Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

žádost o radu
neregistrovaný "xkresa"
| 1. 8. 2010 11:28
Prosím vas přemýšlím o koupi jednoho z těchto vozu:
- Renault Megane 1.5 dCi , rok výroby 2005, ma to naježděné 53000km případný odkaz [odkaz]

- Ope Astra 1,6 diesel, rok výroby 2006, 100000Km

- Ford Focus 1,6 TDCi, rok výroby 2005, 78000km, [odkaz]

- jěště jsem narazil na fiat Fiat Grande Punto 1.3 D Multijet, 55 kW 2007 Motor: 1.3 D Multijet (55 kW) Převodovka: Manuál Karoserie: Hatchback Palivo: Nafta Tachometr: 41 462 km
[odkaz]

jsem v tom docela neznalý tak se zkouším obrátit na vas na zkušené řidiče, nevím jak to je se spolehlivostí, cenou náhradních dílu, dostupnosti servisů atd..
jěště bych vas chtěl požádat o případné rozměry a spotřeby těchto aut a případně o vaše zkušenosti.
Chci si koupit hatchbaak tak kolem 150000kč a diesel protože ta spotřeba je někde uplně jinde než u benzínu ročně najezdím tak 30000 km
Avatar - superkutil
žádost o radu
| 2. 8. 2010 12:19
Znám Focus i Megane a jsou to hodně odlišná auta. Motory jsou oba dobré i když slabší. Ten Megane mi připadá pohodlnější, je to francouz a ten jeho motor je fakt úsporný. Focus je tvrdší, motor TDCI bude tišší jak dCi.
žádost o radu
neregistrovaný "adalbert"
| 3. 8. 2010 00:37
V Meganu jsem najel tak asi 10 km, takže si netroufám auta srovnávat. Jeden časopis ale před časem srovnával náklady na údržbu (cena servisu, náhradní díly, ...) a Focus ve své kategorii vyšel bekonkurenčně nejlevnější. Taky podle statiskik TÜV je na tom Focus dost dobře - třeba líp, než Mondeo. Rozhodně líp, než všechna ta další uvedená auta, ale záleží na ročníku - dost se to každý rok mění.
Co se podvozku týká, nebál bych se drncání - pokud to tedy nekoupíte na vysloveně nízkoprofilových kolech. 205-55/16 je asi nejlepší kompromis. Materiály v interieru Focusu (Trend) nic moc (Ghia asi lepší bude). Motory TDCi - pokud nechcete závodit doporučuji 1,8 85 kW, je údajně nejspolehlivější, i když je těžký a pomalu se ohřívá. Ideál je 2.0 TDCi s šestikvaltem (jediný šestikvalt v nabídce), ale je méně spolehlivý a o dost dražší. Jízdně ve své kategorii nemá Focus konkurenci (kromě BMW 1) - přesné řízení, jisté vedení a příjemný rytmus odpružení. Prostě jede bez protestů tam, kam ho volantem pošlete. Řekl byste, že to přece umí každé auto, ale zkuste si toho Focuse.
re:
neregistrovaný "xkresa"
| 3. 8. 2010 08:57
no jo ale 1,8 je zase asi celkem drahá vůči pojistce a prosím vas nevíte jaké má ten focus rozměry? Jak tak čtu tak s tím focusem jsou lidé celkem spokojeni. A co ten motor 1,6 myslíte že je tak poruchový? na zavodění kašlu ja se potřebuju dostat do prace a z prace teda asi tak 120km denně. A navíc na to že ten řidičák moc dlouho nemám tak zase nechcu brát nic moc silnýho a při každodenním dojíždění musím hlídat i spotřebu.
Avatar - superkutil
re:
| 3. 8. 2010 10:30
Doporučuju si obě auta vyzkoušet. Jednu dovolenou jsem jezdil s Megane 1.5dCi 60kW a není to žádné žihadlo, ale sedí dobře, je francouzsky měkčí a spotřeba byla hodně dobrá. Pak jsem se svezl c Megane 1.5dCi 78kW kombi a byl to dost velký rozdíl, jelo to o poznání lépe.

Focus s 1.6TDCI jsem neměl možnost vyzkoušet, ale jezdil jsem s C-MAX 1.6TDCI 66kW a s 1.8TDCI 85kW a ta 1.8 se chovala mnohem líp, byl tam hezký zátah v nízkých otáčkách. Ta 1.6TDCI 66kW byla taková mdlá, sice to jelo, ale pro předjíždění to nebylo. To bych spíš hledal 1.6TDCI 80kW, ale to je zase s filtrem pevných částic.

Jinak je samozřejmě servis Ford levnější jak Renault.

A co tohle [odkaz] ?

Tady máš recenzi na ten Focus [odkaz]
re:
neregistrovaný "xkresa"
| 3. 8. 2010 11:15
jo už jsem se na něj díval ale je to jen 3 dveřový a já potřebuju 5 dveřový nechci si každý rok kupovat nový chci auto ve kterém nebude problém převést rodinu
re:
neregistrovaný "xkresa"
| 3. 8. 2010 13:31
ja asi pujdu do toho fokusu ale musím se podívat po nějakém ale asi s tím 1,6 motorem
re:
neregistrovaný "xkresa"
| 3. 8. 2010 15:09
prosím tě a to ten filtr pevných částic je takový problém, a je tak drahý.
Avatar - superkutil
re:
| 3. 8. 2010 15:15
No problém je že se filtr zanáší a pak se musí vyměnit a taky občas ubírá výkon. Ono obecně ŘJ nastavuje motor pro optimální emise a ne výkon, tak se ti občas stane, že přidáš plyn a ono to nezrychlí, ale zase na druhou stranu to nekouří. Tak jen s tou 1.6 doufej, že neodejdou vstřiky a že se ti nezalepí bionaftou.

Nebo jinak řečeno, objem ničím nenahradíš, maloobjemový diesel bude mít hodně závislou spotřebu na sešlápnutí plynu, taky počítej s tím, že pro to aby motor jel, tak ho budeš muset točit. Lidi pro to vymysleli název, že diesel benzínovatí, prostě už tam není ten brutální zátah kolem 2000ot, motor v rozsahu 2000-3500ot táhne stále stejně a hlavně pod 1800ot vůbec netáhne, tak pozor na podtáčení.

Na auta mrkni sem [odkaz]

Recenze na Focus TDCI [odkaz]
Nákup,prodej -RADA
neregistrovaný "Maciicek"
| 23. 8. 2010 20:06
Scháníme na Opel Omega 2.5TD víko kufru,víko pod motor,plastové lišty podél auta,křídlo,xenony..popřípadě co nabídnete a za kolik,r.v.99,,dále prodáme Renault 19 CHamade na náhr díly bez motoru,kdo nabídne Ford mondeo na náhr.díly,nebo aspon zadní nápravu,světlomety a další..opět cena rozhodne děkuji
jinak prosím o radu na tom Mondeu nejde vypnout zapalování i když je vše od motoru odpojeno,čím by to mohlo být..spínačka,nějaké čidlo?nebo tou jehlou která se asi nevrací..poradte díky

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku