Jde mi o tohle, v Praze jsou dva zakaznici, prvni koupi Superb za 1 000 000 Kc a druhy koupi Passat za 1 000 000 Kc. Necha tim prvni kupec vice penez v CR? Podle me v tom neni zadny rozdil a Skoda posila vsechen zisk do VW, takze i kdyz kupujeme "ceskou" Skodu, posilame penize do Nemecka!
Samozřejmě že ne!! Rozdíl je docela zásadní a pokud ti jde o to, kolik peněz zůstane v ČR, budeš muset jít holt do Škodofky.
Pokud koupíš Passata, zůstanou v ČR peníze koncesionáře a dovozce, kteří je tu i zdaní (bude-li co) + příslušná DPH.
Koupíš-li Škodu, zůstane v ČR DPH + peníze prodejce + peníze výrobce (Škodovky), kterej je tu i celý zdaní. Samozřejmě, že část ZDANĚNÝHO zisku potom může jít i dál (především do německa), ale taky nemusí. Závisí na rozhodnutí valné hromady, lépe řečeno VW jako hlavního akcionáře, kolik procent zisku bude rozděleno na dividendách. Většinou je to poměrně malá část. Ale to tě už vůůůbec nemusí trápit a zajímat. To bys už rovnou mohl zkoumat, kolik ve Škodovce pracuje Němců, a kolik naopak ve VW Čechů, a importuje tak vydělaný peníze do příslušné země.
Keby ze uz nic ine, tak aj ked vacsina suciastok na obe uvazovane auta by bola od rovnakych dodavatelov niekde zo zharanicia, tak minimalne kupou Skody das pracu ludom v CR, ktori ju "zbuchaju" dokopy na montaznej linke, lebo jedine co vies naisto je, ze Skoda predavana v CR bola aj zbuchana v CR. To analogicky u VW nemusi platit (VW nerovna sa Nemecko).
Hmm, ale neviem kolko z tychto ludi bude obcanov CR...
Třeba se někde nakoupí karosářské plechy.Myslím,že jsou z Košic. Kdepak že je nakupuje Kia pro Ceeda? V Německu.Košické jsou naprosto skvělé.
Tak a to byl jeden z asi 1600 dodavatelů.I tam končí tvé peníze.
Také je cena auta tvořena 19% DPH,pokud nejsi plátce a nekoupíš sporťáka s mřížkou-chystá se k tomu Lambo... >:D DPH jde do stát.rozpočtu Česka.
Režie:snad to slovo znáš,počínaje energiemi,přes technologii,budovy, SW,HV....to nemá smysl vůbec rozvádět.
Škoda má i nějaké zaměstnance,ti dostanou plat,z toho firma odvede 9%zdravotního a 26%sociálního. První končí na účtu té zdrav.poj.,kde je zaměstnanec pojištěn,sociální na přísl.účtu OSSZ.
Pak se strhne lidem 4,5%zdravotka a 8%soc. z jejich hrubého platu a ty končí tam,kde výše uvedené odvody. Lze zdravotní neplatit,ale je třeba si veškerou péči zaplatit buď hotově,nebo se pojistit,ale zákon to neumožňuje. Kdo nečerpá letos,třeba se dočká za 5 let nádoru,bezva bouračky atd. a pak vyčerpá daleko víc,než vůbec zaplatil.Já jen,že takové lidí znám a oni by hrozně ráci nečerpali a byli zdraví,to vím též....Nedávno mi umřel kamarád,16 let makal ve své firmě, zaměstnával lidi,všem vše platil...rok přežíval a měl spíš jen pro zajímavost spočteno,že léčba jeho Dg. byla tak drahá,že na zdravotním tolik ani neodvedl a moc si přál,aby mohl platit a žít. Byl tam tehdy jeden ministr, dokonce tam leželi spolu se stejnou Dg...
Pak se platí daň z příjmu fyzické osoby a ta se odvádí na fin.úřad=státu.Čekému.Kde končí nevím. Třeba nové letadlo pro vládní činitele a malý hangár...
Pak Škoda vytváří zisk a platí daň ze zisku právnické osoby a je to v řádu miliard.
Po nikom nic nechce,má své učně,jakási průmka a hlavně má svoji VŠ.Když 2 kantoři z VŠ jsou v bankovní radě ČNB,snad to nejsou úplní pitomci.
Firma si vývoj aut,vč studií jede za své.
Já to utnu,neb to nemá smysl.Těch nákladů je nekutečně mnoho..
Hm,třeba těch něco přes 20 tis lidí dostane výplatu a koupí si tvůj výrobek.Moc ti to vadí?
Jak naloží firma s čistým ziskem (dividenty by to pak mohly být), tak po tom je každého, vč. mne, velké kulové.
Já třeba jel vlakem naposledy v roce 1987, a to 2 zastávky tam a dvě zpět(12 km tam a 12 zpět),neb starší byla ve školce jediná,kdo ještě nejel vlakem,děti se jí posmívaly,tak jsme teda vyrazili na výlet asi 1 hodina.....Určitě provoz Českých drah sponzorujeme, žena,starší dcera a já jezdíme auty,mladší jezdí s mámi, nebo do školy busem. Dnes jí(té starší) ti samí závidí,že jezdí vlastním autem,oni stále vlakem či busem,ale to neřešíme. Dokonce neřeším,jestli provoz ČD není zbytečně nákladný.
Řeším to,co mám v popisu práce, tj. mít stále práci pro 56 lidí a nikomu nic nedlužit.To bohatě stačí.
Kam a jak naloží nějaká firma s penězi po zdanění,není moje starost.V globální ekonomice je takový dotaz spíš k pousmání. Řešme své problémy,dobrá zásada.
BTW:zagugluj a dohledej,která práv.osoba odvedla v Česku za rok 2005 nejvíce na dani z příjmu a budeš mít víc jasno,nebo statistická ročence,ta čísla jsou...Data za 2006 brzy budou ;-) Tipuji,že Škoda-Auto byla a je v první trojce,ať lehce napovím ;-)
No, pokud jde o místo montáže a dodavatele, tak to tak třeba dneska je, ale zítra to už tak být nemusí, navíc škodovka zdaleka nevyrábí jen v ČR a naopak v českých montovnách škodovky nepracujou zdaleka jen češi. Navíc pokud jde o dodavatele, plno dílů nakupují VW a Škoda společně, takže tam bych ten rozdíl až tak nehledal. Co je to gros a naprosto jasný, je daň ze zisku. DPH totiž zůstane doma dycky (s možnýma drobnýma odchylkama) a čistej zisk můžou zase obě automobilky investovat třeba na Bahamách.
Existují smlouvy mezi ČR a spoustou zemí o zabránění dvojího zdanění.Když firma zaplatí daň ze zisku zde,neplatí jinde.Mám pocit,že na tom vydělalo Slovensko a získalo hodně firem,které fiktivně jsou tam,fyzicky jinde,třeba v ČR.Podobně Rusko.Putin je poučitelný,špidlové a sobotkové ne!
Škoda platí zde.V Německu zase není úplně daňový ráj,ale Tlustému to neříkejme... >:D On jede své kšeftíky s lidmi z UH kolem loterií,to je zbytečný se tím vůbec zabývat... :'-(
2Ferin:třeba,ale ty Bahamy je blbý,tam máš toho Viktora a známe jeho transakce ;-)
Teď vážně:ta firma má i svoji tzv."Sociální chartu", což se může zdát směšným,je tuším z dubna 2006, Bratislava. Když si to člověk pročte+pár věcí kolem,co mají na netu přístupné,nepůsobí to dojmem,že by to mělo celé být něco na způsob "rychle vydělat a pryč"... ;-)
No, doba trochu pokročila, Tlustý už na MF dávno není. ;-)
Jinak jsem nějak nepochopil, jakou to má souvislost? Smlouva o zamezení dvojího zdanění je o něčem trochu jiným. Firmy platí místně daně na základě přesně definovaných kritérií. K tomu, aby Škoda platila daně v Německu, není žádnej právní ani ekonomickej základ. S Německem nemá nic společnýho, kromě toho (zjednodušeně řečeno), že VW nakoupil její akcie. Navíc daňovej ráj není ani v ČR, korporátní daně jsou s Německem srovnatelný. Rozdíl bude, pokud se skutečně zavede jednotná daň.
To, ze IT ma cas na pisanie takych dlhych prispevkov znamena, ze ma inych ludi, ktori momentalne pre neho robia pracu, aby on nemusel. Na oplatku sa to napr. zajtra moze uplne obratit. Viem to, lebo ja som na tej istej lodi, akurat tych ludi mam o jednu desatinnu ciarku menej :-)
Alex: to cislo 1999 v nicku dufam nie je rok narodenia, ci ano? Ak ano, Tvoja otazka mi nepripada vobec hlupa!
Ano, Skodovka vyraba vo viacerych zavodoch vo svete, ale pokial viem (a dufam, ze sa nemylim), na nase CZ+SK trhy idu auta len z Ciech.
PS: neviem, ci teraz su plechy z Kosic. Isty cas neboli, lebo nemali zinkovaciu linku. Ale teraz uz stoji a vidno ju zdaalleekkkaaaaaa. :-)
It: Plech pro Skodu 100% neni z kosic, ten maji z nemec...proto si taky mohli dovolit dat 12let zaruku na proreziveni :-)
edit: az ted sem si precetl prispevek tv: taky moznost...ale jeste pred cca 4 lety byl 100% z nemecka
Jinak v CR je min. 10 firem, ktere dodavaji pro vsechny svetove automobilky
(delaji se zde sahary do topeni, tlumice, vyfuky, odlevaji hlavy a bloky motoru, vodni cerpadla, delaji startery, elektronika do ECU a svetlomety - to je jen o cem vim a na co sem si vzpomnel)
Opakuji,že sem skáknu jen tak,pro relax.Mám výhodu,že mohu pracovat v práci i doma,ono je jedno,kde se věci vymyslí a připraví, když máme počítače a net....Takže to, co jsem napsal bylo v pauze po příchodu domů, teď něco málo udělal a zase mizím a budu sedět na jednom výhledu-projektu.Kdepak,za mne nikdo práci nedělá,ani na práci kohokoliv neparazituji. Dělám si svoji,posledních 14 dnů hodně konzultací s klíčovými lidmi,co ano,co ne, co snad-možná, pokud ano,v jakém rozsahu atd...neb konkurence je tvrdá a zaváhat zanamená balit.
Šlo mi o to,aby si někdo nemyslel,že se prodá auto a někdo zbohatne.Možná trochu prodejce,snad víc jak výrobce. A potom, že je spousta plateb,které se ze zákona musí platit. Musí se platit, neb se tu v malém česku rádo zapomíná, ale je možno i odbourat,když doje na věc....Ovšem,byli bychom v EU první.
Holt byla chvilka času. Nebudu to dělat jako Mitsi,kterého je velice škoda,neb byl jednoznačně No1, půjde to tu jeho odchodem dolů jako celek.Už spíš také posílám jen SZ,ale těm co ví. Tam si docela dobře rozumíme,žádné invektivy,občas se taky potřebuji ujistit,jestli to či ono je dobře nebo ne. Je dobré vědět,že nevím a hlavně si to přiznat....
Nicméně mám pocit,resp. trvám na tom,že kam jdou peníze z prodané Škody(to byl dotaz), je věcí koncernu VW a nás do toho nic není. Bylo mi potěšením... ;-)
i kdyz se papirove vice ze zisku necha v CR v pripade Skody, tak to tady stejne soudruzi z NDR utrati za * a mejdany. takze si kup to co seti libi a na tyhle radoby modni trendy kupovani domaciho se vykasli.
Jasně! Kup si auto ze Severní Koreje a tutově víš,že to skončí pro blaho pracujícího lidu,např. jaderné zbraně, budování armády atd.Prostě a jednoduše na vysoce smysluplnné a prospěšné věci. Jo, třeba na ty 6 proudé dálnice,kde nepotkáš hodinu jízdy žádné auto a když,tak vojenské >:D ,ale zase nemají dopr.zácpy,to je fakt. :P
BTW:nevím jestli v D mají ještě nejaké soudruhy, pokud jo,určitě méně než zde alespoň myšlením,takový tip,nic víc...ale za * zase několik miliard neutratí,že jo?To by se hoši ušukali k smrti. Z čeho by pak financovali vývoj nových modelů? Leda z nějaké národní sbírky viz.Národní divadlo >:D Nicméně nějakých 4-5 mld.do rozpočtu odvedou a přiznejme si, většina firem zde odvádí několikanásobně víc.Zatočit s tou Boleslaví, pěkně po bolševicku!Znárodnit,rozkrást a pak zbořit.Nic jiného si nezaslouží >:D
IT: Ty dodavtele, o kterych sem nize psal sou vetsinou sikmooci :-)
a dodavaji i do skada, takze je fuk jestli si koupis skodovku ci korejce (btw: ten asi nebude z komunisticke casti ze :-) ) stejne cast tvych penez skoncu v japonsku ci koreji
Nie je jedno kde tie prachy skončia? Tieto bolševické vývely neuveritelne milujem. Treba tím červeným uznať, že jednu vec odviedli perfektne. Vo vymývaní mozgov verejnosti boli (a naneštastie stále sú SUX) vždy špičkový. A to nie len u nás. Ono je to totiž v západnej európe ešte horšie. >:-[]
Taky nechápu, co řešíte. Cizí firma si snad zaslouží tvoje peníze míň, než česká??
To mi připomíná TN, když hlásí letecký neštěstí, všichni sou mrtví, ale buďte klidní, nebyl tam žádnej Čech, Moravan či Slezan. Z toho dycky rostu!
No pokud Ti nevadí,že nejsou např.peníze na nové dálnice,opravy rozbitých silnic pak si můžeš skutečně myslet,že cizí firmy si zaslouží Tvoje peníze víc než firmy,které platí daně u nás.Ono totiž takové maličkosti se platí taky s odvedených daní...Že je u nás bordel a mrhá se pěnězi je další věc ale to se plácáním na webu stejně nevyřeší...
Moje peníze si snad zaslouží především firma, kerá mi nabídne výrobek, kerej se nejvíc bude blížit mým představám, ne?? Hesla tipu "kupujte české" mně přindou neskutečně ubohý. Přesně tohodle právě škodofka bohužel zneužívá a nasazuje neúměrně přemrštěný ceny. Však ono se dycky nande dost takových, co uvažují jak ty. Bohužel! Jasan, pokud budu mít vedle sebe dva srovnatelný výrobky za srovnatelnou cenu, pak mě to možná ovlivní.
No ešte ju nemám, bude až v ôsmom týždni. Cena bude 444tis Sk a výbava navyše k Ambiente sú bočné airbagy, klíma, vyhrievané sedačky, metalíza, alarm, dialkové k centrálu, defendlock a ešte dáke prkotiny.
Nikdo neříká kupovat výrobky české pokud nestojí za nic.Ale pokud je zrovnatelná kvalita a cena osobně dám přednost výrobkům vyrobeným u nás.Na této filosofii není nic špatného.
Komu se nelíbí škodovky ať si koupí něco jiného.Jinak většína lidí je svéprávných a utrácí svoje peníze,tak nechápu histerické výkřiky o předraženosti např.škodovek.Jinak trh určuje cenu a pitomé řeči o předraženosti -připomíná mě to projevy komunistických pohlavárů v dobách nedávných-jenom my určujeme co je správné,co má kolik stát...
Paulz nemá pravdu ani v principu. Narozdíl od doby nedávno minulé teď to, co je předražený, určuje spotřebitel a to tím, že buď koupí nebo nekoupí. A pokud se trochu rozhlídneš, zistíš, že čím dál tím víc spotřebitelů nekoupí, pač se jim cenová a "výbavová" politika škodofky libí čím dál tím míň. (stačí zabrousit do aktuální diskuze o Fabii, kde i zarytí škodováci neskrývají svý rozčarování)
Jinak na filozofii "kupujte české" je špatný skoro fšecko. Hlavně to, že popírá samotnej princip konkurence.
Jak správně uvádíš, většina lidí je svéprávných, takže jejich soud o předraženosti škodovek je vhodný respektovat. ;-)
To Pucmeloud:no zas tak úplně vzhledem k daním v dalších zemích EU to není přesné.Navíc a to souhlasím že je divné i na úplně novou např.Octavii dostaneš bez problémů dost velkou slevu takže hodnotit podle ofiiálních ceníkú je ošidné/jakou slevu dostaneš jinde je otázka.
To Ferin:pokud se někomu ceny škodovek nelíbí,tak si je prostě nekoupí.
To není Tvůj problém,nevím co to řešíš.
Osobně taky neřeším,že značkové tričko stojí třeba 1000kč a neznačkové 50.Pokud jsou lidi co si je koupí e to jenom jejich problém,určitě to není poblém výrobce.
No a Ty věříš na volnou konkurenci-no nebuď směšný.Připomínáš mě politky co rušili po revoluci zbrojní výrobu s tím,že je to nehumánní.Vůbec jim nevadilo,že trhy byli okamžitě zabráné jistě humánními a demokratickými režimy.
Jinak celé EU je vlastně vytvořené k omezování konkurence s jiných regionů.
A pokud jsi pro úplný volný trh,jistě by Ti nevadilo kdyby se např.ropa podávala za 1000 dolarů za barel-přece určitě nejsi proti tomu aby státy disponují touto surovinou ji prodávala za ceny které se líbí jim ne za ceny ke kterým jsou donuceni.
Soráč, ale větší snůšku bludů sem už dlouho nečetl.
Řeším to, co je předmětem téhle diskuze. To se tak většinou dělá, víš? Takže nevím, co řešíš ty.
Jinak cenová politika škodovky je i můj problém, pač i já su jedním ze spotřebitelů, pokud laskavě dovolíš. Nebo to tady hodláš cenzurovat?? To naopak připomíná dobu nedávno minulou mně! 8-s
Tvoje srovnání se značkovým a neznačkovým tričkem trochu pokulhává, to není případ aut.
S těma zbraněma sem to už nepochopil vůbec. Já chci zavírat nějakou výrobu?? A na tom, že se po revoluci zavíraly zbrojovky kvůli nehumánnosti, tos četl v keré pohádce. Zavíraly se kvůli nadvýrobě, navíc naprosto nekonkurenceschopnýho zboží, kerý nemělo odbyt, pač se rozpadla Varšavská smlouva. Ale spojitost s autama mně opět uniká. :'-(
Pokud jde o EU, proto uzavírá celní unie, dohody o volným obchodu a prefenrenční dohody s ACP atp., že jo, ty chytrej??
S tou ropou, to už nějak úplně mimózní, to se už opravdu vůbec nechytám, nějak slučuješ pojem volnej trh a kartel, takže jen tak dál, těším se na tvý další příspěvky! Bludu zdar! >:D
No s těma zbraněma to byl jen příklad,že podobní snílci/nechci říkat blbové/byli i před Tebou.
Pokud jde o EU tak tvrdit,že vznikla kvůli volnému obchodu/jo uvnutř to ano/může jen
člověk mírně řečeno naivní/blb/.
A co se týká ceny za ropu víš jak by dopadli státy např.v Perském zálivu/a nejen tam/ co by vystoupili s kartelu a začali dodávat ropu za ceny které chtějí oni a kam sami chtějí?Což je dle Tvého každého svaté právo?
Státy co tzv.uznávají volný obchod by je v nejhorším vojensky zlikvidovali.
Tak tady ještě chvíli vyprávěj o volném trhu.
Jinak už konečně pochop jako zastánce volného a konkurenčního trhu,že prostě cenu určuje trh-ne nějaký Ferda!
Pre tvoju informaciu: trh neznamená hneď vysokú cenu.
V prípade ropy kartel OPEC umelo obmedzuje produkciu ropu a tým udržuje jej cenu podľa potrieb kartelu a jeho členov. Ak by kartel neexistoval cena ropy by bola nižsia ;-)
Sorry, ja som ta zle pochopil. :*) Boze bolo len rano a uz som bol prepracovany. Takych typkov ako je Paulz mam okolo seba pozehnane, tak uz obcas reagujem podrazdene.
No maly priklad. Myslim, ze si este niekto spomenie na Karola Polaka, toto dnes vypotil (alebo skor vyblil) do sme
... a cele sa to vola marketing. Predat spravne mnozstvo za spravnu cenu, aby vynos bol (v dlhodobom hladisku) co najvyssi. Naco predavat 100 tisic kusov za pol miliona, ked mozeme predat 85 tisic za tristvrte.
My do tejto politiky nevidime a mozeme sa iba rozhodnut, ci mi to stoji za to alebo nie.
Uff, ohladom odbornej stranky komentovania a pouzivaneho jazyka s nim suhlasim, ale to bolo asi tak 10 viet z celeho clanku. Zvysok... Som prekvapeny, no ale na druhej strane je to taky isty clovek ako ktokolvek iny, len je trochu znamejsi. V jeho veku si myslim vela ludi na SK bude hlasat podobne nazory.
Sranki:jinak v čem dnes existuje volný obchod bez nějakých omezení/kvóty a pod.?Mluvit o volném obchodě je prostě naivita-a to jsem chtěl říct.Např.naše slavné EU-na kolik % dovozu vlastně nejsou kvóty?
Kvóty? Myslíš clo, ne? Proč by měla EU někomu jednostranně posyktovat bezcelní dovoz? A budeš se divit, najdou se takový země, bezcelní dovoz například EU zavedla pro 48 států ACP. A celní syzby se všeobecně neustále snižují na zlomek své původní hodnoty.
Navíc sem nějak nepochopil souvislosti. Jednou horuješ pro kartely, pak zase pro volnej obchod, pak ho zase úplně strháš,.... :?