prof, kamarati velmi chvalili Suzuki DR 400. Lahka, obratna, vykonna - na moj vkus ale prilis vysoka (ten moj clenok zlomeny minuly rok stale nie je uplne v poriadku).
Vytál jsem to z archivu. Začíná bláto a po silnici už toho moc nenajezdíme. Je teda čas vytáhnout do toho bahna něco, co je na to dělaný. Kamarád mi uázal úplně novou čtyřstovku Husqarnu a docela mě zaujala. Co byste tak doporučili do těch 150 - 160 kg váhy motorky?.
Motofan, dík za link! Tá adresa ktorú som písal predtým fakt už nejde, neviem prečo, alebo možno je iba preťažená ich linka. A veď na tej stránke od teba predsa sú výsledky... Česi skončili na 6., Slováci na 8. mieste celkovo v Trophy tímoch.
No, tak tú XR 650 R som už vyskúšal ... všetko je OK, len som pri tej jazde na motokrosovom okruhu v ostrej pravotočivej zákrute brnkol špicou čižmy o zem, zozadu sa mi na achilovku oprela stupačka a výsledok je zlámaný členok, kosť a odtrhnutá šľacha :-(( Operovali ma v ten istý deň, odležal som si asi 20 dní na traumatológii a teraz mám nohu v sádre... snáď sa ešte stihnem posadiť na motorku do konca sezóny...
Píši jen pro zajímavost. Příčina cvakání odhalena, nějaký pan koumes vyvrtal díru do hlavy a zašroboval šroub, který bránil vychýlení napínáku. Při vychylování napínáku za běhu motoru tloukl napínák o šroub. Na závadu sem přišel až po rozebrání víka ventilů a po prozkoumání jiného motoru stojícího i s motorkou v jednom nejmenovaném motobazaru. Snad jsem odhalil celý problém a budu teď již šťastně jezdit.
petr ale práve že tou teplotou sa to môže meniť... cvaká to kým je studený olej alebo keď je rozvodová reťaz namáhaná, akceleráciou alebo brzdením motorom ... práve vtedy je reťaz najviac namáhaná. Vtedy sa najviac opiera o ten napínák.
Řetěz se mi zdál pěkně namazanej, nikde neoblejskanej napnutej, tak prostě v pořádku. Na lištu sem neviděl na celou ale tam kde byla tak nebyla nijak ohoblovaná až na kov. Je pravda že na tu nejvýc namáhanou část u napínáku sem samozřejmě neviděl. Tou potvůrkou jak si psal mi to už poslouchaly maníci v servisu a řekly taky že to bude asi rozvoďák. Mě se to nezdá protože to by se přece neměnilo s teplotou a když tak k horšímu. Navíc je to opravdu takový ostrý cvakání jako když mlátíš pravidelně dvouma tyčkama o sebe. No skusim to ještě oposlouchat, necham seřídit ventily a posoudit ještě nějakym odborníkem a pak se do toho asi pustim. Díky
Petr, ťažko to takto posúdiť ... to by chcelo fonendoskop na uši a počúvať, určiť presne ten zdroj hluku. Aj tak si ale myslím, že to bude práve tá vodiaca lišta, a tomu rozobratiu sa asi nevyhneš.
No bohužel to má napínak dost blbě, vlastně zabudovanej v bloku motoru a jedná se jenom o péro který tlačí na vodící lištu řetězu. Abych ho moh vyndat tak musim vycuknout celej motor z rámu. Chci právě eliminovat všechny možný varianty než se pustim do takový akce. Nerad bych pak zjistil že je v pořádku. Všechno nasvědčuje tomu že to neni ani řetěz ani napínák jenom kdyby se ten zvuk neozýval právě odtamtud. Je to takovej ostrej klepavej zvuk žádný chrastění nebo tak. Já už prostě nevim. jinak dík.
Sorry za ten preklep, tak ešte raz... v akom stave je ložisko v kladke, ktorá napína rozvodovú reťaz? Tie príznaky by tomu nasvedčovali ... a lepšie vymeniť napínaciu kladku, než riskovať roztrhnutie reťaze (vačka, piest, ventily, hlava ...)
Žádám o radu. Mam Hondu XL 600 a něco v motoru na pravý straně kde je rozvoďák mi docela silně vyššim tónem cvaká přesně v rytmu běhu motoru. Necvaká to furt, nejvíc za studena na volnoběh a za tepla zase při záběru a při brždění motorem. Kontroloval jsem rozvoďák a zdál se normálně napnutej. I když sem se koukal za běhu a cvakání zezhora výčkem od ventilu, tak se nijak neklepal. Ventily maj vůli spíš menší než větší. Uvítal bych radu protože začínám bejt bezradnej. Díky.
Tak nám tá sezóna pekne začína... minulý týždeň jeden známy s Dominatorom, ktorý s nami občas jazdieval, nepočítal s tým že mu nedá prednosť Favorit, ktorý vchádzal na hlavnú z vedľajšej cesty... a neprežil to. Dávajte si extrémny pozor, najmä v meste!!
rad bych se dozvedel zdali ma nekdo zkusenost s timto moto a nebo jaky by kdo mne ve tride 125 ccm doporucil, pripadne jaka mela byt cena u Rx z 94 nebo 95??
to gsf: dík za odozvu. Transalpa mám, len som chcel vedieť, či je medzi ním a Afrikou taký výrazný výkonový rozdiel, aby sa mi oplatilo zameniť to. S transalpom som spokojný takmer po všetkých stránkach, až na to, že prisadnutím spolujazdca už nie je taký živý, ako som zvyknutý keď idem sám. Nevieš mi povedať či je nejaký výrazný rozdiel v spotrebe paliva? Varadero poznám, má ho kamarát, a nepáči sa mi na ňom to, že keď ideme niekam spolu, rovnakým tempom a rovnakú vzdialenosť, berie mu to minimálne o dva litre viac než mne Transalp. S Transalpom sa dá ísť cca 110 km/h pod 5 l /100 km, on sa s Varaderom pod 7 nezmestí nikdy. Ako je na tom Afrika?
Mel jsem Afriku dva roky, takze ti napisu moje pocity: je to super motorka na klidne cestovani i ve dvou. Polozit se da tak, ze splujezdec jde stupackama o asfalt. Do terenu je trochu tezka, polni cesty zvlada hrave, ale pozo na louze. Podklouzne ti predni kolo a prdnes si do trenek, nez ji zase zvednes... Motor je drzak, s dobrym zatahem, jenom po nem nesmis chtit ject 200 v kuse. Cestovni pohodlna rychlost kolem 150ti, sedis pohodlne a nefuni na tebe. Ja osobne bych se nerozhodoval mezi Afrikou a Transalpem, ale mezi Afrikou a Varaderem. Jinak ti preji stastnou volbu. Cau.
Vidím že naháči Bandit & spol. už to tiež nevydržali, ja takisto :-)) V nedeľu som sa prebehol na kamošovom Transalpe, takže už len nabiť baterku a nastriekať reťaz na mojom :-)) Snáď sa vydarí počasie aj tento víkend!
Máte někdo zkušenost s Kawasaki KLX 300 4T cest.verze.Dá se s tím jezdit i po silnici a trochu dál.Od kterého roku se vyrábí atd..Prostě všechno co se o té zelené krásce dá zjistit.Díky.
Všetkým priaznivcom jednej stopy želám do Nového roku vždy dostatočnú vzdialenosť medzi kolenom a zemou !!! A nech Vás mašinka nikdy nevyhodí zo sedla!!! :-)))
Jirik, nerob z nas barbarov ... Ja predsa viem ze co je chranene uzemie alebo narodny park .. ale keby si to bral do dosledkov, tak by si musel pozatvarat aj statne cesty a dialnice, tie predsa tiez idu cez chranene uzemia, nie? Napr, Sumava...
Jsou aparáti, kteří jezdí i přes les. Ty lesní stroje mi také nevoní, ale ty dělají bordel více méně na jednou místě (zvěř uteče první den), a když jsou mláďata tak to minimalizují. Hlavně je rachot, když se těží v zimě zimní dřevo. Koneckonců, prostě auta a motorky do lesa, tedy myslím do Chráněné krajinné oblasti nebo Národního parku prostě nepatří. Jednak podle zákona, jednak podle logického uvažování. Prostě aby existovalo nějaké místo, kde je klid a nemusí to být zrovna hřbitov.
Jasir, ja teda chodim po lesoch iba po lesnych cestach ... a ten ramus co ja narobim je myslim nic proti tomu co narobi jedna motorova pila, alebo lesny traktor.
Doufám, že mezi Vámi nejsou ty *, co * svými motorkami Beskydy. Jsou to fakt parchanti. Kromě toho, že řada lidí a koňů (na jedné chatě) má z toho šok, jezdí si volně mezi čestvě zasazenými stromky a ty končí. Samozřejmě jim nestačí turistické stezky a jezdí volně přes les. Že tam je nějaké ptactvo, v červnu mláďata potřebující klid, to je vůbec netankuje. Takže rys a jiné šelmičky raději utekly. Pokud takového znáte, vzkažte mu, že lidem dochází trpělivost. Co když nějakému myslivci lupne v kuli a vystřelí? Na honech jich už dost padlo...
Čau driver, ani mne to nedalo ... ešte som to nezazimoval, a asi ani nemam v pláne :-)) verím že sa bude dať jazdiť tak ako minulý rok v januári ...
A ozaj, veď enduro môže jazdiť aj po snehu !!!
Čau v sobotu jsem to ještě prohnal, abych oddálil depku. Docela super, doufám, že v průběhu zimy bude pár rozumnejch dní. Klobouk dolů před tím, kdo jezdí full year. Pavel
Včera som to ešte bol prebehnúť, ale ako tak pozerám na dnešné počasie za oknom, tak to bola asi posledná jazda v tomto roku... Jazdí niekto z Vás aj cez zimu???
Sorry, že odpovídám poněkud později. Tve stránky, jsem četl již dříve a je to dost fajn počtení. Nevím, jestli v tom pokracujete, ale mě se nepodařilo další věci načíst. Fandim Vám panové a doufam, že se někdy potkáme. Pavel
Máš pravdu, v Jablonci jsem byl. Počasí fakt vyšlo úplně SUPER. Měl jsem z toho strach. Když jsme v pátek přijeli, furt pršelo. Byl jsem sice jen na DZ na sjezdovce, ale byla to paráda. Akorát mě mrzí, že jsem ještě nenašetřil na motorku. Snad příští rok.
Nechci urazit "Brod", ale kam se skutecne vyplatilo zajet o tomto vikendu byl Jablonec n. Jizerou - posledni republika enduro v tomto roce. Bylo spickove pocasi a zajimava trat. Opet jsem si overil, ze na enduro je nejlepsi se jezdit divat na enduru - potom neco vidite (a zazijete - napr. kdyz si kus trate taky zkusite :-)).
No ono je tezko radit, je to silne individualni. SM610 je na silnici, takze se bude po meste lepe ovladat jak TE610. Myslim, ze na delsi cestovani to rozhodne neni ! Canyon po teto strance je vhodnejsi a pohodlnejsi, ma ale zase daleko mensi vykon, tusim o 10k. Takze se pojede pohodlneji, ale zase to tak moc nepojede.Zaverm bych to shrnul takto, TE610 na blbnuti do terenu a na bezne kratsi (100-200km)jezdeni po ceste. SM610 na blbnuti a pojizdeni po meste. Canyon na delsi jizdy (cestovani?) po ceste a prilezitostni "vylety" do lehkeho terenu.
Mam TE 610 E - rozhodne je to dobra motorka na blbnuti v terenu, ale ne na nejake velke cestovani - SM musi byt ve meste super, ale jinek je to v podstate enduro - nerad bych na tom jel vic jak 200 km v kuse.
Líbí se mi Husky SM 610 (motorem a podvozkem) ale i Cagiva Canyon (designem a pohodlím) doporučil bys Husky jako normální motorku? To se pro mě = Ježdění po městě, cesty a výlety po republice(s trochou bagáže), tak 1x až 2x za rok výlet po evropě. Mám trochu strach z toho uzkýho sedla. Taky mě deprimuje nádrž jen na 9 litrů. Mimochodem, kolik ti to na silnici žere? Jak je to se spolehlivostí u Husky? Taky si nejsem jist o kvalitě dílenského zpracování. Kdysi jsem měl Cagivu SuperCity 125. Dobrá pila, ale kvalita z toho nekoukala. Jako záložní plán mám Hondu Dominator, ale cena rozhodne. Prosím kdo k tomu něco máte, pište. Můžete i e-mailem na BRUNOX@POST.CZ Dík
Prave jsem uverejnil ten muj elaborat, kde jsou nejake poznatky s TE610E. Nemuzu tedy rici, ze by vse bylo absolutne bez problemu. To ne. Neni to ale nastesti nic zasadniho, co by mi branilo v pozitcich z jizdy. Takze adresa je [odkaz]
No konecne "husqvarnaci" ja si uz myslel, ze jsem snad jediny v republice a rikal si, kde je tech ostatnich 260 husqvaren co se v republice prodalo. Ja mam TE610E 6/99 a najeto 2500km. Mam uz i nejake zkusenosti. Mam napsany nejake tipy a zkusenosti, poslete mi sve emaily a ja vam to poslu. Zajimalo by mne, na ktere problemy jste narazili a na ktere ne. Jinak zadni plast se sjizdi rychle, tipuji ze vydrzi tak 3000 km. Studene startovani je zpusobeno blbym nastavenim bohatosti smesi. S tim mam velmi bohatou zkusenost. Je to ale nadlouho a proto je to nevhodne do konference. Jestli chces, poslu ti nazor emailem. Tak mi prosim zaslete email adresy. Moje adresa je baros@iweb.cz . Jo, jeste muzete navstivit [odkaz]
, kde jsou nejake obrazky. No a 410 podle papiru o moc lehci neni, takze to bude chtit tu fyzicku. Ja uz na tom pracuji, protoze to je zaber jak svina.
Precetl jsem si tvuj prispevek. Mam ted najeto cca 1500 km. - Zatim bez problemu, jenom resim kterou gumu koupit dozadu. Jedina potiz je startovani, kdyz je to studeny - nema benzin, musim nekolikrat proslapat se syticem a pak zapnout zapalovani. Tvoje zkusenost?. Motorka je super jenom nevim jestli jsem si nemel koupit 410 - je lehci. S 610 (myslim tim samozrejme TE 610 E) je to v terenu docela drina - jedina sance je zacit zase poradne cvicit.
Protoze jsem se stal majitelem endura (Husky 610E], rad bych pokecal o vecech, ktere myslim resi kazdy. 1 - laboruji se svickami. Original jsou NGK. Doporucovali mi Split-Fire, ale ty se pry pri polozeni "ulejou". Nyni jsem na Champion - docela OK. 2 - olej - Shell adventure 4T - mate nekdo zkusenost? Servis doporucuje vymenu po 4000 km -zda se mi to mnoho ??? 3 - pneu - jezdim tak 70/30 teren/silnice. Docela bych koupil motokross, ale pry se na silnici velmi rychle ojedou. ?? Pokud mate doma Husqvarnu 410/610 - mate nejaky problem? Pote co ma motor dalsi cerpadlo a filter snad uz jsou spolehlive. Cau
Baros, na Transalpe sa dá jazdiť po zadnom kolese úplne v pohode, chce to len cvik. Mimochodom, na nedávnom Streetfigter Day v Českých Budejoviciach vyhrali prvé dve miesta v amatérskej kategórii enduro Transalpy ... jedna z podmienok bolo prejsť určitý úsek po zadnom.
Čo sa týka skákania, dá sa ... ale Transalpu to nerobí moc dobre, je dosť ťažký, a hlasito protestuje všetkými spojmi na kapotáži :-)))
Jasne Pallas, boty ti nikdo na vyzkouseni nepujci. Podrobnosti zatim neshanej, budu je kupovat az na pristi sezonu. Nesmi byt ale na suche zipy, ty bych brzo rozbil. Prece jenom se i sem tam svezu v terenu, a tam je okovana spice potreba. Kdyz projedes parkrat zatacky ve smyku, tak je spice boty za chvili v "pr...."
A co ve vasich koncinach noveho? Jedite,jezdite? A co Transalp a teren, da se s tim treba trochu skocit nebo jezdit po zadnim?
Baros, ja teraz jazdím v takých turistických čižmách, ktoré sa zapínajú na suchý zips. Nevyzerajú síce príliš enduro, ale zato sa v nich dá chodiť. Z toho, čo poznám, alebo čo nosia kamaráti, by som ti mohol doporučiť vysoké Bieffe, aj keď iba z počutia ... ťažko si od niekoho požičiavať na súšanie čižmy, že .... Na Slovensku má Bieffe pobočku, v Hlohovci, kde vyrábajú prilby (alebo iba to vnútro, myslím), a tam sa dajú kúpiť čižmy za zaujímavé ceny. Viem, že kamarát tam kúpil za 4000 Sk tie, ktoré stoja okolo 380 DM u Hein Gericka. Môžem sa popýtať na podrobnosti, ak chceš.
Veru hej Pallas, uz som to preluskal. dost ale procvicovani slovenciny. Ono je to vse pekne, ale ja nemecky neumim ani blaf.Trochu jsem se porozhledl a nasel i mnoho anglicky "mluvicich" stranek. Jak jsi na tom s anglictinou? Jestli lepe jak ja s nemcinou, tak ti mohu poslat i ja paru linek. Potrebuji jeste radu ohledne botu. Chci nejake s preskama, ale ne motocros, spise mekci off road, aby se v tom dalo i chodit a vydrzet aspon pul dne. Nemas nejakou zkusenost ci doporuceni? Znas treba SIDI off road ?
Prodám "TLUSTÁ BERTA" /Yamaha FJ 1100/ moto. stavěný na zakázku. JEDINÝ kus na světě. Nutno vidět. r.v. 98, černá barva najeto 10 000km. Perfektní stav. Cena 250 000,-Kč. Pošlu foto. Tel.0602/410 650 Nebudu se tady víc psát protože motorkám vůbec nerozumim, ale kdyby někdo chtěl fotku tak můžu poslat. Dík.
Zdar Pallas. Pozeral jsem na ty stranky, je to pekne udelany. Nemecky nerozumim, ale nejake parametry jsem vylustil. Dik za link. A kdyz jsem u tech odkazu, nemas v "supliku" nejake dalsi linky s enduro tematikou ? Neco jsem hledal, ale zda se mi, ze toho na internetu moc neni.
Podľa toho, čo som čítal na nemeckých stránkach, nie sú zlé ani Barumy ED9T. Osobne si myslím že najlepšie sú asi Dunlopy Trailmax, ja mám originálky Bridgestone, ale tie sa veľmi rýchlo derú (cca 5.000 km zadná).
Ja mam zatim najeto asi 1700 km na nove. Crelkem mam ale na dvou kolech najeto takovych 10.000 km.Hele, jake jsou na Transalpu gumy ? Ja ted potrebuju prezut na nejake univerzalni gumy. Mam pocit, ze tam jsou Dunlop Trailmax. Je to tak? Nebo poradis mi, z ceho vybrat ? V predu mam 21" a vzadu 18".
S tými pádmi: asi patria k tomu.... Našťastie sa ešte nikomu z nás nič nestalo (zlomeniny a pod.), čo nebýva pravidlom napr. na cesťákoch. Koľko si už najazdil na novej mašine?
No co se tyka ND, zatim jsem nemel zadnou potrebu. Jdou zvesti, ze je to s dostupnosti horsi, ale z mist nejvyssich (Cagiva Praha) mam zpravy, ze by se to melo zasadne zmenit. Muze to byt pravda a nebo muzou kecat.Zatim jsem nic nepotreboval a doufam, ze mi to jeste chvili vydrzi.Vase stranky jsou pekne, je tam spousta obrazku.Premyslel jsem ale nad jednou veci, proc tak vsichni a casto padate? Nepopichuji, myslim to vazne.Jestli jezdite tak divoce a vterenu, tak byste meli zmenit masiny. Transalp na to asi moc neni. Mozna ta moje TE610E by byla na takove radeni vhodnejsi.
Moje stranky chci do budoucna take trochu rozsirit, ale zatim neni cas. chci takto pomoci potencionalnim zajemcum, aby si pred koupi sehnali potrebne informace.Ja jsem je shanel asi mesic, nez jsem koupil.Fotak mam digitalni Olympus C-840L. Je to takova dostacujici kategorie.
To som mal na mysli aj ja, ved som aj písal že Husqvarna TE 610 je ostrý súťažák, ak nemáš na mysli novú TE 610 E, ktorý má vyvažovací hriadeľ a el. štartér, ale Borouch chce niečo jazdené, a tá tvoja sa robí myslím len od minulého roku. Ozaj, ako je to s ND? Ja som mal Cagivu, a je to dosť otrasné, ND si musíš zháňať v Rakúsku, myslím že na Husqvarnu je to podobné ?! Oprav ma, ak sa mýlim.
Ináč tá motorka je pekná, a celkom pekné sú aj tie fotky ... vidno že máš digitálny foťák. Uvažuješ tú stránku časom rozširovať? Videl si už tieto stránky o Transalpe?
Ted jsem si precetl paru vasich prispevku ohledne endur, a neda mi to, musim prispet do mlyna. Mam doma asi 6 tydnu starou TE 610 E. Obecne musim rici, ze je velky rozdil mezi TE610 a TE610 E. Ecko je civilni verze, je to uplne jina motorka! Myslim, ze uz s ni mam nejakou zkusenost, a jsem ochoten poskytnout nejake konkretnejsi informace. Pokud mate nekdo zajem, navstivte adresu [odkaz]
kde naleznete nejake obrazky tohoto biku. Vsechny vami uvadene motorky jsou uplne jina kategorie. Pro vyber je treba si uvedomit, kde budu jezdit, z jake jizdy budu mit nejvetsi radost, a kolik mam penez. Pak se da postupovat dale, jestli XT, DR nebo nejaky dvouvalec. Kdybych si mel vybrat z toho, co jste probirali, tak bych se rozhodl pro DR. Kdyby to mel byt dvouvalec, tak Afrika. No a kdyby vyber nebyl limitovan, tak by to byla TE 610 E. Pisi samozrejme o ENDURU a podobnych.
... včera sme to s kamošmi preberali. Takže: do terénu super, relatívne ľahká, výkonná, na cestu sa nehodí (spotreba, vibrácie...)
... obrovské problémy s ND (teraz už patrí k Cagive) a servisom, velmi drahé ND, životnosť niektorých vecí poddimenzovaná. Viac športová motorka, ako moto na každý deň. Ak nie si off-road fanatik, nebrať.
Kamarad jezdí soutěže i motokros. Chtěl bych mu na soutěži dělat doprovod, takže trocha terénu by byla, ale zase bych chtěl vyrazit třeba na Šumavu pod stan. Takže i obyč. cestování. Je vůbec nějaká taková univers. motorka?
čo sa týka jazdenej Suzuki, asi pred 3 rokmi ešte DR 650 trpela veľmi zlou kvalitou, o.i. zlá povrchová úprava (hrdzavé miesta na ráme už prvú sezónu - majitelia dávali celý rám odstrojiť, opieskovať, pozinkovať a poplastovať), životnosť motora tiež nič moc (rozvody), trpelo koliesko 2. prevodového stupňa atď. Yamaha XT 600 E sa už teraz asi neoplatí kúpiť, lebo je dosť staršieho dáta, ale je to rozhodne veľmi spoľahlivý stroj, ktorý má už od roku 1990 vychytané absolútne všetky muchy, jediné, čo by sa dalo ešte zlepšiť, že od 120 km/h sa vlní rám. Husqvarna TE 610 je ostrý súťažák, ak nemáš na mysli novú TE 610 E, ktorý má vyvažovací hriadeľ a el. štartér. Originálne TE-čko jednak strašne vibruje, má strašne krátke intervaly na výmenu oleja (500-1000 km) a ostatný servis, tvrdé sedlo a na ceste sa s ním moc jazdiť nedá... Takže treba zvážiť, či sa chceš voziť iba v teréne, alebo viacej cestovať a sem-tam do lesa. O.i. má DR-ka mäkkú prednú vidlicu, takže sa na nej nedá moc skákať, a veľký odstup dvojky od jedničky, teda jednotka je príliš krátka a dvojka potom už príliš rýchla. Doporučujem XT-čko, s elektrickým štartérom a dvomi kotúčmi, ak si na ňu dorobíš olejový chladič, je to absolútny nezmar.
No, kdybych chtěl koupit novou motorku, vyjdou myslím zhruba na stejno, ale asi radši nějakou jetou. Otázka je jak starou, aby to nebyl vrak a aby to bylo finančně snesitelný. Taky jsem teď viděl Husqvarnu Te610.
Africa Twin je super stroj, ale nech príliš nepočíta s výjazdom mimo cestu, na to je dosť ťažký. Treba si dať pozor na stav predných tlmičov a vidlice (simmeringy), skontrolovať či neprepúšťajú olej. Ďalej na ložisko v hlave riadenia, či je dotiahnuté a dobre premazané, prípadne či už nemá životnosť za sebou, a potom na benzínovú pumpu, tá zvykne štrajkovať. Ak motor nechytá so sýtičom na prvý pokus, je veľmi pravdepodobná investícia do nového palivového čerpadla.
Brácha pomalu uvaľuje o koupi týhle motorky (samozřejmě jetý). Nemáte jí někdo nebo nevíte co na těhle motorkách bylo ąpatnýho a na co si dát pozor. Líbí se mu jenom tahle a o jiným enduru nechce ani slyąet.
Hop: normálne, tak ako na úžitkové auto. Motorka nepatrí do kategórie M1, a preto je možný odpočet DPH, tak ako na motorový čln a lietadlo. Musíš samozrejme doložiť, že ju využívaš na svoju podnikateľskú činnosť - napr. kuriérske služby, reklamná agentúra a pod., musíš viesť knihu jázd ... cestná daň sa za motorku neplatí.
1. Dá se koupit jetá motorka na lízink? Máte s tím někdo zkuąenosti?
2. Kde v evropě nejlevněji koupit Transalpa? Jaké jsou u nás obvyklé ceny? Já jsem zatím viděl asi tohle 1989 - 90 t.kč, 1995 - 150 t.kč, 1999 - 229 t.kč ;-) Proč je to do fuckinghellu tak drahý? :)))
To Thud: tak som minulý týždeň predal svoju Cagivku (Canyon 500), dokonca dobrému kamarátovi, ktorý bude s nami jazdiť (t.j. 3 Transalpy a Canyon). Situácia je však trochu komplikovanejšia, chýba mi ešte asi 60 tis., aby som si mohol ísť pre Transalpa. Čakám nejaké peniaze, ktoré som mal dostať už dávnejšie, dúfam že to nebude dlho trvať a nebudem v lete bez motorky (moji dvaja kamoši už idú na 1. garančku - po 1000 km). Napíšem ti, keď už bude Transalp doma.
Cestoval som do Prahy 330 km, aby som si kúpil dobrú bundu (na výstave Motocykl 99), hlavne som chcel vidieť, čo robí f. Psí. Stánok tam síce mali, ale tie bundy ... nechcem im nejako škodiť, snád sa časom vypracujú. Kožené veci mali celkom zaujímavé (kvalitou aj cenou), ale tie textilné bundy ... to by mi asi mama ušila lepšiu, aj keď to ešte neskúšala. Krivé švy, zatrhané nite ( zvlášť dobre to bolo vidieť na tej, čo mala kontrastnou farbou prešívané plecia, mali ju na vešiaku rovno pred stolíkom - pritom to bol výstavný exemplár, tak si aspoň na tom jednom kuse mali dať záležať!), ani materiál sa mi nezdal - a ceny vyššie ako v Nemecku. Neviem či im trochu nestúpla sláva do hlavy ?!
Idem vo štvrtok 1.4. s kamošom do Nemecka. Transalpy už pomaly prídu, treba obnoviť výbavu (prilba, bunda, rukavice, čižmy ...), u nás , v Čechách aj v Rakúsku je všetko výrazne drahšie.
Ozaj, neviete, kde sa dá najlepšie nakúpiť? Zaujíma ma najmä oblasť niekde od Passau po Regensburg. Nepotrebujem až také značkové veci (Rukka, Dainese ..), nechcem za to dať až tak vela peňazí, stačia mi aj lacnejšie značky. Má niekto skúsenosť, ktorý z tých motorkárskych obchodov je pre našinca taký najvýhodnejší (ceny, výber, odpočet MWSt. ....)?
Su z Brna. Pokud bys chtel napsat, tak na hudecek@cekit.cz. Muzem pokecat. Jinak by to bylo asi na tyden a obnaselo to jenom prachy za benal a uplatky.
No parada, myslim, ze budes moc spokojenej. Kor, kdyz to bude funglovka... to bych si taky nechal libit. Urcite vic nez, kdyby ses nechal uvrtat do nejaky Cagivy a kdovi co jeste jsi mel v seznamu pri pocatku rozhodovani.
Bobo, ja síce už dosť dlho žijem v Bratislave, ale vyrastal som pri Považskej Bystrici. Vlastne asi preto ma tak držia endurá...Jeden z mojich najväčších zážitkov z detstva bol, keď ma otec v 77-om roku posadil aj s bratom do auta a a vyviezol nás niekam do lesa, až tam, kam sa už s autom absolútne nedalo ísť, potom sme ešte dobrú chvílu šlapali do svahu (ja som protestoval, že čo je to za blbosť) až sme prišli do takej rokliny medzi stromami, ktorá bola plná blata. Tam už bolo dosť vela ludí, a pamätám sa že som nechápal, na čo tam všetci čakajú. No a asi po pol hodine zrazu strašný rev motora, a hore tým blatistým kopcom sa tam vyštveral chlapík na motorke !!! Strašne špinavý, bolo mu vidieť asi len oči, a tá motorka sa chuderka strašne trápila, za ním v krátkych intervaloch snáď ďalších 200 motorkárov, takže sme tam asi dve hodiny stáli, pršalo (my v blate po členky) no a ja som bol celý čas v nemom úžase ... Aj keď sme potom prišli domov, celý čas som o ničom inom nehovoril, len o motorkách, takže nakoniec ma otec na celý týždeň vypýtal zo školy a vlastne celé dni sme sa len prevážali z jedného zaujímavého miesta na druhé, počkali kým príde prvý zo štartovej listiny ... bol to proste riadny adrenalín, a za to by som chcel vlastne otcovi poďakovať, že mi tento zážitok vtedy umožnil. To bola vtedy Šestdňová '77 v Považskej Bystrici (pamätám si že vtedy jazdila napr. aj značka Maico, Bultaco ...). O 5 rokov neskôr (1982) bola ďalšia šestdňová v Pov. Bystrici, vtedy som tam už chodil sám, a asi v 91-om posledná. K tomu každý rok nejaké dôležité preteky vo Sverepci (motokros), proste bol som chytený.
Tak, ako niekto z mladšej generácie možno vyrastal pri videu a potom celé detstvo túžil stať sa Rambom, ja som odvtedy bol posadnutý tým, že si raz kúpim poriadnu mašinu. No a splnilo sa mi to až ovela neskôr.
Ano, to uz jsem psal poprve. Transalp je mekci jak motorove tak na brzdy. (Xt jsem mel s 1.kotoucem, Trans. se 2) Jinymi slovy odpovedel sis zcela presne sam. Zopakuju se ale - na teren se mi vic libi XT - je ovladatelnejsi. Jinak spojkou se v kopci prevraci i padesatka. Kde jsi vymyslel takovel kopec? Ja byl u vas v Povazskej i v Brezovej na mistraku a ze tam byly kopce!! a nikde jsem ji nepotreboval. (jel jsem tehda Jawu500 tramvaj vyjma ramu /Sadilek/)
XT-čku som mal, a dosť som sa na nej nabehal po lese. Od Transalpa však očakávam jednu vlastnosť, ktorú nemôžu splniť jednovalce - záťah už od volnobehu. Na XT 600 E mi vadila jedna vec, že na úzkom chodníku v prudkom stúpaní som musel ísť dosť často cez spojku, pod 2.500 otáčok totiž šklbala reťaz. A s tou spojkou to tiež nebolo ideálne, pri neopatrnom pustení spojky sa môže stať, že motorka spod teba vyletí a zdvihne sa na zadné koleso. Takže prudké stúpania sa dali zvládnuť viacmenej jediným spôsobom, t.j. pred kopcom sa dobre rozbehnúť a spoliehať sa že za pomoci zotrvačnosti vyjdem až na vrchol. Dvojka je na XT-čku až príliš odsadená od 1-ky, na 2-ke treba ísť asi 30 km/h, aby motor netrhal. Myslíš, že v tomto bude Transalp lepší?
Tezko popsat, ja jsem zvyklej na klasicky endura (jezdil jsem 18 let zavodne) pokud to hodne zjednodusim tak asi takto: je to dobry, ale neohrabany diky vaze ci spis mohutnosti. Na suchu to jde, ale beda, jak si tam nekdo odplivne. Chtelo by to polaborovat s gumama ja jezdil vzdycky na enduracky gume a to je vlastne slick. Na XT jsem o neco lepsi (sice Barum Enduro ale taky to bylo o zivot). Zaver je asi takovej - pole-louka-les se s tim jet da, ale zadnou strelbu, je nebezpeci ze se to pod tabou ztrati.
Celkom ma tá myšlienka zaujala, napíš kto by išiel a na čom. Ja mám teraz Cagivu Canyon, ale chcel by som ju do leta vymeniť. Chceme 3 kamaráti kúpiť 3 nové Transalpy, potom by sme možno išli všetci traja + ďalší kamarát na Transalpe a ešte jeden s XT-čkom. Napíš podrobnosti (termín, trasa a pod.)!
Ozaj, kto z Vás bol na výstave Motocykl v Prahe? My sme boli v sobotu, mám trochu zmiešané dojmy (napr. mi to pripadalo viac ako jarmok, než ako výstava - a čo som si všimol, tak tam boli také indivíduá, ktorých jediným cielom bolo postupne sa odfotiť na všetkých silnejších mašinách - jeden si na to doniesol dokonca prilbu, ktorú si pred fotením vždy nasadil, asi aby to vyzeralo tak, že aj naozaj jazdil ... Ináč videl som aj 50-nika v tesilkách, výška tak 1,65 m, ktorý sa vyhupol do sedla Varadera a potom nevedel zliezť - no proste estráda). Aký máte pocit z výstavy?
JO, s XT jsem spojejenej. Teď už jo. Bohužel jsem udělal blbej kauf, protože jsem uvěřil prodejci (dováží z Itálie), že je to po GO a v záruce. GO jsem potom musel udělat sám - hlavně převodovku - ložiska v prcině. Potom se mi urvala přepážka v nádrži a tahal jsem ji 5 hodin ven. Jinak to v podstatě nepotřebuje údržbu (mimo řetězu) a jezdí a jezdí. Jenom je to do terénu moc těžký (Tenere - 25l nádrž). Ale na polňačky nebo lesní cesty je to OK. BTW: Letos o prázdninách chci jet na Zakarpatskou Rus (psali o tom s březnovým Supermotu). Nechcete někdo ject se mnou? Zatím jsme asi tři. A ještě bych chtěl zkusit Rumunsko, možná i endurománii.
Mohu odpovedet na 3 Africa - nebral bych je to neohrabane, tezke, odkryty vyfuk v terenu prakticky nepouzitelne (i v lehkem). Transalp - podle toho na co to chces by to bylo nejlepsi. XT600 je podle meho nejlepsi (preferuji teren) oproti transalpu divocejsi, ostrejsi brzdy, vzhledem k tomu ze je to jednovalec tak trochu vibruje - proste je vic sportovni. Do Cagivy bych se moc nepoustel kvuli pripadnym ND (nevim jak u vas). Konkretni dotazy rad zodpovim.
Pokud chceš málo (tj. jednoduše udržovat, tak by to měl být spíš jednoválec (ten je taky lehčí a má menší spotřebu). Nevýhoda je ta, že se moc rychle nesvezeš (max tak 150). Výhoda je kapotáž (ve 120 už to s tebou pěkně mává), ale ta přidá na váze a mašina je potom míň ovladatelná v terénu (městě). Z mých zkušeností bych asi doporučil spíš japonce (jsou jednodušší) a to XT nebo DR. POLEMIKA?!
Do úvahy prichádza niektoré z týchto šiestich endúr. Chcel by som Vás poprosiť, ak má niekto z Vás skúsenosti s niektorým z nich, mohli by ste napísať podrobnosti? Ktoré z nich si vybrať?
Motorku by som potreboval hlavne do mesta, prípadne na občasné výlety cca do 100 km, cez leto možno k moru (???), nejde mi však o maximálnu rýchlosť. Neplánujem výjazdy do extrémne ťažkého terénu, skôr sem-tam nejaká polná cesta alebo lesný chodník (turistickým tempom - teda skôr relax ako adrenalín). Hlavne by som potreboval, aby motorka nevyžadovala nejakú častú údržbu, chcem sa viac voziť, ako opravovať. Tiež by ma potešila prijatelná spotreba, zaujíma ma aj otázka životnosti motorky v tis. km.
Hondu Transalp nemam, ale mam na ruke jazdenu Suzuki, a neviem ci je to za 120 tis. dobra kupa - rocnik 92? Ako to jazdi, a ako dlho to vydrzi? Tato ma 27.000 km.
Motorkárske témy tu síce už sú, ale skoro všetky sú viacmenej všeobecné. Preto som sa rozhodol založiť túto novú tému pre tých, ktorí majú radi štvortaktné cestné endurá (Honda Transalp a Dominator, Suzuki DR a Big, Yamaha XT a TT, Cagiva Canyon a mnohé ďalšie). Podla mňa sú to totiž ideálne motocykle pre denné používanie v preplnenom meste a občasné výlety po cestách i mimo nich.
Viem, že superšporty sú oveľa rýchlejšie, ale endurá nepotrebujú takú častú (a drahú) údržbu, majú menšiu spotrebu a ich využiteľnosť je omnoho väčšia. Nie je to síce taká frajerina ako chopper, ale oproti nim sa na nich zasa jazdí omnoho príjemnejšie (posed, jazdné vlastnosti ...).
Endurá sú zrejme ideálnym kompromisom pre tých, ktorí berú motorky ako hobby a nemienia svojmu koníčku venovať všetok svoj čas a financie ... Budem rád, ak sa zapojíte do diskusie, podelíte sa o svoje skúsenosti s jednotlivými modelmi alebo o zážitky z jazdenia.
Pallas
P.S. Dúfam, že nevadí slovenčina na českom diskusnom fóre ???