Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

24 komentářů

Zdravim, tak nejak se ted rozhoduju mezi temahle autama a chtel bych to tu trochu probrat, nez se rozhodnu. Jsem uz skoro rozhodnutej pro naftu, maximalne pripada v uvahu benzin s LPG, ale tam je minus mala nadrz a nebo tretina kufru pryc. Budu dojizdet 100km do prace. Maximalni castka kterou disponuju je 140000Kc, takze zas na vyber moc neni. Ted to vemu jednotlive k autum-

1)LAGUNA- chci model co se delal mezi 99-01, neni tam zadnej problem ve spolehlivosti narozdil od novejsich, v zebrickach porazi i bavoraky, chtel bych rozhodne hatchback, kombi je vzhledove k zbliti, motor 1.9dci-je vsude vychvalovanej,spotreba rozumna

2)PEUGEOT 406- tady bych zase naopak chtel kombi, jelikoz se nedela hatchback ale pouze sedan, motor 2.0HDI 80kw a pokud mozno tak facelift tzn. od druhe pulky 99 roku

3)SEAT TOLEDO- model od druhe pulky 99 roku, motor 1.9TDI, plusem je rozhodne spotreba a i spolehlivost, ale velkem minusem nekultivovanost motoru, je to hroznej traktor, oba vyse jmenovane stavim vys diky motorum common rail

Vzhledem k omezenym financim se poohlizim spis v zahranici,kde se za ty penize daji sehnat auta ve slusne vybave i stavu, asi nejbliz mam zatim k lagune, mam s ni bohate zkusenosti a jsou kladne. Prosim o nejake prispevky k temto vozum,zkusenosti,rady apod.
zmulin
Ta Laguna je Liftback.Pro mě osobně je v interiéru hezčí než P 406,zvenku mi zas připadá modernější facelift 406-ky.

Jestli ale někde psali,že se interiér Laguny na sluníčku trochu přehřívá,tak to bylo možná slabý slovo.Navíc pokud bys přemejšlel o motoru 2.0 16V 140PS s plynem,tak na něj radši zapomeň.

Seat je takovej traktor,že bych na něj asi zapomněl úplně.
No ten Seat jsem fakt zavrhnul, ted jsem procital fora o LPG a jsou s tim problemy- na volnobeh to neudrzi otacky a chcipe to, pri plnym plynu to zas nestiha dodavat palivo, do vetsiny tehle aut se montovalo LPG ktery se micha v sani. Takze LPG taky zavrhuju. A presne jak rikas- vnitrek se mi spis libi u lagun, vnejsek zas u 406. Myslel jsem nejdriv ze by se dalo i DTI u laguny,ale jsou tam na prd rozvody, draha vymena a navic uz po 80tkm, takze DCI......nema to tu nekdo aby mi rekl jak se pohybuje spotreba a jestli s tim mel nejaky problemy,popř to samy o HDI???
Umierneny
Ahoj, mam Lagunu 1.9 dCi Liftback, r.v. 2000. Motor je krasne odhlucneny, je tichsi ako ine diesle ktore som mal moznost testovat (307 hdi, 406 hdi, octavia tdi 81, passat tdi 66, stilo 1.9 jtd, mondeo 2.0tdci). Jediny tichsi a kultivovanejsi diesel ktory som skusil bol honda 2.2 ctdi. Inac ziadne vibracie do interieru alebo dokonca dunenie ako je dobrym zvykom pri tdi a jtd. Dlhodoba spotreba tak 6.4 litra. Pri jazde po dialnici bts-prg som mal spotrebu 6.8 pri rychlostiach do 150. Minimum som dosiahol v cisto jazdou v meste so zapnutou klimou 😄 a to 6.0 litra na 100 km. Auto mam 4 roky, som spokojny. Problemy som mal s klinovym remenom v zime pri teplote pod 4 stupne velmi neprijemne piskal, za tie styri roky bol remen uz vymeneny 4 krat, takisto mi vymenili vsetky napinacie kladky a naposledy mi vymenili kladku pri alternatore az ta piskanie odstranila. Auto ma najkomfortnejsie sedacky (skor obyvackove kresla... 😄 v akych som mal moznost sediet. Motor je silny v otackach nad 2000, pod 1700 je uplne mrtvy a nepouzitelny na akceleraciu. Od 2200 ma silny turbo efekt zatlaci do sedaciek, je to impozantne. Ale celkova akceleracia je tak na urovni benzinu 1.6 nizsej strednej triedy. Maximalka je 190 tak ako pisu, viac to neda ani dolu kopcom, motor uz pri 180 toci 4000 co je maximum, takze dosiahnut na 190 chce trpezlivost. Ale do 160 zrychluje absolutne bez zavahania, do 180 trochu pomalsim tempom.. Napis co ta zaujima..
Umierneny
Laguna 1.9 dti combi som takisto skusal, motor je o poznanie hlucnejsi a traktorovejsi. Dti je nieco na styl hdi resp. tdi, co sa tyka zvukovych prejavov.
Ono to i tak odpovida podle kw-79 stejne jako 1.6 16V,takze to bude mit stejnou silu,akorat v jinych otackach. Chtel jsem se zeptat na turbo nebo vstriky-s tim problemy nebyly?Nebo s houpanim otacek na volnobeh?Abych pravdu rekl, tak me dost prekvapuje ta spotreba-na dalku bych cekal tak 5 max 5,5l/100km, jinak prumer 6,4 to ujde. S mym byvalym benzinovym 6 valcem jsem na dalku bezne jezdil za 7,5/100 kdyz jsem jezdil opravdu podle predpisu, tj. do 100kmh po okreskach, tak palubni pc ukazoval 7,2/100km, takze docela cumim :shock:
Umierneny
Ano spotreba dlhodoba tak 6.4 ako som napisal. Nebudem si vymyslat ze 5 litrov, to sa este nestalo a najlepsie sa mi podarilo 6.0 ale to som sa fakt snazil netlacit plyn a nemam na to nervy. Laguna je cca o 100 kg tazsia od Octavie. Je to kus auta 😄 Co sa tyka turba ziaden problem, zaklepem na drevo. Mam 110 tisic km, otazka kolko ma auto najazdene naozaj kedze som ho kupoval ako second (resp. third) hand 😄 Na rozdiel od octavie, v lagune turbo nesvisti uz od 1500 otacok, nie je ho pocut. Co sa tyka vstrekovania, takisto ziaden problem ale v septembri minuleho roku mal motor nepravidelny chod. Technici Renault mi predpisali cistic vstrekov, s tym som vyjazdil jednu plnu nadrz a potom este jednu dalsiu plnu nadrz uz bez toho cistica a v priebehu tej druhej nadrze nepravidelny chod motor zmizol a doteraz je to bezpreblemove. Takze predpokladam ze cistic vstrekov vstreky vycistil. Otacky na volnobeho nikdy nekolisali. Drzia sa pod tusim niekde na 950 otackach odkedy auto mam.

Silu ma motor vyssiu ako 1.6, akurat ze celkove zrychlenie je rovnake 😄 Ine je to uz v rychlostiach nad 120km/h kde 1.9dCi zrychluje perfektne a na dialniciach sa neboji ziadneho kopca a dokaze utiect aj 2 litrovym benzinom avsak len po 190km/h kde konci 😊. Je to proste auto a motor na dialnicu. Takisto sedadla su idealne na dialnicu, makke. Po 4 hodinovej ceste bratislava praha som cerstvy. Ak tu istu cestu idem v octavii s vychvalovanymi tvrdymi sedadlami tak ma boli r.it este par dni a som unaveny z tej cesty..
TDI TOledo ako traktor, nmie je to nahodou koncernovy motor co sa dava(l) do Skody a VW.....tam sa nejako nestazovali ludia ? :idea:
Já jsem pro TOLEDO 😄 viz. článek SEAT TOLEDO II
mne sa TDI od koncernu VW nezdaju traktorove
mmm
to zepellin: jenomže není tdi jako tdi, novější velkoobjemové tdi jsou common-rail😊

Jinak osobně bych z této trojice bral 406, laguna je na muj vkus moc měkká, ale záleží, co čkověk chce. Ale ta 406 by za ty peníze asi nebyla v nejlepším stavu...
Na tom ze VW prechazi postupne k systemu common rail je videt jak zaspali dobu, jako ze se rika ze BMW je se svou technikou 10 let napred, tak koncern VW 10let zpatky nekde v roce 1997.
Sorry ale koncernu VW a jejich motorovy nabidce nejak nemuzu prijit na chut, vrcholem je TDI PD, nikomu to neberu a muj nazor nevnucuju, ale pro me to je proste vychrochtanej traktor.
Abych se vratil k jadru problemu, nejspis to vyhraje laguna, jelikoz jak tady kolega podotknul-406 za ty penize nebude v dobrym stavu, v lagune uz jsem jezdil a celkem mi vyhovovala. Akorat uz nevim jestli 1.9dci bude to pravy, spotreba kolem 6,5/100 a myslim ze s takovou 1,8 16V se na dalku k 7 litrum dostanu taky.
Pročti si fóra - když Lagunu tak nejlépe s benzínem.

Jinak k VW a TDI - myslím , že vzhledem k problémům jiných značek s common raily nebylo od TDI kam spěchat. Když se nepokazí turbo tak je to mnohem spolehlivější motor. Kamarád měl problémy na Mondeu problémy se vstřiky a za opravu to byla pěkná pálka. TDI zkousne snad všechno.
[odkaz]

mrkni se sem
prave som sa chcel opytat , ze mam moznost kupit VW GOlf 1,9 TDI PD 74kW 2002, tusim je to cerpadlo + tryska, budem rad ak mi napisete vase skusenosti s tymto motorom , pripadne ho porovnate s 1,9 TDI 66kW, alebo 1,9 TDi 81kW ktore sa predtym montovali do VW, co as tyka dlzky servisnych intervalov, spolahlivosti, kazivosti, nachylnosti, a kadejake pikosky >😒]
Bylo tady vlákno jaký je rozdíl mezi TDI 66 a 81kW. Bylo tam docela dost posáno. A podle toho vycházelo , co se spolehlivosti týká, 66kW. Kamárádka ho v OI kobmi a jede to docela slušně, na ten výkon a váhu auta.
cital som ze 66 kW su spolahlive a 81 su vykonnejsie verzie a tiez su spolahlive, len mam zatial malo info o tych 74kW
2 Tom69: Neb se ptal na model 1999-2001, tj. Lagunu 1, je tvůj odkaz zcela mimo mísu. V západní části EU+Norsko a Island je tvůj špatný Mégane 2 loni zase nejprodávanější model a připusťme,že to lidem asi jezdí, jinak by to snad nekoupili,nebo koupili? To bych se docela divil. Jeden nespokojený zákazník nedělá prodeje,seč se snažíš 😉

BTW: Lagun se loni v ČR prodalo víc jak Avensisů nebo Accordů a neříkejme, že je prodávali pod cenou,neb Mazda 6 má také výchozí akční ceny už na 520 tis. Moje cena pod cenou byla 750 tis,po 150 tis slevě...

Laguna 1 z konce výroby je naprosto v pohodě,má ji kluk z vedlejší ulice,už 5.rokem,podniká,je tam motor 1,9 dCi a nula problémů.

Problémy s turbem má ten,kdo nedodrží naprosto elementární zásady užití....ale to platí obecně.
Jo jo, můžu potvrdit, Laguna do roku 2001 je prý zcela bezproblémový auto. Vlastní zkušenost nemám, ale potvrzena z mnoha zdrojů.
2 Ferin:Co vím,starý model a na ten se ptal, na konci výroby neměl problém. Takže ta invektiva je naprosto zbytečná 😁

Že na počátku u L2 byly problémy s kartou-a na tento model se neptal-je známo a dávno vyřešeno.

Kamarád má hyper spolehlivou Mazdu6, máme to zhruba stejně staré a lišíme se v tom, že nebydlíme ve stejné ulici,ale 400 od sebe,já tam leju naftu a on benzín.Oba parkujeme venku,neb nám oběma doma do garáže vleze jen jedno auto,oba nula problémy,tak nevím, které je spolehlivé a které nespolehlivé? Hodíme si los ?? Asi... >😁

Vytváříte si tu virtuální realitu...někdy.
Jaká invektiva? 8-s Já jsem jen potvrzoval to, cos psal ty.
zLATÁ 406

r.v 2000 a dále 2,2HDI (98KW) nebo ůspornější 2,0HDI (81KW) spotřeba u prvního při dynamické jízdě do 8l. normal je tak 6,5l.U 2.0HDI je vynikajících 5,5- 6l/100km

-----------------------------------

Ve verzi Combi se tam vleze všechno podobně velký auto už asi jen Mondeo.

Laguny se mi líbí ale jenom ty starší tz. 1998-2001 a před faceliftem ale s těma byli problémy.

Asi bych do laguny nešel vzhledem k Peugeotu byl by to krok zpátky.

K tomu Peugeotu : máme jednoho doma 2.0HDI Break Saint Tropez ve verzi Combi rv 2000.Koupený jetý cca 80 000 a najeto za rok kolem 110000 a kromě klasické ůdržby frantík zvláštní péči nepotřebuje.

Co se týče komfortu posezení idealní u ovládání el. sedadla najde polohu snad každý.Výškově nastavitelný volant samozřejmostí.''Krásný'' interier plný černého třpytu (nepůsobícího tak levně jako u Lagun .. bohužel i modernější ročníky jsou nepoučitelné ve škále ŠEDI '' 8-s ) a dřevěných dekorů ladící s krásně svítícím oranžovým displejem pal. počítačem a automatické klímy.

Pohodlný posez pro 4x dospělé lidi je opravdu na ůrovni.Snad pouze ten pátý si toho mezi těma vzadu už asi moc nedovolí 😁(pro 3dospělé vzadu to není). Co se týče motorové stránky 406 nabídne komfortní ale i v celku dynamickou jízdu( zabírá někde kolem 1800ot až k 5000ot :: plynulý nárust síly a energie je příjemně dravé i na předjetí autobusu Vzhledem k perfektně vyřešenému podvozku (tzn. nezávislé zavěšení kol) je to auto dravé a v zatáčkách i poměrně táhlých si drží nehnutě svou stopu.Je schopno podržet i v situacích zavánějících krajní mezí. :x

Zejména jak přítelkyně jedoucí za kolegou před námi asi 180km/H viděla na dálnici takový nepěkný kus krabice nebo čehosi .. načeš strhla volant až do pravého pruhu a hned zpátky.Taková hodně adrenalinová myška s brutálním otočením volantu---- byla pro mě šokem !!!. :shock: :shock: Neměl jsem na ni slov avšak nechtěl jsem ji nějak drtit :😉 ::vzhledem k tomu že řídila ona a ještě si trošku přidupla na plyn :a slovy mi odpověděla ''Vždyt to sedí''

Mno někdy je lepší nepít a pak řídit sám >😁 Ale když tak uvážím v takové starší laguně by nás to při tě vrácečce otočilo na střechu minimálně !!

Kdybych dneska měl kupovat tak bych koupil poslední typy 406 rv 04 ty už maj interier podobný 407 a auto řekl bych je už vychytané (doufám že i Elektrika 😉 ) možno ve verzi 2,2.

JInak o 407 bych neuvažoval ..sice je to nástupce mojeho typu ale co se týče určitých závad . :!:

Asi si počkám 406 ješte hodně sveze takže to nebude problém.. Hodně se mi líbí poslední wW Passaty. Takový orig. manažerský vůz avšak ta spolehlivost vzhledem k ceně ?? mno uvidíme.. ještě by připadnul takový new's Avensis v Combi další taková ta SPRÁVNÁ LOD

😜 :arrow: