Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
3. 2. 2007 12:30
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 09:15
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 09:24
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 10:21
neregistrovaný "Bubo"
6. 2. 2007 11:23
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 11:31
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 11:33
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 12:19
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 12:45
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 12:44
neregistrovaný "jiribursa"
7. 2. 2007 17:13
neregistrovaný "jaromirstejskal"
7. 2. 2007 18:48
neregistrovaný "jiribursa"
7. 2. 2007 20:57
neregistrovaný "Whirlwind"
18. 2. 2007 21:08
neregistrovaný "JB"
22. 2. 2007 07:59
neregistrovaný "jaromirstejskal"
23. 2. 2007 16:46
neregistrovaný "Whirlwind"
24. 2. 2007 12:44
neregistrovaný "JB"
15. 2. 2007 07:40
neregistrovaný "jaromirstejskal"
16. 3. 2007 07:14
neregistrovaný "fejfi-k"
29. 3. 2007 09:28
neregistrovaný "magic1"
neregistrovaný "jiribursa"
3. 2. 2007 12:30
MAZDA 323 GTR, nebo jiné??
Zdravím všechny fanoušky Motrcafe!

Prosím o pomoc- víte někdo něco o Mazdě 323 GT-R? přednosti, slabiny, apod..?

Chtěl bych si pořídit nějaké auto na občasné " vydovádění " za rozumný peníz ;-) už fakt nevím, Mazda? Ford? Renault? Peugeot? 8-s

Poraďte prosím.

Díky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 09:15
Bez nadpisu
Tak vzhledem ke svému věku bych asi neměl moc rozepisovat zkušenosti s tímto autem. Nicméně pokud jsem správně pochopil jedná se o Mazdu 323 s motorem 1,8 turbo 122kW. Naše rodina ji vlastnila a musím říci, že to bylo opravdu ''žihadlo''.Zrychlení 0-100 se pohybuje nekde mezi 6,5-6,8s. Mohu ji jen doporučit. Její spolehlivost byla příkladná, jen bych si dal pozor na tuningové kousky... Její další předností je pohon 4x4. O dalších typech nemohu nic napsat... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 09:24
Bez nadpisu
Díky za zkušenosti,

nevíš, jakým způsobem tam byl řešen pohon 4x4? Spíš, hledám a srovnávám, ale na 98% jsem rozhodnut právě pro tohle auto.

>:D >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Bubo"
6. 2. 2007 10:21
323 GTR
Dobrá volba v tom užiješ hafo adrenalinu :-) Ale řekl bych že těch kloudných už moc nebude, jak to hodláš sehnat?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 11:23
Bez nadpisu
Mazda 323 GT-R používala mezinápravový diferák ala Lancia (jen zmenšený) a zadní byl lamelový. Takhle jsem to našel v diskuzi vseobecne o pohonu 4x4. Jinak Bubo má pravdu... Solidní kousky jsou opravdu těžko k sehnání (dost často ji hledám na netu) a většinou bezvysledne. Jinak kdyby ti nevadil tuning tak koukni na auto.rychle.cz a do kritérií zadej značku Mazda a název turbo. Nově jsem se zaregistroval tak nemuzu davat odkazy :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 11:31
Bez nadpisu
No nevim, v čechách asi nemá smysl auto tohodle ražení shánět, vetšina jich bude dost zničených, tak přemejšlim nad SRN, nebo CH ( auta tam jsou sice dražší, ale prej docela opečovávaný )- radši bych sérii, a pak možná nějaký decentní vylepšeníčko ( podvozek, brzdy... ), ale třeba to ani nedude potřeba ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 11:33
Bez nadpisu
Ten zadní lamelovej dif- jaká tam byla svornost ( zhruba ) netušíte?? >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaromirstejskal"
6. 2. 2007 12:19
Bez nadpisu
Svornost doferenciálu nevim. Ale taky jsme ji dovezli z CH a sel bych do toho znovu. Nejvtipnější bylo ze ji před námi měl farář... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 12:45
Re: Re:
Náhodou nějaký odkazy na stránky, kde bych o tomhle mazlíkovi něco našel, neznáš?? ;-)
neregistrovaný "jiribursa"
6. 2. 2007 12:44
Bez nadpisu
Tak tomu rozumim, To bylo autí, jako od pánaboha... ;-) >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaromirstejskal"
7. 2. 2007 17:13
Bez nadpisu
To bohužel nemám, ale kdybys nějaký sehnal, tak ho sem prosím dej. Rád bych se taky něco bližšího dověděl. :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiribursa"
7. 2. 2007 18:48
Bez nadpisu
Zase jsem se na tohle téma bavil s chlapama z práce- všichni mně utvrzujou v mojí volbě, KDYŽ už rychlý auto ( a stylový ), tak tenhle mazel je to pravý- takže je na 110% rozhodnuto- v létě pro něj pofrčim, už teď jsem natěšenej jako malej jarda!! >:D

Budu tedy shánět nějakej klubík, popř. nějaký specializovaný stránky- pevně doufám, že něco najdu, někde přeci musí něco o těch autech bejt... o ať mi nikdo neříká. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Whirlwind"
7. 2. 2007 20:57
Bez nadpisu
Nemám zkušenost přímo s GT-R, ale s GTX. Jde o identická auta, jediný rozdíl je, jak možná víš, že GT-R má na kolech pěti-díru, větší intercooler a díky němu i větší nárazník navíc ještě s přídavnými světly (mam pocit že ještě nějaké maličkost je odlišuje, ale teď nevím). Výkon 122kW měla zcela určitě verze GTX – za to dam ruku do ohně. U GT-R se díky použití většího intercooleru zvedl výkon o nějakých 10, možná 15 kW (fakt nevim), ale to není si myslím až tak podstatné, protože jakákoliv verze HF Integrale či třeba dvoukola Fiat Coupe 20VTurbo této Mazdě vypráší kožich. Nechci jí porovnávat s přeplňovanými 2-litry, chci jen demonstrovat jak pojede. Těch pár kW navíc u GTR nevidím až tak podstatných, jako právě to, že má velký intercooler. Jakmile jste totiž chtěli po GTX aby podávala výkony, téměř okamžitě začal výkon uvadat právě pro její malý chladič. O tom jestli má nějakou výraznou bolest ti neřeknu. Mám jen tušení, že „magic“ se k ní vyjadřoval, je to tak půl roku, rok a tvrdil že na rozdíl od Integrale na ní neúměrně umírají diferáky – ale teď je to jen má domněnka, musel by sis to dohledat. Musíš prostě počítat že kupuješ ojetinu, navíc sportovního zaměření. Funkční díly nejsou totožné s obyč. 323 a moc jich nebude, co by stály nové nemám tušení. Jízdní vlastnosti si dovolím tvrdit že jsou stejné jako u HF Integrale, protože takové Audi Coupe (kulatý typ) se vedle nich chová jako naprostý dřevák – těžko ovladatelné, neochotné zatáčet. Je naprosto jedno jak jí „taháte za páky“ prostě z ní nic nedostanete - dobré tak akorát pro dědka aby mohl snáze vyjet na hory. Kdežto zmíněná Lancia a Mazda jsou neskutečně hravé, reagují na sebemenší podnět volantem i plynem. Naprostý amatér si s nimi dokáže na volném prostranství!! lehce užívat (rozdíl je v tom, že Integrála dokáže na suchém asfaltu to, co GTX jen za snížené adheze). Na silnici to ale taková sranda není a zvládnutí takového vozu je mnohem obtížnější než předo/zadokolka.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "JB"
18. 2. 2007 21:08
Re: Re:
2 Whirlwind: jsi si jist.... co te k tomuto tvrzeni vede....?
neregistrovaný "jaromirstejskal"
22. 2. 2007 07:59
Re: Re:
Jo taky si myslím, že by spíš Fiat dostal na zadek... >:-[] Holt kdo Mazdu jednou okusil, nechce jinou..
neregistrovaný "Whirlwind"
23. 2. 2007 16:46
Re: Re:
Jde o mojí zkušenost, ale co konkrétně máš na mysli, šlo by to trochu víc specifikovat?

No jo, když je vemeš na sníh tak 323 vyhraje - bez debat. Coupe jsem uváděl, protože jsem se rozepisoval čistě o výkonu motorů a tam je rozdíl velmi podstatný. Navíc na silnicích stále ještě dost často panují takové podmínky, aby Coupe mělo navrch.
neregistrovaný "JB"
24. 2. 2007 12:44
Re: Re:
to ja si myslim ze na silnici se to uplne ztrati, pokud neuvazujes chciply kone... tak je rozdil 5k u 16V a 35k u 20V, ale v provozu podle me kupe neujede ani 20V, ani kdyby melo o 100k vic... pokud se bavime o nejakym beznym useku silnice 1 tridy, kdemusis cekat nez muzes predjizdet a kde nejsou zatacky ktery pojedes na 2ku... nebo i na 3ku.

no a pokud se dostanes nekam na hory, treba prave Suchy vrch (silnice c. 11 Jablonne - cervena voda) tak tady si nejsem jistej jestli by coupe bylo nadrazene... myslim ze by se tu i za sucha dalo vyuzit vyhody 4x4, pokud bys to jel obracene, tak naprosto bez pochyby...

otazka je jak by to vypadalo na relativne rychlejsich zatackach Libechov - Duba, do zatacek neni videt, pruh je uzky...

kazdopadne ja jen hadam... nejel jsem ani v jednom z nich .... podle me by ale coupe melo snaci jen na okruhu nebo na dalnici, nebo tedy na silnic pokud nebude provoz...

kdyz jsem rikal specifictejsi, myslel jsem abysuvedl konkretni pripad, kdy coupe vyslo lip nez 323 (ta 4x4 turbo co se o ni bavime) podle me to pri beznym jezdeni nemuze byt pravda.

uz jsem to tu psal... muj spoluzak ujel cestou z Mostu do vychodnich Cech ve Felicii nekomu v BMW 750 s modryma majakama na naraznicich, prazske cislo (pravdepodobne vladni auto, pry, uz je to tak 8 let) a o tom ze zavodili nebyl pochyb... Ten pan v tom velkym aute se choval (subjektivni hodnoceni samozrejme) za tim volantem opravdu jako magor... na zrychleni mu ujizdel zcela katastrofalne (jak jinak) ale pak prislo neco do protismeru, a byli u sebe... nakonec to pan vzdal v zatackach, snad se bal ve 170 co mu to udela kdyby se to utrhlo, tohle jsem uvedl jen abych podlozil sve tvrzeni, ze par koni te v provozu nespasi, protoze se kazdou chvili stejne dojedete

okruh bych ja vynechal

a dulezity bych videl prave nejaky usek na silnici... rekneme nejaky proflaknuty lahudkovy usek v CR... beroun, Suchy vrch, Duba... kde se muze (podle me ferove) utkat +35k a teoreticky lepsi grip
neregistrovaný "jaromirstejskal"
15. 2. 2007 07:40
Bez nadpisu
No já si nejsem jist, jestli by jí dal zrovna fiat na zadek, ale je to možné.. Podle mě je to naprosto dostatečně rychlé auto a kožich vypráší i autům s daleko většími motory. No až ji dovezeš pošli mi prosím foto na mail :-) , teda jestli ti to nebude vadit..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "fejfi-k"
16. 3. 2007 07:14
Bez nadpisu
GT-R chci uz hodne dlouho tak jsem neco malo informaci za ty leta posbiral. Vyrabela se od 1992 do 1994.Bylo priblizne 220 kusu gtr + 300 vylozene rally specialu.GtrMa podstatne svalnatejsi bodykit (kapota a narazniky)predni naraznik je osazeny dvema velkymi mlhovkami.. ma o mnoho kvalitnejsi podvozek a lepsi dynamiku.Motor gtr je v prvnim pohledu stejny jeko u gtx ale neni tomu tak.Nese oznaceni BP8 .Ma vetsi turbo IHI VF23 na kulickovych loziskach.Vetsi vyfukovy potrubi.Jinou hlavu valcu v ketery jsou ostrejsi vacky a sodikem plnene ventily.Kovane pisty a ojnice.. Staci male zmeny na vyfuku,na sani a vykon jde rapidne na horu. Nevyhody: hodne poddimenzovana prevodovka je to nejvetsi slabyna u gtr tak i gtx. Ma malo vykonny palyvovy system tak kdyz upravovat tak nejdriv toto jinak dojde k propaleni pistu.. Dalsi slabinou je turbo, jak se odporouci nejde repasovat.Na rade je koupit uplne nove nebo dotahnout starsi i s celym motorem.

Je velmi tezky se dostat k originalu vetsina z nich je zborena nebo prekopapana.Vetsina lidi prehazi body kit na gtx implantujou motor gtr a hned pisou ze prodavaji gtr !!!! pozor na ne pokud o gtr uvazujete...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "magic1"
29. 3. 2007 09:28
Re: Re:
jiribursa: GT-R je dobrý auto - nakonec o tom svědčí 4 tituly v MS ve skupině N (sériové vozy). Ovladatelnost naprosto perfektní díky vynikající trakci a nízké hmotnosti.

Padlo tu ale srovnání s Deltou Integrale a já bych na tvém místě zauvažoval i o ní, i když je přeci jen citelně dražší. Proč, je ale celkem jasné - je totiž výrazně víc dimenzovaná a dožívá se tím pádem i vyššího věku. O co jde: motor - GT-R má ve všech variacích motor 16v, který je ale méně dimenzovaný než 8v i 16v u Delty. Motor 8v Integrale (831C5.000) je trochu a 16v (831D5.000 a vyšší) je dokonce natolik předimenzovaný, že snese spoustu "prasáren". Jedná se o výrazně silnější ojnice, kliku, větší lágry a mohutnější hlavu válců. Naopak ten klikový mechanismus je těžký a kvůli jeho vyvážení tam jsou dva vyvažováky, které ještě zvyšují už tak poměrně velký moment setrvačnosti motoru (ale když je vypojíš, tak v nízkých otáčkách začne to auto citelně líp táhnout). Delta je proto víc silová než točivá, proto i při relativně nízkých výkonech jede jak z děla. Delty měly několik typů turbodmychadel, která jsou o něco větší než na Mazdě a tím pádem ženou víc vzduchu a pro další úpravy mají větší rezervy. Navíc je to Garrett - je levnější a dá se v poho repasovat či upravovat. Dále jdeme přes spojku, která je u Delty větší na převodovku, která je dvojnásobná a není zase takový problém občas řadit i bez spojky :*) . Téměř identický je mezinápravový diferenciál Fergusson s čelním ozubením a trojicí planet, jenže zase - u Integrale je jednak materiálově, ale taky rozměrově mnohem robustnější konstrukce. mazda má rozdělení momentu na předek/zadek 50/50, Delty 56/44 (4WD a Integrale) nebo 47/53 (Integrale 16v, Integrale Kat, Integrale Evoluzione). Zadní diferák je jiný - Mazda má lamelový, který se časem vydírá a ztrácí svoji samosvornou funkci a je potřeba jej z času na čas repásnout (není nijak drahé), kdežto na Integrale je TorSen, který se prakticky neopotřebovává.

Podvozek je velmi podobný, ale u Integrale je tužší uložení náprav a Evoluzione má zadní ramena kovaná z hliníku. Zase tu platí tvrzení o vyšší dimenzovanosti všech. Evoluzione má navíc přední brzdy čtyřpístky Brembo a je výrazně širší - s GT-R už téměř nesrovnatelná (i cenově).

Obě auta ráda hnijí - Mazda proto, že nemá prakticky žádnou pořádnou ochranu, Lancia proto, že je sice z výborně ošetřenýho, ale ruskýho plechu, který hnije sám o sobě. Proto vkaždém případě ani neuvažuj o tom, že by to auto stálo venku. Celá karoserie je jinak stavěná - Mazda je takový střednětuhý kompakt (a dozadu se nevejde ani nářadí), kdežto Delta je ultratuhá podlaha a na ní jsou posazeny měkké díly. Od 4WD se zlepšovala zejména karoserie, Integrale 16v je už docela slušná a Evo už je super. Integrale má standardně kontrolky tlaku turba a teploty a tlaku oleje.

Pak jdeme na ceny ND - tady je nesrovnatelný rozdíl, protože na Deltu je všechno maximálně za polovic - na 16v motory i levněji, protože se v různých verzích montovaly i do Fiata Coupé, Lancie Delty Nuovy HF, AR 155 Q4, některých verzí Themy LX (od 200 koní), Kappy, atd. Díky unifikaci jsi na velmi rozumných cenách a spousta věcí se dá sehnat i z druhé ruky. Dále se v Itálii výborně shání i díly pro ladění - Integrale 16v má díky předimenzovanosti prakticky všeho velké rezervy ve výkonu a je k dipozici nepřeberné množství ECU, vaček, výfuků, tlumičů a vzpěr, brzdových komponentů, QuickShift a dalších věcí, které jsou na Mazdy mnohem dražší.

Proto ještě zvaž vedle tý výborný Mazdy taky Deltu Integrale - doporučuju Integrale 16v (1989-1991, oz. 831D5.000) s hydraulickou spojkou, zpevněnou karoserií, lepším mez. diferákem a motorem 16v (cena se v I pohybuje kolem 5.000 Euro a bohužel stále roste). V případě jakéhokoliv dotazu se na mě klidně obrať nebo pro snazší orientaci v modelech mrkni na nějaký mý kecy na www.integrale.wz.cz nebo www.Deta.lanex.us, případěn si projdi diskusi Delta Integrale na tomto fóru (ve starých příspěvcích toho najdeš hodně). Většina problematiky je pro Deltu i 323 podobná, ale Mazdy jsou přeci jen citelně problematičtější, hlavně po té mechanické stránce. Ale tady hlavně záleží na kuse a jak se k tomu kdo choval. V ČR není třeba moc Integrale, které by měly ještě něco společného s originálem...