Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

195 komentářů

pepO77sk
Zdar,

Co by ste poradili ake auto do 1.3 mil, s podmienkami😒br />
- pohodlne (plne nastavitelne sedadla, vyhrievane, parking sensors, ISOFIX, ...)

- bezpecne (dobry vysledok v NCAP, Thatcam)

- chic (pekny design, ktory chyti za srdce)

- sporty (trosku sporotovo ladene) s objemom do 2.5 litra

- spolahlive (J.D.Power a ADAC ranking)

- sedan resp. combi (ziadne MPV, SUV, off-road,...)

- aspon trosku rodinne

... a rad by som ostal u japonskej automobilky

Moje osobne typy😒br />
1. Lexus IS250 + Luxury Pack + Multimedia Pack

2. Honda Accord 2.4 Executive E + Sport Pack + lowered + Bose

(obe auta som uz osobne skusil)

Dakujem za prispevky a komentare
zmulin
Nebo Alfa 159 SW 2.4JTD se všim co tam jde.
Volvo V70, pokud byto melo byt kombi.

V pripade ze vypadne omezeni objemu motoru 2.5 litru tak Subaru Legacy 3.0R nebo by se tammohlo vejit i 3.0R Spec B. a toby bylo sakra sporty, chic a stale elegantni i na cestu do opery >😁
matuS
ak ti vyhovoval ten motor v IS250 (nejazdil som v nom ale nepocul som na neho moc chvaly, predsa len to auto je velmi tazke) tak ti ho odporucam.

Rady ludi, ktori si nevedia nastavit sedadlo (zeby preto lebo je na elektriku?) si nevsimaj 😉

A 330i sa do toho nevojde? To by ma fakt lakalo. V kombiku a s odpoctom dph.
Alessio1
za to rachtání mříže to nestojí...nebo...že by jo? >😁 . Za 1,3 mio je BMW3 3,0i velmi dobrý tip. sám bych velmi váhal mezi ním a legacy spec.B....no...zvítězilo by sůba...ale po těsném boji 😉
matuS
ked je ta mreza dobre urobena, tak o nej vies iba v spetnom zrkadle. A potom este ked potrebujes previezt nieco velke 8-s

Ked suba, tak potom ma este napadlo 330xd. Ale fakt netusim co to stoji.
Alessio1
v základu by ses tam možná vešel, ale němci vždy počítají s tím, že musíš přihodit balík za extras....ale s N1 - se tam vejdeš. Jenže - když BMW, tak zadokolku 😉

To téma N1 - stejně to odečteš a pak to ale musíš při prodeji zase vyůčtovat,ne??
matuS
To téma N1 - stejně to odečteš a pak to ale musíš při prodeji zase vyůčtovat,ne??

_

ale ano, ale ojazdene auto predavas za menej ako ho kupujes. Ja som to nedavno pocital a pri aute za 1mil sk usetris po 4 rokoch cca 6% (ak postupujes presne podla zakona)

V zasade plati, ze cim drahsie auto, tym viac usetris (lebo strata hodnoty je vacsia) takze u tohoto by som to videl tak na 8-9% co je celkom dost.

Ale da sa usetrit este viacej, ale treba vediet ako na to.
Alessio1
no...těch 8% mi za sedánka stojí >😁
matuS
lenze v kombiku to ma konecne kufor ako oktavka 😊
Alessio1
pro větší rodinu + psa ano, chápu. pro rodinu 2+dítě je kombík (pokud už nemusíš vozit kočárek) už podle mého zbytečný (ve smyslu hodí se párkrát do roka - lyže dáš do sedanu taky a ten vypadá úúúúplně jinak)
Saab
Saab 9-3 SportCombi 2.0T 154kW Vector 😄

[odkaz]

Ještě ti zbude cca 250tis. na dodatkovou výbavu 😄
matuS
na saaby bohuzial nieje pocut za posledne roky nic pozivitivne. Ale inak su to krasne auta.
Saab
to matuS: to se týkalo staré 9-3 a 9-5ky z let 1997-2002. Měli výrobní vadu na motoru 😢

Nové 9-3ky se to netýká, navíc nová 9-3ka je konečně Saab s kvalitním podvozkem (má pasivně řiditelnou zadní nápravu), ladil ho maník, kterého přetáhlo GM od BMW. BMW má sice pořád lepší podvozek s ohledem na sportovnost, ale Saab je zase narozdíl od BMW komfortnější, takže na českých tankodromech nejseš tak vytřepanej.
zmulin
Ajeje,tak pokud vim já,tak novej Saab má platformu z AR 159 a zadní nápravu,která při zatížení mění geometrii má snad i Passat,i když tam nevim,jestli to vůbec inženýří chtěli >😁

Můj žebříček:Alfa Romeo 159SW

Subaru Legacy-u toho je jedno jestli kombi,nebo sedan

BMW 3 Touring-u sedanu se mi ty zadní lampy vážně ještě

moc nelíběj
bral bych pašíka >😒]
matuS
dobry pokus o flamewar, dufam ze neprejde 😊
1,3 mil. Kč je cena s nebo nez DPH? 😉

Pokud bych hodlal utratit tuto částku,asi bych se neradil s anonymním davem, ale prošel zastoupení, vyzkoušel a pak koupil.Dá se vybrat...
pepO77sk
Rad si pozriem aj napady inych.

Nesedel som vo vsetkych autach, v ktore by sa teoreticky moj vyber tykal. Ocakavam nejake reakciu ludi, ktory s autami v tomto vybere maju skusenosti.

pepO
Ted
nechci ti do toho kecat, ale dle myho nazoru je celkem jedno, jestli ma motor objem 2.5 nebo 3.0... pokud ti jde o povinny ruceni, tak si nekupujj auto za 1.3 mega 😉

IS250 je uvnitr neskutecne maly auto. mlatit se pri brzdeni o horni ram celniho skla s mymi 182cm je hodne smutny. ke sportovnosti mam celkem vyhrady, nebot motor je spis smooth nez dynamickej. Honda accord je daleko vetsi auto uplne nekde jinde a chysta se nastupce 😉

v legacy najdes i dost mista a se spec B 3.0 mas o sport opravdu vystarano.

co treba mazda 6 mps??
pepO77sk
ja nemam 182 cm - mam 170, takze male sa mi to nezdalo.

O subaru Legacy taktiez uvazujem.

Preco limit na objem motora? - koli spotrebe.

pepO
pep077: podle toho co jsem si precetl od majitelu 3.0R a porovnam to se spotrebou 2.5 motoru kterou vlastnim (Subaru Outback) tak je rozdil zanedbatelny ve srovnani s tim jaky je rozdil v dynamice
Ted
rozdil ve spotrebe mezi 2.5 a 3.0 zalezi spis na typu motoru nez na objemu 😉 pokud je tedy meritkem spotreba, koukej na spotrebu, ne na objem. zkusil si MPS?? skoda, ze se omezujes na japonce... takova audi S3 je v limitu 😉
Alesio: Pokud se bavíme o této cenové hladině, tak je nesmysl vozit s sebou lyže - půjčovna je pod každou slušnou sjezdovkou. Lyže z půjčovny mám čerstvě připravené, navoskované a nové. Vyjímkou jsou lidé, co lyžují tak dobře, nebo tak často, že jsou se svými lyžemi jako jedno tělo.

Vzhledem k tomu, kolik je s transportem lyží problémů (zavazí, špiní, stéká z nich voda) jsem napochybách, zda má smysl kupovat si lyže. Natožpak kvůli lyžím kupovat kombík 😉
Alessio1
shi: lyžuji dobře, lyžuji rád. Mám svoje lyže, každý člen rodiny až na labradorku má svoje lyže, přezkáče...prostě celou výbavu. Neznám nikoho ze známých, kamarádu a tak, kdo by rád jezdil na hory a neměl svoje lyže, na které je zvyklý (a které se v půjčovně málokdy půjčují - myslím lyže za 10 000 a víc)
Japonec... proc ne? 😉

[odkaz]

Tech 199000 navic snad uz nebude takovej problem, ne?
Shi: Jde videt, ze asi moc nelyzujes.. Taky neznam nikoho kdo by aspon prumerne lyzoval a lyze si vzdy jen pujcoval. To by se pak mohly pujcovat i brusle a boby.. Krom toho at uz neco v aute chces vozit nebo ne tak nektere auta proste v kombiku vypadaji lepe nez sedan.. Napr: A4, A6, Octavka.. Mimochodem A4 combi v plne nalozi a s 2.0TFSI je taky pod 1,3 mil..
Avatar - janodespota
janodespota
Ber Subaru Legacy, ale najprv si zajazdi a presvedc sa ci sa ti tam dobre sedi, vraj tie sedadla nie kazdemu anatomicky vyhovuju, ale inac na tvojom mieste by som na 70 percent zobral to. Na zvysnych 30 asi preokolku Mondeo 220 ST. Tam sa mi paci jeho sestvalec, ale holt je to len predny nahon.... i ked jeden z najlepsich. Tot moj nazor...
Alessio1
koupit auto za tolik peněz bez řádného svezení je hloupost...takže - posaď se do všech, zajezdi si a pak se rozhodni. Jakkoliv se rozhodneš, uděláš dobře - tahle auta se už nekupují kvůli "splasklé šrajtofli" ale jako člen rodiny, kus života, na který budeš rád vzpomínat. Já auta miluji, krásná auta jsou jedny z nejkrásnějších hmotných věcí na tomto světě - přinesou ti mnoho hodin spokojenosti a budou ti věrně sloužit. Rozhodni se také podle vzhledu: výborně jezdící auto, které se ti ale nelíbí budeš mít rád, ale ne milovat. A protože nových aut se za život moc nekupuje, hodně mojí radu zvaž. Škaredá,levná malá auta se kupují manželkám >😁 .

Moji favorité v téhle cenové relaci jsou (ne nutně v pořadí): Subaru Legacy 3.0 spec.B,BMW 3.0,Saab 9-3 aero,Lexus GS. Jak vidíš, jsou tu zástupci jak prémiového, tak subprémiového segmentu - to ale dnes už málo znamená, taková Honda Legend je krásný příklad - kvalita zpracování a materiálů je na velmi podobné úrovni, záleží na osobních preferencích.

PS: mé důvody proč bych bral já osobně legacy

1. jezdím s ní a naprostá spokojenost

2.má neokoukaný design a je často pasována jako nejhezčí sedan střední třídy

3. nízko položené těžiště dané konstrukcí motoru boxer (jako např. motorky BMW a Porsche), stálý pohon všech kol

4. bezrámová okna - miluju je

5. velmi sympatický motor H6 3.0 245k, 297Nm , jeden z nejlepších na trhu jak silou tak zvukem (motory boxer mají krásný zvuk)

6. spotřeba jde držet v naprosto přijatelných mezích, kombin. okolo 9-10l

7. subaru jsou hodnoceny jako jedna z nejspolehlivějších automobilek na evropském trhu

Snad ti to pomůže
huml76: mimořádně souhlas 😉 mazda6 mps 0-100 za 6,6 s, 4x4 atd.
pepO77sk
Myslim, ze som uz sedel a riadil par aut - takze niet nad osobny nazor - a tie hladam aj na tomto fore (neda sa vyskusat osobne vsetke auta na trhu ...).

Upplne suhlasim a stotoznujem sa s nazorom, ze auto sa po kupe stava akosi sucastou zivota a clovek musi s radostou do neho nastupovat a laskou na neho spominat (u mojich aut to vzdy tak bolo - mimochom iba Hondy).

Subaru Legacy 3.0R spec B combi uz je v mojom "merku" - takze si to pojdem urcite odskusat.

pepO
Dávám svůj hlas Subaru Legacy a BMW3.

Legacy 3.0R nebo Spec B : řídil jsem, nebudeš ho chtít vrátit.

+ neprůstřelná kvalita a spolehlivost, krásný zvuk motoru, jízdní vlastnosti, bezrámová okna, krásný velký el.šíbr u kombíku, nekrade se, 4kolka (na co chic sporty, když se v zimě nevyhrabeš..)

- nenápadný vzhled (pro někoho +..)

- nic moc zrychlení verze AT - 8,5s z 245k motoru...stejně zrychluje 320d.

BMW 3 - jakýkoliv šestiválec je výhra. Pokud nebudeš přehnaně náročný na výbavu a nebudeš chtít 4kolku (to by byla chyba), usmlouváš za tu cenu i 330i.

+ skvělé jízdní vlastnosti, motory, kvalita, Xdrive, drží si cenu

- ceník je zavádějící, připlácíš i za aut.klima a loket opěrku, připrav si 150k na úplně základní extras

- sousedi tě přestanou zdravit

Ad ostatní tipy😒br />
Alfa 159 - předražená kráska lehce při těle, za stejné peníze dostaneš 320d, sice slabší a jen 4válec, ale nabízí stejné výkony z důvodu nižší hmotnosti a nepoměrně lépe si bude držet cenu při pozdějším prodeji.

Ale protože preferuješ Japonce a ještě jsi to podtrhnul, tak Subaru Legacy.

1,3M se mi zdá na Accord se 4válcem opravdu hodně. Navíc jich jezdí příliš mnoho. Viděl jsem tady někde v diskusích odkaz na video - test tuším Autobildu nebo Autocaru, kde Honda v testu vyhýbacího manévru skončila mezi střední třídou poslední, 11. Nejlepší byla 159, za ní bmw3.

Ad Lexus - nemůžu soudit, nejel jsem ani neviděl uvnitř.

Jsou to jen mé osobní názory a postřehy.

G.
zmulin: Saab 9-3 1. generacie = podvozok Vectry B; aktualny 9-3: podvozok Vectry C so skratenym razvorom

gonzaless: preboha NIE zase ten hlupy test s videjkom... este spomen koroziu rocnych Accordov a budem uplne v siedmom nebi 8-s

Inak suhlas, ze ak sa da za rovnaku cenu kupit Accord 2.4 a Legacy 3.0 ci iny sestvalec, jednoznacna volba je ten sestvalec!
zmulin
Tak že by Saab 9-5 a jenom pletu modely?
gonzaless: Legacy Spec B je POUZE s manualni prevodovkou, takze to o cem pises byl normalni 3.0R AT. A to je hodne velky rozdil.
Avatar - janodespota
janodespota
Odkedy Saaba vlastni koncern GM, ide to s nimi dole vodou, takze noveho Saaba by som nekupoval. Posledne dobre Saaby boli typy 9000 a tie sa uz dlhsi cas nevyrabaju ... Napokon, podobne dopadol aj Nissan, odkedy spolupracuje s Renaultom, je pomerne nespolahlivy a prebral aj Renaultacky design...
K Saabu 9-3: platforma je spolocna s Vectrou, akorat je skrateny razvor. Inak zaujimave auto - kolega ho ma (Aero v uplne full vybave) a zatial nejake problemy nemal.

pepO77: Accord je vyborna volba, ale s tym znizovanim pomaly... sam mam znizeny podvozok o 25mm (original Honda), ale auto na slovenskych cestach vyslovene trpi - obzvlast na letnych 17"... kazdy hrbol, kazdu dieru je citit, navyse neustale skrkam brucho: staci retarder (musi sa prechadzat krokom) ci vyssi obrubnik a uz je pocut hnusne skrrrrrrrk! - takze moja rada: na slovenske cesty neznizovat. Inak po znizeni je ten podvozok bez chybicky, este sa mi ho nepodarilo dostat ani do naznaku problemov >😁
zmulin
Vectru měl ten předposlední.
pepO77sk
Dostal som velmi vela refenrecii na toto auticku - v sobotu si ho idem pozriet. Dam vediet moje dojmy.

Accord 2.4 ExecutiveE - ten by vyssiel asi tak na 1 mil CZK; nedosiahlo by to zamyslany strop.

SAAB - v ziadnom pridade

AlfaRomeo - nikdy (len velmi zle refencie)

pepO
zmulin
To byl taky můj žebříček.Já osobně vybíral mezi Alfou 156 mod. 04 a Imprezou a zvítězila moje úchylka na Italský auta a jsem spokojenej.

Osobně jsem se svez Outbackem a super,jenom se mi zdálo,že se ty koníci probouzej malinko vlažnějc.

Saab-ani nevim co si o něm myslet.Naposled jsem se svez v nějakym 9000 turbo což bylo super,jenže od tý doby je to takový všelijaký,ale spíš za to může málo informací.Rozhodně bych ty auta v dnešní době neodsuzoval.

Honda-ta podle mě zase naopak zase z minulosti těží,protože jízdní vlastnosti novýho Accordu opravdu pouze průměr.I když při běžný jízdě celkem sedí,tak "pod nátlakem" mě znervózňoval.

Alfa Romeo-myslim,že i ve slovenštině se používá slovo preferencie a ne referencie.Každopádně se to chce opřít spíš o něčí zkušenost.Hlavně ne o zkušenost místního mechanika Edy,kterej to nikdy neviděl,ale zato spoustu slyšel.Navíc na kvalitu a jízdní vlastnosti u nový 159-ítky jsem ještě nic špatnýho neslyšel.Jedině to,že přibrala,ale i tak má stabilitu bezkonkurenční a hodnoty zrychlení ještě pořád nad průměrem.2.4JTD je s mnohem nižší spotřebou stejně rychlá jako Subaru.

BMW-pokud pominu různý akce,tak to je podle mě předražený.Tam,kde u Alfy připlácíš trojzónovku,tam dostává BMW teprv první automatickou klimu (trošku přehánim).Na druhou stranu širší nabídka silnějších motorů.Mě osobně vaděj zadní lampy a při vyšší výbavě ty dvě kaple vedle sebe,ale to je věc vkusu.
matuS
to matuS: to se týkalo staré 9-3 a 9-5ky z let 1997-2002. Měli výrobní vadu na motoru

Nové 9-3ky se to netýká, navíc nová 9-3ka je konečně Saab s kvalitním podvozkem (má pasivně řiditelnou zadní nápravu), ladil ho maník, kterého přetáhlo GM od BMW. BMW má sice pořád lepší podvozek s ohledem na sportovnost, ale Saab je zase narozdíl od BMW komfortnější, takže na českých tankodromech nejseš tak vytřepanej.

nechcem kecat, lebo som v tom aute nesiel, ale zrovna jeden anglan presiel z 9-3 do IS250 a chrochta blahom. Ta 9-3 nemala problem s motorom, ale hovoril, ze to auto bolo sunt, proste rozvrzgane a pod.

Ked sa zamyslim nad tym, ze su tam suciastky z opela, tak nemam dovod tomu neverit.
Saab
to matuS: zřejmě narazil asi na nějaký blbý kus, protože to je poprvé co slyším, že by byl rozvrzaný :-! Dokonce i němci si ho vevnitř chválí :shock:

to zmulin: Saab 9-5 má taky podvozek z Vectry, ale té starší (9-5 se vyrábí od roku 1997) a má ho prodloužený 😄 Takže stará 9-3 i 9-5 měla v základu stejný podovzek (GM2900).

Současná 9-3 má společný podvozek s nejnovější Vectrou kdy u Saabu je zkrácen rozvor a je celkově naladěn sportovněji, zatímco u Vectry je větší rozvor a ladění na komfort. Na tom podvozku je postaven i současný Fiat Croma (platforma GM Epsilon).

Saab 9-2 je jen převlečená Impreza (Saab 9-2 je první Saab made in Japan >😁 ) a 9-7 je převlečený Chevrolet Trailblazer.

to Pucmelou😜 o kolik žere víc na E85 ? A co zimní startování na líh ? Je to v pohodě ?
Saab: zase takova zima nebyla a nejnize byl okolo nuly, takze startovani zadny problem. Spotreba na ethanol je asi o 15 - 20% vyssi ve srovanni s benzinem. Brano financne tak nic neusetris, protoze presne o tohle je ethanol levnejsi. Problem je v tom, ze tyhle motory jsou puvodne benzinove a odpovidajicim stylem naladene a jen upravene pro pouziti na ethanol. Saab ale pred dvema tydny na tiskove konferenci slibil vyvoj noveho motoru primo na ethanol s alternativnim pouzitim benzinu, a tim i vyrazne snizeni spotreby ethanolu. Tak se nechame prekvapit.

Co se jizdnich vlastnosti tyka, tak na rezani horskych seprentin to neni, ale na dlouhe cesty ci caste jezdeni to nema chybu
reference/preference😒br />
- referovat, reference - poskytnout někomu dobrozdání, posudek o něčem, založenou na vlastním zjištění, zkušenostech, výzkumu...referovat o kom, o čem, 3.p, reference na koho, na co, 4.p., zde např. správně použito jako "...dostal jsem mnoho referencí na toto auto...", a "...jen velmi zlé reference..."

- preferovat - dávat něčemu, někomu přednost, výhodu před něčím, někým jiným.
Honda-ta podle mě zase naopak zase z minulosti těží,protože jízdní vlastnosti novýho Accordu opravdu pouze průměr.I když při běžný jízdě celkem sedí,tak "pod nátlakem" mě znervózňoval.

Tu si dovolim nesuhlasit. Mam svoj "testovaci usek", kde sa Accord spraval najlepsie doteraz zo vsetkych aut, ktorymi som jazdil (Mazda 6, Audi A4 predokolka, casopismi do neba vychvalovany Ford Mondeo, Saab 9-5). Pre mna jedine vysvetlenie su nevhodne pneu, napr. vybava Comfort s 195/65R15. Pri Accorde, ked sa zda, ze uz "povoli" a prejavi sa "nervozita", tak sa naopak este viac "kusne" do zatacky a prejde ju s maximalnou istotou. Preto v ramci strednej triedy povazujem jeho jazdne vlastnosti za nadpriemer.
To Dabel: projed si ten tvuj usek s nejakou zadokolkou a pak prijd posuzovat co je prumer a co nadprumer.
zmulin
2Dabel:To už je věc názoru,každopádně při rychlejch změnách směru v rychlym sledu zatáček různýho poloměru je to auto divný a zadek mi ustřeloval,nebo to bylo nedotáčivý tak nevim,kam se to kouše.

Pokud chceš NADPRŮMĚRNÉ jízdní vlastnosti,tak se podívej na Alfu coby předokolku,nebo na BMW coby zadokolku.Nic lepšího za tuhle cenu prostě asi nebude.

gonzaless:dobrá couvam,tady už je to asi o osobnim přístupu k využití cizích slov :idea: :😉
a co A4 avant 3.0TDI quattro - i s výbavou za 1.3 bude, pokud umíš smlouvat 😄 a je to teda šílená bestie 😊
pepO77sk
devik😒br />
Naozaj rad by som ostal u japonskej automobilky. Celi koncetn VW sa mi nezda. Uznavam, ze AUDI je sa ma na tom asi najlepsie. Ale design (ako moja polovicka vravi) - velmi neberie.

Ale aj tak - diky za typ.

pepO
A co treba jeste Jaguar S-Type?
pepO77sk
Felotron😒br />
Ano - Jaguar X-type je v mojom sirsom vybere. Bohuzial, dealer nevie zatial poskytnut na predvadzaciu jazdu 2.5 verziu.

Jaguar S-type - tu uvidim co by sa teoreticky dalo robit s cenou ak budem s predajcom "face-to-face"; ak to pojde tak vyskusam aj S-Type (i ked S-Type s predu ... mmm ... nie je to velmi ono).

pepO
Vzhledem k těm požadavkum na auto,co jsi napsal bych se klonil k Legacy a pokud tě u 3.0 nezaujme automat,tak zkus Spec B,tam máš i 6ti kvalt manuál a cena je katalogově tušim lehce pod 1.3 mil.
nevim jaka je tvoje financni situace, ale ja bych do novyho auta nesel. vzdy kdyz kupuju auto tak i poohlizim na to ze se to auto bude muset jednoho peknyho dne prodat. takze podle me je dobry si zjistit jakej pokles hodnoty ma auto ktery si vyberes a hlavne jakej je na trhu ojetin zajem o to konkretni auto. Jestli ovsem planujes ze si ho nechas 5 a vice let tak bych podobny pruzkumy neresil. Resil bych ovsem to ze v momente kdy podepises v autosalonu papiry stracis cca 20-30% hodnoty. coz u auta za 1,3mil neni zrovna malo penez. ale to je ohrana basnicka
zase na druhou stranu nekdo ty novy auta kupovat musi aby jsme my co mame trochu rozumu mohli za vyhodnejsi ceny ty lehce jety kupovat >😁 :idea:
pepO77sk
ReneValnoha>

Neviem - po skusenostiach iba s jazdenymi autami som sa rozhodol pre uplne nove auto. Nemusim aspon premyslat co vsetko a kto vsetko daval na frak autu, v ktorom vezie seba a mojich blizkych.

pepO
Osobne mam IS 250tku v luxury pakete s automatom a som nadmieru spokojny jedine co by som si nedal na auto su 18stky kolesa lebo zhorsuju jazdny komfort...

ale neviem ci na hory je zadny nahon to prave

Chod sa previezt a uvidis co ti bude najviac vyhovovat
Rene Valnoha: je to to same jako v cestovani letadlem. Cim vice lidi bude letat Bussines, tim budou levnejsi letenky pro nas co litame v "monkey class" >😁
Ted
MPS se zjevne nechytla, 330i nevim, jak se vejde vybava... s legacy nemam problem, ale kdybych si mel vybrat mezi 330i a spec B, spec B by to nebyl... a pokud je problem spotreba 330d a o tom ti muzu napsat vic 😊
minuly tyden jsme najel pres 3000 km se Saabem 95 2.3T Biopower. Bohuzel se tento model nebude asi do CR dovazet, ale s etanolem je to mirne receno hodne zive auto s pruznym zrychlenim mezi 40 - 120 km/h ktere u rodinnych aut pod 2 miliony korun tezko nenajdes. S benzinem je to o malinko linejsi, ale zase mene zere. Prumerna spotreba bez problemu pod 10 litru. Design je vec individualni, ale interier s pocitem ze sedis v kokpitu letadla ti poskytne jen Saab. Moc se mi to auto libilo a po 1400 km s pulhodnou spanku behem cesty jsem z toho vylezl v lepsim stavu nez z Octavie po ceste do Brna.

Vrele doporucuji vyzkouset.

A to ma pritom jeste radsi Volvo
ad Saab 9-5: suhlasim s tym, ze na dlhe cesty je to fantasticky voz. Za dane peniaze asi najlepsi komfort >😁 Bohuzial, stale by som voci nemu (a jeho kvalite) mal nedoveru: konkretnemu kusu, ktory poznam, veru pojem "spolahlivost" prilis vela nehovoril (3.0TiD, 2001)
matuS
zase na druhou stranu nekdo ty novy auta kupovat musi aby jsme my co mame trochu rozumu mohli za vyhodnejsi ceny ty lehce jety kupovat

a to su ake auta, tie "lehce jete" ?

Tiez som chcel usetrit pri kupe, ale nepoznam nikoho, kto predava auto po 6 mesiacoch a par tisic km. Vsetko su to bud buracky, ktorych sa majitel chcel zbavit, alebo je to zabaveny lizing, alebo je to zaprdena predvadzacka, v ktorej sedelo 100 ludi a pri skusobnej jazde tomu kazdy dal plny kotlik aj za studena.

Logicky, kto bezdovodne niekomu vyslovene daruje nove auto za 70% ceny?
dabel: Dehty Saabu jsou jen vynuceny privesek. Kazdy Saabista ti rekne ze vseobecne stoji za pytel. Saab vzdy byl je a doufam bude synonymum pro "foukany benzin" a snad brzo i pro "foukany ethanol"
Rene Valnoha, zmulin: ad jazdne vlastnosti Accordu: pisal som nadpriemerne, nie spickove 😉 Medzi predokolkami Alfe spicku neberiem, tam nie je o com. Takisto je mi jasne, ze BMW ako zadokolka bude na tom jazdnymi vlastnostami lepsie >😁
pepO77sk
Cenim si Vasich prispevkov - ale myslim, ze specificke prispevky k SAABom nepatria do tohto thread-u. Su to nazory na SAAB ako taky - nie prispevky a nazory k Vyberuu auta.

pepO
pep007: nesouhlasim. Saab splnuje vsechny podminky zadani pocatecniho dotazu.
pepO77sk
Pucmeloud> Myslim, ze velmi nie - uz len posed mi nesedel. Citil som sa velmi krcovito a neprirodzene. A preto som SAAB ani naozaj na ceste neskusil, pretoze prvi dojem ma sklamal - a prvy dojem (vacsinou) neklame.

Mimochom - uz skor som napisal, ze SAAB do mojho short-list-u neprejde.

pepO
pepO77: viděl jsi už mazdu6 mps, kterou zmínil huml76 i já, ale zatím ses k ní nevyjádřil?
zmulin
Saab😜oprvý sem to slyšel přímo od Alfaborce když 159 představovali loni ve Frankfurthu a českej zástupce to potvrdil,jenom si nepamatuju jestli 9-3,nebo 9-5.Každopádně Vectra už je na trhu nějaký 4 roky,takže je možný,že z toho vycházej oba.Možná jeden z důvodů nárůstu hmotnosti u Alfy,ale naštěstí používaj trochu jiný podvozkový skupiny.
Saab
to zmulin: platfoma pro Alfu 159😒br />
[odkaz] :-!

to dabel: blbej ročník, blbej motor (je to japonský Isuzu, používá ho i Renault) - motor byl za chvíli stažen z výroby

to Pucmelou😜 tak to jde, původně "vyhrožovali" 30% zvýšením spotřeby. Jinak super zprávy.

to pepO77: vyloučím-li Saab je Subaru výborná volba, z japonských aut je na tom nejlíp v bezpečnosti, což je důsledek spolupráce se Saabem 😄
zmulin
Ta 6-ka MPS by mohla bejt vzhledem ke tvé japanofilii hodně zajímavá,jenom teď nevim cenu :idea: :!:
No videl som uz fungl nove M6 MPS v ponuke za rovny 1 milion korun (slovenskych teda >😁 ). To uz je naozaj velmi zaujimava cena, ak dokazete ozeliet sklapanie zadnych sedadiel.
pepO77sk
To chce naozaj vyskusat. Je pravda, ze na toto auto som vobec nemyslel - pretoze mam teraz podobne. Mate osobne skusenosti s Mazdou 6 MPS? Co sa pamatam na testy boli rozporuplne.

pepO
Ted
v top gearu si strasne pochvalovali jizdni vlastnosti... prej takova univerzalnejsi a pohodlnejsi impreza 😄 kazdopadne v bmw s vypnutym dsc holky vic kricej 😉
Repre

[odkaz]

na hory

[odkaz]

něco mezi

[odkaz]
Alessio1
saab: mohl by jsi mi nějak blíže specifikovat spolupráci saabu a subaru? dík.

pep007: tak se svaz a udělej z toho nějaký kratší pojednání - klady, zápory (ve tvých očích)...
Saab
to Alessio: když GM koupilo část Subaru (20% Fuji Heavy Industries), tak začali pracovat na společných projektech. První co udělali byl Saab 9-2 ([odkaz] což je ve skutečnosti jen Subaru Impreza s jiným designem karoserie + pár dalších úprav (obě auta sjíždějí ze stejné výrobní linky).

První auto, které mělo od základu vzniknout společnou spoluprací mělo být Subaru Tribeca a Saab 9-6, nicméně před rokem GM z rozpracovaného projektu odstoupil a svou účast v Subaru prodal Toyotě. Spoluprací získalo Subaru např. aktivní opěrky hlavy.
take Saab 92 je prvni saabovska ctyrkolka a dnesni Tribeca mela byt puvodne jako SUV Saabu znacene 9X. Dokonce se zvazovala i vyroba nasledovnika Saab 95 ve verzi 4x4 na platforme Legacy.
Avatar - janodespota
janodespota
No diky bohu, ze GM odstupil svoje akcie Toyote, vsade kam sa GM vlozi, to poserie, zacnu usporne opatrenia a kvalita ide dole, dobre ze to tak dopadlo. Apropo, ten Saab 9-2 vyzera zaujimavo veru... >😁

- Co sa tyka MPSky, podla mna tiez docela dobra volba... ale Legacy by som asi uprednostnil...
Alessio1
obojí to jsou výborná auta - chce to svézt se a dívat se na to jako na auto, na které se za dva roky podívám a řeknu "jo...byla to dobrá volba" 😉
to matuS: ty lehce jeta jsou takova ktera maji najeto treba 15tkm a jsou max rok stara. Rika se jim zanovni. To jestli si nekdo prdnul predemnou do sedacky me opravdu netrapi kdyz na tom usetrim např. u auta za milion 300tkc.

A co se stavu auta tyce: napriklad v nemecku nebo jinych evropskych zemich si jde 99% lidi auto prohlidnout a pak se s nim v klidu sveze. Ne jako v cesku ze si do toho sedne frajer kterej o to auto vubec nema zajem, ale chce se s nim jen svezt aby mohl v hospode pak vypravet a da tomu hned podlahu. Z vlastni zkusenosti vim ze napr v nemecku se todle nedeje, protoze to proste prodejce nedopusti.

Druha vec je ta ze na tohle rocni auto ti stale bezi zaruka, takze jakej koliv problem muzes prijit vyreklamovat.

Probprdeny sedacky teda asi ne 😢
matuS
Rene, nechcem ta oberat o iluzie, ale na zapade je bezne, ze pred kupou ti auto zapozicaju na vikend. Takze predajca vobec nevie, co sa s autom deje. A je snad jasne, ze "sporty a chic" auto si nekupuje 60 rocny dedo, ktory jazdi s nohou na 1/3 plynu. Na to je tu mercedes...

Dolezite je, ze ty si spokojny.

No predvadzacka, hoci "zanovna" nieje nikdy nove auto. Ale zasa chapem - keby som mal teraz doma 300kkc, tak mam doma dalsiu motorku. Takto musim cakat 😊
Ja spokojenej jsem o to se neboj. Udelal jsem to timto postupem uz s tretim autem a nebyl jedinej problem. To ze ti pujcej auto na vikend je bezne i nas. Ovsem s tim rozdilem ze cesi potazmo slovaci to berou tak ze to neni moje to se muze kurvit jak chce a podle toho se k tomu chovaj. Teda vetsina. Hlavne tech ktery jsem uz zminoval. to jsou ti kterym vubec nejde o koupi auta.
pepO77sk
Alessio> presne tak. Suhlasim. Urcite si vyberam auto na dlhsiu dobu, a preto sa musi zohladnit aj buduce naroky.

Polovicka ma zabije ak budem chciet po dvoch rokoch opat ine auto - pretoze som sa uz nabazil.

pepO
to pucmelou😜 ad Spec B AT: dovolím si s Tebou nesouhlasit..

SpecB je k mání i s AT, rozdíl SpecB proti verzi 3.0R spočívá v trochu jiném jistějším podvozku, myslím tlumiče Bilstein, větší kola a Alu pedály. Toť vše. SpecB je k mání samozřejmě primárně v manuálu, z toho vycházejí i lepší výkony. Jinak to jsou totožná auta. MY07 má možná trochu jiné spojlery...
Gonzaless: koukal jsem na to a mas pravdu. Ja ziju jeste v minulem modelovem roce, kde bylo Legacy Spec B jenom s MT. Kdyz se ale podivam na rozdil mezi 3.0 R a 3.0 R Spec B. tak krome vetsich kol a par ficur v interieru tam neni zadny.
pepO77sk
Dojmy z jazdy so Subaru Legacy 3.0R spec B sedan (model 2006) - bohuzial s automatickou prevodovkou.

Auto z vonku pekne, sympaticke - no za taku cenu az prilis nenapadne, nema smrnc (nechyti za srdce). Pekna zadna partia. Interier - hmmm - priestranny. Sedacky - posed isty, drzy telo i ked pri prudsom prejazde sa treba zapriet. Na zadnych sedackach ziadna opora - avsak pochvala "predvidavim" pasom ktore istia pri brzdeni. Interier dost ponury - cierna a seda, lacne posobiace plasty na stredovej konzole. Vadilo mi cervene dosvietenia - v celkovej umiernonosti interieru to strasne bije do oci. Kufor velky avsak dost mali na vysku. Stresne okno zmensuje priestor na hlavu nie len v predu - ale ovela viac vzadu(!).

Jazda - nechapem ako niekto moze montovat do takeho klenotu automat - a to este tak "umineny". Kick down na dvakrat, hlavne ked necakate, ze to este raz podradi (v zatacke) dost prekvapy. Ale vsetko to vyhladzuje a urovnava 4by4 so samosvornym diferencialom. Velmi ma prekvapilo odhlucnenie. Je to ovela tichsie ako TypeR. Zvuk motora sa k posadke dostava nepriamo, vyfuky vobec nie je pocut. Odozva na plyn super. Na moj vkus trosku az precitilivene a ostre riadenie. Radenie nemozem popisat - automat. Na dialnici ostre riadenie trosku vadi. Brzda funguje tak ako ma. Nema to ostri nastup (a-la VW hrozne brzdy). Pri stlaceni sa da odhadnut kolko to bude brzdit - pochvala. Podvozok - super, vyrovnaval chyby nestastnej automatickej prevodovky. No musim napisat - siel som presne tu istu trasu s mojim TypeR a musim povedat, ze prejazdove rychlosti boli uplne rovnake (a to mam uz zimne gumy). Spotreba - podla papierov automat vie lepsie spotrebu - ja som mal cez 14l; manual ma este horsiu spotrebu.

Klady

+ podvozok

+ brzdy

+ prijemne "sportove" odhlucnenie interieru

Zapory

- AUTOMATICKA PREVODOVKA

- ponury (cierny) interier

- stresne okno zmensuje priestor

Tak a to by bolo vsetko.

pepO
Alessio1
to pep077😒br />
Automat má lepší spotřebu jen na papíře, při klidné jízdě. Co se týče interiéru, mě zase ty plasty připadají hodnotné 😄 . Střešní okno nevím. Zvuk motoru je sice utlumen, nad 4000 ale proniká do kabiny moc pěkný baryton.

Co se týče nenápadnosti auta - v jaké jsi ho měl barvě? Já tedy s legacy rozhodně nejsem žádná šedá myška, auto je dost málo k vidění a v sedanu je, podle mě, dost výjimečné svým odlišným zjevem.

PS: dělá se taky béžový interiér, pokud ti černá kůže vadí 😉

PPS: ten rozdíl v dynamice AT a MT je hrozivý - více jak 1 vteřina 0-100 (6,9 vs. 8.2)
pepO77sk
Alessio>

Farba seda.

Interier v specB je iba v ciernej kozi - tvrdil predajca.

Ako som pisal, nechapem co v takom aute robi automat.

P.S.: Zvuk v interiery som cakal mohutnejsi az hrozivy 😄. Nic take sa vsak na moje potesenie nedialo. (skus niekedy TypeR a pochopis o com hovorim)

pepO
no tak keby som mal tolko penazi na kupu auta urcite uz bu som mal v garazi legacy

a co tam robi automat? pratoze drvivu vacsinu aut preda subaru v usa, kde je legacy outback oblubene auto 120 rocnych babiciek. tie by to s manualom asi nezvladali >😁

a podla mojho osobneho nazoru ma to auto aj smrnc, vela ich na nasich cestach (sk a cz) nestretnes...
Alessio1
mno...buď chceš auto na ježdění nebo na JEŽDĚNÍ - Type R je spíš to druhé, podobně jako STI. Spec.B je přesně mezi, více pro každý den.

Co se týče zvuku...mě přišel jako navýsost kultivovaný a příjemně potlačený, když se plížím městem.
PPS: ten rozdíl v dynamice AT a MT je hrozivý - více jak 1 vteřina 0-100 (6,9 vs. 8.2)

Alessio : Což je způsobeno z 90% důchodcovským počátečním rozjezdem automatu (0-20). Ten je pro běžné ježdění dostačující, ne už při testu akcelerace, kde se může člověk s manuálem rozjet daleko agresivněji. Ovšem nic nenamítám proti tomu, že 6MT bude o něco rychlejší, díky většímu počtu převodů, které tak pak mohou být lehčí. Ale rozdíl v reálu rozhodně není tak propastný. (což potvrzují moje real-life testy proti A6 3,0TDI, které má možná 0-100 za 6,9s, ale pak už to tak v tom srovnání slavné není 😉 )

Rozdíl ve zrychlení 0-100 hrozivý je, v dynamice ne. 😉
Alessio1
myslel jsem samozřejmě hlavně ten rozjezd a akceleraci z nízkých otáček, kde to je fakt bída (na těch 245k). Jinak spousta lidí mě dokola ujištuje, že např. při předjíždění ten rozdíl je prakticky neznatelný (že hydroměnič si svou daň nevybere tak krutě)...nevím, nejel jsem s třílitrem v automatu, takže jsem zatím Nevěřící Tomáš :roll:
matuS
Jinak spousta lidí mě dokola ujištuje, že např. při předjíždění ten rozdíl je prakticky neznatelný (že hydroměnič si svou daň nevybere tak krutě).

neviem ake automaty ma subaru, kazdopadne oni niesu za opicami a napr mercedes ma u 5st automatu lock uz tusim od druheho stupna, alebo ked nie tak od 3.urcite, takze tam uz k preklzu nedochadza a teda ani ku stratam v HDM menici.
Alessio : U té akcelerace z nízkých otáček taky nevím, proč by měla být bídná na 245k oproti manuálu. Jediné co mě napadá je, že v automatickém režimu si 100 % akceleraci z nízkých otáček člověk neužije, protože hned jak je plynový pedál někde dál, automat už podřazuje (ale pak je samozřejmě akcelerace ještě lepší). V sekvenčním režimu už tomu přirozeně ale tak není, takže nevím odkud vítr vane.
Avatar - janodespota
janodespota
Zdar, no coz, Legacy ti zrejme moc nesadlo, hadam by si mohol vyskusat tu Mazdu 6MPS - tu mas videorecenziu [odkaz]

Alebo ST220 - [odkaz]
Alessio1
mv: oprava, při akceleraci z nízkých rychlostí

matuS: nevím...já jel s CLK 320 a přišlo mi to trochu líné - prostě ten automat mi dává takový pocit "smooth" jízdy, u manuálu cítím tu sílu v noze (spojka) a když jí rychle pustím, tak mě to prostě vystřelí. Já někdy u automatu určitě skončím, zatím mi ale nesedí žádný (uvidíme co variátor a DSG)
matuS
ja som s 320 motorom este nejazdil, ale isiel som v cls350 a to je dynamicky daleko vzadu oproti e400cdi. Aspon som mal ten pocit 😊

Mercedesy su dost tazke, takze aj to hra rolu.
pepO77sk
Automat v Subaru Legacy 3.0 spec B je 5AT sprevodovany skor do pamala - oproti 6MT.

Zvukova kulisa auta bola velmi pekna - ako som vravel, prijemne prekvapenie. Beriem to ako pozitivum.

Mazda6MPS - myslim, ze tymto smerom sa moj vyber neubera. To by som ostal pri tom co mam.

Ford FocusST - myslim si, ze do mojho vyberu asi nepatri (hlavne velkostou).

Rad by som pripomenul, ze diskusia je o Legacy - nie Legacy Outback.

pepO

Note: Neviem preco sme sa v debate ubrali smerom k dost sportovym verziam resp. cisto sportovym verziam. Povodny zamer je vyberat auto, ktore by malo nadych sportovosti. Nie ciste sportove naradie - ak to mam takto povedat.
pepO77sk
A propos Mercedes Benz - ich design mi pride velmi usadeny. Je to naozaj pre starsich nemeckych obivatelov alebo americanov bez napadu (myslim C, E, CLK - paci sa mi CLS ale to sa do rozpoctu isto-iste nevojde). Mozno nastane nejaka vacsia revolucia v designe nastienena CLS - S - CL (mozno SLK).

Bohuzial - od malicka su mi MB nesympaticke - ani neviem preco, ale tieto auta sa mi nikdy nejako zvlast nepacili (napr. pre mna MB E bude taxi tak ako Ford Mondeo, Peugeout 406, Skoda Octavia)
pep077 : 5AT u 3,0R zpřevodované do pomala ? Při 3500ot. to na 5st. jede 170. Což by při redline u 7000ot. odpovídalo 340kmh. >😁 Což mi do pomala moc nepřijde. Předpokládám, že jsi tedy myslel do pomala otáček motoru a ne rychlosti.

Takže raději použijme méně zavádějící termín, že převody 5AT jsou těžké. U 6AT by pro vyšší počet převodů měly být přirozeně lehčí, takže proto možná o něco vyšší udávaná spotřeba a o něco lepší dynamika (krom zmíněného poč. rozjezdu).
pepO77sk
mv😒br />
tak tak. Dopomala = otacky.
zmulin
Asi bych to uzavřel ti Subárkem.I když já osobně bych šel do AR 159 3.2 Q4 a klidně v kombajnu.Nejhezčí kombik na světě a docela jede 😉
Ted
zmulin: jak jsi dopad? uz si prisel na ten problem? byl to debimetr??
pepO77sk
Je zaujimave, ze nikto neprisiel s osobnym nazorom na😒br />
Jaguar X-Type

Audi A4

VW Passat

Ford Mondeo

Toyota Avensis

Volvo S40; S60

- zatial sa to uberalo iba jednym smerom
Lubos.1
Trochu prispejem 😉

Jaguar X-Type je v podstate predrazene Mondeo, napriek tomu je vo vnutri auto nesmierne male a stiesnene. V interieri su pouzite niektore prvky od Fordu, co znizuje jeho uroven. Divny stredovy panel podsvieteny do zelena, problemy s kvalitou.

Toyota Avensis je trochu usadla, jazdne vlastnosti bezproblemove (ale neda sa tusim vypnut ESP), cena slusna, kvalita overena. Ak diesel, bral by som 2,2 D-CAT (v Avensise je pocitovo prijemnejsi ako v IS, mozno vdaka inym prevodom), velke prehliadky po 30t km. Interier po facelifte dospel, v plnej vybave posobi luxusne. Auto je vyborne odhlucnene. Trosku sa mi zda uzke, ale da sa zvyknut. Ak nemas problem s vonkajsim designom, je to podla mna idealny kandidat.

Volvo S40; S60 - S40 je nizsia stredna trieda (podvozok = Ford Focus, Mazda 3), auto je nadherne, ale male vo vsetkych smeroch. S60 - stale nadherny voz, podla referencii z pociatku problemy s kvalitou (posledne 2-3 roky neviem), vzadu malo miesta aj nad hlavou aj na kolena. Jazdne vlastnosti podla mna prijemne, podla testov nic moc (neskusal som blbnut).

Honda Accord - v interieri pomerne male, asi ako IS, po facelifte odhliadnuc od vnutornych rozmerov skoro dokonaly voz, vyborne motory, vyborne jazdne vlastnosti, proste Honda.

WW, Audi - neviem, ale uz len kvoli zvysenemu riziku kradeze by som sa na to vykaslal

Ford Mondeo - velke, ale okrem svelych jazdnych vlastnosti nicim zaujimave auto

Mazda 6 MPS - neviem, preco si ju vylucil, s TypeR nema nic spolocne, mozno okrem spotreby :roll:

Inak prakticky, sportovy sedan strednej triedy s vybornym vnutornym priestorom (napriek pomerne kratkemu razvoru) za slusnu cenu. Vyzera vyborne, vybava prakticky plna, na tvojom mieste by som vyskusal (ak ju teda niekde maju) a az potom ju vylucil
pepO77sk
Lubos1> Mozem sa Ta opytat na nejake skusenosti s 6MPS?

Vylucil som to preto, lebo mi to pride zameranim podobne ako TypeR.

Kedysi (ked este prisli na trh) som skusal Mazda6 a prislo mi to OK auticko. Avsak novy facelift mi nesedi. Mne aj mojej polovicke sa skor pacila predosla verzia.
zmulin
Hoši někteří máte fakt dost-Avensis,S60,VW,Audi atd. ...Co je na těch autech s nádechem sportovna? :roll: Neřikam,že sou to krámy,ale sem asi nepatřej...

Huml:Byl to on.Jak říká Magic-šmejd od němčourů :-! Ani sem to nenuloval a i když jezdim hodně a krátký po městě,tak už sem spad na 10,2l(z 12,5L) a klesá a klesá.Teď v zimě s mym stylem i meziměstský jízdy počítám se dostanu pod 9,5L
Ted
zmulin: tak to uprimne gratuluju! taky na to budu davat pozor... proc driv stacila klapka s potakem a dneska tam musi bejt ten bazmek??? chjo
pepO77sk
zmulin>

ocakaval som sirsie spektrum nazorov. Typicky sa to toci okolo jedneho - dvoch aut.
Saab
A co Mitsubishi Outlander 2.0T 148kW ? Sice je to SUV, ale vypadá dobře, je to čtyřkolka, místa pro rodinu dost a výkonný motor k tomu.
zmulin
pep077:Já Ti rozumim,jen mi některý tady diskutovaný auta nepřipadaj ani sporty,ani chic,ale je to prostě klasika,která neurazí.Pro mě sou prostě do sportovna a ještě praktický BMW,Alfa,6MPS,RX8-tam už se strácí ta praktičnost,ale pro 2velký a 2malý ještě stačí,ale na dovču to určitě neni 😉 a nezavrhoval bych ani ten Lexus,ale Accord už neni co bejval tzn. spíš soupeř pro 407,nebo Avensis a Passat což jsou auta spíš sázející na praktičnost i když v případě 407 kufr nevim...
zmulin
huml:kousek trubky s kostičkou za sedm :roll: Navíc se to nedá jednoznačně většinou hned poznat,bo někomu to odchází pozvolna(já),nebo najednou(nevim kdo 😄,ale kámoš to třeba u VW sanitky poznal až po výměně.Dostal jí už tak,tak si půl roku vesele kouřil a jezdil za 13L....
pepO77sk
Zatial v mojom vybere vedie Lexus IS.

- nova Honda Accord nie je natolko nova, aby som presedlal iba do novsieho modelu. No na druhu stranu to auto padne ihned to ruky (mimochodom - u mna asi najlepsia "predokolka" vo svojej triede)

- Subaru Legacy 3.0R specB ma nepresvedcil.

- Honda Legend - nepresvedcil (i ked to uz je vacsie auto).

- Mazda 6 - jazdil som s MX-6 a akosi ma nelaka znova Mazda6 (zvlast facelift)

- Ford S-Max - urcite skvele a pekne auto; ale u mna je mimo misu

- Volvo - po zasadnuti za volant ma vobec auto nelakalo to otestovat

- SAAB - to same co Volvo + neprirodzeny posed

- VW, Audi - bohuzial tieto ma nelakaju

- Alfa Romeo - nemam dobre osobne dobre referencie

Ostava este otestovat😒br />
BMW 3 - aspon pre porovnanie by som to rad skusil aky je rozdiel voci Lexus IS

Jaguar X-Type (S-Type - dost znacne zlavy - otazka znie preco)

Toyota Avensis (i ked pri vybave, ktoru zamyslam uz stoji "skoro" to co LexusIS)
Avatar - Charger
Charger
to pep007: Tolik aut tě nepřesvědčilo..tak jak tě proboha mohlo přesvědčit IS? >😁
pepO77sk
Charger>

idem vylucovacim sposobom. Som uz v urcitom stadiu rozhodovania a teda nepresvedcilo aj znamena, ze v porovnani s niecim inym nepreslo dalej.

Kazdy mame ine chute ...
Ted
zmulin:zkousel jsi IS?? opravdu by me zajimal tvuj nazor. mne se zvenku vzdycky libilo, po precteni testu jsem mel vybrano... o to vetsi zklamani prislo pri testovaci jizde. nejdriv jsem se utesoval, ze vzadu nikdy sedet nebudu (neprirozena poloha, malo mista, klaustrofobie). pak jsem sed dopredu... zpocatku jsem ocenoval palubku, ty krouzky svitici taky zujmou na cas... 😄 k vyberu materialu jsem nemel az na plast na stredovy konzole vyhrady (to samy snad je v polovine japoncu, nevim kde to kupujou se slevou) pak mi doslo, ze se i vpredu citim hodne stisnene. pri sebemensim pohybu vpred z operadla se mlatim o horni hranu skla. sedacky prijemny... jizda nejdriv diesel...snad horsi nez HDI 2.0 nejdriv dloooooouho nic, pak kopanec a hned zase nic... jakakoli plynulost nebo pozitek z jizdy nula...to auto jsme hned vratili, ac jsme si ho pujcili na hodinu... presedli jsme do IS250. tvrdim, ze pokud IS tak v benzinu. motor jemnej bezi hezky, jen zvuk trochu nesportovni. vykon 200koni nebo kolik to ma jsem hledal nejak marne. to auto mi proste neprislo vubec obratny... i razeni melo takovej divnej feel...podvozek relativne mekkej pri prudkym zatoceni docela dost nedotaciva reakce, naklani se, nicmene nerovnosti rozhodne nefiltruje. taky jsem po precteni testu cekal absolutni ticho, ale nic takovyho se nedelo... moje pritelkyne to auto absolutne nechtela. naopak byla unesena golfem R32a to ja taky. vyborny auto... takze muj nazor je, ze se IS spouste lidi libi, coz chapu, ale mam pocit, ze v nem ti, co ho chvali nikdy nejeli a nebo ho jiz vlastni a to se pak tezko prizna... jak to vidis ty??
pepO77sk
huml>

ja som skusal IS250 uz dvakrat - a dvakrat nadseny. To auto mi sedi. To sa neda popisat. Ja a moja polovicka sme sa citili po 60 sekundach ako doma. Ziaden problem. Vsetko po ruke, prijemne, ovladanie po ruke, automat ktoremu aj rozumiem. Ticho. Nie je to lenoch - no nie je to ani zihadlo (co je presne to co hladam). Super na pohlad. Super na dotyk (myslim aj jazda). Proste radost. Takto ma dostal iba moj Accord TypeR svojho casu. Co sa tyka priestoru - nastastie (pre IS 😄 nie som ani ja, ani moja polovicka velmi vysoky - takze vzadu sa da. Skusal som si sadnut za seba (a tak som sa aj chvilu viezol) a bolo to OK. Kedze som maval aj mensie auticka (targa, coupe a pod) a nie som zviknuty na SUV, combi a pod. priestor sa mi nezda mali a stiesneny. I ked verim, ze niekto v tomto aute bude mat klaustrofobiu (ako moj kamarat - ale ten je zvyknuty na Nissan Patrol, Renault Kangoo a pod.) Mozno aj nejake zapory: mozno az dost bije do oci (nam sa baci cervene a bezovy interier), aj na 17" je to dost tvrde, sekvecny rezim je nepouzitelny (automat si aj tak robi co chce, pretoze zaroven treba pracovat aj s plynom), MM centralizuje vsetky funkcie - takze niektore operacie vyzaduju pohlad na display, a ine - ma zatial nenapada.

Ak sa naozaj na koniec rozhodnem odist od Hondy k Lexusu tak dufam, ze nebudem velmi sklamany.
matuS
Pep007 - myslim, ze je ti to IS sudene 😄 Mal som podobne pocity ako ty, dokonca som tiez auto skusal 2x....

Ale ten bavor urcite vyskusaj. Interier vyzera hrozne, ale jazdi to slusne.
Ted
nechapu jakej mas problem? kdo rika, ze mi zadny auto nevyhovovalo? treba CX bych odpustil cokoli. jen kdyby se dalo provozovat za rozumny penize. Preludka byla snova, civic byl moje druhy auto a uzil jsem si kazdej kilometr, obe bawa jsou super trapil jsem se jen s mitsubishi a alfou... a ze mi nesedl lexus? nesedl. proto me zajima nazor jinych.
zmulin
[odkaz]

MPS vypadá trochu jinak než klasika.Accord mi připadá ,že sklouzává k VW stylu podvozku.Trochu mi připomínal Audi 80 co měli naši.Ta taky celkem seděla,ale stejně sem jí moc nevěřil.U Alfy záleží asi na vlastních zkušenostech.159 se ale přeci jenom už chvíli vyrábí a ještě si nikdo nestěžoval.V BMW doporučuju se svýzt.

Jediný co nechápu,ale opravdu nechápu je postoj k Subaru,dyk tam kde sedí jak na kolejích,tam bys už nahazoval svoje káry z užšího výběru zpátky na kola :roll:
pepO77sk
zmulin>

Subaru - podvozok je uplne super, bez diskuzii. specB ako cele auto ma nepresvedcilo resp. nesplnuje vsetky moje poziadavky.

Poznamka😒br />
Nehladam auto, ktore by vedelo rezat zakruty a chodit ich ako po kolajniciach. To som si uz uzil - take auta ma uz nelakaju. Je cas na iny typ aut; a o to je vyber zlozitejsi, pretoze auto ktore hladam teraz (resp. auta vo vybere) ma nikdy nijako zvlast nezaujimali. Doteraz bol moj prim - Honda TypeR (Civic, Integra, Accord), Subaru Impreza STi, a pod. Nachadzam sa pre mna na "neprebadanej" pode a preto som na tomto fore. Vidiet skusenosti inych, ktori uz skusenosti maju.
zmulin
Huml: jenom sem se kousek svez jako spolujezdec a je pravda,že i když sem na menší auto zvyklej,tak s timhle bych dálku absolvovat nechtěl.Motoricky průměr(diesel),ale na svižnou jízdu stačí.Připadalo mi to trochu jako tichej brácha pumpadieselu.Jde asi spíš o zvyk s tim jezdit.Každopádně to sem připisoval spíš svý nechuti k dieselům obecně.

Podvozek mi hlučnej nepřipadal.Takovej mírnej nadprůměr.

Celkově ač se mi líbí,tak na mě malý a trochu nadhodnocený auto.
Avatar - Charger
Charger
pepO77: jasně..každý má jiné chutě...ale určitě si vyzkoušej trojkový bavorák..jestli se ti nebude líbit víc než IS, tak žiju na jiné planetě >😁 😉
matuS
charger, ano je to o tom, kto ma ake chute. Ja ked mam dat za auto 1,5 mega, tak chcem aby nejako jazdilo a aj aby nejako vyzeralo. Bavo jazdilo naozaj dobre, nemal som ziadnu vytku. Ale ten interier.

Pozri sa na tieto fotky. Toto je 320dT s priplatkovou vybavou za 300tis Sk.

Nemas pocit, ze tam nieco chyba? Ja ano.

01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

13

14
Avatar - Charger
Charger
Neříkám že nechybí (ale střední kaplička mi tam rozhodně opravdu nechybí) ale ten interiér i exteriér si můžeš vyšperkovat podle vlastní chuti a pak se už nedá na moc věcí stěžovat. a že by interiér v Is vypadal nějak světoborně, to se taky nedá říct...i když oproti té trojce co máš na fotce je to možná o trochu lepší 😉
matuS
tak podla vlastnej chuti ani nie. Je tam pokial viem jedina moznost a to je Mpaket (ktory je mimochodom skvely 😄 ) ale stoji bratru 4200 euro...

A to este neviem, ci su v tom pakete aj disky, lebo 17tky stoja dalsich cca 1500 euro.

btw ja som ani nenarazal na exterier, ako na interier. Tie vyplne dveri, stropne svetla, tvar palubnej dosky a la skoda 120...

Tymto nechcem hovorit nic proti majitelom BMW, lebo dokazem pochopit preco sa rozhodli tak ako sa rozhodli - je o preferenciach.
Saab
Tak ten interiér BMW opravdu nic moc.

to jandespota: co se prostoru v interiéru týče je na tom BMW 3xx stejně špatně jako IS, stejně tak je málo místa i v Saabu 9-3 nebo Volvu S40. Všechno to jsou stísněná auta. Kdo chce prostornější ISko, tak si koupí Avensis a kdo prostornější 9-3ku, tak si koupí Vectru :-!

to matuS: jak se ti s tím ISkem v praxi jezdí ? Slyším na něj dost stížností kvůli převodovce (těžké převody), ale věř novinářům 😉
matuS
Saab> mne sa s nim jazdi vyborne, ale zo zaciatku to bolo naozaj tazsie kvoli tomu, ze dvojka a 3jka su od seba dost vzdialene. Ked bolo auto nove, tak na trojke to nechcelo pod 1600ot takmer vobec ist. Dneska mam 5tis km a trojka nema problem rozbehnut auto od 1100ot.

Ad tazka prevodovka - ona je tazka, ale ten rozdiel oproti 320d novinari zbytocne zvelicuju. 320d toci pri 130km/h cca 2000ot, ISko ma 2000ot pri 140km/h.

Kazdopadne ale lexus zobral staznosti (zrejme anglicanov, lebo oni maju max. rychlost okolo 120km/h a tam je ta 6tka tazko pouzitelna) a dnes uz do luxury aj sport modelu dava seriovo tu kratsiu prevodovku (je rozdiel v diferenciali). Ja som s tym este nejazdil.
ono taky hodne zalezi kde tech 300tsk v ty vybave proinvestujes.

osobne se ale radsi priklanim k jednodusimu interieru nez k milionu tlacitek svetylek atd. a jestli ti prijde pristrojovka v e90 jako ve 120ce tak si asi dal nemame co rict. ne ze by byla nejak krasna v e46 se milibi vic, ale ve svy tride je to nadprumer.
matuS
osobne se ale radsi priklanim k jednodusimu interieru nez k milionu tlacitek svetylek atd. a jestli ti prijde pristrojovka v e90 jako ve 120ce tak si asi dal nemame co rict.

nejde o pocet tlacitok.

Ide o vyplne dveri, vsadenie reproduktorov do dveri, stropne lampy, hlinikova lista v interieri. Na tych obrazkoch, ktore som sem dal to vyzera este lepsie ako v skutocnosti.

dalej ma zamrzeli veci ako klopkanie zadnej roletky (nebola to verzia N1) alebo kontakt calunenia sedadiel (polokoza) s plastom sedacky co neustale vrzalo - konstrukcna vada. Som cakal ze BMW bude sofistikovanejsie.
Avatar - janodespota
janodespota
No, co sa tyka BMW, kolega si nedavno, asi pred mesiacom kupil velmi zanovnu BMW 530D AT e39 r.v. 2003, dal za to necelych 600K. Je to fakt super kara, povedal by som ze posledny "old school" bavorak :-! . Interier je krasne utulny, na rozdiel od dnesnych chladnych strojovych interierov. Ale holt e39 sa uz nova kupit neda... Co sa tyka Lexusu, urcite fajn kara, ale trocha malo miesta na moj vkus...
Ted
posledni oldschool mam ja 😉 coupe e46 se vyrabelo az doted. a s profi navigaci bez hnusny kaplicky vypada lip nez lexus a nova trojka dohromady 😉
pepO77sk
Charger> design terajsich BMW sa mi velmi nepaci. Vynimkou je 5er. Uprimne povedane 3er zaostava v designe interier/exterier za Lexus IS. Vysperkovanie interieru a exterieru u BMW nieco stoji - to je trn v ociach sirsieho okruhu ludi.

K starsim BMW - ziaden komentar. Asi vsetci smutime ... ako vyzera BMW dnes.

SAAB> staznosti na prevodovku (manual) sa tyka diesel verzie bez Sport packetu. Ten ma iny konecny prevod. Standardne + Luxury maju velmi dlhe prevody.
matuS
Standardne + Luxury maju velmi dlhe prevody.

platilo do modeloveho radu 2006.

modelovy rad 2007 ma uz aj pre luxury prevod taky, ako ma sport. Zmenilo sa aj usporiadanie tlacitok otvarania nadrze a kufra - su vedla seba a su podsvietene.
pepO77sk
matuS>

sprevodovanie pre rok 2007 na diesel som si nevsimol. U mna vsak - Ak Lexus tak iba s automatom - a teda bezin 2.5 V6.

S tlacitkami mas pravdu :shock: zdali sa mi najeko inaksie ...
Ted
kdo chce tlacitka at si koupi audi 😉 na ovladani stejnych funkci je jich milion. ale pocit jako v kokpitu letadla je to jediny co audi nabizi 😁
pepO77sk
Ide o vyplne dveri, vsadenie reproduktorov do dveri, stropne lampy, hlinikova lista v interieri. Na tych obrazkoch, ktore som sem dal to vyzera este lepsie ako v skutocnosti.

Bohuzial mam jednu negativnu skusenost s BMW 3 (predchadzajuca rada). Prisiel som na predvadzaciu jazdu v 330i + M-Packet. Dekorativna lista pred spolujazdcom nedrzala (komentar predajcu - Dam to opat na servis), dvere vodica vrzali ... (je mi jasne, ze je to predvadzacka a teda kazdy tomu da plny kotol - ale na koniec to prida pochybnosti o kvalite).
a co takhle Ford S-MAX 2,5 Turbo (162kW / 220koni) Titanium ????

[odkaz]
a co takhle Ford S-MAX 2,5 Turbo (162kW / 220koni) Titanium ????

michal78, to je zcela mimo zadání, viz první a další příspěvky pepO77
je pravda ze v zakladu to nevypada buh vi jak to s tebou souhlasim.

Jenze kdyz se na to kouknes z druhy strany: svetlej strop=hnus. antracitovej stoji cca 200euro a dojem kdyz vlezes do auta s cernym stropem je uplne jinde. obycejny sedaky v kombinaci kuze latka jsou asi o 1tkc levnejsi nez sportovni sedaky v alcantare. dojem i sezeni opet nekde jinde. PDC u tak malyho auta mi prijde jako zbytecnost. (proinvestovanejch cca 700euro) ktery by se mohli objevit jinde.

takhle by se dalo pokracovat jeste chvili. Je to zajiste podle vkusu kazdeho soudruha, taky nevim kde presne bylo zminovanych 300tsk ve focenem bmw proinvestovano.

jen jsem tim hctel rict ze za stejny penize se z toho auta da udelat daleko hezci.
Ted
treba ta lista je pouze zakladni varianta... a tady se to kolem ni toci. proste BMW je drazsi nez lexus, to je fakt. Lexus jako skoro kazdej japonec se sem dovazi v predem definovanych variantach a proto je v zakladu vybavenejsi. zakladni tvar palubky se mi libi a ovladani je zcela intuitivni a neodvadi pozornost. umisteni profi navigace je des... vypada to jako vred na palubce... a zpracovani stropniho svetla je vazne hnusny, to nechapu. e46 byla v tomto nekde jinde... doufam ze budouci generace se trochu srovna...
pepO77sk
Pri rovnakej vybave auta (interier/exterier) bude Lexus IS asi lacnejsi. Skusal som len tak "naslepo" naklikavat BMW Car Configurator - a cena mi vyskocila trosku vyssie.

Myslim, ze je vseobecne zname, ze ceny priplatku su nadhodnotene.
to souhlasim. proto nema smysl kupovat novy 😄
Ted
tak tak. novy kupuje jen blazen. rok stary, 5000km a muzes mit dva
zrovna minulej tyden jsem mel nabidku 530d rok stary v plny polni za 920tkc................................po… 2mil
Ted
jo, ale nekteri ti pak reknou, ze chtej novy 😉 radsi... radsi nez mit dve...
nekdo si prece ty novy kupovat musi ne?? >😁
Ted
to je pravda... doufam, ze sem nepride moc lidi... 😄 co bych si koupil priste??? 😁
matuS
ja som si robil presne porovnania a podla cennikov vychadzalo bmw s vybavou ako ma IS luxury o cca 300tisic drahsie, lenze: klasicka nevyhoda japonskej balikovej vybavy - musis si zaplatit stupen vybavy a dostanes kopec veci, ktore ani nechces. Ja som chcel bixenon, kozu, drevo a parkovacie senzory, stalo to 250tis (u bmw by tieto veci stali asi 150tis) a dostal som k tomu 3 pamate na kazde sedadlo, elektricky volant, nasvietene prahy, elektricku roletku a dalsie blbosti...akoze super veci ale v dennom pouzivani dost zbytocne. Takze v konecnom sucte vyjde japonec lacnejsie ale v skutocnosti to tak byt vobec nemusi.
pepO77sk
matuS😒br />
ano - pre Teba vyjde BMW lacnejsie pretoze BMW ponuka items, kdezto japonec ponuka iba balicky. Mne vyhuvuju balicky resp. obsah balickov. Typicky osvetlenie, zadna roletka, prahy, parkovacia kamera, bluetooth, MarkLevinson, atd ...

Ja som sa to snazil porovnat 1:1.

Myslim, ze sa dalej dostaneme v diskusii k problemu co je lepsie: balicky alebo polozky v ponuke. Kazda automobilka ma svoje politiky.

note: mimochodom, po rozhovore s predajcom sa spravidla da vzdy dohodnut nieco co v oficialnych materialoch nie je ...
matuS
note: mimochodom, po rozhovore s predajcom sa spravidla da vzdy dohodnut nieco co v oficialnych materialoch nie je ...

ale iste, ale to sa da nielen u lexusu ale aj u bmw.

resp nechces mi snad povedat, ze v lexuse ti spravia balicek na mieru? 😊

Ale trocha to uz pochopili aj japonci, teda hlavne v usa, kde sa k IS da dokupit dost siroka vybava bez balickov, napr iba Mark Levinson, iba parkovaky (to aj u nas) a pod.
pepO77sk
takze ma odhovarate kupovat nove? 😉
zmulin
Já bych se toho nebál a připadá mi to ekonomičtější.Taky sem kupoval zhruba rok starý se 30k najeto za půlku.Přímo od jednoho němčoura,kterej jen zjistil,že bude najíždět delší trasy do rachoty,tak to měnil za to samý v naftě.

Každopádně ten pokles ceny co se tady občas vytýká italům se koukám nevyhne ani BMW,co vy dva kluci Baworácký :?: 😉 >😁 (sorry,ale to sem musel...)
Ted
Ne, kup si novy... vazne. a za dva roky mi cinkni az se toho budes chtit zbavit 😉
Ted
ten pokles je porad nekde jinde, zvlast kdyz se vydas touto cestou. nesmis brat absolutni castky, ale procenta 😉 je jasny, ze auto za 1.5 mega ztrati celkove na cene vic, nez stilo za tretinu... 😁
Tak ať se prosím na mě zakladatel této diskusně náročné větve nezlobí, ale přijde mi to jako natřásání pírek: "podívejte, kolik na to mám" aneb myslím, a to nechť zakladatel bere jako poklonu, že kdo je schopen si vydělat 1.3 mil. na auto, asi není tak "blbý" aby nevěděl, jaké si má vybrat...na takovýchto diskusích se stejně houby dozví, takže jsme u toho /vzájemnéh👋 natřásání pírek, že? Jinak všelijaké vymoženosti jako dvouzónová klima a DVD v zadních opěrkách, na 50 způsobů nastavené sedadlo....kdo se bez toho neobejde - nechápu, jak může chodit do restaurací, něco pojíst u stolu, občas zavítat do MHD....věřte, že lidský zadek toho hodně snese a že vás jen tak něco neofoukne. 😊
pepO77sk
Ne, kup si novy... vazne. a za dva roky mi cinkni az se toho budes chtit zbavit

Nuz obavam sa, ze auto si budem musiet ponechat na dlhsiu dobu - "ostre vyjadrenie mojej polovicky"

Pod ciarou😒br />
:-! - to vsak neznamena, ze si nebudem moct nieco male - sikovne prikupit :idea: (Honda Civic TypeR, Ford Focus ST, ...)
zmulin
Tak si kup dvě za cenu jednoho jak Ti tady radili a budeš si toho vzteklýho prcka moct užít rovnou.Manželky se jenom zeptej jakou že to chce barvu toho většího 😉
Ted
citronek: jakej mas ty problem, hochu? :roll: docela chapu, ze si nekdo vybira auto a zajimaji ho nazory jinych lidi. on totiz kazdej nevi vsechno jako ty 😉, nekdo muze neco prehlednout, nebo jen nevedet o zajimave alternative... obecne diskuze na tema nejpohodlnejsi auto jsou ponekud zbytecne, v tomto pripade ale docela verim, ze si zakladatel vybirane auto chce koupit. a ze jsi zvyklej vozit si zadek v zebrinaku je mi celkem jedno, ale nebudu ti to vymlouvat. tak prestan resit, kdo za co utraci kolik penez a premejslej, proc ti to vadi 😉
zmulin
No dyk sem to taky v % myslel.Pokles z 1,5mega někam mezi 750-800 je podle mě stejnejch zhruba 50% jako třeba ze 450 někam na 250.

Klidně se přiznam,že v mym případě z 850 zhruba na 440,jenom mi to dalo trochu víc práce,abych našel za ty prachy už ten posle facelift.
Ted
jestli to nebude tim, ze ho tam tusim vyrabej...
matuS
dufam ze nie 😊
pepO77sk
uf! dufam, ze sa to naozaj nevyraba v Amerike :?

(... staci, ze Honda vyraba Civic City v Turecku ... :roll: )
matuS
ja som sa po tomto tiez pidil a podla diskusii je is220d vyrobene v japonsku. Otazka je ohladom motora, lebo D4D 180k je kompletovany v polsku. Takze bud si motory posielaju do japonska a tam to montuju do aut, alebo si tam tych par motorov robia sami(ale to nepredpokladam)

Inak IS250 rwd&awd a IS350 sa robia v dvoch tovarnach: Tahara a TMK. Ani jedno nerozumiem co znamena.
pepO77sk
matuS>

Tahara -> Sahara >😁

Ako sa tak v poslednej dobe pozeram na vyrobky tak vsetko je to Cina, India, Banglades, Turecko - takze asi niekde tam ...

... ale nie vazne; pri dnesnej silnej globalizacii asi velmi vela neznamena kde je dany produkt fyzicky montovany. Dolezitejsie, ze ten produkt je sravne navrhnuty, vyrobny proces funguje spravne, dodavatelia su kvalitny atd. Staci aby jeden element nesiel tak ako ma - a je problem - vid bratislavke VW a madarske motory (ci prevodovky?)
pepO77sk
Ano - dohoda plati u kazdeho predajcu - ako u kazdeho obchodu vseobecne (pozname to).

Co sa tyka balickovania - Lexus a japonci sa v poslednej dobe ucia; sice pomaly, ale predsa.

Citronek: hmmm - nebudem sa k tomu nejako zvlast vyjadrovat. Myslim, ze kolega huml76 to vystihol presne.

Len mimochom - v Prahe chodim IBA v MHD a autom skoro vobec nechodim. Rano cestou do prace si pekne pospim, vecer precitam knihu alebo casopis ....
pepO77sk
"Since its first generation, the Lexus LS has been exclusively produced at the award-winning Tahara plant in Japan."

takze Japonsko.

resp.

[odkaz]

[odkaz]
Ted
doufam, ze sis vsiml, ze LS je jiny auto 😉
pepO77sk
ano - mne islo o to, ze to mesto Tahara je v Japonsku.

Prilozil som aj linku pre IS.
Saab
to matuS & pepO77: díky za praktické info o té převodovce.

Jinak mimo RX330ky (ta se vyrábí v Kanadě) se všechny Lexusy vyrábí v Japonsku (včetně hybridního RXka). Lexus IS se vyrábí v Tahaře (Tahara Plant) a Kyushu (Toyota Motor Kyushu Inc.).

[odkaz]
matuS
vdaka vsetkym zucastnenym za vysvetlenie Tahara a TMK.
matuS
Saab> ten toyota.pdf je super link!
TMK je Toyota Motor Kyushu v japonském městě Fukuoka. Tahara je také město v Japonsku.
Ted
tak asi jen RX delaj v kanade v ontariu.. 😞

nicmene, ty americky ceny me vzdycky nadzvednou... 😁
proste bomba link
impaler
Pánové, nedá mi to😒br />
Dnes ráno mě dojel poslední pětkový model kombi a troubil jak zjednaný. Takový to "fakt spěchám a fakt nezavazej". Rychle za sebou, dlouze, rychle, prostě nepravidelně a intenzívně.

A pak už toho bylo tolik, aniž by se to auto někam tlačilo, že jsem ho začal sledovat. Tomu nešťastníkovi to normálně troubilo samo! :shock:

Chtěl jsem se ho na světlech přes okýnko zeptat, co s tím má, ale neměl čas, hrozně někam telefonoval. A do toho tutú, tutututú.....fakt blbý.
Ted
to je opravdu hodnoty prispevek
Možná to někdo učoroval a měl alarm na normální klakson. 😁
impaler
humle76,

myslel jsem to jako perličku bez zlé krve, ale když už ses naježil, tak uznej, že to vypadá blbě. Neumím si vysvětlit, jak se mu to přihodilo, ale dost by mě to nasralo i u levnější káry.

Když už se tady vážně diskutuje o tom, jestli má bavor za ty prachy dostatečně důstojný čudlíky na stropě...

Označil jsem to jako OT pro pobavení a k diskusi se jinak nevyjadřuju, kdyby byla chuť to dál řešit. To učorování mě nenapadlo - ale on se tvářil nešťastně a měl na sobě oblek...no divný prostě.
Ted
nejak jsem nepochopil cos tim jako chtel rict... zla krev nehrozi... ja jsem jednou videl nabourany subaru...rika to neco?? z toho co pises navic vyplyva, ze to nebyl origos alarm, protoze ten vydava jiny zvuky. takze jestli tam nekdo neco dobastlil... porouchat se ostatne muze cokoli, pro rozhodovani bych uprednostnil spis upozorneni na klasicky neduhy auta. coz je u trojky predni naprava, diferak, rucni brzda...
zmulin
Ta náprava je daň za lepší jízdní vlastnosti a naše bídný silnice.
Ted
no jo...klickovani mezi dirama je muj kazdodenni chleba 😊
dan je to pekna ale tu opravdickou pak stejne musis zaplatit. i kdyz klickujes a i kdyz uz mas tu napravu v *
..Auto do 1.3 mil CZK - pohodlne, bezpecne, chic, sporty, ...?

Alfa 159 nebo BMW 3er
Moik
impaler: ten musel bejt špatnej už jen z toho to poslouchat...síla Jestli je to aspoň trochu podobný nespokojenýmu miminu v autě 😄
auto do 1,3 mega já bych to viděl na zánovní Audi A 6 nebo BMW 5
pepO77sk
viem, ze to tam nie je napisane - ale mysli sa na nove auto (bolo to uz skor diskutovane)
pepO77sk
Cau - uz som sa viezol v nom dva krat - teda testovacie jazdy.

Ako to mas s kufrom, staci?

Tiez by som siel do tej istej volby IS250 + automat + Luxury pack + Multimedia pack.
Nevím, jestli je to ještě aktuální téma, ale co Volvo S80 nebo z ciziny dotáhnout Toyotu Camry (samozřejmě novou). Jen nápad.
pepO77sk
Volvo S80: kedysi davnejsie som sedel v S60 - a nejako ma to neoslovilo. Nove S80 som zatial neskusal - ale preco nie. Pri S80 sa obavam, ze sa (3.2 s nejakou vyssou vybavou) nedostanem na pozadovanu cenu.

Toyota Camry: v nasich koncinach dost exoticke auto. Mal som uz auto ktore nebolo oficialne dovazane do CR a potom s autorizovanym servisom nie je velka slava ...
Obecně všechny autorizované servisy jsou na h***. A to chodím jen do Škody.

Ta Camrina nebyla zas tak špatný auto, měl jsem možnost se s ní svézt, byl to jen motor 2,2 s manuálem a ne 3,0 s automatem a nebylo to špatný svezení.

Na Volvo se musíš podívat na jejich stránky, nebo lépe zajít k dealerovi a otestovat. Ale osobně bych bral toto S80. Když ona S60 je spíše sporotovnějšího ražení, takže je tímto způsobem koncipována i celá její karoserie.
pepO77sk
... tak som sa nakoniec rozhodol pre Lexus ... rozhodovanie trvalo dlhsie.
My ti blahopřejeme k dobré volbě,ale protože v jiné diskusi se ti 12.12.2006 líbil IS s béžovým(zlatým)interiérem,bylo rozhodování snad relat.snadné.Osobně bych auto kupoval podle sebe,ne co mi kdo poradí,ale to je můj extrémní názor po 30 letech střídání různých aut,která ani nespočítám,svá privátní.Služební nepočítám vůbec... :-!
pepO77sk
Urcite clovek sa vzdy riadi svojim usudkom. Ale ako som uz niekde spominal - nie je mozne otesovat vsetky auta a vediet vsetko o vsetkom. preto su fora kde sa clovek dozvie viacero (casto velmi) roznych nazorov - ktore ma priviedli otesovat (resp. lespie sa pozriet) na auta, ktore som povodne vobec neuvazoval.
Je iste, ze sa pacia aj ine auta - Lexus IS bol u mna kompromis mojich terajsich poziadavkov (+ par rokov dopredu).

P.S.: Nechcem sa k tomu uz vracat, no zatial sa necitim na MPV, velke kombi a pod. Ked uz budem v takom stadiu (co pride s vacsou rodinou) budem zaroven uvaovat aj o aute iba pre mna - moj sen - anglicky veteran (mozno aj replika)