když se auto čas od času naloží "až po střechu", plně stačí.
Civic,nebo Corollu,možná Primeru.Almara už je docela kostitřas a 323 taky moc místa vevntř nepobrala.
Vsetky japonske automobily su v priemere o dost spolahlivejsie jak europske. Myslim si vsak, ze v tomto pripade je Nissan Primera 1.8 najvhodnejsim riesenim. Miesta je tam urcite viac jak v Octavii, cize je to auto vhodne pre rodinu. Jazdne vlastnosti su fantasticke (ako napokon u temer vsetkych japoncov) A motora 1.8 by som sa nebal. Nezerie viac jak 1.6, zato je pruznejsi, povinne poistenie je rovnake.
Jak je to s korozí u Primery r.1998? A u Almery,Hond a Mazd?
co se týka koroze u japonců je minimální hlavne r.97 a víš používa se hodne pozink a plast . Většinou se objevuje u vozů bouraných kde se montovali nekvalitní nahradni karos.díli ( repriky)
Zkusíme sehnat Hondu civic ,ta je náš favorit.Pokud se to nepodaří, tak Nissana Almeru,nebo
Primeru a pokud i to nevyjde,tak Mazdu,tu máme naposled,přece jen zavazadlový prostor je menší. Náhradní díly by tedy jak radíte,neměl být dnes problém a snad za ty prachy od r.1998 něco slušného bez koroze seženem. 😉
Jinak,znáte solidní bazar,nebo internet.stránky,kde je slušný výběr ojetin?
Primeru a pokud i to nevyjde,tak Mazdu,tu máme naposled,přece jen zavazadlový prostor je menší. Náhradní díly by tedy jak radíte,neměl být dnes problém a snad za ty prachy od r.1998 něco slušného bez koroze seženem. 😉
Jinak,znáte solidní bazar,nebo internet.stránky,kde je slušný výběr ojetin?
Nevím, odkuď jsi, ale mám velmi dobré zkušenosti s ostravskými AutoHity ([odkaz] - bacha, stránky otřesné!). Otec od nich bral jedno auto, já tři, známí dvě. Všichni spokojeni. Je tam slušné zacházení, ale právě v té sekci do 100 000 Kč je taky jeden typický bazarista, tak na toho pozor, jinak mám z toho bazaru docela dobrý pocit, pokud je to vůbec možné. 😄 Rozhodně jeden z těch slušnějších.
Jednoznačně u mně vede bazar AUTOSITA - Mošnov . Ja sám sem u nej koupil 2 auta a s dalším dvěm známym co sem doporučil tak vím že jezdí spokojne do dnes .Široký výběr,slušné ceny a solidné jednání . Asi po dvou měsicích přestal fungovat zadní stěrač -spálený motůrek bez problému mi ho
vyměnili zadarmo.( Přitom sem mněl zišťeno že cena nového se bohybuje kolem 3000kč)
vyměnili zadarmo.( Přitom sem mněl zišťeno že cena nového se bohybuje kolem 3000kč)
Ne, k Sittovi už nikdy. Bratranec přijel před lety z Vysočiny, protože tady je lepší nabídka. U Sitty si nechal namluvit, že kupuje NEBOURANÝ Seat Toledo 1.9 D '97, tehdy za nějakých 230 000 Kč, už je to dost dlouho zpátky. Asi po půl roce se z masky a blatníku začal loupat lak, ale do té doby vypadal dobře, pravděpodobně originální odstín. Pod ním byla také originální červená pastelová barva. Sice dodnes nechápu, jaktože si toho tehdy nevšimli, ale pravděpodobně to auto potkalo srnu nebo mělo jinou relativně lehčí kolizi. Mně naopak přijde, že ty ceny nejsou vůbec solidní a takřka vše, na co jsem se tam kdy díval, bylo bourané a opravené od pohledu fušersky.
Myslím že v každem bazaru je tak 50% vozů po havarkach a autohity nebude taky výjimka dokonce od kolegy vím že prodal svoje bourané auto zrovna v autohitech nebo jedine tam mu nabidli nejvíc myslím že dostal kolem 130000kč a technika ani moc nezajímalo jestli je to vůz po havarce nebo ne.
A jěšte vím že ten vůz bazar nabízel za 175000kč a do týdne byl prodaný prostě kšef je kšeft a je to všechno jenom o penězích
A jěšte vím že ten vůz bazar nabízel za 175000kč a do týdne byl prodaný prostě kšef je kšeft a je to všechno jenom o penězích
Není problém prodávat bouraná auta, ale prodávat je a tvrdit o nich, že bouraná nebyla. O to mi jde. Při dnešních poměrech by bazar, který by měl nabídku jen z nehavarovaných aut, asi zkrachoval velmi brzo. Jednak je těch aut čím dál méně, jednak jsou i dražší.
Všechna tři auta, co jsem v Hitech kupoval, byla nebouraná. A to mě zvláště u toho una z roku 1987 opravdu zaráželo, ale taky se na to auto tehdy ještě všeobecně nekoukalo jako na největší střep na cestě a stálo 35 000. Když jsem ho tam prodával zpět, bourané už bylo, nepopírám, bylo to na něm i vidět. Vykoupili ho za 10 000 (v sobotu), prodali za dva dny (v pondělí) za 15 000. Volali mi totiž, že jsem jim zapomněl dát bezpečnostní šroub na slitiny. Mít tu možnost, okamžitě bych ho za ty peníze koupil i dnes pro mamku, být v tomtéž stavu (a že to jsou bez tří týdnů tři roky zpátky).
U nich se auta točí docela rychle. Samozřejmě, že peníze jsou "až na prvním místě", ale mám s tím bazarem dobré zkušenosti. Osobně mi z principu nevadí koupit bourané auto, ale nesmí to být po nějaké zfušované a zamaskované opravě, pokud možno i s doklady o pracech.
Ještě jedna věc mi vadila u Sitty, a sice, že si tam člověka vůbec personál nevšimne. Když jsem si onehdy už našel někoho, kdo mi milostivě auto i otevřel, tak už byl problém ho přesvědčit, aby MĚ, potencionálního kupce, na zkušební jízdě nechal řídit (zkušenost z loňského března, když jsem hledal právě malé auto pro mamku).
Všechna tři auta, co jsem v Hitech kupoval, byla nebouraná. A to mě zvláště u toho una z roku 1987 opravdu zaráželo, ale taky se na to auto tehdy ještě všeobecně nekoukalo jako na největší střep na cestě a stálo 35 000. Když jsem ho tam prodával zpět, bourané už bylo, nepopírám, bylo to na něm i vidět. Vykoupili ho za 10 000 (v sobotu), prodali za dva dny (v pondělí) za 15 000. Volali mi totiž, že jsem jim zapomněl dát bezpečnostní šroub na slitiny. Mít tu možnost, okamžitě bych ho za ty peníze koupil i dnes pro mamku, být v tomtéž stavu (a že to jsou bez tří týdnů tři roky zpátky).
U nich se auta točí docela rychle. Samozřejmě, že peníze jsou "až na prvním místě", ale mám s tím bazarem dobré zkušenosti. Osobně mi z principu nevadí koupit bourané auto, ale nesmí to být po nějaké zfušované a zamaskované opravě, pokud možno i s doklady o pracech.
Ještě jedna věc mi vadila u Sitty, a sice, že si tam člověka vůbec personál nevšimne. Když jsem si onehdy už našel někoho, kdo mi milostivě auto i otevřel, tak už byl problém ho přesvědčit, aby MĚ, potencionálního kupce, na zkušební jízdě nechal řídit (zkušenost z loňského března, když jsem hledal právě malé auto pro mamku).
Neznáte někoho,kdo dováží Hondy z Německa,nebo Itálie za slušnou cenu?
Honda Civic, od r. 1998, bez koroze za 100 000 Kč,- => nechci být pesimista, ale tato kombinace se horko těžko sežene. Pokud ano, tak auto bude mít nalítáno přinejmenším 160 000 km a to už nechci vidět ty opravy. Jestli není lepší chvíli počkat, něco našetřit a pak koupit lepší auto ve slušnějším stavu.
Hlavně nekupovat v AAA, dovoz z Itálie a Francie bych nedoporučoval. Jedině Německo a také Švýcarsko. Existuje plno firem dovážejícch auta. Chce se to trošku na ně poreferovat.
Hlavně nekupovat v AAA, dovoz z Itálie a Francie bych nedoporučoval. Jedině Německo a také Švýcarsko. Existuje plno firem dovážejícch auta. Chce se to trošku na ně poreferovat.
Ale jo, dala by se podle mě sehnat, ale asi jen jako 3D hatch. Před třemi lety jsem o jedné uvažoval, stála 120 000 a byla ve slušném stavu, ale pravda, byl už tam slušný proběh, takže jsem nakonec rád, že jsem odvezl de facto nejeté punto, co stálo hned vedle, byť bylo o dvacítku dražší. 😄 Chce to vybírat a mít štěstí...
"dovoz z Itálie a Francie bych nedoporučoval. Jedině Německo a také Švýcarsko."
Já naopak, doporučuji se Německu zásadně vyhnout (solí jako my, mají díry v silnicích jako my a jsou stejně chamtiví a leví jako my) a naopak vřele doporučuji Itálii a Švýcary (nesolí jako my, nemají díry v silnicích jako my a nejsou chamtiví jako my, takže nešetří na servisu a dílech).
Z Francie se sem na kamionech vozí často bouračky a ty se potom slepují (seriozní oprava se nikdy nevyplatí), takže je opatrnost na místě (u nebouraných vozů je to o.k., ale těch se sem tolik nedostane, protože je to daleko).
Je to věc osobních zkušenosti.
Já naopak, doporučuji se Německu zásadně vyhnout (solí jako my, mají díry v silnicích jako my a jsou stejně chamtiví a leví jako my) a naopak vřele doporučuji Itálii a Švýcary (nesolí jako my, nemají díry v silnicích jako my a nejsou chamtiví jako my, takže nešetří na servisu a dílech).
Z Francie se sem na kamionech vozí často bouračky a ty se potom slepují (seriozní oprava se nikdy nevyplatí), takže je opatrnost na místě (u nebouraných vozů je to o.k., ale těch se sem tolik nedostane, protože je to daleko).
Je to věc osobních zkušenosti.
To jo, jen 3D hatchbacka. Teď jsem jednoho viděl za 99 900, a rok tuším 1996. Rozhodně to nebylo 98. Já říkám, že lepší je někdy slevit z požadavků na auto, ale zase mít novější a zachovalejší, i když třeba o tu 20 dražší, ale zase tam nebudeš muset tolik cpát prachy. Chce to vybírat a pořádně!! Nenechat se zlákat hned prvním pěkným autem. Na povrchu může vypadat krásně (prodejci to naleští, umyjí motor a vyčistí interiér), ale motor může být už na odpis (např. cvakají ventily, auto táhne do určitých otáček...). Ale tím nechci strašit. Pořádně prohlídnout!!
Začínám si pohrávat i s myšlenkou na Lantru,ale o té nevím už vůbec nic,ale recenze nejsou nejhorší.A cena je zajímavá 😉
Myslím si, že za ty peníze to vůbec není špatná volba... 😉
Myslím že Honda Civic by byla určitě dobrá volba. OVŠEM má to svá úskalí. Ceny těchto aut jsou poměrně vysoké a auto za 100tkč z rozumného roku výroby (od r. 97 výše) nebude žádná hitparáda. Navíc sehnat opravdu dobrý kousek není zrovna lehké, sám jsem si tím loni na jaře prošel (a nedá se říct že mi to nakonec na 100% vyšlo). Nejlepší je koupit ojetou Hondu přímo u autoriz. dealera, ty jsou proveřené a v dobrém stavu, viz. ojetevozy.honda.cz. Pokud nemáte touhy po sportovní jízdě vysoko nad rychlostními limity, vyhněte se modelům s motory 1,6VTEC, 1,6VTi a 1,8 VTi - neustále svádí k rychlé jízdě a tomu pak odpovídá poměrně vysoká spotřeba. Za optimální motorizaci považuji 1,5VTEC, u které vzhledem k velmi těžkému zpřevodování (do rychla) dominuje spíše klidný styl jízdy a přesto se auto dá velmi svižně rozjet.
Velký pozor si dejte na 5D verze Civiců (hatchback) - je to úplně jiné auto, než 3D a 4D verze (hatchback a sedan), kompletně navržené a vyráběné v Británii, vyráběné nezávisle na japonských verzích. Vyskytuje se ve dvou subgeneracích - rv.95-97 a faceliftovaná technicky inovovaná rv.97-01. Má velkou část dílů karoserie společnou s vozy Rover řady 400 a to je největší bolest těchto aut. Vyjma velmi pěkného a dobře zpracovaného interiéru, který je mimo volantu plně převzatý z Roveru jsou ostatní počiny angličanů horší, ať už jde o karoserii s nížší tuhostí (zřejmě ocel horší kvality), nekvalitní skla náchylná na poškrábání, měkký lak rovněž náchylný na poškrabání, chatrné vnější dveřní kliky, často netěsné 5. dveře, slepnoucí světlomety nebo převodovku která se s japonskými verzemi nemůže co do lehkosti a přesnosti řazení srovnat.
Na některých částech auta se prostě projevila horší kvalita zpracování daná zemí původu, možná proto tento Civic dopadl poměrně špatně v nárazových testech, kdy došlo ke zborcení střechy a "zlomení" auta. Tím jsem se dotkl dalšího neduhu anglických Civiců - nabourat ho se velmi nevyplácí, i menší nehoda způsobí deformace celé karoserie a auto se musí rovnat na stolici. Navíc na tyto verze neexistují žádné karosářské díly z druhovýroby a originální jsou kosmicky drahé (např. přední zástěrky - 1200, maska se znakem H - 7000,-). Takže havarijní pojištění je nutnost (já bez něj jezdil měsíc a pak jsem ten stres už nevydržel a pojistil to...). Naproti tomu na japonské verze se dají sehnat karosářské díly z druhovýroby za doslova směšné ceny. Díly podvozku jsou prakticky shodné s japonskými verzemi, ovšem některé díly, např. tlumiče a silentbloky jsou horší kvality (tlumiče jsem vyměnil za japonské ikdyž původní byly ještě funkční). Motory jsou kvalitativně shodné s japonskými verzemi, osobně jsem s motorem maximálně spokojen. Co se spolehlivosti auta týká, řekl bych že bude asi trochu horší než u japonské verze, na můj vkus je auto choulostivé a celkově méně odolné, nebo alespoň působí takovým dojmem. Přes všechna úskalí jsem s tímto vozem spokojen, ono mi ani nic jiného nezbývá, protože jsem chtěl výhradně Hondu a japonské verze Civiců 6.generace (rv.96-01) mě designově nezaujaly. Také se k nám v této generaci nedovážely s motorizací 1,6VTEC (pouze ostrá verze 1,6VTi), která mi nejvíce vyhovuje. Pokud by mi ale šlo o maximální spolehlivost a o čistokrevného japonce, určitě bych koupil japonskou verzi.
Co se týče servisu, tak to není nijak hrozné, značkový servis Honda je za přijatelné ceny, běžné spotřební díly (brzdy, výfuk...) jsou poměrně levné i v originále. Je to až neuvěřitelné, ale servis Fabie 1,4MPI, kterou máme ve firmě, je podstatně dražší.
Pokud zhodnotím požitek z řízení, lehkost ovládání auta a radost z jízdy u všech verzí Civica, ať už japonských nebo anglických, tak se to s evropskými vozy stejné cenové kategorie absolutně nedá srovnat. Proto bych za auto jiné značky už neměnil. Největší kontrasty zažívám v práci po přesednutí do Fabie - její řízení je pro mě doslova otravné a nudné, po delších cestách vylezu unavený a rozlámaný.
Pokud hledáte vůz, který má pouze dobře sloužit a nemá vzbuzovat žádné emotivní pocity, zvolte raději spolehlivý a odolný Nissan Primera, je celkově zkonstruován masivněji a odolněji, má narozdíl od Hondy motor nenáročný na údržbu (rozvod řetězem, mění se pouze olej), s nižším měrným výkonem, takže se dá očekávat větší životnost. Primera má také díky propracované konstrukci zadní nápravy perfektní jízdní vlastnosti, za tyto peníze dostanete vůbec nejkvalitnější podvozek ze všech aut, o kterých tu byla řeč. Almera není zdaleka tak dobrá a v nejčastější verzi Invitation je prakticky bez jakékoli výbavy.
Jediný problém by mohl být s náhradními díly, které jsou na Nissana dražší, nicméně většinou nejsou potřeba.
Z ostatních japonských značek - Mazdu myslím nemá cenu kupovat, technicky to není žádný zázrak navíc v jednotlivých specifikacích vyráběných modelů je takový zmatek, že i v servisech mívají problémy se v tom vyznat. Toyota Corolla má příšerný design, nevzhledný šedý interiér, sice je maximálně spolehlivá, ale servisní síť je dost řídká, u Mitsubischi je to ještě horší.
A kdo se rád v autě "hrabe" a sem tam si něco spraví sám, tak z japonských značek má šanci na úspěch jedině u Hondy, na kterou není problém získat servisní manuály (oficiálně ke stažení na internetu...) a veškeré náhradní díly. Navíc oproti ostatním japoncům je ke všem součástkám dobrý přístup, takže se to i dá 😉 .
Velký pozor si dejte na 5D verze Civiců (hatchback) - je to úplně jiné auto, než 3D a 4D verze (hatchback a sedan), kompletně navržené a vyráběné v Británii, vyráběné nezávisle na japonských verzích. Vyskytuje se ve dvou subgeneracích - rv.95-97 a faceliftovaná technicky inovovaná rv.97-01. Má velkou část dílů karoserie společnou s vozy Rover řady 400 a to je největší bolest těchto aut. Vyjma velmi pěkného a dobře zpracovaného interiéru, který je mimo volantu plně převzatý z Roveru jsou ostatní počiny angličanů horší, ať už jde o karoserii s nížší tuhostí (zřejmě ocel horší kvality), nekvalitní skla náchylná na poškrábání, měkký lak rovněž náchylný na poškrabání, chatrné vnější dveřní kliky, často netěsné 5. dveře, slepnoucí světlomety nebo převodovku která se s japonskými verzemi nemůže co do lehkosti a přesnosti řazení srovnat.
Na některých částech auta se prostě projevila horší kvalita zpracování daná zemí původu, možná proto tento Civic dopadl poměrně špatně v nárazových testech, kdy došlo ke zborcení střechy a "zlomení" auta. Tím jsem se dotkl dalšího neduhu anglických Civiců - nabourat ho se velmi nevyplácí, i menší nehoda způsobí deformace celé karoserie a auto se musí rovnat na stolici. Navíc na tyto verze neexistují žádné karosářské díly z druhovýroby a originální jsou kosmicky drahé (např. přední zástěrky - 1200, maska se znakem H - 7000,-). Takže havarijní pojištění je nutnost (já bez něj jezdil měsíc a pak jsem ten stres už nevydržel a pojistil to...). Naproti tomu na japonské verze se dají sehnat karosářské díly z druhovýroby za doslova směšné ceny. Díly podvozku jsou prakticky shodné s japonskými verzemi, ovšem některé díly, např. tlumiče a silentbloky jsou horší kvality (tlumiče jsem vyměnil za japonské ikdyž původní byly ještě funkční). Motory jsou kvalitativně shodné s japonskými verzemi, osobně jsem s motorem maximálně spokojen. Co se spolehlivosti auta týká, řekl bych že bude asi trochu horší než u japonské verze, na můj vkus je auto choulostivé a celkově méně odolné, nebo alespoň působí takovým dojmem. Přes všechna úskalí jsem s tímto vozem spokojen, ono mi ani nic jiného nezbývá, protože jsem chtěl výhradně Hondu a japonské verze Civiců 6.generace (rv.96-01) mě designově nezaujaly. Také se k nám v této generaci nedovážely s motorizací 1,6VTEC (pouze ostrá verze 1,6VTi), která mi nejvíce vyhovuje. Pokud by mi ale šlo o maximální spolehlivost a o čistokrevného japonce, určitě bych koupil japonskou verzi.
Co se týče servisu, tak to není nijak hrozné, značkový servis Honda je za přijatelné ceny, běžné spotřební díly (brzdy, výfuk...) jsou poměrně levné i v originále. Je to až neuvěřitelné, ale servis Fabie 1,4MPI, kterou máme ve firmě, je podstatně dražší.
Pokud zhodnotím požitek z řízení, lehkost ovládání auta a radost z jízdy u všech verzí Civica, ať už japonských nebo anglických, tak se to s evropskými vozy stejné cenové kategorie absolutně nedá srovnat. Proto bych za auto jiné značky už neměnil. Největší kontrasty zažívám v práci po přesednutí do Fabie - její řízení je pro mě doslova otravné a nudné, po delších cestách vylezu unavený a rozlámaný.
Pokud hledáte vůz, který má pouze dobře sloužit a nemá vzbuzovat žádné emotivní pocity, zvolte raději spolehlivý a odolný Nissan Primera, je celkově zkonstruován masivněji a odolněji, má narozdíl od Hondy motor nenáročný na údržbu (rozvod řetězem, mění se pouze olej), s nižším měrným výkonem, takže se dá očekávat větší životnost. Primera má také díky propracované konstrukci zadní nápravy perfektní jízdní vlastnosti, za tyto peníze dostanete vůbec nejkvalitnější podvozek ze všech aut, o kterých tu byla řeč. Almera není zdaleka tak dobrá a v nejčastější verzi Invitation je prakticky bez jakékoli výbavy.
Jediný problém by mohl být s náhradními díly, které jsou na Nissana dražší, nicméně většinou nejsou potřeba.
Z ostatních japonských značek - Mazdu myslím nemá cenu kupovat, technicky to není žádný zázrak navíc v jednotlivých specifikacích vyráběných modelů je takový zmatek, že i v servisech mívají problémy se v tom vyznat. Toyota Corolla má příšerný design, nevzhledný šedý interiér, sice je maximálně spolehlivá, ale servisní síť je dost řídká, u Mitsubischi je to ještě horší.
A kdo se rád v autě "hrabe" a sem tam si něco spraví sám, tak z japonských značek má šanci na úspěch jedině u Hondy, na kterou není problém získat servisní manuály (oficiálně ke stažení na internetu...) a veškeré náhradní díly. Navíc oproti ostatním japoncům je ke všem součástkám dobrý přístup, takže se to i dá 😉 .
Děkuji za odpověď,která popisuje vše.
Honda,zkusíme ji sehnat-1,5 Vtec asi neseženem,ale co 1,4? Ta se sem tam objeví i za tu cenu.Vím,že budem muset být hodně opatrní při výběru.A Primera,ta je jasná,ikdyž se mi zdá,že se teď nějak vytratily,ale mám celkem strach z těch náhradních dílů.
A co ta Hyundai Lantra?Korejci už na tom prý nejsou tak špatně.
Honda,zkusíme ji sehnat-1,5 Vtec asi neseženem,ale co 1,4? Ta se sem tam objeví i za tu cenu.Vím,že budem muset být hodně opatrní při výběru.A Primera,ta je jasná,ikdyž se mi zdá,že se teď nějak vytratily,ale mám celkem strach z těch náhradních dílů.
A co ta Hyundai Lantra?Korejci už na tom prý nejsou tak špatně.
ivoss to zhrnul celkom trefne, ja by som snad len doplnil, ze vela nim popisovanych problemov sa podla mna objavi az pri NADMERNOM opotrebovani auta (s nekvalitnymi sklami a lakom, chatrnymi kluckami, netesnymi dverami som sa teda este nestretol) prevodovka a motor su japonske, ale ine ako v 3 a 4D, kazdopadne bezproblemove. podvozok je inak naladeny ako v jap. verziach, ale nepovedal by som ze je horsi, je proste iny, a rozhodne stale lepsi ako u inych aut danej triedy a roku vyroby. problem je korozia zadnych lemov u 95-97, po facelifte je to ok.
co sa tyka 1.4, je rovnako svizna a tociva ako 1.5 VTEC-E, len ma cca o liter vyssiu spotrebu. maximalka aj zrychlenie je +/- rovnake. aj tak je ale ta 1.4 uspornejsia ako 1.4 inych znaciek. mam pocit ze ta 1.4 je mensie riziko ako VTEC, jednak preto ze v poslednej dobe stale castejsie narazam na problem s prasknutymi zvodmi (sam ten problem mam, a v diskusiach cim dalej viac ludi), jednak preto, ze ten motor je tak zlozity, ze aj v autorizovanych servisoch maju problem pochopit princip jeho fungovania a pomoct s pripadnymi tazkostami. co sa tyka buraciek, ivoss ma pravdu s ND, na druhej strane tychto 5D s 1.4kami je v inzeratoch v EU tak vela a za tak smiesne ceny (aj na ND) ze by som to neriesil 😊
co sa tyka 1.4, je rovnako svizna a tociva ako 1.5 VTEC-E, len ma cca o liter vyssiu spotrebu. maximalka aj zrychlenie je +/- rovnake. aj tak je ale ta 1.4 uspornejsia ako 1.4 inych znaciek. mam pocit ze ta 1.4 je mensie riziko ako VTEC, jednak preto ze v poslednej dobe stale castejsie narazam na problem s prasknutymi zvodmi (sam ten problem mam, a v diskusiach cim dalej viac ludi), jednak preto, ze ten motor je tak zlozity, ze aj v autorizovanych servisoch maju problem pochopit princip jeho fungovania a pomoct s pripadnymi tazkostami. co sa tyka buraciek, ivoss ma pravdu s ND, na druhej strane tychto 5D s 1.4kami je v inzeratoch v EU tak vela a za tak smiesne ceny (aj na ND) ze by som to neriesil 😊
To palisko: Ono tak ani nejde o NADMERNE opotřebování ale o styl jakým bylo s autem zacházeno předchozími majiteli a především o podmínky, ve kterých bylo auto používáno. S poškrábaným sklem měl problémy i kámoš s Civicem Aerodeck 1,8VTi (marty z diskuze HC), nakonec si nechal namontovat nové. Řekněme že když bylo auto používáno v hodně prašném prostředí (parkování u silnice apod.) tak čelní sklo podle toho vypadá a je jemně poškrábané od stěračů, poznáš to když stíráš (matlá to) nebo když svítí ostré slunce. Je možné že tímto trpí i jiné značky aut, ale u škodovek s kvalitními skly Splintex jsem to nepozoroval.
Co se týče laku náchylného na poškrábání, tak se to týká pouze metalických laků tmavých odstínů, problém je ve vrchní vrstvě čirého laku, která není moc odolná. Jasněže se s tím dá žít, ale je nutné jezdit jen na kvalitní myčky, kde před mytím ostříkají auto wapkou. Také nesmíš nic odkládat na kapotu nebo střechu auta.
S vnějšími klikami jsou problémy především u verzí, kde jsou kliky lakované do barvy vozu - díky vrstvě laku kliky prostě drhnou. Pár lidem se klika i vylomila. Ale když s tím nezacházíš hrubě a nevozíš bandu opilých kamarádů, tak je to v pohodě.
A co se týče netěsných 5. dveří, tak ty samozřejmě těsní dokud tě nikdo zezadu nenabourá, pokud jsi smolař a někdo tě zezadu "polechtá", nebo koupíš auto které už bylo někdy zezadu ťuknuté, problém budeš mít. I po perfektní opravě budou dveře dosedat trochu jinak a s původním tešněním, které u těchto aut trpí značným vymačkáním, ti tam začne zatékat. Zateče jen po prudkém lijáku nebo při ostříkání auta wapkou, běžný deštík nic nedělá ani když prší dva dny. Pomůže výměna těsnění za nové, stojí 4000 a musí se velmi pečlivě namontovat a kvalitně podlepit, protože v některých místech (zejména horní rohy) je těsnění značně namáháno a rádo se vyvrací.
Mě začalo 5. dveřmi zatékat nedávno, poté co jsem si iniciativně pošteloval gumové dorazové zátky a zámek, tak aby se dveře zavíraly tlumeně a bez zadrnčení. Od té doby občas zatéče a nedaří s mi to vyštelovat do původního stavu, těsnění je moc rozmačkané a odmítá se přizpůsobit jinak dosednutým dveřím. Zajímavé je, že když mi tam poprvé zateklo a jel jsem pod nejbližší most řešit to (ještě pořád pršelo...) tak jsem tam potkal naleštěný Rover 416i a majitel zrovna řešil to stejné... >😁
Ještě k tomu motoru 1,4 - ten je až překvapivě dobrej, podle údajů má psanou akceleraci 0-100 za 13,3s a ve skutečnosti akceleruje za 10-11s, záleží na kousku. Další výhoda je že slabší verze s 55kW se nechá koupit za velmi dobrou cenu a jednoduchým zásahem se dá "odškrtit" na 66kW, stačí vyměnit těsnění pod škrtící klapkou (výkon je snížený pouze "těsněním s menším otvorem"). Spotřeba je mírně horší než u 1,5VTEC-E ale pořád o dost menší než u 1,6.
Co se týče laku náchylného na poškrábání, tak se to týká pouze metalických laků tmavých odstínů, problém je ve vrchní vrstvě čirého laku, která není moc odolná. Jasněže se s tím dá žít, ale je nutné jezdit jen na kvalitní myčky, kde před mytím ostříkají auto wapkou. Také nesmíš nic odkládat na kapotu nebo střechu auta.
S vnějšími klikami jsou problémy především u verzí, kde jsou kliky lakované do barvy vozu - díky vrstvě laku kliky prostě drhnou. Pár lidem se klika i vylomila. Ale když s tím nezacházíš hrubě a nevozíš bandu opilých kamarádů, tak je to v pohodě.
A co se týče netěsných 5. dveří, tak ty samozřejmě těsní dokud tě nikdo zezadu nenabourá, pokud jsi smolař a někdo tě zezadu "polechtá", nebo koupíš auto které už bylo někdy zezadu ťuknuté, problém budeš mít. I po perfektní opravě budou dveře dosedat trochu jinak a s původním tešněním, které u těchto aut trpí značným vymačkáním, ti tam začne zatékat. Zateče jen po prudkém lijáku nebo při ostříkání auta wapkou, běžný deštík nic nedělá ani když prší dva dny. Pomůže výměna těsnění za nové, stojí 4000 a musí se velmi pečlivě namontovat a kvalitně podlepit, protože v některých místech (zejména horní rohy) je těsnění značně namáháno a rádo se vyvrací.
Mě začalo 5. dveřmi zatékat nedávno, poté co jsem si iniciativně pošteloval gumové dorazové zátky a zámek, tak aby se dveře zavíraly tlumeně a bez zadrnčení. Od té doby občas zatéče a nedaří s mi to vyštelovat do původního stavu, těsnění je moc rozmačkané a odmítá se přizpůsobit jinak dosednutým dveřím. Zajímavé je, že když mi tam poprvé zateklo a jel jsem pod nejbližší most řešit to (ještě pořád pršelo...) tak jsem tam potkal naleštěný Rover 416i a majitel zrovna řešil to stejné... >😁
Ještě k tomu motoru 1,4 - ten je až překvapivě dobrej, podle údajů má psanou akceleraci 0-100 za 13,3s a ve skutečnosti akceleruje za 10-11s, záleží na kousku. Další výhoda je že slabší verze s 55kW se nechá koupit za velmi dobrou cenu a jednoduchým zásahem se dá "odškrtit" na 66kW, stačí vyměnit těsnění pod škrtící klapkou (výkon je snížený pouze "těsněním s menším otvorem"). Spotřeba je mírně horší než u 1,5VTEC-E ale pořád o dost menší než u 1,6.
A co ?íkáte na Suzuki Baleno ?
O balenu vím toliko, že když jsem ješt? byl na gymplu, kluk o rok starší se v n?m vysekal. Mohl být zatracen? rád, že to p?ežil, 3/4 roku se lé?il a maturoval o rok pozd?ji, s námi. To auto je jako z papíru, podle toho, co ?íkal. Nikdy jsem v balenu nesed?l, ale n?kdo fundovan?jší by se tu možná mohl vyjád?it k jeho bezpe?nosti...
urcite nekupoval zadne malicke auticko (kvuli bezpecnosti) a taky bych nekupoval ameriku (pokud nechces platit za drahy servis), pokud mas v umyslu platit pojisteni proti kradezi, tak treba octavii nebo passata b5ku (mel bys levny servis)... pokud ne, tak urcite japonsky benzin, treba mazda 626 (dost mozna nebudes muset do servisu vubec)
Na ten drahej servis si přišel prosimtě kde? Než se budeš do něčeho navážet, ověř si fakta. Protože tu ameriku ti oservisujou za 300-350 na hodinu jako tvojí Filcku....
A náhradní díly stojej často o mnohem méně než na japonce a evropu, to jen tak pro detail.....
A cena pojistky, alespoň u České pojištovny se počítá z ceny vozu. Takže jestli je to Octavie za 150 nebo Dodge za 150, platíš úplně stejně... Tak a co nám ještě povíš hezkého????
Imho s kvalitní vozem do servisu krom výměny spotřebních věcí (pokud si to neumíš udělat) nemusíš vůbec....
A náhradní díly stojej často o mnohem méně než na japonce a evropu, to jen tak pro detail.....
A cena pojistky, alespoň u České pojištovny se počítá z ceny vozu. Takže jestli je to Octavie za 150 nebo Dodge za 150, platíš úplně stejně... Tak a co nám ještě povíš hezkého????
Imho s kvalitní vozem do servisu krom výměny spotřebních věcí (pokud si to neumíš udělat) nemusíš vůbec....
A co říkáte na japonská auta? Díky