Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "residents"
19. 7. 2006 18:34
Bez nadpisu
Mám tu samou Feldu r.v. 96 s klimou a problémy s chlazením neznám. Zrovna včera jsem se vrátil z dovolené z Černé Hory a Chorvatska a i s pojížďkami skoro 4 tis. km a skoro furt s klimou. Je fakt, že větřák spíná častěji a máká často i po vypnutí motoru, což je vlivem konstrukce (menší chladič oproti 1,3 MPI), ale ručička teploměru i v nějvětších vedrech, kolonách nebo prudkých stoupáních okolo Skadarského jezera nepřelezla přes 3/4 rozsahu teploměru a červenému se ani nepřiblížila.
15. 7. 2006 00:28
Bez nadpisu
když stojíš ve 35stupních hodinu v koloně,která krokem popojíždí tak vaříš i s 1.3
14. 7. 2006 21:14
Re: Re:
Problémy s chlazením u 1,3MPI neznám. Jen jsem měnil termostat a to v zimě - auto netopilo. Praskl pohyblivý plastový ventil, O-kroužek se sesmekl a termostat nedozavíral. Ventilátor mi spíná vpohodě (v koloně, couvání do garáže).

P.S.: měním u ní zadní dveře a bude na prodej

-------------------------------

fábia 1,2HTP 47kW služební (bez výběru)

felda 1,3 combi 98--> FoFo 1,6 combi 01
14. 7. 2006 17:25
Bez nadpisu
jo,na felicii 1.3MPI z roku 2001,která se mi taky v zácpě vcelku přehřívala,tak jsem to vyřešil montáží dodatečného spínače na spuštění větráku.Prostě když byla vysoká teplota,tak jsem zmáčkl tlačítko a hned šla ručička chladící kapaliny dolů.... ;-) ;-) ;-)
neregistrovaný "shi"
14. 7. 2006 15:54
Re: znam, bohuzel, az prilis dobre
Felda 1.6 bez klimy po faceliftu: Při jízdách v kolonách po městě skutečně ventilátor spínal celkem často, ovšem auto nemělo s uchlazením nejmenší problém. Jízda po dálnici do 150 km/h také byla zcela bezproblémová, rychleji jsem nejezdili. Při normální jízdě po městě bez kolon stačilo chlazení termostatem a ventilátor nespínal. Ovšem co bezproblémové nebylo byl sevis JeNe v Brně.

S chlazením nastal problém až když odešel jak termostat, tak čidlo spínající ventilátor. Bohužel ve výše uvedeném značkovém servisu (JeNe Brno Komín - tuto "reklamu" si za své opakovaně mizerné služby skutečně zaslouží) nejen že dokázali namontovat vadný termostat, ale odmítli uznat jeho zjevnou nefunkčnost. Experti v tomto servisu tvrdili, že u vozu, který běží na volnoběh, je ručička těsně před červeným polem a co chvíli spínající ventilátor zcela v normě. Zdůvodňovali to venkovní teplotou nad 30 st. C. Po té, co z nás dělali asi 5 minut blbce, jsme pochopili, že jsou to neschopní lempli, kteří autům nerozumí.

Po převezení vozu do jiného servisu, kde opět vyměnili termostat (tentokrát za skutečně funkční) bylo již chlazení zcela bez problémů.

(Po předložení stvrzenky z jiného servisu JeNe reklamaci uznali a peníze za vadný termostat vrátili.)

Pokud náhodou tazatel servisoval v tomto servisu, tak doporučuji nevěřit vůbec ničemu a jet někam jinam. V tomto "servisu" kdysi dokázali prohlásit "v normě" i o voze, kterému nebrzdily zadní kola. Pomalu mizející vodu z chladiče z důvodnu vadného těsnění pod hlavou motoru svedli na to, že "motor má už něco najeto". Pozor na podobné servisy - někteří experti jsou schopni prohlásit "v normě" naprosto o čemkoliv.
neregistrovaný "Mitsi"
14. 7. 2006 15:16
Re: Re:
Tak tohle srovnání je ovšem úplně od věci!

Jinak Š105-136 vařily v 60% případů proto, že byly zoxidované kontakty na termostatickém spínači vpředu v chladiči a k tomu event. i "zatuhlý" chlad. elektromotor s vrtulí tamtéž. Prostě se ten větrák při jízdě v průběhu celého roku normálně neroztočil, jelikož si malý motor v kombinaci s 12,5 l chlad. kapaliny a náporovým chlazením vystačil i bez něho. Jenže pak někde v letním vedru a koloně bez pohybu, tj. bez náporu vzduchu, nespustil, takže se to začalo vařit.

Dalších 20% připadá na zamrzlou chlad. směs ve "velkém okruhu chalzení", tedy hlavně v samotném chladiči (vaření v zimě - nedostatečně mrazuvzdorná kapalina).

A konečně zbývajících 20% jde na vrub vadného víčka přepadové nádobky, které nedrželo tlak, takže se kapalina vařila mnohem dříve - např. vzadu v motoru se už vařila, zatímco na spínači v chladiči vpředu ještě nebylo dosaženo spínací teploty.

Toť celé vysvětlení. Ale znovu opakuji: S probíraným případem to nemá zhola nic společného!
14. 7. 2006 15:03
Bez nadpisu
Když jsem byl malé děcko,tak na naší stodvacítce byl ten samej problém.Stačilo motor trochu zahřát a už vařil.Musím se zeptat taty jak to řešil ;-)
neregistrovaný "mirek.st"
14. 7. 2006 13:53
znam, bohuzel, az prilis dobre
Feldu 1.6 (bez klimatizace) jsem jezdil nekolik let, a problem dobre znam: Pokud nemrzlo motor se neustale prehrival. Vymenen chladic, termostat (2x), snad vsechny hadice, odvzdusnovano snad tisickrat, nekolikrat reseno v ruznych (i znackovych) servisech, nic nepomohlo, pri vetsim zatizeni motoru byla rucicka teplomeru hned v cervenem a vetrak kvilel jak o zivot, navic v aute diky nevypnutelnemu topeni a zhavemu vyfuku pod podlahou bylo hur nez v saune.

Podle mne jde o dalsi z dlouhatanske rady nikdy nepriznanych vyrobnich vad skodovek. Nebyla ta tvoje vyrobena tesne pred faceliftem v roce 98? (moje ano)

Doporuceni: Pockat na zimu a prodat, tak jsem to udelal ja. Dodnes pri pohledu na rucicku teplomeru v Nissanu pochvalne pokyvam hlavou :-)) Skoda, simply never!
neregistrovaný "Felotron"
14. 7. 2006 11:20
Bez nadpisu
Jestli treba neni v * vodni pumpa :idea: :?: :?: :?:

Jinak to cidlo, ktery ma za ukol spinat vetrak na chladici je umisteno na chladici... No a u termostatu je cidlo, ktery posila signal do palubovky
neregistrovaný "zadek5241"
14. 7. 2006 09:12
Re: Chlazení na Feldě 1.6 s klimou
Celkem mě zajímá další vývoj tohodle případu, tak se potom pochlub... Zkusil bych vyndat ten termostat...
neregistrovaný "zadek5241"
11. 7. 2006 08:31
Re: Chlazení na Feldě 1.6 s klimou
Chladič je určitě novej? Není to novej chladič z vrakoviště? Auta s klimatizací obecně mají velký tendence k přehřívání, ale tohle je fakt už dost silný kafe. Kdyz stojíš, hadice z chladiče zpátky do motoru je skutečně horká? Čidlo spínání vrtule je na motoru nebo na chladiči?

On ani novej termostat nemusí bejt vždy dobrej. Zkus jízdu bez termostatu na zkoušku.
neregistrovaný "Jarda B."
10. 7. 2006 21:48
Chlazení na Feldě 1.6 s klimou
Zdravim všechny,

je to půl roku co jsem si pořídil Felicii 1.6 s klimou. A musim říct že jsem byl nadmíru spokojen s tim jak krásně v zimě topila. Ale časy se otočily a já bych chtěl chladit. Jenže: když zapnu klimu a pojedu tak 130 tak se mi motor přehřejvá a klimatizace se do 10 min. vypne. Když snížim rychlost na 100-110 km/h tak se jakž takž stíhá ochladit. Bez klimy a po Praze se jakž takž uchladí, ale ventilátor se pomalu nevypne. Už nevim kde hledat závadu, neb chladič je novej a termostat kompletní taky. Četl jsem v chytré knížce že tam je nějaký dvoupolohový termočidlo. Tak snad už jedině to a nebo.......??? Předem moc díky za radu.

Jarda B.