Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
5. 2. 2007 10:21
neregistrovaný "Kedyson"
5. 2. 2007 16:57
neregistrovaný "Cheef"
5. 2. 2007 20:18
neregistrovaný "Kedyson"
5. 2. 2007 21:02
neregistrovaný "SpeedyRam"
6. 2. 2007 00:06
neregistrovaný "Cheef"
6. 2. 2007 10:03
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 00:12
6. 2. 2007 12:11
neregistrovaný "AHOSO_VIDAHO"
6. 2. 2007 13:50
neregistrovaný "campagnolo"
6. 2. 2007 15:01
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 14:59
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 17:00
neregistrovaný "AHOSO_VIDAHO"
neregistrovaný "Kedyson"
5. 2. 2007 10:21
Audi 80 2.0 B4 (1991-96)
Zdravím. V polovině 90. let otec koupil Audi 80 (B3), bylo to první auto, do kterého jsem se zamiloval. Bohužel skončila ne naší vinou ve škarpě na D1. Vždycky jsem snil, že si jednou takovou koupím, teď o tom začínám vážně přemýšlet. Samozřejmě už výrazně přepracovanou generaci B4. Nejrozumnější volba to určitě není, za zhruba 80 tisíc, což je současná cena nejzachovalejších 80, se dá koupit auto mladší, finančně nenáročnější a později pořád prodejné. Ale když já mám osmdesátku prostě rád :-) Trošku problém jsou motory. Pěti a šestiválce nechci riskovat (z finančních důvodů), 1.9tdi nechci. Zbývá jen dvoulitr benzín (85kW). Ale mám obavy, že 116 koní na 1230kg těžké auto nebude stačit. Teď jezdím octávou 1.8, 125 koní a žádná sláva to rozhodně není. Audina má o 9 koní míň a je jen o 35kg lehčí. Znáte někdo hodnotu zrychlení 0-100 a točivý moment (měl by být něco přes 170Nm) dvoulitru Audi, verze 85kW?

Máte někdo s tímto autem zkušenosti? Jaká je dostupnost a cena náhradních dílů? Víte o stránkách nadšenců, kde bych se dověděl víc? (ve stylu e30.cz). Díky za rady
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cheef"
5. 2. 2007 16:57
80
to zrychlení papírově tak 10,5s. Točák je 170N.m při 2400ot. Maximálka přes 210km/h. Ten dvoulitr jede rozhodně líp než ta 1,8 v oktávce. Fakt >:D . Je to sice 8ventil ale celkem ujde. Nevim jestli to bude MPI v ty Audi 80 ale není to špatná volba. Jen spotřeba je trošku horší.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kedyson"
5. 2. 2007 20:18
Re: 80
Tyto hodnoty mi moc nesedí. Mám info k generaci B3, kde měl dvoulitr 83kW, 170Nm při 3250 ot/min, akcelerace 0-100 za 10,9. Dvoulitr v B4 je jen evoluce tohoto motoru. Má nepatrně vyšší výkon (85kW), předpokládám, že došlo i ke zvýšení točivého momentu. Ale že by maximum nastupovalo už ve 2500 otáčkách, ve srovnání s 3250 u původní verze? A zrychlení na 100 za 10,5 je taky málo pravděpodobné. Spíš bych čekal hodnotu o něco horší, než u B3, protože B4 je o celých 150kg těžší. Ale pokud máš pravdu, budu jen rád ;-)
neregistrovaný "SpeedyRam"
5. 2. 2007 21:02
Bez nadpisu
Audina 80 se mi vždycky moc líbila, hlavně verze Avant. Výběr motorů byl opravdu ne zrovna povedený. Četl jsem na internetu recenzi majitele a ještě vyjádření odborníků a ti taky doporučovali 2.0 anebo 2.8 V6. Má sice větší spotřebu, ale stejnou jako 2.6 který má ovšem na šestiválec malý výkon. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cheef"
6. 2. 2007 00:06
80
o motoru 2,0/85kw vím, protože ho má kamarád ve fabii(je to ovšem MPI) 85kw má při 5200ot. a točák je skutečně 170nm při 2400. je tuďíž (fakt) dost pružnej už odspodu, ale zádnej sporťák to není, nad 6000ot. už moc nechce, ale zase můžeš jet na 5 50km/h i do kopce. Ale!!!- žere olej a celkem dost, hlavně když se točí v otáčkách a spotřeba není zrovna nejlepší stránka onoho motoru-město bez problémů i za 13 litrů, mimo se dá v poho i za 7. Je i dost tichej, jenom tak samtově ševelí. Maximálka je prý 220km/h, v papírech má 197km/h, zrychlení má udávaných 10.3s, myslím že v ty Audině to bude podobný, protože pohotovostní hmotnost ty jeho fabie je v techničáku 1230kg. Ale je spokojen. :-) Jo a koukal jsem do katalogu aut z roku 1987(západoněmeckej) a tam mají ty audi motory 2,0/85 kw ale pětiválce :shock: , ty čtyřválce se prej dělaj až od 90.let :?: , fakt nevím.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 10:03
Re: 80
Aha, no jasně! To mi mohlo docvaknout, kde se vzal ten dvoulitr v ochcávě a ve fábce! Díky za upozornění. Sice modernizovanej, ale je to on. Pokud ta modernizace nebyl nijak výrazná, tak by to bylo výborný. 115 koní sice nic moc, ale točák už ve 2400, na stovku za 10,1 při úplně stejné váze, jako audina... To zní slibně. O spotřebě paliva jsem se už s pár majitely bavil, většinou se shodnou na 8-9. Bohužel se shodnou i na vyšší spotřebě oleje, ale s tím už se nějak smířím. Díky za info
Avatar - Sprint
6. 2. 2007 00:12
Bez nadpisu
Kamarád měl v Audi Coupé z roku 1987 pětiválec 2.2 85kW.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AHOSO_VIDAHO"
6. 2. 2007 12:11
Bez nadpisu
a co rikate motoru 2.0 103kw?? v audi quattro ?? rok 94

ma to natoceno okolo 210.000km ale poctivych .. je tam neco vyslovene "k posrani" cili past na penize?

Diky
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "campagnolo"
6. 2. 2007 13:50
Re: Re:
2.0 a 103kW (110kW) to byla tusim verze 16V. Davalo se to i do Audi 80 B4, Coupe, Corada a Golfiku.

V Audi 100 se delal snad i ve verzi 66kW s jednobodem.

Moc rozsirena verze motoru to neni. Byly to vetsinou drahe sportovni provedeni.

Zato motor 2.0 8V je masovka a davalo se to i do Transporteru a dokonce ve verzi 4x4.

To ze si ten motor bere olej je spis problemem u Skodovek. V audinach olej nebral. Ale hlavu bych si z toho nedelal. Je to stara vysokozdvihova koncepce a ta se v pohode spokoji s prumernymi az podprumernymi oleji.
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 15:01
Re: Re:
Ten dvoulitr s výkonem 66kW se dával i do 80 a bohužel je mnohem rozšířenější, než 85kW
neregistrovaný "Kedyson"
6. 2. 2007 14:59
Re: Re:
Pár audinářů mi říkalo, že motor je to velmi dobrej. Ale upřímně řečeno, bál bych se quattra. To se porouchat, tak se asi nedoplatíš... To je důvod, proč jsem tuto variantu zavrhl
neregistrovaný "AHOSO_VIDAHO"
6. 2. 2007 17:00
Re: Re:
co se na quattru muze podelat, slysel jsem o kouscich ktere mely nalitano 300tisic a quattro porad v poho ..