Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel 1,4 Turbo (88-104 kW): nový motor (nejen) pro novou Astru

Evropská odnož General Motors uvede na trh v roce 2010 nové přeplňované motory. Oficiálně to firma oznámila minulý týden na mezinárodní novinářské prezentaci technických novinek pro nejbližší roky.
Zpět na článek
19. 5. 2008 19:17
19. 5. 2008 20:09
19. 5. 2008 20:23
19. 5. 2008 20:30
19. 5. 2008 20:34
19. 5. 2008 21:20
19. 5. 2008 21:31
19. 5. 2008 22:05
19. 5. 2008 22:10
19. 5. 2008 21:46
19. 5. 2008 21:56
19. 5. 2008 22:15
19. 5. 2008 22:34
19. 5. 2008 23:04
20. 5. 2008 00:14
20. 5. 2008 09:06
20. 5. 2008 10:56
neregistrovaný "Kubajsu"
20. 5. 2008 11:45
20. 5. 2008 14:23
20. 5. 2008 15:16
20. 5. 2008 15:26
20. 5. 2008 12:48
19. 5. 2008 22:51
21. 5. 2008 11:44
19. 5. 2008 21:15
19. 5. 2008 21:32
19. 5. 2008 21:49
19. 5. 2008 23:36
19. 5. 2008 22:02
19. 5. 2008 22:18
21. 5. 2008 00:08
21. 5. 2008 00:12
25. 5. 2008 00:58
25. 5. 2008 00:59
19. 5. 2008 20:34
neregistrovaný "Bench"
19. 5. 2008 21:33
19. 5. 2008 22:17
19. 5. 2008 23:45
20. 5. 2008 03:24
20. 5. 2008 12:11
25. 5. 2008 01:04
19. 5. 2008 20:35
19. 5. 2008 20:29
19. 5. 2008 21:53
19. 5. 2008 22:20
20. 5. 2008 08:03
19. 5. 2008 22:31
neregistrovaný "memec(clio197)"
20. 5. 2008 17:20
19. 5. 2008 19:17
benzin
Začíná éra vzestupu benzinu. Nafta ztrácí na výhodnosti, o tom není sporu. Na čas, na několik let. Ne že by šla nafta úplně do útlumu, ale naftomanie jako před dvěma lety už není tak výrazná. Ještě nedávno to vypadalo že se snad benzinový auta přestanou vyrábět.
Kdo umí s moderním maloobjemovým turbobenzinem jezdit, dosahuje jen o málo vyšší spotřeby. Bavíme se tedy o podobně výkonných motorech (např. 1.8TSI vs. 2.0TDI). Cena nafty už znatelně převyšuje cenu benzinu a rozdíl bude brzy ještě mnohem výraznější.
Rozbalit vlákno
41
19. 5. 2008 20:09
Re: benzin
Mas pravdu...ale za vsechno muzou debilni ekologove...jinak by byl benzin i nafta...v zakladu ROPA by byla levnejsi...no kdo chce kam,pomozme mu tam...je jen na lidech,kdy pochopi,ze globalni oteplovani je prirozenej jev,tak jako byl chvilku doba ledova,tak ted se planeta pro zmenu ohrejva,coz je take diskutabilni,protoze nektere cvasti sveta ase ochlazuji(samozrejme..proudeni atd.)ale tim se to pak kompenzuje...proste tahle hysterie,ktere se lide ochotne poddavaji je dobrej marketing ;)
19. 5. 2008 20:23
Re: benzin
...koukam, ze jsi rozeny klimatolog. Skoda, ze vedci, kteri se orientuji podle sofistikovanejsich pristroju, nez je teplomer se Svejkem, si mysli neco jinyho. Alespon teda ti, kteri nedostavaji "vyzkumne" granty od Exxonu a Philipa Morrise. :no:
[odkaz]

Ale turbodownsizingu zdar a snizovani emisi (at uz motoru spalujicich (nebo nejlepe nespalujicich) cokoliv, klidne stary backory) tez!
Avatar - CountachSV
19. 5. 2008 20:30
Re: benzin
já mám spíš za to, že kolega sází na velice sofistikované studie, z nichž jedna z dílny BBC byla nedávno k vidění i v české televizi a neohání se fakty z dílny bursíků, jako ty... stačí se zamyslet, po shlídnutí inkriminovaného pořadu muselo být myslím i blbci jasné, že pojem globální oteplování je mýdlová bublina nafouknutá z vyjetého strojního oleje "ekologickofilních" firem.
Howgh.
Avatar - da_b0mb
19. 5. 2008 20:34
Re: benzin
No mohl jsi toho teda napsat trochu vic co se argumentace tyce popr. nejakej link...abych se neco dozvedel. Takhle je to opet tvrzeni proti tvrzeni...
Avatar - Dragon.001
19. 5. 2008 21:20
Re: benzin
Pánové mají pravdu a v posledních letech jsem na programech Discovery a Nat. Geografic viděl několik podobných pořadů se stejnými zavěry. Připojili tam ale ještě jednu zajímavou myšlenku:

Jak dlouho lidé přesně na °C měří teplotu?... 150let

Jak dlouho zaznamenávají přibližně teplotu?... 2000 let

Jak staré alespoň přibližné záznamy máme?... 4000let

A

Jak stará je Země?... myslím cca. 4000000000 let

Z toho plyne, že za tak krátký úsek z pohledu stáří země je nějaké klima a protože jiné civilizované lidstvo nezažilo, ho považuje za normální. Ale z pohledu Země se jedná o velmi zřídka se vyskytující klima (záznamy z ledu, hornin a sedimentů).

Buď bývá chladnější (doba ledová a její náběh/konec) a doba meziledová, kdy bývá oproti dnešku tepleji v průměru o 10°C než je dnes. Mi žijeme "krátce" po době ledové a planeta se přirozeně ohřívá na maximum, než začne zase ochlazování k době ledové.

Z TOHO VYPLÝVÁ ŽE SE OTEPLOVAT BUDE, S LIDMA I BEZ NICH! JE TO FAKT A NIKDO NA TOM NIC NEZMĚNÍ. VYPOŠTĚNÍ EMISÍ OPRAVDU TENTO PROCES ČÁSTEČNĚ ZRYCHLUJE. NIC VÍC, NIC MÍŇ. SNÍŽENÍM EMISÍ TO MŮŽEME ZPOMALIT A ZÍSKAT VÍC ČASU. TOŤ VŠE :yes:

PS: To potěší co?! >:D
Avatar - Dragon.001
19. 5. 2008 21:31
Re: benzin
Jako trošku jinak je to i se zásobama ropy, ale nechci dělat chytrýho. Když je teď ta rádoby zelená "in", která místo toho aby prostředí chránila tak ho spíš iracionálně poškozuje (dostavba D8/Lovosice-Ústí); motory co plní v laboratoří euro 9 >:D a nasilnici kde jedou v 98% provozu mimo tyhle specifický podmínky (otáčky, zatížení, stisk plynu, teplota,...) pak žerou o 2 litry víc než podle papírů a hulej jak starý kamna; atd.
19. 5. 2008 22:05
Re: benzin
ropy je vic, nez je potrba.Technika jde dopredu a ikdyz je doprava jen jednou konzumni casti ropy,i tak sejkum a benzinkam sklapne,az se bude jezdit na elektriku..a ze uz to tesla umi..a rychle :-)
Avatar - Dragon.001
19. 5. 2008 22:10
Re: benzin
Přesně, hlavně těžký ropy je až nad hlavu. Ale z tý se zatím nechce nikomu vyrábět. A až budou dost drahý na to aby se lidem finančně vyplatil vodík nebo elektro, vys*erou se jim na ropu a cena klasne. Zvýšením odbytu pak klesne cena alternativníh pohonů Jó, jó, všemocná ruka trhu to zreguluje a žádný zelený :yes:
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 21:46
Re: benzin
No ještě že existují kanály jako NG a Discovery. Tyto kanály vysílají jen dokumenty. Jsou rádi, když něco nového natočí, co lidi zaujme. Je pro ně velmi jednoduché sehnat si "vědce", kteří se svým "názorem" před TV vlezou. Je jasné, že kdyby tam lezli stále titíž, čili 90% vědecké obce, tak by vysílali totéž.

Pak je tady zdroj financí, který plyne pro tvorbu takových pořadů. Fundovaný vědecký team si takovouto prezentaci platit nebude, protože na ní nemá a nepotřebuje ji, protože se obhájí výzkumem. Když však výrobci automobilů, rafinerie a ropní magnáti zafundují vznik "dokumentu", tak TV v touze co nejlevněji nalákat co nejvíce diváků, odvisílá cokoliv. Nejde o pravdu a vědecké opodstatnějí, jde o sledovanost.

Co se týče měření teploty. Je jasné jak dlouho měříme teploměrem. Důležité je také zjišťovat klimatické podmínky například z ledovců a tato metoda tady je a je více jak průkazná.

Popírat vznik skleníkových plynů je dosti směšné. Může to jen nejchytřejší profesor ekonomie naší vlasti, bohužel současně náš prezident. Dodám snad jen, že spálením 1 litru benzínu ve spalovacím motoru vznikne 13 m3 CO2... při množství aut to někde musí jít poznat.

Pokud věříte teda NatGeo., tak jen dodám jedno - zásoby ropy se končí.
Avatar - Dragon.001
19. 5. 2008 21:56
Re: benzin
Ale já nepopírám oteplování, ani nepopírám že ho CO2 zrychluje, jen říkám že mi ho jen urychlujem. A snížením emisí ho zpomalíme ;-) Jinak doma třídím odpad. Ano například i vymýváme kelímky od jogurtů a házíme je na recyklaci do plastu, krabice od mlíka. Snažím se kupovat výrobky neobsahující chemikálie atd. ale tvdíma nikdo mi nevymluví, že to co dělají tzv. "zelení" je ekologie.

Protože není, je to jen populismus, který je teď v módě. Ekologie je trochu něco jiného. A přečti si prosím i můj druhý příspěvek. Jinak hádej kolik CO2, síry, popílku za den vyfuní tepelný elektrárny v severních čechách... hmm? Žádný euro 5 nemaj a povolenky na vypouštění jsou v podání ČR taky parodie :no:
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 22:15
Re: benzin
Jasně, v tom s Tebou souhlasím. Ale z druhé strany nemám rád takové to tvrzení: Soused to dělá taky, tak proč já ne. Jestli mi teda rozumíš. Nebudeme přece zaostávat v limitech pro exhalace z aut jen proto, že třeba v Číně je nemají nebo proto, že v SČ elektrárny vypouštějí exhalace taky.

Není přece nic špatného na tom být vzorem, když můžem ;-) Samozřejmě se zdravým rozumem ;-)
Avatar - Dragon.001
19. 5. 2008 22:34
Re: benzin
Jistě, ale pokud chcem být ekoligičtí, tak se musí jít po všech zdrojích i elektrárnách a dalších.

Jinak jsem rád že jsi řekl s rozumem. Protože lidé kteří vymýšleli normu Euro ho někde nechali.

Je postavená tak, že je daný cyklus testu stanoven dle pravidel. Která v reálu zahrnují asi 2% skutečné jízdy auta po silnici. Takže motory plní sice v laboratoři Euro 5 a na něj jsou přednostně nyvrženy (př. doba testu 20 minut při teplotě 20°C, z toho 12,5% času zrychůení na 43,8 procenta stisku plynového pedálu, dále 3 minuty jízdy při zatížení 2000J,... na peciálních tratích jsou pak testovány auta jakoby v reálném provozu. Na těch trtích jezdí zkušební jezdci stále dokola a vyřazují se ti s vyšší spotřebou-po analýze v pc např i stisku pedálu, okamžiků řazení... Zbyde poslední, co to umí poslepu nazpamět ve 3 ráno v noci a má ze všech nejmenší spotřebu. Ten pak odjede "TEST").

Bohužel ty pak na silnici jezdíš jinak. Divíš se, že ti auto žere o litr, dva víc než píše výrobce atd. A v tu chvíly ti ani zdaleka neplní motor třeba Euro 3. Mor je podlemně v tom, že výrobci navrhují motory na laboratorní tes aby jim ho povolili vyrábět a ne na raálnou jízdu po silnici.

A věř mi že vím o čem mluvím, jsem z Dopravní fakulty ČVUT ;-)
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 23:04
Re: benzin
Tak jasně, je rozdíl mezi testem dle směrnic EU a reálným provozem, kde se nám (až na pár výjimek) nepodaří tíženého výsledku dosáhnout.

Jde spíš o to, že tímhle testem za stejných podmínek a stejného zatížení můžeme přeci rozlišit motor ekologický a ekonomický od toho, co předvádí přeci opak... nebo ne? :-)
Avatar - Dragon.001
20. 5. 2008 00:14
Re: benzin
No rozhodnout se můžeš akorát o tom, který motor má při těhle konkrétních podmínkách lepší vlastnosti. Ale nevypovídá to o tom ostatním vůbec nic. Vem si příklad:

NÁZVY AUTOMOBILEK BERU NÁHODNĚ BEZ POSTRANNÍCH ZÁMĚRŮ!

Automabilka Honda se rozhodne že zaujme reklamou se spotřebou a vyšperkuje motor o objemu 1,6 litru, tak že ti splní Euro 5 se spotřebou 4,5 litru kombinovaný při tom stanovenym režimu. Díky tomu ale ten motor už při běžnym provozu (rychlá akcelerace, popojíždění ve městě...) bude línej a mít velkou spotřebu

Automobilka BMW si řekne, že zkusí zaujmmout zákazníky požitkem z jízdy s taktéž 1,6. Vyladí motor v provozu, ježděním po silnicích, centrech měst tak. Aby se choval co nejlíp při co nejmenší spotřebě. Plynule táhne, jde do otáček a málo si bere... Ale zjistí, že při testu a danym režimu se nedostanou ani na Euro 4. Proto to přepracují, zhorší teda trošku vlastnosti co odzkoušeli, ale nepovede se jim přesto nakonec projít E5 a opět musí zhoršovat spotřebu a projev na úkor provozu aby byl v "testu" motor schválen.

A nakonec automobilka Lada. Motory neumí. Dá si jediný cíl, veme normu a od začátku staví motor s jediným cílem. Projít tím testem, jinak zastavíme výrobu. S odřenýma ušima se jim to povede na konec na poprve.

Myslíš že právě proto mají v Ladě lepší motor než BMW, který 2x u testu vybouchlo?

Podle testu by bylo pořadí: 1.Honda, 2.Lada, 3.BMW

Při tvojem ježdění, reálný spotřebě a pocitu z jízdy: 1.BMW před testem s motorem co neprošel a navíc by měl ve skutečnym provozu nejmenší emise 2.Honda 3.Lada

Tak a teď si vyber :yes:
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2008 09:06
Re: benzin
Teorie je to krásná. Škoda, že nemůžeme jen sobecky uvažovat o tom požitku z jízdy, ale měli bychom se také zabývat jeho dopadem na okolí. Nefandím módní ekovlně, která nemá s ekologií nic společného, ani módní vlně represí na silnicích, které nemají nic společného s bezpečností. Zastávám jen ten názor, že je potřeba v lidech vypěstovat ohleduplnost, toleranci s rozumné uvažování. Bohužel to asi nejde jinak, než zákony, normami a nařízeními. Mám z toho radost? Nemám.
neregistrovaný "Kubajsu"
20. 5. 2008 10:56
Re: benzin
Je sice krásný, že tímhle EU testem se dají porovnávat různá auta mezi sebou a asi se taky snižuje spotřeba... Ale pak to vede k takovým paskvilům, že auto (třeba moje) má slušnou spotřebu tak do 110 km/h (maximálka, která se objevuje v testu je tuším 120 km/h), ale jak vjedu na dálnici, tak se kvůli hloupě krátké pětce dostává motor do zběsilých otáček a kromě hlučnosti má i hrůzně vysokou spotřebu...
Avatar - Ronault.
20. 5. 2008 11:45
Re: benzin
Nečekej, že auta se zvyšující se rychlostí nebudou víc papat benzínu. Platí základní vzorec pro kynetickou energii: E=1/2.m.v2. Vidíš tam ten kvadrát rychlosti? Znamená to, že když zrychlíš na dvojnásobnou rychlost, tak energii budeš mít 4násobnou a stejnou energii musí dodávat motor. Čekat, že spotřeba klesne nebo se bude držet je nemožné ;-)
Avatar - Dragon.001
20. 5. 2008 14:23
Re: benzin
Vy tři nademnou.

Zejména Ronault. To co píšeš platí jen, pokud bereme potaz stále jeden rychlostní stupeň. Ale spotřeba je v litrech na 100km. Takže ty když měníš rychlostní stupeň. Změníš zároveň celkový převod od kliky ke kolům. To znamená že s vyšším rychlostním stupněm potřebuješ menší počet cyklů motoru na ujetí stejné dráhy. A pokud započítáš efektivitu cca 25% energie z paliva z cyklu. Tak se ti ušetřené cykly výrazně projeví snížením spotřeby na dráhu. Navíc motor musí dodávat výkon po kratší dobu.

Příklad:

při jízdě konstantní rychlostí v optimálních otáčkách na 2 bude auto na palubním PC ukazovat cca 15 litrů/100km. Při 4rs. 1Ol/100km a při 5rs. 7l/100km. U většiny aut do zhruba 110km od výkonu cca 120k do 140km/ platí že svyšším rs klesá průměrná spotřeba i přes rostoucí rychlost.

Takže opravdu dráhu při rychlosti 140 a 5rs projedeš za míň paliva než při 90 a 4rs.

Teprve od těch 110/140 se díky kvadrátu v odporu vzduchu (a navíc ti dochází rs-jen tak mimo, proč myslíš že k moderním autům se začíná dávat 6 někdy i 7 rs))začne neuměrně růst spotřeba. ;-) To co píšeš by platilo, pokud by motor dokázal využít 100% energie z paliv = nemožné
Avatar - Ronault.
20. 5. 2008 15:16
Re: benzin
Jasně, to mi nemusíš vypisovat. Jen mě překvapují někteří, kterří se pozastavují nad tím, že jejich P206 žere nad 120 km/h ohromné množství benzínu ;-)
Avatar - Dragon.001
20. 5. 2008 15:26
Re: benzin
No i těm jsem to psal ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 5. 2008 12:48
Re: benzin
Při EU testu auto na pětku ani nedosáhne. Ono to bude celkovým zpřevodováním. Hlavně u menších aut (a ty máš, pokud se nepletu, 206) se počítá spíš s provozem město a mezi městy, ale ne s dálnicí. Proto se to optimalizuje pro rychlosti 50-90 km/h. Dost udělá i rostoucí aerodynamický odpor, který se zvyšující rychlostí narůstá strašlivým způsobem; vzorec je Fa=0,048.čelníplocha.součinitel odporu.rychlost v km/h na druhou. Na dálnice to chce jiný rychlík, no...
Já osobně po dálnici málokdy jedu rychleji, jak 110-120, stejně to nemá smysl. Těch pár minut o které přijedu dřív mě nevytrhnou.
Avatar - Falco
19. 5. 2008 22:51
Re: benzin
Souhlas! :yes: Ale jsem rád, že tahle nafouklá bublina existuje. Příroda dává poslední dobou jasně najevo, že nás k přežití vůbec nepotřebuje, ale že naopak my potřebujeme přírodu. Lidé musí pochopit, že je naší neoddělitelnou součástí a má v našem životě důležité postaveni! Věřím, že hysterie kolem globálního oteplovaní něco změní!
21. 5. 2008 11:44
Re: benzin
Dám ti jeden příklad k zamyšlení - zajímá mně Skandinávie. V desítém století dopluli Vikingové z Islandu do Grónska, které začali osidlovat (Gronland znamenalo Zelená země), vybudovali zde zemědělské dvorce a věnovali se tady - chovu dobytka. V 16. století došlo z dodnes nevysvětlených důvodů k poklesu teploty (nazývá se to malá doba ledová) až o 5°C a celé gronsko je pod ledem. A nejznámější středisko tohodle osídlení - dvorec Bratahlid byl nedávno diagnostikován pod ledem. Co tedy způsobilo to ochlazení? V jšdnom z pořadů, které zmiňuje Dragon.001 bylo dokonce uvedeno, že před oním poklesem teploty v 16. století bylo zalednění kolem severního pólu v destinovém rozsahu oproti dnešku....
19. 5. 2008 21:15
Re: benzin
Aha. Tak dokument BBC. Nic proti nim, ale kdyz CT odvysila dokument o kruzich v obili, kde nejakej psychotronik jasne rekne, ze to udelali mimozemstani ze souhvezdi Velke paranoie, taky tomu budes verit? Ne, ja to chapu, informaci je spousta a je obtizny se v nich orientovat. Na tomto koneckoncu stoji i strategie zpochybnujici globalni oteplovani nebo skodlivost (pasivniho) koureni. A taky vzdycky neni jasny, jestli si ty informace (minimalne napul) vycucal z prstu nejaky novinar, protoze to v jeho programu, ktery, aby si nemusel lamat hlavu s fakty, nese podtitul neco jako "Vedecke problemy jinym pohledem" ci jiny bullshit, se to snese a lide pak nevi, co nam tema kruhama ti mimozemstane chteji rict, podstata, se to dela par maniku s provazkem a deskou, jim unika.
Pokud te tedy zajima nazor vedecke komunity (znovu - rozumim tomu, ze je obtizne se v tom vyznat - viz vyse zmineny problem zkorumpovanych vedcu - jsou to take lide:-( ), tady je nejaky link na skutecne seriozni casak.

[odkaz]

A Bursika sem netahal. Ekolog vedec a ekolog aktivista je asi takovy rozdil, jako zavodnik F1 a PS2.
Avatar - mustafa
19. 5. 2008 21:32
Re: benzin
Ono taky záleží, kdo ty studie platí. A jestliže tuhle histerii o CO2 rozpotala politička Margret Techrova (nevim, jak se to pise :-) ) a vetsina studii je placena "zelenymi" staty a společnostma, který z toho chtěj profitovat, tak potom na tom něco smrdí. A mě je nějaký CO2 u ***, zvlast když krava od vedle z vesnice vyprodukuje za dva dny vic CO2 nez moje auto za tejden. Sem pro cistsí motory, ale kvuli smogu a ne kvuli globalimu oteplovani. Hawk
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 21:49
Re: benzin
Tos špatně pochopil s tou krávou. Nešlo o krávu, ale o produkci hovězího a bylo to spojené i s jeho přepravou a úpravou. Chceš říci, že kráva vyprdí 13 m3 CO2 za cca 20 minut? Jinak, krávu neomezíš, mléko i maso potřebujem, na motorech můžeme pracovat.
19. 5. 2008 23:36
Re: benzin
No ono je to bohuzel s tim placenim vyzkumu naopak. Klimatologicka obec (komu v tomto verit jinemu) se shodla, ze oteplovani je extreme rychle a ze za to muze clovek. A navic se ukazalo, ze ti, co tvrdi(-li) opak, byli za timto ucelem sponzorovani (viz. link vyse), nebo si na tom honi ego, neb by si jich jinak nikdo nevsiml (Klaus). Ne, ze by se s tim razantnim oteplenim priroda nevyrovnala, ona se s tim vyrovna po svem, ale globalni ekonomiku to silne poskodi a tady bych videl zasadni problem, proste jestli to takto pujde dal, nebude co zrat, protoze dojde k zasadni zmene podnebi (nejen) v oblastech intenzivni zemedelske produkce, ropa bude sekundarni problem.
19. 5. 2008 22:02
Re: benzin
Dekuju tza zastani, jsem ekonom, a proto jsem naucenej nahlizet na veci tak jak jsou,ne tak, jak je nekdo serviruje v TV...
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 22:18
Re: benzin
Myslíš asi tak, jako náš pan prezident a prof. ekonomie? Ten mě vždy pobaví, když mluví o ekologii a samotnou profesuru z ekonomie má pochybně získanou 8-s
21. 5. 2008 00:08
Re: benzin
Ronaulte...ty jsi takovej zarytej levicak..nejsi ty ten automechanik..?Odnekud si te pamatuji..
Avatar - Ronault.
21. 5. 2008 00:12
Re: benzin
Nemusím být zarytý levičák, abych viděl, že nám náš pan prezident dělá ve světě jen ostudu.
25. 5. 2008 00:58
Re: benzin
ostudu nedela,jen lide nehctej slyset pravdu..ale to uz tak dneska chodi...
25. 5. 2008 00:59
Re: benzin
ostudu nedela,jen lide nehctej slyset pravdu...ale to uz tak dneska chodi...
neregistrovaný "Bench"
19. 5. 2008 20:34
Re: benzin
Tak si nejsem jistý, ale myslím, že je to spíš naopak. Kdyby nebyl tlak ekologů na snižování emisí, byla by vyšší spotřeba = vyšší poptávka = vyšší cena.

Každopádně mně jsou tyhle debaty ohledně GO ukradené. Je mi jedno, jestli ho způsobujem produkcí CO2. Na ropné produkty se stejně bude jezdit tak jako tak dokud to bude ekonomicky výhodné. Až bude ropy málo, tak se přejde na jiné zdroje bez ohledu na nějakou ekologii.
19. 5. 2008 21:33
Re: benzin
Nepsal si tu knihu s Klausem?
19. 5. 2008 22:17
Re: benzin
Clovece, rad bych se na tom podilel.Ale muj cas prijde pozdeji,jsem jeste junior :-)
Avatar - Righ
19. 5. 2008 23:45
Re: benzin
Za vsechno muzou debilni ekologove! Ha, konecne mame vinika vsech nasich strasti, drahych pohonych hmot pak zvlaste! A jak jsme k tomu vlastne dosli? Briskni acALIEnova dedukce nam rika, ze tlak na nizsi spotrebu ropy zpusobuje rust jeji ceny. No covece, jestli si myslis, ze to funguje takhle, mel bys nejspis vratit diplom, protoze skutecnej efekt je samozrejme presne opacnej. Jestli neco zpusobuje rostouci cenu ropy (v US dolarech), pak je to tlak na spotrebu, slabej dolar a predevsim posledni rok probihajici masivni spekulativni nakupy, ktery umele zvysujou poptavku. Je to to samy, jako napriklad spekulativni narust hodnoty meny - budou-li vsechny okolnosti konstantni, povede spekulativni nakup treba cesky koruny k jejimu posileni, aniz by to jakkoliv reflektovalo skutecej stav ekonomiky. Pokud jde o globalni oteplovani, nikdo samozrejme netvrdi, a to ani nekompromisni obhajci masivniho snizeni emisi CO2, ze na Zemi neprobihaji uz miliony let cyklicky se opakujici obdobi vyssi a nizsi teploty. Faktem nicmene je, ze to, co se odehrava priblizne od druhy poloviny 20. stoleti, se naprosto vymyka z jakejchkoliv drivejsich hranic a je naprosto zrejmy, ze to ma souvislost s enormni prumyslovo-technickou aktivitou cloveka, ktera zahlcovanim atmosfery CO2 vytvari sklenikovej efekt. Je jenom dobre, pokud aspon v automoblilismu existujou relativne silny tlaky na setrnejsi a hospodarnejsi vyuzivani fosilnich paliv a co mozna nejnizsi zatezovani ovzdusi dalsima a dalsima tisicema tun vylozene skodlivejch (napr. oxidy dusiku) ci globalni klima narusujicich (CO2) splodin.
Jeste par slov ke dvema vecem. Za prve tady acALIEN a i nekdo dalsi nadhodil ruzny jiny mozny vysvetleni soucasnyho globalniho oteplovani nez je lidska aktivita a s tim souvisejici rozkol ve vedecky obci na dany tema. Toto je vsak, panove, bohuzel blbost. Jak uz sem rekl vyse, nikdo nemuze rict, ze lidska cinnost je jedina vec, jenz zpusobuje GO, nicmene ze je to faktor zasadni uznava NAPROSTA vetsina vedcu a zainteresovanejch ustavu z celyho sveta a dokument Kdo muze za globalni oteplovani? (The Great Global Warming Swindle) nedavno uvedenej na CT je jenom ilustraci az komicky situace soucasnejch "odpurcu globalniho oteplovani". Opravdu vrele doporucuju dohledat si okolnosti vyroby tohotu skvostu, informace o jeho tvurci i rozcarovane reakce nekterych ucinkujichc pote, co byly jejich vypovedi ucelne sestrihany a vytrzeny z kontextu.
Druhou veci je obecne rozsirena predstava o vynosnosti a prospecharstvi z propagace GO, kterou u nas roztrusuje napriklad nas cteny prezident. Kdo toto tvrdi si snad ale nevidi ani na spicku nosu... Copak si nekdo mysli, ze je buhvi jak vyhodny stat si za fakty, ktery jsou v prikrym rozporu s politikou drtivy vetsiny vlad a hlavne nadnarodnich korporaci, ktery samozrejme ovladaj i rozhodujici cast vlivu a kapitalu?
20. 5. 2008 03:24
Re: benzin
:yes:
Naprosty souhlas. GO je pekny priklad, jak je snadne manipulovat s vetsinovym verejnym minenim, clovek by rekl, ze s trochou selskeho rozumu a kritickeho uvazovani nikdo nebude moci tvrdit, ze vse je OK, vedci jsou blbci, protoze letos v zime bylo -20 a to je kosa jak prase (jinymi slovy toto rad rikal Klaus). Je to stejna hovadina jako tvrdit, ze koureni neskodi zdravi, protoze kamos mel dedu, co hulil 200 startek denne od svych peti let a dozil se petaosmdesati... Proste kdyz ma nekdo po svete milion teplomeru a sleduje je treba 50 let, pomerne presne zavery o rychlosti klimatickych zmen si muze udelat, zvlast kdyz je vztahne ke geologickym datum.
20. 5. 2008 12:11
Re: benzin
Též souhlasím, jsem také ekonom a stydím se za názory Klause a jeho přitakávače juniora aliena, kterej možná chodí ještě do školy a nechal se zblbnout profesorovou přednáškou. Jedinou možností jak bojovat s těmito negativními externalitami, k nimž vypouštění co2 bezpochyby patří jsou daně, licence, restrikce atd. Jakkoli mě osobně vadí některá byrokratická nařízení EU, v této oblasti jde správným směrem (až teda na podporu pěstování biopaliv). Trh je totiž schopen vyřešit dost věcí sám, ale některé prostě vyřešit neumí.
25. 5. 2008 01:04
Re: benzin
nenechal jsem se nicim zblbnout,ma na tohle svuj nazor a zatim mi ho nikdo nevyvratil nicim relevantnim,porad se tu omila stejna basnicka o tom, kdo pro kohosi procosi ropa roste.Cena ropy - trh, nic vic,trochu politika a loby(rozhodne ne nedostatek).Oteplovani- prirozenej jev,vyvoj planety.
Bohuzel jsem na prispevek Righa narazil az ted(par dni po aktualnosti),tak nevim,zda ma smysl rozsahleji reagovat...rozhodne je diskuse vzdy prinosna pro obe strany,tak nevidim duvod,nekoho urazet panove... :-!
Avatar - gld
19. 5. 2008 20:35
Re: benzin
To je zásadný problém, "kto umí"..veľa ľudí totiž nevie jazdiť na spotrebu, tehla na plyn a hybááj..keď budeš tej jedna osmičke TSI šľapať na krk ako typický užívateľ služobného auta tak ti vyjde spotreba okolo 15l na sto..sprav to isté na 2.0Tdi a dostaneš sa možno na 8litrov-sakra rozdiel
19. 5. 2008 20:29
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 21:53
Re: PREČO?
Proč proč proč? Pro slepičí kvoč. Nechápeš-li, tak je tady něco špatně.
19. 5. 2008 22:20
Re: PREČO?
To se nerýmuje...Musíš prečo, prečo, pre slepičí lečo! Snad se slovenští bratři neurazí... :-)
Avatar - simon_sez
20. 5. 2008 08:03
Re: PREČO?
keď už, tak ...pre slepačie/kuracie lečo. ;-)
19. 5. 2008 20:35
Hrabu v paměti...
Co si pamatuju, tak když takhle Opel naposledy "vyhrožoval" s dvojturbem v naftě, tak asi za měsíc ho dal BMW do provozu... nebo tak nějak to bylo, ne? Pokud se tedy nepletu, tak než to Opel sundá z rýsovacího prkna, tak v BMW už to bude s 2x vyšším výkonem. Třeba kecám, tak se nerozčilujte ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
19. 5. 2008 20:38
Re: Hrabu v paměti...
keď BMW vyrobí 1.4 turbobenzín a drbne ho do svojej novej sedmy tak potom sa fakt schuti zasmejem >:-[] ..bez ohľadu na to aký bude mať výkon
19. 5. 2008 20:42
Re: Hrabu v paměti...
Pořád bude nejlepší ;-)
Avatar - gld
19. 5. 2008 20:44
Re: Hrabu v paměti...
nepochybne >:D
19. 5. 2008 20:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 21:56
A nezapomeňme na...
1,2 TCE od Renaultu ;-) Jistojistě jsem zapomněl na další, ale přidejte se a doplňte mne ;-)
Rozbalit vlákno
4
19. 5. 2008 22:08
Re: A nezapomeňme na...
Ten je super, to používá Mercedes do stěraců?! >:D
Avatar - Ronault.
19. 5. 2008 22:12
Re: A nezapomeňme na...
Jenom zadní, přední by neutáhl >:D
neregistrovaný "memec(clio197)"
19. 5. 2008 22:31
Re: A nezapomeňme na...
>:D >:D >:D :yes:
19. 5. 2008 23:10
Neberte Oplu ilúzie
Nechápem, prečo beriete Oplu ilúzie, možno naozaj vyrobí v r.2010 super motor 1,4 L. A Ak ho náhodou BMW znovu predstihne, tak aj tak neviem, kam by motor 1,4 dal, snáď nie do X6. To by bola zábava. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
6
19. 5. 2008 23:15
Re: Neberte Oplu ilúzie
Pokud nevíš, tak BMW chystá jednu "piditřídu" a 200 koňová 1.4 utáhne ledacos. Taky ho může prodat konkurenci, nebo zrovna Opelu až se probudí... Když můžou do aut ve svym koncernu cpát brazilský motory, tak se dá čekat cokoliv.
19. 5. 2008 23:34
Re: Neberte Oplu ilúzie
Tak počul som od kamaráta, ako sa cítil v BMW X1. Hoci má zatiaľ len Almeru, vravel, že tam mal vpredu, ako spolujazdec, poriadne stiesnený pocit. Neviem, načo sa BMW snaží o niečo, čo vedia robiť iní, napr.FIAT. Nech si robí svoje veľké super autá a malé nech nechá iným, Fiat tiež radšej nerobí veľké džípy, lebo to proste nevie.
19. 5. 2008 23:48
Re: Neberte Oplu ilúzie
Proč? Každej si líže karty z jednoho balíku, když na to BMW má, nebo si to myslí, tak proč by nezačal dělat třeba zahradní techniku? MB i BMW se už dávno začalo cpát do segmentu "golfistů" a funguje to. Spíš u italů je to tak, že se pere samo se sebou a kdyby byly "děngy" tak je dávno nějakej ital-džípek na světě. Důležitá bude pro lidi cena, i když bude vyšší, ale ten pocit, že máš konečně to BMW, ten bude sladkej :-) A proč se hlavně snaží o "něco"? Protože chtěj vydělávat a majitelům akcié to dělá dobře!
19. 5. 2008 23:53
Re: Neberte Oplu ilúzie
Máš pravdu, ale mňa by naozaj nič sladko netešilo, keby som si mal kúpiť nejaké mini BMW. To radšej stredný VW, Opel, Ford, Renault, či Kiu.
19. 5. 2008 23:58
Re: Neberte Oplu ilúzie
Máš taky recht, ale svět je velikej a je spousta lidí, co maj rádi i malou zmrzlinu, ale hlavně se šlehačkou.
20. 5. 2008 17:10
Re: Neberte Oplu ilúzie
:yes: :yes: :yes: ;-)
20. 5. 2008 17:20
O vlkovi a koze
Tohle je typickej priklad alibismu, cely to vase GO a setrny motory..pointa je v tom ze pokud by si kazdej ekologickej aktivista koupil auto bez klimy, bez elektrickych oken a satelitnich navigaci a vyhrivanejch sedacek a bla bla ja nevim ceho tak muze mit benzinovej osmivalec a vyjde to na stejno..
To je asi tak ze politici se vezou na vlne zelene histerie ale zaroven si nechcou rozhazet vlivny prumyslovy a energeticky magnaty..a popravde receno ja nikdy neveril na to ze jednou sezrana koza bude zase behat.
Technologie na nulovy emise uz davno fungujou. [odkaz]

Pokud by s tim nekdo chtel opravdu zacit neco delat tak zakaze vyvoj spalovacich motoru..a donuti firmy zacit vyrabet alternativni pohony.. dokud to EU neudela tak at na me nezkousi ze to mysli vazne...
Rozbalit vlákno
0