je to vlastne o 16mm zvysena octavia 4x4 obouchana plastama...ale na to ze vyrobit ji asi nestoji o moc vic, budou podle me lidi schopny za ni o hodne vic zaplatit...a protoze je pekna a vypada mnohem schopneji nez klasicka 4x4 tak se asi prodavat bude...kdybych momentalne uvazoval o aute v teto cenove kategorii a mel ctyrclennou rodinu asi bych se nad ni pozastavil...mam rad hory >:-[]
Podle fotek závěry dělat nebudu, mám zkušenosti s Roomsterem, který většina lidí hodnotí v reálu úplně jinak než podle fotek ;-)
První dojem ale byl negativní. Druhý byl "to není Škodovka" a třetí byl docela pozitivní. Ale asi bych si to nekoupil (rozuměj - nekoupil ani kdybych na to měl). Podobný typ auta totiž nepotřebuju. Kdybych potřebovat, uvažoval bych o něm :-!
Ale jak jsem řekl - ty plastové nárazníky potřebuju vidět v reálu.
No ale co se týká ankety - já bych hlasoval i poslední variantu. Octavia Scout nevypadá špatně, ale zároveň klasická Octavie se mi líbí více (vypadá sportovněji). Ten Scout má spíš specifické využití, do mírného terénu (prosím nezačínejte komentáře ve stylu "do terénu jsou mnohem lepší/levnější/modernější/vybavenější/od… auta tak proč si kupovat Škodovku").
Dal jsem moc pěkná >:D , samozřejmě vim, že polovinu "hezkosti" dělá ta fotka, ale mě se na OII hrozně líbí kulaté mlhovky (snad se jich dočkám zase po faceliftu jako u fabie :-) ) a i ostatní detaily (narázník, kola...) se jim podle mě docela povedli. Takže u mě je na prvním místě spolu s RS.
Je Fajn, ze Skoda ma aj prave takyto Crossover. Vyzera dobre, ale to bolo jasne hned, ked Skoda prehlasila, ze sa nieco take robit bude. Ono tieto upravy vzdy vyzeraju fajn (az plastovy predok Volva XC70). Aj ked som podobne strihnute modely rad nemal a nechapal som ich zmysel (nie ze by sa mi nepacili), ved kto chce len kombi, kupi kombi, kto chce off-road, nech si kupi off-road, nazor som zmenil, ked som si kupil auto a neskor si uvedomil, kadial to vlastne jazdim. Pre mna bude aj tak skor ten YETI (mensi, lacnejsi, uspornejsi). Pri vacsich peniazoch a rodine by som sa vsak nad kupou Scoutu uz vazne zamyslel, len ten zadny naraznik sa dal "zmohutnit" aj o trochu harmonickejsie. Zaverom, super, ze tu Scout je! Pokladam len za trapne, ak si to kupuje nekto, kto mimo asfalt nikdy nepojde, ale mysli si, ze je takto vacsi frajer. A to je pripad urcite drvivej vacsiny zakaznikov tychto aut.
"Je v celku povedená" Trochu mi tam nesedí ten předek, ale to možná dělaj ty fotky. Vzadu bych uvítal, místo těch dvou trubiček, možná hranatej, nebo oválnej výfuk. Další otázka: koupil bych si to? Asi ne. Sice jsem taky uvažoval při koupi auta, že bych skočil do OI 4x4, ale asi bych ji nebral v týhle úpravě (kdyby ji samozřejmě nabízeli), nakonec z toho úplně sešlo a mám to co mám :-) Ale Scout se mi líbí, to jo.
to Barrichelo : Volvo stojí přes 1 milion, to už bys to mohl srovnávat s Allroadem. a toho kdo tě zná tak asi moc nepřekvapí, že nejsi ze Škody moc nadšený
No je moc pěkná. Až na ten výfuk jak píše alu.
Podle mě se prodávat bude (jak si někdo rýpne , tak škodovky se prodávají a nikdo vlastně neví proč). A myslím, že si jí koupí i ti co zrovna nebudou jezdit do terénu. Vzhled je taky pro někoho důležitý. Proč by se jinak prodával Allroad když je to v podstatě trochu upravená A6.
Čtyřkolka je praktická i v zimě na normálních silnicích a většina moderních SUV a možná i Off-roadů ani terén neviděla. To si asi uvědomují i výrobci těchto vozu a např.Toyota RAV4 má prý v terénu horší vlastnosti než předchozí model.
Jo čtvrt míče je rozdíl, samozřejmě, ale kdo chce šetřit, tak si má koupit Fabii 1,2 nebo Octavii 1,4 nebo kolik se dělá nejmín a může se směle přepravovat z bodu A do bodu B. Nebo 30 let starou Ladu 1500, to vyjde nejlevnějc - tu vám daj někde i zadarmo a spraví vám to každej zemědělec z kolchozu :o))
Hlavně prosim pak nikde neříkejte že ste fandové do aut, těm pokud ty prachy maj je nějakejch 300 litrů šuma fuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A hlavně když někam přijedeš Volvem tak na tebe budou koukat jinak než když Oktávkou o který si navíc ti co autum vůbec nerozumí a nezajímaj je budou myselt že je to nějaká obyč. jen kapku upravená Oktávka....
Tady nejde o šetření, když budu chtít auto podobně zaměřené, tak pro mě bude čtvrt mega jeden z hlavních argumentů proč koupit to či ono. A trochu se rozhlídni kolem sebe, kolik majitelů firem si koupilo SUV z koreje (Kia, Hyundai), takže jak je vidět, jde jim zřejmě jenom o to, aby auto vypadalo mohutně.
Ale jen tak pro zajímavost Volvo XC70, o kterém tady Barrichello asi mluvil tak začíná na 1,3 mil.(dle ceníku samoz.) To už je hodně velký rozdíl.
ono i 250 tis. je sakra velkej rozdíl. Možná pro někoho ne, ale pro lidi co koukají po autech do 1,0mil kam oktávka určitě patří, určitě ano. Třeba pro mě je určitě dost velký rozdíl mít a nebo nemít 250 tis.
to Barrichello: když chce někdo šetřit tak to přece neznamená že si musí jít koupit hned starou Ladu.Ale když mám 1,0 mil. tak ho přece neutratím za auto za 1,0 mil., ale třeba za 0,5. Rozhodně si dovedu představit co se zbytkem.
Hlavně prosim pak nikde neříkejte že ste fandové do aut, těm pokud ty prachy maj je nějakejch 300 litrů šuma fuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No co na tohle říct? Radši snad nic. Možná by ses divil kolik opravdu bohatých lidí přemýšlí za co utratit svoje, peníze.
Pro někoho jsou ty plasty asi opravdu vyhozený peníze, ale jako jistý druh stylingu to rozhodně nevypadá špatně. Viděl jsem na fotkách body kit jako Allroad od Milotecu a tohle mi přijde víc přirozené.
A myslím si, že otázka zda někdo na silnici využije zvýšený podvozek už dnes, pro většinu lidí, není moc aktuální. Stačí se podívat kolik jezdí různých allroadů nebo offroadů a většina je používána hlavně na silnici a občas je někdo o víkendu využije na příjezd k chaloupce.
Jinak Barrichello by se opravdu mohl pochlubit čím jezdí on, když pro něj, jako pro fandu do aut, 300 tis.nic neznamená.
Přeci ameriky nemaj žádnou hodnotu, k tomu musíte někomu něco dát aby si to vzal. To nikdo nechce - přece to žere trávu kolem cestu, nezatáčí to, nejsou na to ND, nebrzdí to, drahý povinný ručení a vůbec, eště by si o Vás začli sousedi myslet že ste nějací snobi nebo mafiáni.
Zapoměl sem na něco? Myslim že ne, už to umim nazpamět i po probuzení v noci :D
To jsem nikdy neřekl a abych řekl pravdu tak jsem to ani neslyšel. Ale je to hezký. Jenom jsme chtěli vědět čím jezdíš , když máš takový názory, že třeba 300 tis je Ti šumák
A co podvozek, uchyceni naprav, ochrana motoru.....
...a trci z toho dale blok Haldexu? Udelali i tady na Scoutu nejake upravy a nebo to jen "zvedli" a tim to hasne. A vubec by me to neprekvapilo, kdyby to tak bylo. Ale pockam si rad na podrobnejsi informace.
Ak niekto nevie, ze posledne generacie Buickov Regal a Century su viac-menej jedno auto a navyse ten Regal je jeho oblubenym a este sa vraj vyzna do americkych aut, tak neviem....
A na com jazdi?
Ak niekto napise, ze ma Chrysler V6 a viac neuvedie, je to preto, ze to V6 vyvolava z jeho auta najviac asociacii s niecim fajnovym. Zrejme nejaky 2.5 V6 v modely z prelomu 80-90-tych rokov... Proste nieco, co by z nas mohol mat kazdy, keby predal to svoje. Je tak?
Napis cim jazdis, no my uz teraz vieme, co si. ;-)
PS: Nic v zlom. Ako vies, mne sa ameriky velmi pacia, ale podobne reci tu ma len wolff (o talianskych). Nemyslis?
O Buicku už sme si pověděli své. Ani jeden z nich už se nedělá, takže nemá smysl to tady rozebírat. Řikam, běž si přhodit přední blatník z Century na Regal a pošli mi fotky, pak se budem bavit dál...
Jediným 2,5 V6 z 90 let byl Chrysler(Dodge) Stratus (Cirrus). Když už sme u toho... A když už si to vytáhl, tak strčí 60% toho co tady máte jako čelnové fóra jízdními vlastnostmi bohatě do kapsy, Vem si stratuse 2,5 V6 a nějakou oktávku či Fabku co tu maj lidi a testni si je ve zrychlení do kopce....
Koncem 80. letech se dělaly halvně 4-válce a V6 byly 3,0 od Mitsu (Saratoga, Le Baron atd.)
Se Stratusem jsem měl možnost se kousek projet (ale pouze 2,0l), co se týče zrychlení tak máš jistojistě pravdu, ale co se týče jízdních vlastností jako držení stopy, jistota v zatáčkách atd. tak preferuji naši OII. Ale to není jen záležitost Stratuse, jel jsem i jinými auty které měli méně jistý podvozek než naše OII , ale zase silnější motor. Já spíše preferuji ten podvozek. Dobré jízdní vlastnosti nejsou pouze o síle motoru. Myslím že kdejakého Chryslera V6 strčí , třeba Focus ST s 2,0L čtyřválc.motorem, s přehledem do kapsy, co se týče těch jízdních vlastností.
Tak ten dvoulitr s manuálem je poněkud neštastná volba na to auto 1346 Kg dost slabý, těch 133 HP....
A ten motor musíš točit. Je to motr co se dával do menšího Neonu.
Což u V6-ky s autoamtem odpadá, to točí při 120 KM/h 2500 otáček....a když pojedeš na D po městě, tak při 50 necelejch 1000......
Tak jako porovnávat Stratus (1995-2000) s OII je trochu mimo.....
To porovnávej s O1, když už.
Nebo dosad Sebring 2,7V6 (2001-dosud) a za OII můžeš dát Superb 2,8 V6, kterej z vyššího objemu dává méně KW :o)
No já nevim, vono tohle auto pravda stálo nějakej 800-850 táců ve své době, ale taky mělo i vzadu kotouče, ABS a vzadu víceprvkové zavěšení a to vše v 95. Tak já nevim, an kolik může být horší než zákl. verze Oktávky s bubnama vzadu.....a se stejnym typem nápravy, u který akorát bude z poněku méně pevného materiálu >:D
Samozřejmě mi sem ten napíšete kolik stála Oktávka.... Jo stála, ale když si ty auta půjdete koupit jako jetý, třeba 1998 Oktávku a to samý Stratus, tak je mi velmi líto, ale za naprsto stejnou nebo i nižší cenu je ten Stratus krom spotřeby ve všem lepší, o výbavě vůbec nemluvim,
neb oktávka s 2 airbagy, klimou, el. stah. 4 okýnkam, automatem, mlhovkama, tempomatem; 6 repro, zadníma kotoučema, el. zrcátky s vyhříváním, ABS, ALU kolama atd. bude díky tomu že je to čeksá modla strašně levnej artikl >:D:D
Nemluvil jsem samo o výbavě. I naše stará Hyndai byla lépe vybavena než OI. V době zahájení výroby OI byly auta s lepšími jízdními vlastnostmi. Měl jsem spíš na mysli, že tato velká auta mají většinou měkčí podvozek a tudíž i přes sílu motoru nemusejí tyto vlastnosti každému vyhovovat. Kdybych chtěl trhat asfalt tak si rozhodně tuto limuzínu nekoupím a to nejen od Chryslera. Jsou jistě situace kdy sílu motoru oceněníš ale to neznamená, že to jediná správná volba. A k tomu Stratusu - na můj vkus trochu víc plaval a nakláněl se . Tak proto.
Jeje, velké auto, hihi. Stratus je obyč. midsize, žádný velký auto.
4746x1822x1374 a rozvor 2747.
O1 4511x1731x1429 a 2512; takový Mitsu Galant 4630x1740x1415 a 2635. Tak já nevim co je na tom velkýho, o kousek větší, to halvně díky masivnim nárazníkum, který Evropa nevede (její problém).
Krom rozvoru, ten nemá moc konkurenci a i vnitřní prostor je solidní, tady se osvědčilo jednozančně použití CabForward.
Jistě, tohle je pohodlný sedan na cestování na delší trasy, žádnej trhač asfaltu to není, to není žádný sportovní sedan (i když v USA tak byl označován, jenže tam mají trochu jiný pohled na věc). Kdo chce trhat asfalt, koupil si nějaký sporták, který jaksi svým azdním náhonem je k trhání asfaltu vhodný. BTW, nejlepší vozy na burn out, ted gumování sou staré osmiválcové ameriky se zadním náhonem, což je vidět na každym srazu us aut tady....
No sílu oceníš v kopci nebo při předjetí, ono to umí jezdit i 210 ale ne každý je blázen co se honí po dálnici. Nebo při vystartování z křižovatky, když člověk chce, umí se to odpíchnout velmi razantně.
Do kelu. Ja blbec som pri kupe auta zabudol na to najdolezitejsie: "Zrychlenie do kopca" >:D
Skus prehodit predny blatnik z Bory Variant na Golf IV. Variant. Alebo este lepsie: Predny blatnik z VW Transporter 1996 na VW Multivan 1996. Vies o com hovorim?
Toto nie je dokaz, ze sa nejedna o jeden modelovy rad, clovece.
OK, uz si spominam. Som mimo mojho archivu a nehladal som po nete. Proste sa mi marilo, ze 2.5 V6, nieco take bol v Saratoge. Ok, nebolo.
Ono, nepotrebujem sa rozbiehat na 130 do kopca a aj na rovine len malokedy. Ovsem, som si isty, ze ta Octavia predjde 130-kou prudsiu zatacku, nez ten Stratus, Cirrus. Ozaj, mas Stratus, alebo Cirrus?
A co vravis sa tie blatniky u nizsie popisanych aut?
to Barrichello: Nevím proč by my mělo chybět 100 kobyl do kopce. A myslím že by jsme tuto debatu utnout, nebo se přesunout na jiné téma. Toto je téma o Scoutu a myslím, že většina lidí tady na nás není moc zvědavá. Prostě se v tomhle neshodneme. Myslím, že Scout s 2,0TDI nebo FSI nebuda žádná brzda provozu i když nebude mít šestiválec.
Scout vypadá moc dobře.Mě by se ty doplňky líbily dodělat i na 4x4 klasiku..třeba se toho někdo chytne.Vizuelně mě to připomíná jak už někdo vzpomínal A6 versus A6allroad.O praktické stránce plastů se není třeba ani zmiňovat.Navíc je to přiměřeně decentní-u mě za 1!
Trošku mě zaskočila myšlenka DSG-nevím jak by to v terénu chodilo 8-s
Jinak link pro nezainteresované:
[odkaz]
Barichello,ty máš zvláštní dar zaplevelit každé fórum.POCHOP, ŽE OPRAVDU tu nemá nikdo chuť rozebírat tvoje mindráky..asi už se budu opakovat,ale USA cars jsou na jiném threadu..
Já nemám absolutně žádnej mindrák, jen tady někdo nesnese kritiku. Je to demokratický fórum, můžu si sem psát že mi to líbí nebo nelíbí nebo podobně.....
A pak pravdivý arguenty, sem zvědav, co mi napíšete na to s těmi díly a srovnáním komfortu těch ojetých aut.....
Vlastně nic, neb z Vás v tom seděli tak 3 lidi a další dva to možná viděli někde jet po cestě, z toho ovšem 1,5 nevědělo jestli je to Chrysler nebo ruská vladní limuzína
to Barrichello : Opravdu mi nevadí, že máš ameriku. Budiš Ti přána a ať Ti dlouho a bez problémů slouží. Spíš mi vadí, že jsem od Tebe ještě nečetl žádnej pozitivní příspěvek na cokoliv jinýho než máš Ty.A lezeš i na fóra o zkušenostech majitelů aut o, kterých nemáš ani páru a plácáš tamo o nich bludy. Já jsem žádnou ameriku nikdy nevlastnil a nikdy nebudu a proto nepolezu na fóra o nich a nebudu jim tam vnucovat oktávku, že to je teprve svezení ať se na nějaký americký koráb vyfláknou. Podle mě to bereš tak , že když má někdo něco jinýho než Ty, tak je to prostě chudák, co neví co to je pořádný auto.
Hele - a kdo to začal? Vy. To si nemůžu napsat že Volvo má lepší boční linie a hlavně mnohem hezčí zadek? To je jako zakázaný, budete tu dělat cenzuru soudruzi?
Dobrá, tak si zapíváme Sojuz nerušimi a pudem si koupit Volhu ne ;-)
Vy ste to začali tím že co mám za auto, když je pro mě nic 300 tis. Ovšem pozorný čtenář uvidí, že já nepsal PRO MÉ, ale snad PRO TOHO KDO MÁ těch 750 už 300 tis nic není. A pokud jo, tak téhle kategorii lidí říkám chudý bohatý. To je jako diskuze vedle kdy dotyčný premýšlí jestli mu bude sporták za 5 melounů brát 12 nebo 25 litrů, přitom jen 1 penu na takový autí stojí tak 8-15 tisíc, hodina servisu tak 800-1500 a přední blatník tak 25 litrů >:D >:D >:D
Tomu říkám s prominutim ubohost, to at si to radši nekupuje.
Jinak jestli ste si schopný ještě všímat reality, tak já tu nikomu ameriku nedoporučoval, konrétně v tomhle threadu. Nikde sem nepsal, Scout si nekupujte, kupte si něco z USA!!!!
To Barrichelo : Ok máš pravdu, že jsem začal já, s tím Volvem, ale pak se zvrhlo úplně někam jinam i díky Tobě. A určitě nemáš pravdu , že ten kdo má na auto 750 tak má bez problémů i 1 100 tis. To opravdu nemáš.
A je pravda že jsi vyloženě nepsal, že si všichni mají koupit ameriky, ale to jsem byl spíš ovlivněn z fóra Roomster Hrůza kde to tak z tvých názorů skoro tak vypadá.
Já do fóra o Roomsteru nepsal ani čárku, to si pleteš, to byla diskuze kdy Tommy vybíral auto pro rodiče a sestru, kdy chtěl rvát kočárek do Fabky, přitom pro tuhle část lidí sou určeny jaksi kombíky či pro větší rodiny MPV jako zmiňované Voyagery ši Windstary a další
Jo ty ceny dílů jsou sice pěkné,jenže tu ameriku ti stejně nikde nespraví a díly jsou na dvou místech v republice 8-s
Jinak se nemá cenu dívat na originální díly na škodovku když neori. vyjde i na čtvrtinu :-)
Jinak ty tvoje tlumiče pro přední nápravu:Na chrysler Neon jeden za 3518kč,na octavii za 1290kč,sportovní za necelé 2500kč :shock: >:D
Nevím na co se díváš pořád na kapotu nebo na blatníky,to jako že tak často bouráš?? >:D
Co se týče jízdních vlastností tak nemůžu posoudit,jel jsem jednou se stratusem.
Jinak na co ti je vystartování z křižovatky,když většinou máš před sebou stodvácu nebo budeš muset hned zase brzdit. 8-s a když už tak na to mi stačí oktávka s TDI,66kw,aby mi zapískaly kola...
Ale dost bylo kritiky,jezdi si v čem chceš,konec konců už jsme to párkrát probírali ale co tak sleduju tak neexistuje lepší auto než amerika,to si fakt tak slepý?? :shock:
Taky dávám přednost škodovkám,ale nikdy bych netvrdil že třeba superb je lepší než audi A6,nebo že fabia nemá konkurenci,ty časy už tu nejsou,ale na začátku své kariéry to bylo jinak,ale to už je zase jiný příběh >:D;-)
Podľa fotiek sa mi Scout veľmi páči. Aj tie okrúhle hmlovky spravia svoje, ale aj tie plasty vyzerajú tak decentne. Určite lepšie, než kit od Milotecu. Myslím, že perfektne dotvárajú vzhľad a hodia sa k zameraniu auta. Ak by som uvažoval nad OII 4x4, určite by som volil túto verziu.
Lorenz - užívam väčšie a čistokrvnejšie 4x4. Má podobne oplastované prahy, lemy blatníkov, čierne nárazníky a dvojročná prax ukazuje, že tie plasty majú svoje opodstatnenie. Nie len v teréne chránia pred kameňmi a tenšími konárikmi či rákosím. Aj na bežnej ceste (najmä v zime) dostanú podbehy pekne zabrať, o parkovisku pri hypermarketoch ani nemá cenu písať, našiel som už niekoľko zásahovm ale na čiernom plaste to tak nevidno.
Barrichello - nechaj už tie tvoje ameriky. Ja mám Octaviu a som spokojný. A určite by som si nedovolil napísať, že kto chce šetriť, tak si kúpi Fabiu 1,2 v základnej výbave. A taktiež by som nepísal, že kto má 750 tisíc, má aj milión. Ja som platil milión a určite by som len tak šmahom ruky nepriplatil ďalších 250 tisíc. Kto je už v tej kategórii, že mu nečiní problém priplatiť 250 tisíc, tak ten je už niekde celkom inde a nebude si kupovať nejaké auto za milión, nakoľko by ho aj jeho okolie či obchodní partneri za niečo také odsudzovali. A je aj istá skupina ľudí, ktorá si stanoví limit, ktorý sú ochotní na auto vynaložiť. Je to v podstate hodnota, ktoru si cenia možnosť vlastniť auto. A keď si taký fanúšik Lamba, o tých záhadných nehodách si nepočul? Lambo nie je až také extra, ako sa tvári. S Volvom mám veľmi zlé skúsenosti, volvo by som si určite nekúpil. Na tom aute je dobrý jedine motor (v našom prípade T6, jedná sa o S80) a ostatok je dosť priemerný. Mne to auto neulahodilo ani jazdnými vlastnosťami ani sedadlami.
Je to fanatik a staromilec, ale v autech se dosti vyzná! Ovšem některé jeho názory jsou hodně zavádějící a tím asi nasírá většinu z nás. Je zcela zřejmé, že o to mu jde! Provokovat! Provokování je vlastně jeho parketa, skoro bych řekl že odbornost! Na to je jediná odpověď: n e o d p o v í d a t !
Ale no tak Ičku. Staromilství není to že mám rád jednoduchá a prostá řešení, podívej se na auto z pohledu mechanika. Ono až kvůli přepínači světěl budeš odědělávat půl palubky a pomalu rozmontovávat celý sloupek řízení s držáky, tak tě humor přejde.
Až na výměnu svíček rozděláš půl auta včetně celého sání a 20 hadiček, trubiček apod.....
Vim o čem mluvim.
Fanatik - vy nejste fanatici do Civica? A jiní zas do škody, renaultu a co já vim čeho? Každej fanda něčeho je svým způsobem fanatik.
Fanda do počítačů je taky fanatik, fanda do zahrádky to samý....
JO? Tak pojd půjdem si vyměnit spolu svíčky třeba u tvého služebního superbu. Tam je taky krásně místa, když ti vypadne z ruky klíč, pod autem ho rozhodně nenajdeš.
Nebo si půjdem vyměnit rozvody, to budem mít za půl hodky, vid, ale ještě k tomu budem muset přidat dalších 6 >:D A tříkrát zalomit ruku abysme se někam dostali....
harald ludanek se v rozhovoru pro HN vyjádřilo ohledně několika novinek Škody v budoucnu a zmínil i představení nového malého auta se sportovním duchem,prý má jít o desognerské cvičení..ale..četl jsem dobry nazor na autorevue.cz..
Já bych řekl, že Škoda mlží a ve skutečnosti se asi dočkáme premiéry nové Fabie. Tohle prohlášení, že nic nepřivezou a že to bude vlastně jenom taková obyčejná expozice je více než podezřelé. Vždyť Pařížský autosalon je největší na světě, nultou sérii Fabie už vyrábí, takže je to jednoznačně příprava na bombastickou zprávu a mohutnou reklamu: "Škoda představila v Paříži novou Fabii". Kde jinde by to měli představit a zajistit si co největší publicitu, když to chtějí už od příštího roku prodávat. Ženevský autosalon je výrazně menší a je až někdy v březnu. Pařížský je jen jednou za dva roky a navíc Škoda se snaží prosazovat na Francouzském trhu. Ba ne, máme se na co těšit. Možná to potřebují při převozu zamaskovat jako studii, aby nic neprasklo, ale nová Fabia je v Paříži téměř jistá. To nás jen tak neoblafnou.
Navíc, kdyby to byla skutečně jenom studie malého sportovního auta, klidně by ji zveřejnili dříve, nebo by se o tom něco dříve proslechlo. Tohle je skutečně podivný klid před bouří, kterou nejspíše Škoda chystá. Základem co největší publicity je totiž šok, překvapení. Kdyby měsíc či více dopředu ohlásili, že přivezou novou Fabii a třeba i ukázali nějakou fotku, tak by to nějak prošlo novinami, časopisy, internetem a bylo by to jen další auto z mnoha novinek. Jenže ono je potřeba šokovat, jinak se prosazuje těžko. Takže na 99% bude v Paříži nová Fabia a to jedno procento je spíše riziko, že se stane něco během dopravy.
Na toto téma se už na nejednom serveru diskutovalo a připomíná to studii Montreux ze které pak vznikl superb ( ona ta studie byla vlastně hotové auto ). A pokud se nemýlím, Fabie bude nově i třídbeřová, takže si myslím že to bude skutečně ona ale nejspíš v nějaké úpravě WRC nebo podobné....myslím jako předvedl předloni citroen s jeho C4. Už se na Fabču moc těším.
Nultá serie se začala dělat kolem začátku července, takže je to klidně možný :-) Taky se na ní těšim, ale doufám že udělají něco seriozního, nestárnoucího..., něco jako OII, na kreace mají jiné vznikající modelové řady. Kéž by se taky časem objevil 1.4 TSI, třeba hned v nejvýkonější verzi, která má myslim něco kolem 150 kw :D
Ten člověk není známej, ale něco pro nás dělal, tak na to přišla řeč.... >:D Kdybych ho znal líp, tak vim všechno ;-) Jinak jsem se dozvěděl docela dost věcí, ale to je na delší psaní... :D
Tak například jsem se dozvěděl, jak je fabie kvalitní auto (silný plechy, všude možně nějaký výztuhy, který teď už nedavájí, aby aspoň něco ušetřili >:D ), hlavně nadával na francouze, jak mají slabý plechy, zase že honda nedává myslim do civicu výztuhy do dveří a nastříká auto barvou jen zvenku... >:D Jo a ta fabie je tak kvalitní, že je prodělečná a doplácí se octavií, superb by na odbyt šel (hlavně v Německu), ale prodejci když vemou např. 5 superbů, tak musí vzít 20 pasatů... 8-s Je toho dost :D
Ale myslím, že do istej miery je to pravda, Fabia vznikla v dobe eufŕie, kedy sa ako Felicia tak aj Octavia výborne predávali, tak chceli vyrobiť niečo ozaj kvalitné. To sa im (až ná pár maličkostí, detských chorôb) podarilo. Ale doba sa zmenila a prišlo kopec lacných konkurentov. A keďže zákazník vidí cenu až na pravom mieste apotom okrem vzhľadu už dlho dlho nič, tak si myslím, že mnoho vecí musí automobilka zlacniť, aby nová Fabia bola viac konkurencieschopná. Čosi o tom nasviedča aj to, že stará Fabia sa nebude vyrábať súčastne s novou. Asi je tá nová lacnejšia. Inak si to vysvetliť neviem.
stará se nebude vyrábět prý proto,že na ni nejsou výrobní prostory... 8-s
Jinak podle mě nová fabia již nebude tak kvalitní jak tato :-(
Stačí srovnat fabii s roomsterem,kde je dvakrát více laciných plastů,kovově znějící dvěře při zavírání,papírový kryt pátých dveří(ze vnitř),je zkrátka vidět,že už se i ve škodě šetří a s tímto nesouhlasím.... :'-(
ale tak...proc lidi kupuji skodovku?...protoze pomer cena/vykon+spolehlivost je dobre rodinne auto...jenze aby udrzela ceny tam kde sou a zaroven nesla do ztraty tak rozdil mezi skodou a napriklad fordem nekde byt poznat musi ;-)
Až na to, že si treba uvedomiť, kde sa ktoré auto vyrába. Škoda sa vyrába v CZ (teda autá dodávané na náš trh) a postupom času, ako rastie cena práce, tak stúpa aj cena áut tu vyrábaných a preto je potrebné ubrať na materiáloch. A práve teraz prišiel ten čas. Ako TommyEngelo správne poznamenal, už na Roomsterovi vidieť, že sa oproti súčastnej Fabii šetrilo. A to už ani nehodorím o tom, koľko položiek za tie roky výroby u súčastnej Fabie vypadlo zo základnej výbavy (viď veľké očesávanie na konci roku 2001). A mám kamoša, čo si kúpil nedávno miesto starej Fabie Comfort novú faceliftovanú Elegance a už hlásil, že aj tu nastalo veľa zmien k horšiemu. Ubudli úchytné body všakovakých plastov v interiéri, napríklad koberce sú horšie a mnoho podobných drobností. Ono sa to nazbiera.
Takže ak porovnáme trebárs Fabiu MR2000 a súčastného Roomstera, tak zistíme, že Fabia je omnoho kvalitnejšie navrhnuté a vyrobené auto. Takže je viac než jasné, že nová Fabia sa tiež ponesie v duchu veľkého šetrenia a začína sa približovať štýlom spracovania skôr vozidlám Suzuki a pod. Čo je smutné. Ale trh si to žiada. Navyše si myslím, že základný model bude ešte viac očesaný, než základný Roomster.
Na výrobu oboch Fabií nie sú kapacity, to je jasné. Ale zase by nebol problém výrobu Fabie I presunúť do poľska či niekam do Ruska. Ale stále si myslím, že Fabia II bude na tom rovnako (ak nebude dokonca lacnejšia), že by sa im výroba Fabie I nevyplatila.
2one-z : Renault (ač auto bych si od R bych si nekoupil) měl od roku 2002 8 aut pětihvězdičkových.To nevypadá na slabé plechy. :shock:
Jinak věřit kecům o Hondě bude asi jedna paní povídala, že...sice jsem se tam nedíval(dveře), ale nevěřím že by to Japonci měli špatně vymyšlené , nebo že by na tom šetřili. To auto má 8 airbagů...
T.E.CH - ono je otázne, či je to u Renaultu len o plechoch. Skôr si myslím, že Renault si dáva sakra záležať, aby auto v tom konkrétnom teste EuroNCAP dobre dopadlo. Francúzi si celkovo na výsledkoch crash testu EuroNCAP zakladajú. A napríklad BMW vyzerá byť ako šmejd, keďže nemá príliš dobré hodnotenie v EuroNCAP. Ale domnievam sa, že BMW je navrhnuté tak, aby vyhovelo aj crash testom v USA, ktoré prebiehajú inou metodikou.
Tommy: jj, když jsem se zeptal na roomstera, tak jen řek, že to není nic moc a tím diskuze o roomsteru končila >:D
TECH: nevim jak souvisejí plechy s bezpečností (třeba blatník :?: ), navíc kdyby měli hodně tuhé auto, které by se špatně deformovalo, tak je posádka na kaši, protože by nemělo energii co pohltit ;-) A navíc ty testy se dělají pořád stejně za přesně stanovených podmínek, takže to auto jde na ty testy postavit.
A ten chlap není jedna paní povídala, ale věřit mi nemusíte.
Presne tak, metodika testov ako aj podmienky pri testoch sú dobre známe, takže nie je problém auto vyrobiť tak, aby v konkrétnom teste dopadlo výborne, hoci pokojne môže byť pri reálnej nehode rovnako bezpečné, než auto, ktoré dostalo pri crash teste o čosi menej bodov.
Metodika EuroNCAP testov je postavena na zaklade dlhodobeho vyhodnocovania realnych nehod. To znamena, ze ak vyrobca postavi vozidlo pre tento test (o com teda pochybujem) tak ho stavia aj pre realnu premavku.
A keci o spochybnovani vysledkov tychto testov mi pripadaju ako paranoja, ktora sa siri v dnesnej medialnej spolocnosti v podobe hladania skrytych konspiracii nejakymi pseudo odbornikmi, ktory maju o danej veci casto len velmi povrchne vzdelanie.
Celkom tak to nebude. Prečo by potom prebiehali Euro testy a USA testy inak a inou metodikou?
Predpokladám, že každá automobilka si vykoná svoje vlastné testy (nie len simulácie na PC) a splní svoje vlastné normy bezpečnosti. Ale dnes je to práve o tej medializácii a o peniazoch, tak práve dnes by so veril, že by to aj niekto bol ochotný urobiť. Stačí napríklad zosilniť len stranu nárazu a v teste NCAP budú výsledky dobré, ale v reálnej zrážke môže dôjsť k nežiadúcej deformácii pri náraze do opačnej strany alebo hoci aj pri náraze do inej časti auta alebo pod iným uhlom, než pri testoch. Ale peniaze sú až na prvom mieste, tak čo? Dnes je doba, kedy všetko spočítajú počítače. Nevidím žiadny problém nechať spočítať nosný skelet tak, aby najlepšie odolal presne definovanému nárazu. Stačí napríklad inak orientovať smer nejakej výstuhy alebo niekde použiť inú oceľ (hrúbka, pevnosť, počet zvarov, miesta oslabenia). Možností sú tisíce. Vždy je to niečo za niečo. Ak by to tak nebolo, tak už dávno máme omnoho bezpečnejšie autá.
Nevim jak je to tady řešený, ale když pořád chcete moderátora (někdy by byl fakt potřeba), tak někdo kdo by ho chtěl dělat, může napsat redakci a ta dá třeba podrobnější info ;-) Já jsem jeden čas myslel, že to zkusim, dělat moderátora, ale teď mám hrozně málo času, takže jsem rád když sem občas zajdu :(