0
Zdravím,rád bych se s Vámi pod?lil o sve zkušenosti z dovád?ní na sn?hu.Mám CRVé?ko r.98(pneu205mm GTradial) a kolega A4 2.8quatro(pneu195mm Perellisnowsport) a je m? jasné,že porovnávat tyto systémy nelze!(znám hlášky jako"kde crv hrabe-subaru vyjede bez podhrábnutí atd.)Ale velmi m? p?ekvapilo p?i zkoušce zrychlení z 0 na 70až80km/h na uježd?ném sn?hu na silnici jsme VŽDY dosáhli stejného zrychlení-po rovince,do kopce-vždy sten?-zárove?-NECHÁPU....?????
0
A co ESP, zapnutý nebo vypnutý. Já bych si s vypnutým ESP v takové rychlosti asi rozbil držku.
Co je na tom tak nepochopitelného? Zamysli se jak, oba systémy pracují a jaký mezi nimy je rozdíl a p?ijdeš na to, že to co zkoušíte je p?esn? to na co je haldex primárn? stav?nej....
Rozdílo by se poznal v chování v zatá?ce, nebo spíše p?i ruzných adhezních podmínkách pod jednotlivými nápravami/koly...
Rozdílo by se poznal v chování v zatá?ce, nebo spíše p?i ruzných adhezních podmínkách pod jednotlivými nápravami/koly...
Zkus to v extrému- nap?. v bahn? nebo v hlubokém sn?hu, když skoro zapadáš. Garantuji, že CRV se zastaví a už se nerozjede, protože neplnohodný náhon 4X4 sepne až p?i prokluzu a to je pozd?! N?kolikrát jsem to zkoušel u r?zných zna?ek a ten, kdo si takovou koncepci koupí, tak sice ušet?í, ale prohloupí.
to tutin: a co nova rav4, ktora sice zapina zadny pohon pri preklze prednych kolies, ale zaroven ma aj tlacitko, ktorym si mozes zopnut pohon oboch naprav prave v takychto situaciach?
Je to podobné jako u SX4, tam se to automaticky p?i dosažení ur?ité rychlosti odpojí, což je velký mínus nap?. p?i p?edjížd?ní, u RAVky nevím, ale bude to fungovat asi podobn?- takže nic moc.
A uz je to tu zas ...proboha komu muze vadit to, ze v 60km/h vypne full time 4x4 bez mezinapravovyho diferencialu ? to jako, ze by tomu autu jeste hrabala vsechna 4 kola ? tak silnej motor to zas nema >😁 Kdyz tam neni mezinapravovej diferak, tak se to proste musi vypnout.. dyt by se ta spojka, hlavne v zatackach upekla 😉
Hmm. to je něco jako JPP když Octávce ve 180 km/h na dálnici sepnul Haldex na mokru a poslal ji za svodidla....Dlouho jsem bádal ale zatím jsem nezjistil při jaké rychlosti ten Haldex už nesepne. Ale rozhodně to nebude jenom na rychlosti, bude tam hrát ještě poloměr otáčení (průjezd zatáčkou) hlášky ESP atd..ale nad 100km/h určitě nespíná
Kdy Haldex už nesepne to nevím (v příručce o tom nepíšou), ale že by to sepnulo při 180 km, je snad nemožný (musí dojít k prokluzu předních kol) a pokud se dostaneš do smyku, tak asi plyn už nepřidáš, aby tě to vystřelilo ven (i kdyby Haldex sepnul). V příručce píšou jen o EBD, to spíná u čtyřkolek asi do 70 km u předokolek asi jen do 40 km (tak nějak). O ESP tam taky nepíšou.
tutin: ja si myslim, ze v extremu takovej rozdil prave nebude, neb pri prokluzujicich kolech se haldex proste sepne na pevno a predni kola se toci stejne rychle jako zadni... coz je v krizi ideal. pak nastupuji samosvorne diferencialy na jednotlivych napravach pokud je auto ma...
problemy jsou spis hlaseny pri rychle jizde v zatackach a nahlych zmenach v chovani vozu. tam je samozrejme torsen lepsi
problemy jsou spis hlaseny pri rychle jizde v zatackach a nahlych zmenach v chovani vozu. tam je samozrejme torsen lepsi
S poslední v?tou souhlasím. Haldex mi zatím moc nesedí, vždy jsem ho porovnával s mojí G. Vitarou a je to velmi citelný rozdíl.
to tutin: ty mas novu G. vitaru? Ako si spokojny? Mas aj nejake negativne dojmy? Co nepresnost prevodovky a neskore reakcie posilovaca riadenia pri po sebe tesne nasledujucich zmenach smeru? To mi pri testovani toho auta vadilo najviac...
Ja mel Audi A4 1.8T 120kW r.v.2004. Dokud jela na kluzke vozovce parada. Pokud si mohla sahnout na tvrdy podklad parada. Jakmile jsem s ni najel ve Svatem Petru na dojezd pod sjezdovkou - do hlubokeho snehu byla doslova v prdeeli. Vypnute ESP nebylo tak docela vypnute a nechalo tu audinu regulerne se zahrabat. Proste se nedal pridat plyn. Takre vyspely Quattro system byl pod diktatem "vypnuteho" ESP v koncich.
Z Fronterou jsem zde nemel zadne potize. Pro detailisty, audina byla obuta do novych Dunlop Wintersport 205/55 R16.
Tim nechci rict ze Quattro je spatne - naopak na silnici neni nic lepsiho. Ale do terenu nepatri, zvlaste pak s ESP.
S vypetim vsech sil a sevrenou prdeeli jsem se pak z toho snehu dostal, ale spojka smrdela jak spalenej chleba.
Z Fronterou jsem zde nemel zadne potize. Pro detailisty, audina byla obuta do novych Dunlop Wintersport 205/55 R16.
Tim nechci rict ze Quattro je spatne - naopak na silnici neni nic lepsiho. Ale do terenu nepatri, zvlaste pak s ESP.
S vypetim vsech sil a sevrenou prdeeli jsem se pak z toho snehu dostal, ale spojka smrdela jak spalenej chleba.
[odkaz]
To video je sice pekne, ale nic nevypoveda napr. o tom, ako by sa dane auta zachovali po zastaveni v tom kopci a naslednom dalsom rozjazde. A v neposlednom rade to natocili tak, aby Allroad ukazal ze na neho nikto nema. Nevidel som tam vsak ani jedno Subaru... Nahoda?
ukazka ktora stoji za to😒br />
[odkaz]
ukazka ktora stoji za to😒br />
[odkaz]