Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Celosvětový prodej vozů Toyota Prius překročil 1 milionu vozů

45 komentářů

Kanibal
V hollywoodu to musí mít každej herec, aby ukázal, jakej je ekolog (jezdí svým obrovským Lincolnem nebo Ferrari, ale doma ho má!) a přitom ta trochu ušetřeného paliva z hlediska životního prostředí nijak zvlášť nepomůže. Je to spíš průkopník pohledu na vývoj automobilového průmyslu. Jen by to nemuseli dělat tak šeredný... ale ono by to ztratilo punc výjimečnosti a ekologičnosti.
MazdaGE
Vzdyt TOYOTA a jeji LEXUS delaji supervykonne hybridy ktere nejen po vykonove strance snesou srovnani s konkurenci daneho segmentu ale vzhledem tu konkurenci porazi.
Samuel
jake delaji? 600H je vykonem za S600 daleko o neuspesnem prodeji nemluvim. pak je tu jeste totalne skaredy a zastaraly SUV od Lexusu a ve stredni tride GS proti 5er nebo a6 nema sanci ani v samotnem japonsku. Co se tyce spotreby tak rozdil nevidim, prius zere 6-7litru (podivej se do wikipedia nebo na fora vlastniku), nema kufr a je skaredy
Dovolím si jeden dotaz. Ty jsi někdy řídil LS600h a S600?
MazdaGE
Promin ale nejnovejsi srovnani S500 a LS600h lexus vede. V Japonsku se prodavaji vic auta z nemecka nez japonske protoze japonci chcou at je videt ze na to maji, mam to primo od vysokopostaveneho japonce. S tim skaredym SUV jezdim a je to bomba jak designem (kterym se ispirovala mazda CX7 i 9, SANTA-FE) tak technikou.
Navtech
To srovnání si četl v nějakym rumunskym okresnim deníku? Já v Autobildech, Autocarech a můžu zodpovědně potvrdit téměř ve všech EU médiích četl něco jinýho?!

Že ti táta občas půjčí RX při cestě na chalupu nevypovídá nic o designu a jízdních vlastnostech oproti srovnatelný konkurenci. Sundej si slepecký brejle a podívej se ještě jednou, bez tý bezmezný lásky k japoncům a pocitu dobrý koupě.
mozgog
milý Kamile, hodnocení Lexusu prosím přenech jiným, jestli se nudíš, namaž si konečník svojí milovanou Indulonou, vraž si tam plastový jazyk, který máš v šuplíčku a jdi si dřepnout do své nové červeňoučké Fóbie
Klaudius
Priznám sa, čítal som tu už všeličo, ale p prečítaní tvojho "príspevku" som dospel k záveru, že väčší imbecil jak s ty tu ešte nebol. :no:
Navtech
Oceňuji, že jako nezletilý fracek sleduješ, co se kde šustne a získáváš tak široký úhel pohledu.
Johnn
Brýle si sundej ty,pokud vím tak při posledním testu s Priusem byla spotřeba pod 5litrů.To BMV mělo sice nižší,ale kdo ví.když Ockávka 2,0TDI jezdí běžně za 6l.a pod 5 litrů ji snad ani nedostaneš.
Možná se opakuji, ale Ty jsi s tím LS600h někdy jel. Já ano. 😉.
Navtech
Ono to, že v tom někdo "už jel" a prohlídnul pár obrázků, může v někom navodit pocit o nejlepšim autě na světě. Důležitý je ho používat a mít s čím srovnat. Když mě bude mladej hejsek , co lítá s dvacetiletou Mazdou tvrdit, jak je LS600 bezkonkurenční auto, přitom ho viděl s tátou při návštěve servisu s jejich RX, tak je to někde špatně. Stejnej nesmysl je tvrdit, že LS v testech "válcuje" S-class. Resumé téměř všech je zjednodušeně: LS se snaží, váhový deficit, jízdní vlastnosti, image, "zbytečnost" hybridu atd. Pro je v první řadě cena, dál už to nestojí za nic a poslední dobou ani ta spolehlivost.
Jezdit, jezdit a jezdit a ne jen čumět na obrázky. Jinak bych byl zdrženlivý.

Každý má stejnou šanci... sundat ty vietnamský tepláky, slušně se oblíknout, půjčit si hadry, nebo ať to udělá táta a vyrazit třeba k Dubovi a povozit se.
Tvůj problém je, že podceňuješ lidi které neznáš. Já v autobranži na různých postech pracuji již téměř 20 let a tak neblábolím o věcech o kterých nic nevím. 😉
Jezdil jsem jak s M-B, BMW tak i Lexusi a mám možnost srovnání. Ta auta jsou tak vyrovnaná, že normální uživatel prakticky nepozná rozdíl a o testech novinářů si myslím své. Toť vše.
Navtech
Já nemám žádný problémy. Spíš mam pocit, že se tě ty tepláky a Mazdy nějak dotkly. Já nejsem ten, co tady vypichuje Lexus nadevše!
Tady je vidět, že ta "vyrovnanost" tebou zmiňovaných modelů dělá ostatním značný problémy. Mě ne, resp. pokud ano, tak z jiných důvodů, než je například pocit, že s autem přes 3 mega budu mít spotřebu, jako 1.6 od PSA,což je nesmysl, nebo šetřit životní prostředí. Pro Lexus je největší odměnou a pro veřejnost zavádějící to, že ho někdo vůbec staví do stejný třídy s BMW a MB.
Tepláky a Mazda se mě nedotýkají protože mě nezajímají, ale mám rád objektivnost v rámci možností a pokud nechceš stavět LS do stejné řady s S-Klasse a 7er Reihe, tak kam tedy? 😉
Navtech
Přečti si to ještě jednou. Já je nestavím do jiný roviny a už vůbec ne, že bych Lexus nějak vypichoval, nebo zatracoval! To dělaj ostatní.
Lexus se snaží konkurovat, ale od historie přes image, jízdní vlastnosti až po design bude vždycky za MB a BMW.
Ať odpoví někdo mě z těch, co tady hlásaj, že nad Lexus neni a že MB strčí do kapsy. Čím? Baterkama? Váhou? Polovičnim kufrem, než Golf?

Pokud si s tim autem jezdil, tak víš, že je LS neohrabanej, těžkej, z toho důvodu je třeba airmatic tak na půli cesty za S-clas, pokud využívám potenciál motoru, tak je spotřeba možná 2l/100 za S500. Interier? Nevim koho, ale mě ty ovládací tlačítka totožný s Camry nijak nepřivedly k úžasu.Absence aut. svícení? Pořád mě jako jedinej argument vychází ta cena. Ten "punc" Toyoty prostě Lexus deklasuje a oceňování snahy fabriky, dostat se do segmentu králů ještě nikomu nedává právo na vítězství.
Je to samozřejmě Tvůj názor. Já mám poněkud smířlivější ale to je zase moje věc. Nemám rád různé nej... ankety a tak mě nevzrušuje, že kdesi vyhlásili LS600h nejlepším luxusním vozem roku. Já si prostě myslím svoje. Zároveň však netvrdím, že nejlepší Mercedes nebo BMW, každý má svá pro a proti. Aneb jak praví otřepaná fráze: "Nikdo není dokonalý." >😁
MazdaGE
Mimochodem, posledni generace RX350 ma pohodlnejsi podozek nez X5 takze jdi s tema nemcema nekam.
Navtech
Zklidni hormóny, ty hybridní poraženej vzhlede! Tady nejsi, jako fanoušek na fotbale, tak se drž reality! >😁
MazdaGE
Realita je ta, ze s tim hybridem jezdim a vim co to je. Ne jako ty, ktery si rika NEMCI JSOU NEJ.
Samuel
moje kolegyne z vychodniho nemecka ma prius- ktery si i hodne vychvaluje ale kdyz se ji zeptam jakou ma spotrebu tak mi rekne na dalnici 7litru v meste nekdy i 7,5 na bundesstrasse 5litru. Kdyz si natukas jakykoliv Prius-forum v anglii nebo nemecku tak jejich vlastnici tam pisou ze auto je velmi spolehlive ale ma vysokou spotrebu.
Renault Laguna diesel od mojeho tchana je poradne velke auto a zere prumerne 5litru. Kde je potom vyhoda v hybridu? V setreni zivotniho prostredi urcite ne, protoze jeho vyroba spali 2x tolik energie co vyroba hummeru.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To mi řekněte, které benzínové auto podobné velikosti má ve městě spotřebu sedm litrů. A diesely s jejich zmírněnými, protekčními emisemi škodlivin vynechte, i o to u hybridů totiž jde.
Tu analýzu o Hummeru máte odkud?
MazdaGE
Nemuzes se divit kdyz s tim neumi jezdit. A klasickym autem jezdis tak aby jsi byl v rozmezi urcitych otacek, s hybridem jezdis tak aby jsi mel co nejnizsi pozadavek na vykon a pritom nebrzdil dopravu. Po par mesicich odhadnes kdy se zapina benzin a spotreba jde dolu.
Samuel
1 Milion prodanych aut za 10roku ma byt uspech? Neproda Logan jen v EU pres 200tisic aut rocne?
Navic prius si na sebe nevidela a musi byt toyotou subvencovany.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pravda, v EU se ROČNĚ prodá 15 mil. nových vozů a Priusu se prodalo za 10 let existence CELOSVĚTOVĚ 1 mil ks. Zase si někdo chce hrát s čísly podobně jako Škoda s "nárůstem" prodejů Fóbií 2.
ono se proda daleko vice jinych aut, ale zadne znich nema elektormotor, vlastne ma ale ne pro motor avsak pro sterace >😒]
Vůbec divim že si ten vrak vůbec někdo koupí ;-\ >😁 .
Neri0
Vrak? Jel si v tom? Asi ne, tak neser a nepomlouvej. Ostatní automobilky se do toho ani radši nepoušťejí, protože by se jim to sralo. Audi uvažuje, že koncem roku pustí HYBRID. Jsou 100let za vopicema. Kdo má ten slogan NÁSKOK DÍKY TECHNICE.Nenechte se vysmát.
MazdaGE
jojo audi nema naskok diky technice uz dlouho...
Kanibal
Nevím jak moc se Toyotě Prius vyplácí, podle mě příliš rentabilní není, ale jistě to nevím . Každopádně víme prdlajs jestli audi umí nebo neumí vyrobit hybrid, spíš bych tipoval, že nemají potřebu vyrábět auto, které jim nebude vydělávat.
Klaudius
Môže a nemusí to byť pravda. Stále je to pole neorané, a Nemci poslednou dobou neradi idú do akéhokoľvek risku.
samdoma
Toyota, pokud na modelu nevydělává, tak ho stáhne nemilosrdně z trhu.
Samuel
prius je pro toyotu prestizni -dotovane auto- to se doctes vsude i od manageru toyoty. Jako reklamni tah se jim ale povedl
MazdaGE
Je to predevsim naskok diky technice a za tech 10 let posbirali tolik informaci o hybridech o jejich zavadach, slabinach ze se jim tech 10 let vyplati z hlediska vyvoje novych, takze slava AUDI ktera ma naskok diky technice.
samdoma
Audi je koncern VW a koncern má několik akcionářů, z toho je jeden Porsche a Porsche, stejně jako Ford, GM, a ostatní světové automobilky po uvedení druhé generace Priuse koupily od Toyoty patent. Mimochodem v USA již Ford prodává svá auta s hybridem od Toyoty a má s tím velký úspěch. VW, jak je o něm známo, jde cestou - ostatní to vypiplaj, my to hotové koupíme, protože umíme reklamu (kdo je učil po založení VW, velký mystifikátor co říkal 100x opakovaná lež se stane pravdou)a lidi v Evropě zblbnem, (tak jako vždycky)a potom se na vlně úspěchu povezeme s nulovým rizikem a maximálním ziskem.
Jinak mám takový dojem, jako kdyby 3/4 všech co se realizují na tomto vebu byly akcionáři té nebo jiné automobilky a z jejích prodejů jim plynuly zisky do kapsy.
MazdaGE
Ano ano je to tak porsche koupilo nekolik kusu RX400h, rozebralo je aby vubec zjistili jak to uvnitr vypada, pak to upravili, dali si cil 8-9 litru aniz by to uz jezdilo a ted odkladaji vyrobu protoze se zasekali na 10 litrech.
Klaudius
Faktom je, že jediní, čo majú výhrady voči zavedeniu markantného zníženia povoleného obsahu CO2 vo výfukových plynoch áut predávaných v Európe (uvažovaný legislatívny návrh EU), sú Nemci. Japonci, Taliani, ani Francúzi s tým zvláštny problém nemajú...
Samuel
tu je jeden podstatny rozdil mezi nemeckem a zbytkem sveta. Zatimco ostatni vyrabeji mainstrem auta z prumerne 60konmi, nemci z audi, bmw, mercedes, porsche, maybach atd... vyrabeji premiove automobilky z kterymi dominuji na 80% svetovy trh. V premiove tride nemuzes prodavat 100konove auta ale z velke casti si zakaznik preje nad 200koni. V nemecku jsou i neomezene dalnice a lide maji radi silne a kvalitni vozy, kdyz EU nemecku neomezenou rychlost zrusi umim si predstavit ze zacnou mit obycejune auta z asi nebo francie uspech.
Napr. porsche ma na 1PS nejmensi CO2 na svete, zel FR a italove chteji svoje automobilky podporovat, proto jsou za celkove snizeni co2.
Samuel
lol audi melo prvni seriovy hybrid na trhu. V 90letech ho nabizel za 60tisic DM pod jmenem "DUO" (googluj) ale zajem stejne jak dneska v EU nebyl. Japonci se toho potom chytli a meli v japonsku uspech pozdeji v USA. Ja silne pochybuji ze se dnesni hybrid v EU nejak prosadi, mozno z lepsimi baterkami. Spotreba je skoro stejna, kufr plny, baterky vydrzi jen 100tisic mil atd...
samdoma
Hybridní pohony se vyráběly od 80. let, ale měli jinou filozofii, spalovací motor běhal na konstantní otáčky a vyráběl elektriku pro elektromotory, které poháněly kola. Toyota přišla s novou filozofií, úplně odlišnou od třeba AUDI.Jo a ty tvoje poznámky o plných kufrech, spotřebě atd., jel jsi někdy v hybridu? Viděl jsi někdy Priuse nebo Lexus RX 400h a ostatní hybridy od Toyoty in natura? Asi ne, jinak bys tohle nemohl napsat.
Samuel
jak jsem psal uz nahore moje kolegyne z vychodniho nemecka vlastni prius, jedina vec co se mi nanem libi je ticho v interieru. Kufr je asi velky jak v skoda 120l za tech 25-28tisic euro uz mam normalni pekne auto, ktere neni omezene do 170- jako napr. mondeo, nebo i accord- ten 1L vic spotreby preziju. Minule v USA dali otazku jestli by se u Priusu bez hybridu zmenila spotreba, chteji to testovat ale vysledek jsem zatim nevidel. Kdyz vymontuji baterky, prevodovku, elek. motor tak usetri 300kg na vaze.

600h nema vubec prodejni uspech protoze ma na dalnici vysokou spotrebu - 15litru a pripust.vahu jen 300kg. to znamena kdyz se odveze cela rodina na letiste, kufry musi poslat taxikem, navic kufr sam osobe je asi velky jak ve fabii- co je v teto tride dost velky problem.
samdoma
Pleteš si GS a LS ale to je jedno. Máš své představy a ty jsou diametrálně odlišné od mých zkušeností.
MazdaGE
Jezdim v RX400h uz tretim rokem a myslim si ze kdyby se toyota drzela benzinu na konstant otacky a vykon prenasela kabelem k elektromotoru kazdeho kola bylo by to jeste ucinejsi nez ted, protoze by odpadlo plno mechanickych dilu, spojek, brzd atd... Nechcu se dockat toho az se to opotrebuje ( teda pokud to neni konstruovano ze to vydrzi minimal 200tis KM)
Prosim vazenu redakciu, aby nezverejnovala taketo clanky!!! Tieto clanky nerobia dobre na (uz i tak narusene) nervy panov GTI a 507. Pani GTI a 507 pri citani podobnych clankov sedia skrcene za monitorom, zlostne odfukuju a hryzu si nechty. Uz ich maju uplne ohyryzene, rany im krvacaju a co je najhorsie, stihli uz ohryzt nechty sebe, morciatku, psovi, susedovej macke, atd. Najhorsie je na tom to, ze susedova macka nevie bez pazurikov vyliezt na strom. >😁 Prosim redakciu o clanky typu "VW-SKODA-AUDI", o ich uspechoch, predajoch, designe a bla, bla, bla.....
samdoma
:yes: