Fabia je spolehlivé,vychytané auto s kvalitními plasty a pečlivým zpracováním.Pro někoho možná s nudným,až příliš strohým designem. 8-s
Co se týče motoru:velmi dlouhá životnost a výborná spolehlivost,ale slabší výkon,spotřeba se dost odvíjí od stylu jízdy,ale za 5se jezdit dá v kombinaci určitě, ve městě možná taky :roll:
To je třeba to,že se ti po pěti letech provozu nekroutí na slunku,že ti neodpadávají po deseti letech a taky třeba vzhledem...... 8-s
Nezasvěcený člověk něco těžko pozná,ale srovnej si třeba punto classic s fabii,na mě ty plasty v puntu působí dost jednoduše a hoodně lacině,ve fabii na mě působí mnohem hodnotnějším dojmem :roll:
Jestli jsi někdy jezdil s něčím, s čím můžeš předjíždět jen tam, kde to znáš a připravíš se na to a zrovna proti nic nejede, tak tě SDI co se týče výkonu nezklame. Aspoň trochu zklidní tvoje závodnické pudy. Na druhou stranu tohle auto umí krásně splývat s okolním provozem, s výjimkou nejprudších kopců zvládne D1 přes 150 a to vše při dlouhodobé spotřebě vč. Prahy do 5,5 i s klimatizací. Velký diesel jede suverénně už od volnoběhu, ve městě skoro nemusíš při rozjezdu přidávat plyn, je kromě studeného chodu a vibrací docela v pohodě a jízdní vlastnosti celkem taky. Doporučuji pneu 185/60R14 a orig. elektrony. Pod 2000 ot/min moc nechce, jede, ale nechce, poznáš to podle zvuku, pak je do 3500 skoro i příjemný. Ano, SDI je nedotáčivé, ale naučí tě plynulosti a efektivitě a budeš zírat, jak blbý styl jízdy má mnoho procent řidičů s turbodieselovými motory. Zdržují prudkým brzděním a na rovinkách machrují.
Klasické upozornění na stav přední nápravy a ložisek předních kol.
SDI je pohoda. Jestli se s výše uvedeným dokážeš ztotožnit, tak nešlápneš vedle. Odjezdil jsem s ním cca 230 tiskm a většinou jsem opravdu nebyl brzda provozu.
Myslim, že Jan Ackermann to vystihl přesně. Jen bych ještě mohl doplnit, že známej jí měl, odjezdil na ní asi něco kolem 100 tkm a pokud vim tak žádné problémy...
btw teď má fabii 1.9 TDI a říkal, že by si koupil klidně další...
ahoj, s fabiou sdi som sluzobne najazdil asi 100 tis km v priebehu dvoch rokov. ak si zmiereny s tym, ze zrychlenie je adekvatne vykonu a vahe auta, tak ti vo vsetkom ostatnom bude sdi robit radost. naklady na udrzbu a prevadzku su nizsie ako u tdi a spotreba je to najlepsie. pokial jazdis plynule a nie stylom brzda plyn, tak sa aj v meste dostanes pod 5 litrov. mimo mesta sa da v pohode ist za 4,5 litra. ja osobne mam rekord 3,9 litra, ktory som urobil cestou napriec polskom. cestu tvorili na 70 percent cesty prvej triedy, nie dialnice. dost sme sa motali aj po mestach. najhorsiu spotrebu som mal asi 6,2 litra, ale to bolo iba raz a bol to extrem. mam skusenost aj s 1,4 tdi, ale keby som si mal vybrat tak jednoznacne vezmem sdi!!!!!!!!!!
Spotreba v meste do 5 l/100km je naozaj realna. Bezne som ju dosahoval (v decembri som predal auto otcovi), ale je mozne, ze vdaka palubnemu pocitacu. Kazdopadne som nebol brzdou v premavke. Hned ako sme ju kupili, som v Kosiciach dosiahol priemer 4,5 l/100km podla PC. PC sa vraj moze mylit o 10 percent (pri 5 litroch 0,5 l), avsak mna bud ukazoval spravny udaj, alebo potom este len o 0,1 l nizsi. Meral som to. SDI mozem doporucit. Panuje nazor, ze je lenive. Osobne som to vnimal, len ked som videl dynamickejsie auto. Do kopca mi to v styroch dalo len 120km/h (bez rozbehu po rovine), jazdit 140 nie je problem len ak so zakonom >:D ), ani vtedy to neopyta cez 5 l/100km, maximalku som neskusil, lebo som sam pribrzdil a nepridaval viac (dole kopcom pri 180-ke, na rovine pri 160ke). Ak chces vediet nieco viac, napis k diskusii pri nasej Fabii SDI, alebo aj sem (ale tu tak casto nie som). SDI je asi jediny moderny hladky diesel. To, ze nema turbo, ma vyhody. Do mesta je rozhodne ovela ovela lepsi ako TDI. A vobec, ma dlhu zivotnost. Nasu Fabiu som kupil na zaciatku 5/2006 so 166000km. Teraz ma asi 176000km. Viac teda ako som vravel, na moje.auto.cz.
SDI Forever >:D , mám ho už skoro 2 roky v ibize, naprostá spokojenost. Výkon je trošku horší, ale na to kašlu. Zato spotřeba při pohodový jízdě 4,2 litrů-to je paráda, jede za menší přísun než 1,4 TDI. Jel jsem s tim 190km/h!!!!!!!!!-po rovině na dálnici v Německu. Sice asi po dvaceti minutách ale přeci! Jediný problém byl s blikající kontrolkou žhavení, ale v servisu to dal ido pořádku, žádný problém to nebyl, pouze na diagnostice vymazali chybu, která tam omylem vznikla.
Pokud si na chvilku "přestaneme hrát na bohatý stát", kde je nové auto pro lidi naprosto běžná a dosptupná věc, pak 1,9 SDI ujde. Není to tiché jak motor Toyoty Avensis 1,8 benzín,to je jasné,ale na dojíždění do práce,popojíždění po městě to stačí. Náklady na údržbu(seč kratší interval) minimální,ale nemá to turbo(jeden problém pryč),pokud se nenatankuje něco, co nemá s naftou nic společného,je to držák a spolehlivé.
Jasně,není to dělo,ale kam je to určeno jsem psal,takže o nic nejde.S ohledem na velikost vozů,kam se to dávalo je motor dost těžký,to je dost minus= tl. brzdové destičky, živ.pneumatik z těch hlavních.
Spotřeba skvělá.
Srovnávat se současnými např. 1,4 HDI nemá smysl,drnčí leccos... ;-)