Ja ako mnoho dalsich som podlahol velkej televiznej reklame, a rozhodol som sa, ze doprajem mojmu milacikovi nove tlmice.
Rozhodol som sa pre Monroe. Doma som rozbalil krabice a nadsenim som si prezrel tlmic. Moje nadsenie dost opadlo, ked som videl, ze to spracovanie( zvary, troska a celkovy dojem ) su na priemernej urovni. Vravel som si nic to, to
najdolezitejsie je vnutri, to bude jazda az mi to znamy automechanik namontuje.
Prezrel som si aj novy zadny tlmic, chyba prachovka ?! Na originlanych tlmicoch je
a vyrobca asi vedel preco ich tam dava.
No nic prisposobim inu prachovku, ked uz monroe setri na nich.
Nasledovala montaz a po montazi neprijemne prekvapenie. Z jedneho zo styroch
tlmicov zacal tiect olej!
No nic, demontovali sme tlmic, prezreli a zistili sme, ze zatka tlmica je nakrivo nalisovana a preto vyteka olej.
Tento poznatok ma dost nahneval, predsa taketo veci robi automataticky lis, a tam musi byt velka presnost. Staci male vychylenie a zacnu sa nadmerne opotrebovat tesniace simeringy a zacne unikat olej, mozno po 100 km mozno po 1000 km. Pozrel som sa na krabicu a vidim MADE IN SPAIN.
No dakujem pekne, dobre viem aku maju spaniely mentalitu a taktiez viem, ze ani pod silnym dozorom nedokazu pracovat kvalitne. ( Uprimne lutujem vsetkych nemcov pracujucich v SEATE ).
Reklamacia dopadla tak, ze vyrobca do jedneho mesiaca rozhodne ci je chyba vo vyrobe,
alebo pri montazi. ( Napriek tomu, ze na prvy pohlad je vidiet chybu vyroby )
No ale bol mi ponuknuty nahradny tlmic, ovsem za zalohu vo vyske ceny tlmica.
Jazdit potrebujem, suhlasil som, ale dobre viem, ze takto mi vlastne predali 5 tlmicov, a
ked sa za mesiac ozvu kludne mozu povedat, ze bola chyba pri montazi a vsetci budu
spokojni, dovozca monroe, predajca monroe
( predali mi o 25 % viac tlmicov ako som potreboval ), len chudak zakaznik si mysli svoje.
Na druhy den som mal nahradny tlmic a pred montazou som ho dal skontrolovat.
Bol to opravovany tlmic!!! Poskodene tiahlo, poodierana farba, stetcom pozatierane.
A este jedna vec, tlmice musia byt z tej istej serie a musia byt parovane!
A ja mam dva tlmice z uplne inej serie!
Moj nazor je, ze takyto nekvalitny tovar sa ani na blsaku nepredava.
Budem si musiet kupit tlmice odporucane vyrobcom auta, a monroe budu sluzit ako
Mam nove Monroe na aute asi 5 dni, zatim k plne spokojenosti. Vyroba je Made in Denmark, ale zvenku vypadaji stejne - tzn. otrepy, "smrkance" na svarech, krive nalepene nalepky. Tak doufam ze uvnitr je vsechno OK. Prekvapily me dve veci: cena 6028,- vc. DPH za 4 tlumice (terenni Toyota) a dvouleta zaruka. Myslim ze za dva roky najedu tak 80 az 100 tisic km, tak uvidime...
Myslim, ze tieto "kvalitne" tlmicene nevideli zakladnu farbu ani z rychlyka. Su uplne skorodovane!!!!
Auto mam uz 8 rokov, ale okrem tlmicov nikde inde nie je ani stopa po hrzdi.
Takze to svedci o tom , ze na tlmice nastriekali vrchnu farbu priamo na kov, priamo na neobrusene zvary. Myslite si niekto, ze mi to uznaju ako reklamaciu???
Nejzajímavější tlumiče vůbec jsou hyhrogasy systemu HYDROGAS nebo dříve Hydrolastic.
mají to Austiny, Rovery 100, Subaru kombi vzadu, mercedes 450 SE, MGF, Mini 850, apod. Jsou to dvě koule, kde v nejhornější polokouli je stlačený dusík, pak membrána, poté komora, přepouštěcí membrány, další komora a z té vede trubka to tlumiče vedle nebo dozadu. Vše je naplněno kapalinou HSF Hydrolastic suspension fluid a funguje to bez výměn i 30 let. Jen se doplní kapalina tak 1x za dva roky asi deci dvě.
Největší průser je, že v kdejakém servisu Citroen
jsou ochotní do tohoto systému (především
na britských autech) napustit brzdovku nebo podobná svinstva. Čímž se pérovací systém spolehlivě zničí a jde o dost drahou věc.
Nová pérovací jednotka stojí asi 8500 kč.
Je to asi tak, jako by Vám někdo napustil do brzdového okruhu třeby fridex nebo olej.