Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
30. 7. 2006 14:46
neregistrovaný "TomKQT"
30. 7. 2006 15:16
neregistrovaný "milic1"
30. 7. 2006 15:30
neregistrovaný "1/2litr"
30. 7. 2006 15:34
neregistrovaný "TomKQT"
30. 7. 2006 17:46
neregistrovaný "tv"
3. 8. 2006 13:14
neregistrovaný "Honzax"
3. 8. 2006 13:28
neregistrovaný "Pajda"
3. 8. 2006 15:52
3. 8. 2006 15:56
neregistrovaný "Pajda"
9. 8. 2006 13:45
neregistrovaný "Honzax"
9. 8. 2006 13:57
neregistrovaný "Pajda"
31. 7. 2006 10:03
neregistrovaný "Pajda"
31. 7. 2006 10:59
neregistrovaný "TomKQT"
31. 7. 2006 11:10
neregistrovaný "Pajda"
31. 7. 2006 11:15
neregistrovaný "tv"
3. 8. 2006 16:59
5. 8. 2006 12:16
neregistrovaný "horymir"
5. 8. 2006 22:47
neregistrovaný "tv"
6. 8. 2006 10:37
8. 8. 2006 09:30
neregistrovaný "R.Barrichello"
8. 8. 2006 09:39
neregistrovaný "Pajda"
7. 8. 2006 09:37
neregistrovaný "TomKQT"
7. 8. 2006 10:11
neregistrovaný "Pajda"
8. 8. 2006 14:43
9. 8. 2006 13:48
neregistrovaný "Honzax"
neregistrovaný "TomKQT"
30. 7. 2006 14:46
Seznam verzí Škodovek aneb co to je za typ?
Nemáte někdo tip na www stránky obsahující podrobný přehled všech verzí Škodovek podle výbavy a roku výroby?

Nebo aspoň konkrétně o co mi jde:

Jaký typ mohla být škodovka (105 nebo 120) s následující "výbavou":

- 4 rychlosti

- stahovací okna jen vpředu

- kulaté přední světlomety (pouze po jednom na každé straně auta)

- svisle orientované zadní světla (měla je i jedna verze Avie)

- pásy jen v předu, bez navijáku

- bez plastového spojleru na kapotě motoru

- kovové nárazníky

Pokud si totiž dobře pamatuju, byla v zadu cedulka Š120, ale co teď tak různě čtu tak to vůbec nesedí, vždy se udává že 120 přišla s obdélníkovými předními světly, plastovými nárazníky atd.

Dík za objasnění záhady :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "milic1"
30. 7. 2006 15:16
Š 120
Nejsem znalec, ale pokud si dobře pamatuju, tak kulaté přední světlomety a starší typ zadních svítilen měly škodovky před rokem 1985. Stupeň "výbavy" :P udáva označení verze 105S, 105L, 120, 120L, 120LS, 120GLS. Tebou popsané auto bych typoval na 120 (bez "L"). Od 105S se to liší asi jen silnějším motorem. A taky myslím, že po roce 1985 už se 120 (bez "L") nedělala. Pak už byla 105S, 105L, 120L, 120LS, 120GLS a přibyla 130.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "1/2litr"
30. 7. 2006 15:30
Bez nadpisu
Taky nejsem znalec, ale myslím, že to může být 120. Když jsem byl malej, tak jsme doma měli Škodu 120 GLS (r.v. 1978 či 1979) a vypadala jak píšeš, tj. měla kruhová přední světla, zadní orientovaná svisle,... Ale ve předu měla světla po dvou, stahovat šla i zadní okna a měla spojler i lišty na dveřích :-! :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
30. 7. 2006 15:34
Bez nadpisu
Aha, to číslo souvisí s motorem a písmena s výbavou jo? Není on to náhodou objem (120 = 1,2 zatímco 105 = 1,05)?

V tom případě to asi je možné že to opravdu byla 120 bez dalších písmen. Já jsem jen byl trochu zmatený jestli si třeba někdo nehrál a nedal tam jinou cedulku (nekupovali jsme totiž tenkrát, hodně dávno už to je, to auto nové).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
30. 7. 2006 17:46
Bez nadpisu
To, co popisujes, bola presne Skoda 105S alebo 120 (bez dalsieho pismena), od zaciatku vyroby 1976 do modeloveho roku 1979. Od 1980-ho sa zacali robit vpredu obdlznikove svetla na verziach "L" a plastovy spojler na zadnej kapote, od 1982-ho dostali niektore modely aj vzadu podlhovaste svetla. Verzie "LS" a "GLS" mali dve dvojice mensich okruhlych svetiel a inu masku vpredu, LS mala plastovy ramcek a GLS kovovy okolo svetiel. V 1983-om nastala zmena dizajnu a rozsirenie rozchodu, odvtedy mali vsetky typy obdlznikove svetla vpredu (dve rozne prevedenia) aj vzadu, plastove narazniky a navijacie pasy, tusim aj vzadu. Okrem toho mali hrebenove riadenie a spojku s tanierovou pruzinou, co prispelo ku komfortu ovladania (potrebna mensia sila na manipulaciu).

Vsetky modely Skodoviek okrem 105S alebo 120 mali zadne okna stahovacie, jedine tieto dve nie, tie mali pevne okna. Avsak existovala vynimka, 105S a 120-ky na export do zapadnej Europy (mali sme jedno take, ktore vsak nepreslo vystupnou kontrolou na vodotesnost a tak ostalo na domaci trh) mali aj zadne okna spustacie a mali aj varovne svetla (vsetky styri smerovky), co normalne 105S a 120-ky nemavali.

Je este jeden spoznavaci znak modelov 105S a 120: zdruzeny hranaty tachometer. Vsetky ostatne modely mali kruhove pristroje, LS a GLS dokonca aj otackomer.

Neviem, ci poznam vsetky modely, ale strucne:

motory:

105 - motor 1050 ccm, 4 rychlosti

120 - motor 1200 ccm, 4 rychlosti

120 v modeloch LS, GLS - 1200ccm, vyssi kompresny pomer a vykon ako obycajna 120

125 - motor 1200 ccm, 5 rychlosti

130 - motor 1300 ccm, 5 rychlosti

135, 136 - motory, ktore sa montovali na odskusanie predtym, ako sa neskor montovali do Favoritov, vsetko s 5-imi rychlostami

vybavy:

S (Standard), resp. bez oznacenia - zakladna vybava

L (Lux) - vyssia vybava

GL (Grand Lux) - najvyssia vybava pre motor 105, len do roku 1983

LS (Lux Super) - vyssia vybava ako L

GLS (Gand Lux Super) - najvyssia vybava

SP - uzitkova verzia, iba s motorom 105

Vsetky podobne detaily sa daju najst v "mudrej knizke" ku Skodovkam rady 105-120-130.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Honzax"
3. 8. 2006 13:14
Re: Re:
Tak všechno jsi popsal celkem přesně, skutečně Š 120 bez přívlastku a 105 S měla pouze obyčejné pásy vepředu, neměla nastavitelný sklon opěradla, vepředu na dveřích byla pouze ucha na zavření, žádná madla!!! jinak žádná další výbava, ani cyklovač, nemluvě o vyhřívání zadního skla atd. V jednom se ale mýlíš: píšeš, že Škody model. roku 1984 (od října 1983) měl už hřebenáč a talířovku na spojce - omyl, model 1984 měl maticové řízení a spojku na tři packy, zároveň měl obdélníková světla vepředu vevnitř. Od model. roku 1985 (říjen 1984, po CZD v Boleslavi) se začal vyrábět typ s tzv. tvarovými světlomety a spojkou s talířovou pružinou, kterou pak převzala i Š1203 (TAZ 1203). Naopak modely LS a GLS model. roku 1984 určené pro export měly už hřebenáč a hranatou přístrojovku GLS s otáčkoměrem. To jenom na doplnění.
neregistrovaný "Pajda"
3. 8. 2006 13:28
Re: Re:
Bylo to malinko jinak. Tvarové světlomety měly LS a GLS hned od M84, 105 a 120L měly oválné. Od M85 byl konečně vizuální rozdíl mezi 105L a 120L. Všechny 120 dostaly tvarové světlomety.

NAvíjecí pásy se začaly objevovat jako výbava za příplatek někdy okolo roku 80-81, cyklovač byl snad jen v GL a GLS, na té lepší palubce.¨

Vyhřívaná okna byla původně za příplatek, až po jejich uákonění se objevily na všech typech.

Ještě se nepsalo o verzi 105 GL (užovka), 120 GL (motor 120 L a výbava GLS)
3. 8. 2006 15:52
Re: Re:
To se mi moc nezdá, facelift Š742 na model "M" proběhl v roce 1983 a od začátku výroby modelu "M" se dělily masky na 105 - ta měla přední světla se zaoblenými rohy a 120 klasické obdélníky, které byly v jedné rovině s černou plastovou maskou chladiče. S inovovanou maskou přišla až 125 L, která ale používala přední světla ze 120-ky.
neregistrovaný "Pajda"
3. 8. 2006 15:56
Re: Re:
Omyl, první M 120 L měly stejná světla jako 105. Jsem pamětník a v té době jsme kupovali domu auto ;-)

Jednodílná maska byla na konci výroby, ale existovaly i 125, které měly dvoudílnou masku a v Tuzexu se dala koupit maska s přídavnýma světlama.
neregistrovaný "Honzax"
9. 8. 2006 13:45
Re: Re:
Přesně, měl jsem Š 120L r.v. 03/1984 a ta měla obdélníky vevnitř, nikoli tvarové světlomety. Mám pocit, že od modelu 1985 měla tvarovky i Š105, ale nevím, jestli to nebylo až po faceliftu v.r. 1987. Když tak to někdo upřesněte.
neregistrovaný "Pajda"
9. 8. 2006 13:57
Re: Re:
105 měla do konce výroby světlomety oválné. Měli jsme doma poslední 105 z roku 88.
neregistrovaný "Pajda"
31. 7. 2006 10:03
Bez nadpisu
Takže to doplním

Existovala i verze

120 LE (obyčejná 120 L s jiným stálým převodem, byl to jen modelový rok 83 a bylo jich asi 1000 kusů)

120 LX byla to 120 LS se zadní nápravou ze 130 a navíc to mělo i její zadní plato.

130 existovaly jako verze 130 L (ve výbavě GLS) a po tom co se začaly vyrábět i v MB, tak byla 130 L výbavou LS a motorem 130 a objevila se verze 130 (135,136) GL

Pro vývoz do Francie existují označení 1050 S a 1050 L. Jsou to jinak obyčejné 105, změna kvůli Peugeotu.

120 nemohla být logicky označena jako 120 S, protože ta tu byla jako sportovní verze od řady 100/110.

Pětirychlstní převodovka byla vždycky u 125,130,135 a 136. Od modelového roku 85 mohla být montována za příplatek do všech škodovek včetně 105.

NA vývoz do Švýcarska ale existovaly pětikvalty i u úzkých verzí už od roku asi 81. Důvodem byla jiná metodika měření emisí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
31. 7. 2006 10:59
Bez nadpisu
Super, takhle podrobné informace jsem vážně nečekal, dík všem.

Zajímalo by mě odkud to máte? Jen tak to prostě víte nebo je to v nějaké knize nebo někde na internetu?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pajda"
31. 7. 2006 11:10
Bez nadpisu
Mám to v hlavě >:D

Jinak mám doma celou sadu těch klasických černostříbrných štítků ze zadního čela.

Doplnění k výbavě. Spoiler se dával od modelu 80(?), když se přešlo na 13" kola a byly černé venkovní kliky. Vodorovná zadní světla byla jako mimořádná výbava od doby, co se začalo dělat Garde.

Auto s výbavou na přání se občas dalo objednat v prodejnách AZNP, jinak to bylo v Mototechně asi tak, že v červené byl navíc posilovač a navíjecí pásy, v zelené jen posilovač, v bílé opěrky a ostatní barvy nic. Rozhodovalo o tom především to, jak se Škodovce dařil vývoz a jaká byla poptávka u nás.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
31. 7. 2006 11:15
Bez nadpisu
Ja osobne to mam z "mudrej knizky". Tak sa vacsinou oznacuju vselijake tie knizky, kde sa popisuje ako opravit to-ktore auto. Dnes mozno poznas vselijake tie "Jak na to" apod., vacsinou roznej kvality a stupna detailnosti. Avsak stare knizky na Skodovky az po Favorita boli skutocne detailne, kvalitne spracovane a iba v super vynimocnych pripadoch odkazovali na sluzby servisu Skoda.

Naopak jedna z prvych kniziek, ktore vysli na Fabiu, bola chudobna ako mys. Sice sa tam clovek docital rozne tie konfiguracie modelovych rocnikov a podobne popularne kecy, ale po technickej stranke maloco...

Okrem toho existoval velmi podrobny a dostupny katalog vsetkych nahradnych dielov v tlacenej forme. Dnes sa to robi v elektronickej forme, zname su napr. ETKA pre Skodovky a cely VW, Dialogys pre Renault, Consult pre Peugeot, Laser pre Citroen apod.
Rozbalit vlákno
0
3. 8. 2006 16:59
Bez nadpisu
Máš pravdu, teďka si uvědomuju, že když Svět Motorů představoval v roce 1983 facelift na "M", tak testoval 105-ku, která měla statndardní masku a 120 LS, která měla masku klasickou pro pozdější 120-ky, ale v té době tahle maska byla výsadou právě modelu 120 LS, obyčejné 120 L měly rok, max. dva masku ze "sto-pětky".
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "horymir"
5. 8. 2006 12:16
Bez nadpisu
kolik vám,nebo kolik by měla asi taková 105ka papat benzínu?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
5. 8. 2006 22:47
Bez nadpisu
Je to uz davno, ale pamatam, ze 105-ka nam dlhodobo brala okolo 6.3. Myslim vsak ze do siedmich litrov pri zmiesanej jazde mesto - mimo mesta je vsetko OK.
Rozbalit vlákno
0
6. 8. 2006 00:28
do 10/1979
chromovane narazniky boli do 10/1979. Trosku som to zistoval nedavno, ked som si siel kupit auto. Ide o to, ze tie auta su lacne a uz dost stare, no je uch mnoho, aj ked malov povodnom stave. Chcel som kupit stre lacne auto, ktore by malo neskor zberatelsku hodnotu. Vybral som si 120 GLS spred 1979/10. Asi by som to vsak nezohnal lahko, ale keby som velmi chcel, tak urcite. modely z 76 - 10/1979 boli este pekne.
Rozbalit vlákno
0
6. 8. 2006 10:37
Bez nadpisu
než ta stodvacítka bude veterán,to bude ještě dost dlouho.

Mám stovku z roku 1970 a taky to veterán není.Dokonce MB není ještě veterán :?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "R.Barrichello"
8. 8. 2006 09:30
Re: Bez nadpisu
tommy tommy - cituju - veteránský vůz, tedy vozidlo, které lze přihlásit v čr na vetránská čísla musí být v originálním stavu, nevyskytující se v čr v masovém počtu a být vyrobeno před rokem 1982!!!

Problém tedy není v roku, ale v tom, že je jich tu jak nasráno, s prominutím. Takže to veterán nebude nikdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stejně jako VW golf a podobné z ciziny...

Jinak takovej např. 1981 Lotus, všechny ameriky, britské vozy atd. veterány tady v čr sou už dávno

:D
neregistrovaný "Pajda"
8. 8. 2006 09:39
Re: Bez nadpisu
Souhlasím - proto na veterána hledat 120 LE a 120 LX. Těch prvních bylo jen 1000 kusů a těch druhých taky nebylo moc.
6. 8. 2006 22:40
je veteran!
Skus si zrenovovanou MB-eckou alebo 100-kou vyjst na zapad, ako po nej budu pozerat! Auto s tusim 25-imi rokmi uz je veteran - spada do tejto kategorie, v ramci jej definicie. Myslim, ze predat zrenovanu 1000-ku niekde na zapade za slusne peniaze by sa dalo pomerne lahko. Ta 120-ka (z menovanych najmenej oblubena pre mna) mala tu vyhodu, ze tych je zatial najviac - aj nahr. dielov. Samozrejme, nebolo by dobre predat to hned. Ale o 5, 10, 15 rokov - nie daleka buducnost - by to slo. Urcite nie tu, ale v zapadnej europe. 1000-ka navyse bolo auto na dost vyspelej urovni na svoju dobu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
7. 8. 2006 09:37
Bez nadpisu
V zahraničí možná, ale u nás v ČR se 100, natož 120 nestane veteránem (bez ohledu na stáří) dokud jich bude v provozu tolik kolik jich je. Sice už je na silnici skoro nepotkáte (je to opravdu výrazný skok, ještě před pár lety každé čtvrté auto byla 120, dneska už ji potkáte jen občas), ale to neznamená že jich pořád není hoooodně. Ony totiž často sedí v garáži nebo na zahradě pod stromem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pajda"
7. 8. 2006 10:11
Bez nadpisu
Záleží na verzi. Např. 1000 MBX jsou dnes moc drahé a skoro nesehnatelné, podobně jsou na tom třeba 110 R v dobrém stavu.

Takže když seženeš zachovalou GLS z prvních let, tak to bude taky zajímavé.

Minimálně 5 let jsem neviděl 100/110 modelový rok 72. Tedy kliky ven a větrací mřížky na sloupcích. Víčko nádrže se dvířky, ale dole. Tohle se vyrábělo jen jeden rok. Myslím v původním nebo dobrém stavu.
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2006 14:43
Bez nadpisu
jo,toto vím,příští rok si chci koupit felicii :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honzax"
9. 8. 2006 13:48
1100 MBX
Kdybych chtěl veterána škodovku, šel bych asi do Felicie 1. n. 2. generace (myslím 60. léta) nebo do Š 1000 MBX nebo 1100 MBX. Viděl jsem, že v Litovli před časem lakovali jednu MBX na šedo, vypadala pěkně. A u nás asi před 10ti lety jeden maník takovou MBX rozmlátil, věčná škoda!
Rozbalit vlákno
0