Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
7. 5. 2009 00:52
neregistrovaný "uzo"
6. 5. 2009 22:22
Aký motor do novej octavie ?
auto pre rodinu na kratke trasi a užívanie si jazdy
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "uzo"
7. 5. 2009 00:52
Re: Aký motor do novej octavie ?
pri jazdení do 15 - 20 tisíc kilometrov by som odporučil tú 1.4TSI, je to výkonný a aj úsporný motor. Pri väčšom množstve km tak by som mal dilemu či 1.9 či 2.0 to uz zalezi na tebe či si ochotný dať o 80 000 viac za ten 2.0liter.
7. 5. 2009 07:01
Re: Aký motor do novej octavie ?
no ja robim asi tak tých 10tisíc km takže aj ja mám asi na prvom mieste tú 1,4 tsi zda sa mi to ako najschodnejšie riešenie mal som aj predvadzaciu jazdu s tým tsi a super to išlo tak asi zoberem.ak by mal niekto čo povedat k tomu motoru 1,4tsi tak nech sa vyjadrí dakujem
Avatar - mysak2
27. 6. 2012 08:20
Re: Aký motor do novej octavie ?
Pro požitek z jízdy by si měl daleko lepší 1,8 TSI 118 kw. Já bych si ho určitě vybral.1,4 TSI 90kw je taky dobrý, ale občas se tam vyskytuje problém s vytahaným rozvodovým řetězem. Výkonější verze 1,4 TSI, které mají dvojité přeplňování(turbo+kompresor) tento problém nemají.
Avatar - mysak2
27. 6. 2012 08:21
Re: Aký motor do novej octavie ?
.....ještě jsem zapomněl tento problém se vyskytuje i u 1,2 TSI
27. 6. 2012 16:59
Re: Aký motor do novej octavie ?
1,6 TDI 77 kW je jasná volba, cena v porovnání s 1,4 TSI je stejná, spotřeba TDI bude o litr lepší a pokles hodnoty Octavie v naftě bude menší než v benzínu...
A já osobně věřím, že i životnost motoru TDI bude delší než TSI...
1. 7. 2012 20:28
Re: Aký motor do novej octavie ?
1,6 TDI není špatný. Nicméně je vhodnější pro někoho kdo má větší nájezd km. Pro člověka co najezdí 10 tis. ročně je nevhodný. Krátké trasy neprospívají filtru pevných částic. Nehledě na to, že čas od času tento filtr podstupuje regenerační proces a tomu krátké trasy neprospívají.
1. 7. 2012 19:24
Re: Aký motor do novej octavie ?
Nedávno tu proběhl test na spotřebu u Octavie 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI. O vytahaných řetězech se tu napsalo už dost. Nicméně u nově vyrobených vozů už to problém není. A u těch starších je potřeba při startu bedlivě poslouchat. Jakmile chrastí, na nic nečekat a nechat na záruku vyměnit. 1,2 TSI kupodivu pro Octávku solidní věc. Výkonově nezaostává (např. stará 1,9 TDI měla tuším také 77 kW). Pro to auto to není problém. Pokud naložíš rodinu a plnou bagáž, tak ano. Je to spíš na klidnou jízdu. 1,4 TSI je optimum a vychází z předešlé obdobné motorizace. Trochu víc váží jelikož v 1,2 TSI a 1,8 TSI je více hliníku. Nicméně 90 kW je už pěkný výkon. 1,8 TSI se tváří, že bude nějvětší žrout nicméně ve spotřebě se vyrovná 1,4 TSI. Pokud tě však bude lákat vyzkoušet 118 kW, tak se pak nemůže člověk divit, že spotřeba poroste. A že ono to lákat bude. Mysli i do budoucna. Jednou auto budeš prodávat a určitě prodáš lépe 1,4 TSI než 1,8 TSI. Stačí se dneska podívat na cenový rozdíl ojetin. 1,8 jsou levnější, protože se lidé bojí, že je ten motor sežere. Optimální by byla tedy 1,4 TSI. Každopádně bacha na turbo. Pokud ho čas od času pořádně proženeš, je potřeba ho nechat odpočinout. Nezhasínej hned motor, ale nech ho cca minutku běžet ať má turbo šanci se zchladit. V opačném případě si zaděláš na budoucí nemalou investici a možná i neoprávněný názor na to, že TSI jsou špatné motory. Přeju dobrou volbu :-)