Mám Superb 1.8T. Dlouhodobá spotřeba je 8.7litru. Z toho je 80% jízda po Praze. V zimě si to ve stejném režimu vezme kolem 9.2 litru. Samozřejmě záleží na jízdním stylu. Při klidné jízdě mimo město je možno jet za 6.4 litru. Na německé dálnici třeba za 14.
Jinak s místem vepředu nemám problém. Měřím 184cm a když dám sedačku dozadu, tak takřka nedosáhnu na pedál spojky.
Passat TDI s 96 kW fakt kope, proto je ten krouťák v Superbu snížen, právě pro jízdní pohodu.
2. rel. malo miesta pre vodica zbytocne kratkym posunom sedadla dozadu !
Nie, nie je to nezmysel. Isiel som vtedy rovno z autosalonu, kde som dost dlho sedel v M6, Accorde a Mondeu (Avensis este vtedy nebol). Ked som sadol do Superbu, mal som silne nutkanie posunut sedadlo este viac dozadu. Netlacil som sa, ale chcel som dosiahnut podobne velky priestor ako v spominanych modeloch. A to ma Superb mensi veniec volantu, cim sa samotny priestor pre vodica o cosi zvacsuje. Meriam necele 2m, no asi mam o cosi dlhsie nohy... ;-)
3. pri motore 1.9 TDI 96 kW len 5-stupnova prevodovka
Ci ma bavi radit? Ano, preto som vobec neuvazoval nad automatikou. Dokonca radenie a veci okolo neho povazujem na jednu z najzaujimavejsich cinnosti pri soferovani. Asi aj preto som nakoniec uprednostnil benzinak pred dieslom. Ale 6-stupnovku som chcel na dialnicne streky, kde sa nizsie otacky pri rovnakej rychlosti predsalen prejavia. Presne som ten rozdiel ale neporovnaval, kedze ine parametre rozhodli v neprospech Superbu.
Mozem sa spytat na spotrebu? Aky mas (sorry za tykanie, ale tu sa implicitne tyka :-) ) priemer, ak si ho dlhodobo sledujes?
Jak jsem psal nize jam mam najeto 90 tis km. Krome vymeny naplni a uz asi 4 opravy zamku u ridice ( po vloupani ) zadny dalasi problem nenastal.
K Vasim dotazum :
1. len sedan verzia s dost malym otvorom do kufra
- to je holt realita, jinak je treba uvazovat o jinem aute
2. rel. malo miesta pre vodica zbytocne kratkym posunom sedadla dozadu !
- naprosty nesmysl. Merim 190 cm a Neni mnoho aut, kde se mi pohodlen sedi. V superbu mam sedacku na predposlednim zoubku a pri stisknuti spojky mam nohu uplne natazenou. Takze no problem
3. pri motore 1.9 TDI 96 kW len 5-stupnova prevodovka (na rozdiel od Octavie, kde sa k takejto motorizacii dodava 6-stupnova!
- bavi Vas porad radit ? Me ne a 5 stupnova v Superbu mi plne vyhovuje. navic josu jednotlive stupne delsi, takze v konecnem dusledku 5 v Superbu toci oproti 6 v Passatu jenom o 25O otacek vice, coz znamena sice o trochu vetsi spotrebu na dalnici, ale zato neni treba radit mezi 5 a 6 pri potrebe rychelejsiho prejdeti coz mi urcite majitele Passatu potvrdi.
4. udajne je ten 1.9 TDI pre Superb iny motor ako pre Octaviu, a sice slabsi !!
- motor ma stejny vykon, pouze ma snizeny max tocivy mommnt na 280 Nm oproti 310 u Octavie ci Passatu. Prakticky to skoro nepozante, je to naopak prijemnejsi, ze pri sepnuti turba auto tolik "nekope"
Precital som si vsetky doterajsie prispevky v tejto rubrike a musim smutne skonstatovat, ze som sa nedozvedel takmer nic o Superbe ako takom. Ze by ho naozaj nikto z tu prispievajucich nevlastnil?
V case svojho vyberu auta som uvazoval aj nad Superbom. Na zaklade cennikovych udajov najprv Superb vobec nepripadal do uvahy, no ked som sa dozvedel o udajne zaujimavych zlavach u predajcov (ako mi potvrdil aj predajca, bolo tomu tak kvoli slabym predajom), isiel som sa nan pozriet. Do uvahy u mna pripadali iba dve motorizacie - 1.8T a 1.9 TDI 96kW.
Co ma odradilo:
- len sedan verzia s dost malym otvorom do kufra
- rel. malo miesta pre vodica zbytocne kratkym posunom sedadla dozadu !
- pri motore 1.9 TDI 96 kW len 5-stupnova prevodovka (na rozdiel od Octavie, kde sa k takejto motorizacii dodava 6-stupnova!
- udajne je ten 1.9 TDI pre Superb iny motor ako pre Octaviu, a sice slabsi !!
- zlava bola nakoniec len 6-7%, co robilo Superba stale nezanedbatelne drahsim ako M6, ci Avensis
Udaje su z obdobia aprila 2003, mozno sa medzicasom volaco zmenilo.
Co by ma ale zaujimalo: ma niekto 1.8T v Superbe? Ako mu to jazdi a aku ma spotrebu? A servisne naklady? Problemy naozaj ziadne? Podobne 1.9 TDI 96 kW.
zdravim ja jezdim se superbeckama ve firme mame jich 5.tdicka 130k jezdej od 7mi do 13til/100km a 1.8tcka tak od 8,5 do 16ti l/100km.spodni hranice jsou extrem a horni taky bezne je to kolem 11ti u 1,8T a 8,7u tdi.spis me drazdi ze tem autum kazdou chvili neco je.... :-( superby jsme vybirali podle vseho moznyho i spotreby ale ono to vyjde nastejno,zalezi jak jedes...proste s benzinem se da jet i za 8 a s tdi taky za tech 13....
calil: Tak nějak to je, máš pravdu. Původně jsem jej chtěl, ale naštvali mne v servisu ŠKODA s O1 i Fabií v ... je jedno kde a tak jsem koupil jiné. Za zhruba stejné prachy(750tis),v plné výbavě,věcí asi za 50 tis zdarma a s 10% slevou. Já bych Superbu vytkl jenom tu cenu ve vazbě na výbavu.
zdravim prave jsem si precetl temer vsechny prispevky v tomto foru a jsem trochu zklaman.nevim zda je zde nekdo z vas skutecnym majitelem superbu ale pripada mi ze tato vedecka debata ztraci postupem casu uroven-hlavne ze kdyz do vas nekdo "reje"ohledne superbu jste nervozni a mluvite o vecech ktere tak nekdy uplne nejsou.zdá se mi jakoby tady nikdo nepochopil účel a smysl superbu....musíme jej brat chte nechte za auto jakým je spolu se vsemi jeho četnými chybami /opravdu není bezchybný-skutečně a vážně/ i jeho klady.zkusme jej brát jako relativne dobré auto,s nadáním velkého auta,takové pseudolimuzíny za relativne prijatelné peníze s pomerne prijatelnou kvalitou,relativními jízdními vlastnostmi,relativním pohodlí a relativní bezpečností.Díky.
Torzní tuhost je v pohodě, na rozdíl od Pašíka má S. další výztuhy v podlaze a ve střeše. Navíc sklápěcí zadní sedačky jsou už v nabídce - stačí si je objednat.
To"martin":Jasně že by překážela a bez ní by se Superb hezky kroutil,navíc, při těch počtech by se kombi asi těžko zaplatilo,na to je tu Passat kombi....
kombi neni z marketingovzch duvodu ze, ale napada me, ze to preci jen muze byt kvuly torzni tuhosty, estlize je ta pricka za zadnima sedadlma, (a ptoy se nesklapej) (aspon myslim) tak bz me zajimalo, kam by ji daly v Combiku...... to by jim tam prekzela :roll:
TO"RPG":Co se týká torzní tuhosti v krutu a ohybu, tak seč má Superb o 10 cm větší rozvor než Passat, tak na rozdíl od něj má za zadními sedadly pevnou ocelovou příčku, kerá jaksi způsobuje, že se , bohužel, nekroutí a jeho tuhost je vyšší než u Passata. Karosérie není nic jiného než množina nosníků....
Takže i po 100tis km nedrnčí, na rozdíl od Pass., seč to odpůrce Superba jistě popudí, ale taková je realita.Kombi není ze zcela jiných důvodů, než pevnostních.
Jo jo, v ČR lidem nedochází, že když chtějí sporťák, tak si mají koupit sporťák. Když chtějí pohodlné auto, tak ať si koupí pohodlné auto.
Bohužel tady by každý chtěl aby auto mělo jízdní vlastnosti supersportu, pohodlí jako RollsRoyce, image Jaguáru, tlumení nerovností jako A8 a cenu jako Felicie. Že se to nedá zrealizovat je snad každému trochu přemýšlivému člověku jasné.
Srovnávat Superb a A8 je nesmysl - je jasné že vzhledem k rozdílu v ceně a mírně ujeté koncernové politice je každé auto úplně o něčem jiném.
Snad jediná věc, co mě u Superbu opravdu zaráží je komentář ke Crash testům. Počet hvězdiček je OK, ale komentář týkající se narušení konstrukce je překvapivý ...
, tak koukam, ze tu jsou samy odbornici a zkuseni majitele Superbu! Kdo z vas najel v tom aute alespon 10.000 km, aby mohl soudit? Kdo z vas najel alespon stejny pocet km v 5 dalsich autech, aby mohl fundovane srovnavat? Moc vas tu asi nebude, co? Ja sam mam Superba 1,9TDI/96kW PD a musim rici, ze jsem spokojen. Kdyz jsem si ho kupoval, tak jsem vybiral mezi Passatem 2004, Mondeem 2004, Vectrou a Mazdou 6, coz je priblizne stejna cenova relace. Ze vsech aut mi prisel Superb jako nejlepsi v pomeru vykon/cena. K jizdnim vlastnostem chci poznamenat jen to, ze motor je VYNIKAJICI, podvozek malinko slabsi, auto se trochu houpe pri rychlejsich manevrech (predjizdeni), ale to je jen otazka zvyku. Ve vsech zatackach se zatim choval slusne a to rozhodne nejsem zadny setrilek a jezdim i ostreji, kdyz se da. Samozrejme to neni auto na zavodeni, ale to snad nikdo od Superba ani neceka! Takze vase povzdechy nad "vlnenim v bocich" nechapu...
No ale pokud jde o ceny tak tomu fakt nehovím: v 98. koupím novou Octavii za 0,5M, přičemž dnes mi to samé auto nabízejí za 0,75M (snad by mělo stát po těch letech výroby 2/3). To samé s tím Superbem: jeden by řekl, že pokud je to recyklace vývoje Passatu, mělo by to stát taky proporcionálně méně, a přitom to prosazují divže né jako konkurenci E-třídy. Já bych si to auto ale fakt rád pořídil, pokud by to bylo v relaci, myslím si, že nabízí fakt fajn svezení.
Čím to tedy je? Inflace, neefektivita, nějaký nárůst nákladů nebo co? A to nejde o Škodu, ale o autoprůmysl celkově...
well, no a jaký jiný auto má horší podvozek než SuperB :-) a není to Korejec :-) tak nějak mě nic nenapadá.
A BTW zlepšovat jízdní vlastnosti auto potažmo podvozek tím že udělám podvozek tvrdší mi přijde jako z nouze cnost a poslední východisko a to ještě u limuzíny jako je SuperB. To auto by mělo být komfortní a zároveň mít dobré jízdní vlastnosti. To že nejdou tyto dva předpoklady skloubit dohromady asi moje chyba nebude :-) nicméně asi se těžko budeme přít o technologickém stáří podvozku SuperB, který byl možná hitem v polovině 80.let, kdy jen pár auto používalo kvalitní podvozkové systémy. Ale dnes kdy je vlastně VW posledním, který tento systém používá jsou tyto diskuze více méně bezpředmětné. SuperB byl navržen jako ryze průměrné auto za zajímavější cenu, což je bezpochyby povedlo. Za cenu tuším již od 550.000 (taxi) asi těžko vybrat praktičtější auto. Ale nedělejte ze SuperBa auto snů.
to ace2: "V rámci konkurence jsou horší jen korejská auta a to ještě s otazníkem"...dámy a pánové, sedněte si na *, velký guru promluvil a podělil se s námi o svoji moudrost.
Ace, prober se, dřív se s Tebou dalo normálně komunikovat...
To jsi špatně pochopil, jak jsem to myslel. Pružiny a tlumiče vymění ten, kdo chce aby auto nebylo tak měkké, standardní Pr. a tl. jsou taky Ok, ale ne každému to musí vyhovovat. Jinak mohu porovnávat např. s mondeem, passatem se kterými jsem jezdil. V tomto srovnání určitě Superb obstojí. Káždé auto má něco do sebe. Třeba Mondeo velmi dobrý podvozek, ale z pohledu řidiče nepohodlný interiér. Jinak Superb beru jako střední třídu nikoliv vyšší střední, takže kdo srovnává s A6, MB E a podobně je trochu mimo. :)
well, takže jestli jsem to správně pochopil. Škoda je stále DODO, Dodělej Doma :), koupím SuperBa a pak si jen tak ze cviku vyměním pružiny a tlumiče .))) Víš co ono je otázka s čím to srovnáváš :-) když vypadneš z Felicie tak pak musí být SuperB to nejlepší auto na světě, pohopitelně. V rámci konkurence jsou horší jen korejská auta a to ještě s otazníkem.
No nevím kolik jste v Superbu najel, já už přes 60 tis km. Takže brzdy jsou naprosto v pohodě, zkuste si porovnat třeba s P. 607, ten brzdí mnohem hůř. Jinak mrkněte na různé testy, brzdná dráha je ze 100 max 39 m, takže nevím kde vidíte problém.
Jinak Superb rozhodně nemá "výrazně špatné jízdní vlastnosti", pouze je problém se standardními tlumiči a pružinami. Pokud je vyměníte za sportovnější, houpání Superbu zmizí.
To jsem zvědav jestli bude. Ukázalo se, že rádoby luxusní sedan je nesmysl. Podle mne by ale měl šanci Superb pojatý jako BigOctavia. Tedy na vý Passat nalepit obrovitý kufr a pojmout to jako liftback. Zákazníky by si to našlo - bylo by to takové moderní Scorpio, resp. XM...... nebo i C5 má takovou koncepci...... A takovou Škodovku by hlavně na západě zkouslo daleko více lidí, než rádoby exkluzivní limuzínu v současné podobě. :idea:
Já nevím co byste od toho auta chtěli - je to výběhovej Passat a ještě nataženej o 10 cm. Těch 10 cm se může zdát nepodstatných, ale na torzní tuhost karoserie to má značný vliv. Stejně tak i velké zadní dveře tomu nepřidají. Takže např. odvozené kombi vůbec nepřipadá v úvahu - kroutilo by se jak kombíky z 80tých let ;-)
Ano konečně dobře napsaný příspěvěk. Jinak vlastní posřehy. SuperB má vyrazně špatné jízdní vlastnosti v zatáčkách, má tendenci se vlnit, rozhoupávat a řekl bych že je "nervozní v bocích" dále je problém jeho brzdová soustava, která sice brzdí přímo fantasticky z 80km/h, ale při 180 km/h již člověk brzdí očima. Další problém je interiér, kvalita je průměrná a obecně se nedá nic kvalitativního vytknout, ale problém je jeho pojetí. Segmentové členění přístrojové desky bylo modní na začátku 90.let dnes je to skutečně out. Kdyby to auto stálo 500 tis tak není co řešit. Ale to auto vynikne skutečně jen prostorem na zadních sedačkách což využijí pravděpodobně jen maxitelé vozů Taxi.
Tady to je teda debata na urovni vazne....to je neuveritelny je to vsude stejny jakmile nekdo rejpne do virtualniho superbisty hned je agresivni a sprosty.....nejspise si tento vuz kupuji podobni lide...:-))mimochodem o tom superbu ma pravdu.....je to dobre auto ale je to "skodarna" a je to vazne prilis poznat...taky jsem o tom premejslel protoze se mi superb libi ale celkove chovani, zvlast v porovnani s jinym autem me definitivne odradilo....mimochodem by me zajimalo kdo z tech "virtualnich"superbistu tady, ma superba nebo alespon na akontaci:-)) nebo s tim vubec nekdy jel....kdo s tim totiz jel nemuze rict ze to je spatne auto ale k dokonalosti to opravdu jeste hoooodne daleko,naopak kdo tvrdi ze ne.....nevi o cem mluvi protoze patrne nikdy neridil nic lepsiho.superb bych chvalil az k nebesum kdyby stal 400-500 000,- kolem milionu je to nesmysl v teto cenove relaci jsou jine vozy o krok az o dva dale....omlouvam se zarytym skodovkarum nejsou to spatna auta ale celkove si myslim ze skoda ma jeste hodne hodne co dohanet.......
nechces mi namluvit ze tunova fabie sedi lip nez A8 ze ne??!!je to prece otazka podvozku a jeho reaktivity, rizeni a ridicskeho umeni....je pravda ze fyzika je neuprosna ale myslim ze u audi o tom vedi vic nez my.....
mimochodem práve na vozech bmw5 a audi a8 se na kazde technicky zamerene vysoke skole vyucuje statika a dynamika.... myslim ze blbci auta nevyrabej zvlast kdyz ty tezsi bejvaj kapanek drazsi...
jezismarja * s komplexama.....nic lepsiho by tam nebylo? bez se svezt v aute mozna prestanes placat nesmysly nerikam ze superb s kompresorem by nejel ten vykon co pises je hezkej ale zajimalo by me kdo by s tim chtel zatacet:-))superb jezdi totiz uz se standardtni 2,8 docela dost rovne:-)) mimo to co s tim vykonem kdyz na to to auto nema podvozkem.dnes jsem s tim zase jezdil a ackoli je to dobry porad to vsim moznym dokazuje ze to je proste skodarna...taky me to stve protoze pak to pusobi jako ze u nas opravdu auto udelat neumime....vazne zkus bmw audi nebo meda uvidis o cem ty vozy jsou a to nemluvim o jizdnich extremech a technickych vychytavkach.....ono pro neco jsou ty vozy drazsi a hvezdickou nebo vrtuli to neni......
Začátek 90. let, to je ale něco úplně jiného. Zajímavé statistiky: [odkaz] Co se stalo po roce 1970, že u nás i v SRN prudce poklesl počet usmrcených. A to tak, že u nás jsme se na ta čísla dostali až v 90. letech a v už Německu nikdy? Bylo to povinné zavedení bezp. pásů? Ropná krize? ???
Já měl na mysli spíše logiku "Ty přijdeš s bezpečnějším=těžší vozem", "já musím přidat na hmotnosti=bezpečnosti rovněž", neboť Tvoje těžší auto znehodnotilo bezpečnost mého lehčího auta. Ještě počátkem 90. let vážilo auto střední třídy těsně nad tunu, dnes se blíží dvěma tunám. Proto se ptám, kde je hranice růstu hmotnosti!
A ještě k rychlosti na německých dálnicích: pokud mám čistě subjektivně a z vlastní zkušenosti porovnat, jak se jezdilo např. počátkem 90. let a dnes, tak dnes je rychlost levého pruhu v průměru o dost nižší, než bývala tehdy, mj. z důvodu početných rychlostních omezení, která tehdy nebývala. Když jsem tehdy jel 200, tak jsem v levém pruhu spíše překážel. Když dnes jedu 200, jsem "téměř" nejrychlejší, jelikož nemám "plné kasko omezené 130 km/h", jako většina Němců. A o tom to je, nikoli o tom, kolik aut je dnes schopno jet kdekoli a kdykoli hodně rychle!
1) Jestli moje věta Nemůže to být právě přínos vylepšování bezpečnosti aut je jednoduchým kladením rovnítka, tak já raději příště použiju formulace Nemohla by to třeba snad náhodou být ..., anebo vyžaduješ ještě jinou stylizaci předložení doměnky?
2) A tvoje věta Má tahle honba za pofiderní bezpečností vůbec nějaké hranice? je teda potom co? Jaká pofiderní bezpečnost? Chceš říct, že když dojde ke srážce stejně těžkých (!) aut s různou generací konstrukce, že tam nebude rozdíl? Stačí už jen rozdíl Škoda 120 vs. Favorit! Ta bezpečnost, za kterou se výrobci ženou, teda většinou není pofiderní. Ale nesmíte jako protiargument položit Punto vs. Bavorák, protože to je jiná hmotnostní kategorie. Nebo rychlosti nad 150 kmh, kde už je to často čistá náhoda, a proto chápu, že z tvého hlediska, který jezdíš běžně 200 kmh, je tahle bezpečnost o ničem - případná bouračka pro tebe znamená křížek, ať sedíš v čemkoliv. Jenže ne každý jezdí jako ty.
3) Chtěl bych vidět statistiku rychlosti levého pruhu na německých dálnicích. Pošli odkaz! Jezdil jsem po SRN v letech 2000-2002, asi 100 tisíc km, a velmi dobře vím, jak se tam jezdí dnes. Chtěl bych vidět to množství aut v roce 1970, která jela plynule 160-180 kmh do kopce i z kopce jako nyní. VW Brouk? Čestvá novinka Golf? Tehdy taková rychlost byla spíš exkluzivitou možná tak BMW a Mercedesu, ne běžných aut (nižší) střední třídy jako dnes.
to petous - Co říkáte je sice pěkné, ale lehké pevné auto při vzájemné kolizi se stejně pevným ale těžším autem prohraje, resp. prohrají jeho cestující. Je to sice velmi sobecké, ale když chcete co nejbezpečnější auto (z hlediska pasivní bezpečnosti), pořiďte si auto co nejtěžší. Takový 2,5 tunový VW Phaeton by mohl být správná volba. :(
Kdybych tady mel popsat klady boleslavské limuziiiiiiny/je dlouha musí se to psát s víc ííííí protoze je to fakt Velký/musel bych si vzít dovolenou....opet a zas:KONCEPCNE ZASTARALA SRACKA SE STARYMI MOTORY KTERE UZ VW NECHCE POUZIVAT POPELNICE NA KTERE USETRILI KDE MOHLI ABY STALA KOLEM 1 MEGA...SPATNE JIZDNI VLASTNOSTI,PSEUDOPOHODLI,PSEUDOLUXUS,PSE… PSEUDOLIMUZINA JEN IDIOT TO BUDE POROVNAVAT S AUDI MB NEBO BMW-NATOZ PAK OBHAJOVAT JAKA KARA TO JE.TO MUZE TVRDIT JEN CLOVEK KTERY V ZIVOTE NERIDIL OPRAVDOVE AUTO....SKODOVKAR
jojo pekny povidání materialy tuhost vaha a tak no proste super debata...o nicem bud prezijes nebo ne. tohle je teorie. praxe je takova ze pri bouracce bych v zadne ze skodovek ani v puntu sedet nechtel....mel jsem moznost videt zblizka stret fabia vs mazda xedos /asi tak ze 2 m ve 140 /dik nechci fabia na sracku total a 2tezce zraneny...xedos 1 v soku druhej poblitej a skoda za 150 000-servis mazda.
nebo superb vs bmw e34 nekdy z roku 94 ani jeden neodjel celni stret na silnici turnov jicin celo bylo 120 a 100km/h bmw total a 1 tezce zraneny ridic a superb taky totalka akorat 1 kasovita mrtvolka a 1 tezce zranenej...
nechte si ty teoreticky kecy a podivejte se jakej masakr to je na silnici a to neni videohra nebo boleslavskej simulator ale realna sekana....zvanite tady o picovinach pritom nikdo z nas k tomu nemuze profesionalne rici vubec nic.
Správně si Mitsi načal otázku materíálů. Auta nemusí být nutně těžší, ale pevnější. Stále častěji se v konstrukci uplatňují vysokopevnostní ocel, případně hliník. Ale jen pro kvalitní a drahé auta, ostatní použijí ke splnění stále náročnějších norem prostě tlustší plech a to se odrazí na hmotnosti. Punto má crash test stejný jak fabia, velikost +/- taky, ale váho o cca 100kg menší. Našli by se i jiné příklady.
To Viados - Tvá odpověď je hodná excelentního demagoga: Nelze přece jednoduše položit rovnítko mezi bezpečnost silničního provozu (vyjádřenou mj. počtem usmrcených při dopravních něhodách během sledovaného období) a pasivní bezpečností průměrného reprezentanta vozového parku! A to už vůbec nehovořím o výrazném snížení celkového počtu dopravních nehod v SRN (a to rozhodně není o pasivní bezpečnosti) či např. o tom, že poté, co někdy v polovině 90 let. německé pojišťovny zavedly pravidlo, že při bouračce na dálnici při více jak 130 km/h se velmi pečlivě zkoumá míra zavinění toho, kdo jel přes 130, přičemž ve většině případů se mu tato skutečnost tzv. "přičítá k dobru" (samozřejmě v opačném slova smyslu). A praktický dopad uvedeného opatření? Rychlost levéhu pruhu je v současnosti na německých dálnicích citelně nižší, než bývala do té doby, třebaže vozidel schopných jet mnohem rychleji výrazně přibylo!!! Já měl na mysli něco úplně jiného: Pasivní bezpečnost se díky cílenému úsilí marketingových inženýrů postupně stala jedním z hlavních kritérií (bohužel...) konkurenceschopnosti toho kterého vozidla na (přinejmenším evropském) trhu. Tolik korektní a "veřejnosti prezentovatelný" výklad. V pozadí však stojí bezpochyby rovněž cílené úsilí co nejdříve "znehodnotit pasivní bezpečnost" předchozí generace vozů nástupem nové, tzv. "mnohem bezpečnější" generace, a tím vlastně donutit zákazníka, aby si musel koupit nový vůz, když už se chce cítit bezpečný... Proto jsem se ptal na hranice/meze tohoto rádoby "pokroku", který s sebou nese neustálé zvyšování hmotnosti vozů a s ní i potřebu řešit otázky bezprostředně související, zj. problémy kolem aktivní bezpečnosti, ekonomiky provozu atd. PS: A Škodu 105/120 sem raději nepleť, to snad v r. 2004 už nemusíme řešit. Nebo cítíš v tomto ohledu nějakou potřebu?
to Mitsi: A to by se měli podle tebe výrobci přizpůsobit nejpočetnějšímu autu na našich silnicích - Škodě 105/120, aby nebyla v nevýhodě? Mám pocit, že tyhle auta jsou při střetu v nevýhodě vůči čemukoliv bez ohledu na generaci. Nekde jsem nedávno četl, že v Německu na silnicích zahynulo v roce 1970 přes 20 tisíc lidí, zatímco loni jen 7 tisíc. Nemůže to být právě přínos vylepšování bezpečnosti aut, když narostla jak hustota provozu, tak rychlost jakou se běžně jezdí?
To bethe: Plně s Tebou souhlasím! Když budu mít před sebou úkol vytvořit "pětihvězdičkové" auto pro crashtesty prováděné za předem známých a přesně definovaných podmínek, dokážu to (samozřejmě při dostatku vstupních zdrojů). Ale to ještě neznamená, že jsem vytvořil auto "bezpečné" či snad dokonce "nejbezpečnější". Obecný problém vidím spíše v tom, že honba za stále bezpečnějšími vozy (hovořím teď výhradně o pasivní bezpečnosti) vede k nerovným podmínkám při střetu dvou vozů různých generací a současně k neustálému nárůstu průměrné hmotnosti vozů: když chci udělat "něco bezpečnějšího", než mají ostatní, bude to zákonitě hmotnější/těžší, než mají ostatní, tedy pokud nepoužiji speciálních materiálů... Má tahle honba za pofiderní bezpečností vůbec někajé hranice?
Myslim, ze se ty Euro NCAP Crashtesty precenuji. Z jednoho narazu jednim zpusobem jsou data dost nespolehliva. Ten, kdo neco vi o statistice a pravdepodobnosti, vi, ze se ty vysledky musi brat s rezervou. Tech auticek by tam museli na celni naraz sesrotovat aspon 10, aby to k necemu bylo. Dobry voditko ale muzou byt prave fotky a opticky posouzeni stavu karoserie. Superb sice nevypada nijak vabne, ale kdyz se podivas na Saab 9-5, tak vupada mozna jeste hur. Ale o Saabu se jaksi nepochybuje. Musim ale uznat, ze Renaulty vypadaji dost odolne. Ale!! Odolne? Jestlipak nejsou jenom dobre staveny a vyrobcem 1000x sesrotovany, aby dobre prospeli prave v techto testech? Ale to uz asi placam, tak sorry. Jo a taky jsem linej to hledat, ale nedelaji se ty testy ve Francii?
JOOOOOOOOOOOOO!!!to by tady pak jezdily superby kupé,protoze by se to s desetivalcem rozpulilo...vzdyt se v tom neda poradne vyuzit ani ta polochcipla 2,8,která v tom kdovico nedela....vzdyt se to na silnici vlni jak sulc na slunci
Vždyť to bylo neprodejné i v tom Passatu! Hlavně kvůli motoru, který prý zdaleka nepředváděl to, co jeho "papírové údaje" slibují... PS: Přesto bych se s tím rád svezl. Příležitost v Passatu jsem propásl, tak teď snad ve Škodě Superb?
imagové auto na podvozku bývalého Passatu W8 už se chystá. Bude to ale tak předražené, že to stejně nikdo nekoupí - cca 1,6 mil. O to ale nejde - Škodovka se chce vytáhnout. A taky Klaus jedno dostane, aby když jede na hory, nemusel přesedat ze Superbu do A8.
Nikdo netvrdí, že je Superb špatné auto. Je to dobré auto, ale 1. je zastaralé (viz. zborcení karoserie při crashtestu - srovnejte např. s moderní karoserií Renaultu Laguna) a 2. velký tříprostorový sedan se pro značku Škoda nehodí, resp. značka Škoda se nehodí pro velký tříprostorový sedan.
že by výroba končila z důvodu konkurece Superb/Passat se mi nezdá. Cílová skupina zákazníků je prý jiná...no nevím. Ale hlavně těch 20000tis Superbů ročně je tak zanedbatelný počet, že o konkurenci Passatu se dá uvažovat snad jen na českém trhu. Podle mě výroba skončí (pokud skončí) prostě proto, že je to totální prodejní fiasko. Původní plány byly 40tis a tajně se doufalo možná i ve dvojnásobek. 20tis je slabota a je to zřejmě ztrátové..... Takže buď to Superb v současné podobně doklepe a udrží tak pozice pro svého nástupce (který by musel být VELMI jiný - viz níže) a nebo konec a třetí modelová řada bude vyměněna za jakousi minifelicii (konkurent Toyota/PSA - VW Lupo). Možná, že už o tom mají ve škodovce jasno.......
MNo superb se pry ma ukoncit z duvodu konkurence pro passat atd..je mozne ze si to par lidi rozmyslelo a koupilo si boleslavsky zazrak...ale jak to je kdo vi...
Koukám, že diskuse o Superbu skončila dříve než začala. Takže se ji pokusím trochu oživit. Dostaly se ke mně informace, že výroba Superbu by měla být ukončena. Co o tom víte??? Není žádným tajemstvím, že Superb je prodejním propadákem a že po představení nové Octavie a nového Pasatu půjde jeho prodej definitivně do kopru. Ono se nelze divit, zákazníci nejsou hloupí a dobře poznají, že se jim někdo snaží vnutit navoněnou zdechlinu. A že je to stará herka, jejíž výroba bude v podobě Passatu již brzo ukončena, potvrzuje i ten níže zmíněný crashtest. Dalším faktorem, který ovlivňuje chabé prodejní výsledky je tříprostorová koncepce. Nikdo není moc zvědavý na Škodovku, která si hraje na sedan vyšší střední třídy. Podle původních marketingových plánů měl Superb nahradit auta typu Ford Scorpio, Citroen XM, Opel Senator a pod. To se ale s maličkým kufříkem převzatým z Passatu nemohlo podařit. Podel mě by ale mohl mít úspěch Superb druhé generace, kdyby byl pojatý jako velká Octavia na podvozku VWPassat - tedy obrovský liftback s obrovským kufrem. Podle mě si tak Škodovku každý představuje a žádné podobné auto na trhu není a nebude. Kdyby NewSuperb tuto mezeru využil, mohl by být jeho prodej několikanásobně vyšší než nyní. Co říkáte???
tak co je socky ze nepisete dosel benzin,***i ste se nebo si vas ten psychous nechal na delsi pozorovani...:-)jojo kdo chce kam...nemeli ste si to kupovat...:-)))
naopak zajímavou (bohužel nebezpečnou) atrakcí je, když se auto velikosti Superbu při čelním nárazu zbortí jak krabička sardinek. Nechce se mi zjišťovat jak se to počítá, ale když má čtyři hvězdičky Superb, může je mít opravdu téměř cokoli. To co má tři a méně jsou zřejmě pojízdné rakvičky pro dobrovolnou eutanazii...............................…
Junior v běžném provozu atrakcí není, protože jich jezdí velmi mnoho. Např. již zmiňovaná 13" kola jsou na dlažebních kostkách z hlediska komfortu velmi vhodná. Motor na popojíždění v zácpě a běžnou jízdu po městě naprosto dostatečný..............................…
hu a hu a hu ahu.kupte si všichni superby je tam tolik místa,že kdyz vemete rodinu až do 5týho kolena tak se vám tam vejde ještě domácí zvířectvo i s dědečkem v rakvi.a co teprve motor!!to jede to jede!odkrvuje to nohy až po * fakt sem to viděl!jede to 200 ve městě a 300 z místa.jo a když to vytuníte tak to má klidně 300000kw a jede to 980km/h.není nad superb.a to i stím zmíněným nákladem.zrychlení udávaj v techničáku v mínusovým čase!to je fofr co?!...je to koncepčně stará *** co se nehodilo ve vw a audi to tam nacpali.za ty prachy neber to.
a to se strejda Kulhánek naparoval, že zopakují úspěch Octavie. Nějak přitom zapomněl, že zatímco Octavie přišla rok před Golfem, tak Superb přichází pět let po Chinapassatu...........................
oddie: trosku off-topic, ale v navaznosti na Tvoj prispevok: v "ojetych autach" si spominal nejakeho 15-rocneho klucinu, ktory tuna pred casom trusil rozumy a ludia mu to zrali... mozes mi prezradit, ktory nick to bol? To len tak pre zaujimavost ;))
Imaxim: ne, zadek524 to rozhodně není, toho škodovky nezajímaj, a do těhle témat vůbec neleze. Klasický Meda to taky není. Tohoto Medu"525" bych podle stylu tipnul na tak o 10 let mladšího, než jsi ty :))))
Škodovka může výrobu této přestárlé popelnice definitivně ukončit. Je dosti nepravděpodobné, že by si někdo koupil tak velké auto, které při čelním nárazu dosáhlo pouhých devíti bodů. O tom že by si ho někdo koupil například za dva roky, nemůže být ani řeč a to se má vyrábět až do roku 2007............................
Sleva 300 tisíc asi nebude pro Fabii co? Já jsem ji hlavně dostal za cenu z Boleslavi pro dealera (fakturu jsem viděl) a to je myslím maximum kam dealer zajde. Pokud máš vazby přímo na továrnu, docela tomu veřím, ale to myslím není reálné pro běžného podnikatele, co chce leasing nebo jo? Hlavně tě vůbec neznám, klasický meda nejsi a zadek524 asi taky ne, a navíc tvoji Superby jsou jetý!!!
Ještě k té poloze za volantem: Když máš krátký nohy, musíš sedákem blíž k pedálům, abys došlápl spojku. Když máš morbus Schöermann (vada páteře), nemůžeš (přinejmenším ne dlouhodobě) sedět kolmo. Takže nakonec i auta s výškovým a axiálním nastavováním volantu prostě skončíš v "pololeže". Já si to nevymyslel a nic tím (na rozdíl do frajírků s čepičkou kšiltem dozadu) nedemonstruji! Jen se snažím najít za volantem takovou polohu, v níž v případě potřeby vydržím řídit 10 hodin a více. Superb mi sice takovou polohu poskytuje (na rozdíl od řady jiných aut), ale když ji zaujmu, nedosáhnu na tu pětku. Nic víc, nic míň. Jinak souhlasím s tím, že Tiptronic je super a do Superba rozhodně patří! A řadit ze čtyřky rovnou šestku? To raději rovnou toho automata... PS: Kdo má ještě zájem "vyblít si svý puberťácký komplexy na má bolavá záda"?
Tak trochu svěží pravdy do Vaší diskuse.Verze pro firmy podnikající v autodopravě je slevněná přímo z továrny, a to proto že se jim vyplatí dát pár aut třeba pro taxikáře aby s nima brázdily cesty a dělali reklamu.Už to že jich bude na cestách víc přinutí lidi o tom častěji přemýšlet a nemusí tam být žádná reklama.
Taky k tomu že management nejezdí v SuperBech.Po summitu se netrhnou dveře s úředníkama z různejch ministerstev a berou je po pěti.Samozřejmě neexistuje něco jako výběrové řízení atd. jen se to dělá naoko, mimochodem pár jich ještě je k mání, tak kdo máte zájem nečekejte dlouho a napište mi.
Taky pro toho pána co dostal slevu na Fábii 50 litrů.Jak budeš příště kupovat Škodovku, dej vědět a nebudeš litovat.Slevy jsou i 300 tisíc.Nebudeš první ani poslední.
To ne, já když srovnám výbavu Cadillaca z druhé poloviny 60. let nemluvě o 70. letech. Tak mám navíc jen digitální klimatizaci místo automatické, ABS a airbag. Nejlepší na tom je Eldorado Brougham 1958 (krásné fotky na www.cadillac.cz) ten měl i elektrická sedadla, které automatiky odjíždí při nástupu a výstupu, nicméně to není až tak zajímaví. Lepší je že má i pamět pro asi 2 řidiče.... :))) No jinak airbag měl Cadillac v 1974 a ABS snad ještě o rok dřív. Pravda ještě se to nejmenovalo airbag ani ABS ty slova ještě neexistovali :)
A to jsou ještě technologicky věci tam toho jde ještě vymyslet dost. Ale intérové věci, fakt nevím co více...
Jo, jo. Fakt je, že u Town Car zas tak moc tu díru v předním sedadle nepotřebuješ. Když si chceš pořádně natáhnout nohy, tak si holt koupíš "stretched limo" verzi, ne?
A i jinak platí, že všechno už tady jednou bylo. U automobilů se v podstatě za posledních 60, 70 let vlastně nic revolučně nového nevymyslelo.
Na tak víš co. Ono když se podíváš na Lincolna Town Car ve výbavě Cartier (a je jedno jaký ročník o novém nemluvě) Tak zkus vymyslet něco nového byť by to byla kravina. To auto má úplně veškerý vychytávky a kravinky jen aby bylo luxusnější... Tak bych se nedivil kdyby občas něco někde.... :-) Musím za sebe řici, že díra v sedadle řidiče by mě nenapadla... Na druhou stranu by mě nanapadla taková věc jako elekricky posunované pedály jako to má Lincoln. To ještě žádné evropské auto nemá.
Tyto slevy jsou fabrické,nikoli dealerské.Někdy se na nich dealer podílí,někdy ne. Například černé audi A6 které zajišťují taxislužbu u hotelu Moevenpick byly se slevou 30%.WV na Passaty nabídlo 22% a FORD na nové Mondeo jen 15%.Mezi 10-20 % jsou i Oply Omega ,MB atd.
Na čistokrevný osobní automobil nemůžeš uplatnit vratku DPH.Depko si můžeš odečíst jen pokud jseš plátce DPH a nezáleží na tom,zda jsi taxikář či soukromý zemědělec. U osobních vozů musí jít o přestavbu (přepážka oddělující nákladní prostor) a vozy jsou pak deklarovány jako nákladní: kategorie N1,N2.(v některých případech je ještě třeba souhlas finančního úřadu.
Pro ty, co maj problem zaradit petku, se delaj auta s sestikvaltem. Staci jen poradne vytocit ctyrku a pak tam vrazis rovnou za sest, to mas taky dolu k sobe, tam uz dosahnes. :o)
Schránka s deštníkem byla ve výbavě některých modelů Lincolnu Continental minimálně od 60.let, takže Superb určitě nebyl první. Podobně to je asi i s dírou v sedadle.
Na okruh je z Prahy (chápu že pri vás je to trochu z ruky) lepší domluvit se s pár lidma a zajet do Mostu, tam to stojí pár korun. Napadá mě, jseš na veterány, mám přípravenou textovou verzi webu o rekonstrukci Felicie, chtěl bys to komentovat?
Já ty srazy vůbec nemusím. Je tam vysoká koncentrace omezenosti a přiteplenosti. Navíc hudba TUC TUC TUC mě přímo sere. Stejně tam ale na jaře pojedu zablbnout si na okruh. Při té příležitosti se mrknu. ;o)
Jasně. Osa hlavy (krku) by měla být rovnoběžná s osou otáčení vozidla tudíž kolmá k ploše udávané koly. Tak nějak bych to asi vyjádřil. Leč Ti z nás, kteří nemají závodní ambice, si klidně mohou ležet.
No ono je to jednoduché, když si člověk lehne a pootočíš s ním o pár stupňů nemusí to vůbec cítit, zatímco když sedí je hlava na otáčení a stabilitu mnohem citlivější, teda nejsem neurochirurg, ale člověk pohyby těla vnímá různě intenzívně.
Ale jestli Tě ta poloha v pololeže fakt tak vzrušuje, toš si tam kup a zabuduj zubařské křeslo. Poloha je dokonce velmi široce nastavitelná - to vše dálkovým ovladačem :o)))
V připadě potřeby si můžeš i odplivnout a nezaneřádíš si interiér ;o)
Přesně tak. Takový pololeh je napytel. Navíc daná osoba vypadá dost komicky. Kdysi jsem se díval, jak sedí piloti ve WRC. Skoro kolmo. Je taky evidentní, že lidé mající zkušenosti s motorsportem tuto pozici upřednostňují.
Cadillac. Já to zase slyšel že to uvedl ve studii Lincoln... :-) nevím já jsem na to nikde nenarazil, ale jsi druhý kdo mi to říká. Když nad tím tak přemýšlím, tak jestli to bude dělat některé z těchto značek tak v případě opěrky v sedadle to bude určitě sedadlo elektricky ovládané a vyhřívané :-) a co se týče té schránky na deštník tak ta bude jistě vyhřívaná, odvětrávaná aby tam po deštníku nelezl za 14 dní penicilin :)
To mi připomíná repliku Jiřího Patery ze Škody Motorsportu, který v jedné škole smyku říkal podobnému týpkovi, který si nastavil sedačku na ležení, že je přesně vidět čím řídí, když to strká dopředu. O tom, že ztrácíš cit z řízení vozu nebudu už vůbec mluvit.
To Huf: Má to i své výhody - mohu si dovolit podstatně vyšší babu, než jsem já sám. A to přece stojí za to, nebo snad ne? (Když už jsem tak malej a navíc atyp...)
To imaxim: Nefilosofuji, opírám se o praktické zkušenosti. A proti Superbu jako takovému nic nemám - ve srovnání s Octavií (pokud jde o ergonomii) "nebe a dudy". Tak se hned všichni nečertěte! Stejný problém jsem měl v Renaultu Safrane, svého času vlajkové to lodi od Renaulta. Prostě rád jezdím "v pololeže", s rukama nataženými k volantu, a v tom Superbu pak prostě nedosáhnu na šaltpáku (při řazení pětky).
To mě nikdy nenapadlo, že jsem vlastně typická superbovská postava. 192 cm. Dlouhý nohy, krátký tělo, ruce jak vopice :o))). Posaz v Superbu jsem si vyzkoušel na nějaký výstavě. A je fakt, rozvor by mohl být delší :o), o natažených nohách nemůže být řeč. Ale místa nad hlavou jsem vzadu měl akorát :o). Momochodem přední sedadlo by mělo jít posunout ještě víc dozadu, ale to už by vzadu nezbylo vůbec žádný místo pro pana ministra :o). Někde jsem četl, že ty machroviny jako deštník a díru v předním sedadle okoukali amíci :o) a teď to má i nějaká studie od Cadilacu (nebo to nebyl Cadilak?)
Až nebude v Superbu člověk středního vzrůstu (177 cm, ale s kratšíma nohama a delším tělem) sedět vzadu zapřený hlavou o střechu, tak se to možná začne lépe prodávat. PS: K čemu je mi, že si mohu natáhnout nohy, když si nemohu narovnat tělo? (Holt mám asi "nesuperbovský" tělo...) Jo, a ještě něco - za volantem zase nedosáhnu na "pětku", aniž bych se nemusel naklonit dopředu! Že by tentokrát krátký ruce?
Těžko říct, mě to přijde docela logické, jednou dealeři spoustu let prosperovali díky výrobci - a že se zase nějak v chování a úslužnosti nepřetrhli, takže teď na ně automobilka přenese část marketingových starostí - protože podle mě je Superb skvělý vůz, jehož prodeji brání především psychika a to osobní kontakt prodejce může zlomit - však on ví, kdo odebírá Octavie pro střední management a že vedení jezdí v něčem jiném, ale vazbu na správce autoparku té firmy již má. Že jím nejezdí čeští ministři a šéfové polostátních firem včetně energetik atd je ostuda. Prostě je potřeba zlomit to zažité, že české auto je pro sociály a poukázat více na předválečné souvislosti.
Aha, takže de facto pokud se Superb neprodává tak o dopadá tak, že se prodává za nákupku jenom aby se ho dealer mohl zbavit a mohlt tak objednat populárnější modely. Tohle jsem už někde zažil, ve zcela jiném oboru. A mám pocit, že to bylo vyhodnoceno jako nelegální počínání. Ovšem přesné info nemám.
Prodávám jak jsem koupil, ale zdroj je důvěryhodný. Dealeři si berou určitý počet typických modelů na salón za zajímavé ceny, neboť na sebe berou riziko prodeje - prostě Škodovka nemusí čekat na objednávku a má prodané auto i když dealerovi dává dlouhou splatnost faktury - cca dva měsíce. No a součsná politika je nastavena tak, že pokud chce např. velký dealer měsíčně 10 Fabii 1.4 MPI v základu, s metlou či nějákou další blbostí (dělená sedadla) za třeba 230 tkč musí odebrat i dva Superby a ty se potom snaží nabídnout za dobrou cenu velkým firmám - např. taxikářům (ne jednotlivcům, ale třeba firmě AAA), protože s tím budou denně křižovat Prahou s logem dealera. On je totiž obrovský rozdíl v provizi dealera za auto prodané ze skladu nebo když sí ho objednáš v Boleslavi. A naopak, když to auto už dealerovi dlouho stojí na place a on ho zaplatil, dá ti neuvěřitelnou cenu (pokud se aspoň trochu znáte). Já dostal na Fabii přes 50 tKč.
Je to přesně tak, že normální Superb nabídli taxikářským fírmám za tuhle cenu - včetně aut. klima a litých kol. Mám ten ceník taky, zajímavě z něho vyplývá, že dealer ma provizi okolo 100 tkc, takže o to je třeba ho obrat při prodeji modelu 2001. Mě to vysvětlovali v autosalónu, že na Superb jsou povinné odběry z továrny k ostatním modelům, takže ho radši pošlou dál, než aby jim v tom leželi peníze.
Ne díky :-) mít ty peníze už mi stojí před barákem něco z posledních modelů Cadillaca :-) BTW v sobotu snad koupíme Eldorado 1996 v černé metalíze :-) Ne SuperB vážně ne.
Tak to je zajímavé že se to potvrdilo. Pokud vím tak Octávka se v taxi verzi dodává. Má snad koženková sedadla v zádu, čtecí lampičky, šachtu pro zamontování taxametru atd... Tak jsem myslel, že něco podobného je i v SuperBu. Nicméně když ale říkáš že je to de facto jen šílená sleva a předpokládám, že jen díky tomu že se prostě neprodávají tak jak by asi někdo chtěl. Vždyť Superb je už levnější jak Oktávka a pokud vím tak narozdíl od Oktávky nemá SuperB v základu tak špatnou výbavu
Je to taxi cena,ne taxi verze.Je to obvyklá praxe ,že automobilky dávají dopravcům slušné ceny,ale u superbu je sleva zvláště vysoká.Máš li zájem můžu ti poslat tu nabídku mailem.
dax: Spolahlivost zatial nie je mozne posudit. To sa ukaze, az ked budu mat najazdene vela kilometrov a majitelia budu vediet povedat, co vsetko sa na nich sypalo. Kedze som sa inde docital, ze sam jazdis na 2.5V6-TDI, tak Ti najma odporucim davat VELKY pozor na rozvodovy remen: prave tento motor je znamy tym, ze mu rad praska. Teda pokial sa VW uz nepolepsil a nevyraba ich (konecne) s rozvodovou retazou. Inak Ti prajem vela stastnych a bezporuchovych kilometrov.
Tak co to čumíš co? Škoda SUPERB je nejoblíbenějším autem roku 2003 oproti té tvé rezavé šunce co vypadá jako * z kosmu. Je to nechutný výblitek to tvoje Scorpio? Ach já zapoměl majestátní výblitek. ŠKODA SUPERB: NEJOBLÍBENĚJŠÍ AUTOMOBIL ROKU 2003
Scorpio nemá ani majestát a ani není povedené. Je škaredé, slabé a nikdo ho nechce. Proto si ho dnes může koupit každý za cenu televize nebo digitálního foťáku :o)))
Seš normální. Oproti rozpadajícímu se Scorpiu, kterému jeho karosérie sedla jako poblitá a kterému když se pokusíš rozsvítit světla, tak ti zůstane spínač v ruce. hahahaha :-)))))