0
jednoznacna suprkara i kdyz totalni kraksna. Kazdopadne k ni mam silnej vztah protoze me vodchovala. Mame ji asi osmnact let starou je vni treti motor slozenej z dalsich dvou. Vubec spousta soucasti je z jinejch skodovek. Je to sice kanibalizmus ale je to nutny. Furt jezdi a to i rychle a smikem. Je pravda ze je trochu nebezpecna. Nekdy ji poplacam po palubovce ale nekdy bych ji nakopal...
Kámo do Bohnic se svezeš narvanym Mercedesem , to bude zážitek v úplně jiné dimenzi 😊))
Kdybych se ja *** nesnazil 10 let udrzovat pri zivote tu odpornou nejezdici a zravou kraksnu moh jsem dnes jezdit V nove E-klasse.
A cim bys jezdil tech 10 let?
Mel jsem radsi jezdit autobusem. To tzv. auto jsem tolik nepotreboval.
No jestli mas dobry spojeny, taks mohl. Vetsi problemy bejvaj na vesnici, kam jede 1, nebo 2 autobusy denne. Tam to chce aspon fichtla.
Pro lidi, který k tomuhle vozu nemaj vztah, to asi musí bejt totální * - jede to pomalu, spotřeba vysoká, spolehlivost taky nic moc, rychle to rezatí, ... Ale třeba já, kterej jsem na tom vyrost a předtím jezdil jen v Trabantu prostě vím, že je to suprkára. Pravda, moc to nejede, ale na relativně svižnou jízdu rozumných mezích to bohatě stačí (samozřejmě je rozdíl mezi 105 a 130, ale mě postačuje i 105). A když se něco rozsype, tak si to průměrně šikovnej člověk s dílama, který si každej škodovkář vozí, dokáže opravit (většinou přímo na silnici, když už to nedojede). Já bych řek, že je to určitej životní styl.
Co myslis tou relativne sviznou jizdou? To asi beres z pohledu sneka, ne?
Ja jsem na tom taky vyrost, nejdriv jsem se v tom 10 let vozil jako pasazer a potom 10 let jako ridic. Presto jsem ten vztah nejak neziskal. A pritom jsem tenkrat zadne jine auto neridil. jen tu kraksnu. Hlavne cim dal jsem s tim jezdil, tim jsem byl zrucnejsim automechanikem, coz je jedine a velke plus tohoto auta, ale tim vetsi odpor jsem k nemu mel. skoncilo u me totalne ve chvili, kdy mi za jizdy upadlo prave zadni kolo. Potom jsem si koupil svuj prvni Mercedes, pak novejsi atd. To jsem teprve poznal pocit ujet v kuse vic nez 50 km pez potizi a fyzickeho a psychickeho utrpeni.
V ČR existuje něco jako zákony. Kdo je porušuje, ten za toto porušování ( pokud ho chytí ) dostane trest. Existují tudíž i pravidla silničního provozu. Tam se hovoří o max. rychlostech na silnicích. V ČR je to 50/90/130. Jelikož já ze své škodovky vymáčknu nad 140, znamená to, že nejen že vyhovuji technickým a rychlostním a emisním a kdovíjakymještě předpisům, ale mám rezervu i v rychlosti ( nej. kritizovaná stránka 120..). Nemá akceleraci bůhvíjakou, ale vpohodě sní ujedu na křižovatce průměrně naložené dodávce nebo pick-upu. Může se stát, že budu předjíždět na dálnici svou 130 km rychlostí třeba kamion, a zezadu přijede trouba 200km v BMW. Bude mít práci to vůbec ubrzdit, obvzlášť , pokud budu předjíždět neopatrně. Co je důležité je to, že zákon neporušuju já, ale ON! Tím, že porušil zákon se staví na úrověň vrahů. Jednoduše proto, že ohrozil lidské životy svou rychlou jízdou. Nemluvim teď o přeračování předeps. rychlosti o nějakých 10 - 50 km/h, ale jsem pro to, aby se řidičům kteří překročí 180 odebíral řidičák.
TO SMET: To, že ze své škodovky(fuj) vymáčkneš 140 je proušování zákona, jelikož překračuješ nejen povolenou, ale hlevně konstrukční rychlost! Dále: Zapoměl jsi vyjmenovat kromě naložených pick-upů a dodávek ještě cyklisty a chodce, a to je asitak všechno že?. Další stránka věci je morální - co je bezpečnější?(resp. kdo ohrožuje lidské životy rychlou jízdou?) Smet - lítá ve 100 km/h na dálnici ve dvou pruzích "jak cigán v hospodě" ve staré rezavé popelnici, u které nikdo neví, kdy z ní co upadne, nebo řidič BMW ve 180 v super moderním a bezpečném autě? Na konec: smete, ty určitě doma nezamykáš, když jdeš pryč, ani kolo ani auto si nezamykáš, že? Vždyť přece krást se dle zákona nesmí! Nebo snad zamykáš? ?!? Závěr: Škodovka je nebezpečná nejmíň, když stojí. Pokud se pohybuje, její nebezpečnost stoupá. A že ji lidi typu smet obhajují? Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že se tím snaží zakrýt svou neschopnost vydělat si na lepší auto. TO AUTOKOMPLEX.CZ😒/a> tipnu si: 40km/h?
LEXI: ses Jarmil. Skoda 120 je mozna kraksna, ale bavora si muze koupit kazdej PINDOUR. A auto v rukouch tech pindouru ktery si bavory kupujou a to vecinou jety je stokrat nebezpecnejsi!!! vecinou ho do tri tejdnu poslou nekam na strechu nebo do pole (znam spoustu takovejch pripadu, sou to presne ty typy lidi co sou schopny rict o nekom koho neznaj, ze dys ma starou skodovku tak pro svou neschopnost vydelat si na poradny auto - no comment) Nemam NIC PROTI BMW, sou to skveli kvalitni a krasny auta, ale na ten tvuj hloupej prispevek se neda nereagovat.
a jeste: az si budu kupovat auto, tak budu premejslet o BMW, urcite budu stodvacitky predjizdet, ale bezpecne. Zalezi totiz kdo auto ridi a kdys 120 ridi normalni clovek, tak je bezpecna (nic z ni nepada😄. Ja osobne s nasich stodvacitkou nejezdim 130 protoze to je opravdu hodne pres konstrukcni rychlost a v tomhle aute je to vo hubu. Ma na tuhle dobu spatny jizdni vlastnosti, netopi, vrze volant, v micce do ni tece, ale je to preci skoro sedmnact let stary auto!!! A je bezpecna.
kolik km/h tak asi jede ŠKODA 105 S z roku 1982, obsazená 4-mi cestujícími a nějakým tím zavzadlem po D1 do Prahy v nejprudším kopci?
No jak to tady tak sleduji, taky musim napsat svuj poznatek. Jak ten skodovkar pise, ze predjizdi pickupy, to jeste asi nemel tu cest se mnou. Nechci nic rikat, ale mame na firme jednu Felicii Pickup 1.3 50kW. Je to ve srovnani s mym vozem (2.0 110kW) uplne prditko, ale ve srovnani s normalni felicii 1.3 je takovy sviznejsi, protoze je lehci. Ne, ze bych pri akceleraci s pickupem zrovna trhal asfalt, ale ze by mne predjel nejaky skodovkar, myslim si nehrozi. Jen chci rict, ze ten pickup nebyl zrovna dobry priklad. Jo a vy, skodovkari - muzete tady tisickrat psat, ze jezdite podle predpisu; ovsem doba je dnes jina, vsichni nekam spechaji. Nic s tim neudelate, nikdo z nas to nezmeni. Proto jestli nechcete byt nekym smeteni do prikopy, kupte si o trochu rychlejsi a o mnohem vic bezpecnejsi auto. TECKA
Tak to je pekne najivni nazor - ze rychlejsi auto je bezpecnejsi. Prave tou rychlosti se ta o trochu vetsi bezpecnost novejsiho auta vic nez jen kompenzuje. Uz jsem to psal jindy a jinde, ale jen pro orientaci😒br />
Jestlize nekdo jede na dalnici 110, uvidi prekazku, zacne brzdit a zastavi tesne pred ni, tak ten, co jede vedle nej 130 to do ni napali rychlosti 77 km/h. Ano, 77 ne 20, jak by si kdejaky dement myslel.
Zrovna vcera jsem jel 90 na padesatce a pres zebru (nemyslim prechod, ale tu zebru u napojovacich pruhu) predjizdel sneka ve 120 a troubu, co se za nim vlekl v 306ce. Z mnou jel cvok v BMW Z3 a mohl se posrat, jak ho zdrzuju a coze si to dovoluju jet zebrou jen 90, kdyz on specha a chce tam jet 120 ci kolik.
Kde to ma jako skoncit? To si maji vsichni poridit Ferrari nebo co? 😃)
Jestlize nekdo jede na dalnici 110, uvidi prekazku, zacne brzdit a zastavi tesne pred ni, tak ten, co jede vedle nej 130 to do ni napali rychlosti 77 km/h. Ano, 77 ne 20, jak by si kdejaky dement myslel.
Zrovna vcera jsem jel 90 na padesatce a pres zebru (nemyslim prechod, ale tu zebru u napojovacich pruhu) predjizdel sneka ve 120 a troubu, co se za nim vlekl v 306ce. Z mnou jel cvok v BMW Z3 a mohl se posrat, jak ho zdrzuju a coze si to dovoluju jet zebrou jen 90, kdyz on specha a chce tam jet 120 ci kolik.
Kde to ma jako skoncit? To si maji vsichni poridit Ferrari nebo co? 😃)
Skodovka 120 nesplnuje technicke podminky. To, ze s tim dokazes jezdit rychlostne podle zakona nic neznamena. Napriklad z 50 km/h to zabrzdi urcite na delsim useku, nez nove auto. Deformacni zony to prakticky nema. Pokud pojedu treba tim zminovanym BMW podle predpisu, budu MNOHEM bezpecnejsi ucastnik provozu, nez jakakoliv S120, to nikdo neukeca. Pokud potrebuju predjet traktor, tak je taky bezpecnejsi slapnout na to a v protismeru se zdrzet par sekund, ne jako S120, ktera bude predjizdet aspon 2x dele. Vim, ze v zakone jsou limity 50/90/130, ale nelze rici, ze kazde auto, kdo je techto rychlosti schopno dosahnout je bezpecne. Nebo si nekdo myslite neco jineho? Rad si poslechnu jine nazory.
To login: jak jsi psal to s tema rychlostma a brzdenim, z ceho jsi vychazel?? Stejna auta? Jaky typ?? Jak jsi to spocital??
120ka splnuje technicke podminky a brzdi velmi dobre. Samozrejme, ze nove auto z roku 2000 brzdi lepe, nez nove auto z roku 1980, ale to se prave kompenzuje tou rychlosti. Vice, nez kompenzuje - z nejake te 120ti kilometrove rychlosti zabrzdi i ten nejvetsi kram rychleji a na kratsi draze, nez jakekoliv superauto ze 150ti kilometrove. A to je prave to, co si nikdo neuvedomuje, protoze nevi, ze se jedna o zpomaleni, nikoliv o rychlost. Misto pyropatrony do airbagu by se mela davat patrona do brokovnice 😄, to by se pak alespon lidi zamysleli nad tim, co je bezpecne a co ne.
K tomu vypoctu - zpomaleni pri brzdeni na suche vozovce (v laboratornich podminkach - tj. zadne didy, nerovnosti, tesne pred prokluzem kol - je stli nekdo umi brzdit mirnym bocnim smykem s mirnym prokluzem, tak to mozna zvladne lip 😄 je cca 8 m/s^2, k tomu sekunda na reakci a prodlevu brzd. Na 130 km/h vychazi brzdna draha 117, na 110 km/h 89 metru. Na zabrzdeni chybi 28 metru, tj. 77 km/h.
Pri 130 a 140 je to 57 km/h, tj. slusna rana a jestli clovek jede 130 nebo 140 ani neni znat.
K tomu vypoctu - zpomaleni pri brzdeni na suche vozovce (v laboratornich podminkach - tj. zadne didy, nerovnosti, tesne pred prokluzem kol - je stli nekdo umi brzdit mirnym bocnim smykem s mirnym prokluzem, tak to mozna zvladne lip 😄 je cca 8 m/s^2, k tomu sekunda na reakci a prodlevu brzd. Na 130 km/h vychazi brzdna draha 117, na 110 km/h 89 metru. Na zabrzdeni chybi 28 metru, tj. 77 km/h.
Pri 130 a 140 je to 57 km/h, tj. slusna rana a jestli clovek jede 130 nebo 140 ani neni znat.
Napisu to jeste srozumitelneji - V BMW Z3 je jet 50ti kilometrovou rychlosti stejne bezpecne, jako jet 120kou 46ti kilometrovou rychlosti. Opravdu kalba... 😃)
A to se bavime o rychlosti a ne o kineticke energii, ktera, jak znamo, roste se ctvercem rychlosti. Jet rychle je proste tak brutalne nebezpecny, ze to nic nevykompezuje.
A to se bavime o rychlosti a ne o kineticke energii, ktera, jak znamo, roste se ctvercem rychlosti. Jet rychle je proste tak brutalne nebezpecny, ze to nic nevykompezuje.
Dik za vyjasneni. Souhlasim s tebou. Ovsem s tim, brzdenim bych to rad upresnil (spis ujasnil muj pohled). Ja nechci porovnavat brzdeni ze 150 vs 120. Chci porovnavat brzdeni ze stejne rychlosti u ruznych aut. Asi souhlasis, ze s bezpecnosti na tom S120 neni nejlepe, ne? Ale presne chapu, jak to myslis ty. Kdyz ma nekdo silnejsi auto, tak proste jezdi rychleji. To je pravda, a tim se taky trochu ty rozdily bezpecnosti smazavaji. JENZE tady neni na vine automobil, ale ridic, ktery se proste neovladne, a kdyz to jede rychleji, tak i on jede rychleji. Tema diskuze je o AUTU, ne o ridicich, takze mluvim o AUTU. Jeste k tem vypoctum: hodnota zpomaleni je u kazdyho auta jina, ne? Takze neni vyloucene, ze najdem auto, ktere ze 150 zastavi driv nez S120 ze 120, co myslis? Ja bych si klidne vsadil na tolikrat zminovane BMW... nebo Porsche, Ferrari 😃))
Dotaz/pripominka: hodnota zpomaleni snad s rustem rychlosti klesa, nebo ne? Urcite nebude konstantni. Teda, dochazim k zaveru, ze to spocitata nejde, bud potrebuju detailnejsi vyklad, nebo mam snad i pravdu. 😃)
To, ze auto zastavi z 50ky rychleji, nez ze 100ky, neznamena, ze ma mensi zpomaleni, to je porad stejne. Budu delat, jakoze jsi nic nerekl. 😃) V tom je prave ten rozdil mezi rychlosti a zrychlenim. Ale i kdyby to bylo tak, jak si myslis, tak by to slo spocitat, jenom by to nebyla matematika pro zakladni skoly. 😃)
Pockej, pockej, to teda asi presne nechapu vyznam slova zpomaleni. Myslel jsem, ze to znamena, o kolik km/h zpomali za nejaky casovy usek. Treba s Feldou kdyz jedu 130 a dupnu na brzdu, tak nemam pocit, ze proletim okynkem, ale kdyz to udelam v rychlosti tak 30 km/h, tak ten pocit mam. Jinymi slovy: pri nizsi rychlosti mi to zpomaleni pripadalo kardinalne brutalnejsi 😃) Hezky slova, co? Tak co to zpomaleni vlastne znamena?
To je tim, ze jsi na to v tech 130ti dupnul malo. 😄 To co rikas Ty, tak to je rychlost. U zrychleni (zpomaleni) jsou ty kilometry za hodinu na druhou!!!
To nevadi, ze je to na druhou. Kazdopadne moje zkusenost je, ze kazdy auto brzdi lip v nizsich rychlostech. Nerikej, ze znas autak, kterej brzdi stejne intenzivne z jakykoliv rychlosti... Teda vlastne rikej, jestli ho znas, tak ho hned jdu koupit 😃))
Jo, naprosta vetsina novejch aut je bezpecnejsi. ale proc! Kvuli *, co jezdej v bavorakach 180 a myslej si, ze sou kralove silnic a ostatni jim musej uhnout. Pak sou este dalsi skupiny, napriklad mlady a "in" magori a slepice. Kdyby vsichni jezdili podle predpisu (aspon starejch, u tech novejch je to zvlastni), tak nepotrebujete ani pitomej airbag.
Aneb, kupujte si rychly a bezpecny, jezdete s nima rychle a "bezpecne" a doufam, ze se brzy pozabijite a vezmete s sebou co nejmin ostatnich.
Aneb, kupujte si rychly a bezpecny, jezdete s nima rychle a "bezpecne" a doufam, ze se brzy pozabijite a vezmete s sebou co nejmin ostatnich.
Zdravim vsechny, co zde prispivaji svymi namety. I ja si zde dovolim sdelit svuj nazor. Bohuzel stejna arogance a agresivita, ktera se projevuje na nasich silnicich, je obsazena i v prispevcich v tomto i jinych tematech. Proc skodovkar nechce pustit pred sebe rychlejsi automobil, to mi jaksi unika, ale urcite to neni autem, ale tim, kdo jej ridi! Naopak vymetani skodovek ze silnic asi take neni to prave orechove. Jsou to automobily, ktere jiste jeste mnoha lidem poslouzi a hodne techto lidi nema zajem si koupit neco noveho, zvlaste z financnich duvodu (muj subj. nazor), ale i jsou se svym milackem, o ktereho se staraji spokojeni. Myslim, ze by neskodilo vice vzajemne ucty vuci sobe (hlavne na tech silnicich) a vsichni dojedeme dal a rychleji. Nemam ani supervuz ani S120, ale i mne potesi, kdyz mne nekdo pusti pred sebe, zvlaste v usecich, kde se spatne predjizdi a dotycny jede 50-80 (i v mistech kde to lze 90km/h - jsou takovi a je pravda hlavne S105/120 a obcas VAZ) a ja zase se snazim pustit pred sebe nekoho rychlejsiho (neznamena agresivniho). Nikomu to neuskodi a je to rozhodne ku prospechu vsech, nez ubohe zabomysi valky.
Jardad napsal si to hezky! Jakaku, jestlize za volantem premislis tak ze auto ktery predjedes smetes nebo co...no uprimnou soustrast. Ja sem ve firme jezdil s felicii pickupem 1,9D, jezdi to samozrejmne monohem mnohem lip nez stodvacitka ale pri jizde v obouch zminovanych autech mi nenapada nic o smetavani do pangejtu... Proste ridis takovy auto jaky ridis. A kazdej trouba vi ze 120 predjizdi mnohem pomaleji, proste se prizpusobim, protoze nemam chut se zabit, stejne tak je to i stim brzdenim (to boda)
Pokud se prizpusobis, tak je to OK. Jenom mi neni jasny, jak se muzes vzdycky vsemu prizpusobit. Po meste jezdis 20-30 ??????? To je tak rychlost, pri ktery jsi pripraven vazne na vsechno a nic se stat prakticky nemuze. Jenze jezdit takhle pomalu je nanic. Takze je lepsi jezdit tech 50 a mit lepsi autak, kterej to v krizi ubrzdi.
Nejnebezpečnějším elemetnem v provozu je řidič.
Pokud si uvědomuje svoje možnosti a možnosti techniky, kterou ovládá, je to OK. Proto bych neviděl zásadní problém ve Š120 nebo nejaké relativní cestovní rychlosti na dálnici. Na druhou stranu vždy asi bude bezpečnější jezdit na 50 ti procentech možností techniky než na 95%.
Pokud si uvědomuje svoje možnosti a možnosti techniky, kterou ovládá, je to OK. Proto bych neviděl zásadní problém ve Š120 nebo nejaké relativní cestovní rychlosti na dálnici. Na druhou stranu vždy asi bude bezpečnější jezdit na 50 ti procentech možností techniky než na 95%.
Porovnavejte porovnatelne!! Ruzna auta, stejna rychlost!!! Kdyz nekdo jede 180 v cemkoliv, tak JE nebezpecnej, ale to ze S120 neudela bezpecny auto. Myslete u toho spisovani trochu! 😃
Ono to bude taky o tom, že dejme tomu nové auto bude pravděpodobně v lepším tech. stavu než 20 let staré auto v hodnotě mobilního telefonu. Takže ony laboratorní hodnoty nějakého zpomalení budou v praxi někde úplně jinde. A když už se bavíme o 15 až 20 let staré Š120, 8 z deseti těchto aut brzdí málo a nerovnoměrně, čili při brždění uhýbají na stranu a to je v nouzi nepříjemné. Sám bych viděl největší problém u škodovek s motorem vzadu při brždění na mokru. V této situaci se auto veze po vodě se zablokovaními koly a nebrzdí.
Praveze se porovnava porovnatelne - v rychlejsich a bezpecnejsich autech se jezdi rychleji. JET DVAKRAT RYCHLEJI, ZNAMENA, JET CTYRIKRAT NEBEZPECNEJI, ALE JEN V O POLOVINU BEZPECNEJSIM AUTE. 😃) To jsem to ale pekne vystihl. To by mohla byt pekna reklamni rikanka. 😃) A ne ty lzi o bezpecnosti, co lidem husti do hlavy vyrobci, tak dukladne, ze z toho nakonec zcvoknou. 😄
A jeste mala poznamka ke kvalite ridice. Ano, zalezi hlavne na ridici, ale dobry ridic je ten, co jezdi pomalu, ohleduplne a dava si neustale pozor. Nikoliv ten, co umi jen ridit. Dobri ridici (ve smyslu techniky jizdy) jsou prave ti nejhorsi. Napr. u automobilovych zavodniku je pocet nehod (v normalnim provozu) tusim 4x vyssi.
Tj.: Jedu rychle a bezpecne v bezpecnem aute = jedu jako *, sakra nebezpecne, ale vubec mi to tak nepripada. 😄
A jeste mala poznamka ke kvalite ridice. Ano, zalezi hlavne na ridici, ale dobry ridic je ten, co jezdi pomalu, ohleduplne a dava si neustale pozor. Nikoliv ten, co umi jen ridit. Dobri ridici (ve smyslu techniky jizdy) jsou prave ti nejhorsi. Napr. u automobilovych zavodniku je pocet nehod (v normalnim provozu) tusim 4x vyssi.
Tj.: Jedu rychle a bezpecne v bezpecnem aute = jedu jako *, sakra nebezpecne, ale vubec mi to tak nepripada. 😄
S tim absolutne souhlasim, v rychlejsich autech se jezdi rychleji, jeze to proste neznamena, ze ty auta jsou mene bezpecna!!!!!! Auto za to nemuze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pochopi nekdy nekdo, co jsem chtel vlastne rict, nebo zustanu do konce zivota nepochopen? 😃) S tim popisem dobrych ridicu ale souhlasim. Kdo jezdi ohleduplne je dobrej, i kdyz jezdi treba na kole 😃
Ano, s tim taky souhlasim - pri stejne rychlosti je nove auto bezpecnejsi, nez stare, ale jiz jen pri o malo vetsi rychlosti toho novejsiho to neni pravda, takze je vlastne nebezpecnejsi, protoze s nim ridici jezdi rychleji a tedy nebezpecneji. A vzhledem k tomu, ze ta nebezpecnost je vetsi, nez bezpecnost (u stejneho ridice), tak je to auto vlastne nebezpecnejsi. 😃)
To uz je trochu moc filosoficky 😃) A co pasivni bezpecnost? Ta je v pripade S120 UPLNE na prd. Kamarad to oprel do sloupu asi tak v 20 km/h a mel predek ZCELA zmuchlanej a VELKOU bouli. Kdyby se to stalo v 50-60, tak je po nem. Ale presto: fakt, ze nekdo jezdi jako prase prece neznamena, ze ma nebezpecny auto! Auto s ridicem tvori jeden komplexni system sestavajici ze dvou zakladnich subsystemu: ridic+auto. Bezpecnost pak zavisi na obou subsystemech, pokud ridic bude nebezpecny, tak bezpecne auto nepomuze. ALE neznamena to, ze to auto je nebezpecny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
To jo, jenze ten Skodovkar, co jezdil slusne ve 120ce a bude jezdit slusne i v Octavii, v ni jede preci jen rychleji a tudiz i nebezpecneji a to vic nebezpecneji, nez o kolik je bezpecnejsi to auto samotne. Je samozrejme pravda, ze pri celni srazce 120ky s Octavii, je Octavie jednoznacne bezpecnejsi, ale pri srazce dvou 120tek to neni pravda, protoze se srazi pomaleji. 😃) Dve Oktavky jsou zase nebezpecnejsi, protoze se srazi rychleji nejen nez dve 120ky, ale i nez ta 120ka s Octavii. 😃)))
odpor vzduchu ti nepomuze ani kdys bys ridil autobus a slajdoval bokem
To, ze auto bzrdi ve vyssich rychlostech min, muze byt zpusobeno nizsi adhezi, ty kola proste nesedej ve 130 na silnici tak, jako ve 30.
Boda ma pravdu, ze bezpecnost zavisi na celym systemu auto+ridic,ale je tu jeden hacek. Opravdu dobry ridici jsou v novym aute skoro stejne bezpecny jako ve starym (pokud si zrovna nepujci nejakej sluzebni vehikl, ve kterym nikdy nesedel), protoze znaji moznosti toho auta, a co se taky muze stat. Takze treba ve 120 pojede na mokry silnici pomaleji, nez v bavoraku.
Mozna to pisu slozite, ale mela by se rozlisit provozni bezpecnost takovyho seskupeni a bezpecnost v nahlych a necekanych krizivych situacich, kdy uz tak moc na ridici nezalezi. A ja trvam na tom, ze v tom prvnim je dobrej ridic stejnej v jakymkoliv aute. Co se druhyho tyce, to je snad jasny.
Uf, to jsem se zas rozkecal.
Boda ma pravdu, ze bezpecnost zavisi na celym systemu auto+ridic,ale je tu jeden hacek. Opravdu dobry ridici jsou v novym aute skoro stejne bezpecny jako ve starym (pokud si zrovna nepujci nejakej sluzebni vehikl, ve kterym nikdy nesedel), protoze znaji moznosti toho auta, a co se taky muze stat. Takze treba ve 120 pojede na mokry silnici pomaleji, nez v bavoraku.
Mozna to pisu slozite, ale mela by se rozlisit provozni bezpecnost takovyho seskupeni a bezpecnost v nahlych a necekanych krizivych situacich, kdy uz tak moc na ridici nezalezi. A ja trvam na tom, ze v tom prvnim je dobrej ridic stejnej v jakymkoliv aute. Co se druhyho tyce, to je snad jasny.
Uf, to jsem se zas rozkecal.
Tak tedy trochu teorie. To, ze auto brzdi lepe ve 30 nez 130 je dano hybnosti, coz je hmotnost krat rychlost (rychlost je samozrejme se sipkou, jelikoz je to vektor😃. Zmena hybnosti je sila, coz je hmotnost krat zrychleni a zrychleni je derivace rychlosti (samozrejme se sipkou) v case. Z toho si kazdy jiste dovedete spocitat, jak hybnost narusta. Priklad pokud tlacite nalozeny vozik a jdete normalni chuzi, tak ho zastavite prakticky na miste, ale pokud s nim budete utikat a do cesty vam vbehne nejaka babicka, tak ma nejspis smulu, protoze to neubrzdite.
Jak si to tak po sobe ctu, tak to musim jeste doplnit. To, co jsem napsal neni nic jineho nez druhy Newtonuv zakon, ktery rika : Casova zmena hybnosti telesa je rovna vyslednici vnejsich sil, ktere na teleso pusobi. Takze na zastaveni voziku o vysoke rychlosti musite vynalozit velikou silu, no a u auta je to to same, akorat tu vyslednici vnejsich sil (brzdny ucinek a zpomalovani) maji na svedomi brzdy. Uz koncim, nebojte 😃
TU to napsal vyborne. Dal formalizovanou podobu me myslence. Dekuji mu za to. Ja bych sve tvrzeni (ze auto z vyssi rychlosti ma mensi zpomaleni) dokazal jeste na jednom jednoduchem priklade. Zkuste zablokovat kola pri rychlosti 130. To nepujde. Pri 50 uz to jde (teda kdyz nemate ABS 😃 ). Je to dukaz toho, ze brzdy uz to proste nezvladaj.
😃) Pokud by to bylo tak, jak rikas, tak by to jeste vice znasobovalo fakt, ze je lepsi jezdit pomaleji - kdyz to v tech vysokych rychlostech tak blbe brzdi, ale je pravda, ze jak se brzdy zahrivaji, tak slabnou, ale to az pak, takze by se to melo zhorsovat postupne. Jinak ty brzdy ve vyssich rychlostech asi fakt hur brzdi, ale hlavne proto, ze se na to pri vyssi rychlostech proste musi vic slapnout, jinak by ten rozdil nemel byt nijak dramaticky. Ve vetsi rychlosti je zase vetsi odpor vzduchu...
muj kamos je vul a jezdi s hundrtcvuncig 140kmh ve ctyrech lidech (sedim tam i ja) v zatackach se to naklani, no proste jezdi s ni jako ***. Staci malo a sme vsicky nalisovany v hromade zmuchlanyho plechu (o deformacnich zonach se opravdu neda mluvit) Ma stesti a jezdi s ni takhle nekolik mesicu. Pred tim mel BMW s emkovym podvozkem a to pouze dva tejdny nez ho rosekal (taky ve ctyrech) Jel nezvladatelne rychle do zatacky, ale ne ze by to nezvladal ten bawor a le nevzlad to jezdec. S tim autem by se dala projet mozna rychleji, staci mit trochu zkusenosti ze smykem a cit v kontrovani. Mozna si myslel ze ma bezpecny auto. Se skodovkou se proste nema prehanet.
Musim rict, ze jste me ale malem presvedcili, ze S120 je jedno z nejbezpecnejsich aut sveta a vyrobci novych aut jsou pekny ***i, ze se odklonili od tohoto trendu a zacali vyrabet takovy strasny sunky. Vlastne nevim, ci to byl napad vymejslet deformacni zony, airbagy a nejaky nesmyslny elektronicky systemy na hlidani podvozku, kdyz je to k nicemu. Jen to zvysuje vahu vozu a tudiz zvysuje spotrebu, takze je to mene ekologicky a celkove uplne na *. Skodovka uz pred 20ti (nebo kolika) lety vytvorila vuz, ktery nepotrebuje vylepsovani ci nastupce, je nesmrtelny, nebot je dokonale bezpecny a vykonny. 😃) Ehm, pak jsem si ale vzpomel, jak jsem ve S120 jel a tuto myslenku jsem opet zapudil....
Ale jak to, ze jsme Te nepresvedcili? Vzdyt ted je to prave nejvic presvedcive - jestlize je zpomaleni ve vyssich rychlostech nizsi, tak to je jeste horsi, nez jsem psal a nova auta jsou jeste nebezpecnejsi. 😄
Ajo vlastne, jsem to ale ***. Tak ted uz jsem presvedcen. 😃 Co takhle sepsat petici a vynadat vsem, vyrobcum aut, ze jsou to svine a vyrabeji straslive nebezpecna auta a ze pred dvaceti lety vyrabeli MNOHEM bezpecnejsi 😃) Eh, ale vzdycky, kdyz si vzpomenu, jak jsem ve 120 jel, tak mi nabiha husi kuze...
No vzdyt oni jsou za to vyrobci taky kritizovani - ze subjektivni bezpecnost aut je priliz vysoka a lide vice riskuji. Nabiha husi kuze? To je prave spravne - mela by lidem nabihat pri sedani do auta i ted, ale NENABIHA!!! A to je prave ten problem.
Tak jo, dost vtipku. Rekni mi uprimne: tobe S120 pripada bezpecna a kdyz v ni jedes, citis se bezpecne??? Pokud nejsi schopen se v aute ovladnout a silny auto ridis agresivnejsim zpusobem, tak by reseni mohlo spocivat v koupi napriklad Octavie 1.4, tak neni na zavodeni, ale bezpecnostni zony ma perfektni, moznost airbagu, ABS, EDS.... Ja jezdim ve Felde a rychlostni limity neporusuju. Z mista A do mista B se dostanu prakticky stejne rychle jako nekdo ve S120, ale rozhodne bezpecneji.
A co takhle novej BMW M3: 0-100km/h-0 za 7.8s... Z 0-100 za 5.2 a ze 100 na 0 za 2.6... To by mi asi pekne kvedlalo se zaludkem...😃) P.S. taky u vas tak nelidsky snezi? 😄 (KO)
Cau Harousi, ja jsem v Praze a snezi tu taky. Nejsem nadsen, ze snezi u u nas v Koline, to zas bude cesta domu... Cos myslel tou M3, chtel jsi nejake zasvecene porovnani se S120? 😃)))))
Ty udaje zpomaleni jsou kazdopadne zajimave. 100-0 za 2.6. Rad bych videl, jestli S120 za 2.6 zastavi alespon z 50 km/h. Spis ne.
O to mi slo - ta nova M3 musi prece ze 160 zastavit driv, nez 120 ze 100... nebo ne? Fakt je, ze to neni "prumerny" auto...😃)
Prumerny teda urcite neni 😃 Hlavne cena neni zrovna lidova.... Uvidime, co na to rekne login. BTW: zkuste nekdo ze 100 brzdit se S120 a stopnete to, docela me ten cas zajima.
Ja nerikam, ze S120 neni kram - kram to bezesporu je. Ja jenom rikam, ze i kdyby 120ka zastavila ze 100 km/h, jako M3 ze 160ti, tak ta Z3 za tu dobu urazi sakra delsi drahu a rychlost, kterou to napali do prekazky, pred kterou by ta 120cina bez problemu zastavila, je obrovska.
A jestlize nekomu, pripada, ze jet 160 v BMW M3, je stejne bezpecne nebo dokonce jeste bezpecnejsi, nez ve 120ce 100, tak uz opravdu nevim, co na to rict, krome toho, ze to pocasi je fakt na *. 😃)
A jestlize nekomu, pripada, ze jet 160 v BMW M3, je stejne bezpecne nebo dokonce jeste bezpecnejsi, nez ve 120ce 100, tak uz opravdu nevim, co na to rict, krome toho, ze to pocasi je fakt na *. 😃)
To login: ta posledni veta byla bezchybna, minutu sem se triskal smichy. 😃)) Porad se ale bavime kazdej o necem trochu jinym. Ja se bavim o tom, jak je bezpecny to auto a ty se bavis o tom, jak je bezpecny jezdit s kazdym autem na 90% jeho limitu. Proto porad argumentujem. Ale vzdyt proto jsme tu, ne. Koneckoncu, co venku. Zacalo jaro a zacalo snezit 😃
Mozna si dovolim tvrdit, ze ten bavor ze 150 (uz ubiram 😄 zastavi na kratsi draze, nez prumerna S120 ze 100...Pocasi neustale na H.
Ale jo, bezpecnost novych aut je vcelku velka (i kdyz takova 20 let stara pancerovana Tatra 813 s radlici..., dokonce je i odolna proti jadernemu spadu a veze ctyri samopaly vz. 58, snad jen ta spotreba je trochu vyssi 😄, ale pokud se do bezpecnosti zapocita ten subjektivni pocit bezpeci, tak moc bezpecna nejsou. Proste Ferrari jede treba 300, takze 150 je jen 50%, ale Trabant jedouci 100vkou je porad bezpecnejsi. (To jsem mozna trochu prehnal 😄
Trabant jedouci stovkou je dost nebezpecnej, protoze kazdej kdo to uvidi tomu nebude chtit verit a ukrouti si hlavu 😃) A ridic je taky v nebezpeci, protoze aerodynamicky napor by nemuselo vydrzet predni okynko a mohlo by se ridicovi priplacnout na cifernik. Je jen otazkou chladnokrevnosti ridice, jak dlouho by to vydrzel 😃)
Vubec nechapu, co tu resite. Vzdyt odpoved na nazev teto konference je uplne jasna. 😊) Porad tu mluvite o nejake hlemyzdi rychlosti a brzdach. Ano nejlepsi brzdu ma deda s karou nalozenou treba sbernym papirem. 😄 A to je snad reseni?
a) Uz neresite, ze brzdy na S120 jsou taaakhle malinky oproti brzdam, ci moznosti mit ABS, EDS apod. u novych Skodovek. Plus lepsi tlumice a jina vylepseni.
b) Mnohem nebezpecnejsi se mi na dalnici jevi auto, ktere jede onim hlemyzdim tempem (70-80 km/h. - S120 a Zigulici) nez mnohem bezpecnejsi auta, ktere jedou 120-130 km/h.
c) S120 byla KRAKSNOU uz v dobe sveho vzniku, na rozdil od jejich predchudcu - S Octavie nebo S 1000 MB....
Takze abych to shrnul. Neda se porovnavat nova a prilis zastarala vec, to je proste vyvoj, progres. Ale trvam na tom, ze S120 byla kraksnou uz v dobe vyjeti 1. auta z vyrobniho pasu. A to nemluvim o S105. Dens jsou morlane zastarale, ale v dobe sve vyroby byly i fyzicky socialisticky zastarale. Meli jedinou vyhodu - byly cenove lidove... Presne podle toho, jak rekl Husak: "Nasim lidem staci jen auto a chata...." Ale uz nebyla rec o tom, jake auto....
a) Uz neresite, ze brzdy na S120 jsou taaakhle malinky oproti brzdam, ci moznosti mit ABS, EDS apod. u novych Skodovek. Plus lepsi tlumice a jina vylepseni.
b) Mnohem nebezpecnejsi se mi na dalnici jevi auto, ktere jede onim hlemyzdim tempem (70-80 km/h. - S120 a Zigulici) nez mnohem bezpecnejsi auta, ktere jedou 120-130 km/h.
c) S120 byla KRAKSNOU uz v dobe sveho vzniku, na rozdil od jejich predchudcu - S Octavie nebo S 1000 MB....
Takze abych to shrnul. Neda se porovnavat nova a prilis zastarala vec, to je proste vyvoj, progres. Ale trvam na tom, ze S120 byla kraksnou uz v dobe vyjeti 1. auta z vyrobniho pasu. A to nemluvim o S105. Dens jsou morlane zastarale, ale v dobe sve vyroby byly i fyzicky socialisticky zastarale. Meli jedinou vyhodu - byly cenove lidove... Presne podle toho, jak rekl Husak: "Nasim lidem staci jen auto a chata...." Ale uz nebyla rec o tom, jake auto....
Moje zkušenost se Š120 (a nejen s ní) je taková, že v těchto autech jezdí lidé, kteří toho moc nenajezdí, se všemi z toho vyplývajícími důsledky. Prostě si dávám bacha, protože to jsou většinou nevyježdění řidiči, od kterých se dá čekat cokoliv. Logika věci je jednoduchá, kdo jezdí pravidelně a auto potřebuje, si určitě koupí něco lepšího než tenhle vrak. Sorry, je to trochu od tématu, protože to platí o všech autech tohoto stáří a úrovně.
Koukám, že tady to je skutečně on-line. A furt sněží ... na to, že je už jaro, tak nic moc.
Š 120-ítky a jim odvozené jdou skutečně nebezpečné kraXny(viď Vlami ... (😄 ), no vo tom žádná, ale dá se v nich jezdit. Jak bezpečně a jak rychle, to záleží především na řidiči. Je fakt, že mám ze 120-cítek na silnici taky občas obavy, obzvláště, když tam sedí nějakej strejda s kloboukem, nebo ženská. poslední dobou takovej dojem získávám i u Favoritů.
jak řekl DAVIDZ: Obvykle v těchto autech jezdí nevyjezdění řidiči a to je problém.
Furt sněží ... (😄
Š 120-ítky a jim odvozené jdou skutečně nebezpečné kraXny(viď Vlami ... (😄 ), no vo tom žádná, ale dá se v nich jezdit. Jak bezpečně a jak rychle, to záleží především na řidiči. Je fakt, že mám ze 120-cítek na silnici taky občas obavy, obzvláště, když tam sedí nějakej strejda s kloboukem, nebo ženská. poslední dobou takovej dojem získávám i u Favoritů.
jak řekl DAVIDZ: Obvykle v těchto autech jezdí nevyjezdění řidiči a to je problém.
Furt sněží ... (😄
Je nam vsem bezesporu jasne ze bysme se ani jeden z nas nechteli vybourat, ale kdyz uz by se to melo stat, tak verim, ze v ten moment sedet ve 120 by nechtel vubec nikdo. Ja nemam nic proti skoda 120, jestli nekomu na silnici prekazi, tak ja to nejsem, vzdyd pri predjizdeni staci podradit a jsem hned pred ni (a za mnou jezdi jen ve meste, kde to neni zas takovy problem ubrzdit, protoze tam zalezi na reakcnim case ridice), to daleko nebezpecnejsi ridici jsou takovi, kteri prave z takoveho auta presedlali do neceho silnejsiho, to pak maji pocit, ze jsou nepredjeditelni a musi proste zrychlovat, tim se ten predjizdeci manevr prodlouzi a na maler je zadelano. Nebo vetsina z Vas jezdi po dalnici, kdyz jsou 3 pruhy, tak se 120 uklidi napravo a "neprekazi", ale zato me vytaceji ridici (vetsinou v nasledovnicich 120), kteri proste musi jet v tom prostrednim pruhu tech svych 80 a neuhnou a neuhnou. Takze, abych to shrnul, musime tu nasi kritiku rozdelit na auta a na ridice. Ale nejhorsi kombinace je 120 a blbej ridic.
Absolutni souhlas. Predevsim je nutne rozlisovat mezi tim jestli je spatny ridic, ci auto. To jsi napsal presne!! Stejne tak, ze nejvice nebezpecni jsou ti, kdo ze slabsiho auta najednou presedlaj. Privnich tak 1000 kilaku jsou nejnebezpecnejsi, pak uz je to podle me v pohode.
no, ja jsem presedlal z Wartburka do Peugeota 😄
Taky dobry 😃 A ruku na srdce, jak jsi se choval prvnich par kilaku. Nezkusil jsi, co v ty masince drime?? Ja se priznam, ze sem to zkusil s kazdym silnym autem, co se mi dostalo pod ruku. Ale vzdycky sem se snazil nekde na prehlednym miste, ale bez poldu 😃)
Pokud si dam tu ruku na srdce, tak jsem mel spis strach, nez abych divocil, jel jsem opatrne, akorat asi mesic potom, co jsem ho koupil, tak jsem jel do Svycarska a Nemecku na dalnici jsem zkusil 180. Jinak jsem mel z vykonu toho auta vazne respekt. Az v posledni dobe zkoumam, jak se to chova u omezovace (ale ne na petku, ani na ctyrku).
No jo, strach je druha moznost. Ale prejde te stejne rychle jako jinyho prejde to divoceni 😃
Me ten strach presel, az kdyz jsem se tim autem dokonale zzil a presne vedel, co se stane, kdyz v nejake rychlosti pohnu volantem nebo prutce zabrzdim nebo cokoliv jineho. Z toho plyne ze s nim jedu rychleji nez bych jel se 120, at uz jde o ovladatelnost nebo cokoliv jineho.
V tom pripade si dovolim usuzovat, ze kdyz ses zbavoval Wartburga, tak uz jsi mel celkem dost najezdeno. Pletu se moc?
No, a v tom je prave to nebezpeci a zakernost novejsich (pripadne vetsich a lepsich) aut. 😃)
BTW: Wartburga jsem mel taky - prevratil jsem se s nim a jsem presvedcen, ze me zachranilo to, ze jsem nebyl pripoutanej. 😄 Nad ridicem se totiz strecha prirazila k palubce a jak jsem nemel pas, tak jsme pri tom kutaleni sjel ke spolujezdci. 😃)
BTW: Wartburga jsem mel taky - prevratil jsem se s nim a jsem presvedcen, ze me zachranilo to, ze jsem nebyl pripoutanej. 😄 Nad ridicem se totiz strecha prirazila k palubce a jak jsem nemel pas, tak jsme pri tom kutaleni sjel ke spolujezdci. 😃)
TO Boda: ja sedim na strahove a snehu uz je tady pozehnane. TO Login: tak to jsi mel stesti, uz jsem taky zazil par hnusnych bouracek. ble ble
TO Login: a ten spolujezdec byl ON nebo ONA 😃
ON. 😄 Ale zajimavejsi je, ze za par minut jeli okolo policajti. Uz jsem se na par let loucil s ridicakem, ale policajt se zeptal: To je vase auto? Tak jsem rekl ze ne! 😃) (Asi si mysleli, ze tam chceme neco ukrast. 😄
Zalezi na policajtech ne vsichni jsou gumy, ale naprosta vetsina stejne jo 😄. Ja jsem jel jednou stopem a narazil do nas kamion, auto bylo uz jen do srotu, nam se nic nestalo, ale kdyz prijeli policajti tak kamionak dostal 500 kč pokutu, i kdyz jel po nasi strane a malem nas zabil.
Tady stejne srovnavame 120 s novyma autama, ja bych ji srovnaval treba prave s tim Wartburkem, ktery ma podle me vice + nez 120, teda az na spotrebu, ja se pod 9,5 l/100 Km nedostal
Ted jsem se byl na chvili provetrat a u Hiltonu to taje hned jak to dopadne na zem. Pohled na jarni prirodu musi bejt asi dost deprimujici (kor kdyz se v ni vyskytuje snih), ale co mam rikat ja? Pohled na jarni zasnezenou Prahu je dost nechutnej (i kdyby svitilo slunicko)...
To Boda: Hmm, ja ted cekam az to protahnou nebo prosolej aspon ty hlavni. V tomhle nema cenu jezdit domu...Jo uz snad jede pluh... (mas husinu na zadech? 😃))) Tady to zustava jen na autech...😄
To HAROUS: chvili jsi me znervoznil 😉)
To TU: ja proti snehu nic nemam, ale jenom kdyz je v zime. Ze zacatku zimy to bylo samy blato a ted... Uz jsem chtel prezouvat na letni gumy, ale asi pockam. 😃
To TU: ja proti snehu nic nemam, ale jenom kdyz je v zime. Ze zacatku zimy to bylo samy blato a ted... Uz jsem chtel prezouvat na letni gumy, ale asi pockam. 😃
Taky jsem uz mel cukani, ze prezuju, ale tohle me utvrdilo v tom, ze prezuju az po zmrzlikach v kvetnu.
Po cem ze prezujes??? A v kvetnu?? To uz abys v cervnu zase obul zpatky, ne? 😃)
Dnesek mi pripomina jeden dil TeleTele, kde Zilkova hlasila v pocasi: "Jak bude? Na blbou otazku blba odpoved...BLBE!!!" 😃)
To sedi, jen doufam, ze je to posledni hnusnej den v roce a zbytek uz bude krasne proslunenen? 😃 No, nebo aspon bez snehu...
Panove mejte se tu. Ja si du pujcit lopatu, vyhazet auto ze snehu, nasadit retezy a pojedu domu...😃) P.S. fakt doufam, ze vyjedu - stojim na trave a kombinace motor vpredu, nahon zadek moc na blaticko neni...(pak je i tech 120 koniku k prdu...😃)
Zmrzlici = Ledovi muzi 😃. A s tou spotrebou: tech 9,5 bylo, kdyz jsem se vazne snazil, kdyz ne, tak to bylo 10.
Aha, ledovi muzi. Uz jsem dneska nejakej zblblej... Ale presto, prezouvat v kvetnu, to je stejne absurdni, jako snih v breznu 😉)
Ja jsem jinak z Vysociny a tam dokaze mrznout i v tom kvetnu.
Jo takhle, to potom jo. To ja, jakozto Kolinak, moc neocekavam, ze by u nas mrzlo. Znas to: ...stojis v pekne rovine... 😃)
Obcas jsem domu jezdil prez Kolin a ta rovina je dost deprimujici 😃 Vyplati se Vam koupit zimni gumy?
Noooo.... vyplati.... na zimu 😃) V kvetnu ani ne 😉))))))))))
Ja jsem jenom zvedavy, kdy tu bude vic aut prezutych na zimni gumy. Kdyz uz jsme u te zimy, tak hodne 120 argumentuje tim, ze to auto dokaze jet vsude i tam nemuze kdejaka 4x4. A taky jsem nekde cetl, ze s ni bezne jezdi 170 az 180 km/h.
Tak to bych rek, ze je kravina. Kamkoliv se dostane 120, tak se dostanu i ja s Feldou. A to nerikam, ze je Felda nejaky super auto. Ctyrkolku ta stodvacka nemuze dostat nikde. A ze to bezne jezdi 170-180, to je asi vtip. A nebo maj TOTALNE rozhasenej tachometr. Kdyz na dalnici potkam 120 tak jedem maximalne 110. To odhaduju, protoze ji v pohode predjedu, i kdyz dodrzuju predpisy. 170 ani nahodou. No, mozna po nejakym straslivym tuningu, treba vymena motoru za 1.8T 😃))
Ja si taky myslim, ze 120 se nemuzou v zime nikam dostat. Minulou zimu jsem jel z jednoho krasneho zmrzleho kopecka a v prikopu byla jedna Siera a dve 120, malem tam teda jeste spadnul jeden Seat, ale chci rict, ze ty 120 byly na tom ledu uplne nouvladatelne. A to o te rychlosti jsem cetl kdysi na seznamu, nejvic jsem se tam zasmal asi vete: Kdyz v rychlosti 120 seslapnu plynovy pedal, tak auto vyrazi dopredu jako raketa a uplne me to macka v sedacce 😃)) Bohuzel to pisatel nepsal ze srandy, ale vazne.
Jses si jist, ze to nebyl april nebo neco takovyho?? Nebo tam fakt mel turbo, nebo nitro. Ted o tom byl clanek ve speedu. Ted si to predstavuju : Skoda 120 Turbo Nitro EVO VII 😃)
vazne to nebyl april, ti lidi se tam pak trumfovali komu to jede vic, treba s 4-rychlostni 105 tam nekdo jezdil 165 km/h.
Nechci byt vulgarni,ale lidi jsou blbci. Se 105 jet 165 je stejne realny, jako jet s Feldou 1.3 240. Moznosti je jen rozbitej tachak, jinak jsou to vymysly. Nebo myslis, ze ne??
Jsou to blbci, jednoznacne. Jinak jsem Ti nasel ten clanek: novinky. seznam.cz/ Index/ Boulevard /409.html (vymaz si prosim mezery) je to pak dole v nazorech ctenaru, myslim, ze se pobavis. Ja se teda rozhodne bavil 😃
S tou Feldou to neni pravda - na vyjeti kopce s loukou je 120ka bezkonkurencne nejlepsi. Na 4x4 samozrejme nema, protoze kdyz se toci vsechna kola... A jeste neni k zahozeni radobyuzaverka diferencialu - rucni brzda na hnane naprave. 😄
Tak to Bodo kecas. Az bude snih, prijed k nam do Tynce a projedem se po lese. A budes rad, kdyz tu feldu zase vytlacime ven. S tema 4x4 to vidim nastejno a s offroadem to taky nema cenu srovnavat. S tou rychlosti je to samozrejme nesmysl, ja jsem z toho dostal jen 140 (u chvaleticky elektrarny) a trvalo dlouho, nez se to na tolik rozjelo.
Maly srovnani pro Bodu: u nas je od hajenky do mesta takovej kopecek, asfaltovej. Ne moc prudkej, ale tahlej, asi 400 metru. A tuhle jel v zime na snehu znamej s Audi 80 a tah karu se drevem. Celou cestu nahoru hrabal, ale posledni usek (nejprudsi, asi 80 metru nevyjel). Nevim jak se pak dostal nahoru, zkusel to jeste nekolikrat rozjet se z odbocky, ktera je jen do hoodne mirnyho stoupani, ale bez sance. Letos stejny klimaticky podminky - tahli jsme karu dreva se 120, obcas to hrabalo, ale vyjeli jsme bez zastavky az nahoru.
A ted si vem, jak tezka je audina, ktera to nevyjela, a jak tezka je felda. Nerikam, ze musis tahat drivi, ale zkusit to na o neco prudcim kopecku, tak se 120 vyjedes vejs, nez s feldou.
Jinak do terenu je samorzejme nejlepsi V3S.
Tak sem se zas rozkecal.
Maly srovnani pro Bodu: u nas je od hajenky do mesta takovej kopecek, asfaltovej. Ne moc prudkej, ale tahlej, asi 400 metru. A tuhle jel v zime na snehu znamej s Audi 80 a tah karu se drevem. Celou cestu nahoru hrabal, ale posledni usek (nejprudsi, asi 80 metru nevyjel). Nevim jak se pak dostal nahoru, zkusel to jeste nekolikrat rozjet se z odbocky, ktera je jen do hoodne mirnyho stoupani, ale bez sance. Letos stejny klimaticky podminky - tahli jsme karu dreva se 120, obcas to hrabalo, ale vyjeli jsme bez zastavky az nahoru.
A ted si vem, jak tezka je audina, ktera to nevyjela, a jak tezka je felda. Nerikam, ze musis tahat drivi, ale zkusit to na o neco prudcim kopecku, tak se 120 vyjedes vejs, nez s feldou.
Jinak do terenu je samorzejme nejlepsi V3S.
Tak sem se zas rozkecal.
TO Fucida: Ale urcite je slozitejsi 120 udrzet na silnici nez nejaky jiny auto, myslim tedy pokud je namrznuto.
No prave, ja nechci jezdil po lese. Co blaznis, Fucido. V cechach nenajdu kopecek, kam by Felda nevyjela. Teda alespon s mym obuti (Zimni Goodyeary). Na ten kopecek k vam klidne zajedu, az zase bude snih. Nevim, jestli ta audina mela sliky nebo co, ale ja s kopeckama problemy nemam. A to jsem za zimu najezdil hodne (kolem 10 000 km). A na normalni ulici (ne v lese) se to na snehu a ledu urcite chova lip (uz jen kvuli ABS)
To TU: ten clanek a reakce jsou bombasticky. Nejlepsi je:A pokud jde o nejakou historku opravdu jsem se pobavil pri jízde od Brna (posledních 10km - po rychlodráze) kdy jsem se honily 2 120 asi 150km rychlosti a aut jako BMW jsme vytrubovalki ze silnice
uz vidim, jak bavoraci zmatene uhejbaj, kdyz nekdo jede tak nepredstavitelnou rychlosti 😃))
To TU: ten clanek a reakce jsou bombasticky. Nejlepsi je:A pokud jde o nejakou historku opravdu jsem se pobavil pri jízde od Brna (posledních 10km - po rychlodráze) kdy jsem se honily 2 120 asi 150km rychlosti a aut jako BMW jsme vytrubovalki ze silnice
uz vidim, jak bavoraci zmatene uhejbaj, kdyz nekdo jede tak nepredstavitelnou rychlosti 😃))
A prej nekdo predjel Porsche 911 ve 160. Ehm.... Ridic Porsche se urcite snazil ze vsech sil, ale nakonec byl porazen 😃)))))
V nejakem podobnem clanku jsem taky cetl, ze "moje 130 jede i 206 km/h" 😃). A o tom vyjeti do kopecka, za to muzou tak z 60% gumy, ze 30% ridic (nemuzu vyjet zasnezeny kopecek pokus se ne nem neumim za sucha ani rozjet) a ten zbytek je na aute jako celku, no a kdyz jde do tuhyho, tak nepovazuji za ostudu vytahnou retezy a nasadit je.
Jo, s Citroenem by to taky melo jit, jenze jediny Citroen, ktery me zajima je DS a nejak ho nikde nemuzu sehnat. 😃) Abych pravdu rekl, tak jsem se o to ani nepokousel. V kazdem pripade je to, co se tyce vzhledu, auto zhruba na urovni T603. (Nejhezci je T87 😄
Ten clanek na Novinkach jsem kdysi cetl - uz nazev rubriky napovida, o co jde. Bohuzel nemam naladu ho cist znovu, protoze kdyz sranda, tak se znalosti veci a ne nesmyslne plky.
Ten clanek na Novinkach jsem kdysi cetl - uz nazev rubriky napovida, o co jde. Bohuzel nemam naladu ho cist znovu, protoze kdyz sranda, tak se znalosti veci a ne nesmyslne plky.
Ja si ten clanek a hlavne reakce na nej prectu vzdycky, kdyz je mi smutno a vzdy mi to pomohlo.
To jsem netusil, ze se Ti libi Citroeni. TO Fucia: Kdyz je zima a mraz, tak musime jezdit pomalu vsichni, jinak bychom si tu povidali jenom o tom, jake to bylo, kdyz jsem jeste mely ty auta 😃 a s tim ze to tu frci, rekl bych ze aspirujeme na TOP 1 😃)
To jsem netusil, ze se Ti libi Citroeni. TO Fucia: Kdyz je zima a mraz, tak musime jezdit pomalu vsichni, jinak bychom si tu povidali jenom o tom, jake to bylo, kdyz jsem jeste mely ty auta 😃 a s tim ze to tu frci, rekl bych ze aspirujeme na TOP 1 😃)
Ne? Tak to ja jsem jel jednou za 6,2. Praha - Uherske Hradiste a zpet. Jinak dalky byly tak za 8,5 (i 7,5 pri trose snahy) mesto 10-11. To ale kompenzoval technicky benzin. 😄 Napriklad 110kaeLko mi zrala 9-11 litru, podle nalady a to absolutne nevysvetlitelne. Nekdy treba jela za 7, proste jak se ji chtelo. Byly to takovy obdobi, nekdy zrala, nekdy ne. 😄 Delal to asi 120kovy karbec - vymena za jiny 120kovy nepomohla, oridinal pak zral min, jenze to uz jsem ji prodal, takze nevim, jak to dopadlo. To samy T603 - jednou si veme 11, jindy 18...
Myslim si, ze bezpecnost auta neni jenom o berzdne draze, co treba stabilita v zatackach, jiz zminovane deformacni zony, zrychleni pri predjizdeni ....
To ze s 120 zabrzdim ze 100 rychlejc nez s Jaguarem ze 150, je mi na prd, kdyz jedu po mokrym povrch, s 120 dostanu smyk a letim, kdezto Jaguar furt v pohode sedi (ABS a podobny elektronicky vymyslenosti, lepsi tlumice, lepsi gumy, lepsi vsecko).
To ze s 120 zabrzdim ze 100 rychlejc nez s Jaguarem ze 150, je mi na prd, kdyz jedu po mokrym povrch, s 120 dostanu smyk a letim, kdezto Jaguar furt v pohode sedi (ABS a podobny elektronicky vymyslenosti, lepsi tlumice, lepsi gumy, lepsi vsecko).
No tady se to teda rozjelo! Clovek na tyden vypadne a nepoznava to tu 😃)) S120 je UFO. jak se to rozjede trochu vic, prestane to brzdit, vyletis ze zatacky raz dva. potom se to meni na UFO- leti to, neni to auto ani letadlo, takze to neidentifikujes. plne vystihuje definici
No vidis, to me vlastne nenapadlo. Ja mam mnohdy problem rozpoznat jednotlive typy Skodovek (105,120), takze jsou neidentifikovatelne, cha! A je to UFO!!
rozdil mezi 120 a 105 poznas snadno. 120 jede blbe a 105 o neco hure 😃)))))
Jo takhle 😉) Takze to teda nakonec nejni UFO, skoda! 😃)
V patek jsem skoro na dalnici predjel Porsche. Jelo v levem pruhu a myslelo si, ze je nejrychlejsi, ale ja jsem byl lepsi a musel jsem ho podjet. 😃)))))
Smrtí čtyřleté dívky skončil požár automobilu Škoda 120, jehož plynová nádrž vybouchla dnes půl hodiny před polednem během jízdy v obci Želivec v okrese Praha - východ. Její rodiče i o rok starší sestra stačili z hořícího auta včas vyskočit a utrpěli méně závažná zranění, řekla středočeská policejní mluvčí Soňa Budská.
Podle zjištění policie padesátiletý řidič a otec rodiny natankoval chvíli před tragédií u čerpací stanice do svého vozu propan-butan. "Z dosud nezjištěných příčin plyn při jízdě obcí Želivec plyn vybuchl a vůz začal hořet," řekla Budská. Řidič, jeho čtyřicetiletá manželka i pětiletá dcera byli ošetřeni přímo na místě a podle Budské nejsou jejich popáleniny příliš vážné.
Policii upozornila na tragickou nehodu náhodná svědkyně na lince 158. Příčinu výbuchu dosud policie vyšetřuje.
Podle zjištění policie padesátiletý řidič a otec rodiny natankoval chvíli před tragédií u čerpací stanice do svého vozu propan-butan. "Z dosud nezjištěných příčin plyn při jízdě obcí Želivec plyn vybuchl a vůz začal hořet," řekla Budská. Řidič, jeho čtyřicetiletá manželka i pětiletá dcera byli ošetřeni přímo na místě a podle Budské nejsou jejich popáleniny příliš vážné.
Policii upozornila na tragickou nehodu náhodná svědkyně na lince 158. Příčinu výbuchu dosud policie vyšetřuje.
No jiste, kdyz si nekdo vozi za * vybusninu [LPG, benzin], tak s tim musi pocitat. Bohuzel.... Neni nad naftu.
jakaku ty jsi opravdu nebeský Vůl :ó))),za ten výbuch může Škodovka ?? nebo nějaký vadný výrobek na pohon plynem ?? Kdyby takhle bouchl tř. Bavorák , tak co by jsi psal ty Vole ?? Je vidět že i smrt malýho dítěte ti může posloužit tvé zvrhlé nenávisti ke škodovkám. Starej se radši o své naremplované auto a napiš jestli u té tvé káry máš ohnutou zadní nápravu, bude to lepší a možná to někoho bude zajímat víc.
OMYL!!! ja som to videl na NOVE a tam hovorili, ze plynova nadrz ostala neposkodena, ale vybuchol plyn v interieri vozidla. A ze vozidlo bolo v zlom technickom stave, takze hadzat vsetkych do jedneho vreca by si nemal.
Ked budem mat napr. BMW a odpadne mi pri 150 na dialncici koleso, vsetkych v aute zabijem + dalsie auta zrolujem zo sebou tak napises clanok "TAK CO BMW-aci, DOSLA VAM REC???" Pamätas si este na aferu okolo aut Opel Astra ako zvolavali ludi do servisov, pretoze zistili ze maju zle ukostrenu nadrz a zopar NOVYCH Oplikov "strelilo" priamo pri tankovani benzinu ??
Kde si bol ked si nenapisal clanok typu: "TAK CO OPLACI, DOSLA VAM REC???"
Je to smutne, ked sa stane podobna vec, ale zalezi, len a len na majitelovi auta, ci sa bude o svoju popolnicu starat alebo z nej necha samovolne urobit nebezpecne priblizovadlo.
Ked budem mat napr. BMW a odpadne mi pri 150 na dialncici koleso, vsetkych v aute zabijem + dalsie auta zrolujem zo sebou tak napises clanok "TAK CO BMW-aci, DOSLA VAM REC???" Pamätas si este na aferu okolo aut Opel Astra ako zvolavali ludi do servisov, pretoze zistili ze maju zle ukostrenu nadrz a zopar NOVYCH Oplikov "strelilo" priamo pri tankovani benzinu ??
Kde si bol ked si nenapisal clanok typu: "TAK CO OPLACI, DOSLA VAM REC???"
Je to smutne, ked sa stane podobna vec, ale zalezi, len a len na majitelovi auta, ci sa bude o svoju popolnicu starat alebo z nej necha samovolne urobit nebezpecne priblizovadlo.
tady jde o to, ze to auto bylo ve spatnem technickem stavu, a to se bohuzel tyka vetsiny skodovek! ja bych s takovym autem na cestu nevyjel.
Souhlasim s tebou, ze s autem ve spatnem technickem stavu bych take na silnici nevyjel. Ale nesouhlasim s tim, ze ve spatnem technickem stavu jsou jenom skodovky. Mimochodem, v cem ted jezdis?
Ted momentalne jezdim firemni felicii 1.6. Mohl bych jezdit klidne dal i mym autem, ale jak jsem rikal, nebudu jezdit necim , co neni ve stoprocentnim stavu. Ta bouracka moc velke skody nenapachala, jenom promackla blatnik, urvala zadni naraznik a rozhodila geometrii zadniho kola. Jezdit by se s tim dalo, videl sem plno skodovek v takovem stavu, tem to zrejme nevadi, ale me jo.