Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

21 komentářů

zajímalo by mě kolik tis. km má životnost motor. konkrétněji třeba motory audi 3 litry a 4,2. měl bych zájem koupit starší A8 tak by mě zajímalo jestli má cenu kupovat auto které má najeto třeba 200tis km. nebo spíše jestli toto auto ještě je schopno najet třeba dalších 200 tis bez problémů. za rady a zkušenosti díky.
Tak na to není jednoznačná odpověď. Vždy záleží na konkrétním stavu. Někomu může takovýtomotor vydržet 50.000km a někomu 900.000km. Nejlépe vědět vše o předchozím majiteli. Přeji hodně štěstí.

PS: Předpokládám, že finance tě zase až tak netíží, když chceš kupovat takovýto objem. Proto si sežeň nějakého automechanika, co to s tebou prohlídne a hlavně takového, co tato auta opravuje - nejlépe v odborném servise.
jeden moj sused ma tuto znacku a moc si to chvali. neni to ziadne mlada. bolo to podnikove vozidlo. ma to hodne km. a on to chvali. kazda znacka ma svoje slabiny tak sa porad mechanikom tejto znacky. potom uz len vela stastia ti prajem.
dcgsd
Ano, je to tak jak pisi ostatni. dalsi otazkou je jestli u takovehleho auta je tech 200 pri prodeji realnych. Taky zalezi na tom co si predstavujes pod pojmem bez problemu. Rozhodne bych necekal absolutne zadny problem. Minimalnepreventivni udrzbe se bude potreba venovat vice. Od takoveho auta se cakaji vykony nekde klem pu milionu km slusne jizdy. Z moji zkuseosti vsak hodne majitelu auta nesetri (stejne je moc dlouho nemaji) a ani udrzbe moc nedavaji. Napr do servisu na vymenu oleje se jede az kdyz je cas a auto neni "potreba" a to taky nemusi byt moc casto.
Avatar - JOB
JOB
On taky není kilometr jako kilometr. Něco jinýho je najet 100 tisíc po evropských dálnicích a neco jiný ho po Praze. 😉
200 tisíc u A8 bych neviděl jako problém. Tyto auta byly postaveny pro statisíce km a dlouhé tratě. A taky to nebyla (a není) žádná láce, většinou si to kupovali podnikatelé a manageři, kteří cenu servisu neřešili. Tzn. jej nezanedbávali. Takže pokud jí někdo někde škaredě nenabořil, měla by být OK. Jinak svezení v ní je zážitek. Měl jsem tu čest jet jednou jako spolujezdec v S8, ono se to moc nedá popsat, prostě jeden velký nekončící zátah. :shock:
Problém není v kilometrech, většina současných benzinových motorů vydrží víc. U přeplňovaných motorů je zpravidla v tomto průběhu dobré nechat buď repasovat nebo koupit nové turbodmychadlo.

V tomto konkrétním případě bych ale byl skeptický, protože hodláš zakoupit jedno z nejporuchovějších aut této planety, cena náhradních dílů je gigantická )taky je to samý hliník) a cena servisu rovněž. Pořizovací náklady budou tedy jen nepatrným zlomkem toho, co tě auto bude ročně stát.
Tak V8 obecně vydrží mnohem víc než třeba R4 a i V6 (R6). Ovšem u audi nelez počítat s příznivou cenou ND, to je fakt. Že je to samej hliník - a kterej novej motor dneska není???

No u Logana a Fabky to pravda nenajdete, ale to je trochu jiná kategorie, že...

200 tis pokud s tím majitel nejzdil jak hovado je nic na V8 a pokud to mělo odpovídající údržbu. Záleží jak je A8 stará, ale pokud tak víc jak 10 let, tak bych těm 200 nevěřil, přidal bych si tak + - 50-80 tisíc....
Ovšem u audi nelez počítat s příznivou cenou ND, to je fakt. Že je to samej hliník - a kterej novej motor dneska není???

Hehe - kolik servisů jim to vopraví, když to nabořej. A za kolik ?Hliníkový je i nosný skelet kastle, víme ?.

Jinak fakt nejde o výdrž motoru, ale o enormní servisní náklady. Jasně, olej místo 20-30 tisíc ve značkovém servisu vymění kamarád za 4 tisíce. Ale co ten zbytek ? Kór když těch aut se dělalo jenom asi 10-15 tisíc ročně a nějaká druhovýroba (namátkou třeba hliníkových nápravnic) asi moc nebude ?

Vím jak finančně krvácí kamarád na Safranu 3,0iV6 - provozně příšerně drahé (spotřeba, běžný servis), blbě se to servisuje (neví si pořádně rady ani značkový servis, protože Safrany prodali asi tři a už před lety a mechanici to neradi vidí, páč je to samý atyp...) atd. A to teprv A8 ?

PS: Já znám 2 co to auto mají (pochopitelně služebně, soukromě si tohle snad nikdo ani nekupuje), auto jezdí OK asi tak jako každý druhý. Ale sami by si (s na poměry běžného Čecha horentními příjmy) takovou pastičku na peníze nikdy nekoupili. Na to jsou holt jiný e😜erti obíhající bazary....
Každej druhej mechanik, když mu přinesou nový díl, tak jim to vymění. Rovnat promáčklej hliníkovej kus ti nikdo rovnat nebude, není rok 1970 a nespravujeme škodu 1000MB....

Jo, Rendík Šafránek, známá to kárka, mno jo.... Aneb moc vymožeností škodí....

A8 je vůz jiné kategorie. S vyšší cenou je nutno počítat. Je jasné že blatník nebude za 1500 a zrcátko za 4 tácy.

na Jaguar, Cadillac,Bentley, BMW 7 apod. taky stojí zrcátko 15-35 tisíc...

Čemu se divíš?? Taky si to nekoupí někdo kdo má 15-30 tisíc měsíčně ale tak někdo kdo má 60-150. Jenže to sou známe hrozní škrti, takže jezděj s Superbu či Passatu v dehtu případně v 5-kovym Bávu nebo MB E rovněž v dehtu....

Ale mě je po tom fuk, já si Audi rozhodně kupovat nemíním...
Záleží jak je A8 stará, ale pokud tak víc jak 10 let, tak bych těm 200 nevěřil, přidal bych si tak + - 50-80 tisíc....

Většina uživatelů tohohle auta najede ročně tak 40-60 tisíc a jako služební ho má 3-4 roky. Drtivá většina z nich se nekupuje na ježdění do kostela v neděli, ale jako manažerský vůz. >😁

Navíc se obávám, že drtivá většina A8 v bazarech bude před servisem typu rozvody, brzdy, spojka (spojky), případně výměna ramen (to může bejt na obou nápravách klidně i ke 100 litrům 😢 ) plus provozní kvapaliny. A to dovede spolehlivě zruinovat leckoho i bez toho, že by se tam vůbec něco porouchalo.

PS: Osobně to mám vyřešené dávno (přestože bych to utáhl), každá věc má nějakou svoji maximální hodnotu přes kterou je nerozumné jít a tohle je prostě daleko nad ní. Stejně jako nemám plazmovku za 100-200 tisíc.(((-:
jasně že jako služebka to najezdí za 3-4 roka 150-170 táců. Pak to ale nasaje někdo, kdo na tom za 5 let ujede 60....

Takže chě 300 tisíc zhruba tak sedí...

Njn, nevím jaké má A8 rozvody, ale pokud čistě náhodou řetězem, tak měnit netřeba....

Spojka se u autoamtu asi taky bude těžko měnit....

Ramena - no tak to je horší, to je poněkud pálka no.

Provozní kapaliny už sou piece of cake, olej stojí litr, Fridex, brzdovka atd.; náplň v autoamtu ti vymění někdo známej za 3 tácy i s filtrem...

Svíčky taky nebudou až tak tragický i když jako na Fabku stát samo nebudou....

Říkám tyhle auta sou pro toho kdo na to má.

Když budu mít v kapse 120 tisc. taky si nepůjdu koupit Jaguar Soverign z 89 i když za tu cenu v bazarech je... Údržba je toiž poněku úplně jinde...
Tommy100
Když budu mít 120000,tak si za 100 koupím poslední felicii a 20 si nechám na údržbu a opravy 😉

Jinak když můj služební tříválec bez problémů jezdí už 150000km :roll:

Čím méně válců,tím lépe,pak se musíš starat o více pohyblivých částí a to taky něco stojí 😄

Do té audi bych nekoupil více než šestiválec :roll:
Jenže čím méně válců, tím motor méně vydrží že....

Protože hatapák není konstruovanej na to aby vdržel 500 tisíc, to ani omylem...

K tématu: Doporučoval bych se tazateli na celé krásné A8 vykašlat, a pokud touží po osmiválci, koupit nějaký americký V8, který na servise přijde o hodně méně a i pořizovací cenou. Výkony obdobné. Spotřeba též.

Z novějších doporučuji Chrysler 300C 5,7 HEMI ; ze starší Cadillac Seville STS V8 Northstar ; Lincoln TownCar V8. Ty se tu vyskytují nejvíce....
Nez A8 4.2, tak si radsi dojdu do ZOO a necham se sezrat treba lvem, nebo tygrem. To budu alespon v televizi a v novinach a nekdo me mozna i zalituje. Ale nechat se sezrat A8 me nejak nelaka... >😁

Jinak od servisaka Audi mam informaci, ze konkretme u 4.2l neni problem GO po 80.000km... Nicmene stejne bude vzdycky zalezet jak se k tomu kdo choval...
GO v pravém slova smyslu dnes nikdo neprovádí... >😁
Smazana opakovana zprava
Tommy100
S tou životností je to snad jasné,ale na 500000km není konstruován ani žádný čtyřválec,ikdyž naše bývalá služební felicia 1.3 najela 450000km :shock:
ale na 500000km není konstruován ani žádný čtyřválec,i

Vzdálený příbuzný má fávo z r.88, loni to mělo najeto 510 tis.km. Problém není motor, ale shnilost kastle a celková ošoupanost.

Jinak mi uniká beprostřední vztah mezi životností motoru a počtem válců, možná žiju v bludu (((-:...

Ad Baričelo : Obávám se, že cokoliv vařit nebo rovnat na hliníkovém skeletu nezvládne zdaleka ani každý autorizovaný servis Audi, taktéž ceny běžných dílů z hliníku (dveře, blatníky, haubna) asi nebudou za hubičku.
No právě. Proto říkám že je lepší se na celé A8 zvysoka 😄

Hliníkovej má bejt motor, ne kastle....

Míru Zdar
Souhlasím :!: :!: